Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
Köszi a pontosítást, még nem rágtam át magam a doksin részletesen. A mondandóm lényege csak annyi volt, hogy mivel a szabvány egy (szerintem) viszonylag egyszerű kommunikációs protokollt definiál, az ennek alapján kialakított töltésvezérlő akár (nyilván kellő odafigyeléssel és természetesen saját felelősségre) házilag is elkészíthető.
De tényleg jól értem, ugye, hogy hálózat oldaláról az erősáramú betáplálást legfeljebb egy relé korlátozza, a töltésvezérlés maga viszont gyakorlatilag ezen gyengeáramú CP szálon történik? A ténylegesen felvett teljesítményt pedig már az autó fedélzeti AC töltő áramköre állítja be annak alapján, milyen maximális engedélyt olvas ki a CP-ről, ugye?
-
gorbep
senior tag
nem mondtam hogy úgy jó, hanem hogy jobb mint egy kontaktor... legalább az áram megszakadás nem hoz létre túlfeszültséget. Amúgy nálunk néha elmegy az áram a KIF-KÖF trafó túlterheltsége miatt... na azzal se tudsz semmit csinálni... de láttam már ALDI oszlopot is közvilágítással együtt kihunyni... az autó tulaja elmorzsolt egy imát, hogy vajon egyáltalán ki tudja e húzni, és túlélte e minden...
Lehetett volna ezt hülyebiztosra csinálni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cinemazealot
addikt
Félreértesz, nem egy már meglévő töltésvezérlőt szeretnék meghekkelni (vagy beékelődni az eszköz és az autó közé), hanem önálló eszközként gondoltam implementálni a protokollt egy saját készítésű töltésvezérlő formájában, ami úgy állítgatja a CP jelet, hogy azt lehessen a rendelkezésre álló teljesítmény szerint "adagolni".
A leplezetlen célom egyébként az volna, hogy miután a napelemes HMKE-k körében eltörlik a szaldót és nem fogja megérni (vagy nem lesz szabad) visszatáplálni a hálózatba, akkor a lakás fogyasztásán felül esetleg felmerülő többlet termelést relatíve valós időben képes legyek átadni pl. az autónak. Kérdés persze (és hangsúlyozom, még nem olvastam el a doksit), hogy a protokoll enged-e, hogy kapcsolódás után módosítsam a CP jel által megszabott teljesítmény korlátot?
-
Az hogy a kamerán látszó fél nem tett feljelentést még nem elég jogalap a kérdés nélküli felhasználásra. Nekünk folyamatban lévő ügy ahol hangfelvételt utasított el már a rendőség is, hiába bizonyító erejű egy 5 millás csalás ügyében.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Közterületet rögzíteni - meg úgy bármit - lehet amíg azt senki nem nézi és nem tárolja. Közterületnél sem lehet csak úgy felvenni bármilyen tágan értelmezed is az "átalános"-ságot. A mi esetünkben már konkrétan a jogos érdek kategória volt hiszen készültünk a perre- de még általánosságban is kérdéseket vet fel a két értelmezés.
Nekünk pl a társasházhoz még a rendőrségi bekötéssel sem ment a dolog mert pl a helyi kapitányság közölte h nincs erre vizsgázott embere aki nélkül törvénytelen és nem nem is tudjuk megfizetni h legyen. Uh a legtöbb esetben a házi kamerák által közterületi felvételt nem nagyon lehet "általánossággal" magyarázni.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
-
Andras6800
senior tag
Evvel tisztában vagyok. De akkor jelenleg az Áram ára 5Ft. A kezelési költsége további összeg. Persze áram vételezésekor azt a 23 Ft-ot is kifizeted. Meg ugye mindenen az ÁFA. De ez nekem olyan, mintha rendelsz valamit házhozszállítással. Van a terméknek egy ára meg a házhozszállításnak is. A házhozszállítás egy kapcsolódó tétel.
Tőled mint áram termelőtől ha van napelemed, bizony 5 Ft-ért veszik meg kWh-ját. Talán ha évente többet termelsz mint 2540 kWh akkor az a feletti részt 32 Ft-ért.
Az, hogy mi volt 2022 augusztus előtt szerintem nem releváns. Kb olyan, mint azon rugózni, hogy jaj 5 éve még csak 100 Ft volt egy gombóc fagyi. Nem azon az alapon ruházol be ma egy elektromos autóba, hogy 2022.01.10.-én még úgy volt, hogy 12,4 Ft 1 kWh áram ára.
Így mindezek után elkérni helyenként 375 Ft-ot 1 kWh-ért a töltőoszlopon kimeríti a pénzéhség fogalmát számomra. mert nyílván a jelenleg hatályos lakossági ár nagyon alacsony.. de ez az összeg meg a piaci felett van ahogy nézem a külföldi oszlopok árazását. Persze valami kell csökkenteni a rezsicsökkentés bohóckodás veszteségét.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Szia, abban tudsz segíteni, hogy mi kell egy 3 fázisú töltő kiépítéshez?
Nekem óra után van egy mérőhely szabványosítás miatt kiépíttet doboz. A dobozban van fővezeték leágazó kapocs. Ez még a kismegszakító szekrény előtt van. Ide meg is van a 10 mm2 keresztmetszet villanyórától. Ide a fővezeték leágazóba kötném be a töltőt majd kb azonnal a doboz mellé. Kell 1m vezeték. Tervben jelenleg az SE saját töltője van.https://knowledge-center.solaredge.com/sites/kc/files/se-ev-charger-datasheet-hu.pdf
Kell-e mellé fi relé? Vagy csak simán bekötöm a főágba és kész? Plusz persze ugye az SE összekötése, de invertertől van lehúzva UTP erre a célra.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
cOxeR
Ármester
Köszi, egyelőre a lakáselosztót kell rendbe tenni, de ami most itt megy ezen a villanyszerelő piacon… 36 modulos meglévő szekrény 52 modulosra bővítése, meg 2 fogyasztásmérő bekötés - mert kinőttem a “régit” (4 éves ház) 5 db új bizti, meg 2 db uj fi relére olyan árakat kaptam… a 100e Ft munkadíjtól egészen 1,2M Ft-ig (mert “mérési jegyzőkönyv is kell”) és még össze is vesztek a villanyszerelők egymással, hogy ez 1 nap más szerint 4-7 nap. Szóval körbejárom, mert büdös az egész… nehéz lesz na.
Autotöltő meg majd attól lesz (ha lesz) aki ezzel foglalkozik nem egy “mezei” villanyszerelőtől, mert akkor legalább jó is lesz.
-
Andras6800
senior tag
Igazad van, hogy SE nagyon drága. Viszont szükségem van a töltés korlátozására. Ha már egyszer van SE smart meterem, nem szeretnék még plusz 1et csak azért, hogy tudjam limitálni a töltést. Ez azért fontos, mert 3x 32 amperem van. Néha a ház megeszik 20at egyik másik fázison. Nem lenne jó, ha lecsapkodná az automatát. Ha más töltőt össze lehet hozni, hogy ezt tudta egy 2. Smart meter beépítése nélkül, nyitott vagyok az ötletre. Sajnos 2 be sem férne a fi relé mellé. A fi relé meg egy smart meternek még van hely. AC 3 fázisú túlfeszvédőm van a dobozban ott helyben a főágiba bekötve. Akkor csak a kismegszakítós fi relé kell, ha jól értem.
Esetleg tudok lőni képet.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Igen, ezt tudom. Alapjában arányosan van elosztva a terhelés. Persze azért van pár A különbség.
Azért is gondolnám, hogy kell az aktív szabályozás, mert vannak olyan napszakok amikor csak 3x 12 A lesz max szabad autótöltésre. Máskor meg napközben (hiába vagyok otthon) amikor a nap is süt meglesz mondjuk a 3x25 A is simán vagy akár több. Jobbára napnyugta - este 11 közt használunk sok áramot a házban. Eddig 3x20 A kiszolgált minket. Most EV lehetőség miatt lett 3x32. De a fentiek miatt fixen 3x10A-re sem akarom korlátozni a töltést. Bár kétségtelenül sokkal olcsóbb lenne. Tervezett autó amúgy 3 fázison AC-n 22 kW-ot tud.
Ezt a részét lehet privátban kéne majd.. de ha arra jutok, hogy nem éri meg az aktív szabályozás a dupla árat ahogy írtad, milyen töltőt javasolnál?Akku élettartamra van pozitív hatása a lassabb töltésnek? Azaz kisebb-e a degradáció, ha nem 3x32A-al van töltve, hanem 3x10el?
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Rendben, köszi mindenképp kereslek majd.
Amit láttam árlistát az SE sima nem RFID-s töltője 6m kábellel kb 442k + ÁFA. Ez novemberi árlista.
Várhatóan majd év vége fele lesz porondon a téma. Addigra lesz meg az EV, ha minden jól
megy.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
Azért a WattPilot tud aszimmetrikus töltést is... de ha van tapasztalat, érdekelne ez részletesebben is, mert a leírás nem teljes ez ügyben... az tuti, hogy tud váltogatni 1F-3F töltési mód között lakás terhelés függvényében... valamint ha egyszer lesz bruttó tarifa, a WattPilot tud töltési költségre is optimalizálni, csak a magyar régiós beállításban tarifa hiján ilyen nincs (még) benne...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
Ilyeneket néztem én is, de Varsányi Péter lebeszélt, azt mondta ezek nagyon kevesek 1,5-3 kA levezető képességgel (a J.PRÖPSTER-t nem találtam meg) és vegyek rendes sínest ami tud 10 kA-t.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
Vili ilyet tud az id is app ba és menüben is töltési idő megad és akkor elvileg nem % ra tölt hanem abban az idő sávban. Ha 1 perccel később oda megyek lehet kihúzni. De én a % ra töltést szoktam inkább be lőni. Ott fordulhat elő hogy kihúzom mielőtt kész.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
Hmm, nem láttál még strukturális pakkot? Pedig ez a nagy szenzáció amióta a Tesla kitalálta. Az új 4680-as cellák ilyen pakkba mennek. Az első ülések a pakk tetején vannak. A hátsó utasok esetleg benn maradnak, ha be vannak kötve. Bár a súlyos sérülés ott is garantált, ha a lábuk a semmiben csapkod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
Minden balesetnél, ahol nem szakadt ki (összes villanyautós baleset az elmúlt 15 évben mínusz a két darab említett) ott ülsz az akkumulátoron.
A múltkor az M3-on láttam egy baleset eredményét. Az (belső égésű) autó telibe trafált 140-nel egy vaddisznót (!!!). Úgy lángolt mint egy fáklya. A bent ülők szerencsére megúszták.
Egy tonnányi tűzveszélyes, vízzel nem is oltható cucc minden autó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Engem azért - függetlenül attól hogy ez a megoldás tetszik vagy sem - meglepne ha erősebb csavarral lenne az ülés az akkuhoz kötve mint az akku az autóhoz. Egyáltalán kötelező azt hinni hogy egy ilyen e-tron felé ütközés miatt a Tesla akku IS ki repülne és akkor az utasok IS?
Összességében azért úgy gondolom a látott e-tron ütközes alapján hogy ezek nem "hétköznapi" koccanások hanem boven 100km/H fölötti piruettek amiket semmilyen típusú autóban nem nagyon lehet túlélni.
Jóllehet nem mindegy hogy azért hal meg valaki mert az utas cella elérte a határt vagy azért mert egy 1 tonnás égő pakkra csavarozva repült el.
De utóbbi egy feltételezés igazán meglepne ha erre nem gondoltak volna.
Egy sima frontális ütközés soran is ennyi erővel az akku es rajta a sofőr elindul előre és ki szakad a kasztnibol?
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Jó hogy jössz mert féltem hogy félre viszem.
Amúgy technikailag ha van egy 3f dugalj egy külön 3f kábel végén és az bele van dugva egy passzív kábellel egy autóba akkor mi történik? Mit csinál a mobil töltő/wallbox konyha nyelven?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
joghurt
addikt
Csak villamosmérnök vagyok, viszont a közérthetőség érdekében nem akarok mindig mélyen szakmázni. Tudok az A-B-C-D-E táblázatokról, és a vezetékek vezetési módjától függő szorzókról is.
"Újabban" alatt azt értem, hogy az MSZ 14550-1:1979 majd MSZ 2364-523:2002 helyett lett az MSZ HD 60364-5-52:2011. Az előbbi 16 A-t engedett meg 1,5 mm2-es tömör réz vezetékekre, az utóbbi már csak 13,5 A-t.
Az általad leírt kioldási számok semmit sem változtak az elmúlt évtizedekben.A Legrandnak "Green'up"-ja van (amiről tölthetsz akár VW e-up!-ot is ). Tényleg szép darab; a 16 A-es 1F töltőt használóknak javasolnám is. Az IP55-ös kivitel is drágít egy OBI-gazdaságoshoz képest. A majdnem 700 g-jában van anyag.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem zavar a korrekt megoldás. De szegény ember vízzel főz, így érdekes lehet, hogy az megfizethető eszközökkel mire számíthatunk.
Ami zavar, az a nettó parasztvakítás. Veszel pl. egy ilyet. Az adatlapja szerint 16/16 A-es (más hosszabbítóknál 16/10-et írnak). A hozzáértő meg elkezdi vakarni a fejét, hogy tessék? 3*1,0-s vezetékkel 16 A? Tilcsák Bea!
De ha van egy minőségi 16 A dugaljad (rendes kötésekkel), annak nem lenne szabad pörkölődnie egész napos 10 A-es töltéstől. Talán még 12-13 A-estől sem.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
állítólag... csak az a baj, keveset szerelek, így több éves hüvelyeket használok, amik régen simán passzentosak voltak...
Tudom, közben a szigetelések is vékonyodtak, úgyhogy szemre már nem merem megsaccolni melyik kábel milyen vezeték keresztmetszetű... de van előnye is, a D13 csőbe szilikonnal (meg nagy gázzal.... ) behúztam 5 db 10mm2 MKH-t 2m egyenes szakaszba... pedig nem hittem benne, hogy bemegy....
Most váltottam 6 pofásra, ha jól tudom a 4 pofás már nem elfogadott...(vagy csak lesz?)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
stickrs
senior tag
Pont ilyen green up-ok vannak a cégben amiről töltöm, szóval akkor ennek nem kellene , hogy probléma legyen. De a dugók x óra után melegednek, olvadnak, hiába áll benne teljesen stabilan, rendes kontakttal. Ezért keresek valami minőségi evset, amiről tudom, hogy nem lesz gond.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
Jobban érdekelne, mi van benne és tényleg tartós-e, megbízható-e. A többi nem számít. Azért ez a garancia... is sokszor túl van tolva, egy normális termék, garancia időn belül nem hibásodik meg, utána meg... szerintem olyan nem volt velem, 10-15 évre visszamenőleg, hogy valamivel úgy lett volna gondom, hogy teszem azt nem azonnal, vásárlás után. Minden hiba gari lejárat után jött elő... sütő, 2 hónappal a 3 éves jótállás után dobta be az unalmast, most egy shelly terméket rendeltem (fogyasztasmérő) a harmadikat küldik, mert az első kettő rossz volt... de lehet nekem van ilyen tapasztalatom csak.
-
cOxeR
Ármester
Nem ez a gond, hanem nincs értelme javíttatni termékeket az esetek többségében, mert olyan drága a munkadíj fajlagosan, meg az alkatrész és valljuk be a márka sem mindig jelent biztos/hosszú élettartamot.
Sütő példa újra, bevizsgálta a szerelő 5k +kiszállás, megrendelte az alkatrészt, majd beszerelte 7k, fizettem 44k-t egy db alsó fűtőszál cseréért, ahol a 2x bruttó 10 perc munka volt a közel a fele a költségnek. Ugyanez a sütő most 80-90k körül megy még új kapható... spec jó szarul jártam vele, hogy nem adtam el alkatrésznek és vettem egy új garisat.
Egy 5-600k-s terméknél más az arány, de egy 40-50k-s eszköz esetén... konkrétan inkább el kell dobni venni másikat, amivel nem értek alapvetően egyet, de anyagilag ez a jó döntés.Az érdekes igen, de a kiskapus játékban nem csak a mi országunk ügyes...
Igen, ez ilyen játék, én eddig jól jártam bármi ilyennel, de mondjuk elektronikai dolgokban, ahol repkednek az A-ek, háromszor is meggondolnám, mit hagyok ott a házban/garázsban magára. -
Laca1212
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mobil flották
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Milyen monitort vegyek?
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen