Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Akkumulátor hőkezelés
Működési elv
A nagyfeszültségű akkumulátor optimális hőmérséklete
megnöveli a töltési teljesítményt
a töltési folyamat során, és lerövidíti a töltési
időt.
Általános információk
Az akkumulátor hőkezelés előkészíti a nagyfeszültségű
akkumulátort az előtte álló töltési
folyamatra az egyenáramú töltőállomáson.
Ehhez a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérséklete
megváltozik. Az előtemperálás során
bizonyos tényezők, mint pl. a hatótávolság kerül
figyelembe vételre.
Az akkumulátor hőkezelés által a hatótávolság
csökken, és az energiafogyasztás növekszik.
Automatikus bekapcsolás
Ha elkezdődik a navigáció egy DC töltőállomáshoz,
akkor a cél eléréséig a nagyfeszültségű
akkumulátor a lehető legjobban előtemperálásra
kerül.
További információk:
Úti cél megadása, lásd A navigációs, szórakoztató-
és kommunikációs rendszer kezelési
útmutatóját.
Manuális aktiválás/inaktiválás
Az akkumulátor előmelegítése manuálisan aktiválható
és inaktiválható. Bizonyos tényezők
befolyással vannak az adott funkció elérhetőségére,
mint pl. a hatótávolság.
1. „MENU”
2. „Járműalk.-ok”
3. „Töltés”
4. „Akkumulátor előkészítése”
5. Válassza ki a kívánt beállítást.
Emlékeztető kikapcsolása
Az ellenőrző kijelzőn megjelenő emlékeztető
azt jelzi, hogy mikor ésszerű egy adott funkció
használata, így pl. a nagyfeszültségű akkumulátor
alacsony hőmérséklete esetén.
Az emlékeztető kikapcsolható.
1. „MENU”
2. „Járműalk.-ok”
3. „Töltés”
4. „Akkumulátor előkészítése”
5. „Javaslatok kérése”
6. Válassza ki a kívánt beállítást.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
-
Balázzs
senior tag
Alaposan kivesézted, szerintem a felhasználók nagy része nem is veszi ezeket észre.
Nekem két dolog fura a model 3-ban:
- ablakmosáskor a vezető oldali oldalsó ablak vizes, ha nyáron törölsz egyet por miatt és le van húzva az ablak, befolyik a víz!
- az ablakemelő gombokat folytom véletlenül megnyomom kiszálláskor, lehetne fordítva programozva és akkor nem húzná le. -
WiZARD
addikt
-
Vesa
veterán
"Léghűtéses? Olyat csak a Nissan csinál a Leafnél."
Tudtommal az Ioniq is levegős. A beltérből szívja a levegőt az akkura. Az elv az, hogy nyáron klímázol, télen fűtesz, tehát a megfelelő ellen-hőmérséklet biztosítva lesz a beltérből. Éppen ezért nem szoktam pl. a fűtésen spórolni, bár nem is lenne sok értelme, mert hőszivattyús. Legyen csak meleg az akkupakkhoz. Aztán fene tudja, mennyire hatékony ez.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
-
Shadowbull
addikt
Nem arról van szó hogy hány perc alatt kezd el meleg levegőt fújni. Azt a cikkben is megemlítették, hogy nagyon hamar mindegyik autó meleg levegőt fúj. Arról volt szó hogy mennyi idő alatt fűtik fel az autót teljesen.
Az ADAC tesztek a legjobbak között vannak. Kevesen dolgoznak ilyen infrastruktúrával és szakértelemmel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
Hogy jön ki az 57/50?
Az 57 oké, hogy neked a nettó, de mi az 50?
A degradáció előtti, vagy a már degradálódott nettót kell beírni?(én nem írtam át, de jónak tűntek eddig a számok)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
Shadowbull
addikt
"Te még ezek után is komolyan el tudod képzelni, be tudod fogadni az eszeddel, hogy (most idézzek az ADAC tesztből) a Tesla Model Y LR (aminek ráadásul 3kW-tal nagyobb a fűtési képessége), nem képes felfűteni 30°C deltát?"
Persze, simán elhiszem hogy nem fűtött fel adott idő alatt úgy, ahogy azt az ADAC mérte. Persze erre lehet mondani hogy téged nem érdekel mert nem hátul ülsz, meg különben is vegyen fel az ember csizmát télen hogy ne fázzon a lába.
"ADAC (német autóklub) "teszteket", kérlek, hagyjuk."
Az egyik legjobb és legmegbízhatóbb társaság ebben a műfajban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
madgie
titán
Nem is értem az egész "tesztet", az itt rosszul szereplő Zoe-nál gyakran indulok hajnalban hosszú útra, a házból előfűtést indítok, mire kimegyek, kiállok a kapun, már egy szem pulcsiba ülök bele a tíz perccel azelőtt még lefagyott autóba.
Ami miatt utálatos ilyen hidegben vezetni, ami időben sokáig zavaró és amiről talán nem írnak itt sem, az az, hogy a BMW iX-nél inkább azt tartom rohadt nagy előnynek, hogy a jó hőszigetelése mellé az ajtók felől (!) is tud fűteni. Az baromi jó lehet, mert engem nagyon zavar, hogy sokáig nyomja a hideget az ajtó az ember bal oldalára (ezért is ülök pulóverben és nem pólóban)
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
A helyzet folyamatosan változik. Teljesen más volt két éve mint ma, és két év múlva megint gyökeresen más lesz. Egyre nagyobb kínálat van, egyre több helyszínen. Ionity csak egy, és nem is a legnagyobb. EnBW, Fastned, Allego, Aral Pulse, lehet sorolni. Ráadásul gyakran jobb helyen vannak mint a SuC, így gyakran töltenek ott a Teslák is.
Nyilván a Teslának sokkal egyszerűbb dolga van, neki csak a saját autóival kell első körben kompatibilisnek lenni. Nem ugyanaz a probléma,.mint amikor tucatnyi gyártó sok tucat modellje mind kommunikálni akar az oszloppal, aztán ha valami gebasz van akkor mindenki a másikra mutogat. De ezek hosszú távon javulni fognak.
Még előny a Tesla SuC általában véve, de már egyre kisebb.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
és akkor még ott vannak a rendelhető extrák, amik igazából nem rendelhetőek, mert akkor nem kapsz autót 1-2 év alatt se, hisz chiphiány van
Shadowbull: tudom, hogy nincs önvezető, valaki mégis egész jól vezeti sokszor helyettem az autót
BMW valóban gyorsan tölt, kivéve amikor nem, mert bekorlátozza a töltést
Ettől még 10-20-30 percig se akarnám a prémium műanyagot nyomkodni egyéb időtöltés helyett.Tudsz segíteni, hogy hol vannak az EnBW, Fastned, Allego, Aral Pulse, és egyéb felsorolandó 200+ kW töltők Magyarországon? Olyan tuti jó helyen vannak, hogy én még sose futottam bele egyikbe se
Hány db Tesla és hány db Ionity töltő van itthon?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sza_Sa
senior tag
Nem tudom, mennyivel lehet a valós életben nagyobb...
stickrs: mármint az új? Azért az jobban tetszik a réginél.
Ha hedonista lennék, vennék egy a6 v6tdi-t, aztán állnék sorba a jövőre horror áron kapható gázolajért
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
WiZARD
addikt
Vissza is jutunk oda, hogy csak akkor érdemes EV-t venni, ha valaki otthon/munkahelyen tud tölteni. Pár éve a töltőhálózat gyengesége miatt, most meg a mohóságuk miatt.
Töltő hálózat meg majd nem fejlődik, mert nem használja senki, de ilyen áron mégis ki használná?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
De, sejtem, kb 3-4 hete ajánlottak jövő évre 160ft/kWh áron áramot, miután korábban a 200as és a fölötti ajánlatokat nem fogadtuk el. Lesz ez még olcsóbb is.
Nehezen hiszem el, hogy jóval nagyobb, ráadásul cégcsoporton belüli ügyfélként ne kapná olcsóbban a Mobiliti, mint amit nekünk ajánlottak.
És akkor adják AC töltőn akár 375-ért.
Meg DC-n 415 forintos percdíjjal a random "mennyiségű" áramot (kiváncsi lennék 100 userből mennyi tudja előre, hogy mennyivel fog tud tölteni, épp mennyire meleg vagy hideg az akkuja, és hogy amúgy se fog a 800V 150kW töltőn soha az életben 150kW-tal tölteni a 400V autójával), plusz 2-3 percet simán számolnak addig is amíg nincs töltés, mert ilyen a rendszerük.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
Nézd, jómagam sem értek egyet a rezsicsökkentéssel. Szerintem rendkívül kontraproduktív politikai termék. De jelenleg ez van a piacon. Evvel tudsz számolni.További boncolgatása a témának erősen politikai elbeszélésbe menne át, hogy miért meg hogy, amit mellőznék. Maradjunk a töltési áraknál meg a villanyautóknál.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
joghurt
addikt
Akkor miért is csináljátok? Biztosan mert jótékonysági cég vagytok.
Azt tudja valaki, honnan lehet tudni (a távolból, előre), hogy egy Mobiliti töltő 140 vagy 375 Ft/kWh? A weblapjukon még csak annyi információ van kint egy-egy konkrét töltőre, hogy "fizetős".
A tej élet, erő, egészség.
-
Andras6800
senior tag
Köszönöm, hogy ezt így összeszedted. Ebben csak az kicsit a bibi nekem, hogy mivel ennyire drága, nem versenyképes az otthoni töltéssel semennyire. Így a havi átlag eladott mennyiség csökken. Azaz a havi fix díjak egyre kevesebb fogyasztásra terhelődnek rá.
Amit még szintén nem értek, hogy a magasabb óradíjú (karbantartó személyzet, telepítő személyzet, RHD) németeknél hogy jön ki a matek, amikor náluk 160 Ft- 260 Ft közt mozog 1 kWh 400Ft/Eur árfolyamon szólva. Azaz nálunk Magyaroszágon majd 1,5x annyiba kerül..
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
https://hupx.hu/hu/piaci-adatok/dam/heti-adatok?date=2022-12-31
Vasárnapi csúcsár volt 44Ft/kWh 400 Ft-os árfolyammal számolva...A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
"jótékonysági cég" lol
Egy befektetés, amibe most még tolni kell a pénzt, de a várakozások szerint egyszer nyereséget fog termelni. De ezt tudta is előre mindenki, hogy nem lesz könnyű az eleje, és csak pénzégetés egy darabig. Nem hiszem hogy ez őket meglepetésként éri, és pillanatig is sajnálni kellene, ne lett volna ezzel tervezve.
Ez az ára annak, hogy az adott töltőhelyeken 5-10-20 év múlva is a mostani cég fog tudni szolgáltatni, és újaknak egyre nehezebb lesz belépni a piacra.Igen, az energia árak elszállása, politika, rezsicsökkentés, stb bezavarhat. Üzleti kockázat.
Ahogy az is üzleti kockázat/stratégia része, hogy ki mikor milyen árra szerződik. Köt-e éves szerződést a pánik közepén a csúcson, vagy sem.A jótékonyság az egészen más.
#5510 Andras6800
Otthoni töltés az előre ismert tényező volt.
De nem tud mindenki otthon tölteni. Aki tud annak is kell útközben.
Autópályák melletti drága benzinkutak is egész jól megélnek, pedig nem versenyképesekSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sza_Sa
senior tag
Le fog ez menni, az Eu-ban nem lesz tartós a villamos-energia hiány, hihetetlen pénzt tolnak az energiatermelés felpörgetésébe. Az mondjuk nem tesz valami jót nekünk, hogy ez elmúlt években csupa energiaintenzív iparágakat hozott be a kormány az országunkba, példa erre a legalább 3 db akkugyár. Azok elkezdenek termelni, paks2 is kevés lesz, nemhogy a mostani felállás. Most is az a probléma, hogy az ipar sokat fogyaszt. Majd veszünk import áramot csilliárdért.
A gáz más tészta, ott nagy a függőség.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Andras6800
senior tag
Németek szeretik ezt is túlbonyolítani. Amúgy a 2.4-el az lehet a "baj", hogy a SW olyan részeit is érinti, ami nem megy mindig végig sikeresen. Vannak olyan elemei a SW-nek, ami mondjuk csak a frissítések 90%-ánál megy le rendben. Ilyenkor jobb, ha szervizben fut hibára és nem nálad a garázsban, mert akkor tréler.
De autók SW részéhez nem igazán értek. Mezei user vagyok. Viszont vezérlőnél már találkoztam olyannal, hogy vissza kellett hívni miatta a Skodákat. És a Skoda cseredarabokat kért, nem frissítgetett titokban a szervízelés közben a fenti hibára futós ok miatt.
Nem tudom van-e SW védelmi indok is. A EV-kben az elektro motorok durván vissza vannak SW-esen fogva amúgy.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen