-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fferi50
őstag
válasz GreenIT #38852 üzenetére
Szia!
Csak ötletelek, hátha mégis tudod használni:
Gondolom a 3 munkalap első sorában vannak a terméknevek, első oszlopában pedig az összetevők megnevezései.
Ebben az esetben én megpróbálnám a következőt:
Az első sor után beszúrnék egy üres sort mindhárom munkalapon.
Az üres sor képlete, kezdve a második oszloptól:
=B1 & "P" az első munkalapon
=B1 & "K" a második munkalapon
=B1 & "S" a harmadik munkalapon
A képletet végighúzni addig, ameddig termékek vannak. Ezután ezt a sort kijelölni. Másolás - irányított beillesztés - értéket.
Ezután az első sort ki lehet törölni.
Így a 3 munkalapon különböző termékneveid vannak, ami az összesítésnél külön-külön oszlopban fog megjelenni. Az összesítésnél be kell jelölni, hogy a feliratokat vegye a felső sorból és a bal oszlopból.Ezután az összesítő lapon ugyanezt visszafelé meg kell játszani:
Üres sor beszúrása:
B2 cella képlete =Bal(B1;Hossz(B1)-1)
C2 cella képlete =Ha(Bal(C1;Hossz(C1)-1)=B2;"";Bal(C1;Hossz(C1)-1)
Ez utóbbi képlet végighúzható az oszlopokon. Így csak egy-egy név marad meg. Utána persze itt is Másolás- irányított beillesztés - értéket. Majd az első sor törölhető.Ha a terméknév alatt még más is lenne, azaz nem egy sor a "fejléc" , akkor csinálni kell egy másolatot mindhárom munkalapról (ez egyébként is ajánlott) és a második és további sort törölni, majd az összesítésre visszamásolni.
Nagyjából erre gondoltam, amikor az összeítést javasoltam.
Üdv.
-
Fferi50
őstag
válasz GreenIT #38852 üzenetére
Szia!
Még egy kiegészítés. Az összesítésnél az adatok sajnos nem a fejlécek szerinti ABC rendben, hanem az egyes táblákban levő sorrendnek megfelelően lesznek.
Ezért mielőtt a nevek "egyesítését" elvégeznéd, további 3 műveletre van szükség:
1. A kapott eredményt másolod, majd irányított beillesztéssel transzponálva beilleszted egy új lapra.
2. Az új helyen csinálsz egy sorbarendezést a terméknevek szerint.
3. Az így kapott adatokat másolod és szintén transzponálva visszamásolod az összesítő lapra.Ezután már jöhet a terméknevek "szabás - varrása", mert egymás után lesznek az oszlopok.
Ha nem szeretnéd, hogy a termékek sorrendje megváltozzon, akkor az összesítés előtt átnevezésnél a nevek elé is kell tenni egy folyamatosan növekvő azonosítót, pl. az oszlopot és nem a színek kezdőbetűjét tenném a végére, hanem pl A,B,C betűt.
Vagyis a képlet így nézne ki =Jobb("000" & Oszlop();3) & B1 & "A" az első munkalapon, & "B", & "C" a többin.
Ebben az esetben a sorbarendezésnél nem fog változni az eredeti sorrend.
A név szétszedés képlete is változik természetesen, a transzponálás, sorbarendezés, transzponálás után.
Az első, induló képlet = Közép(B1;4;Hossz(B1)-4)
a folytatás pedig: =Ha(Közép(C1;4;Hossz(C1)-4)=B2;"";Közép(C1;4;Hossz(C1)-4))Üdv.
-
BalanceR
addikt
Sziasztok! Egy elég hülye kérdés:
-Megoldható excelben, hogy egy munkafüzetben legyen egy gomb, vagy link, vagy makró, vagy akármi, ami azt csinálja, hogy ha rányom az ember, menti a dokumentumot más néven, és elküldi saját magát egy adott emilcímre? Pl egy megrendelőlap, amit kitölt, akinek küldöm, nyom egy gombot, és autómatikusan menti az ő modosítáasit újként, és küldi az általam beállított címre?#Raspberry #Orangepi #HassOS #Esp32
-
Teejay83
tag
A munkanap: 7:30-15:50-ig tart és hétfőtől péntekig
Próbálgattam elég sok mindennel pl. az ÖSSZ.MUNKANAP.INTL fügvénnyel is de nem nagyon akart összejönni
Ha jól sejtem akkor itt a dátum és idő formátum sem mindegy mert a 15:00 az az excelnek ugyan az mint a 3 óra ha jól vettem észre.Köszönöm
[ Szerkesztve ]
DPS Hungary- szoftverrobot fejlesztés-online marketing támogatás-rendszerek bővítése,korszerűsítése-digitalizáció-IT biztonsági tanácsadás | www.onlineasszisztens.com | www.dpshungary.eu |
-
Teejay83
tag
-
lappy
őstag
-
GreenIT
tag
válasz Fferi50 #38853 üzenetére
Itt egy pelda, csak gyorsan, mert most fennforgas van:
Ezek vannak:
K munkalap:
K A1 A2 A3
1 45 8 9
2 23 3 4
3 56 4 3
4 7 2 3
5 8 6 2P munkalap:
P A1 A2 A3
1 2 1 1
2 4 2 2
3 5 4 1
4 6 5 1
5 9 3 1S munkalap:
S A1 A2 A3
1 1 7 9
2 1 3 7
3 1 4 7
4 2 4 5
5 2 3 6Ezt kell produkalni M munkalapra:
M A1 A1 A1 A2 A2 A2 A3 A3 A3
- K P S K P S K P S
1 45 2 1 8 1 7 9 1 9
2 23 4 1 3 2 3 4 2 7
3 56 5 1 4 4 4 3 1 7
4 7 6 2 2 5 4 3 1 5
5 8 9 2 6 3 3 2 1 6 -
ny.janos
tag
válasz GreenIT #38859 üzenetére
Szia!
Ha a B2 cellától jobbra és lefelé található értékeid a K, P és S munkalapokon állandóak és a sorok mindegyik munkalapon azonos sorrendben vannak, nem változnak, akkor simán átmásolod az értékeket az M munkalapra, úgy, hogy a másolást követően beszúrsz egy üres sort az "A"-s oszlopazonosítók alá, majd Ctrl+Enterrel beviszed a K, a P és az S azonosítókat az első 58, második 58 és harmadik 58 oszlopba. Ez 1-2 percet vehet igénybe. Ezt követően kijelölöd az M munkalap teljes területét, majd sorba rendezed oszlopok szerint.
Ha az első három munkalapon az értékek változnak, úgy az M munkalapon a K, P és S munkalapra hivatkozz
=K!B2
formában, s másold a képletet.Ha a soraid nincsenek ugyanazon azonosító szerint rendezve a K, P és S munkalapokon, akkor az FKERES függvényt használd az adatok megkereséséhez az M munkalapon. A harmadik argumentumot az FKERES függvényben a SOR vagy SOROK függvénnyel add meg.
Ha az értékeid változnak, vagy a soraid sorrendjei a munkalapokon nem azonosak, úgy a sorba rendezés oszlopok szerint természetesen az utolsó lépés legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Simeoneme
újonc
Sziasztok!
Remélem valaki tud nekem segíteni, már 1 hete próbálkozok.
Feltöltöttem ide a fájlt: https://files.fm/u/sff538yp és képként is csatoltam.
Adatokat szeretnék kigyűjteni(összegezni, átlagolni stb), méghozzá az Áruk nevei mellett lévő mennyiségeket.
Pl.: Szeged sorban az összes 'Alma' mellett lévő mennyiséget és ezt átlagolni.
Ha lehet nem makróval, de ha nincs megoldás az is jó.Tehát adott egy sor aminek többszörösön ismétlődő cellaértékei(szöveg) vannak és ezek melletti cellaértéket szeretném megkapni és azzal dolgozni.
Problémám: A keresőfüggvények csak az első értéket adják vissza és akkor sem a cella mellettit.
Előre is nagyon szépen köszönöm annak aki tud segíteni!!
-
ny.janos
tag
válasz ny.janos #38860 üzenetére
Ha M munkalapra felveszed az oszlopazonosítókat B2 cellától kezdve (A1, A1, A1, A2. A2, A2, A3 stb.) illetve a sorazonosítókat A3 cellától kezdve, úgy B3 cella általános képlete, mely a K, P és S munkalapok oszlop és sorazonosítójainak sorrendjétől függetlenül megtalálja a kívánt értékeket:
=INDEX(INDIREKT(ÖSSZEFŰZ(B$2;"!$A$1:$CZ$500"));HOL.VAN($A3;INDIREKT(ÖSSZEFŰZ(B$2;"!$A$1:$A$500"));0);HOL.VAN(B$1;INDIREKT(ÖSSZEFŰZ(B$2;"!$A$1:$CZ$1"));0))
-
Fferi50
őstag
válasz GreenIT #38859 üzenetére
Szia!
Próbáld ki ezt a makrót:
Sub Makró1()
'
' Összesítés
Dim ws As Worksheet, uszlp As Integer, wso As Worksheet, wss
Set wss = Sheets(Array("Munka1", "Munka2", "Munka3"))
wss.Copy after:=Sheets(Sheets.Count)
For Each ws In wss
With ws
uszlp = .Range("A1").End(xlToRight).Column
.Rows(2).Insert shift:=xlDown
With .Range(.Cells(2, 2), .Cells(2, uszlp))
.Formula = "=RIGHT(""000""&COLUMN(),3)&B1&$A$1"
.Value = .Value
End With
.Rows(1).Delete shift:=xlUp
End With
Next
Set wso = Sheets.Add(after:=Sheets(3))
wso.Name = "MunkaÖ (S)"
Selection.Consolidate Sources:=Array(Sheets("Munka1").Range("A1").CurrentRegion.Address(external:=True, ReferenceStyle:=xlR1C1), _
Sheets("Munka2").Range("A1").CurrentRegion.Address(external:=True, ReferenceStyle:=xlR1C1), Sheets("Munka3").Range("A1").CurrentRegion.Address(external:=True, ReferenceStyle:=xlR1C1)), Function:= _
xlSum, TopRow:=True, LeftColumn:=True, CreateLinks:=False
Range("A1").CurrentRegion.Offset(0, 1).Sort key1:=Rows(1), order1:=xlAscending, Orientation:=xlSortRows, Header:=xlYes
With wso
uszlp = .Range("B1").End(xlToRight).Column
.Rows(2).Insert shift:=xlDown
.Range(.Cells(2, 2), .Cells(2, uszlp)).Formula = "=MID(B1,4,LEN(B1)-4)"
.Range(.Cells(2, 2), .Cells(2, uszlp)).Value = .Range(.Cells(2, 2), .Cells(2, uszlp)).Value
.Rows(3).Insert shift:=xlDown
.Range(.Cells(3, 2), .Cells(3, uszlp)).Formula = "=right(B1,1)"
.Range(.Cells(3, 2), .Cells(3, uszlp)).Value = .Range(.Cells(3, 2), .Cells(3, uszlp)).Value
.Rows(1).Delete shift:=xlUp
.Range("A1").Value = "M"
End With
For Each ws In Sheets
If InStr(ws.Name, "(") = 0 Then
ws.Delete
Else
ws.Name = Left(ws.Name, InStr(ws.Name, "(") - 2)
End If
Next
End Sub
A munkanap nevek helyére írd a nálad levő neveket. Csak ez a három munkalap legyen indulóban a munkafüzetben.Üdv.
-
ny.janos
tag
válasz Simeoneme #38861 üzenetére
Szia!
Mivel elég átláthatatlan az ilyen sok oszloppal rendelkező táblázat, és az általad kért eredmény sem érhető el egykönnyen a jelenlegi formából, javaslom inkább a táblázat átalakítását az alábbi formátumra, majd egy kimutatás beszúrással minden adatot megkapsz, amire szükséged van.
A táblázat formátumához javasolt elrendezés:
A kimutatás:
-
pero19910606
csendes tag
Sziasztok,
Szeretnék egy kis segítséget kérni Tőletek.
Adott egy táblázatà Ide feltöltöttem: https://data.hu/get/11364119/pelda.xlsx
A táblázatban az alkalmazottak nevei és funkció területei találhatóak.
A HR számára kellene készíteni egy táblázatot, amelybe ők manuális felviszik az adatokat. A képzésen részt vett alkalmazotal megegyező sorban feltüntetik a képzés idejét, A tréning főcsoportokat, és a tréning pontos megnevezését. Utóbbi kettőt egy legördülő listából lehetne kiválasztani.
A feladat az lenne, hogy egy olyan kimutatást tudjak készíteni, vagy akár egy külön munkafüzetre számításokat, (hogy dinamikusan frissüljön, így ne kelljen mindig új pivot-ot létrehozni) amely megmutatja, hogy havi szinten (illetve a végén összegezve éves szinten is) egyes funkció területeken dolgozó alkalmazottak hány óra képzésen vettek részt.
Van esetleg valakinek egy nagyon egyszerű ötlete erre? J Kicsit már szerintem kezdem túl gondolni.
(A képzési idő, illetve a tréningek egy segédtáblában vannak, onnan kerülnek át a fő táblára függvények segítségével, de ezeket most töröltem.)
Nagyon szépen köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni!!
Üdv!
-
lappy
őstag
válasz pero19910606 #38865 üzenetére
a pivot táblához rendelj egy frissít gombot és a probléma megoldva
Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
Delila_1
Topikgazda
válasz pero19910606 #38865 üzenetére
Nézd meg EZT, és az előzményét!
Ez a te táblázatodra is vonatkozik. Eszerint érdemes az adatokat beírnod, ha nem akarod minden bővítésnél a kimutatást is átalakítani.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
wednesday
őstag
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket, mert nem vagyok járatos a makróban.
Egy színező funkció kéne nekem. Legyen egy fealadat A oszloptól I oszlop hosszú, minden rublikába valamilyen adat (név dátum, átadva stb...) A lényeg, hogy a legvégére beletennék egy jelölőnégyzetet adot sorban. Ha azt bepipálom akkor kiszinezné a teljes sort A-tól I oszlop első celláit. És minden sorban lenne ilyen kapcsolóm.
Nem tudom érthetően fogalmaztam. Segítséget előre is köszönöm.
-
wednesday
őstag
Köszi.
De ha feltételes formázásba keresem "X"-et szövegkérnt tartalazza, akkor csak adott cellát színezi be, amiben X található. Nekem az lenne jó, ha a teljes sort kiszínezné pl: 6 cellát függetelenül, hogy mi talható benne.
Ez a verzió is tetszik sőt, jobban hangzik, csak valahogy tudom ki bővíteni a feltételes formázást ezzel a plusz feltétellel?
[ Szerkesztve ]
-
Delila_1
Topikgazda
válasz wednesday #38868 üzenetére
A sok jelölőnégyzet jócskán megnöveli a fájl méretét. Alkalmazd a lappy által javasolt x-et, vagy van lehetőség a pipa beírására is.
Az oszlopot, ahova a pipát akarod tenni, Wingdings, félkövér karakterre állítsd, és mikor kész a sor, egy ü betűt írj ide.
Nekem a personalban (lásd a Téma összefoglalót) van egy nyúlfarknyi makróm, amihez a gyorselérési eszköztárra kitettem egy ikont. Ott – csodák csodája – a módosításnál rendelhettem hozzá egy pipa alakú ikont. A cellán állva rákattintok az ikonra, mire betesz egy kék pipát a kiválasztott cellába.
Sub Pipa()
ActiveCell = "ü"
With Selection.Font
.Name = "Wingdings"
.Bold = True
.ColorIndex = 5
End With
End SubA colorindexet 3-ra állítva piros lesz a pipa színe.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz wednesday #38870 üzenetére
Ha az I oszlopban van a pipa, kijelölöd az A2:Isok tartományt. A feltételes formázás képlete:
=$I2="ü"
A formátumfestő ecsettel tovább másolhatod, mikor bővül a tartományod.
[ Szerkesztve ]
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
botond187
csendes tag
Sziasztok,
Az alábbi problémára keresném a megoldást:
Rendelt termékek utánpótlásának beszerzését szeretném megállapítani.Makróba lenne jó megcsinálni.
Egy webshopból lehúzok egy rendelési listát, amiből azt szeretném megtudni, hogy az elmúlt 28 nap alatt mennyi fogyott 1-1 termékből és ennek a figyelembevételével mennyi fog fogyni várhatóan a következő 14 napban (a fele az elmúlt 28napi fogyásnak). Szerepel dátum is, hogy mikor adtak le egy rendelést, abból lehetne kiolvasni az elmúlt 28 napot.
- Ha az könnyebb, megadnám egy mezőbe a mai(aznapi) dátumot a számoláshoz.
Az lenne a jó, ha egy külön fülön vezetné az egyes rendelt termékeket és mellé a rendelt db számot az elmúlt 28 nap alatt, majd mellé a számolt 2 hetes fogyást, így ez lenne a javaslat, hogy mennyit kellene még rendelni az adott termékből (lejjebb a számolása).Lenne egy raktárkészlet is (külön fülön kezelve, hogy átláthatóbb legyen), amiben 3 adat szerepel,
1. Mennyi a szabad/eladható mennyiség
2. Mennyi a fizikai készlet
3. Mennyi a rendelt mennyiségLenne egy negyedik fül is, amiben szerepelne, hogy milyen termékből mennyi szerepel beszerzésen (ez csökkenti a rendelni való db számot) és ezt is figyelembevéve tudna számolni egy beszerzendő termékmennyiség javaslatot.
A közös pont a termék megnevezés lenne, az lenne egyedi azonosító.
A 4. raktárkészlet fülön a "szabad/eladható mennyiségből" + a "fizikai készletből" és a rendelést leadott mennyiségből tudna kalkulálni termékekre lebontva egy javaslatot.1. Tehát lenne egy fül, amiben a rendelések szerepelnének (ezt belemásolnám kézzel)
2. Lenne egy másik fül, amibe összegyűjtené, hogy az 1. fülből 1-1 termékből hány db rendelés jött, plusz mellé oszlopban a felét a 28 napi fogyásnak
3. Harmadik fülön lenne az aktuális raktárkészletinfó (ezt szintén kézzel másolnám be, változik mindig)
4. Negyedik fülön szerepelne, hogy 1-1 termékből mi szerepel már úton, beszerzésenLegjobb lenne egy 5. fül, amiben összesítne minden adatot a fentiek alapján, így 1 helyen lenne minden adat
Egy mintafájl:
https://drive.google.com/file/d/1LEScZ0n94LFCK14PzPnl2DoHAQbPr5oi/view?usp=sharing
Nagy segítség lenne ha tudnátok rá megoldást.
Segítséget előre is köszönöm. -
shifty!
senior tag
Sziasztok!
Szeretném egy kollegámmal közösíteni a feladatlistánkat, könnyebb nyomon követhetőség érdekében, egymást helyettesítve így gyorsabb az infóátvétel.
Következőt szeretném megvalósítani:
- Egy excel fájlban (közös hálózati meghajtón), lásd: [kép]
- Egy fő munkalapon (Feladatlista) a feladatokat megnevezéssel feltüntetni ("B", Feladat oszlop), mellette a
feladathoz tartozó ütemezést jelölni a naptárban (képen értelemszerűen jobbra) a feladatelvégzésre kijelölt napokat X-elni cellánként.- Ha egy új feladatot valaki beír (elképzelésem szerint ez = adat kerül a "B" oszlopba, a feladat nevéhez), az excel hozzon létre egy új munkalapot a fájlon belül, aminek a sorszáma az "A" oszlopban lévő sorszám, az új munkalapra szeretném, ha átmásolódnának a "B:E" oszlop adatai, értelemszerűen egy új feladat egy új munkafüzet, a sorban lévő információkkal. Ha még azt is tudja, hogy a dátumokat kisilabizálja a naptári jelölésekből, extrán nagyonjó.
Ha valamit nem világosan fogalmaztam, szorri, pontosítok.
Sejtem, hogy makró lesz a megoldás, de mivel életemben nem makróztam még, nem tudom gugli találatokból összehozni a szükséges megoldást.
Bármi építő jellegűt megköszönök!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
LED333
csendes tag
Sziasztok!
Gyors kérdés az Excel gurukhoz:
Van egy XLSXem 2 munkalappal, az elsőben vannak termékek, több száz sor, a másodikban a termékek képei...
Azt szeretném, első munkalapon található terméknévre kattintok, ugorjon a második munkalapon a megfelelő képhez, erre ugye lehetne sima hiperhivatkozás, de azt egyesével kellene beirkálnom...
Van mód ezt meggyorsítani mintha csak függvényt másolnák..?A másik kérdés hasonló:
Adott munkalap tetején van pár link, ami azt csinálja, hogy lefelé adott sorra ugrik,működik is, de amikor odaugrik, az a lap alján van, de én azt szeretném hogy az a sor a lap tetején legyen, ha a beállításokban bekapcsolom a lotus kompatibilitást, akkor jó, de ha másnak küldöm a dokumentumot, és nála nincs bekapcsolva, elég bénán néz ki erre van valami megoldás?Előre is köszi!
-
Delila_1
Topikgazda
válasz LED333 #38875 üzenetére
Az elsőre a válasz, hogy a laphoz kell rendelned egy makrót. Ennek a módját megtalálod a Téma összefoglalóban.
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 And Target > "" Then
Sheets(2).Select
ActiveSheet.Shapes(Target).Select
End If
End SubNálam a terméknevek az A oszlopban vannak. A második lapon lévő képek nevei megegyeznek az első lap termékneveivel.
Ha a neveket tartalmazó lapon nem az A oszlopban vannak a nevek, akkor az If Target.Column = 1 -nél írd át az 1-et annyira, ahányadik oszlopra kattintást kell figyelnie a makrónak.
Ha a képek nem a 2. lapon vannak, akkor a Sheets(2).Select sorban kell átírnod a 2-t.A füzetet makróbarátként (xlsm) kell mentened.
Most nem ugrik be a második kérdésedre a válasz, de majdcsak jön valaki, aki kapásból tudja.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
oke
senior tag
Sziasztok!
Egy Pivotban kérném a segítségeteket, nem jövök rá a megoldásra. Az alábbi példa excelről lenne szó:
Itt a hozzá tartozó kimutatás:
Mint látszik a kimutatásban szeretném összesíteni a nevekhez tartozó eredmény1 és az eredmény2 oszlopokat, és az így kapott eredményből a eredmény2/eredmény1 százalékos értékét megkapni.
Jelenleg viszont a nevekhez tartozó sorokban szereplő %-os számok átlagát számolja. Tehát az első képen Kis Aranka három sorában szereplő 50%, 3,33% és 12,20% átlagát, ami 21,84%.
A helyes eredmény a kimutatás kép "E" oszlopban látszik, ami Kis Aranka esetében 25,15%.
Így, kimutatás mellé meg tudom oldani, de az kellene, hogy a kimutatásban jelenjen meg ez az eredmény.[ Szerkesztve ]
-
Delila_1
Topikgazda
Bocsi, csakis a lényeget nem írtam le.
A kimutatásban állva létrehozol egy számított mezőt. Beállítások | Képletek | Számított mező. Itt címet adsz neki, ami nálam Százalék. Képletnek megadod az érték2 / érték1-et. Az új mezőt behúzod a Kimutatás mezőlista értékeihez, és százalékra állítod a statisztika módját.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
ny.janos
tag
Szia!
A probléma az, hogy az egyes százalékos értékek átlaga nem egyezik meg az értékek összegének átlagával (csak akkor egyezne meg, ha ugyanazon személynél az összes eredmény1 érték azonos lenne.
A hibát ott követted el, hogy az E oszlopod értékeit tartalmazó mezőt nem kell felvenned a kimutatás értékei közé. Helyette csak az eredmény1 és eredmény 2 mezőt szerepelteted itt, majd a kimutatáson állva a beállítások menü - számítások - mezők, elemek és halmazok - számított mező pontot választod. Itt már boldogulni fogsz szerintem.Ma is tanultam valami újat, mert ezt én sem ismertem eddig, de nekiálltam kutatni, hogy csinálhatta Delila_1.
[ Szerkesztve ]
-
dm1970
tag
Sziasztok!
Keresgéltem, de nem találtam megoldást, nem is biztos, hogy van.
Olyanra van lehetőség, hogy egy függvénynél, ha másik fájlra hivatkozunk, a fájl nevét egy cellában adjuk meg?
Ha nem voltam érthető:
=SZUM('C:\Dokumentumok\[xxx.xlsx]Munka1'!$E$7:$AI$7) helyett
=SZUM('C:\Dokumentumok\[A1]Munka1'!$E$7:$AI$7), tehát az A1 cellában szerepelne az xxx.xlsx, de ha yyy.xlsx kerülne az A1-be, akkor az abban levő adatokat szummázná.Köszi dm
-
Fferi50
őstag
válasz dm1970 #38887 üzenetére
Szia!
Az Indirekt függvény használható, de a komplett értéket kell az adott cellába írni, nem elég a munkafüzet neve. Ráadásul csak akkor ad megfelelő eredményt, ha a forrás munkafüzet nyitva van.
Tehát az A1 cella értéke ''C:\Dokumentumok\[xxx.xlsx]Munka1'!$E$7:$AI$7)
Figyelem, egyenlőségjel nélkül, egy aposztróffal bevezetve (aposztróf jelzi, hogy szövegről van szó.
Viszont xxx illetve utána yyy munkafüzetnek nyitva kell lennie. Bezárt munkafüzetre Indirekt függvénnyel hivatkozva hibaüzenetet kapsz.Üdv.
-
GreenIT
tag
Tudja valaki, lehet valahogy listat keszittetni excelben?
Most kellene csinalnom egyet, amikor 7 elem van, abbol kell 1, majd 2, stb. vegul mind a 7 elem osszes valtozata. (nem emlekszem, hogy variacionak, vagy kombinacionak hivjak szaknyelven, regen volt...)
Minden elem csak egyszer fordulhat elo es onmagaval nem alkothat part. -
dm1970
tag
Szia!
Köszi, de ez így számomra egy kicsit értelmezhetetlen.
Konkretizálom a kérdésem. Van egy ilyen képletem az első oszlopban:
=+SZUM('C:\Dokumentumok\Elszámolás\2018\01\[Órák201801.xlsx]nyomtatható'!$E$7:$AI$7)/8,
a másodikban ez szerepelne:
=+SZUM('C:\Dokumentumok\Elszámolás\2018\02\[Órák201802.xlsx]nyomtatható'!$E$7:$AI$7)/8,
hogy az elérési utat, s a fájl nevet ne kelljen minden hónapban átírnom, ezért szeretnék egy segédsort megadni, ami alapján a képletet jobbra másolva, rendre változik az elérési út és a használandó fájl neve is.Az Fferi50 köszi Neked is által említett indirekt függvényre közben én is rátaláltam, de mivel a lekérdezendő fájlok megnyitása is szükséges, így az sajnos nem járható út.
Valószínűleg a keresgélés ideje alatt, már kézzel átírogattam volna a dolgokat, de hajt a tudásvágy , hátha van rá megoldás.
-
Fferi50
őstag
válasz dm1970 #38896 üzenetére
Szia!
Sajnos nem látok igazán direkt képletes megoldást.
Viszont a keres-cserél képletekben szerintem elég gyorsan működik, nem kell kézzel átírni az egészet.
Vagy ugyanaz makróval:Range("D1").Formula = Left([a1].Formula, InStr([a1].Formula, "[")) & [i1].Value & Mid([a1].Formula, InStr([a1].Formula, "]"))
Ez a sor a D1 cellába beírja az A1 cellában levő képletet, módosítva az I1 cellában levő fájlnévre.A makrót beírhatod pl. a munkalap Change eseménykezelőjébe.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Row = 1 And Target.Column = 1 Then 'ha az a1 cella v?ltozott
Range("D1").Formula = Left([a1].Formula, InStr([a1].Formula, "[")) & [i1].Value & Mid([a1].Formula, InStr([a1].Formula, "]"))
End If
End SubValahányszor az A1 cella értékét módosítod, a D1 cella képlete módosulni fog.
Ez persze csak elindító gondolatnak jó, a pontos paramétereket neked kell kiókumulálni.
Természetesen ha a fájlnevekben van szabályosság, azt lehet a makróban is kezelni.Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
pentium4
senior tag
Sziasztok,
Időformátumokkal dolgozok egy táblázatban, h:mm-el, ezek vannak kivonva egymásból, viszont vannak olyan cellák ahova szöveg kerül, igy egy segédsorba #érték az eredmény, ami nem is lenne baj, viszont ezt a segédsort összesíteni kell, és igy a végeredmény #érték lesz.
google sheetben dolgozok, ott miként lehetne megoldani hogy vagy a szöveget hagyja figyelmen kivül és 0-t irna a segédsorba, vagy magát a hibát mellőzné a SZUM függvénynél.
KöszönömP4
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest