-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #31122 üzenetére
"Viszont a gumi gyártók félévig gyártanak gumikat, utána lehet újabbat venni"
Az enyémen [ilyen dunlop nyári] van ami 2014-es gyártás, és lassan kuka ,de még most tudnék venni belőle újakat így 7 év után is, mert még ma is gyártják mint látod.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #31175 üzenetére
Nullázd le az átlagfogyasztás mérőt akkor holnap reggel már 99liter/100km-t fog mutatni.
Kell neki párszáz km mire a közel valós értékét mutatja.
Ezzel a 20l/100km-rel meg komolyabban nem kell foglalkozni, ha megfigyeled majd, napról napra kevesebbet fog mutatni. -
gabor9991
őstag
válasz Joker88 #31177 üzenetére
[Feszítő szinte ingyen]
[Vezetőgörgő normális minőségű ]
[Szíj]A feszítő ennyiért tényleg szinte ingyen van, lehet csak el van árazva, a többi alkatrész meg egyébként sem túl drága.
Plusz még a munkát kell kifizetni de nagyjából látod mit kell számolni. -
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #31181 üzenetére
Igen, az indexkar végén a gombot hosszan nyomod így lenulláz, de így újra 99literről kezd el csökkenni az érték, ha jól értem most már lement 20 literre nálad
-
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #31190 üzenetére
Nem kell aggódni ha megnézték és jó volt akkor nincsen baja.
Ha 20 litert fogyasztana százon annak lennie kellene valami jelnének hogy valami nincs rendben. -
gabor9991
őstag
válasz DeFranco #31232 üzenetére
Ha lenne valaki aki normális szerelő itt nálam is már rég kicseréltettem volna.Lehet tavaly a márkaszervizzel kellett volna megcsináltatni mikor cserélték a vezérműszíjat.
De itt még a feszítő nélküli hosszbordás szíjra is úgy néztek mint ha valami űrhajó lenne a 17 éve megjelent modell -
-
gabor9991
őstag
válasz erdey_a #31376 üzenetére
" Megállapítom, hogy levegős a kuplung. De eddig nem volt az. Most mitől lett az?"
Elromlott?
Lehet, hogy a kinyomócsapágynál a tömítés már nem százas és ott vissza tudja szívni a levegőt, mondjuk akkor kinyomáskor szivárogna a folyadék és fogyna a tartályból, de lehet a felső munkahenger enged át.
Le kellene légteleníteni és figyelni.Nem mindegy hogy felső munkahengert kell kicserélni vagy a komplett kuplungot(ha a kinyomócsapágy a hibás én cserélném az egészet kuplunggal együtt)[ Szerkesztve ]
-
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #31409 üzenetére
Tényleg csak halkan jegyzem meg, hogy amiket felsoroltál az a cromax oldalán 120ezerből megvan (mindenből a legdrágábbat választva)+ fényezés de még így is bőven 200 alatt járunk így az 1,5M nem tudom miből jött össze nálad, nem szeretnék a zsebedben kotorászni.
Remélem ez nem került tényleg másfél milládba mert akkor csúnyán át..sztak.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz subaruwrc #31568 üzenetére
Őszintén és komolyan kérdezem, hogy ha a gyári ford olaj helyett (amivel az elmúlt 10+ évben annyi volt a tapasztalatom, hogy évente le lett cserélve és nem drága) az ajánlott valvoline vagy bármelyik más nem ford olajat használnám mi lenne az ami miatt soha többé nem akarnék ford olajat használni?
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #31579 üzenetére
Régi elhasznált és új olajjal el is tudom képzelni, hogy hallható a motor hangján a különbség.
De még most sem tudom, miben lehet akkora különbség ami után az egyik motorolajat soha többé nem használnám ha kipróbáltam a másikat
Komolyan, el nem tudom képzelni mit tudhat egy motorolaj amiben ennyivel jobb lehet, de lehet bennem van a hiba. -
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #31584 üzenetére
Vitatkozni nem akartam ezen csak kíváncsi voltam, én évente cserélem az olajat, soha nem tettem mást bele mint a sima 5w30 ford olaj, és most közel a 170ezerhez semmi kirívó problémát nem tapasztalok még a motoron.Az egy éves csereperiódus végén az olaj a nívópálcán még inkább barnás színű mint fekete, nem füstöl, nincs extra olajfogyasztás, nem kerreg hidegen, melegen meg inkább csak az injektorok csattogását lehet hallani, ehhez képest lettem volna kíváncsi arra, hogy az említet olajjal mi lenne jobb?
De nem akarok felesleges vitát emiatt, nekem teljesen mindegy ki mit önt a kocsijába[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Az enyémben nincs hidrotőke így ez nálam nem fordulhat elő hogy hidegen zözgősebb legyen emiatt rönó topikban is ez van hogy adott motorba csak a gyári elf olajat, váltóba szintén de nem csak a viszkozitásra hanem még az olaj típusának pontos betartására is vallásosan figyelni kell, állítólag csak az a jó amit a gyárban tették bele.
-
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #31645 üzenetére
Elkoszolódott persze
Nincsen benne hidrotőke majd írd már meg hogy erre mit válaszolt a "szerelő" -
gabor9991
őstag
Vezérműszíjcserét vízpumpával együtt 60-70-ért számlával garanciával szerintem nem csinálja meg senki, de a kereskedő, ha tud ilyen helyet ne tartsa magában
120 ma normális minőségű alkatrészekkel hosszbordás szíjakkal teljesen átlagos ár.
Olaj egy flakonnal márkától függően 8-15000 forint egy jó olajszűrő 2000 a munkadíj a cserére meg legyen mondjuk 5 ezer.
Nagyjából az ilyen árak szerintem átlagosak.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Vizpumpára kérdezz rá, hogy benne van-e az árban mert én naivan azt gondoltam hogy igen de közben nem volt benne mert nem része a vízpumpa cseréje a technológiának szerintük.
44-ért az olaj meg a szűrők cseréjét szerintem márkaszerviz is megcsinálja lassan.
Szerk.:
Tévedtem a márkaszerviz 34900-ért csinálja
[link][ Szerkesztve ]
-
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #32244 üzenetére
Enyém legutóbb 7.4-re jött ki téli tankkal számolva.
Ez így hidegebb időben téli gumikkal nem annyira sok szerintem.
Volt amikor 10.2-t mutatott a fedcomp de a 10 litert meg sem közelítette soha a valós átlagfogyasztás az elmúlt 10 évben.
Nyáron a nyári gumikkal az átlagot simán 7 alatt tudom tartani.
Nem megy úgy mint egy TDCI nem is fogyaszt annyit viszont nem is viszi el a nyaralás árát ha valami megadja magát
Bár ha kiszámolom az elmúlt 10 évben mennyivel költöttem többet üzemanyagra egy dízelhez képest lehet egy komplett felújítás belefért volna a megspórolt pénzbe. -
gabor9991
őstag
Mai árakkal számolva már valószínűleg én is egy dizelt vennék de 10 éve mikor megvettem a benzinest akkor még nagyon nem volt 40 ezerért felújított injektor plusz a kettős tömegű lendkerék anyagára volt annyi mint most a cseréje kuplunggal együtt munkadíjastól.
Minden alkatrésze arányárban volt a dízelnek és ha javítani kellett volna itt vidéken hozzá se tudtak volna nyúlni.
1-2 éve hosszbordás szíjat kellett cserélni a kocsimon és a "szerelő" nem ismerte a típust az 1.6 benzint nem tudta hogy nincs a szíjnak feszítője.(aki végül kicserélte ő is egész délelőtt szenvedett vele célszerszám nélkül)Most akkor egy dizellel mit kezdett volna ez a műhelyMost is nézegetem a 3-4 éves dízel kombikat de 200-250 ezres futással nincs bátorságom beleülni.
Kevesebbet futott meg nem nagyon van vagy ami van az nagyon drága.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz prannk #32310 üzenetére
Volt amelyikben motort cseréltek 30 ezernél és vannak taxik 400+ ezres futással.
Ezt így szerintem nem lehet megmondani, hogy mi mehet tönkre.Gyakorlatilag előbb-utóbb minden el fog használódni csak idő kérdése az egész.
Vezérműszíj 10év/180000km után csere[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest