-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
#77646080
törölt tag
válasz szallasi007 #19212 üzenetére
Szia!
Teljesen jól jártál el, lásd:
Többlet garancia továbbá a 3 munkanapon belüli cserekötelezettség. A Korm. rendelet értelmében a hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül jelzi kifogását a kereskedőnek, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket azonnal kicserélni, ha a meghibásodás természete miatt a termék rendeltetésszerű használata akadályozott.
Nálad nyilván nem volt lehetőség a cserére, megfelelő (elfogadható) darab hiányában, ezért visszajárt a vételár.
[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz Chereiose #19251 üzenetére
Biztos, hogy erre gondoltál? Visszavásárlási jog, a Wikiről.
A netes vásárlás esetén 14 napig van lehetőséged arra, hogy elállj a szerződéstől, indoklás nélkül. Ez teljesen más, mint az említett visszavásárlás.
A részleteit az értékesítővel beszéld meg (e-mail, telefon).
-
#77646080
törölt tag
-
#77646080
törölt tag
válasz SUPREME7 #19357 üzenetére
Szia!
A jogász topikban nem olyan régen volt hasonló eset. Feltéve, hogy jól értelmeztem, sajnos egyáltalán nem biztos a nyerő szitud. Azzal együtt mondom ezt, hogy józan ésszel nézve, ilyen esetben véleményem szerint neked kellene, hogy igazad legyen.
Ajánlom figyelmedbe a linkelt szál utolsó posztját (Mike1334), az alapján gondolom (persze lehet, hogy rosszul), hogy nem biztos a nyerő szituáció.
[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz dvd_R+ #19370 üzenetére
Szia! Ha neten keresztül vásároltad, akkor indoklás nélkül van lehetőséged elállni a szerződéstől (14 napon belül). Semmit sem kell neked magyaráznod vagy bizonyítanod. Annyi a dolgod, hogy épen és működésképesen visszaadod a terméket (ők pedig a pénzedet). A veleje: indoklás nélküli lehetőség az elállásra.
A pénz visszaadása telhet egy-két napba (ha pl. utalnak), de visszavenni azonnal kötelesek a terméket (ha az ép és megvan a csomagolása).
[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz dvd_R+ #19377 üzenetére
Te csak ahhoz ragaszkodj, hogy élni kívánsz az INDOKLÁS nélküli elállási jogoddal.
Sajnos viszont, ha bizonyítja a cég (pl. hangfelvétel segítségével), hogy te hibát jelentettél be nekik, akkor más az egész történet. De te azt mondod (és én hiszek neked), hogy ilyen nem volt.
Ezért írtam, hogy az elállásban a legjobb, hogy nem kell semmit sem mondanod, csak elállsz és kész ✅ egy korrekt cég esetén. Az már baj, ha ők meghazudtolnak téged és jogászt emlegetnek.
-
#77646080
törölt tag
válasz dvd_R+ #19381 üzenetére
sikerült normálisabb hangnemben megegyezünk abban hogy vissza elállási joggal mert megtehetem
Ennyi. Bepróbálkoztak a jogásszal való fenyegetéssel, hátha betojsz... hát nem.
ászf alapján nem köteles azonnal vissza fizetni nekem a vétel árat, 14 napja van erre, és valószínűleg várnom kell majd a pénzemre, habár nem értem miert ...
Megértem, hogy nem örülsz neki, korábban hivatkoztál is rá, hogy megegyező módon kell(ene) teljesíteniük, mint ahogy te kifizetted (itt: KP). De legalább visszakapod a pénzt, a nehezén túl vagy (megállapodni az elállásban).
-
#77646080
törölt tag
válasz mefistofeles #19431 üzenetére
Talán rendszeresen rendel, több féle helyről és ha nincsenek meg a dokumentumai (sem papír-, sem pedig elektronikus formában), akkor ez előfordulhat. Nem mindenki rendezi mappákba a dolgait.
-
#77646080
törölt tag
válasz Ace Ventura #19438 üzenetére
Így van.
-
#77646080
törölt tag
válasz rasotamas #19551 üzenetére
Megértem, ha a mostani, konkrét macera miatt így érzel. Ám ez nem jelenti azt, hogy az egész jótállásos rendszer (ui. ez nem garanciális téma) "halál felesleges dolog" volna. A sok negatív visszajelzés ellenére tömegek jutnak vele pozitív végeredményre, csak jellemzően nem ők írnak a fórumokra. A jótállás jó dolog s az sem mellékes, kitől, milyen cégtől kapod. Az már eleve buktató, ha egy közismerten inkorrekt cégtől/eladótól vásárol valaki (ez csak általános példa itt).
-
#77646080
törölt tag
válasz Sev!er #19570 üzenetére
Szerintem:
a) nem azt kaptad, amit rendeltél
b) a számla nincs szinkronban a valós termékkel
c) nem kaptál jótállási jegyet.Ez annyi sebből vérzik, hogy érdemes lenne élni az elállási jogoddal (neten rendelted, ugye?). Tehát NE szereld be, hanem dobozba vissza, iratok összekészítve és go back. Utána, ha ez lefutott, ismét megrendelheted, hátha másodjára sikerül nekik (vagy másik eladónak) korrekten értékesíteni a terméket.
-
#77646080
törölt tag
Most már számodra késő, de elgondolkodtam rajta, hogy mivel lehet máskor tovább lépni. Azért, hogy ne történjen meg újra veled vagy bárki mással: ilyenkor, ha munkaidőn túl, de még a jótállás utolsó napján hibásodik meg az eszköz, érdemes e-mailben jelezni feléjuk az igényedet. Ekkor (ha jól gondolom) nyoma van annak, hogy te még időben bejelentetted feléjük a problémát, attól függetlenül, hogy a munkaidő már lejárt és esetleg még egy hétvége is közbe esik.
Arra gondolok, hogy a bejelentésed miatt megkezdődik a jótállás érvényesítése, hiába van a "garancia" utolsó napján akár 23 óra 58 perc, amikor ők megkapják a leveledet, onnantól az már megtörtént bejelentés.
Ha tévedek, akkor kérem, javítsatok ki, de szerintem ez lehetne járható út. Hiszen amikor a baj megtörtént, MÉG volt jótállásod, csak napok múlva vitted vissza, ami bukó. De ha rögtön írsz e-mailt, annak van nyoma.
-
#77646080
törölt tag
válasz MaxxDamage #19606 üzenetére
Oké, köszönöm a megerősítést.
-
#77646080
törölt tag
-
#77646080
törölt tag
válasz LuckyL #19975 üzenetére
Pedig foglalkoznak vele.
Kiemelten vizsgálja a webáruházakat az Innovációs és Technológiai Minisztérium
-
#77646080
törölt tag
válasz Cuclii #20018 üzenetére
Szia!
Úgy gondolom, hogy rád a hivatkozott linken található "második eset" e része vonatkozik:
"A kereskedőnek tehát akkor kötelező foglalkoznia a vásárló minőségi kifogásával, ha az valamilyen dokumentummal (eredeti blokk, számla, elektronikus nyugta ill. számla) tudja igazolni azt, hogy a szóban forgó terméket a kereskedőtől vette."
De ott a negyedik eset e része is:
"Főszabály, hogy a kereskedő a vásárlást igazoló bizonylat bemutatása hiányában nem köteles foglalkozni a minőségi kifogás kezelésével."
-
#77646080
törölt tag
válasz LuckyL #20022 üzenetére
Sajnos, nincsen elég információnk arról, hogy mi folyik a szervizben, milyen utat járnának be. Könnyen lehet neked igazad abban, hogy az esetleges pénzvisszatérítés miatt keresik a számlát. Bár erről a tényről akkor (vélhetően) tájékoztatnák az ügyfelet.
Amit tudunk: valamilyen módon (futárral? személyes átvétellel?) hozzájuk került a műszaki cikk. Tehát a Gyuri által hivatkozott Rendelet alapján a jótállási igényt befogadták, további lépéshez kellene a számla.
(#20023) Cuclii Közben látom az újabb posztodat. Könnyen lehet, hogy szükséges az említett elszámoláshoz a konkrét számlád, mivel pl. egyes kereskedőknél más lehet ugyanazon termék eladási ára, nem volt-e akciós stb.
-
#77646080
törölt tag
Sajnos, a jótállás érvényesítésének szempontjából teljesen mindegy, hogy betört vagy repedt a megjelenítő. Kizáró ok és ez minden jótállás esetére igaz. Egyedül a készülék extra biztosítása jelent enyhébb kárt ilyenkor (mert önrész ott is van, de sokkal kevésbé "fáj" egy jelentős javítási tétel).
-
#77646080
törölt tag
válasz MaxxDamage #20090 üzenetére
...no meg az is gond, hogy a szolgáltató automatikusan kiállította neki az első számlát. Ezt nem kell(ene) befizetnie, HA és amenyiben van erre irányuló, rögzített panasza, az ugyanis halasztó hatályú (a kivizsgálás idejére, utána vagy fizetendő lesz vagy pedig eltörlik). Az ő esetében értelemszerűen nem lesz fizetendő, hiszen elállt a szerződésről.
[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz anyucika #20295 üzenetére
Nem találkoztam még ilyennel.
Amit tehetsz: a jótállási jegyen szerepel, hogy meddig tart a jótállás. Ehhez képest (remélhetőleg) te tudod igazolni, hogy mikor vette át tőled a futár. Amúgy is az számít, hogy a jótállás utolsó napja előtt tetted-e meg a bejelentést. Nyilván igen.
Tehát ne hagyd magad, nincs igazuk. Próbálnak kibújni, de ha igazolni tudod, hogy még a jótállás idején szóltál (és vitték el), akkor nem fog nekik sikerülni.
-
#77646080
törölt tag
válasz Gabesz87 #20334 üzenetére
Szia!
Ez a fajta termék eleve kiesik abból a körből, aminél opció lehetne az elállás. Ennek egészségügyi oka van.
Marad az, hogy futsz vele egy kört náluk. Arra tudsz hivatkozni, hogy nem lehetséges rendeltetésszerűen használni, említve az elégtelen teljesítményt (akár hálózatról, akár akkuról).
Mellékszàl: az AEG csupán egy márkanév, ezeket adják-veszik a jelenlegi világban - így akad jó néhány olyan, ami korábban hírnévre tett szert, manapság pedig hulladék fut alatta. Szomorú, de igaz. Ez tökéletesen alkalmas a fogyasztók félrevezetésére, de nem lehet vele mit kezdeni. A tulajdonosnak joga van értékesíteni a nevet, ha úgy akarja.
Marad egyetlen eszköz a kezünkben az, hogy megpróbálunk erről tájékozódni, még a vásárlás előtt.
-
#77646080
törölt tag
válasz Dealer95 #20405 üzenetére
Igen, jól írtad. Ez teljesen normális jelenség. A Galaxy S7-em esetén is hallható volt. Nem tartozik a jótállás hatálya alá, mert ez a normális. Természetesen érthető, hogy ha valaki ezzel nincsen tisztában, akkor ez számára zavaró lehet (amíg ki nem derül, hogy ez valójában nem is probléma).
-
#77646080
törölt tag
válasz fRooStzzZ #20407 üzenetére
Rendben, így jobban rálátni a helyzetre.
Azt írtad, hogy ne “adja meg magát” egy csúcskészülék 5-6 hónap alatt. Ez rendben van, nem kívánsz lehetetlent. Ám miben valósul meg az, hogy “megadja magát”? Akadályoz-e téged abban, hogy használni tudd a Note 9-et? Ne érts félre, mindössze azt szeretném megértetni, hogy a szerviz addig nem tud lépni, amíg nincs konkrét hibajelenség. Tehát az, hogy adott X funkció nem működik. Nálad ilyen nincs. Teljesen értem, hogy zavar téged, de ezzel mit kezdjen egy szervizes? Minden működik. 🤔
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűnyíró topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Microsoft Excel topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kolondrum: Én és a Martes foina, közismertebb nevén a nyest
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Poco X6 Pro - ötös alá
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.