-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz germinator66 #48600 üzenetére
Nagy szórás, de igazából csak árulgatják 1,5M-ért... ha a korát figyeled, a motort akkor inkább bőven 1M alatt érnek... ez sem egy extra motor se nem semmi. 10 évvel fiatalabb igaz nem bmw kombikat lehet venni... sokkal jobb felszereltséggel, az 1,5M-ós kategóriában.
-
Gézengúz
addikt
válasz germinator66 #48600 üzenetére
1.2-1.4, de nem egyszerű igazán jót találni.
-
negro
őstag
válasz germinator66 #48603 üzenetére
latatlanban nehez ez. nagy a szoras. borzasztoan kontrasztosak az arak E46, E36, E39 menten is...
eleve nem tudod mi van alatta, mi van benne. lehet nem log semmi, nem zorog es stb csak epp baromi nem mind1 a legolcsobb utangyartott alkatreszek vannak e benne(amit 1 ev utan lehet cserelhetsz mert nem birja) vagy a legdragabb (2 ev) vagy gyari BMW. en ugy gondolom 1 m alatt jot nem kapsz. fugg mennyire extras mert bar lehet utolag venni barmit nem olcso beszerezni, beepiteni.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Gézengúz
addikt
válasz germinator66 #48837 üzenetére
Erre tippelnék.
-
Chris0321
addikt
válasz germinator66 #48849 üzenetére
Ezt én sem értem. Mikor rákerestem a S650A CD player-ra a Google egy vezetéket mutatott amivel a rádiót össze lehet kötni a CD-vel ami azért érdekes mert tudtommal ahhoz kellene lennie a fejegységnek egy CD vagy MODE gombnak, hogy kezelni tudja és az enyémen nincs. Ha van rajtuk ilyen gomb akkor lehet rájuk csatlakoztatni AUX kábelt is. (Én egy bluetooth-os adaptert szereltetek majd be, akkor lehet majd kihangosítóval használni a telefont, zenét is hallgathatok róla és pendrive-ot is lehet csatlakoztatni.)
Azt nem tudom mi a különbség a két verziójú rádió között de elvileg mindkettőhöz lehet csatlakoztatni aux kábelt. -
Chris0321
addikt
válasz germinator66 #48852 üzenetére
Itt találsz leírást és akár kábelt is. Spoiler: az oldal szerint csak a 2002 szeptember után gyártott CD-s MODE gombos fejegységhez jó a kábel vagy a BM54-es modullal rendelkezők. Ha régebbi a rádió de van CD tár az autóban akkor ahhoz is meg lehet oldani a kábel csatlakozását de ahhoz másmilyen kell.
Remélem, hogy valós dolgokat ír az oldal. Én egyébként egy ilyet néztem ki magamnak. Igaz jóval drágább de több mindenre jó.[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #48852 üzenetére
Itt minden le van írva.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #52278 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, kizárólag hobbi szinten foglalkozok ezzel. Mivel szükség nem volt rá, a sajátomat még nem időzítettem értelemszerűen. Ettől függetlenül nem kell véleményem szerint ezt az egészet túlgondolni. Van hozzá hivatalos leírás, célszerszám, kellően nagy szakirodalom. Ha valaki érzi magában az erőt, meg fogja tudni csinálni. Nem ördöglakat a vezérlés. A VANOS sem ördöglakat, sőt, sokak meglepődnének rajta, hogy igazából mennyire egyszerű szerkezet. Nyilván túl lett az is misztifikálva, ezért egy vagyon szakműhelyben javíttatni/felújítani.
Kicsit ez az egész beszélgetés elment. Csupán annyit akartam kihozni ebből az egészből, hogy ha az eredeti kérdező gépjárművekkel kapcsolatban már valamennyire képzett és szeretné továbbképezni magát, akkor ezzel az autóval jól jár, mert rengeteg lehetőséget kínál a tanulásra, és van mögötte (még mindig) egy nagyon nagy és aktív rajongótábor.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #52292 üzenetére
Abban azért remélem egyetértünk, hogy senki sem gondolja komolyan, hogy bárki is első otthoni autószerelésként gyűrűzni fog. Ha valaki otthoni körülmények között eljut ide, addigra már nagyon hosszú utat járt be, nagyon sok szerszámot vett, nagyon sokat szerelte az adott autót, nagyon sok szakirodalmat olvasott, youtube DIY-t nézett, konzultált más hozzáértő emberekkel, nagyon sokat tapasztalt stb. Típusspecifikus tudást épített fel, és ez éri a legtöbbet a mai világban. Nem a 15 ezer forintos vezérlésrögzítő.
(#52293) germinator66:
Egy ideig dokumentálták, 3-5 ezer mérföldig talán, pozitív volt. Ettől nyilván gány még. De ugye ismerjük a mondást a jó ideiglenes megoldásokról is, szóval azért jó páran bevállalták.[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #52297 üzenetére
Nekem a VANOS a következő. Gyűrűzésre nincs szükségem, nincs kimutatható olajfogyasztás pálca szerint.
A fillérest arra értettem, hogy alkatrészáron csinálod meg. Például kicserélsz 900 Ft-ból egy olajszűrőház tömítést magad. Vagy 10.000-ből komplett szelepfedéltömítést. Az általad vázold generált mennyi lenni műhelyben csináltatva? 1 millió? Anyagárban? 250 ezer?
-
Gsx-rr
veterán
válasz germinator66 #52299 üzenetére
Igy van. Azok vannak oda erte akik meg nem szivtak a toltessel es csesznek el hetente foloslegesen tobb orat
-
szimi57
őstag
válasz germinator66 #52299 üzenetére
Mindkét megoldásnak megvannak a sajátosságai pozitiv és negativ értelemben is. Nem kellene a benzit az akkuval összehasonlitani. Fából sosem lesz vaskarika és forditva. Az akkut tölteni kell és soha sem lesz olyan gyors, mint egy tankolás. És ebben ki is merül a belsőégésü motorok előnye. Az elekromos megoldás előnyeit nem sorolnám fel, mert tovább tartana, mint csordultig tölteni az akksit.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #52310 üzenetére
-
szimi57
őstag
válasz germinator66 #52313 üzenetére
Per pillanat nyilván nem azokat célozzák meg a konnektoros autókkal, akik többet mennek napi 100-200 km-nél és nem is azokat, akiknél kardinális igény ez a két tényező. Rengeteg ilyen ember van. Nem lehetetlen, hogy 50 év múlva megfordulnak az arányok.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
NoZoli
tag
válasz germinator66 #52285 üzenetére
Épphogy lekerült az első oldalról a téma, már kezdjük is előlről.
germinator66: "Persze, hiszen tudvalevőleg az ehhez szükséges ritkaföldfémek bányászata és az akkuk előállítása sokkal környezetbarátabb, az elhasználódott akkuk kezelése pedig gyerekjáték és olcsó..."
[Kobalt – Vajon mihez kell még rengeteg belőle az akkugyártáson kívül?]"Persze elkezdhetünk okoskodni, hogy este/munka/WC stb. alatt töltöd, de akkor igazából egy másik ujjunkba harapunk."
Miért is? Mert amikor nem használjuk az autót, az tud töltődni és mindig "teletankkal" lehet indulni?"Csak az a gond, hogy ehhez hozzájön a hatótáv is, és ha csak ennyi a plusz, az akkor is behozhatatlan előnyt jelent, mivel ez a két dolog egy autó esetén kardinális kérdés."
Amikor a lovaskocsik között megjelent a gépi erővel hajtott jármű, szerintem, ugyanez volt a vélemény azokról is. És láss csodát, hová jutottunk! Még sok fejlesztés és felfedezés vár a villanyautóra is, de az irány eléggé jól látszik.KAMELOT: "Utána parkolj ott min 1 órát. Esetleg hideg van, nincs fűtés sem. Tiszta hawai Hidegben meg gyorsabban is merül."
