Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
csendes tag
válasz FőDudu #27681 üzenetére
"Reszemrol mindenki menjen a picsaba aki masokat a tevekenysegevel korlatoz.
Ha biciklis, ha motoros, ha gordeszkas, stb...
A futo meg foleg huzzon ki a varosbol
A bekes egyutteles hive vagyok."Mit jelent, hogy valaki valakit a tevékenységében korlátoz?
Miért van több joga az autó forgalomnak 364:1-ről 365:0-ra módosítani az autók/bringások arányt a városban, mint a bringásoknak 0:365-ről 1:364-re?
Amúgy már a TDH, a Magyar körverseny is 180 országban volt közvetítve pár szakaszon (a szakaszok végei), szóval ennél olcsóbb reklámot nem nagyon lehetne csinálni az országnak…
Persze, menjenek a Hortobányra kerózni, igaz? Aztán a szakasz végén a 6-800, netán 1500 embert el tudjuk szállásolni a méltán hires Hortobágy Superior ***** hotelben. Oh, wait, az még nem épült meg...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz FőDudu #28002 üzenetére
A demokrácia lényege, hogy a többség ugyanúgy nem nyomja el a kisebbséget, ahogy a kisebbség sem nyomná el a többséget, ha meg tudná tenni.
Te semmi mást nem propagálsz, mint azt, hogy NEKED van egy értékrended és akinek nem tetszik, annak kuss. Ez nem demokrácia.
Kiváló példa a mostani Pride időszak. Én nem szeretem a felvonulásukat, mert nem értek vele egyet. De évi egyszer férjen már bele, hogy elsétálnak innen-oda, csinálva egy kis közlekedési káoszt, egy jó előre tudott napon!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #28041 üzenetére
Nem voltam gyorsulásin, így nem tudom, pontosan milyen az, tippjeim, ami ellene szól:
- nagy hanghatás, sokkal nagyobb, mint egy bringaverseny (de pl. nagyobb-e, mint amikor az F1-es autók parádéznak?)
- végtelen erejű autókat kiengedni az Andrássyra azért nem lehet jó, mert mi van, ha műszaki hiba van? Hogy fér el a mentő/tűzoltó? Hogyan lehet telepíteni olyan erős átmeneti korlátot, hogy egy kitörő autót megfogjon?
- hogyan gumizzák fel előre a pályát és szedik le gyorsan a verseny végén?Amúgy nekem azzal sem lenne bajom, ha pl. a gyorsulási lenne a Belvárosban, mert az is egy buli, ha az elsőre sokan kimennének, akkor utána lehetne belőle hagyomány...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #28256 üzenetére
Sőt, a törzsidő nem is 8 óra, hanem kevesebb, különben nem lehetne rugalmas a dolog.
Nálunk is sok projekten 9-15h között van a törzsidő, azon kívül a megbeszélés nehezebben szervezhető le. Nyilván a 16 órakor kezdődőre bemegyek, ha éppen nem kell rohannom haza, de a 17 órásra már nagyon húzom a számat...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz -NoVa- #29240 üzenetére
Látod, nem vagyunk egyformák. Neked hátrafelé dől a nyereg, nekem előre.
Most ilyen a Cervélo:Egy hardcore TT-snek a nyereg kb. 15-20 centivel magasabban lenne, a kormány meg kb. vízszintes lenne...
@Blueboj, tényleg gyere át, beállítjuk a kerót, hátha az segít. Plusz a sok gyakorlás, ahogy Nova mondja...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz zetor2000 #29285 üzenetére
Ebben mi a poén?
1.000.000 font a tömeg, az kb. 460 tonna, igaz?
Apám mondta, hogy Komlón a szénosztályzóban néha a lecsurgott szenet úgy szedték fel a sínek mellől, hogy két bányász odatolt egy tehervagont (műszaki okok miatt a pálya kb. tökéletesen vízszintes volt), belelapátolta a szenet a sín mellől, majd tovább tolta és lapátolt tovább. Ezt egészen addig legendának hitte, amíg ki nem próbálta!
A vas-vas surlódás annyival kisebb, mint a gumi-beton/aszfalt, hogy az itteni fórumtagok nagy részéről látatlanban mondom, hogy el tudna tolni egy 20 tonnás vagont egyedül.
Erre jön még rá, hogy a tapadási surlódást nem egyben kellett a Fordnak jó eséllyel legyőzni, mert szint tuti, hogy "lazára" volt kötve a szerelvény, azaz egyszerre csak egy kocsi mozdult meg, gurult pár centit és utána mozdult a következő. A hetvenes években a 424-es gőzössel ezzel a módszerrel csinálták a 2000 tonnás tehervonatok indítását...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz FőDudu #29531 üzenetére
Hogy ott mi van, azt nem tudom.
Hogy itthon nem az igazi, azt tudom, halom én is.
Mi Pákozdon kb. 10 km-Tűzoltóságtól. Mikor bejött a 112, akkor kérdeztem egy tűzoltót, aki szabadidejében a sövényt nyírta a szomszédban, hogy mit tegyek, ha tűz van. Azt mondta, hogy vágódjak be a Toyotába és hamarabb tudni fognak róla, ha személyesen megyek be, mintha telefonálok a központba.
Egyébként pedig vegyek egy tűzcsapkulcsot, két fecskendőt és pár tömlőt. Nem nagy összeg és jobban járok vele, mert 30 méter a tűzcsap...
-
Bujdy81
csendes tag
Még csak a szombat esti kommenteknél járok, de látom, mindenkinek kellemes napja volt.
Mi Nagyatádon voltunk. Reggel 7:30-kor mártóztunk egyet a gyékényesi tóban, onnan áttekertünk Nagyatádra és a környéken csoportos tájnézést és kátyúkacskaringót tartottunk. A végén egy kis délutáni/esti kocogással vezettük le a napot, immáron csak 34 fokban. De szerencsére tudtunk kocogni aszfalton és egész nap egyetlen felhőt sem láttunk az égen. Cserébe kb. 70% volt a páratartalom és a bringázás alatt kb. mindig szembe fújt a szél.
A végén viszont kiderült, hogy Bujdy immáron háromszoros Ironman!
-
Bujdy81
csendes tag
A klasszikus iron táv 3,8 km úszás (most elmérték és kb. 4,1 km volt), 180 km kerékpár (most csak 172 km volt, 656 méter emelkedést mért a Garmin) és egy maraton a végén.
A kerón bolyozni tilos, de persze mindig vannak csalók. Én azért sem csalok, mert nem tudok bolyozni. Brutal szél volt és hozzá pára, de felhő legalább egy sem. 27,3-as átlagot mentem. Elég hurka (én 6:17-et tekertem, a győztes 4:13-at), de most ennyi volt bennem...
-
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Phülöp #30792 üzenetére
Sokan vannak, akik azt mondják, hogy bírnia kell a váznak.
Testsúly, erő függvénye is. Én mindig erős testalkat voltam, gyerekként elhíztam, 12 évesen, 64 kilósan kezdtem karatézni. Ott fogytam, de erős lett a lábam. Aztán elhíztam 130 kilóig. Onnan jövök lefelé, de megint erősebb a lábam, mint az ironmanen 15 órát teljesítő átlagnak. Szóval nekem a 105 kg plusz csúcsban majdnem 1000w mellé bátorság lenne betenni a Cervélót a fix görgőbe.
Vagy vegyél egy görgőzős kerékpár, egy sima acélvázasat, vagy egy olyan fix görgőt, ami nem teljesen fix (Tacx Neo).
Én vettem egy acél váz+karbon villas országútit, az megy a Tacx Fluxba. A Flux tervezési hibás, de van rá öt év gari. Szóval ha szétesik, akkor veszek helyette egy Neot.
Ha lakásban használnád, akkor mindenképpen direkt hajtásút vegyél, mert a dörzshajtásos görgők iszonyat hangosak!
Szerk: Asszem a BMC és a Speci már írja a user's manualban, hogy a karbon vázat tilos fix görgőbe fogni! Amit viszont kevesebben gondolnak, hogy a tetőcsomagtartóra rögzítésnél is hasonló erők érik a vázat, szóval a karbon BMC-t ne szállítsd tetőn sem!
[ Szerkesztve ]
-
Bujdy81
csendes tag
válasz ncc1701 #30794 üzenetére
A szabadgörgő jó cucc, de amatőrnek elég nehéz rajta elkezdeni az edzést. Ha nagy leszek, lehet, veszek én is egyet.
Meg azon nem tudsz watt alapú edzést csinálni, tehát az inkább hobbi tekerés, mint edzés a szabadgörgőn. Ellenben a bal-jobb egyensúlyt szépen fejleszti!
-
Bujdy81
csendes tag
kétszer 90 fokos háromszögről hirtelen csak két dolog jutott eszembe:
- Bolyai geometriában a párhuzamosok a végtelenben találkoznak, ergo lehet két derékszöge a háromszögnek és kijön a 180 fokos belső szögösszeg is, valamint
- gömbgeometriában akár három derékszöge is lehet a háromszögnek.Nem biztos, hogy mindkét dologra 100%-ban jól emlékszem, régen volt a 7. osztály…
A győri suliválasztás témához azt kell mondjam, hogy ők már eldöntötték, a választásuk sem rossz suli, hajrá!
Dudunak az egyházi/alternatív iskolák lesajnálását firtató mondatához két adalék:
- pont most akarják kinyírni a Waldorf, stb. sulikat, szóval olyat választani necces, valamint
- egyházi iskoláknak több a forrásuk, jó eséllyel jobb az oktatás is, mint egy sima állami iskolában... -
Bujdy81
csendes tag
válasz #09908736 #31175 üzenetére
"Racionálisan végiggondolva az Audi lenne a jó választás." Biztos?
- ha az egy versenyistálló és a gyerek nincsen benne a top 25-30%-ban, akkor örökké frusztrált lesz,
- ha az Audi egy sznob suli, akkor biztos akarjátok, hogy egy sznob pöcs legyen a gyerekből?Ha jól emlékszem, triatlonozik a kölök. Ahhoz alázat és szerénység kell, nem pedig vetítés/arc. Ha megfelelő ennek, akkor jó eséllyel inkább illik a jó nevű, kéttannyelvű magyar iskolába a "szerény jó tanuló/jó sportoló" karakterbe, mint a másikba.
Egyikőtöket sem ismerem, csak annyi infóm van, amit itt kaptam!
-
-
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #31597 üzenetére
Azért 15 év fölött is lehet ám a gyerekkel lenni!
Csak már most kondicionáld az agyad, hogy ha van 3 gyereked, akkor lehet, hogy nyolcan mentek nyaralni, mert a gyerek 18-20 évesen már hozza a párját. És akkor pl. két egymás melletti apartman, közös terasszal. Sokat lehet együtt lenni, de már nincsen összekötve a brigád. Annak is megvan a szépsége.
Én anyósékkal is voltam közös nyaraláson, mikor asszony 19 éves volt, meg anyámékkal is voltunk, mikor asszony 20 éves volt. Mindkettő tök jó volt!
-
Bujdy81
csendes tag
F1, plíz
Érdekelne, hogy a faluba bejövő autók közül hány transit forgalom és hány nem. Ezt hogyan lehetne mérni?
Van három út, ami metszi a falu határát.
Ha egy-egy kamerával felvennénk reggel 7-10 között a forgalmat, mindhárom helyen, majd végignézve felírnánk a rendszámokat és a time stampeket, abból simán ki lehetne számolni. De ezt jó lenne automatizálni.
Egy alkalommal kellene, nem folyamatosan. Tudtok olyanról/cégről, akinek ehhez van infrastruktúrája?
Három db Excel tábla lenne az elvárt output. Nyilván szívesen lennénk referencia, de bizonyos határig akár fizetnénk érte valódi pénzzel is...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #31896 üzenetére
Facebook:
https://www.facebook.com/groups/1573406196286107/
Leírod, hogy:
KERESEK!
Aztán ide a hasfájásodat, hogy milyen keró kellene, minimum milyen felszereltség, maximum milyen áron. Jó eséllyel kapsz értelmes kommenteket. Vagy azt, hogy no way, vagy egy halom ajánlatot!
Előtte: menj el a Decathlonba, nézd meg, hogy melyik keró hogy tetszik. Vagy a kerekpardiszkont.hu-n is fent lévő bringaboltba, ott is halom készlet van, nagyon segítőkészek. Persze, sokszoros ironman az összes eladó, de attól még egy városi trekkingben is javítanak defektet és nagyon segítőkészek!
Út közben akár bejöhetsz hozzánk is, felülhetsz egy 52-es, meg egy 56-os országútira, hogy melyiket hogy érzed.
Egyáltalán, tudod már, hogy milyen bringát szeretném? Mármint, hogy milyen kategóriát?
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #32099 üzenetére
Érzésre nagy a tranzit forgalom a faluban. Ezt kellene alátámasztani adatokkal, hogy tényleg így van-e, vagy tévedek?
Mert ha így van, akkor tenni kellene ellene. Sok az autó, ráadásul 60-70-nel mennek. Ennyi.
Vagy kiállítom Dudut, aki polgárőr mezben elzavar mindenkit az elkerülő útra (M7), vagy találunk valami más megfejtést (40-es tábla, sebesség mérős lámpa, fix trafi, stb.)…
-
Bujdy81
csendes tag
Vasárnap elindultunk az egyik barátommal futni egyet terepen. Vértesben. Mivel hosszút akartunk futni, így reggel 5-kor volt a rajt Oroszlányból.
Én 3:45-kor indultam érte kocsival, akkor az idokep.hu szerint 20% esély volt 1 mm esőre. A koponyeg.hu szerint pedig 0% volt az esély az esőre.
5 után indultunk kicsit és végül kb. 7 órát futottunk/túráztunk, abból mindössze hat (6) órát ömlött az eső. Nyilván nem indultunk volna el, ha ezt tudjuk. Tudom, hogy az időjárás szeszélyes dolog, de azért egy fél monszunt 0% esőnek nézni necces. Ráadásul nem két hétre, hanem hat órára előre kellett volna látni…
Azért így is jó poén volt, igaz a telefonom hangszórója csak egy nap után száradt ki, a slusszkulcsom tönkrement, de ilyen élményt is ki kell próbálni egyszer...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz FőDudu #32132 üzenetére
Sebesség mérős lámpa, nem tábla! Ha 50 fölött közelít, akkor pirosra vált és jó hosszan átengedi a gyalogokat a zebrán. Falu két végére, közepére 1-2 helyre és akkor már nem éri meg visszagyorsítani 50-ről. Vagy akár 40-ről, ha sikerülne 40-es zónává alakítani a falut.