-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #68499 üzenetére
De meddig, pont itthon épül az bazi nagy aksi gyár Debrecen mellett, nem véletlenül
A két első full villany platformra épülő BMW-k épp itt Debrecenben fognak készülni, az NA5 iX3 (2025) és az NA7 iX4 (2026). Itt van egy jó kis gyűjtés mi várható: [link]
A töltőhálózat előny, abban igazad van, de valamilyen oknál fogva azt pont kiengedi a kezéből a Tesla azzal, hogy kinyitja. Mindenki használhatja. Nyugat-Európában már nyitva vannak.[ Szerkesztve ]
-
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #68513 üzenetére
De nem jöttek rá semmire. Minden hiányosságuk úgy van eladva mintha valami erény lenne.
Azért van a Teslának kevés modellje mert olcsón akar gyártani. Valójában az egész modell ez, hogy az vezérli minél olcsóbban toljunk ki minél több autót. Pont mint egy Suzukit. Valójában a Tesla a villany Suzuki, egy erős technológiával megspékelve. Ez egyáltalán nem új modell, már réges-rég van ilyen. Olcsó autók sajátja. -
kardkovacsi
senior tag
Egy 330e-re 100e forint és ugye ez csak a 184 lóerős teljesítményre vetítve, mert a hivatalos mérés szerint annyi lóerősnek minősül az autó amennyit 30 percen keresztül egyfolytában tud. Így meg az összes PVEH-nél csak a benzin motor teljesítménye számít. Valahol vicces is, mert az új 330e 292 lóerős (10 másodpercig) meg 252 huzamosabb ideig, de 30 percen keresztül csak a 184-et tudja így az van a forgalmiban.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #68565 üzenetére
Ez nem Botka, gyakorlatilag a kormány elszedte az összes önkormányzat pénzét azok meg ahol tudják pótolják, parkolás, ingatlanadó, ez a kettő van mivel az iparűzési adó a legtöbb helyen már maxon van.
Itt is ez van Ürömön, jövő évtől fizethetek évi 64e ingatlanadót. Most alakították át, eddig a nagy házak perkáltak, most már mindenki. Most 100 m2-ig 300, 100-200-ig 400 m2, 200-300-ig 800 felette meg 1100 ft per m2. A telekadó is durva lett 200 ft per m2, ezt azok a telkek fizetik amik nincsenek beépítve, szóval ha egy 800-as telked áll parlagon akkor 160e per év.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Új év és január 1-el újra emelt árat a BMW. Most néztem a 330e alapára 19,5-ről 21-re ment fel. Nem aprózzák el, pedig most még az euró árfolyam se nagyon mozgott a rossz irányba, sőt.
-
kardkovacsi
senior tag
De itt már euróban is komoly emelkedés van sőt gyakorlatilag annyi amennyit romlott a forint. Amikor 2019 nyarán megjelent a 330e 14,5M volt, az euró 330, azaz euróban 44e. Most meg 21M azaz 52 500 euró. Eur.huf romlás közel 20%, áremelkedés euróban is közel 20%. Tehát ha eurót veszel magában csak egy részét fogod meg a problémának.
Nyilván az energia áremelkedés drágítja a gyártást, de itt az is bejátszik, hogy a chiphiány miatt hatalmas kereslet szűkítés lett az egész szektorban ami úgy hat mintha kartelleztek volna a gyártók, tolja fel keményen az árakat. Nem véletlen, hogy a gyártási problémák ellenére rekord profit van a BMW-nél
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #68611 üzenetére
A legtöbb cégnél van egy lízing keret és azt adják mint céges autó. Itthon szerintem rengeteg cégnél fog kiárazódni az aktuálisan elérhető márka. Ahol előzőleg dolgoztam ott is az első vezetői szinten még 6-7 éve simán befért egy Octavia RS, mostanra meg kb. sima Ford Focus lett belőle.
Kíváncsi vagyok, hogy pl. az Oracle-ös srácoknál maradt-e a 3-as bimmer vagy C Merci. Mert pár éve még kijárt oda a BMW, kivitte az összes autóját egy-két napra és a dolgozók mehettek tesztvezetésre mert annyit vett a cég cégautónak.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #68614 üzenetére
Ez igaz, de ki is szedtek belőle. Az első verzióban még a legfelső navi volt, mert szerintem a kezdeti szoftver csak azt tudta kezelni. Értem amit mondasz és nyilván 10%-os euró infláció is van amivel kb. meg is egyezik az autóár emelkedés. Csak így a kettő együtt soknak tűnik meg az a tény, hogy eddig mindig márciusban volt áremelés és most egyből január 1-el kezdték.
Legyen idő még kettőnek az évben -
kardkovacsi
senior tag
Tök mindegy, hogy új vagy használt, mert az új ára húzza magával a használtat is. A 330e-m demó autóként annyiért vettem amennyiért ma el tudnám adni 4,5 évesen, 60e kilométerrel. Csak közben az új listaáron 2x annyiba kerül.
Így is számoltam anno, hogy kb. a felét fogja érni az újnak csak nem úgy gondoltam, hogy majd az új ára lesz 2x[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #68632 üzenetére
Egyszer kollégának volt egy VW Polon valami ilyen középső dobos zörgős kipuff. Jó hangja van, kb. 2 percig utána megunod és csak a nyomorult brummogást hallod bent. Ilyen tompán, meg amúgy is a jó motorhang az szívó hang csak sajnos ezek már nem nagyon léteznek manapság. Mondjuk ez 25 évvel ezelőttről: [link] Ez meg rossz helyen hajt
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Az lehetséges, hogy egy akkumulátor csere miatt teljes szoftver frissítést kell csinálni az autón? Ismerősnek segéd akkumulátor csere volt meg valami negatív kábel és emiatt fogta a szerviz és ráhúzott egy teljes szoftver cserét. Amitől persze a rácowboykodott Carplay ment a kukába.
Igen, tudom nem szép dolog ez de az F30-hoz nem lehetett rendelni és a BMW nem is árulta utólag sem. Vagy az FSC kód kavarás miatt nem ment fel az aksi upgrade és ezért teljes szoftver upgrade kellett? -
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #68672 üzenetére
Lassan 20 éve nekem is volt ilyen. Én se vagyok rá büszke de ugyanez.
Jöttünk haza a Pannóniaringről, jól kiautókáztam magam, volt vagy 30 kör versenypálya épp a lábamban. Jöttünk haza nyugisan, betartva a sebességhatárokat. Már a Sárvárt Győrrel összekötő úton is volt vagy 3-4 vendégmunkás paraszt akik majdnem balesetet okoztak az előzéseikkel.
Felkanyarodtunk Győrnél az autópályára, majd Tata környékén ment a sor 130-al, utolér a gyökér és villog mint az állat. Senki nem tudott menni, akkoriban egy Integra Type-R-em volt, amiről messziről látszott, hogy tudna menni gyorsabban, láthatta a sort is előttem, de csak villogott a paraszt. Ok, elengedtem, lerúgott dízel Audi, német rendszámmal, tipikus román vendégmunkás autó.
Bementem mögé és felkapcsoltam a reflektort majd vagy 5-6 kilométeren keresztül követtem. Próbálkozott sok mindennel, de a Honda "picit" erősebb autó volt. -
kardkovacsi
senior tag
https://telex.hu/tech/2023/01/05/a-teljes-szelvedore-vetitene-a-bmw-igy-szuntetne-meg-az-autok-muszerfalat
Ezt láttátok? Csak a külsőre reagálnék, valószínűleg így fog kinézni az i3-as ami a 3-as széria villanyautója lesz. Nem rossz, de látszik, hogy a klasszikus premium gapet amitől olyan szépek a BMW-k az elengedik. Nincs rá szükség a villanyhajtásnál és nyilván senki se fizetné meg azt a 20 centit pluszba mert egy kategóriával hosszabb autót jelent.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz brumi1024 #68680 üzenetére
Reméljük ebből az Android alapú rendszerből nem lesz szívás. A tévéknél iszonyatosan szidják az Androidos rendszert, lassú akadozik stb. nyilván ez autó, de azért vannak fenntartásaim.
Amúgy érdekes mert a 8-as csak most kezdett elterjedni erre már a 9-est vezetik be. -
kardkovacsi
senior tag
válasz brumi1024 #68682 üzenetére
Végigolvasva a kommenteket, ez semmi más mint költséghatékonysági lépés. Megvették az Android Automotive-ot (ez nem az Android auto ami a kapcsolat) és arra húzzák fel a rendszert. A legdurvább, hogy a drágább autókba nem merik beletenni. Tehát nem az lesz, hogy fentről lefelé vezetik be hanem lentről felfelé. Gondolom még ők sem teljesen biztosak abban, hogy ez jó lépés volt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #68691 üzenetére
Köszi, ez alapján lehet alaptalanok voltak a félelmeim. Remélem azért Carplay lesz ehhez is
-
kardkovacsi
senior tag
válasz brumi1024 #68693 üzenetére
Én anno ezért szerettem a HTC telefonokat, mert nagyon jól testre szabták az Androidot beletéve sok-sok hasznos featuret. Aztán idővel ez egyre gyengült ahogy ezek a dolgok szép lassan átkerültek az Androidba, persze a legtöbb nem volt annyira kényelmesen használható mint a HTC-é.
-
kardkovacsi
senior tag
Külföldön, főleg a németeknél vannak autóbontók vagy a roncsot eladják Kelet-Európába és kész. Hogy működik ez arrafelé?
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #68700 üzenetére
Köszi, csak kíváncsi voltam, hogy van-e egyáltalán. Egyik ismerősnek az F30 330e-jének már kezd az aksija eléggé lerongyolódni és azon agyalok, hogy az újabb 2019 utáni akkumulátorok bemennek a régiek helyére, csak kell hozzá való akkumulátor modul vezérlő. Egy bontott aksi esetén lehet megérné a móka, elvileg (Maszi szerint, neki valami BMW villamossági szervize van) működik. A gyárival viszont már húzós a dolog mivel egy modul magában ezer euró és kell belőle 5, plusz a modul vezérlőből is 5, meg ugye a beépítés és programozás.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz dangerzone #68728 üzenetére
Érdekes, mert jellemzően fél árat szoktak adni. Ami kb. azt jelenti, hogy anyagáron megkapod.
Mondjuk tényleg fura, hogy mitől makkan meg egy motor 70e km után. -
kardkovacsi
senior tag
válasz dangerzone #68728 üzenetére
Azt tudom még elképzelni, hogy flottás volt tartós bérleti konstrukcióban. A flotta cég meg mondta, hogy ha nem csinálják meg ingyen akkor kiszedik a kínálatból a BMW-t. Mondjuk ez nyomos érv lehet ha esetleg éves szinten százas darabszámot adnak el az ügyfeleknek.
-
kardkovacsi
senior tag
No, a Tesla bedobta az árbombát. Árat csökkentett, nem is keveset. Remélhetőleg ezzel vége annak az állapotnak, hogy a gyártók ész nélkül emelgetik az áraikat, közben meg a profitjaik az egekben.
-
kardkovacsi
senior tag
Elvileg árcsökkenés esetén az új árat kapják a megrendelők. Mondjuk érthető valami 85e forintot kell befizetni, fognák és dobnák a rendelést majd leadnának egy újat.
Amúgy a Model 3 LR az ami az i4-el van egy ligában, akkumulátor meg hatótáv szempontjából. Az alap az csak 55 kWh-s aksival rendelkezik.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
Meg van még pár dolog amit hmmm nehezek szoknék meg. Most dobálták ki az ultrahangos szenzorokat, de új még nincs helyette azaz nincs PDC-d se. Aztán ott van az adaptív lámpa hiánya, meg most néztem kurva drágán kapsz vonóhorgot, kézzel leszerelhetőt. WTF? 515e forintba nem fér bele egy automatika.
Viszont az asszonynak tetszik, a lányom tuti oda lenne a hatalmas kijelzőért, nekem meg bejön az, hogy nagyon jól kilátni belőle. -
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #68767 üzenetére
Igen vannak dolgok amit azért szokni kéne.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #68770 üzenetére
VW ID3 alatt van. Azért ne feledjünk egy dolgot, hogy a villanyautóknak van motorjuk amit "szembe" tud állítani. Azért 200-300 lóerő ellenkező irányba komoly fékerőt tud kifejteni, valójában vészfékezésen kívül mindenre elég. Emiatt hátul simán elmehet egy dobfék is. Nyilván azzal nem jársz versenypályára.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #68886 üzenetére
Én ketté választanám a kérdést. Van amikor tényleg gyengébb anyagból van a gyengébb motort. Pl. F30-ban lévő 320i motorja nem egyezik meg a 330i-vel, pedig ugyanannak a turbós két literes tűnik, de talán még a dugók is mások a kettőben. Itt a tuning biztos ront az élettartamon, különben nem raktak volna a 330i-be erősebb dugókat.
De van olyan alkalom is amikor egyszerűen nem csinálnak két külön motort.
Németországban van 320e meg 330e. Egyik 225 lóerő körüli a másik 292. Csavarra megegyeznek. De ilyen a G20 530e meg az előző 740e. Azok is csavarra megegyeznek hajtásláncilag, csak szoftveresen térnek el. Egyik 252 le a másik meg talán 32x volt. Ilyen esetekben van értelme a tuningnak mert élettartam romlás nélkül kapsz plusz 60-70 lóerőt. Nyilván ezzel ugrik a garancia ha van rajta. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #68891 üzenetére
Maszival beszélgettünk erről még az indexes G30 fórumban és onnan van az infó. De ha szerinted mások és megmutatod miben azt szívesen veszem
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #68893 üzenetére
"
Az 530e hajtáslánca az utolsó csavarig megegyezik a 740e hajtásláncával. (326 LE)
Az első 10 üzemórában ( vagy később egy DME modul cseréjével bármikor ) minden további nélkül átprogramozható 326 LE-re a kocsi.
Viszont: Ez teljeskörű garanciavesztést okoz a hajtásláncot érintő esetekben."Innen van az infó, a 320e-ről is beszéltünk de azt nincs kedvem megkeresni meg az itthon nem igazán érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #68898 üzenetére
Ezzel egyetértek. A mai ilyen kicentizett világban meg főleg. Régebben is ha tuningoltak akkor általában alkatrész cserével is járt a dolog. Erősebb dugó, Hondáknál ahol a fordulatszámot pörgették feljebb ott szelep rugók, szelep tányér csere, vezérlés csere volt jellemzően. Ez a tekerünk egyet a turbónyomáson és minden alkatrész élettartama ugyanaz marad, nekem eléggé hihetetlen kategória.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz tasiadam #68918 üzenetére
Óóó pont Maszi írta pár éve, hogy egy új 5-öst valaki megpiszkálta, felrakott rá egy ilyen "boxot". Csak aztán beszart a motor. Boxot kivették és mentek vele vissza, hogy helló elbaszódott a motor, garanciális. Csak a motor meg logol mindent és abból szépen kiolvasható, bent a BMW központban is, hogy bizony hozzá volt nyúlva az autóhoz ezért vissza lett utasítva a garanciális igény.
Ezeket a "boxokat" meg sokszor úgy hirdetik, hogy piggyback azaz kiszeded és nem látszik semmi, ami fizikailag tényleg így is van, mert a ilyen plug and playre vannak megcsinálva csak épp szoftveresen az autó naplózza, hogy milyen értékek vannak és abból kiolvasható.Szerintem az ilyen esetekről beszél shadowbull is. Kurva sok van, az én 330e-mhez is lehet venni, 600 euró volt, valami holland cég árulta. Megrendeled, van pár csatlakozó ami lepattintasz és sorba bekötöd majd mehet is. 252-ből lesz 330 lóerő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Drágább lett a Pixel 8a
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- E-roller topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Vacuum Mop Pro robot porszívó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen