Új hozzászólás Aktív témák

  • erdey_a

    őstag

    Kuplung sztori part 2.

    Ma reggel mínusz 9 fokban mondom kocsikázok egyet. Gyenge forgalom, azt csinálok az úton amit akarok, hideg is van, minden ideális egy teszthez.
    Induláskor semmi gond. Pár kilométer városi futam után egyszer csak nem bírok 4-ből 3-ba váltani, csak reccsenve. Megyünk tovább, semmi gond. Általános váltóérzet kissé akadósnak tűnik, de mondom biztos a hideg miatt.
    Aztán egyszer ötödikből nem bírok semmi sebességet találni, csak dupla kuplunggal. Mehetünk tovább.

    Irány az autópálya. Eseménytelen ötödikben autózás pár kilométeren át, autópálya lehajtó előtt visszaváltanék, kuplung be, kiveszem ötödikből, de akárhogy tiprom a kuplungot újra meg újra, nem bírok semmilyen fokozatot kapcsolni. Aztán a huszadik kuplungozásra vajsíma a hármas. Mondjuk itt beszartam, hogy tréler szed le a sztrádáról. :D

    Kicsivel később megállva az utcánkban az indulást próbálgatom, és megállapítom, hogy egyest kapcsolva, a kuplungpedált éppen hogy felengedve, gyakorlatilag a nagylábujjam első rezdülésétől is moccan a kocsi. Párat pumpálva a pedálon a pedál kissé keményebb lesz, és csak 3 centi magasan kezd fogni.

    Megállapítom, hogy levegős a kuplung. De eddig nem volt az. Most mitől lett az? És ha egyszer felkeményedik, akkor utána miért puhul újra? Létezik, hogy fals levegőt szív valahonnan? A tartály fullon van.
    :O

    [ Szerkesztve ]

    Vérboci

Új hozzászólás Aktív témák