Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashback
addikt
Nagyon vegyes a használat. Van hogy heti 3 rövidebb út. Aztán van hogy heti 1200km pálya... Most pedig lesz még napi 2x10km. Szóval nálunk kiszámíthatatlan.. l. Ezért is kellene nagy hatótávolságú elektromos. De egyenlőre úgy
tűnik hogy egy újabb Toyota Hybrid lesz a befutó.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Shadowbull
addikt
RAV4 az érezhetően nagyon amerikai autónak lett optimalizálva. 100-110 az a tempót amit a legkomfortosabb, ott nagyon kényelmes és csendes. 130 még elmegy, de a 150+ sebességeknél már hangos. Megy gyorsabban is, de nem esik benne jól. Úgyhogy erre álltunk rá. 1000 kilométereket meg amúgy sem megyünk, 5-600 a szokásos. Bár asszony pedzegeti hogy mehetnénk Spanyolországba autóval (nem szeret repülni) de őszintén szólva nekem egy porcikám se kívánja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
Én is ugyanezt gondolom, ha tehetjük, 1000-1500km távokra inkább autóval megyünk. Főleg kinek inkább telik az idő annál több napra elosztva, még több helyet lehet megnézni. Nem csak az úticél az értek hanem az út is, csak ki kell nyitni a szemed. I3-al picit nehezebb, napi 4-500 km feletti távot nem ugranék meg, szerintem kettő-három max gyorstöltés a reális/kényelmes egy napon autópálya használat mellett.
-
Shadowbull
addikt
A gond az hogy mi az elmúlt 17 évben rengeteget ingáztunk 600 kilométeres távokat, egy évben 5x legalább. A gyerek is így nőtt fel.
Úgyhogy ennek megfelelően mindenki a családban gyűlöl autózni. Ha meg kell állni tankolni akkor leharapják a fejem, hogy miért nem megyünk már, sose érünk oda...
Ennek megfelelően egy sok ezer kilométeres túra szerintem kínszenvedés lenne.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Ez mondjuk tervezés kérdése, nem attól függ, hogy kocsival megy az ember vagy sem. 1000km-t le lehet úgy is tekerni, h ogy szinte csak az autópályát látod, mert arra nincs idő, hogy órákra megállj tájat/várost/akármit nézni. Mentem már nem egyszer ennyit, igaz, nem EV-vel, de nem láttam túl sokat a környékből, max. pár benzinkutat vagy útszéli csárdát ahol megálltunk kajálni. Ha EV miatt meg kell állni tölteni, az is max. 1 óra, annyi idő alatt komolyabb felfedezést nem lehet csinálni, főleg, ha pálya mellett egy kútnál tölt az ember.
Ezzel együtt van értelme ennek, de mi ezt úgy szoktuk, hogy megszállunk 2-3 helyen menet közben is 1-1 éjszakára és úgy nézzük meg a környéket mert akkor van rá idő. Ilyenkor viszont ezt is előre megtervezzük, neten utánanézünk, hol érdemes megállni, hol van valami érdekes látnivaló.A tudomány a valóság költészete!
-
Flashback
addikt
Nagy dilemma ez most nekünk:
A jelenlegi 6-7éves Hybrid kombink nagyon kedvezöen fogyaszt (átlag 4.5-5.5) és jó állapotban van. Végig márkaszervízbe hordott. Viszont most lehetne még jól kiszálni belölle és beülni egy újabba tekintve hogy az új autó árak is rohamosan emelkednek. Ha lehet akkor már valami tágasabb modernebb autóba ülnénk át. Ezért gondolkodtam a SUV-okban. Viszont tartós 6-6.5l fogyasztás fölé nem szeretnék menni. Az elektromos kocsik ezt lazán meglépik még publik töltövel is és persze ott van hogy hangtalanok és a szervíz is egyszerübb, gyorsabb, olcsóbb. Csak a bekerülési ár alaphangon is +10k€...Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
cOxeR
Ármester
Az azonos teljesítményűt teljesen egyértelműen igen, a nyomaték meg a váltási idő miatt, viszont csak 120-130-150- ig, felette vége, típus függően írtam a határt. Ez utóbbi persze nem sok jelentőséggel bír a felhasználás 90++%-át tekintve, ezért írtam, hogy város/agglomerációban tuti elektromost vennék csak.
Súlyban kb azonos a kettő auto, néhány 10kg különbséggel, I3 kb 180le/270nm, Z4 meg kb 280le/330nm.
Egyik sem a legideálisabb időben/úton készült, de életszerűen ilyen sincs.
Ez pl az I3-am:
Ez meg a Z4:
-
Bandit21
addikt
Én épp azt néztem hogy azért azzal hogy a
z4 11.6 alatt 148 ra gyorsul, mig az
i3 12.8 alatt 130 raelég komoly különbséget jelent.
Alul amig a Z4 keresi a tapadást és váltogat biztos jobban megy érzésre az i3 mert folyamatosabb a gyorsulás és a nyomaték is azonnali de 80-90 fölött kijön a hagyományos hajtás előnye.
Persze itt a nulláról indulást nézzük ami az átlag közlekedési helyzetekben elenyésző.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Olvass vissza, pont erről írtam.
Ráadásul saját (azonos loereju e autó és benzines) tapasztalat alapján.
Tiédetis #4188
Nézd meg amit 10-20 hsz. -el előbb írtam (link fent).Nem értem mi a gond, arról volt szó, hogy azonos vagy kicsit (10-20%-al) erősebb benzines/dízel autónál sokkal rugalmasabb az elektromos kocsi. (Mind nulláról mind akár 90-120 ra).
Én cOxeR tablazazairol írtam legutóbb, ott meg egyértelmű volt hogy a Z4 sokkal erősebb. Arról írtam hogy ez látszik is. Ott kb 0-40 ig lehet pariban a két kocsi. Aztán be fog a z4 gumi/váltó és el húz. Nem egy Tesla, hanem a táblázatban lévő i3 ellen.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Én arra gondoltam hogy ha megyek az autópályán (és ott valószínűleg kell a 90 ló feletti teljesítmény is a 130 hoz) és fél percen belül 2x is előzni szeretnék padlót nyomok akkor vajon a harmadik ilyen után - meg mindig fél percen belül - előfordulhat e hogy azt mondja a kocsi hogy bocs de lejárt az idő próbáld később...
Vagy ahogy mondod keresek egy leszállópályat elindulok aztán megnézzük mennyi ideig tud 160 al menni a verda.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
Arra gondoltam hogy a légellenállás 160nál:
Fl=cw*A*Ró*v2/2
Ahol
cw: 0,29
A= 2,65
Ró=1,29
v=44,44m/sÍgy Fl=979N
Gördülő ellenállás
Fg= m*g*f= 2255*9,81*0,015= 332NÖsszesen: 1.311N
Szükséges teljesítmény: P=F*v= 58,3KW.
Erre jönnek rá még a hatásfokok (motor, elektronika, hajtáslánc egyéb elemei), saccra olyan 10-15% többlet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Ck.
addikt
A töltőt innentől kezdve nem lehet appról elérni, időzíteni, ellenőrizni a hálózati fogyasztást, lockolni, stb. Semmi.
Magán az egységen nincsenek gombok, sem kijelző. Az okos funkcióját pedig teljesen elvesztette. Elég nagy tervezési baki. Én azért most rendesen kiakadnék, talán az itteni piac legdrágább töltője volt. -
Flashback
addikt
Ez éppen egy nagy bútórbolt parkolójában van. Napközben szoktak rajta lógni (most épp a 8-ból 3 foglalt) de délután már szabad. Este kb mindig üres. Az irodánkhoz közel van töltö de az sosem szabad. Viszont hetente csak egyszer szoktam meglátogatni (18km*2).
Napi 8km*2 a kötelezö utunk reggel. Tehát heti 116km mellett elég lenne 2-3 hetente felrakni a töltöre. A helyi Lidl-ben is van 50kW CCS töltö.
Inkább csak az van hogy ezt észben kell tartani. ùgy kell tervezni hogy a töltéssel is számolni kell.
Van valami app amiben lehet látni hogy a közelben melyik töltö szabad?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
cinemazealot
addikt
Csupán azt próbáltam hangsúlyozni, hogy az adat nyilvános hozzáférése révén erre akár egy egyéni widget-et (vagy bármilyen személyes állapotjelzőt) is össze lehet dobni, ami a rendszerben szereplő és számunkra fontos töltő állapotát nagyjából valós időben jelzi.
De most pl. jól látható, hogy ennek is van egy késleltetése, ugyanis az URL még foglaltat jelez, míg a Mobiliti appban már negyed órája felszabadult.
-
joghurt
addikt
De a jogszabályba mégsem a hobbiterepjárók kerültek. Azt hiszem, Angliában láttam olyat, hogy a belvárosban ki volt téve 1,7 tonnás súlykorlátozás, és az ikon is teherautó helyett egy SUV kontúr volt. (Nyilván van olyan sima SUV, ami ennél könnyebb, és olyan "sima" EV, ami ennél nehezebb, de ennek jó pár éve volt, amikor ilyenekből még kevés volt.)
Sőt, a győriek/hódmezővásárhelyiek nem is azt mondták, hogy ezentúl csak a tisztán elektromos autóknak ingyenes. (Mert ezt is mondhatták volna.) Pedig a parkolóőr szintjén sem túl bonyolult kérdés: van kipufogó a zöld rendszámoson, vagy nincs? (i3X-esek így jártak, bár azt az egy esetet kivételként meg lehet tanítani.)
De tény, hogy az önkormányzatoknak már kb. ez az egyetlen saját bevételük maradt, tehát ebből igyekeznek minél többet kihozni. A zónák növelésével, az árak emelésével, a kivételek és kedvezmények csökkentésével.
Van kerület, ahol az ott lakók ingyenessége is megszűnt. Na, az a durva igazán. (Még ha értem is, mennyi lehetett a kamu parkolási engedély.)A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ez csak a politikusok által eladhatónak gondolt szöveg.
A valóság az, hogy az adottságok (hivatalok, rendelők, irodák helye) miatt így is túlkereslet van a parkolóhelyekre. Parkolási bevételekből Magyarországon pedig soha nem épült P+R parkoló, vagy (állami/önkormányzati) parkolóház. Mint ahogy az elvileg ezt a célt szolgáló útdíjak és útalap sem az utak fenntartására megy, hanem bele a nagy kalapba, amiből aztán a kormány visszacsorgat némi aprót a haveri önkormányzatoknak (tovább büntetve az ellenzékieket).A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
Igen, ettől félek én is. Bár nem tudom mennyire gyorsan old a kismegszakító/mennyire lassú mire megtörténik a töltés leszabályozása.
Majd ha ott tartok, akkor beszámolok róla. Végülis pénzbe nem kerül, max pár órát elszúrok vele. Legrosszabb esetben párszor fel kell állnom, hogy odamenjek felnyomni a kismegszakítót
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ratkaics
senior tag
Szerintem nem lesz lényegesen lassabb, mint az árammegosztós EVSE.
A kérdés az, hogy a Tesla töltőt lehet-e úgy integrálni a HA-ba, hogy a töltőáramot is dinamikusan tudja állítani.
Jelenleg a telefonos appból töltés közben is tudod módosítani a töltőáramot?Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
biker
nagyúr
A felvetésem arra szólt, hogy a napelem és a töltő nem egy helyen van bekötve. Mivel nálatok társasházról bezsélsz, gyanítom napelem meg nincs.
Az szerintem továbbra is unortodox, hogy az órától jövő mért fővezetéken van egy kötés vagy a napelemnek, vagy a töltőnek, és tök máshol van egy kötés a másik egységnek, és van egy kötés a főelosztónak.nem kell kiforgatni
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
GalaHU
őstag
Az a kérdès, hogy 10 perc után van-e használati díj? Mert kevesen vásárolnak be fizetèssel együtt 10 perc alatt, a reggeli egy kakaó, egy kifli közönség meg nem az a tipikus villanyos közeg.
Mi biztosan nem fogunk 10 perc töltèsért ott tolongani, meg hallgatni a beszólásokat ha netán 12 perc alatt érünk vissza a boltból.
Sokkal jobb lett volna a már korábban kitárgyalt 5-10.000 Ft-os vásárlási limithez kötni.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
-
Bandit21
addikt
110 el még a mi "kis" 45-os id.3-unkkal is neki mennék a 300 km -nek. Nyilván nem telen /esőben és fűtéssel erős hűtéssel de egy 58 vagy föleg egy 77-es akksival már simán, bármikor. Id.4 /5 el ugyanez. Az összes előbb felsorolt ev-vel (Kona Niro m3 ev6 ioniq stb.) Is.
Lehet vak vagyok de melyik márkához hu a kérdező barátja amúgy?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
És aztán majd pislog a nép amikor ezek közül az egyik 110 el hasít a pályán...
A leírás alapján a leendő tulajdonos messze áll a haladós tempotol. Ehhez képest bele akarjuk ültetni egy Taycanba. Lesz ott meglepetés amikor majd rá néz a gázpedálra és gyorsabban megy majd a nagykörúton 4 mp alatt mint korábban az autópályán valaha.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nyilván nem ezt mondtam, de szerintem fura, ha valaki nem azért megy 110 el hogy spóroljon vagy hatótávolságot növelje hanem mert ilyen a stílusa, és csak azért mert 300 km biztos hatótáv kell neki, akkor 400 le és 5 mp 0-100 nal kezdődik minden amit ajánlani lehet neki Audi Mercibe.
A 80 as Enyaq pl egy tok reális autó ilyenből kéne kicsit több erre gondoltam (tudom hogy ev6 és ioniq is de azok nem németek amit a kérdező szeretne).
Más kérdés hogy itt is minden suv (vagy suv forma) szinte, ok az emelt hasmagasság miatt alap, de pl ev szedan ami nem 400+ ló nem nagyon van (ott az m3 de az se német).
Ott az e-tron GT meg a Taycan. Gyönyörűek de nem a tipikus nyugis spórolós autók.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nem ajánlottam Neki az Enyaq ot hanem mint számomra optimális autót hoztam fel. Tudom hogy nem német de ha valaki távol keleti ellenes annak közelebb van a nemzethez mint akár egy francia vagy egy opel (csak mert VW).
Nekem a jó fogyasztás az a 15-17 kw/100 ha 100-110 a tempó. Ha sokat megy és 22-25 fogyaszt az lehet jó a súly/teljesítmény függvényében de mint ev egy dízel hibridhez képest lehet már nem annyira gazdaságos.Majd vesz amit akar.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
-
Bandit21
addikt
Ezert írtam meg Neki még előtted ugyanazt amit utána Te is. Később pedig már a tanácstól függetlenül gondolkodtam el azon hogy míg suv van 3 méretben is 10-15-20 M Ft ért addig szedan nincs pedig pályára önmagában a hasmagasság és az alaktenyezo miatt 110 re az lenne a legjobb. De nincs 10-15 M ért 200 lovas szedan közepes akkuval.
Mivel hamarabb és ugyanazt javasoltam mint Te ezért nem láttam/látom értelmét annak hogy off legyen a topic olyan dolgokkal amiket nem is mondtam (Skoda német, Taycan suv).
Az ajánlastol függetlenül kezdem el azon agyalni milyen jó lenne egy 65 os akksis nem suv 200 le ev. Mert az 110 nél biztos jóval kevesebbet enne mint egy 350 lovas nagy suv vagy egy 4-500 lovas 100 kw körüli egyébként gyönyörű Taycan vagy e-tron GT.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
Km volumen érdekel leginkább, mit láttok, hol van az a határ ahol csökken az érdeklődés? I3-at mindenki 50e km alatt akar… mert juj elektromos, drága bele az akku/elektronika. 100e km felett sokan elengedik, inkább vesznek fapadosabbat, de alatta levő km-el, miközben ez a km para értelmetlenebb mint a benzines/diesel vonalon.
-
cOxeR
Ármester
Nem magamtól találtam ki, ezt is Varsányi Peti írta, aki jópár ilyet javított, szedett szét. A lényege az, hogy egyesével lehet cserélni őket, ha 3 fázison kapja a kakaót folyamatosan, akkor mindhárom cserés lehet, nem mindegy, hogy egyben kell cserélni vagy csak 1-1 modult.
-
cOxeR
Ármester
Most is tilos a taxisnak, csak nem foglalkozik vele senki.
Megjött egy csomó EV6 taxi, többet is láttam a napokban (más volt a rendszámuk) de az közös volt, hogy a Népligetnél mindegyik a kettő ingyenes töltőre nyomult épp… jó hogy legalább 50% autóvásárlási támogatást kaptak. Lsd “Joker” amit művel a piacon… nevetséges.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen