Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #5009 üzenetére
Amit én eddig látok: haladok a 90k km felé, és most a téligumi felrakásakor nézettem meg a féket. A tárcsán gyakorlatilag nincs kopás, a betétek félig sincsenek lekopva. A látottak alapján 150k km-ig hozzá sem kell nyúlni. Az S-Maxon ilyenkor már túl voltam 2 garnitúra betétcserén és egy első+hátsó tárcsa cserén többszázezres költséggel. Persze abban igazad van, hogy ez csak egy dolog, és egy 20M-es autó esetén nem tétel. Viszont akkor hasonlítani is egy 20M-es benzinessel kell, amiben ugyanúgy fog kopni a fék, mint a 10M-esben. Vagyis bárhonnan nézem, ez megtakarítás. Ha hozzászámolom azt is, hogy egyedül fék/hajtómű olajat kellett ebben cserélni (egyszer), akkor még jobb a helyzet.
Ugyanakkor pont az enyémben bekrepált a hajtómű, amit ha nem cseréltek volna gariban, akkor olyan költséget jelentett volna, ami mellett a rettegett kettőstömegű lendkerék ára aprópénznek tűnik. Szóval nem egyértelmű nekem a szerviz költségek csökkenése. Az EV jóval egyszerűbb szerkezet, de ami benne van, azok ára horror. Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Jogász topic
- Bestbuy játékok
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest