-
Fototrend
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz atom18 #78481 üzenetére
A használt szoba korrekciós algoritmusnak sokkal nagyobb hatása van, mintsem a marantz/denon névnek. A fő különbség a marantz és denon között:
Referencia pedig:
Látszik a grafikonokból, hogy a mérnökök a dac beállítások tekerésével hozzák létre "marantz hangot". A denon esetén meg igyekeznek a legkevésbé belenyúlni a dolgokba. Innentől izlés kédése a dolog, valaki az akusztikus gitárra esküszik, más meg az erősen effektezett elektromosra.
-
Quetz
őstag
Felesleges reklamálnod, mert ez nem garanciális probléma. Hacsak nincs olyan igéreted a gyártótol, hogy a torzítás maximum 1% 20Hz-20kHz tartományban.
Ha nem tetszik amit a grafikonon látsz, akkor vegyél jobb == drágáb hangfalakat. Tudom javasolni a Perlisten thx Dominus minősítésü hangfalait. -
Quetz
őstag
válasz Joe123 #78589 üzenetére
Nincs olyan, hogy a gyorsat meg mélynyomó. Minden mélynyomó lassú, a 80Hz az 1/80 == 12.5ms. A linkelt impulse response becsapós, mert gyakorlatilag a mélynyomó frekvencia válaszát mutatja, csak egy másik fajta diagramon. Ha jó mélynyomót akarsz, akkor egyenletes frekvencia választ keresel az általad használt tartományban, magas SPL és alacsony torítás mellett.
-
Quetz
őstag
válasz VoidXs #78610 üzenetére
Lépjünk vissza egyet, mert nem tudom értelmezni a válaszodat. Az állitásaim:
1. Az impulse response és a frequency response grafikinok egymásból következnek, egyik ismeretében a másik kiszámítható. A REW dokumentációja is ezt tartalmazza, a program ay impulse response-bol képez le a frekvencz response-t2. Az impulse response elvileg egy pisztolylövés jellegű impulzust és annak lecsengését ábrázolja. Ezzel szemben szemben a mélynyomó folyamatosan mozgatja a membránt mert hanganyagot reprodukál. Sokkal többet számít az elekromágneses ereje a "motornak" mint a hogy reagál a membrán egy szimpla löketre.
3. Tanulmányaim messze elmaradnak a témában, de ha jól értelmezem a neten található leírásokat, akkor minél rövidebb az impulzus válasz, annál nagzobb tartományt ölel fel a frekvencia válasz. Tökéletes 0 hosszúságú impulzus végtelen frekvenciatartományt ölelne fel. Ez már alapból nem állja meg a helyét, mert a mélynyomók pár száz Hz-re limitáltak.
4. Fentiekből következik, hogy egyenletes átvitel, magas SPL és alacsony THD amit egy mélynyomóban keresni kell. Ezek függetlenek attól, hogy zárt/reflexx mélynyomóról beszélünk.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz silboy #78833 üzenetére
Nem tudunk. Bármilyen AVR - ami még működik és képes hangot megszólaltatni - alkalmas zene hallgatásra. Az AVR-ek ma 200k-tól kezdődnek és egyébb képességektől függően kerülnek egyre többe, határ a csillagos ég. Ezzel arra célzok, hogy az 5.1-nél több kritériumot kell megfogalmaznod.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz bteebi #79009 üzenetére
Az az arcam nem jobb hangminőségben mint a denonok, de legalább drága és gyenge a végfoka. Az egyetlen előnye jelenleg, hogy elérhető hozzá a dirac DLBC, a denon meg csak talán kiadja majd a firmware-t hozzá. A DLBC viszont akkor igazán hasznos, ha legalább 2 mélynyomód van.
-
Quetz
őstag
válasz I'am Dony #79026 üzenetére
Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy zseniális marketinges, aki rájött, hogy az emberek hiuságát milyen könnyen ki lehet használni. Elég kidomborítani, hogy az igazi audiófülek csak X terméket vesznek, hozzátenni a borászatból már jól ismert jelzőket, és persze jó drágán árulni a terméket, hogy már fájjon. Az emberek meg ész nélkül vásárolták, hiába próbáltak a barátaik rámutatni, hogy igazából semmi különlegeset nem tudó vackokat vesznek meg aranyáron... Ilyesmire gondoltál?
De miután ilyen kedvesen lehülyézél, azért érdemes lenne egy pllantást vetned a valóságra:
Ar Arcam AV sorozata tervezési hibás. 0.9V-tól klippel. Mindezt azért mert a végfokukat úgz tervezték, hogy 0.8V bemenő feszültség esetén adja le a maximális teljesítményt.
Aki a minőséget keresi az tudja, hogy a minél kisebb gain a kívánatos, hogy alacsonyan tartsuk a zajszintet. A Benchmark Media Systems AHB2 egy high-end végfok, ahol állítható az input sensitivity: 2V, 4V, 9.8V. Hozzá valő előerősítők lehetnek az Anthem megoldásai, ahol 5V-11V közötti kimeneti jelszintet találsz, modelltípustól függően.
-
Quetz
őstag
Volt egy egyetemi teszt, ahol egyetemistak es ott dolgozó embereket hívtak meg eldönteni, a pro-audio végfok szól jobban, vagy a mellé rakott mcintosh. Nem volt vak teszt, de csináltak egy kapcsolót, amivel lehetett váltani, hogy melzik végfok hajtsa a hangfalakat. A teszt eredménye az lett, hogy döntő többségben a mcintosht hozták ki jobbnak.
Csak egy ember volt, aki észrevette, hogy végig a pro erősítő szólt. A mcintoshból a burkolat volt meg, meg némi elektronika belül, hogy mozogjanak a mutatók. Ez nem placebo effekt mondjuk hanem expectation bias, a drágább vagy márkásabb terméket olyan pozitív tulajdonságokkal ruházzuk fel, ami nem létezik. A dolog tudatalatt működik és az összes reklám erre épül.
-
Quetz
őstag
válasz I'am Dony #79070 üzenetére
Ahhoz, hogy észrevedd, hogy az Arcam hibás koncepciók mentén készül, még csak mérned sem kell, elég ránézni az adatlapjára. Ha klipping nélkül 0.8v-t tud kiadni az arcam és hangfal oldalon 20V kell, akkor 25x-re kell erősíteni a végfoknak a bemenő jelet. Ez azt jelenti, hogy a jelben jelen levő zaj/torzítás is 25x-re nő!
Cseréjük le ezt másik preampra, ami képes 4V jelet előállítani a végfok számára. Ekkor az erősítés már csak 5x lesz. Könnzen belátható, hogy ugyanolyan hangerő (20V) mellett az a processzor fog tisztábban szólni, aminek magasabb a kimenő feszültsége klippelés nélkül.Ez egy 2.5 millás processzor zenei tesztje:
Amir tovább próbálkozott, ez lett belőle:
Az volt a megoldás, hogy a teszt jel szintjét 1dB-vel csökkentette.
Amikor az ember megvesz egy prémium terméket, akkor természetes elvárás, hogy hiba nélkül, kiválóan működjön. Ne kelljen arra figyelni, mint pl a NAD 758 esetében, hogy ne tekerjem bizonyos hangerő fölé a potmétert, mert iszonyatosan elkezd torzítani, vagy az arcamnál meg kell válogatnom mit hallgatok rajta mert esetleg a fenti problémába futok bele. Van az az árszint, amikor azt mondod, hogy nem érdekel, de az nem az, ahol az Arcam mozog.
az Arcam reakciója az volt. hogy megpróbálta hiteltelníteni. A Denon Amir egy másik teszjében talált problémára azzal reagált, hogy megkeresték és kijavították a hibát.
-
Quetz
őstag
A szobakorrekció egyértelműen befolyásolja a hangzást, pont ez a lényegük. Amit megkérdőjelezek, hogy normális tesztkörülmények között megtudjuk különböztetni az eszközöket. A tesztelés alapja kellene legyen:
- 0.1dB pontossággal belőni az erősítők hangszintjét
- Kikapcsolt DSP
- első körben ismert, hogy melyik erősítő szól, majd vakteszt
- Tesztelés során azonnali váltási lehetőség
- Kellően nagy mintha, hogy kíszűrjűk szerencsés tippeléstÁrazás tekintetében a Denon az Arcam AVR5 szintjén áll, de képességeit tekintve az AVR31-el kell összehasonlítani, ami akciótól fően 2-3x szorzót jelent.
-
Quetz
őstag
"Nem vagyok hívő, én mérnök ember vagyok, nem hiszek a kábelekben de abban igen hogy eltérő hardverek összesége egy erősítőn belül( hangfeldogozás,DAC, hangkeverés, gyári mérnöki / szoftveres beállítás) eltérő hangszíntartományt okoz."
Pont ez az a rész ami viszont mérhető és ezáltal objektíven összehasonlítható. És itt jönne az a mantra, amit a hifisták szoktak mondani: A jó eszköz nem tesz hozzá, vagy vesz el a hangból. Ez a fórumon azután olyan faramuci módon manifesztálódik, hogy
- Ha azt mondom, kell a DSP, mert vannak akusztikai hibák, amit ezzel lehet megfelelően kezelni, akkor én vagyok a hibás, mert belenyúlok a hangba
- Ha rámutatok, hogy vannak eszközök, amik alapesetben módosítják a hangot hibás működés vagy gyári tervezés okán és ez helytelen, akkor is én vagyok a hibás, nem tudom mit beszélek. -
Quetz
őstag
válasz Vicarious1 #79220 üzenetére
A Dirac nem csak a SUB-on dolgozik, hanem minden máson is. Az viszont szubjektív, hogy kinek mi tetszik, full band korrekció vagy az 500Hz-en limitált.
A tudomány a téma mögött azt mondja, hogy a pár száz Hz-ig a szoba dominál és azért használunk DSP-t, mert az LFE tartományban más nem igazán célravezető. 500Hz-től viszont már "viszonylag egyszerű" akusztikai elemekkel operálni.Ha van audyssey mobil appod, akkor ott tudsz függönyözni és kitudod próbálni, hogy tetszik a limitált EQ.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
Amit pontosítanék:
- Az Audyssey 75dB-re kalibrál, -30dB mérőjellel, a 85dB túl hangos az átlag felhasználónak.
- A headroom mindig 20dB, a mélynyomót 10dB-vel magasabb értékre kalibráljuk.
- a 85+20dB a cinemacitys nagy termekre vontakozik, az otthoni érték 80dB kellene legyen.A vegyél inkább két reflexeset résszel egyet értek!
-
Quetz
őstag
Matematikailag ugyanaz, mindkét esetben 105dB lesz a csúcs, 0dB bemenő jelszint esetén (Digitális világban 0dB a legmagasabb hangerő).
Ami miatt érdekesebb, hogy milyen hangerőn végezzük a mérést, erről a cavern dokumentációban írt VoidXS, és a REW guide-ok is említik. Zajos környezetben magasabb hangerő, vagy nagyobb mintaszám szükséges. Ebben a tekintetben az Audyssey hátúl kullog a sorban, mert bér full range sweepet futtat, a mintaszám igen alacsony. Ezért hallani ilyen vuty-vuty-vuty hangout a REW-es vvooouuuuUUUUUT-al szemben. -
Quetz
őstag
válasz Majimr #79412 üzenetére
- A Mackie-t felejtsd el, annyira vérszegény, hogy pénzkidobás lenne csak. Az árát csoportosítsd át a frontokra.
- Az, hogy mi hány ohm magában még nem érdekes, mert hangerő hiányában nem mondanak semmit. Ha halkabban mozizol, akkor a 4ohm se probléma, ha meg referencia szintre tekered a hangerőt, akkor egy 8ohm-os rendszer is lekapcsolhatja az erősítőd. -
Quetz
őstag
válasz Majimr #79417 üzenetére
A hivatalos dokumentáció szerint:
Frequency response (-10 dB): 35Hz - 400Hz
Frequency response (--3 dB): 42Hz - 250HzEzek alapján ez egy asztali PC-s mélynyomó, ami arra jó, hogy az otthoni stúdiódban zenéljél vele. Házimozihoz olyan eszköz kell, ami tudja -3 dB: 20Hz - 120Hz.
Egy jó álló hangfal, vagy egy komolyabb állványos ugyanazt tudja, mint a mackie. -
Quetz
őstag
válasz Pandimakaay #79428 üzenetére
Mi a célod? Mondjuk miután elolvastad az õsszefoglalót.
-
Quetz
őstag
válasz rayoliviero #79644 üzenetére
475k a Denon x3800, Dirac Live bővítési lehetőséggel.
-
Quetz
őstag
válasz PigTadaaa #79650 üzenetére
Bármilyen Atmos kiépítés esetén elég kikapcsolnod az Atmos hangsugárzókat és máris 5.1/7.1 rendszert hallgathatsz.
Az meg józan paraszti logika, hogy ha 1 millád van 5 hangfalra, akkor azok jobbak lesznek, mintha ugyanazt a milliót 9 hangfalra költenéd el. Másképp mondva, Atmos esetén duplázd meg a keretet. Ha ez nem megy, akkor maradj inkább a kevesebb, de jobb minőségű hangfalaknál. -
Quetz
őstag
válasz Dorian #79654 üzenetére
A kérdés az én értelmezésemben az volt, ad-e annyit az Atmos, hogy megérje vele foglalkozni. Tesztelésre jobban megfelel ha kikapcsolod az Atmos felső rétegét és oda vissza váltasz a két setup között, mintha keresel két külön bemutatótermet, más hangfalakkal, más akusztikával és más elektronikával.
#79653jambiyya Ha nincs rá pénz, akkor nem veszed meg a licenszet, ez ilyen egyszerű. Viszont ha másik AVR-t veszel, akkor késöbb meg akkor sem lesz Diracod, ha már lenne rá pénzed, mert a HW nem támogatja. AKkor ott még az is plusz költség, hogy egy amúgy tökéletesen működö erősítőt is cserélned kell
-
Quetz
őstag
válasz polcsa #79807 üzenetére
A fülmagasság addig működik, amíg egyedül ülsz. Ha már ülnek melletted, akkor ezek az emberek blokkolják az oldalsó hangfalakat. A hivatalos dolbz ajánlás is megengedő, pont ezért:
Ideally, all speakers should be at the same height; Dolby recommends 3.9 feet or 1.2m, which is about ear level for the seated listener. If it's impractical to place rear speakers at the same height as the front speakers, rear speakers may be placed higher, up to 1.25 times the front-speaker height. -
Quetz
őstag
válasz eL Geri #79819 üzenetére
Vagy csak engedd el az atmost. A felszabaduló pénzt meg költsd olyan dolgokra, amik egy 5.1/7.1 rendszer minőségét maximalizálják.
Atmos elött az volt a mondás, hogy a hang 80%-a a front szekcióból szól, a maradék jut a surroundokra. Az Atmos meg kb. a 20%-nak a 20%-a. Jó a marketingje, mert boldog boldogtalan probálkozik mindenféle félmegoldásokkal, de ér annyit? -
Quetz
őstag
válasz Vhiktor #80009 üzenetére
Javaslom megtekintésre az Erin's audio corner videoit, kezdve a 2023-as ajánlással. Rengeteg hangfalat tesztel Klippel scannerrel mindenféle árszinten.
-
Quetz
őstag
válasz eL Geri #80022 üzenetére
A kérdés nem amatőr, de hogy nem googliztál rá, az igen. A kérdésre a válasz:
Youtube: HiFi Kezdőknek 1: Hangfalkábel csatlakoztatás és banándugók -
Quetz
őstag
A korrekt válasz: A Bi-amp felesleges, hacsak
- A hangfal nem rendelkezik beépített hangváltóval
- Aktív váltást akarsz megvalósítani DSP-vel.Nincs méltóbb kábelezés. A drágább kábelek azért kerülnek többe, mert
cifrább anyagba burkolták azokatnagyobb számot írtak az árcédulára. Gyakori, hogy az olcsó és drága kábel egy gyártósoron készül, majd a vevői specifikáció szerint burkolják be azokat, mint pl. az alábbi példa is mutatja: -
Quetz
őstag
válasz attiss66 #80093 üzenetére
A hangváltó a hangfalakba elhelyezett analóg áramkör, aminek az a feladata, hogy a bejövő elektromos jelet a megfelelő hangszóróra irányítsa. Amire te gondoltál az a "bass management" funkció, ami hangfalak helyett az LFE csatornára irányítja át basszust, a beállításoknak megfelelően.
-
Quetz
őstag
Azt még hozzátenném, hogy gyakori eset, hogy a front/center hangsugárzók 60-80Hz alatt kezdenek esni hangerőben. Ha small-ra vannak állítva, akkor ennek a problémás résznek a megszólaltatását is átveszi a sub.
Zárójeles megjegyzés: több hangszer is lemegy 30Hz-ig, az orgona pedig 20Hz-ig is.
-
Quetz
őstag
válasz DoItYourself #80239 üzenetére
30K-ért nem kapsz minőséget. Jelenleg ha DIY csinálod a 12"-os mélynyomót, akkor is 500 euro körül alakul az alkatrészek ára.
300W még nagyon csak a kezdet. Én 16nm-en 2x18" ládát használok, 2.4kW végfokolással, de bizsereg az ujjam, hogy venni kéne még kettőt .Az az 50-80W egy normális AVR egyik csatornája, ha csak ennyit használnál ki, akkor még a mélynyomó is felesleges a rendszeredbe.
-
Quetz
őstag
Én nem hallottam ilyet. Az összes különbség amit talált az az opamp: HDAM modul. Az például téves, hogy a Cinema 40/Denon x4800h ventilátor nélkül lenne. Ezen a képen látni a ventiket a hűtőborda alatt:
#80355krx21: ha class D lenne, akkor már ezerrel reklámoznák, mint a marantz amp 10 esetében meg is teszik. A D+M csoport ezer éve már class A/B-vel szerelik az AVR-jeiket.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- Mercedes topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mobil flották
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Videós, mozgóképes topik
- Opel topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs