-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
NoZoli
tag
válasz Stauffenberg #30339 üzenetére
Először is, el kell dönteni, hogy mit vársz el egy első autótól. Élményt, takarékosságot, olcsóságot, praktikusságot, megbízhatóságot... Olyan autó nincs, amiben minden tulajdonság megvan. Főleg nem, használt autókban. Az E46 sorozat ráadasul, már a 11-18 éves kategória, ami bármely típusnál/márkánál kritikus kornak számít. Főleg, abban a korszakban, amikor már az autóipar is a fogyasztói társadalomnak gyártja az autókat. Típushibákkal, elporladó karosszériával. Az E46 is rendelkezik, elég sok típushibával. Némelyik már az elporladó karosszériával is.
De még ilyen korában és állapotában is prémium autónak számít, ezt be kell látni. Az E46 ezért, azoknak ideális, aki az élményt keresi elsősorban. Ugyanakkor, erre az élményre, hajlandó ráfordítani is némi pénzmagot, nem csak a vásárlásnál. Talán, túlzás nélül, az autód lesz a(z egyik) hobbid az E46-tal. Így, ezt a kérdést is célszerű feltenni magadnak a vásárlás előtt... Kell-e nekem egy új hobbi?
Ezt én nem márka-, és/vagy típusrajongóként mondom, mert ez (még) nem alakult ki bennem az elmúlt 4 hónap alatt. Emiatt úgy érzem, elfogult sem vagyok. De az élményt sikerült megtapasztalnom és már csak azért megérte nekem az eddigi ráfordítás. -
NoZoli
tag
válasz johnny82 #31701 üzenetére
Ennyiért már kapsz egy 330i-t is, amibe max. 200e jó magyar forintot beletolsz és jó lehet. Amúgy, kereskedő, úgyhogy, nagy engedményre ne számíts!
Alaposan meg kell nézni, hogy van-e rozsda, nyúlványok épek-e. Minden elektromos kütyü jól működik (napfénytetőtől, az ablakokon, fényszórókon, érzékelőkön át, a PDC-ig). Hátsó diffi szilentet váltáskor hallod, ha bajos. A többit meg H.Ezredes felsorolja...
De szinte biztos, hogy ha olyan jó vétel lenne, már nem lenne meg. -
-
NoZoli
tag
válasz szőröscica #32121 üzenetére
Képekről csilli-villi, mint a legtöbb kereskedős autó. De megnézéskor egy szakértő is legyen ott, mert sok drága javítanivaló nem látszik a fotón. Mivel, megadta az alvázszámot, érdemes utánanézni, hogyan is jött ki a gyárból. Mi lett utólag beleépítve, változtatva rajta. Tényleg jól néz ki, de egy kereskedőhöz képest, igen jó áron adja.
Jobban nézve a képeket, a kormány tényleg kopott, esélyes a csere. És a 16°C-on tartott klíma is érdekes. Esélyes, hogy arra is költeni kell.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz ADAM1337 #33317 üzenetére
Békáson nincsenek ilyen késői építésű panelok. Inkább Kaszásdűlő, ott is egy ilyen fajta ház van, abban laktam régen.
És hogy legyen ON is, arra van valakinek ötlete, miért van az, hogy ha kinyomom a kuplungot, akkor jó az alapjárat. De ha felengedem, akkor lemegy akár 500-ig is? (2001-es, 330i)
-
NoZoli
tag
válasz urban racer #33329 üzenetére
Köszi! Akkor, Ezredesnek megint gyűlik a hibalista...
-
NoZoli
tag
válasz Satyricon #36014 üzenetére
"Nincs tervben egy ilyen összegyűjtött fejtágító leírás nyitása első hsz-nek? Amibe benne lenne minden hasznos információ BMW tulajoknak. Pl: Mire érdemes figyelni, milyen problémával mit érdemes csinálni..."
Eléggé hosszú iromány lenne, ha a részletekbe kell menni. Főleg, minden típusra kreálni ilyet. A Google-ben csak "E46"-ra keresve, bőven találni még magyar nyelvű cikkeket, fórumokat, teszteket is. Érdemes átnyálazni mindél többet és akkor, kb. 2/3 részben képben lehet lenni. A maradék 1/3 már az E46 korából adódó nyűgök lehetnek (szinte bármi).
"...milyen felni/milyen gumi, ajánlott szerviz központok..."
Mint minden autónál, a gyári felnik és gumiméretek ajánlottak, a többi saját mérlegelést kíván. Tehát, hogy a gyáritól való eltérés kellemes/kellemetlen hatásai, kinek mennyit érnek.
Szervizről én ugyan keveset tudok, de H.Ezredest csak ajánlani tudom! Az alkatrészekről is kielégítő infót tud mondani. -
NoZoli
tag
Ti legalább tudtátok, láttátok ki volt a másik fél. Úgymond, volt kire hívni a rendőrt. De amikor csak kijössz a Tecsóból és látod hogy mit műveltek a bal első sárvédővel és egy cetli sincs ott, hogy "nesze neked"... és rá 10 percre, 40 km/óránál az előtted lévőből még kapsz egy követ a szélvédőre, ami javítás után is nagyon látszik. Az életkedvem is elment hírtelen.
[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz FIREBLADE78 #43845 üzenetére
"Arra "nem" kell költeni."
És ennek, elég magas ára van! Csak hogy totális legyen a képzavar.
Én is már egy ideje boncolgatom a kérdést. Egyelőre, ha nem tudod minden este otthon tölteni az e-autód, akkor nagy kompromisszumokat kell kötni. De ugye, otthon töltve, megint csorbul az a bizonyos "ingyen autózás". De az értékvesztés ami igazán borzalmas jelenleg ezeknél a járműveknél. És bizony, lehetnek drága javítások is. Kb. olyan lehet, mint amit a japán autókról mondanak (én nem tudom, sosem volt még). Gyártástól számítva, örök élet és még 1 nap, nem kell javítani semmit. De ha mégis, akkor, ing-gatya mehet a zaciba. -
NoZoli
tag
válasz Newlachka #43985 üzenetére
"pl az új leaf elég szép már, 400km-t tud elméletben,és 0-a értékvesztéssel kalkulálnak az okosok."
400? Max. lejtőn, lefelé. Talán, a Model 3 ami éppen tudja azt a gyakorlatban. Az értékvesztés pedig, nettó hülyeség. Már csak az akksik állapotának romlása miatt is. És akkor, a technikai fejlődésről nem beszéltünk.
"a 2 éves Leaf-et 0-a értékvesztéssel tudná eladni most."
Ez sem felel meg a valóságnak, főleg, hogy már kijött az új Leaf.
-
NoZoli
tag
válasz Dyingsoul #46577 üzenetére
Mint minden autónál, itt is igaz, hogy ha egy újabb modellt találsz, egy jó állapotú régebbi áráért, ott csodára nem lehet számítani. Biztosan kell rá költeni annyit, amennyi a különbözet a jó állapotú, újabb modell felé. És nyilván, fenntartani is drágább, újabb mivolta miatt.
-
NoZoli
tag
válasz SeniorTilla #46581 üzenetére
Feltéve, hogy tudsz is benne ülni és nem az autó csücsül egy műhelyben, állandóan.
Dyingsoul: Ahogy chess001 írja, csak konkrét autóról lehet számszerűsítve megmondani, mennyit kell rákölteni.
-
NoZoli
tag
Szerintem, a töltéssel kiesett idő alatt, többet lehet keresni, mint az üzemanyag-költség. Mindamellett, hogy lépten-nyomon lehet találni kutat. Legtöbbször, a nyilvános töltők zsúfoltak, az otthoni töltés pedig, nincs ingyen. Főleg, ha otthonra kiépít az ember egy gyorstöltőt, a minél kisebb időveszteség miatt.
Húszonmilliós Tesla taxizásra? Ott már tényleg deficit-szagú a dolog. Nehezen képzelhető el, hogy 10 év alatt kitermelje azt a pénzt. Főleg, hogy mindig lehet Bécsbe hordani, szervizelni. -
NoZoli
tag
válasz FIREBLADE78 #48500 üzenetére
Ha foglalkozol bontással, lehetséges! Máskülönben, érdemes inkább a neppereknek meghagyni.
-
NoZoli
tag
válasz MoP_FX 57 #48697 üzenetére
"Más: Ezt csak úgy bedobom, hátha más is szívesen olvasgatja. Extrán hamvas és újszerű E46 330i, nagy kár, hogy szinte fapad."
És nagy kár, hogy már 18 éves. Így, kis futásteljesítmény ide-oda, sokminden csereérett, vagy az lesz, hamarosan. Van pár hasonlóság az ennyémmel. Csak nekem bő két és félszeres a bevallott kilométerek száma.
-
NoZoli
tag
válasz MoP_FX 57 #48704 üzenetére
Ez is kétoldalú érem. 250.000 km-t futott autónál, már óhatatlanul is cserélve lesz pár dolog, ami a 80.000 km-t futott autóban még ott ketyeg és cserés lesz. Visszagondolva a sajátomra, nagyrészt a 18 év miatt voltak cserések a dolgok és nem a 250.000 km miatt (de majd Ezredes kijavít, ha máshogyan emlékezik rá ).
És azért, a vízkör, fékkör, stb. mellett, a sok kicsi sokra megy. -
NoZoli
tag
Pontosan! Nekem is majdnem így jöttek elő a dolgok, csak kevésbé drasztikusan. Még eddig, éppen sikerült mindent azelőtt cserélni, hogy megálljon a szerkezet.
Ismerek olyat, aki nagy kincsnek tekintette az offtopik, húszonéves autót, amin még minden gyári volt, mert alig volt benne kilométer. Rögtön, kezdhette is az összes alkatrész cseréjével, amiben volt gumi, vagy műanyag. Szóval, ezért gondolom azt, hogy alapnak jó a keveset futott, régi autó. De biztosan nem költségmentes, csak mert alig van benne futás. Sőt!
Viszont, számoljad azt, hogy ha már túl vagy a műanyag és gumi cuccok cseréjén, akkor jó darabig megint nem kell rá költeni. Nekem is, most lett olyan állapotba hozva a 330i, hogy nem hármassal, vagy nagyobb számmal kezdődött a százezres összeg száma, az éves szerviznél. Persze, simán bele lehetne még most is tolni azt az összeget, mindig volna mit csinálni rajta. De az én igényeimnek megfelel, üzembiztosan működik. -
NoZoli
tag
válasz KAMELOT #48958 üzenetére
Hiába gondos a tulaj és viszi időben, akár a márkaszervizbe az autót. Ha ott, nemes egyszerűséggel, átverik és nem cserélnek semmit. Főleg, ha a tulaj nem ért annyira hozzá és így könnyebb átverni.
Az ilyen állapotban lévő céges autók pedig, nagyon hamar, nepper útján, a kisemberhez kerül úgy is. Aztán, ha kicsit ért hozzá a kisember, van leklismerete és főleg pénze, akkor valamit próbál menteni a helyzeten, vegyes sikerrel. Ezredes előtt pedig, le a kalappal, hogy miket tud kihozni ezekből![ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz CharlieDrop #49209 üzenetére
CharlieDrop: "Az akku ilyen, hisz elég környezetszennyező"
Ezt a hülyeséget kellene már kiverni a fejekből. Az mennyivel kevésbé környezetszennyező, hogy 3-4 évente cserélsz akksit, a nem elektromos autódban? Ráadásul, többféle felhasználási módja is van az elektromos autók kiszuperált akkuinak. Még sokáig el tudja látni a feladatát, csak nem autóban.szimi57: "Igazából az lenne a jó megoldás, ha az elektromos autók speciálisan kiépitett utakból szednék ki az áramot."
Az indukciós töltés, a mai technikával, nagy veszteséggel jár még. Viszont, télen biztos nem lenne gond jeges, havas úttal.Gsx-rr: "Ha meg azt számoljuk hogy 25 millió Ft-ért mondjuk kapsz egy fullos BMW-t vagy veszel egy Teslat, Nem látom értelmét hogy miért akarna bárki is egy ilyen kompromisszumos autót..."
Neked lehet, hogy kompromisszumos lenne, de mindenkinek másak az igényei. Nagyon sokan, akik csak A-ból, B-be szeretnének eljutni, (nagyrészt) városon belül, kiváló eszköz az elektromos autó! És szerintem, már kár a Teslát azonosítani az elektromosakkal. Az kb. az autók iPhone-ja. Sokkal olcsóbban hozzá lehet jutni egy elektromos autóhoz. És talán, még a kényelem oltárán sem kell sokat áldozni.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz CharlieDrop #49232 üzenetére
CharlieDrop: "És biztos van még, csak keresni kell..."
Ez így, kicsit álszent, ha emiatt nem veszel elektromos autót, de pl. van mivel idepötyögnöd. És bizony, egy nem elektromos autóban is rengeteg elektromos kütyü van.
Valamint, ahogyan Drago1 linkelte feletted a cikket, nem egyértelmű, hogy melyik technológia a környezetszennyezőbb. De lassan, már egyre több a 10+ éves elektromos autó. Nagyrészük még elvan a gyári akkupakkjukkal. Főleg, amelyikek nem kaptak sok villámtöltést. És mint írtam, más területen, még újrahasznosíthatóak az elektromos autók akkumlátorjai. -
NoZoli
tag
válasz CharlieDrop #49236 üzenetére
0.: Szerintem, csak az a hülyeség, ha valaki ezzel érvel az elektromos autók ellen. Illetve, azt várja, hogy az elektromos autók, a tervezéstől, a leselejtezésig környezetkímélőek lesznek. Ekkora csodát nem lehet várni tőlük, talán sohasem. A közlekedés mindaddig környezetszennyező lesz, amíg nem gyalog és meztelenül tesszük. Bár, áttételesen, még úgy is annak lehet mondani.
1.: Én sem mondtam, hogy szerinted rossz az elektromos autózás.
2.: Amit sokan felhoznak érvnek az elektromos autók mellett, az azért zölddé teszi. A lokális szennyezés valóban eltörpül a nem elektromosak mellett. Főleg, ha még a töltéshez használt energia is megújuló forrásból jön. Pl. (csak hogy egy kis ON is legyen) BMW i3 Solar Edition.
3.: Én is csak azért hoztam fel, mert ha az sikeres, akkor többszörösen meg tud térülni az, amit a gyártástnál belefektetnek. A cikk pedig, azt bizonyítja, hogy nagyon gyerekcipőben van még a technika. És sajnos, az ilyen eseteknél derül ki, hogy nem csak a hatótáv-növelés és gyorstöltés irányban kell fejleszteni.
Eszem ágában sem volt támadni, főleg nem azért, amit nem állítottál!
-
NoZoli
tag
válasz szimi57 #49255 üzenetére
Attól függ, honnan nézzük!
Villamosítottak egy német autópályát -
NoZoli
tag
válasz SeniorTilla #49668 üzenetére
"Ha a kisebb lánc tömege miatt csökken a fogyasztás (és ezt komolyan el is hisszük)..."
Szerintem, nem nekünk kell elhinnünk. A gyártóknak kell minden centiliter spórolás, hogy beleférjenek az egyre szigorodó normába.
-
NoZoli
tag
válasz dellfanboy #49775 üzenetére
Nem a KRESZ vezeti az autót, nem az nyomja a gázt, féket. Ha a sofőr úgy dönt, hogy gyorsabban megy, akkor gyorsabban fog menni. Ha már 40 felett szédül, lassan fog menni. Szerintem, erre gondolt. És ha szétnézünk közútjainkon, a gyakorlati példát sem kell sokáig keresni. És ez nem csak a gyorshajtásra igaz. Nem véletlenül van a szállóige, miszerint, annak van elsőbbsége, akinek megadják. Bármilyen szomorú, már így működik a közúti közlekedés.
-
NoZoli
tag
válasz Chris0321 #49966 üzenetére
Érdekelne, hogy ezzel a 100.000-es bukás bejelentésével azt akarja bizonyítani, hogy nem nepper? Mert egy (ha nem több) tucat autót hírdet. Tehát, nagy valószínűséggel, nepper. Azok pedig, sosem buknak a bolton, mert abból élnek! De ha valaki bevenné, hogy nem nepper, akkor nem csak 100-at "bukna" rajta. Jóval többet! Már csak saját bőrömön tapasztalva is.
Én is túladnék E46 330i sedanomon és nagyon úgy tűnik, az is csoda lesz, ha valaki 2M-t ad érte. Pedig, sokkal többe van. De hát, ilyen a használt autó! -
NoZoli
tag
válasz MoP_FX 57 #49982 üzenetére
Hát, az elsőautósokat lehet, meg is fogja vele. Vagy akik nagyon nincsenek képben a nepperekkel, használt BMW-árakkal.
VIN: KM65283. Ami ebből a felszereltségből változott nálam, az a tetőkárpit, ami antracit lett. Tipikus olasz felszereltség. Hátsó roló van, de ülésfűtés például nincs. De így, hogy olasz, rohadás sincs!
Amúgy, 2001-es, de már FL. Szép hosszú listám van már, mik lettek megcsinálva rajta, mindet Ezredesék csinálták! -
NoZoli
tag
válasz SeniorTilla #49991 üzenetére
"Jó az a hátsó roló (gondolom az oldalablakoknál van)..."
Nem. Csak a hátsó szélvédőnél, de elektromos és úgy tényleg vagány!
Newlachka: "nekem meg privátba dobjál már képeket,most már engem is érdekel"
Hírdetési fotók még nincsenek. Így hírtelen, ezt a közel 3 éves képet találtam. Azóta, cserélve lett a szelepsapka és az oldalsó index. És ez a felni lett a téli szetté.
-
NoZoli
tag
válasz SeniorTilla #50045 üzenetére
Elhanyagoltnak nem mondanám. Csak régóta áll. Belül, ami látszik, szép és tiszta. Persze, elgondolkodtató, hogy miért áll ilyen rég óta? Talán, mégsem olyan jó vétel? De legalábbis, alkudni tuti lehet belőle. A "madáreledel" talán valami rágcsálók elleni megoldás.
-
NoZoli
tag
válasz KAMELOT #50501 üzenetére
"Honnét lesz a sok áram??"
Ez (lesz) a következő nagy biznisz. A megújuló energiaforrások teljes kiaknázása. Nem lesz olcsó minden házra napelemet, napkollektort és szélerőművet telepíteni, de muszáj lesz! És nem csak az elektromos autók miatt.
"1 teherszállító hajó kibocsátása egyenlő 10 000 kocsiéval..."
Van ám ott is fejlesztés és szigorodó norma, csak nincs olyan nagy dobra verve. Csak majd az árakon érezzük meg, amik emelkedni fognak, mert azt a sok fejlesztést is ki kell fizetnie valakinek. És nyilván, nem akarnak a fejlesztésbe és normabetartásba tönkremenni a szállítócégek.
[A Fujitsu mérsékli a hajók által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét]
[Egy óriás teherhajó tényleg annyit szennyez, mint 50 millió autó?][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban