Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Én itt számolgattam utoljára.
A Tesla számítás is asszem elég pozitívan jönne ki.
1.5 éve indult a lízing 13.5m, fix 0.5% éves kamattal. Most használtan ér 15m körül.
szervizköltség 10ezer ft volt 1 pár pollenszűrőre
üzemanyagköltség 35k km alatt lehetett kb 100-150ezer ft a külföldi SUC töltések miatt, itthon főleg ingyen suc, némi itthoni töltéssel...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Ez nem tudom, hogy a korábbi thread-re volt-e reakció, vagy csak egy általános számítás, de ha előbbi, akkor tkp. azt én sem vitattam, hogy üzemanyagköltségben -otthon töltve, vagy Teslan ingyen-, megéri az EV. Ez nem is kérdés. Viszont az értékvesztés nem releváns, mert pont az elmúlt 2 évben elég nagyot mentek az árak, aminek viszont vége van, sőt, csökkenő a tendencia jelenleg (és nem is nagyon látom, ez mitől változna meg az elkövetkező 1-2 évben).
Az agyalás pedig részemről azon van, hogy megéri-e 17-20M-et áldozni egy EV-re, vagy bármire. Itt azt is nézni kell a számításnál, hogy ha veszek egy 1 éves Fordot vagy Kia-t vagy mittudomén mit max. 8-ért, akkor annak a 10M-es különbözetnek a kamata csökkenti a km. költséget mert a pénz közben dolgozik, míg autóban parkoltatva csak olvad el. Jelenleg ez jelentős tétel, gyakorlatilag bőven pozitívba hozza a benzinest.
A Tesla nekem sajnos nem tetszik, a Model 3 kifejezetten zavar belül, hogy kvázi nincs műszerfal csak egy 20 colos monitor, ezt nem tudnám megszokni, nem érzem magam jól ilyen környezetben. Így az nálam eleve kiesik mint lehetséges autó, más pedig nem nagyon van ebben az árban. Egy Ioniq 5 is 20-22M, egy i4 már 27-30M, szóval horror.A szervizköltség szerintem egyedileg nagyot szór. A saját tapasztalatom más, de mint írtam, jellemzően maximum 1-2 évesen vett normál autókat, max. 2-3 évig hajtva van tapasztalatom, ehhez képest az EV nem volt olcsóbb szignifikánsan. Azt a 1,5 milliós javítást nem szomlva is (ha beleszámolnám, akkor durván bukó lenne az EV), és ez még úgy is igaz volna, ha a dízelben megmakkan a rettegett kettőstömegű, mert még annak a javítási költsége sincs ennek a közelében sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
Ez számomra azért lenne meglepő, mert itt vannak mindenféle szabványok. Ha valamire rá van írva, hogy 16 A, akkor annak 0-24-ben képesnek kell lennie rá, nem csak napi 1-2 órában.
Másfelől a csatlakozóknál a terhelés alatti bontás (vagy terhelt csatlakoztatás) a legnagyobb igénybevétel. Itt ez nem áll fenn.(Olyan lehet, hogy egy 16-osnak hazudott hosszabbító vezetéke nem bírja a tartós terhelést, mert a kínaiak kispórolták belőle az anyagot. Ezért is kell újabban 16-os helyett 13-as kismegszakítóval védeni az elvileg ugyanakkora vezetékeket.)
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
Tiszta sor, mikor gari letelte után a mosógép mosás közben leverte a FI relét, és nem is maradt fenn, akkor levettem a hátulját, láttam hogy az egybehegesztett műanyag üst szimerring ereszt, és pont a motorba cseped, és annak tekercse zárlatos, akkor gyorsan összeadtam fejben, visszaraktam a hátulját, elsétáltam az auchanba, és este ott volt az új mosógép, mert aznap kihozták. Elvitték a rosszat.
De egy EVSE leggyakoribb hibái, elégett vezeték, javíthatók.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
Nálam csak BOSCH/Siemens meg Miele gépek vannak, nagyon megbízhatóak, kevés velük a gond.
Van egy hibátlan több mint 20 éves BOSCH hűtőnk, a mosógép és a szárítógép is hibátlan 10 év után. A mosogatógépet kellett már javítani, de ennyi idő után ez belefér.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Alapvető dolgokra gondolok, amit minden nap használ az ember. Zenéket eleve nem keresgélek vezetés közben. Inkább kész playlist-eket használok amit indulás előtt indítok el, vagy rádió. De pl. a klímavezérlés, párátlanító gomb és egyebek miatt nem kell levennem a szemem az útról. Persze mindent egy BMW-ben sem lehet anélkül megoldani, hogy legalább a képernyőre ne kelljen rápillantani, de legalább az I-Drive úgy van kitalálva, hogy minden kitapintható, ráadásul a menüre rápillantani sokkal kevésbé vonja el a figyelmet, mint egy gombot, pontosabban annak helyét keresni egy sík felületen. Emiatt már az érintőképernyőt i utálom, a BMW-be simán megoldottam mindent menet közben is, mert nem kellett bizonyos pontokat eltalálni egy üveglapon ahhoz, hogy működtessem. Az érintőképernyőt úgy kb. globálisan betiltanám az autókban, mert balesetveszélyes.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Egyébként én is tartottam ettől a minden a kijelzőn van dologtól, azért is nézegettem először az EV6-okat M3 helyett, de kb semeddig se tart hozzászokni, most 2 hét/3300km után meg teljesen természetes. Szóval én azt is megértem aki tart tőle, mert én is pont igy voltam vele.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Shadowbull
addikt
Dehogy veszi. Ez a legbiztonságosabb és leggyorsabb megoldás. Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót, a végső koordinációt pedig a tapintás adja.
Ez a végső koordináció nem működik ránézés nélkül az érintőképernyőnél.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"El kell engedned a kormányt."
Az egy kézzel vezetés sokkal kevésbé veszélyesebb mint az hogy lenézel az útról.
"Lehetetlen, hogy ez legyen a legbiztonságosabb."
Nyilván a fizikai kapcsoló vs. érintőképernyő témában értve. A legbiztonságosabb természetesen az ha a vezetésre koncentrálsz és nem kapcsolgatsz semmit.
Hangvezérlés amúgy tényleg jó. Bár sokan nem szeretik, valahogy nem tartják természetesnek.
Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket. Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni.
Mellesleg a repülésben is jellemzően fizikai gombok vannak, és nem azért mert nem telik érintőképernyőre. Ott is pont ez az ergonomiai alapelv van a kialakítás mögött.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
"Másik: 25 év autóvezetői tapasztalatát követően még sosem sikerült semmilyen információt leszűrni abból, hogy hozzáértem egy random ABS műanyag felülethez. Nem többet, mint hogy hozzáértem egy üveg felülethez. Vagy tudom, hogy mi van ott, vagy nem. "Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót" a többi pedig ugyanúgy igaz érintőre is. És ez nem emberi, hanem fizikai kérdés. A gomb ott van és kész."
Hát nagyon nem
A 25 év ikarus még a BRNDIII váltós volt? Feltűnt hogy két gomb más fogású?
A kocsiban feltűnt, hogy lenyúlsz, sorban van 5 gomb, akkor az elsőn és a középsőn tutti van valami pöcök, mélyedés, akármi, mint a billentyűzeten a J és F gombokon? Ezek az iránypontok, és tudom, hogy az alsó sorban ülésfűtés-sportmód-kormányfűtés-parkolóradar-ülésfűtés másik oldalon a sorrend, ezt érintőképernyő odanézés nélkül érinteni adott ponton, nem lehet összehasonlítani semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Természetesen nem így van, egy fizikai gombot ki tudsz tapintani, az üveglapra pedig rá kell nézned ahhoz, hogy eltalálj bármilyen 1x1cm-es "gombot" rajta. Azt érzésre nem fogod tudni, mert nincs mihez viszonyítani.
Ezt pont olyan faék egyszerű belátni, minta hagyományos vs. smart phone esetén. A régi Nokiámmal még egyszerűbb SMS-t is simán küldtem vezetés közben úgy, hogy rá se kellett néznem a készülékre, mert kitapintható volt az összes gomb. Csak memorizálni kellett, hogy melyiken milyen betűk vannak (vagy adott gombot hányszor kell megnyomni egy adott karakterhez), és ennyi. A mai telókon ezt aligha oldod meg egy sík üveglapon anélkül, hogy odanéznél. Most az más kérdés, hogy felelős ember nem telefonálgat készülékkel csak kihangosítóval, de ez most irreleváns.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"1990-97-ig fejlesztették"
Működő érintőképernyő a 70-es évek óta létezik. Komolyabb fejlesztése az 1960-as években kezdődött, de a technológia alapjait a 40-es, 50-es években rakták le.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Azért szerintem az akku pakkban a hely elég korlátozott, így nem hinném, hogy jelentősen nagyobb lenne a tömeg. Én i3 akku upgrade-eket néztem, alig volt többlet súly...
de csak hasonlítsd össze a 60Ah, 94 Ah, 120 Ah pakkokat... a kocsin semmit se változtatott a BMW...
Tudom Marharépa mindjárt megmondja a tutit, hogy a szentBMW gondosan teljesen új autót rakott a pakk köré emiatt és a #világmindengondosan járt el... DE NEM! Más a pakk és kész... és simán lehet őket cserélgetni... az más kérdés, hogy anyagi érdeke volt ezt megnehezíteni, de sokan álltak máris rá.. ez volt az egyik ok, ami miatt választottam... ha nem állt volna le a gyártása, komoly háttéripar alakult volna ki erre... a csupán 250e darabszám ezt kétségessé teszi...
Amúgy meg ha 100kg nagyon beleszólna a menetviszonyokba, életveszélyes lenne egy autó, ha nem egyedül ülsz benne, hanem 4 100kg-os ember meg 100kg csomag!!... ennyire ne fújjuk már fel az autó tömegeloszlását, nem hátulgombolós alehadrók tervezték... van abban jelentős szabadsági fok... egy utánfutóról meg már ne is beszéljünk...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Nem értek egyet:
120 Ah 1270 kg
94 Ah 1245 kg
60 Ah 1205 kgSzóval én nem látom azt a több száz kg eltérést, amiről beszélsz...
a dupla kapacitású akku 65 kg-al nehezebb.... Szóval egy 60Ah ->120Ah upgrade után nyugodtan ülök az autóba, nem félek, hogy lerepülök az útról a kanyarban...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Persze , ezzel egyetértek, de alapvetően megoldották, hogy komplett szerelt burkolt blokk szinten nem jelentős a tömeg növekedés. Lakihegyen is csinálnak 60-120Ah upgrade-et, ha látom őket rákérdezek, tömegben mennyi a különbözet. De ők gyári komplett akkut cserélnek másik gyári komplett akkura. Cseheknél fut egy 70kWh-s i3 upgrade projekt... méretben belefértek, tömegéről nincs infóm. Szerintem ha lesz rá piaci igény, gyártó is lesz.
A TESLA azért IS váltott a struktúrális akkura, mert elérte azt a kritikus darabszámot, aminél már megéri gyártani custom akkukat a vasak alá, gyári ár töredékéért. Ez óriási business lesz majd 10-20 év múlva, ha az autók nem lesznek rozsdaboglyák... Struktúrális akkut nem fognak utángyártani, meg modul szinten javítgatni se... nem véletlenül van összeragasztva... elég pár hengeres cella hiba szerencsétlen konfigurációban, és rendelheted az új komplett struktúrális akkut... nesze neked fenntartható gazdaság...
Bízom benne hogy az i3 tartós konstrukció lesz a bosszantó hibái ellenére is. Torony rögzítő csavarok berohadásán kívül korróziónak sehol semmi nyoma... karbon-alu-műanyag-üveg... ennek kellett volna lennie a kötelező iránynak... értem én, a gyártónak nem jó az olcsón örökké életben tartható autó... TESLA is lehet hamar leáll majd a Ni-Cr-acél Cybertruck-al, ha tényleg 100 évet fog bírni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
Tipikus félig tele van a pohár vagy félig üres a pohár esete.
Mivel az embereknek az a hír, amiben valami negatív van, rászoktunk, hogy mindig a negatív oldalát nézzük.Duplaoof jegyzem meg, hogyha mindennek is örökélet+ 1 nap lenne az élettartama/ használhatósága akkor meg azért dobnánk ki, mert műszakilag avul el...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
"Ha 10 év alatt lett 70%-os, akkor hasonló használati szokások mellett további 10 év alatt további 20% lesz a csökkenés"
Hát, nem. A degradáció csak egy ideig lineáris, utána nagyon begyorsul.
Azt nem tudja senki hogy ez a pont mikor jön el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
"Az akku cellánként vagy blokkonként javítható meglehetősen olcsón. "
Már ameyik...Pont a Tesla-nál volt téma, hogy az újabb akkuk egybe vannak öntve valami sz*rral, abban aligha cserélnek utólag cellákat egyesével. Reméljük ez nem lesz általános hanem marad az eredeti megoldás, emrt akkor valóban javítható lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Az lehet, hogy M3 1 fázis 25A töltésnél mindössze 5% körül van a veszteség?
Egyrész túl jól hangzik, de a Teslafi is ezt mutatja meg nekem is ez jön ki.Pont a fix veszteség miatt minél nagyobb teljesítményű a töltés annál kisebb arányaiban a veszteség (AC esetén, amikor még plusz hűtésre nincs igény), ezért az átlag 10-13A 230V töltő nem túl optimális.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
Bandit21
addikt
En az otthoni töltésnek hála abszolút e autó parti vagyok, főleg városban szaladgálos havi 1000-1500 km mellett.
Nálam, most 70 ft-os árammal is kb évi 600-800 ezer ft a korábbi auris 1.6 al szemben a fogyasztás előny.
Ha háromszor ennyit mennék 3x ennyi lenne, mint Nálad.Ha vége felébred az MVM és a december óta fentlévő napelemet be tudom kapcsolni akkor meg végképp jó lesz.
A havi 4500 km lepett meg.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Nem jó a számítás, vagy nem figyelted amit írtam, mert -ha jól értem-, ebben rengeteg az otthoni töltés. Már leírtam, hogy egyelőre nekem is megéri, mert otthon még óccsó az áram és a parkoláson is megspórolok évi 600k-t. De itt most nem az egyéni esetekről van szó, hanem globális folyamatokról. Egyre szűkül az a szegmens, akinek megéri. Percig nem tagadtam, hogy van még ilyen szegmens, én is ide tartozom. De aki nem tud otthon tölteni, vagy nem releváns számára a parkolási díj, annak egészen más lesz a matek.
Szóval olvad el az előny, ezt kár vitatni. Attól még pár embernek, bizonyos körülmények kozött és bizonyos felhasználás mellett -pl. sok megtett km, vagy ingázás-, megérheti. De ágazati szinten, az átállási folyamathoz globálisan ez aligha lesz elég bármire is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Macska topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Nintendo Switch
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen