-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #81042 üzenetére
Munka akku lemezei vastagabbak, hogy jobban bírja a tartós áramot, azaz több anyag van beépítve. Tipikus példa egy lakókocsi, lakóhajó stb. tartós terhelése (nyilván nem pár kis LED-lámpával, hanem valami megerőltetővel).
Indítóakkuban kevesebb anyag van, rövid ideig bír csak nagy áramot, míg tartós terheléstől a relatív vékonyabb lemezei akár deformálódhatnának is. De itt azért nem mindegy a tartós áram nagysága, ami az akku melegedésén köszön vissza. Túlterhelés --> túlmelegedés.
[ Szerkesztve ]
-
válasz darvinya #81042 üzenetére
Munkapontú...?
Nem ciklikus vagy munka akku, esetleg meghajto akku...?Ha igen akkor,
ugyanaz a nevleges kapacitas mint egy inditoakku, a sulya masfelszeres mert nagyobbak es vastagabbak az aktiv olomlemezek.
Vagy nincs, vagy nagyon keves es egeszen mas jellegu az olomracs szennyezese ( az inditoakku jellemzoen sok kalciummal,.a munkaakku keves antimonnal dusitott olomlemezekbol all) mert nem a pillanatnyi nagy inditoaram hanem a folyamatos kis-kozepes kisutoaram jellemzo.
A hagyomanyos inditoakku 70-80% DOD azaz 20-30%-ra merites mellett kb. 80-150 ciklust bir mig a munkaakku kb. 500-800 ciklust, a páncéllemezes zseles AGM munkaakku akar 1200-1500 ciklust is kibir.Az egesz belso felepites es az edeny robosztusabb, idotallobb.
Mindez tukrozodik az árban.
Új hozzászólás Aktív témák
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Háztartási gépek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...