-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63064 üzenetére
"Erre vannak a szakemberek, hogy találjanak valami megoldást." - ezek a mondatok a kedvenceim, mérnökként. Amikor jön a szomszéd közgazdász és elmeséli, hogy "oldják meg". Itt épp arról volt szó, hogy a napelemes termelés nem lehet átvinni nyárból a télbe.
Nem, jelenleg a hajó és repülő közlekedésre nincs még megoldás, erre viszont van.
" Attól ugyan úgy szennyeznénk a környezetet és mivel a levegő nem fog egy helyben maradni a te kedvedért a szennyeződés ugyan úgy megtalálna. " - ez meg egy irtózatos butaság. Nem a föld teljes atmoszférájához képesti elenyésző mennyiségű mérgező anyag a probléma hanem a koncentrációja. Ahogy az se mindegy, hogy 0,1%-os kénsav kerül a bőrödre vagy 100%-os. Egyik esetben meg se érzed a másikban meg a csontodig roncsolja a szöveteket.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63065 üzenetére
"Nem kell annyival több áram ha minden autó elektromos lenne, elég lenne a jelenlegi hálózat is? :-D Na itt vált komolytalanná ez az egész, na csá." - akkor kezdj el számolni. De számolok neked, ha már komolytalankodunk.
Magyarország teljes áramfogyasztása 45 TWh (2019-es adat), 4.5x10^13 Wh. Az átlagos futásteljesítmény itthon 17e kilométer. Ez évi 3400 kWh per autó. Van itthon 3,8M autó. Ezeket összeszorzod és 1.3x10^13-at kapsz. A mai teljes áramfogyasztás 30%-a. Ennyit a jelenlegi erőművi hálózat simán vinne, de ugye épül egy Paks II is. Tegyük hozzá, hogy 20 kWh-val számoltam, ami egy jelentős felül becslés. Inkább 17-18 lenne az életszerű.
Szóval lehet kommentelés előtt érdemes lenne gondolkodni meg számolni. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63068 üzenetére
Te nem hiszed, más meg kiszámolja és hiszi. Amúgy tévedsz, mert nem nyáron vannak a fogyasztási csúcsok hanem télen. Azért mert a rengeteg tetőn lévő napelem, a helybeli áramfogyasztást szépen kiszolgálja ezért kiszed az erőművi termelésből 0,5-1 GW-ot a nyári csúcsidőben. Idén meg már ~1.5 GW-ot fog elérni az a beépített napelem teljesítmény + az ipari méretűek (még 1.5) de azok beleszámítanak a fogyasztásba mert ők mérve vannak.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63075 üzenetére
Mindig is vettük külföldről az áramot, mert az olcsóbb mint itthon termelni. Jelenleg is 25-30% az import arány. Ettől még az erőművi kapacitás elvinné. Csak olcsóbb megvenni az osztrák vízerőműből az áramot mint itthon égetni a gázt.
De ettől még a rendszer elvinné mivel mint írtam, és én számokkal alá is támasztottam, a növekmény nem lenne olyan mértékű amit ne bírna el hálózat/erőművek.Mellesleg pont az autó töltés az amit nagyon jól lehet időzíteni. Tehát akkor töltesz amikor nem használják mások az áramot/erőművet. Például egy nappali csúcs 6-7 GW meg egy éjjeli 3GW között pont 2x különbség van. Tehát ha akkor töltesz SEMMIT nem kell változtatnod. Mert a 3 felmegy 4-5 közé és kész.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63072 üzenetére
22-es Zoéval nem mész városon kívülre mert autópályán olyan 100 km a hatótávja. Városon belüli szaladgáláshoz, meg gyerek oviba vitelélhez nem kell sok km.
Én amúgy láttam már ennél durvábbat is. Anno volt egy Honda Integra Type-R-em, nagyjából ismertük az országban lévő darabokat mivel néhány 10 darab volt összesen. Egyszer előkerült egy 6 éves példány 5e kilométerrel az órában. Valami apuka vette anyának, mert milyen szép. Csak épp ez egy utcai versenyautó volt, ezért anya nem használta, mert rázott stb. Állt a garázsban és 6 évesen eladták, hogy ne foglalja a helyett.
Mondjuk ha most kerülne elő, 24 évesen ennyi kilométerrel akkor érne vagy 10 milliót[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63079 üzenetére
Fentebb írtam. Éjszaka töltesz, nem kell hozzá semmilyen extra kapacitás csak kihasználod a feleslegest.
A városok köré az agglomerációba nem is kéne benzinkút. Akinek van háza az tölt otthon, akinek van teremgarázsa otthon tölt. Ebből a szempontból lényegesen kevesebb töltő kéne mint benzinkút. Panel, az már problémásabb, de ott is van sok embernek munkahelye, ahol majd kap áramot. De ez olyan messze van mire a panel lakókhoz lecsorog a villany autó, ráérünk akkor megoldani. Tény, hogy a saját garázs/beálló fel fog értékelődni.
Kérdezd meg innen a BMW hibrideseket mennyit járnak benzinkútra? Van olyan, hogy 3 hónapig elég egy tank (40L) benzin pedig közben meg lemegyek 3e kilométert.
Töltők inkább az autópályák mellé kellenének, oda viszont jó sok. Annak tényleg kell majd infrastruktúra, bár ott is lehet budget megoldást választani, hogy a lehajtó mellé teszed a töltő szigetet közel valami városhoz.Nézd a másik oldalról. Pl ott az i4, 81-es akkumulátor. Mi az a hely Magyarországon ahová nem jutsz el 400 kilométerre, autópályán? Kb. ha Sopronban laksz és Zajtára akarsz menni amúgy meg nem kell töltő mert otthonról feltöltve indulsz.
Megérkezel, ott meg bármilyen CEE konnektoros 3 fázisos megoldással visszatöltesz egy éjszaka alatt 80 kW-ot. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63084 üzenetére
Beszélj már butaságokat. 230 kilométer majdnem 40-es fogyasztást implikál, olyan mintha elkezdenéd mesélni, hogy a 320D majd 15 liter gázolajat fog fogyasztani autópályán 130-as tempónál. i4-ben van hőszivattyú, még hidegben is 25 körül lesz a fogyasztása, de lehet sokat mondtam vele.
"Lenne 5millioert normalis kisauto mit E Up az lehet valtoztatna az aranyon, de a 20-30 millios dragasagok nem fognak." - mert az itteni csoporttagok talán nem valamikor mai áron 15-25 milliós autókkal furikáznak?
Amit nem veszel észre, hogy szépen be fogják annyira drágítani a belsőégésűeket, hogy nem lesz más.A másik ha elér egy szintet a villanyos autók száma egy-egy városban akkor majd az ott lakók látni fogják, hogy jéé hát nincs büdös, tiltsuk ki a maradékot a gec..e. Aztán hopsz, ha a nagy nyugat-európai városok kitiltják az ICE-et akkor beomlik az áruk, meg a kereslet és hirtelen még itt se kell majd. Mert ugye milyen jó ha veszel egy autót de nem mehetsz vele be mondjuk Bécsbe vagy épp Budapestre. Na, onnan majd nem lesz gyártás se.
Nézz rá a dízelek arányára. Mennyi idő volt rájuk sütni a bélyeget, aztán tessék senkinek nem kell már dízel Nyugat-Európában. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63086 üzenetére
Ez teljesen magyar probléma és sajnos az itthoni viszonyokból indulsz ki. Nyugat-Európában nem alap dolog, hogy ha ott laksz akkor kapsz parkoló helyet is közterületen valami jelképes összegért. Ezért arrafelé mindenütt vannak teremgarázsok a házak alatt.
Márpedig te akarhatsz 320d-t ha nem fog senki se gyártani csak i3 eDrive20-at akkumulátorral. Mi igazodunk hozzájuk, az lesz amit a nyugat-európai lakosok akarnak, mert jellemzően tőlük veszed a használt autót.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63091 üzenetére
Nem nagyon van ilyen, mert egyikbe se raknak akkora akkumulátort, mert nincs értelme. A Tesla Model S P100 illetve a Merci EQS közel van hozzá vagy talán több is. A Model S 345 kilométert tud -10 fokban. 0-ban szerintem megvan neki a 400, de erre nem találtam adatot.
