-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #2395 üzenetére
azok lehet csak koszosak
Nem azt mondom, hogy az alaplapon ne lehessen olyan beállítást végezni, amivel kinyírhatod a procit vagy a memóriát
én sem azt mondom
pl. gondolj egy északi hídra, amit pl az alapfesz felett hajtasz, csak a gyári bordával forró lenne, de kiegészítve ventivel, már teljesen jó -
tlac
nagyúr
-
pintyesz
senior tag
válasz Csaba_20_ #2395 üzenetére
Szia!
A FET-ek elszíneződése csak a KROMATIKUS ABERRÁCIÓ-nak köszönhető.KROMATIKUS ABERRÁCIÓ=- Nagyobb felbontású (2 Mpixel fölött) digitális fényképezőgépeknél előforduló jelenség, amikor a sötétebb területeket fényes rész övezi. A kontúr mellett megjelenik egy vagy két sor bíbor-lila pixel.
Format C:...YES or CONTINUE? :))
-
stargazer
senior tag
válasz Csaba_20_ #2486 üzenetére
hogy érted hogy nekem kellett a törvény betűjéből engednem? végül megegyeztünk, maradéktalanul kompenzálják (cserélik). de azért jó hogy ezt ide beírtad, mert legalább akkor legközelebb meg más esetekben erre is lehet hivatkozni.
na az van hogy sztem ők valójában iszonyatosan jól tisztában vannak mindennel. először megpróbálják kicsit félrevezetni az embert, aztán ha nem jön be és látják hogy az ember képben van akkor már tényleg nincs tovább értelme kötni az ebet a karóhoz, egyszerűen vissza kell adják a pénzt. bármit is mondanak, bármivel is próbálkoznak, tuti hogy vissza kell adják, ha perre menne a dolog, nem nyernék meg, nem nyerhetik meg és ezt ők is tudják. annál meg egyértelműen jobb nekik ha inkább egy ugyanolyan értékű csereterméket adnak. tiszta sor.
nekem az a szerény véleményem hogy ezzel is nagyon jól tisztában vannak amit belinkeltél, ezért tartom felháborítónak hogy megpróbálják megetetni az embert az ellenkezőjével. de a lényeg hogy határozottan és türelmesen el kell magyarázni nekik, úgy csinálni mintha te elhinnéd hogy ők nem tudják hogyan is mennek ezek a dolgok.
persze bosszantja őket elhiszem hiszen 99%-ban rendkívül jó buli nekik egy ilyen garanciális csere, az idézett szöveget és a gyakorlatot nézve.nagyon résen kell lenni a mai világban.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
válasz Csaba_20_ #2490 üzenetére
ja értelek már, ilyen szemszögből gondoltad... én ezt nem érzem így, nekem mindegy hogy honnan lesz meg a cucc, ez csupán egy gesztus. még meg is kérdeztem őket hogy gond lenne-e nekik ha ott vásárolnám le, mert egyszer volt már egy ilyen ügyem, miután megkért a boltos hogy ne vásároljak nála többet, ami megintcsak törvényellenes, de túlélem, ezer más bolt van a világon, meghát a cirkusz után én se vágytam rá hogy megint ott vásároljak viszont itt végül elég kultúráltan zajlott a megbeszélés, és sztem egyik fél se érezte úgy hogy ez több lenne a soknál, szóval egyikünk se érezte azt hogy gáz lenne ha megint ott vásárolnék. viszont az előző esetben elég csúnya dolgok mentek, ott érthető volt a dolog.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #2486 üzenetére
így szó szerint erről nem tudtam
jó így pontosan tudni a törvényekről, csak egy a bibi vele - egyszerűen nincs értelme vele foglalkozni. inkább benyelem én a veszteséget, de amikor a nagyker arra nem hajlandó, hogy a szervíz és cégvezetőségnek egyaránt elküldött levélre senki ne reagáljon és még a problémát se akarja senki megoldani, akkor mit akarunk egy ilyen törvénnyel
kb. az az esetet, mint amikor a kiskereskedő lesz*rja a vásárló garanciális gondjait...Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #2499 üzenetére
nem is olyan régen jött egy ötletünk, hogy kellene egy érdekképviseletet létrehozni/kialakítani (elképzelés, működési terv megvolt, sőt 1 ügyvéd is, aki jelezte, hogy vállalja, illetve egy másik, akire szintén számítottunk volna, ha gond van). addig jutottunk, hogy mi voltunk bent és még egy másik üzlet, ahol meg az egyik egykori kollégám dolgozott, senki mást nem érdekelt a dolog...és őszintén megjegyzem, hogy hallva néha az ügyfelek történeteit, hogy x boltba bement, hogy sz*r a vga kártya, és mit mondtak neki...ne is szeretném, hogy bárki bármi áron bentlegyen - habár ezzel tudnánk nyomást is gyakorolni szakmán belül az összes olyan üzletre, vállalkozóra, stb., aki félvárról veszi a garanciális törvényeket...
Úgy érzem, inkább tudom, hogy összefogás a számítástechnikai üzleteknél nulla, vagy nagyon minimális, ha a hasznról van szó, akkor kikaparják egymás szemét...az ilyeneknek bármit is csinálni? Egyik percben bentvan a buliban, másik percben meg sz*rik az egész rendszerre és ott ba***a át az vásárlót, ahol éppen akarja...
Ha egy régiót nézünk, akkor ott pl. 40-50 üzlet/kereskedő jó ha 10-15%-a bent lenne úgy, hogy hajlandó lenne arra, hogy a fogyasztó felé betartson minden előírást és törvényt.
Ha valaki elémállna és azt mondaná, hogy létrehozott valami hasonlót, lépjünk be és segítsek a munkában, akkor minden további nélkül rábólintok, és segítek saját tudásom szerint, de úgy, hogy én kezdjem el, és hogy utánna a másiknak, aki eddig is szart mindenbe és foggalma nincs a törvény pontos értelmezéséről, annak is "gürizzek", hogy mégtöbbet tudjon leakasztani, hát nem!
Szerencsére egyedül is többé kevésbé jól tudjuk megoldani az ilyen jellegű problémáinkat, az az egy-kettő gebasz, ami hosszú honapok után sem oldódik meg köztünk és a nagyker között, az általában bevállalható (igaz jobb lenne, ha nem a forgalmunkat tépázná meg az egy-egy ilyen akciója a nagykernek)
Read only...
-
Stalker76
csendes tag
válasz Csaba_20_ #2499 üzenetére
Bocsi, de én ezen is csak a háttérből röhögök...
1. A garanciális igények nagyon nyomatékosított érvényesítését egy szűk vevői kör saját érdekeik érvényesítésére használja. Pénzcsinálás! A törvény szavainak megfelelő hangoztatással a kereskedők kifosztása, átverése a cél. Sorry! A pult másik oldalán eltöltött jó sok év, illetve a 4 X-en túli tapasztalat ezt mutatja.
2. A vevők a pénzért mindenre képesek, 10Ft-ért átutaznak egy megyét, várost.
3. Tudatlanság? A boltosok nem gondolatolvasók. Amikor kérnek valamit, odadják, majd a vevő visszatér, hogy "a neten egy képen itt nem ilyen kondi van, hanem olyan, meg így meg úgy..." Utánna meg jön a sárdobálás, hogy mennyire át lettek verve. A hirdetéseknél már nem hiába van ott, hogy a kép csak illusztráció. Persze ez után már nem úgy kezeli, nem vigyáz rá, majd az első adandó alkalommal pénzvisszatérítést követelnek.
4. A vevők modorát is csiszolni kellene. Egy kvnydt benyögés után miért csodálkoznak, hogy 29 nap lesz a javítás? Persze ez nem mentség a boltra, őket is minősíti, de könyörgöm! KÖLCSÖNÖS TISZTELETTEL!!! És innen jön a népmese effektus. Én ezért hagytam ott anno a kiskert, és saját ipart nyomok, jelenleg 8 alkalmazottal, akiktől elvárom, hogy maximális diszkréciót és tiszteletet tanusítsanak, de ha arogáns fellépést látok, akkor ki is állok értük. A vevőköröm is megtanulta már, hogy úgy viszonyulunk hozzájuk, ahogy ők hozzánk.
És a kiskerben sajnos a vevők egyre többször a kisebbségi komplexusaikat élik ki azzal, hogy jönnek, dirigálnak, idéznek, fenyegetőznek, és a végén kéjesen vigyorognak. Pedig ha jól emléxem, a fogyvéd tv is kimondja egy pontban: kölcsönös tisztelettel, egymás érdekeit szem előtt tartva kell a feleknek eljárni. A pontos paragrafust nem tudom, de anno felnevettem. Most meg nem olvasom el, mert nincs rá szükségünk. A korrekt viselkedés elismerést szül.
5. Amúgy ha így csűritek, csavarjátok a tv betűit, akkor legközelebb már 80GB-s vinyót úgy vigyék vissza, hogy mellékeljék a Kürt számláját az adatmentésről, a bolt adja át a múltbeli és jelenbeli összeg különbözetét kárpótlásul, az üzletvezető szórjon a fejére hamut, az eladó meg lője magát fejbe szégyenében. Bocsi, inkább a vevő lője le...Ha szerinted nincs szükség a boltokra, mert az a nyamvadt burzsoá csak amúgy is a becsületes dolgozó emberek zsebeiből szedne ki pénzt, és utánna magasról tenne rájuk, akkor te győzd meg a társadalmat erről.
Sok sikert hozzá! Én most megint kiszálok. Tudom, hogy amúgy sem tudnálak meggyőzni benneteket, és a sértettség végett soha nem ismernétek be, hogy az ég kék. Nem is ez a célom. Csak amit már pár boltos leírt: könnyű úgy osztani az észt, hogy közben te soha nem lennél képes semmit se megtenni!!! Bizonyítsd be, hogy megoldható! Csinálj egy boltot, és ha három év után is szereted az embereket, dícséred a törvényt, és el tudod intézni a nagyker-kisker problémákat, hát fényes nappal, dobszó mellett nyalok be neked!!! Uff, beszéltem...
Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
z0d1AK
veterán
válasz Csaba_20_ #2577 üzenetére
hát ha a biztosító nem akar hercehurcát a táppal, akk megköszönném, ha tudnál valamit babrálni vele!
a tápot még nemnagyon tudom,h mien is lesz, az aurorat azért mondtam, mert jól néz ki, hogy emlékszem réges régről, a hiperről meg "jókat" olvastam, dicsérték több fele is..., ill az is jól néz ki
nameg, csak akkor lesz új táp, ha fizeti a biztosító, ha nem, akk marad a chieftec...| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
-
adalbert1
veterán
válasz Csaba_20_ #2558 üzenetére
Na igen, engem is utána már az érdekelt volna, amit az első bekezdésben leírtál.
Egyik fél azt állítja, hogy simán kiszúrják, a másik meg azt, hogy emiatt büntetik a nem ezzel machináló vásárlókat is néha véletlen...Amúgy meg az egyetlen garis vga-m jelenleg egy 7100GS, nyilván nagy business lenne átragasztani rajta a matricát.
-
z0d1AK
veterán
válasz Csaba_20_ #2633 üzenetére
de ha javíthatatlan állapotról adnak ki papírt, és a biztosító bekéri a papírt, akkor őket megbasszák, tehát emiatt nemhiszem, h állítanak ki papírt. vagy akkor mivan?
meg ha kiadja a papírt, és biztosító visszakéri, akkor meg lehet én sem látok pénzt, mert kiderülne, h javítható lenne, és akk én is szopok.
szal azt tanácsolod, h csak menjek be, és mondjam meg, h adja vissza nem javítható szakvéleménnyel, és kész, hiszen így is bőven túl lépték a vállalt időhatárt?| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
-
z0d1AK
veterán
válasz Csaba_20_ #2642 üzenetére
a biztosító azt mondta, h vigyem be egy szervízbe, ha javítható, akkor a javítást fizetik, illetve ha nem, akkor szakvéleményt kell adnia a szervíznek, h mi a baja, ill, h nem javítható.
a biztosító pedig bekérheti a tápot, h ő is megnézze, bár ennek nem látom értelmét, viszont emiatt meg nemtom, h mennyire osztogatnák a szakvéleményt..,| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
-
z0d1AK
veterán
válasz Csaba_20_ #2645 üzenetére
Nah, ma megint bementem, felhívta a csávó a srácot, aki szereli, azt mondta, h többe lenne a javítás, mint amennyit a táp ér, szal holnap meg is van a szakvélemény.
már csak arra vagyok kiváncsi, h a biztosító mennyit fizet majd...| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
-
Meta
tag
válasz Csaba_20_ #2682 üzenetére
köszi. AKkor elvileg még nem járt le. Viszont ha a szerviz nem képes megcsinálni (mondván a hibát nem tapasztalták, holott képekkel, videóval és számos tanuval tudom bizonyitani) akkor mit tehetek? A linkelt oldalon ezt találtam:
[OFF]A fogyasztó kérheti
a) elsősorban - választása szerint – a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a forgalmazó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének nem tud megfelelő határidőn belül, jelentős kényelmetlenség okozása nélkül eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.[/OFF]
Akkor kérhetem a cserét?
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2694 üzenetére
Igy van ezt nagyon sokan félre értik!!! Mert hát a TV -be a mézga család...meg a sok butaság amit ont magábol az a sz@r ! És hogy azzonnal adjam vissza a pénzét ! Na az ilyenek nem kapják meg és lehet menni fogyvédhez aki veri az asztalt a semmire , de ha jogalap nélkül is odajön valaki ugy hogy az az első kérdése ,hogy nem lehetne -e esetleg megoldani ...az már egyből másabb kategoriába sorolondó !
A jog jó dolog ,a jog véd minket ,de a jogszabályok értelmeznése is nagyon fontos mert könnyen kellemetlen szitube keveredhetsz egy boltba ez miatt !!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2696 üzenetére
Ez teljesen igaz ! Minden eggyes betüvel eggyet értek ! DE egy garanciális ügyintézőnek egy cégnél az a dolga ,hogy érvényesitse a jogokat az ügyfél felé ,és közben a cégnek is minimalizálja az üzleti kockázatot..ergó mondhatom én hogy 15 és meglesz a dolog ,de mondhatom azt is hogy a nagykerhez visszaküldöm és küldik a csereterméket ,melyik jobb hallani az ügyfélnek ,ha elmondom hogy zajlik a folyamat , vagy azt hogy hazudok valamit és hülyének nézem.... ha beleengedek látni a folyamatokba az ügyfeleknek lehet hogy jobban átlátják és leközelebbi ügyintézésnél már elönyt is kovácsolhat belőle !!!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2698 üzenetére
Természetesen ez igaz ! De az ügyfélnek is érdekét kell képviselni DE nem a bolt hátrányára ! Ami jár neki az jár ezen semmilyen összeg és pénzközpontu dolog nem segíthet ,de természetesen ettől még rugalmas is lehet a bolt amit meglehet oldani azt megoldja természetesen ezért is szép ez a szakma mert két tűz között kell helytállni és természetesen sok sok problémát megoldani ! Nem könnyű ....de változatoss munka !
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Csaba_20_ #2694 üzenetére
Elnézést kell kérjek mindazoktól, akiktől azt kértem, hogy mielőtt tájékoztatnak, nézzenek utána a jogszabályoknak. Bár számomra továbbra sem világos, hogy miért, de egy LB határozat(Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007.) szerint miután a 151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet 7.§-a az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről. Hogy erre a következtetésre miképp jutott az LB, arra nem tudok rájönni, biztos jogászi végzettség kell hozzá...talán Ariadne tudna erre választ adni.
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #2723 üzenetére
Éppen nem a törvényt kellene aktualizálni, egyszerűen hozzáértő és tapasztalt embereknek kellene jogszabályalkotással foglalkozniuk. Tisztelet a kivételnek, mert persze vannak a közigazgatásban is akik keményen dolgoznak és értenek is ahhoz, amit csinálnak, de messze nem mindenki.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
stichus
tag
válasz Csaba_20_ #2719 üzenetére
viszont a jogértelmezésnek legalább 6-8 foka van, és abból csak az első a nyelvtani, hétköznapi, ha az nem egyértelmű akkor jön a többi, amikor is nagyon fontos szerepe van a jogalkotó szándéka vizsgálatának. és akkor még nem is beszéltünk a jogszövegen kívüli jogról (pl. eseti bírói döntések) mely kezd egyre jobban beszivárogni a magyar jogrendszerbe is, köszönhetően az uniónak (szerintem nem egészséges dolog, de ez van); illetve az alapelvekről, alapjogokról. a jogszabály szövege önmagában semmi. csak az önjelölt népboldogítók pofára eséséhez elég
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #2739 üzenetére
Én értékelem, hogy próbálkozik. Az a legrosszabb, amikor valaki egyszerűen konokul hiszi, hogy úgy van valami, és nem is kíváncsi arra, mi is a pontos szabály...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2739 üzenetére
Még ezt talán el is tudom képzelni,de mi van akkor ha kiküldöm az Asusnak az alaplapját és ő erre nekem 5-6honap után mondd valamit ! Hogy küldi a cserét a fogyasztónak ez megéri ?? sztem nem éppen igy van ez több boltos kollegával beszéltem és sehol nem a kiskeren keresztül lehet érvényesíteni a gyártói garanciát ,hanem pl az asus.com és ott van szép formanyomtatvány hozzá
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
old gray
addikt
válasz Csaba_20_ #2798 üzenetére
Egy másik típusú 2x1GB memória-kit így az ár sem lehet azonos, furcsa ez az egész. Garisnak volt meghirdetve a memória, megkaptam a szla-t is, de nem 2X1GB/1066MHz GoodRam Pro szerepelt rajta. Hirtelen nem tudom milyen márka, a gar.papírt is visszajuttattam az eladónak. Használtan 14k-ért vettem, de ugye ez nem mérvadó. Az a baj, hogy nem lehet tudni, hogy mennyi is volt a ramjaim eredeti értéke. Ebből lehet vita lesz.....
[ Szerkesztve ]
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
old gray
addikt
válasz Csaba_20_ #2800 üzenetére
Nem, szerintem ennyire nem "súlyos" a helyzet, az eladót nagyon korrekt embernek ismertem meg. A vitát ara értettem, hogy mennyi is lehet a valós értéke, azaz csere-ramot milyen értékben válasszak magamnak (mert nem feltétlenül a kp-t kérem, ha az üzletben jó áron jutok új ramokhoz akkor a cserénél maradok).
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2811 üzenetére
Akkor nem baszogatásként, de eddig mindig is nagy figyelmet kaptak a határidők, napok, egyebek. Ha jogilag nézem a szervizben (rövid i) töltött időt, akkor az a beadás és az átvétel napja közötti x időt takarja, nem? Azt az időt, amíg az adott terméket nem tudta rendeltetésének megfelelően használni.
Tehát ha hétfőn adom át neki, akkor az én értelmezésemben 2 nappal kitolódik a garija. Ha a következő hétfőn veszi át, akkor 9 nappal.
A kérdésem erre vonatkozott.mod: Tárolás szempontjából - miután fizető jelleggel átvesszük, bevizsgáljuk, és kiértesítjük az ügyfelet, mindig jön a válasz: oké-oké, megyünk érte. Ha ezen beszélgetés után fél évvel kivágjuk a francba, év végén a leltárnál kibukik, hogy hiányzik. Magánszemélyeknél meg a nyári viharnál jön a nagy ötlet, ha már rossz, fizessen a biztosító. És ilyenkor jön a lelkes keresgetés, és a felháborodás, hogy mire fel nem őrizzük meg 8-10 hónapig a cuccot.
[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
old gray
addikt
válasz Csaba_20_ #2808 üzenetére
A jogi lehetőségeimre is kíváncsi voltam, mert az eddigi baráti hangnem ilyen esetekben szokott anyázásba és sárdobálásba átfordulni. De már minden eshetőségre fel vagyok készülve, szóval köszi a segítséget.
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2827 üzenetére
Jópár dologgal nem vagy tisztában úgy veszem észre!
Amiken én írtam azt a gyakorlat bizonyítja és több esetben a fogyasztóvédelem is megerősítette.
1.Ha a szervízbe kerül egy alkatrész és a szerviz azt állapítja meg,hogy az alkatrész nem hibás,akkor azt a fogyasztó vagy elfogadja vagy egy független szakértői véleményt kér(ez utóbbi eléggé költséges).
2.Biztosítási csalásra senki se buzdítok,de a gyakorlat azt mutatja,hogy a legtöbb "elfüstölést" feszültségingadozás okoz.Ez az esetek többségében vagy a táp vagy az elektromosáram szolgáltató hibája.Persze túlzott "tuningolás" is okozhatja,de én azt nem feltételezem senkiről,hogy ha tuning miatt megy tönkre egy alkatrésze akkor csalással próbálozna.De úgy látom te feltételezed!
Hibás tanácsaiddal csak arra buzdítasz sok felhasználót,hogy felesleges köröket fusson és ideje,pénze,idegrendszere menjen rá.
Egyébként a jogszabályok ismerik a "garanciavesztés" fogalmát.Hallottál már a nem rendeltetésszerű használatról?"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2836 üzenetére
Jogbiztosításom nekem is van felhasználói oldalról,de tudtommal Magyarországon összesen 50ezer ilyen biztosítást kötöttek.Ha valaki kötött ilyet az könnyebb helyzetben van,de saját szakállra elkezdeni pereskedni szerintem hülyeség,ha csak nem egy nagyobb értékű alkatrészről,vagy komplett konfigurációról van szó.
Amúgy tapasztalatom szerint a békéltető testület véleménye sokat nyom latban egy bírósági tárgyaláson,tehát ha az nem a fogyasztónak kedvez akkor meg pláne nem érdemes tovább vinni a dolgot.
Egyébként egy eléggé kényes téma amin vitatkozunk mert egy elfüstölés 99%-a nem az alaplap hibájára vezethető vissza,de ott van az az 1%-ék.Meg a bolt is megszünt állítólag....nehéz ügy lesz és nagyon életszerűnek tünik az a 6hónap amit az alaplap tulajdonosa mondott.A chieftec 550W korrekt...Egyébként hány hónapos a cucc,mert ha jól tudom 6hónap után már nem a kereskedőnek kell bizonyítania,hogy gyárilag hibás volt a termék(de ebben lehet,hogy tévedek)
[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2840 üzenetére
Tapasztalat!2évig egy számtech nagykereskedésben voltam garanciális ügyintéző.A szavatosságot megtaláltam,így néz ki:
"Fontos ugyanakkor tudni, hogy a két év a
bizonyítási teher tekintetében megoszlik.
A vásárlástól számított elso hat hónapban
jelentkezo hiba esetén a kereskedo köteles
bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor
nem volt benne a termékben, hogy a
hiba nem a teljesítéskor is meg lévo
körülmények miatt keletkezett, hanem az
áru rendeltetésellenes használata okozta.
A második tizennyolc hónapban ugyanakkor már
nincs kötelezve a kereskedo a bizonyításra.""Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #2847 üzenetére
Még jó, hogy céges mailcímmel regelt, legalább minősíti a cégét is.
Pedig lehetne ezt jól meg egyre jobban is csinálni, lásd Ipon. Persze ehhez kell némi odafigyelés meg érdeklődés a téma iránt, ami kedves lelkes újoncunkból sajnos hiányzik, ő csak mantrázza a jogszabályok ismeretének hiányáról tanúskodó szövegét."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2855 üzenetére
Látom nem igazán jött le a lényeg
Az éremnek két oldala van.Igazábol olyan jogszabályokat kéne létrehozni,alkotni,átformálni ahol az egyik félne se csorbúl jelentősen az érdeke.Mert sok ilyen kártyát visszavesz a kereskedő,de a 10.után be kell zárnia a boltot és onnantól kezdve nincsen gari semmire.És az senkinek se jó.[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2859 üzenetére
Te igazából a fogyasztói oldalra koncentrálsz,ami érthető,mert te elsősorban fogyasztó vagy és ti itt a fogyasztói érdekeket véditek.
De az nagy baj Magyarországon,hogy a fogyasztók nagyon árérzékenyek és ezzel a kereskedőket belekényszerítik egy olyan árversenybe amit nem tudnak hosszútávon válalni.Ezért lesz előbb-utóbb mutyizás,meg kibúvás a garancia alól.De érzek egy olyan tendenciát az utóbbi időben(és ez a sok botránynak és boltbezárásnak köszönhető),hogy kezd egy olyan vásárlói felfogás kialakulni,hogy a minőségnek ára van.Ha ez így folytatódna és a vevők nagy része elkerülné a gyanúsan olcsó boltokat(pl pixmania),akkor a kiskereskedők kialakithatnának egy olyan árrést,amibe beleférne akár egy "elfüstölt" alaplap garizása is."Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- EAFC 24
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 5
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Nők, nőügyek (18+)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen