-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
Egy normál/jó állapotúnak tekinthető E46 318i/320i Touring-nak mi manapság a piaci értéke? Netek 700e-1500e között látom őket, ami igen nagy szórás.
-
germinator66
aktív tag
Úgy értem: mennyit szabad érte adni.
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
E46 fanoktól kérdezem: ez a felszereltség pontosan melyik egységet tartalmazza (pl. ezek közül)?
S650A CD player
S661A Radio BMW Business C43[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz Chris0321 #48850 üzenetére
Itt viszont azt írja, hiba van MODE gomb, a deck-ek nem kínálnak fel AUX-ot, holott tudtommal CD váltót is tudna kezelni, és elvileg annak a helyére (bemenetére) lehet bemókolni a külső bemenetet.
Akkor Te úgy tudod, hogy ha van MODE gomb, de sima magnó, akkor már van esély AUX-ra?
[ Szerkesztve ]
-
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52279 üzenetére
Pont ez a baj, hogy veszettül elbagatelizálod, mind szakmailag, mind anyagilag, mind idő tekintetében. Ez hülyeség, amit írsz. Pusztán bekerülési költségben is több százezres dolog a mutatvány. Időben pedig úgy, hogy még nem csináltál ilyet, de hasonlót sem, kb. soha nem leszel vele kész, YT-bal se... Megfeledkezel arról, hogy ezer fogás létezik, amit egy hivatásos autószerelő az évek során elsajátít (nem könyvből, hanem a gyakorlatban), mit milyen erővel, hogy lehet szétszedni-összerakni stb. Meg hát a sorrend, ugye... A másik dolog, hogy bár szigorúan véve csak a vezérlés rögzítő az, ami célszerszám, de az egész szereléshez nem egyszer olyan eszközök kellenek, amik egy átlag embernek ugyanúgy célszerszámnak minősülnek, mint egy gyári készlet. Ezt egy hivatásos szerelő az évek alatt begyűjti, mert használja, de ezek darabja is sok ezer-tízezer forint. Egyszeri szerelő nem fogja ezeket megvenni pluszban.
A fő művelet így néz ki vázlatosan:
- hengerfej felújítás (síkolás/csiszolás/köszörülés/szelepvezető/szelepszár): 6 henger és 24 szelep esetén egy alapból min 100e
- gyűrűzés (tudni kell, milyen készletet vegyél, tudni kell szakszerűen kitakarítani, jónéhány dologra figyelni kell, célszerszám kell a dugattyú visszarakásához stb.)
- összes tömítés csere (készlet alsó hangon 50-100e)Amit illik, de persze nem muszáj:
- csapágyazás (min. hajtókar)
- lánc (nem örök élet, 6 hengerben sem, pláne, ha nem tudod a valósat)És akkor ezekhez hozzá jönnek az előre nem tervezett, de szétszedéskor kiderülő dolgok, amit persze lehet úgy is hagyni, de ha valaki hosszú távra tervez, érdemes megcsinálni (pl. generátor csapágy, vízcsövek/csonkok stb.). Ezek felismeréséhez sokszor szakavatott szem kell, aki egy pillantás alatt eldönti, hogy a látható/érezhető kopás belefér-e még, vagy csere.
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52289 üzenetére
Ez úgy állna meg, ha pl. Simson motorokról beszélnénk, de itt most "modern", 6 hengeres dolgokról van szó, amin egy olajcsere lehet DIY tárgya, de egy gyűrűzéshez semmiképp nem elég a YT meg a "kollektív tudat". Ez tényleg egy vicc.
Persze, "működik" a mutatvány, felvághatod, a kérdés, meddig fogja betölteni a funkcióját...
[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52295 üzenetére
Akkor nem értem miről beszélünk... Mert ezt a tudást autószerelőként lehet megszerezni leginkább, ugyanis még egy fanatikus DIYer sem találkozik annyi autóval élete során, mint egy szerelő egy munkahét alatt. És ehhez nem elég 1-2 olajcsere otthon...
Tehát én továbbra is azt állítom, hogy egy ilyen műveletet leginkább egy hivatásos autószerelő tud magának megcsinálni, de rám lehet cáfolni, írd meg, ha végeztél a sajátoddal.A másik fele a dolognak erre volt reakció: "Ha magad csinálod, a javítás filléres igazából." Ez viszont sehogy nem áll meg (majd tapasztalod), feltéve ha a "fillér" szó nálad a 6 számjegyű tartományba esik, és a "gyűrűzés" alatt nem azt érted hogy szétszed -> gyűrűcsere -> összerak (eredeti tömítésekkel, hengerfejjel).
[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz szimi57 #52296 üzenetére
Ennél azért bonyolultabb a kérdés, van ebben egy nagy adag politika is... Sokan azt nem értik meg, hogy a benzinhez képest az akksi önmagában veszett ügy. Ahhoz, hogy ugyanannyi energiát ugyanannyi idő alatt bevigyél egy akkuba, MW-os töltő kellene. Persze elkezdhetünk okoskodni, hogy este/munka/WC stb. alatt töltöd, de akkor igazából egy másik ujjunkba harapunk.
-
germinator66
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #52302 üzenetére
Azt nem értem, hogy miért mosunk össze dolgokat. Az olajszűrőház tömítés cseréje meg a gyűrűzés (amit te hoztál fel filléresként) között Makó - Jeruzsálem viszony áll fenn. Persze, az előbbit kis affinitással meg lehet oldani otthon, kulturáltan, ez nem vitás. Bár az áraid nem állnak meg sehogy sem, vagy mutass linket, hol és mit veszel ennyiért...(Halkan jegyzem meg, találkoztam ilyen házilagos cserével, ahol utána is folyt az olaj, mert az már nem volt meg, hogy ott bizony két tömítést kell cserélni...
[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz szimi57 #52311 üzenetére
Csak az a gond, hogy ehhez hozzájön a hatótáv is, és ha csak ennyi a plusz, az akkor is behozhatatlan előnyt jelent, mivel ez a két dolog egy autó esetén kardinális kérdés. Egyelőre kiegészítőként lehet rá gondolni, (teljes értékű) alternatívaként semmiképp. Ezt a piac is visszaigazolja jelenleg.
-
germinator66
aktív tag
válasz H.Ezredes #52927 üzenetére
Az is megmosolyogtató, amikor valaki ember előadja (nagyon sok tulaj így áll hozzá), hogy hát a 6 hengeresnél (M52/54) el kell fogadni az olajevést (1L/1-2000km), "ezek ilyenek", holott ugyanannyira gond, mint a fikázott 4 hengernél, csak itt még többre jön ki a teljes felújítás a +2 henger miatt...
A lényeg, hogy bizony ha valaki őszinte, ezeknél sem lehet megúszni a gyűrűzést + hfej felújítást.[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz H.Ezredes #52947 üzenetére
Az oké, hogy nem feltétlen ugyanaz, de azért ahogy te is állítod, ott sem normális az olajevés, és az is ugyanannyi törődést igényel ebből a szempontból.
Az újabb 4 hengereseknél ott van a Valvetronic, mint plusz hibalehetőség, de azért nem lehet rámondani, hogy mind rossz, ennek is eleve több generációja van. Az első szériánál (N42) jellemzőbb a mechanikai kopás, aminek a javítása elég költséges, ha bekövetkezik. Az utána levőknél (N46-tól) már ezt jobban kiküszöbölték, itt inkább szenzor/motor hiba szokott lenni, ami szintén nem 2Ft, de azért vállalható. Pl. az átugrás is inkább az N42-re jellemző.
Ezen felül én nem látok akkora különbséget megbízhatóságban egy 6 hengereshez képest (vedd figyelembe, hogy ti elsősorban a problémásokkal futtok össze a szerviz okán).A fogyi esetén lehet vitatkozni, hogy most mekkora a különbség 4 vs 6 henger közt, és hogy az mennyire számottevő (ez igazából szerintem csak úgy lenne összehasonlítható, ha valaki tartósan használná mindkét verziót ugyanazon körülmények közt), de azért már az 1-2 liter is különbség (10000 km-ként 37500-75000 Ft minimum). Persze vannak, akiket ez nem izgat, ezt is el tudom fogadni, de másoknak nem mindegy, hogy mennyi a ráadás, mert nem csupán hobbiautónak van meg.
Ezen felül több rá a biztosítás, több olaj kell bele, felújításkor is +2 henger (viszont mínusz Valvetronic, ok).
Még egyszer mondom, értem én, hogy ez nem mindenkinek szempont, de vannak olyanok, akiknek nem biztos, hogy megéri évente ~100000 Ft-al többet a +2 henger, pláne, ha még a teljesítmény többletet sem használják ki értelmesen.Összességében egyetértek, hogy 6 hengernél nehezebb talán mellényúlni, meg ugye az élmény, de ezzel együtt nem fosoznám le csípőből az összes N-es motort (ami igazából csupán két motorkód E46 esetén, N42 és N46).
-
germinator66
aktív tag
válasz chess001 #52949 üzenetére
Mindegyik BMW, 3000-es motorral és 2000-essel is. Ez most nem a belefér/nem fér bele kérdés, hanem kinek mi a racionális. Én elhiszem, hogy valakinek kell a 30i, de ugyanezek fogadják már el, hogy másnak meg elég a 20i/18i, számba vesz egyéb költségeket is. Ez még nem egyenlő azzal, hogy szarul van fenntartva (mint az itthoni kínálat döntő többsége, ccm-től függetlenül). Egyeseknek csak a motorkínálat legteteje a BMW, de az autót a ccm-en kívül azért más is jellemez...
Tök jó a 6 henger - nagy ccm, csak nehogymár ez alatt egyenlő legyen egy Suzukival... -
germinator66
aktív tag
válasz whitezo88 #53040 üzenetére
Igen, mindkettőnek. Csak a motor indítás után alszanak el. Javaslom, csinálj a szervizmenüben egy műszerfal ellenőrzést, így látod, hogy egyáltalán a lámpa jó-e.
[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
10-ből 5 hideg indításnál ezt a hangot adja ki az első 1-2 mp-ben. Gondolom valahol elmegy az olaj. A kérdés, hogy mennyire kell vele foglalkozni, ill. mi lehet. Eddig VANOS tippet kaptam.
[ Szerkesztve ]
-
germinator66
aktív tag
válasz germinator66 #53785 üzenetére
Egy fontos adat lemaradt: N46B20A
-
germinator66
aktív tag
válasz - = Zk = - #55277 üzenetére
Ha jár a motor, akkor megy a generátor is, ami miatt az akksi fesz 14V körül lesz, szemben a névleges 12V-al. Tehát gondolom kevés neki a betáp olyankor, persze nem tudni, pontosan a 38-as hangerőállás mekkora kimenő teljesítményt jelent, illetve mit takar a "szaggatás". Lehet, hogy valahol nagyobb feszültség esik a kelleténél.
-
germinator66
aktív tag
válasz GrooveHero #55288 üzenetére
Az ott konkrétan leszállt a helyéről, nem?
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
Ti hogy látjátok, E91 320d-ből mennyitől indulnak azok, amikkel érdemes foglalkozni...? Nem arról van szó, hogy egy fillért ne kelljen rákölteni, de értelmes állapotban van, és mondjuk nem full fapad. Lehetőleg LCI, 2010-től. Illetve milyen ezekben az automata, érdemes megvenni? Egyel korábbi szériában még elég szegényesek voltak, de nem tudom, ezekben milyen.
[ Szerkesztve ]