Kicsit le van maradva a tudásod... Már kb. a belépőszintű, új elektromosnak sem kell 1 óra, hogy 0-80%-ra töltődjön az akku. Fűtés van! Miért ne lenne? Valamint, egyre több autóban elérhető az akksi hűtés-fűtés is. -
H.Ezredes
őstag
válasz germinator66 #52937 üzenetére
Nem feltétlen így van.... 4 henger kis motor eszik ugyan annyi olajat mint egy nagy 6 hengeres 30i mondjuk. A 2.2-es egy problémás motor azt ne vegyük ide arra el is mondom,hogy felejtsék el... 4 hengeres motorok hatványozottabban szarabbak
Sorolom:
- Valvetronic nyűgös ha szar a hengerfej márpedig szar az összesen amin nincs megcsinálva dadogó alapjárat nem megfelelően záródó szelepek a kikopó szelepvezetők miatt illetve folyamatos nyűglődés az egész motorral....
- Vezérlés megnyúlik emiatt átugrás veszélye is fennáll
- Nem elég,hogy nyúlik a vezérlés még porrá is törnek a láncvezetők maguktól és odakerülnek az olajpumpa szűrőjéhez ami miatt még le is csapágyasodnak....
- Csapágyakra érzékeny
- Kipufogón keresztül rengetegszer még füstölnek is az olaj miatt...30i az szereti elmelegíteni / megenni a hugy 30-as olajat de még a 40-est is sokak akik tolják is nem 10W60-as olajjal járnak télen nyáron és azzal semmi probléma nincs... De sokaknak még a 40-es olajjal se fogyaszt 5L-nél többet 10E Km alatt.... Mondjuk más amikor egy 1800ccm-es 4 hengeres motor eszik 10E Km alatt ~10L olajat meg más amikor egy 3000ccm-e 6 hengeres motor eszik mondjuk ugyan annyit... Összességében sokkal sokkal több M-es 6 hengeres motor van mint N-es 4 hengeres és mégis kevesebb nyűg van velük mint az N-esekkel.... Ráadásul a legproblémásabb M-es motor az-az M54B22 az N-es motornál meg az ÖSSZES... Cserébe szarul megy / gyenge / nem fogyaszt kevesebbet arányaiban 1-2L valamikor még annyi se mert ugyan annyit eszik mint egy nagyobb motor... Százszor előbb vennék egy M54B25-öt vagy B30-at mint bármilyen N-es 4 henger pudva ótvar motort.... És nem azért mert lenézem hanem egyszerűen az egyik legszarabb konstrukciója a BMW-nek.... Másrészt sokkal könnyebb jó 6 hengeres motort találni mint jó 4 hengerest..... És nem csak azért mert több van belőlük hanem szimplán jobbak...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz germinator66 #52948 üzenetére
Szerintem: Akinek a fenntartása nem fér bele az ne vegyen BMW-t. Ha nem használod ki, akkor minek?! Egy Suzuki is elviszi egyik helyről a másikra. Pont az a BMW szedán ényege, hogy jó vezetni-ehhez kell a 6 hengeres erő-járás kultúra, fék, stb, meg nem szűkös 2 személyes...
Nem a 4 henger fikázása, a turbós 2.0-ás már erőben is rendben van, de azoknál ugye megint ott a bónusz szívás...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz germinator66 #52948 üzenetére
Sajnos dehogynem... Ugyan az "szar" az N46 is.... Felülre raktak egy kis lemezt ami arra hivatott,hogy ne ugorjon át a vezérlés.... Valvetronic ugyan úgy szar hengerfejben a szelepvezetők kikopnak ugyan úgy vezérlés ugyan olyan fos.... Sajnos a vezérlése tényleg az egyik legpocsékabb ami van.... Igaz nem szakad de irdatlanul megnyúlik és mondom a lánc vezetők meg törnek szét darabokra.... Sok autót láttam és nem igaz,hogy csak problémásat de sokkal több N42 N46-ot láttam kulán mint M54-et sőt az N43 meg még ezeknél is szarabb ott tényleg csapágyasodnak sorra közvetlen befecskendezés miatta + azoknak a nyűge is megvan... Az viszont tény és igaz miután tisztességesen megcsináltunk egy N42-N46-os motort azok patikán jártak érezhetően visszajött az erejük a tulajok boldogok voltak és örültek.... ~150E Km-t kb nyugiba el lehet menni utána érdemes ismételten vezérlést cserélni stb... A valvetronic miatt sokkal sokkal nyűgösebb és érzékenyebb motorok mint egy "sima" vanos-os motor.... Én elhiszem,hogy valaki nem használja ki az erőt és a fenntarthatóság miatt neki jobb a 4 henger ezt én elhiszem de a nyers tények azt mutatják,hogy sokkal sokkal rosszabbak ezek a motorok rengeteg M54B25 vagy B30-at tudok mondani amiben 250-300E vagy több km van és nem eszi literszámra az olajat nincs ki keze lába... Sajnos ez egy N42-N46 esetében nem mondható el ekkora futásteljesítmény mellett. A motorok 95% ennyi után egy ipari rom vagy el se megy annyit... De ,hogy a vezérlés széthullik rajta minimum és a hengerfej szétkopik szelepszár szimeringek teljesen tönkremennek az biztos :/ M54 sokkal jobban bírja ezeket és rengetek motorba nem 300E Km van hanem 4-500.... Tartósságra inkább egy 25i az aranyközépút azt fenntartani nem drága viszont jól tud fogyasztani és önmagához képest tud menni is és biztosan állítom,hogy kevesebb probléma lesz vele mint egy N42 N46-al.... De igazából mindenre kell költeni olyan nincs amire nem csak van olyan amivel nehezebb belefutni egy ilyen motorjavításba....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
whitezo88
nagyúr
válasz germinator66 #53038 üzenetére
az EML-nek is? Mert 7 éve van meg de nem világított sose, csak a Check. Légtömegmérő miatt volt, aztán megszűnt (bár viselkedésre sose volt motorbaja)
-
H.Ezredes
őstag
válasz germinator66 #53046 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
NoZoli
tag
válasz germinator66 #53044 üzenetére
Köszi, jó tudni! Bár, én mindig a teletankolós számolást használtam.
-
whitezo88
nagyúr
válasz germinator66 #53221 üzenetére
Amit ma irtam azt leszarnam mar, amit meg akaroo csinalni az a menet kozbeni (inkabb nyomatekra) valo zajossag. Ket hete Pilisben voltam utasokkal es szenvedett valami zugott suvitett... miutan mar egyedul mentem elmult nagyreszt de nem teljesen. Igy nem adom tovabb.
-
germinator66
aktív tag
válasz germinator66 #53785 üzenetére
Egy fontos adat lemaradt: N46B20A
-
Chris0321
addikt
válasz germinator66 #53786 üzenetére
Hello.
Egyébként milyen olaj van benne? -
- = Zk = -
félisten
válasz germinator66 #55279 üzenetére
értem, köszönöm. kiindulásnak ez is elég.
lehet akksit kéne cserélnem?![ Szerkesztve ]
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
GrooveHero
addikt
válasz germinator66 #55289 üzenetére
Letörött, igen. Nem tudom mit hajt, azt sem látom konkrétan, hogy honnan esett le. Nagyon remélem, hogy a legkondit hajtotta anno, mert az sem megy, illetve hideg nem jön. Vagy a gáz ment el, nem tudom. Minden esetre nem lesz olcsó a javítás gondolom. Főleg nem itt Angliában, szeretik lehúzni az embert itt rensesen. Na meg hogy a komplett motort ki kell venni, vagyok kell venni, vagy csak elég a lökhárítót+radiátor. Ilyenkor fasza lenne ha otthon laknék. Másért nem
[ Szerkesztve ]
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
98bja
senior tag
válasz germinator66 #60564 üzenetére
Igen? Ez jó hír, ugyanis pont facelifteseket nézek. Köszi!
-
whitezo88
nagyúr
válasz germinator66 #60564 üzenetére
és inkább az erősebbekre. Egy 18i nem fogja leszaggatni.