-
Fototrend
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
chrlee
lelkes újonc
válasz csibe1 #63702 üzenetére
Például a tartalék pulcsit, amit túrára magával visz az ember a hátizsákban. Egy átlagos mai zseblámpának ez nem kunszt. És ezen sem hővédelem, sem egyéb nem segít. Mire észreveszi valaki, hogy füstöl a zsák, addigra már késő. Nekem elsőre csak az Olight Perun ugrik be, amiben ilyen baleset ellen a közelség érzékelő szenzor is ad valamiféle védelmet.
-
laskr99
addikt
Sziasztok!
Összefoglalót elolvastam. De.
Maradt az a kérdés, hogy elektromos rollerre, hol tudnék akkus elemlámpát venni? S2+-t haver ajánlotta, de az vakítaná a szembejövőket, emiatt ahogy olvasom lencsés kell.Az ami be volt hsz linkelve fórumtárs által használtak, azok nem nagyon kaphatóak már, mi a mostani alternatíva?
Jelenleg kb 2 méterre látok előre, utána vaksötét. Az előző rolleren 2W led lámpa volt a kormányon gyárilag, azzal nagyrészt lehetett látni.
Amit igény lenne,hogy kb 10 méterre lássam a dolgokat, nehogy kátyúra fussak vagy valami
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
-
HollyBoni
veterán
válasz laskr99 #63709 üzenetére
Én ezt a lencsés lámpa dolgot lehet kivenném az összefoglalóból.
Én személy szerint egy Convoy M1-et hajtok már olyan 3 éve bringán. Aszfalton általában közepes fokozaton használom, még senki nem dudált vagy panaszkodott hogy vakítana.
Jó párszor lejtőztem már vele terepen vak sötétben, nekem még arra is teljesen elég.Nem tudom milyen átmérőjű kormány van egy ilyen rolleren, 31.8-ra fillérekért kapsz tartót, amiket lehet szűkíteni gumi gyűrűkkel.
[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz bedvóter #63696 üzenetére
Na, akkor mi lenne az a normális lámpa? Hallgatlak!!! Van vagy 20 lámpám, -Acebeam, Emisar, Nitecore, Olight, Astrolux, Lumintop, Armytek, LL, Fenix- márkák. Most akarok megnézni egy általad szidott Convoyt. Képzeld nekem már régóta van Nitecore HC30-am is meg Nitecore MH20GT-én is és sorolhatnám a többi márkák típusait is. Akkor most miről beszélünk?
-
stellaz
addikt
Voltam ma éjszakai teljesítménytúrán és lett pár új tapasztalatom lámpa téren.
Egyrészt a fejlámpa pár óra után csőlátást okozott. Pedig sokszor csak a holdfényben mentem. Ilyet tapasztalt már valaki? Az utolsó kilométereket kézi lámpával kellett megtennem, olyan volt, mintha egy fekete csövön néztem volna ki, ha bekapcsoltam, nagyon rossz volt.
Másrészt homokos területen a fejlámpa mintha ködös hóesésbe vilagitana. Nem egyedi ez, de baromira zavaró volt, és rontott a látási. A kézi lámpával kristálytisztán láttam.
A kis aaa elemes olight nagyon bevált, túrázni is tökéletes volt, fejlámpa mellé (a végén helyette) hibátlan, tenyéren elfér és ha oda akartam pluszban világítani valahová, nem kellett a fejlámpát kapcsolgatni.
Azt hiszem ennek fényében (hehe) mindenképpen veszek egy nagyobb kézi lámpát. Szerintem Maglite mini LED 2aa lesz belőle.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
-
ZozzV6
senior tag
válasz csibe1 #63702 üzenetére
Bármit ami sötét színű és hőre lágyul. Egy fekete hátizsák anyagát simány kilyukasztja még egy Skilhunt H03 is.
M21C-U-val kapcsolatban. Ha valakit zavar a 10 klikk lock teker egyet a kupakon és az gyorsabb. Én is forgattam a szemem mikor megláttam de a többi része nem rossz. Nemsoká megjön. Kíváncsi leszek a ramping tábla jól van-e megírva meg a ramping sebessége. Az még hazavághatja az élményt.
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCfavqV2ROUElkYNDp70EoQA Insta: zozzv6 (lampamod.blog.hu) Lámpamérő táblázat: http://tinyurl.hu/qS39s/
-
ks52
csendes tag
válasz bedvóter #63718 üzenetére
A felsorolt lámpák jó részt megvannak, de most nem is ez a lényeg, hanem az egyszerű felhasználási lehetőségüket az Anduril UI-ben is elő lehet állítani.
Persze ezeket a lámpákat én is szeretem használni.
"Lumintop: GT mini (ez lóg ki egyedül egy picit a sorból)"
Nálam is, két dudás -Narsil és Anduril UI- nem fér bele egy csárdába.
Ha az egyiket begyakoroltam, akkor a másik használata ebbe belezavarhat. -
WestBam
Topikgazda
-
ks52
csendes tag
válasz stellaz #63717 üzenetére
Én Armytek Tiara A1 Pro-t viszek fejlámpának este a kerékpározáshoz és az a holdfény üzemmódra van kapcsolva, közvetlen a kormány világítja meg, a kormányon két lámpa foglal helyet, egy FENIX BC 30, ez a fő lámpa és egy másik lámpa. A másik lámpa bármi ami a lámpatartóba belemegy -Emisar 4DS, Astrolux EC03, Acebeam L30, L16, Olight R50 Seeker Pro, Olight Warrior X, Lumintop GT mini. A másik lámpa az éppen kiválasztott lámpa aminek a működésére kíváncsi vagyok. Persze ezeket nem főútvonalon és erős autóforgalom esetén használom, hanem inkább mellék utakon és földutakon.
Visszatérve a fejlámpára, engem is zavar ha erős fénnyel megvílágítja a szemem előtt lévő porszemeket. De, ha útközben szerelni kell, akkor a fejlámpa nagyon fontos.[ Szerkesztve ]
-
-
bwoay
nagyúr
válasz bedvóter #63719 üzenetére
"És az ellenpélda: Armytek Wizard Pro.
Lehet a tailcap-et csavargatni, negyed, nyolcad, tizenhatod fordulattal , közben meg 356-szor nyomogatni a gombot."
már korábban is észrevettem, hogy valamiért szokássá vált ezen gúnyolódni, miközben a tailcap csavargatás pont azt a célt szolgálja, hogy ne a gombot kelljen 5-10x nyomogatni. Ráadásul mindezt olyan beállításhoz kéri a lámpa, ami lényegében testreszabás, és kb egyszer használja az ember évente. Vagy egész életében. Hogy hány fokban tekerjük el a tailcapet, annak semmi jelentősége nincs - a gyártó 2 okból ad meg 90 fokot (1/4 fordulatot): ennyi biztosan elég ahhoz, hogy bontsuk az áramkört, és még biztosan nem tekertük le a tailcapet teljesen.
4 gombnyomásnál többre semmihez nincs szükség, ennyi is csak a strobe-hoz kell, amit a userek 99%-a elvétve használ (pláne fejlámpán), lock-out-hoz meg pont ez a lámpa nem is nyújt más lehetőséget, mint a kupak elcsavarása.
Lehet az Armytek megoldását szeretni/nem szeretni, de azt szerintem nem nehéz belátni, hogy logikus, és átgondolt. Az egész koncepció alapja, hogy miután egyszer testreszabtuk, az összes mód közvetlenül elérhető legyen, és ne kelljen végigzongorázni a különböző fokozatokon - mindezt egyetlen rendelkezére álló gomb segítségével.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
HollyBoni
veterán
válasz laskr99 #63735 üzenetére
Én csak a saját tapasztalatom tudom megosztani, nekem még senki nem szólt be, dudált stb. mikor M1-gyel mentem a kormányon. Nézegettem szemből, szerintem egyáltalán nem gáz.
Meg persze attól is függ hogy állítod be. Én szeretek inkább messzebbre látni, szóval felfele döntöm a lámpát, de aszfalton kicsit inkább lefele döntöm hogy ne vakítson annyira. Ettől független még közepes fokozaton is is lazán tudok vele lejtőzni nagyobb tempóval.
A 10m az nagyjából semmi, ha nem volt még normálisabb lámpád akkor meg fogsz lepődni mikor először bekapcsolod.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ha nem vagy kivilágítva megy a dudálás, ha valaki nem veszi le a reflektort akkor is, én úgy gondolom akkor is menne a dudálás ha vakítanék bringával. De lehet hogy nem.
Én direkt nézegettem hogy milyen szemből, szerintem egyáltalán nem gáz. Ha meg éppen maxon használom valamiért, és jön egy kocsi, akkor meg leveszem közepesre, de amúgy is főleg közepesen megy aszfalton.
Néha feldobom a C8-at is M1 mellé szinte már majdnem vízszintesen állítva, de azt kizárólag csak terepen vagy elhagyatott helyeken.[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
válasz HollyBoni #63740 üzenetére
a semmilyen lámpa errefelé is nagyot megy, ezt a neki tulajdonított kiváló ár/érték aránynak tudom be. egy fokkal jobb a vakító fénycsóva, bár a mögötte levő bringás pontos pozícióját képtelen vagyok meghatározni, és mindeközben legalább magam előtt sem látom az utat.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
gyapo11
őstag
válasz laskr99 #63735 üzenetére
A törekvés helyes. S2+ és hasonló körszimmetrikus lámpákat nagyon le kell buktatni, hogy a szembe jövő ne kapja meg a spill fényét. Esetleg nagyon kis spill fényerővel rendelkező lámpa jó lehet. De az egyik megoldás az aszimmetrikus kerékpárlámpa, a másik a zoomos lámpa, ami a fénykörön kívül nem ad ki fényt, tehát a fénykör akár 20-30 m-ig is világíthat, még akkor sem jut az autós 1.5 m magasan levő szembébe semmi.
[ Szerkesztve ]
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
-
FBLLMAG
senior tag
válasz gyapo11 #63742 üzenetére
Régen, nagyon régen, 2 db fókuszálható lámpát használtam. Az egyiket lefelé döntve, szórt fényre állítva használtam, a másikat fókuszra állítva, távolsági fénynek használtam. Távolsági fénynek a LL T2 is jó volt. A távolsági fényt, természetesen, szükség esetén kikapcsoltam.
-
HollyBoni
veterán
válasz laskr99 #63744 üzenetére
Én továbbra is azt mondom hogy M1, vagy valami hasonló nem flood, de nem is thrower. Akksival, valami egyszerű töltővel, tartóval megvan ~10 körül.
Ha nekem 3 év alatt egyszer nem dudáltak, villogtak, meg nem szóltak be, akkor nem hiszem hogy téged megvernének mert vakít a lámpád.
Persze a kifejezetten bringás lámpa tök jó dolog, de szerintem egy ilyen megoldás ár érték arányban jobb.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz laskr99 #63744 üzenetére
Hogy érted, hogy nem tartós?
Nekem az eneelop akisk 9 éve vannak meg, ebből 8-at télen nyáron mentek szinte minden nap.
De a lámpa sem örök életű,.nem hiszem, hogy pont a beépített aksi lenne a gyenge pontjuk.
Az erős vakítás elég rossz dolog, volt akit már elküldtem ez miatt a picsába, mert 50 méterről már oda sem tudtam nézni. És nem is látni velük jobban azonos teljesítményen.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest