Új hozzászólás Aktív témák

  • mezis

    nagyúr

    válasz Batman2 #49652 üzenetére

    Akku regenerálás: Ha évente egy hét végén töltőre teszed egészen kicsi árammal, már az is élettartam hosszabbítás, kis mértékű regenerálás.

    Cella zárlat: szinte törvényszerűen bekövetkezik 5 - 10 évi használat után. Ugyanis az ólomszemcsék lassú ütemben válnak le a lemezszerűre sajtolt pólusból és kis domb formájában gyülekeznek a lemeze alatt. Amikor ez a domb eléri a lemezeket, bekövetkezik a cella zárlat.
    Amikor egy öreg indító akkumulátornál kezd "aggályos" lenni a reggeli hideg indítás, akkor a legolcsóbb azt cserélni. Ugyanis egy szokásos méretű autó akku 15 - 30 eFt körüli árát lehet bukni egy nem induló vagy út közben leálló autó miatt.

    A cella zárlatos Lada-t 30 évvel ezelőtt még egy segítséggel betolással be tudtam indítani, valamennyire kihúzott kézi szívatóval vissza tudtam jutni a 100 km-re lévő kiindulási pontra.

    A mai elektronikus motorvezérlésnél ezt nem lehet megtenni.

    Ez olyan mint a bordás ékszíj. Nem akkor kell cserélni, amikor már elszakadt...

    mezis

Új hozzászólás Aktív témák