Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • atesss

    addikt

    válasz Lompos48 #18929 üzenetére

    Hát ez Aldi-s töltő nagyon "finnyás"...
    Tudom hogy szar az akksi, de azért megpróbálhatná feltölteni.

    Tehát az akksi még egyszer: Kb. 5,5 éves Banner Starting Bull.
    Méretében talán ilyen (bár még nem mértem le): [link], de felül a celladugó-kialakítása kicsit másmilyen.
    1,5 éve tél elején lett kiszedve kocsiból (~15 éves Honda Civic 1,5 benzin), hogy nagyon hamar lemerül (nem az autóban volt a hiba, az új akksival tökéletes azóta is.)
    1,5 évig a kb. 17-20 fokos (nyári melegben persze több) legalsó szinten a lépcső alatt állt.

    Maintenace-Free, 45Ah, elvileg Japán típus (szélesebb az átlagosnál, de a mélysége kisebb. És magasabb is.). De a saruja meg normál...

    Nos az első probléma, hogy olyan száraz volt az akksi, mint a Szahara...
    Felülről semmi folyadék nem látszott (zseblámpával világítok bele), ezért gondoltam ennek már úgy sem sokat árthat, megdöntöttem oldalra. Döntöm-döntöm, továbbra sem látszik semmi folyadék. Aztán amikor majdnem 90 fokig döntöttem (az akksi tetején van egy - szélesebb - perem, vagyis nem teljesen függőleges így az oldala), valami kis folyadék megjelent az alján.
    Mit okozhat amúgy rajta a megdöntés ?

    A következő, hogy nem tudom pontosan hogyan kellene kinézni az ólom-szerkezetnek, de az biztos hogy nem így. Teljesen kusza, darabok rajta, a barátom azt mondta rá, hogy "mi a franc, ebbe még apró faágak is vannak". Vagyis apró ágacska szerű (gondolom) ólom darabok.
    Néhol valami fólia nyoma is látszik.

    Aztán feltöltöttük deszt. vízzel, több mint fél liternyi ment bele (de lehet egy liter is).
    Addig töltöttük egyenlőre, hogy épp ellepje a lemezeket (illetve a maradékukat).
    Jelzést nem találtunk, meddig kellene kb. tölteni ?
    A folyadék, és a felülete is elég furcsa, koszos, mintha valami szennyeződés lenne rajta (kb. nagyjából egyformán minden cella). Bár az is lehet ez normális, nem tudom.
    Az olajhoz hasonlóan úszik a felszínen, csak szürkés színű.

    Kezdetben az akksiban 7V körül volt. (Ahhoz képest nem is kevés, hogy 1,5 éve áll. Sőt, könnyen lehet hogy nem is nagyon volt feltöltve mielőtt el lett rakva.)
    Mivel az aldis töltő nem volt hajlandó tölteni (elindul a program, utána azonnal le is áll), ezért az Auchanossal (trafós) álltam neki.
    Próbáltam többször rárakni rövidebb időkre, hogy hátha csak alacsony a fesz. az aldisnak (pedig elég hamar már a normál töltés kezdésének küszöbfesze, azaz 10,5V felett volt), de 10-15 perc sem segített.
    Így rajta volt kb. 1 órát a trafós töltő.
    16,5V-os töltőfesszel indult, ez talán egy keveset csökkent az óra végére.
    Töltőáram: 400mA-ről 900mA-re nőtt az 1 óra alatt.
    Elég komoly bugyborékolás volt közben (vízbomlás..). De jól gondolom, hogy itt a fő problémát csak a víz fogyása okozza ? (azt simán utánapótolom majd)
    Vagy milyen más káros hatása van az akksira a túl nagy töltőfesznek (ha alacsony töltőárammal párosul) ?
    Másik kérdés, hogy miért ilyen alacsony a töltőáram a nagy töltőfesz ellenére.
    Igen, nagy a belső ellenállás; de ennek mi lehet az oka ? Szulfátosodás ? Ha igen, ezzel mit lehet tenni ?

    Este (11h körül) aztán leszedtem, 11,5 V körül volt az akksifesz.
    Aldisnak továbbra sem tetszett, gondoltam megvárom a reggelt, addigra 10,5V alá csökken; így az aldis egy próbatöltés (legalábbis papíron, árammérésem alapján nem tölt semmit, talán csak a feszültséget figyeli...) után kímélő, impulzustöltés módba kapcsol majd. Aztán ha 10,5V fölé ment vele, tölti magától tovább normál módban (vagyis inkább motor módban fogom majd csináltatni vele, az alacsonyabb áramával, a kímélés miatt).

    Reggel (8 óra) 10,5V alatt volt már kicsivel, el is indult végre az aldis, de nem mutatta a töltést (maxot mutatott a töltöttség jelző ábra + nem villogott, azaz nem volt töltés üzemmódban).
    Töltőáram talán 200-300mA volt.
    Délig rajta hagytam, de addigra már csak valami 40mA volt a töltőáram; így világos lett hogy szerinte fel van töltve, és ezért csepptöltésre kapcsolt át.

    Délben ráraktam megint a trafós töltőt, 15,4V (nagyon lassan csökkent talán) -1A-el (lassan nőtt) kezdett tölteni.
    Bugyborékolás elég erős.

    Aztán most megnézem mindj. mit is csinál.

Új hozzászólás Aktív témák