Azért ne feledd, hogy ha van benne hőszivattyú akkor a fűtés pár száz wattot fogyaszt. Az meg ugye óránként még 1kW is akkor is 100 kilométerre levetítve 0,7-el növeli meg a fogyasztást.
Igen, egy rátöltés már csak 80%-ig érdemes, de akkor már mindjárt 600 kilométernél járunk, Budapest - München távról beszélünk.
Ettől függetlenül a 250 egy badarság, 32-őt egy SUV eszik autópályán, nem egy i4.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63092 üzenetére
De miért töltene egyidejűleg mindenki? Amikor egy 50-es akksival is 200 km simán kijön. Azaz heti egyszer kell töltened ha az átlagot nézed.
Mellesleg árral nagyon jól lehet tologatni a fogyasztást. Nyilván itthon, a rezsicsökkentés világában ez nem értelmezhető, de a világ értelmesebb részén igen. Nem véletlenül kerül a legtöbb helyen fele annyiba árban az áram éjjel mint nappal.
Ez csak egy para, egy nem létező problémán. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63096 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy a trafók költsége mérési hiba lenne a légszennyezettségből adódó egészségügyi költségek számláján.
Pl. Amerikában (mert ugye magyar adatok nincsenek, itthon mindenki szerint ingyen van az egészségügy) 1-2e dollár között van per nap az intenzív osztály ára. Elég hamar kipörög belőle egy trafó ára, egy ember esetén is -
kardkovacsi
senior tag
Én amúgy már vagy két éve, mióta bejelentették a i4-et, nézem az útjaim, hogy akkor pontosan mikor, hogy adná ki a matek. Egyedül egy út lenne problémás. Olyan évente 6-8x van egy utam Ürömről le az Beregsurányba, fordulok és vissza (630 km ebből olyan 80 közút, többi autópálya). Ez az ami 5-6 óra alatt nem jönne ki. Kell mindenképp egy töltés. Itt jön ki az, hogy a magyar autópályák mentén keleti irányba nem nagyon van rendes nagy teljesítményű töltő. 50-es bohóc töltők vannak, de még azzal is a plusz 1 óra. Ionityn ez olyan 20 perc lenne. A poén az sokszor elbaszok annyi időt Vásárosnaményban a mol kúton, mert ott szoktam tankolni. Állandóan baszakodnak valamivel amitől nagy a sor, elmész még a mosdóba és mindjárt ott is van a 15-20 perc.
Remélhetőleg 1.5-2 év alatt változik a töltő helyzet, mert ha minden jól megy akkor cserélném a mostani 330e-t. Az Ionity már bejelentette a következő még nagyobb kört, lehetőleg jut az M3-ra is egy rendes 350-es töltő. A többi országon belüli rohangálásokra 80-as akkumulátor több mint elég. Nyugati irányba meg van rendes töltő infrastruktúra. -
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63101 üzenetére
"Ha az emberek nagy reszenek eleg ez a hatotav miert nem jarnak azok az emberek elektromos autokkal?" - szerinted miért több mint 13%-a az eladott autóknak már elektromos a németeknél? Meg mellé még ennyi PHEV jut? A kettő együtt már több mint az összes dízel eladás.
Szóval a kérdésedre a válasz, de már újonnan is azokat veszik. De egy dolog még mindig van. Rengeteg tévhit, ahogy te is a tipikus tévhiteket mantrázod egyfolytában.
A másik, most kezdenek megjelenni az élhető méretű akkumulátorral szerelt autók. Én már régóta azt mondom ha elérkezik a 75-100 közötti korszak, amikor egy 3-as bimmer méretű autóban ekkora akkumulátor van, akkor fog jönni az áttörés. Az pedig pont most érkezett meg, sőt berúgta az ajtót.Abban valószínűleg egyetértünk, hogy a régi 30-50 közötti akkumulátorok sajnos nem voltak megfelelőek nagy távolságok megtételére, de ezek a 80-90 közöttiek már nagyon is. Egyik ugye az, hogy induláskor ott van a 400 km, a másik meg általában egy akkumulátort olyan 2C-vel lehet tölteni, tehát ha 80-as akkor elég nagy tartományban bírja a 160-at. 160-as töltés meg azt jelenti, hogy 7.5 perc alatt kapsz 100 km-et. Ehhez az kell, hogy viszonylag alacsony akkumulátor töltöttséggel érkezz (pl. 5%), azaz kell sok töltő a pályákon és ne töltsd csak mondjuk 50-60%-ig. De kb. az, hogy feldugod a töltőre, nyújtózkodsz egyet, elmész kicsavarod a brét, megmosod az ablakot, esetleg iszol egy kávét és ott is van újabb 200-250 km, feltéve ha nem elég az induló hatótáv. Ha várni kell, az szopó, ez tény és biztos lesznek ilyenek is de ez nem a technológia hibája lesz hanem a kevés töltőé.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63109 üzenetére
Nem teljesen mindegy? [link] itt nézelődhetsz. Vannak teljes értékű autók a lista elején, több is. Nyilván van az is amit írsz, hogy második autónak veszik, sőt kb. ez volt a Model 3 megjelenéséig. Csak ez már változik, egyre több olyan autó van ami teljes értékű. Ilyen pl. az i4 is. Nem csak a német piac 10% feletti, hanem a francia, brit, holland stb. Az összes nagy európai autópiacon épp drámai változások vannak.
Nekem meg van haverom aki 530e-et cserélt le Model 3-ra és simán levezetett New Yorkból Floridába minden probléma nélkül (2e kilométer). -
kardkovacsi
senior tag
Nullás állapotban vagy enyhén minimális nyereséggel rengeteg ideig mennek a cégek. Sőt egy induló cégnél, jellemzően új piacon, ahol a piacszerzés a cél még kívánatos is, hogy veszteséges legyen. Ha nyereséges azt jelenti, hogy valamit nagyon rosszul csinál, mert nem fordítja az összes elérhető forrását a növekedésre. A Tesla például kb. 10 évig veszteséges volt, mégis fizette az alkalmazottait, de gyakorlatilag az összes internetes cég vagy épp a mai mobil cégek (T-Mobile, Telenor, Vodafone) is mind veszteségesek voltak az első 10 évben.
Most, hogy ilyen gyökeres átállás lesz biztos vagyok benne, hogy rengeteg autógyártó lesz veszteséges, vagy legalább a villanyautós üzletáguk az lesz.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63125 üzenetére
SUV
i4 20 alatt lesz akkor nyáron.Az az iX töltés. 97%-nál még mindig 47-el tolja. 370 km a hatótáv télen, nagy malomkerékkel, fűtéssel. Nem rossz.
-
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz vedini #63131 üzenetére
Nem romlik meg, mert egyrészt lötyög az autóban a benzin menet közben, tehát nem csapódik ki, ugyanúgy mint normás esetben. A másik, ami fontosabb, hogy nyomás alatt van a tank. A benzin "megromlása" valójában az, hogy elszökik belőle a kopogásgátló adalék (régen ólom-tetraetil volt manapság meg valami más). Amikor 98-as benyát tankolsz az "ugyanaz" mint a 95-ös, csak több ilyen adalék van benne. Emiatt a hibrideknél simán nem is tudod kinyitni a tankot, belül meg kell nyomni egy gombot ami után elenged a tanksapka. Ilyenkor kvázi dekompresszál, kell is rá várni pár másodpercet.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Nektek melyik gumi kopik jobban az első vagy a hátsó? Fura mert olyan mintha az elsők fogynának jobban, pedig ugye hátul hajt az autó és a fékezés jelentős része is oda esik a visszatöltés miatt. Annyi, hogy a hátsók nagyobbak (hátul 255, elől 225 ) így kisebb az igénybe vétel.
A másik furcsaság mintha az első gumi külső fele jobban kopna mint a belső. -
kardkovacsi
senior tag
Most volt egy nagyobb áremelkedés, ez is hasonló mint chip hiány. Mert itt meg a panel alapanyagból van kevés, meg ugye az elszálló áramárak miatt ezeknek is felment az áruk.
Én tavaly rakattam, akkor 2.72M volt a 7.26-os rendszer (ebből 80e volt a nagyobb inverter így még később ráfér olyan 3 kWp). De ugye attól függ az ár mekkora rendszert akarsz. -
kardkovacsi
senior tag
-
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #63160 üzenetére
Én is tavaly csináltattam. Igaz én pont az ellenkező irányból indultam neki. Semmikép sem akarok vele foglalkozni a következő 10-15 évben. Így leköveztettem, meg fém lézer-vágott kerítés elemeket rakattam be. Volt egy támfalunk a háznál ahol már 3 év után elkezdett a vakolat leperegni, mert kiesett a fedkőből a fuga, befolyt a víz és szépen felpuklisodott a vakolat.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
BMW-nél biztos nem (330e és 530e-nél biztos így van). A más hibrid autók...hát azok mások. Ott nem gondolnak minden apró részletre. Például a legtöbben nincs fűtés se külön hanem ha bekapcsolod a fűtést beindítja a benzin motort, hogy legyen hő. Néha ez nem rossz, de én pl. minden nap viszem, hozom a gyereket 2 kilométerre van az ovi. Nagyon örülnék neki ha reggel azzal kezdené, hogy rárúgja a benzin motort.
-
kardkovacsi
senior tag
Ezt már megbeszéltük egyszer. Nem ránthatod be a motort úgy, hogy rárakod az egész hajtásláncot (ezt már harmadszorra írom le és mindig előjössz ezzel). Pont a mindenre gondolás miatt van ez, hogy ne egy kurva nagy rántás legyen amikor beindul a motor. Szépen önindítóval beindítja, szinkronizálja a fordulatszámot és akkor ráengedi a megfelelő kuplung a motort. Ha pont megfelelő a fordulatszám, akkor ráengedi és kész. Ettől lesz teljesen hangtalan és rántás mentes az egész. Ha nem nézed a fordulatszámmérőt, simán észre sem veszed az indítást. Mióta írtad ezt szoktam figyelni, nálam az esetek felében önindító, másik felében meg nem hallom, akkor valószínűleg simán "berántja".
Amúgy az az önindító tényleg rossz volt, ki lett cserélve egy erősebbre. Azóta nincs probléma vele.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63187 üzenetére
A 330e-ben volt egy rossz széria. A BMW ki is cseréltette a Valeóval az egész szériát. Elvileg azóta nincs probléma vele.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #63174 üzenetére
Az tényleg van. Nekem is, sziszeg egy nagyot. Próbáltam rájönni mit csinálhat ilyenkor, de nem tudom.
Az is érdekes amikor rátolja a hűtést nyáron. Asszony egyszer jött is, hogy valami rossz mert fújtat az autó.
Az iX-ben már ezt is lehet állítani, hogy annyira töltsön csak, hogy ne kelljen beindítani az akkumulátor klimatizálást. -
kardkovacsi
senior tag
"Nem lesz emiatt rántás. " - azért légy szíves gondold már ezt végig. Szerinted mi a lópikuláért rakták régebben a kézi váltós autókat egyesbe és egyszerűen letojták a kéziféket???
Talán mert a motornak a forgatáshoz egy elég jelentős mechanikai ellenállása van addig amíg nem indul meg az égés és nem kezd el hajtani."A BMW itt annyival szerencsésebb, hogy elismerte a hibát, de ettől függetlenül ugyanaz a cikkszámú önindító van benne, mint egy mezei 320i-ben, szívesen elkérem kollégámtól a legutóbbi munkalapot. " - azért mielőtt a kollégád hülyeségeire támaszkodsz azért legalább megnézhetted volna a két motor önindítóját. Kikerestem neked őket, tessék:
BMW 320i önindító: [link]
BMW 330e önindító: [link]
Utóbbihoz konkrétan oda van írva, hogy PHEV, ahhoz gyártják és egyáltalán nem ugyanaz a kettő cikkszáma sem. Sőt ha PHEV cikkszámára ráklikkelsz megnézheted miben van még ilyen alkatrész, érdekes mód az összes PHEV lesz.
Mellesleg miután beparáztattál ezzel a hülyeséggel elmentem és megkérdeztem egy kifejezetten BMW villamossággal foglalkozó szerelő srácot és elmondta, hogy igen, a Valeo elbaszta, de a BMW kicseréltette vele az összeset és azóta nincs probléma. Az enyém eleve már az újjal jött.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Én esetleg valami szoftveres megoldást tudok elképzelni, hogy a motor ellenállását leküzdjed. Tehát fogja rárakja a kuplung a motort a hajtásra, ezzel egyidőben a villamos motor kap egy nagyobb áramot ami pont azzal egyezik meg, hogy mennyivel fogná vissza az autót az ICE és pont akkor leszedi róla a plusz teljesítményt amikor az ICE elindul. De kétlem, hogy ezt meg lehet úgy oldani, hogy ne rántson minimálisat mivel a motor ellenállása is biztos változik attól függően, hogy mennyire meleg, mikor volt utoljára beindítva, hogy áll épp az olajfilm a hengereken stb.
G20-ban még ott van az önindító és szerintem az LCI-ben is, mert a váltó ugyanaz és ha jól tudom a váltó házban van az önindító. Az volt a probléma, hogy amikor szétrepült akkor vitte magával a váltót is, ezért cserélte gyorsan a BMW az összest ki.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63192 üzenetére
Nekem erről mindig az jut eszembe (persze lehet már itt is meséltem) mikor még megvolt Honda Integra Type-R-em. Egy végletekig kihegyezett szívó motor, amikor megjelent akkor a legnagyobb liter per lóerős motor volt a világon szívó kategóriában, még a Ferkákat is verte benne, meg ennek volt a legnagyobb dugattyú sebessége is a szériában gyártott szívó motorok között a világon.
Egyszer megállított valami rendőr, megszondáztatott (szombat délután WTF) majd elkezdte magyarázni, hogy a haverjának van egy VTI-je (amiben egy hasonló erősen pörgős motor volt, de nem ennyire) és csak meg kellett csipelni és a 160-ból mindjárt 220 lóerő lett. Meg nekem is ezt kéne tennem és akkor 1.8-as motor nem 190 lóerős lenne hanem 260. Bólogattam, csak menjünk már. Idióta, majd biztos jobban tudod te mint a Honda mérnökei aki mindenféle trükköket alkalmaztak, hogy a motor kibírja a 9e-es fordulatszámot tartósan. Mennyivel egyszerűbb dolguk lett volna a kedves rendőrt megkérdezni, csak meg kell csipelni és kész is megvan a 260 lóerő.
Hogy ontopic legyek ha jól tudom pont az E46 M3 volt aminek picivel nagyobb dugó sebessége volt mint a Hondámé, repültek is benne szét sorban a hajtókarcsapágyak. Nekik nem jött ez össze elsőre, hosszú huzavona után el is ismerte a BMW a problémát és cserélték valami erősebbre.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63200 üzenetére
M3. Ott hajtókarcsapágy probléma volt. Ezért húzták, mert a komplett motort szét kellett borítani miatta. Arra keres rá, hogy BMW M3 E46 rod bearing recall, lesz belőle végtelen találat
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #63212 üzenetére
Miért halna meg? 190 km/h a max, az is szoftveresen van korlátozva. Addig nyilván tolja a 340 lóerővel. Én ezt gondolnám, a i4 M50 esetén vannak videók ott simán 200 fölött is gyorsul rendesen. Annak 225 a végsebessége.
Amúgy azért vannak ez a szoftveres korlátok, hogy ne öld meg az akkumulátort az autóban. 225 km/h-hoz olyan 170-190 lóerő kell.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
és az az egyik legdrágább retrofit is. Itthon se volt sok mivel nem volt csomagban.
Amúgy én is díjaznám. Az enyém demó autó volt, rendelt bele Adaptive Led-et ami 401e volt, de 650e lett volna az Innovációs csomag amiben az Adaptive Led, a Driving Assistant (sávtartó) meg a HUD volt. A DA annyira nem izgat, de a HUD jó lett volna. simán adnék érte most 250e, hogy ezt a képt opciót bekapcsolhassam. -
kardkovacsi
senior tag
Már nincs illegál program módosítás. Szép lassan lecsukják, a technológia megvan rá, hogy ne lehessen kinyitni és a legújabbakban már nagyrészt meg is tették. Pont ugyanazt az elve mint ahogy nyugodtan bankolsz, mert senki nem tudja piszkálni az adataid, kivéve ha valami trükkel kiszedi belőled a jelszót.
Ez a havidíj dolog, meg kettős. Mert egyrészt senki sem fizetni csöpögtetve, mert akkor tuti többet kérnek, de a másik oldalról meg lassan az egész autó egy szoftver amihez utókövetés kell akár 15 év is. Ez meg másképp nem fog menni mint folyamatos havidíjjal, mert így a gyártó is érdekelt abban, hogy segítsen neked.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #63237 üzenetére
Na most olvasom, csak az ige maradt ki
* mert egyrészt senki sem szeret fizetni csöpögtetve -
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63246 üzenetére
Csak két vasat tartanak a tűzben. Szerinte ezek a motorok is hibridek lesznek mind és kurva bonyolultak. Ezért fognak az emberek EV-re váltani, mert szög egyszerű egy belsőégésűhöz képest. Kb. fele annyi alkatrész van benne és lényegesen kevesebb kopó alkatrész.
De már a fék is valami olyasmi amit egy PHEV-ben sem kell jó eséllyel élete során cserélni ha valaki ésszel vezeti, villanynál egyáltalán. Nálam 40e km alatt a hátralévő fék kilométert az autó 70-80e-ről 100-110e-re emelte (első, hátsó). Mennyi egy garnitúra gyári fék cserével? 300K?Amúgy a BMW szép lassan átállítgatja a gyárait, hogy mindkét hajtásláncot tudják gyártani egy soron. Ilyen az i4 is (Dingolfing). Amelyik jobban kelendő vagy nagyobb profit van rajta azt fogják gyártani.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63250 üzenetére
Olvastad amit írtam. kb. nulla fékhasználat, ez egy villanyos autó előnye. Sok más mellett. Nem fogy a fék. Ezt sima autóval nem tudod megtenni mert fékezned kell. Ott nincs helyes fékhasználat, max az, hogy a motorral fékeztetsz csak azt meg hosszú távon a motor nem szereti annyira.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #63278 üzenetére
Lehetni lehet legfeljebb megbüntetnek. Az autópályán azért olyan nagy büntit nem lehet összeszedni. 165-ig 30e, 180-ig 45e. Ha még hozzáveszed azt, hogy van 2-3% ráhagyás így óra szerint olyan 190-es sebességnél is csak 45e-et kapsz.
Ha meg van Carplayed meg Wazed akkor még kicsi az esélye, hogy bekapod. Mondjuk van olyan, hogy nincs rajta. Múltkor majdnem bele is szaladtam egybe, picivel 150 alatt mehettem. Aztán nyomom a jelentés gombot erre szól, hogy rendőr lesz. Akkor ülhettek ki és épp lejelentette más csak addigra már elhaladtam. -
kardkovacsi
senior tag
Mondjuk volt már 240 is azért járt volna bünti rendesen de akkor még sok-sok éve játszott és be is játszott párszor a nem mondom meg ki volt mert a rokonom dolog. Nyugodtabban toltam neki pályán.
A poén 240-nél (ami óra szerint volt így inkább 230 lehetett az) simán látszott a benzintank kijelzőjén a fogyás Ott már simán van 20L-es fogyasztás. Ami 5 kilométerenként egy liter és 240-nél meg 4 km-et mész percenként. Azaz 0,8L-es a fogyasztásod per perc. Az meg egy 40 literes tankon már észrevehető fogyás. 2-3 percenként lenéztél és hopsz megint kevesebb van, lehet nem kéne neki így tolni
A legdurvább táv egy Budapest (Mol kút a Sasadi út után) Siófok fél óra volt. Bezzeg most meg asszony elkezd pampogni a jobb egyben ha már 160 fölött megyek
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest