-
Fototrend
Téma összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
bippeti
tag
válasz szmyky #17202 üzenetére
Értem. Ezek szerint az "esetek 75%-ban biztonsággal működik" kifejezés totál félrevezető. Az áfa-mentesség ugye megadott érték fölött értendő, tehát most csak azokról az esetekről beszélünk. Ezek szerint csak a mázlin múlik, hogy ilyen érték esetén bekérik-e, vagy sem éppúgy, mintha egyenesen Kínából érkezne kis hazánkba. Jól értem, hogy e szempontból tehát semmi értelme az EU registered-del rendelni, hiszen ugyanakkora esély lesz arra, hogy vámot és áfát is kell fizetni?
-
zacci
aktív tag
válasz szmyky #17552 üzenetére
Igen en sem gondolom hogy at akarnak verni. Inkabb ugy tunik a DPD szallitassal vannak problemak.
Tegnap rendeltem 18650-es akksit EU registered szallitassal es az mar el is indult. Mellette rendeltem megint nehany cuccot EU expressel es meg mindig csak processing allapotban van. Valami gaz van a trukkos DPD szallitassal...Lehet varjak, hogy megteljen a kontener vagy mitomen.
Nyitottam egy ujabb ticketet de arra is azt a valaszt kaptam, hogy mindjart kuldik...jo ez megy mar tobb mint 10 napja.
Hat nem tudok mit tenni, csak varni. Igazabol jobban kell a megrendelt cucc (elvegre azert rendeltem mert kell 8) ), mint hogy dispute-ot nyissak, de persze van egy hatar, ami utan ezt meg fogom lepni. -
sepsi0
őstag
válasz szmyky #17646 üzenetére
Most én a vámhatár miatt döntöttem az ali mellett. Telefon pl BG-ról és GB-ről van.
De most komolyan visszaküldeni valamit? Én kínai rendelés esetén ebben nem hiszek. Ami nagyon bevállik abból veszek kettőt, hogy legyen itthon, ha a másik behalna.
Én nem hiszek a kínai garanciában, még a magyarban sem, bár már volt garis cserém itthon, 1-2 hónap átfutással, gondolom kínában sem rövidebb.
A lényeg, egy 25$-os cuccot biztos nem küldenék vissza, csak akkor, ha az első héten romlana el. -
Mappa
addikt
válasz szmyky #17644 üzenetére
Megvolt Kollégám bevállalt tavaly egy közép felső kategóriás telefont (Redmi 3s). Konkrétan megdöbbentem milyen szerelési és anyaghasználati minősége van, abszolút nem bóvli kategória. Ahogy nézem, elég szépen ível felfelé ez a cég, gyárt már mindent. Nem lepődnék meg ha pár éven belül jó pár Xiaomi kütyü lepné el a lakást(is)
nem kötelező megadni
-
Beni2360
félisten
válasz szmyky #18337 üzenetére
az eladónak a szállítási díjat is vissza kell küldje részedre, - ezt nem tudtam, de most utána olvastam, és hogy csak az extra szállítási díjat nem köteles visszafizetni.
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
cidalain
veterán
válasz szmyky #23019 üzenetére
+(#23022) amadeus11
nem jól értelmezed.
november 2-án nem adták fel DPD-vel, csak megrendelték a DPD szállítást Angliából Magyarországra. Ekkor a telefon még Kínában volt a Gearbestnél. Ezután kapsz egy emailt, arról hogy shipped out, akkor indult el a Gearbesttől Angliába. Ezután a telókád utazik kersztül a nagyvilágon, beérkezik Angliába, ott átmegy a vámon, majd megérkezik az Angol DPD-hez (logisztika is vihet el időt, meg az angol vámosok tökölése is. ez sok idő is lehet, akár 3-4 hét is). Na, majd csak ekkor fog frissülni a DPD tracking bejegyzés, és onnan jó esetben 1 hét alatt kerül hozzád, már folyamatosan frissült tracking mellett.[ Szerkesztve ]
>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
Tommmysun
senior tag
válasz szmyky #23789 üzenetére
Akkor neked pont fordítva van, mert ezek szerint kb 9 nap alatt ott volt Angliában és onnan akadt el! Nekem már amikor ezek az infók megjelentek, szó szerint másnap már a Pesti elosztóban volt a csomag.
DPD-t nem kérdezted? Mert ezek szerint már majdnem egy hónapja náluk van a csomag! Meg nézz rá esetleg a 1550-es "előhívóval" a magyar DPD-s nyomkövetésre is, mert én párhuzamosan figyeltem a magyar meg az Angliai DPD nyomkövetését és mindegyik kicsit más infókat jelzett a csomag állapotáról! Lehet a magyar oldalon kicsit több az infó! Én csak azért nem várnék ezzel januárig, mert igaz, hogy akár 5-6 hétnél is lehet több az össz szállítási idő, de amikor Angliából elindul, onnan 1 hétnél nem igazán szokott több lenni!
-
andrisbandi
őstag
válasz szmyky #25336 üzenetére
Fölösleges a lázítás a Gerabest ellen.
A vásárlással elfogadtad a GB szabályzatát. Miszerint külön biztosíthatod a csomagodat, ha szeretnéd.
Amennyiben vitád lesz a GB-vel, és elégedetlen vagy a GB-s megoldással; a Paypal fog kártalanítani, ha jogosnak ítélik.
- Tehát pénzt nem tudsz bukni, csak időt.Plusz a GB kitilt, ha az szolgálja az érdekeit.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sysrq
őstag
válasz szmyky #25341 üzenetére
Ha nagy iparvállatok (autógyárak) nem tudnak jogilag hatni kinára akkor te is elengedhetnéd ezt a nemzetközi csom bla bla bla. Te sem a nav-hoz fogsz fordulni, a GB majd ellenkezik a pay meg várhatóan melletted dönt. Azért van külön a biztosítás hogy olcsóbb tudjon lenni, választhatod ha érdekel. De pont nemrég érdeklődtem itt is hogy mit takar a biztosítás de senki nem tud érdemben nyilatkozni.
Keresek Thermalright 1150 lefogatót
-
andrisbandi
őstag
válasz szmyky #25341 üzenetére
Szíves figyelmedbe;
Erre nem vonatkoznak a fogyasztóvédelmi jogszabályok, itt te vagy az importőr, és a nemzetközi kereskedelem szabályai vonatkoznak a tranzakcióra, ahol mindig megállapodás kérdése, hogy meddig terjed az eladó, és meddig a vevő felelőssége (incoterms) - szóval jogosan hivatkoznak a saját szabályzatukra.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz szmyky #25346 üzenetére
"nemzetközi kereskedelem szabályai"
vs
"postaforgalmi szabályok"Semmi értelme a hozzászólásaidnak. Félre vezeted a Gearbest-es vásárlókat.
- Nem vagy köteles vásárolni a GB-n.
Ha mégis megteszed, kizárólag a GB szabályzata szerint lehetséges. Nincs egyéb verzió.Okos ember Paypal-lal fizet, így van egy plusz biztosítéka, ha valami értelmetlen GB-s ügyintézőt fogna ki probléma esetén.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
viktorhu
veterán
válasz szmyky #25354 üzenetére
Vannak a nemzeti posták közötti együttműködésre vonatkozó nemzetközi megállapodások, de abban is csak a postai részét szabályozzák a feladásnak, nem az eladó és a vevő közötti viszonyt.
Tehát több probléma is van:
- EU expressre nem vonatkozik (nem posta)
- Nem is tudod, ki szállítja Angliába és milyen feltételekkel
- Kártérítés amúgy is csak számlával igazolt értékig jár, amit ugye a vám miatt "optimalizálnak"
- A vevő és az eladó közötti viszonynak semmi köze a postaforgalmi szabályokhoz, azt továbbra is a két fél megállapodása szabályozza, hogy ki miért felel, ki mit vállal.
- Semmilyen ország jogszabálya nem vonatkozik rá (a kínai nem, mert ők onnan exportálnak, és a forgalomba helyezés országa irányadó, az EU-s pedig azért nem, mert itt Te vagy a forgalomba helyező, nem a webáruház). -
Adamis
őstag
válasz szmyky #25452 üzenetére
Azt olvastam, hogy a 2kg feletti cuccoknál lehet csak választani az euexpress módot. Ami gáz, mert most akarok telót venni. A kiszemelt Xiaomi Mi A1-nél csak Singpost és belga posta van. Utóbbinál vajon kisebb az esély arra, hogy vámkezelés alá veszik? Vagy esélytelen?
-
viktorhu
veterán
válasz szmyky #31230 üzenetére
Ezt már milliószor megbeszéltük, a két fél megállapodása szabályozza az incoterms feltételeket, nemzetközi kereskedelemben nem fogyasztó vagy, hanem importőr, és ha elfogadod a feltételeket, akkor ez az érvényes alap.
Szerk: ez. pl. azt is jelenti, hogy hamis márkajelzés, tiltott termékek, szellemi tulajdon megsértése esetén is a címzettet vonják felelősségre a hatóságok.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz szmyky #31233 üzenetére
Nem vonatkozik erre semmilyen fogyasztóvédelmi jogszabály. A magyar nem, mert Kínára nem terjed ki a magyar jog, a kínai sem, mert ő meg exportálja, de nem ő az importőr, mert ő csak feladja Kínában, és Te rendeled közvetlenül Kínából, tehát a magyar jog számára Te vagy az importőr, a Te felelősséged pl. a szabad forgalomba bocsátás (vámkezelés) is. Szóval itt nem számít, hogy magánszemély vagy, mert tudatosan kikerülöd az importőr cégeket, és magad intézed az importálást.
A két fél között meg az van, amiről megállapodnak, nem kaszinó, ahogy mondod, hanem van egy üzleti féltel, amit elfogadsz a vásárláskor, vagy megpróbálhatsz jobb félteleket kialkudni. Nyilván ha valaki nem képes felnőttként döntéseket hozni, ott van egy szülő vagy értelmi fogyatékosok esetén egy gondnok, aki vigyáz rá, hogy ne hozza magát ilyen helyzetbe.
Szóval lehet jogászkodni, de ez itt mind nem érvényes, az van, ami az üzlet meg a paypal saját szabályzatában le van írva.
-
imis
senior tag
válasz szmyky #31238 üzenetére
Szerintem ez nem annyira off. Legalább is azoknak akik érintettek.
A 60 napos deadline érvelést még mindig nem linkelte ide senki. Nincs is ilyen az "ászf"-ben.Az számomra egy nagy kérdés mi az alapja az 50-50%-os kockázatnak (te nem láttad a csomagot sem, mégis bevállalod rá), mi ebben a GB érdeke vagy az üzlete. Ha nem lenne érdeke, akkor mindenkinek felhívná a figyelmét piros betűvel a kockázatra és a biztosítás fontosságára. Azért feltűnően gyakori a csomagok eltűnése és az óvatlan vevő ezt nem is tudhatja.
Nekem az aliról rendelt cuccom nem mozdult 3 hét után, az eladó nem válaszolt, az ali meg rövid úton a teljes árat visszafizette. (nem 50%-t)
Azt kell mondjam amikor vásárolok valamit akkor nem azért fizetek, hogy a postásnak adják egy trackszám ellenében, hanem, hogy a kezembe eljuttassák, ez meg a bolt feladata. Az üzlet amikor létrejött ezt be is vállalta nem azzal a feltétellel: nem biztos, hogy megkapom. Azt a GB oldalán soha nem láttam, hogy mikor leokézom és fizetek, kiírná: Nem biztos sem a két hét szállítás, de az érkezés sem, mert a tapasztalat szerint 20% elveszik. (Na ha ilyent olvasnál, biztosan elgondolkodnál azon az egérműveleten, hogy biztosítás.) -
viktorhu
veterán
válasz szmyky #31467 üzenetére
Igen, jól megindokoltad, hogy miért fizetné ki a teljes árat, ha papír szerint 6 dollár az értéke (nem). Azon felül meg nem fog biztosítást kötni a leírt okokból - nem éri meg és ki sem fizetnék, mert túlbiztosítás lenne. És még egy ok is van, sokszor az otthoni bevallásban sem szeretik a teljes értéket szerepeltetni a kínaiak, ezért sokszor kifejezett kérés ellenére is kamu értéknyilvánítást és számlát kaptam a csomaggal, és külön emailben küldték excelben vagy wordben az "igazi" számlát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...