-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz gabor9991 #17361 üzenetére
Már amelyik nem nyomvályús.
Oké, akkor nem piszkálom a berendezést. Ti jobban értetek hozzá, én még csak ismerkedem.
Inkább ha fent lesz a vadi új nyári és nem húz, akkor a gumi.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz TomMusic #17366 üzenetére
Ma nagytakarítottam a kocsit. Eljutottam odáig, h végre kivegyem a pótkereket is, megtaláltam alatta az emelőt (kicsit rozsdás) és a csőkulcsot (belül nagyon rozsdás), egyedül a vonószem hiányzik. Ezt majd beszerzem, de sose kelljen használnom.
A motorháztető most is ugyanúgy berezonál, lehet látni ahogy remeg, de már legalább nem hangos.
A napokban már be lehet nyomni a klímát is ha marad a 14-16°C, kicsit megjáratni a rendszert, mert napon kint hagyva simán izzasztóra melegszik./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Pénteken viszem a kocsit a szerelőhöz a két hosszbordás szíj cseréjére. Remélem megszűnik a kormányszervo víjjogása a művelet után. Csak aztán nehogy ettől meg a klímának legyen baja, az ugye a rövidebb szíj.
Jó lenne elkerülni azt az érzést, hogy ha valamit kijavíttatok az magával hoz egy újabb problémát.Már nem emlékszem mit beszéltünk korábban a kipufogó flexibilis csőről... (helytelenül alias rezonátor)
Az rémlik, hogy többféle van belőle (több rétegű), nem tudom melyik való az enyémbe. Ezt csak akkor lehet megrendelni, ha ki van vágva a helyéről és le van csekkolva melyik fajta?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
Sötét metálkékem van, de azon is meglátszik minden porszem. Lemosom és másnapra olyan mintha nem is történt volna meg. Hófehérben nekem is jobban tetszene a verda, de elég húzós lehet egy kombi fóliázása.
Milyen nyári gumit vesztek?
Hankook Ventus Prime3-ra esett a választásom a jó ár-érték aránya miatt és mert minden fronton (száraz/nedves fékút, kopás, fogyasztás, zaj) jól szerepelt a korábbi teszteken. Na meg azért mert szezon előtti akcióban tudtam venni mindjárt egy szettet.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
Magyarországi? Ferdehátú?
Valós a km? Megnézted JSZP-ben, stimmelnek a számok?
Az enyém alján akad némi rozsda, nem ártana ennek sem egy alvázvédelem. Talán tavasszal.
Flexibilis cső és dob csere még visszavan, de aztán őszig tényleg nem akarok többet költeni a kocsira hacsak nem kéri, de ne tegye.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Akkor egy gyöngyszemre akadtál.
Sejtésem szerint sokkal agilisebb és élvezhetőbb a ferdehátú mint egy puttonyos, de áprilisban érkező családtag miatt nekünk utóbbi volt az ésszerű választás. De nekem tetszik. Nagyon hamar megszoktam minden kezelőszervét, szinte minden kézre áll. Ha átülök másik kocsiba néha meglepődöm, h ott keresem a kapcsolókat ahol pár hónap alatt eddig megszoktam és nincsenek ott./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
A két hosszbordás szíj cseréje nem oldotta meg a szervo vijjogását. Gondolom ha nem akarom újra cserélni, akkor együtt kell élnem vele. Kicsit bánom, h lecseréltem a régit. Igaz az enyhén nyöszörgött mikor tekertem a kormányt, de koránt sem volt ennyire zavaró, mint a mostaninak a hangja.
Így jár, aki ilyen úri huncutságokra is költ de nem vesz újat, hanem felújítottat.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
Hát ez a legjobb, h számlát semmilyen beszerelésről nem kapok. Ezért is tudom olcsón megúszni a műtéteket.
Lásd: 52-ért szerintem épeszű szerelő neki se állna egy komplett hátsó lengőkar cserének vágással, hegesztéssel + rugó és csillapító csereéjével együtt. Ráadásul néztem is a műveletet úgy meg drágább./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Esetleg azt nem tudjátok, h benzinesben és dízelben ugyanaz lehet a kormányszervo? Mert ha igen, akkor lehet inkább guberálok egyet fb focus csoportban.
Cyrin: Igen, egyik típushiba. Nálam szerencsére (kop-kop) nem ázik be.
1.4 és 1.6 benzinhez (VCT kivételével!) van burkolat. Például ITT. Lehet későbbiekben én is veszek egyet, biztos ami tuti alapon. Arra figyelj, h csavarokat külön kell venni hozzá!
Összes hangszóród működik?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz darvinya #17491 üzenetére
Tutira szervo, mert csere előtt nem volt ilyen hang. Hátsó lengőkarok és szivattyú együtt volt cserélve, azóta ilyen. Szerelőm mondta, h a réginél a ?tengelynek? nem volt holtjátéka, a felújított viszont nagyon minimálisan lötyögött, volt pici holtjátéka. Vagy valami ilyesmit mondott, nem értek hozzá. De mivel odavittem h cserélje hát cserélte.
A rosseb se bontotta ki a lezárt csomagból a felújítottat, h milyen. De lehet úgy kellett volna. Pultnál átvesz, kibont, megvizsgál és ha még értenék is hozzá akkor visszadob...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz darvinya #17493 üzenetére
Hááát, már a gondolat is elég borzasztó azért h lehet ilyet...!
A zacskóban csillivillinek tűnt, tiszta olaj jött belőle. Az ember azt gondolná, h ha vesz egy felújítottat azt rendesen átnyálazták.
Újat 100k alatt nem kapni, ez meg betétdíj nélkül volt ~35k de igazából mindegy is.
Semmiben sem lehet ma már megbízni, főleg ami a minőséget illeti./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Ma végigjártam a város összes benzinkútját hazafelé szépen sorrendben, ahogy útba esnek guminyomás ellenőrzés céljából, mert a 11L fogyasztás valahogy nem tetszett.
Avia -> nem működött, cserébe a bal elsőm laposabb lett.
Shell -> ahogy befordultam már el is zavartak, nem jó a kompresszor.
Mol -> Már a pisztollyal a kezében várt a kutas srác, mind a négybe kellett rakni bőven.
2,1 barra töltöttem mind a négy kereket, elsőkbe talán egy fél bar-ral több ment. Lehet elég lett volna a 2 is, elég hidegek vannak még...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
Videjót még nem töltöttem fel a szervo visításáról, de majd megejtem, napok kérdése...
Unixban voltam. Mondták, h hétpöcsétes papír kell. Szerelőm megcsinálja és akkor megint csere lesz.
Ma is voltam Kaposváron (~60km oda vissza), hát el élmény volt. Végül is a borzalmas is egy fajtája az élménynek.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Sub-ZeRo #17610 üzenetére
Nem is olyan szép, összefirkálták a rendszám tábládat.
Valaki boxolt már le Unix-nál alkatrészcserét? Milyen papírok kellenek hozzá?
Szerelő megírja a 7 pecsétest, de azt mondja az Unixnak is kéne adnia valami papirost, csak el akarják sumákolni, h ne kelljen foglalkozniuk a dologgal./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Sub-ZeRo #17615 üzenetére
Én azért még erre is adtam. (de a lényeg nálad is megvan, vagyis nincs meg, mert nem látszik)
Még csicsamicsa előtt, kereskedőtől hazahozva lemosva látható:
Fekete fényszórókkal kicsit még jobban nézne ki, de annyira nem vet fel még a pénz, h passzióból lecseréljem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Sub-ZeRo #17618 üzenetére
Nekem meg ebben merült ki anno az ECDL vizsgám.
Mintha jogosítvány kéne a számítógép kezeléshez.Amúgy nekem sokkal jobban bejönnek a világos színű kocsik, el tudnám képzelni a fókám (inkább rozmárnak kéne hívni) hófehérbAn.
A fóliázás lenne még egy költséges mutatvány.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Ez engem is érdekelne pontosan milyen méretekkel rendelkezik. 1300 pénz egy darab csavarért elég horror.
Ha valakinek van 1.4 vagy 1.6 sima benyásán ilyen megnézhetné és megoszthatná a köz érdekében.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Szervoszivattyú gariztatás elindult. Valahogy.
Szerelő adott számlát, Unix adott papírokat amiket a szerelőm ugyan lepöcsételt, de kitölteni nem volt hajlandó, mert "nem ér ő arra rá", meg különben is Unixék jobban meg tudják fogalmazni amit kell.
Hát nem tudom, a srác nem nagyon volt toppon. Szakvéleményhez beírtuk, hogy: Szervoszivattyú nem megfelelően működik.
Hibajelenséghez meg ami a valóság: Szszivattyú zajosan működik 2000-es fordulattól.
Egyébként a rendszer tisztítva lett, szivattyú és gyári olaj került bele + volt ugye a szíj csere is.Szerintetek?
Az új "felújított szivattyú" meg lett rendelve, délután megyek érte. Megint 57-58k-t kell kicsengessek és ha nem fogadják el a garit akkor megyek fejjel a falnak, mert a kettőből vehettem volna egy gyári vadi újat./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
válasz ReFleXx #17682 üzenetére
Persze azért megtartom a füstös-trágya gyári izzókat is. Ha gond lett volna szerintem már bezavart volna a led a rendszerbe.
Hét vége felé beszereltetem a szintén felújított kormányszervo szivattyút a másik meg megy gariba. Remélem ez jó lesz, mert ha nem akkor bajság lesz./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz tibbike01 #17688 üzenetére
Ezen is van hűtőborda, mondjuk azt nem tudom mennyire lesz elégséges. Negyedáron vettem mint amit linkeltél.
Majd meglássuk, figyelni fogom a következő hetekben. Ha villogni fog akkor cserélem.(#17691) x_424 : Pontosan!
radi8tor : nem is olyan nagy a fényereje. A rendszámtáblát szépen megvilágítja tiszta fehér fénnyel de ennyi.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #31600896 #17694 üzenetére
4-re? Én kettőre nem mertem feltolni ugyanezért.
kelly416: Szuper! Led szalagokkal és a kocsiban a beltéri égőkkel nekem sem volt problémám.
Egyébként kérdeztem korábban a rendszámtábla égőkről. Még mondtam is, hogy direkt azért választottam ezt, mert a hirdetésben benne volt, hogy canbus error free.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz Sub-ZeRo #17718 üzenetére
Na nálam a kormolás nem megy egy ideje, mióta 2000 fordulat fölött visít a szervo.
Beszéltem a szerelővel, holnap beszereli a másikat, ezt meg viszem vissza gariba.1. remélem a második felújított már jó lesz, mert ha nem... Uhh, inkább bele sem gondolok!
2. remélem elfogadják a garit, bár eltarthat egy darabig a bevizsgálás és mire visszakapom az árát./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #31600896 #17725 üzenetére
Ja kérem spórolni tudni kell. Én is ki akarom cserélni a pollenszűrőt hamarosan (az még elmaradt), ha 3 óra lesz, akkor annyi. De valamit már én is bütykölni akarok, nem csak az égőket csereberélni.
Egy videót láttam a műveletről. Apró termetű emberkéknek könnyebb, ez kétségtelen.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
No kérem, belekerült a kocsiba az "új" felújított szervoszivattyú ami végül mérföldekkel jobb, mint az előző volt de nem jobb, mint amivel eredetileg vettem. 3000 fölött megjön ennek is a hangja (nagyon halk vinnyogás) de egyáltalán nem olyan hangos, mint a korábbi, az ugye visított 2000 felett.
Igazából nem zavaró most, meg is hajtottam kicsit, mert eddig nagyon óvatosan bántam a gázpedállal. Még párszor magas fordulaton végállástól végállásig megtekergetem a kormányt, talán az is segít egy hangyányit még, de a szerelő is elvitte egy körre mielőtt átadta.
A kiszereltet hétfőn viszem vissza gariba. Gyári Ford hidraulikaolaj került bele még az előző flakonból.
Ha tudom, h ez lesz akkor kapásból veszek vacsiúj szivattyút de hát utólag ugye sokkal okosabb az ember.Egy tipp ha valaki ilyesmire adná a fejét: A felújított szivattyút kibontás után megvizsgálva azonnal hátraarcot kell csinálni ha a műanyag tárcsának van holtjátéka a tengelyen. (kotyog)
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz gabor9991 #17796 üzenetére
Hát lehet hülyeséget mondtam. Fekete és könnyű.
Nem rágcsáltam meg miből van. Gondolom alu, de úgy néz ki mintha műanyag lenne.
A lényeg, hogy ha kézbe vesszük az a rész ne kotyogjon.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Nofene. Akkor ma már ketten tanultunk valamit.
Mondjuk szerintem tök fölösleges egy egész ruhatárat tartani a kocsiban.
De ha ez az előírás, akkor mindenki hozzon/vigyen magával egyet.
Szerencsétlen nagycsaládosok. Kollégámnak 5 gyerkőce van + a két szülő, akkor ezek szerint ha tele a kocsi 7 darab mellénynek kell lennie benne.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Az oldalsó zsebben nagyon csörömpölnek a cuccok (multifogó, csavarjúzó, stb...), arra gondoltam ki kéne bélelni valamivel. Ötvennégyezresekre gondoltam először de inkább valami szövet anyagra tettem a voksom, valaki csinált már ilyet? Mivel lehetne a műanyagra szövetet felrögzíteni, csakhogy ne másszon el?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz kelly416 #17852 üzenetére
Ebben igazad van. Megint túlgondolom a dolgokat (zseb esztétikus kibélelése), de igazából bármi megteszi, ami még hasznos is ha kéznél van.
A zsebben a multiszerszámot tartom, 1-2 öngyújtót, egy zseblámpát, egy csavarjúzót, a kocsi kézikönyvét és néhány cd-t. A mindenes bicska tud komolyan vándorolni benne, mert annak van súlya is.Ma átrakatom az alu felnire a hankuki nyári pacskerokat, már elvittem a szakműhelybe. Megnézettem az egyik gumis sráccal a felniket, azt mondta az a néhány lepattogzás és karc csak esztétikai hiba, komoly baja nincs. Ha fent lesz majd lemosogatom, a rossz gumikból virágágyás lesz. Aztán majd ha még egy picit jobb idő lesz majd kicserélem a télieket a nyárira, az acélfelniket majd csiszolni festeni kell, meg úgyis kell még szereznem egy adag alu felnihez való csavart és egy szett kerékőrt, mert még az sincs.
Unixban néztem most van a Fabi/Bilstein (~9k) mellett Anmax márkájú (~6k) kerékőr szett is. Az is jó lehet?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Ez a legjobb állapotú felni a négyből. Már rajta feszül a vadiúj hankuki VP3. A csavarok darabja 800 pénz volt a gumisnál, de legalább újak.
Ha késő ősszel lekerülnek az aluk akkor kéne keríteni itt a környéken (Tolna/Somogy/Baranya) egy jó szakit aki fel tudja újítani a felniket. Alaposan átnéztem a télieket (acél, r15) és úgy gondolom következő szezonra már nem a Kingstar gumikat teszem vissza, mert öregek. Repedezik, 7 évesek. Majd nézek valami "prémiumabb" márkát élhető áron.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Következő nagyobb műtét a kipufogó csere lesz, ha elbírálták a szervoszivattyút garanciába és visszakapom az alkatrész és a betétdíj árát is. Az pont fedezné az összes hozzávaló árát a flexibilis csőtől a kipufogó utolsó centiméteréig (flexi cső, dob, csövek, bilincsek és csavarok).
A dobom még talán valamikor decemberben lukadt ki, akkor csak egy kis ponton fújt ki, mikor a kerék mögötti bolhát pótolták a gumisnál és fel volt emelve a kocsi jobban megnéztem (amúgy is látható lenne a luk, csak le kell hasalni mellé) és most már egy 5-6 centis vízszintes szakadék van rajta, szépen a dob gyári toldása alatt ahogy a nagykönyvben meg van írva. Okozhat a kifújás teljesítménybeli csökkenést vagy fogyasztásbeli növekedést?
Mindenképp meg kell csinálni, mert szeptemberben - ha jól rémlik - műszakiztatni kell.
A szervóm köszöni jól van legalábbis jobb, mint az előző felújított, de rosszabb mint az ami akkor volt benne, mikor megvettem. Így jártam. Utólag sokkal okosabb az ember.A felniknek csak esztétikai sérülései vannak, de semmi durva hiba. Itt-ott lepattogzott a festék, főleg a peremnél és ugyanitt 1-2 húzásnyom, de semmi komolyabb padkázás. Nem is üt sehol. A gumiktól megmondom őszintén féltem kicsit, mert az oldalát túl lágynak éreztem de lehet csak beképzeltem. Egyáltalán nem hangos menet közben, de ha bekopik picit pár 100 km után és melegebb időben talán még jobb lesz. A télieket kukázni fogom, 7 évesek. Az egyikből egy fél szöget mángásztam ki. Nem tudom még hogy maradjak-e a 15" méretnél vagy azzal is váltsak 16"-ra, még megálmodom. Állítólag 16/17/18 coll gumitesztnél a 16-ra mondták, hogy komfortos, a 17 az optimális és a 18-ra, hogy sportos. 15-öst nem vették számításba.
Persze az árak is egyre durvábbak ahogy nő a méret, télen meg nem száguldozunk. Azért nem mindegy, hogy egy jó szett télire 55 ezrest adunk ki vagy 90-et.
A VP3-at 64-ért vettem év elején ami elég jó szerintem árban és tudásához mérten is (205/55 r16), már ha lehet hinni a teszteredményeknek, mert igazából ez befolyásolt a leginkább a választásnál.Még egy kérdés: Az antennát úgy lehet leszerelni ha kiveszem a világítást? Mögötte kell lennie egy csavarnak ami a tetőhöz fogja a talpat? Kéne szerezni valami esztétikusabb darabot, ezt már megette az idő és a szerelőm macskája.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz darvinya #17872 üzenetére
Nem a teljes rendszert akarom cserélni csak a flexibilis csőtől a kipufogó végéig. A leömlő + katalizátor marad, az picit fájósabb tétel lenne és úgy érzem szükségtelen is.
Antennának utána néztem, elvileg a belső pilács fölött kell lennie a csatinak és a csavarnak. Mondjuk megnézhettem volna mikor a világítást cseréltem ledesre, de valahogy nem foglalkoztam akkor ezzel.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz Sub-ZeRo #17877 üzenetére
Úgy lesz. Maradok akkor a 15-ös méretnél, leszedem a szar gumikat, rendbe rakom az acél felniket és ősszel vagy ha jó áron lesz veszek rá egy prémium téli csodát. Conti TS860-at néztem első körben, mert marha sokan áradoznak róla és teszteken is kiváló eredményekkel zárt de képbe került a Dunlop Winter Sport 5 is mint alternatíva.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Vakaki tudna dobni ide egy linket szelepfedél műanyagról? Volvo feliratos a Cromaxnál. Kerestem telóról, de nem találtam.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
Használ valaki a kocsiján 16"-nál nagyobb kereket?
Ma sikerült belehajtanom egy kicsit nagyobb pukliba (csak gödör volt, nem kátyú) és koppant az eleje. Szerintem a 16-os keréken a gumi elérte a lengéscsillapító bölcsőjét vagy mi a viharnak hívják azt a tányért amire felfekszik a rugó alja. Éppen csak két ujjnyi hely van a gumi és aközött mindkét oldalon.
Most akkor hogyan van ez? Okosítsatok ki!/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz darvinya #17889 üzenetére
Megkérem a szerelőm h nézzen rá az első futóműre is. Megnéztem a parkolóban mellettem álló kocsit is, annak is csak két ujjnyi helye van, pedig csak 15-ös kerekek vannak alatta. Kollégámat is megkérdeztem váltáskor, azt mondta az övénél még ennyi hely sincs.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen