Új hozzászólás Aktív témák
-
eastsider
nagyúr
-
ádyz
addikt
válasz VR6-Fan #5347 üzenetére
Tuning Suzukikról egy szót, ha lehet: Miskolc után, ahogy rámész a négysávosra (természetesen mész péter felé) a benzinkútnál lámpánál mellénk jött egy ilyen tuningos kis kocsika.
Mi csak természetesen ültünk faterral a 100-as, szivar Audiban. (2.3-mas, benzines, 140Le)
A suzukis csak mutogat, brümmögteti a motort, hát mi csak szépen csendesen alapjáraton vártunk a zöldre.Fater padlógázzal elindul, Suzuki meg, hogy is fejezzem ki. Lemaradt.
Jobb volt mint egy orgazmus, komolyan.
[ Szerkesztve ]
-
GrandeP
őstag
válasz VR6-Fan #5398 üzenetére
akkor úgy tűnik h csak engem szivattak ezzel annó...
Viszont ez a ésvisszajönhaleveszedalábadróla. én ezért a mondatért simán megbuktatnálak...
Ezt manapság télleg így tanítják?!
kb mint h, éskigyulladtazindex.... amúgy miért divat most egybe írni a mondatokat?
[ Szerkesztve ]
NEMMEGY! Értem, de mi nem megy? EZ! De mi? EZ NEMMEGY?!
-
Manitou
addikt
válasz VR6-Fan #5398 üzenetére
Viszont a féklámpát is meg kell nézned , hogy világít-e a pedál benyomásakor, vizsgán meg lehet kérni az oktatót, hogy nyomja be a fékpedált amíg megnézed. Keresztkérdés: mi van ha egyedül vagy? Hogy nézed meg hogy jó e a lámpa? Valami nehezéket teszel a pedálra és szépen hátraballagsz megnézni Másik lehetőség esetleg falhoz állva háttal tükröződik rajta a lámpa ha ég.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz VR6-Fan #5407 üzenetére
Pedig logikus nem?
Ha már erre jársz, mint VW szakértő, meg tudnád nekem mondani, hogy az mennyire normális, ha egy 4-es golfnak a féke olyan, hogy benyomom semmi, aztán a semmit nem fog és a satu fék között olyan minimális az átmenet, hogy az agyam áll meg Számomra nagyon katasztrófális a fék adagolhatósága.Ez minden golfban ilyen, vagy csak én fogtam ki.
Kipróbáltam egy Nissan Maximát , azon marha jól adagolható a fék. -
Manitou
addikt
válasz VR6-Fan #5411 üzenetére
1,9TDI bőrön és automa váltón kívül fullextra felszereltség.
Mondta az oktató, hogy vigyázzak a fékkel, mert nagyon fog, csak óvatosan. Hiába próbálom óvatosan, sokszor még így is sikerül kicsit erősebbet fékezni, mint amit szeretnék.Winner: Nem kérdeztem, iletve mondtam neki, hogy nagyon nehezen tudom megszokni a működését
[ Szerkesztve ]
-
leeate
senior tag
válasz VR6-Fan #5459 üzenetére
Azért szerintem tapasztalattal hozzá lehet szokni az ilyenekhez, elméleten belémnevelték azokkal a csodás 30 éves filmekkel, hogy azért mindig résen kell lenni
"az hogy ki hányadjára ment át nem biztos hogy pontos kép arról mennyire vezet jól (persze álltalába friss jogsisoknál az)"
Azért ötödikre, akkor is 9 hibavonallal..?
"és a motorban sem bízok meg teljesen"-->ezt nem teljesen értem!?
Azt akartam mondani, hogy én (most még) sokkal jobban megbízok a saját lábaimban, mint egy autónak a motorjában. Pl. egyszer nyáron rohadt meleg volt, apám indult lejtőről gyors kuplung-gázmozgással, de kicsit nehézkesen akart felpörögni a motor, ezért visszagurultunk. Ha mögöttünk lett volna valaki, az gáz lett volna.
Meg biciklin pl. nem fulladhatok azért le lassítás után visszakapcsolás nélkül (max zihálok és leszédülök) Jó tudom, kicsit mások az erőviszonyok, de akkor is.[I]nem rossz ám a jogsi, bár mikor szükséged lehet arra hogy eltudj menni valahova (valakit pl kórházba kell vinni és Te vagy kéznél)
egy dologra érdemes szerintem figyelni hogy a jogsi gyakorlat nélkül csak egy kis kártya, semmit sem ér (szigorúan szerintem!)[/I]
Ajh, szüleim is mindig ezeket hajtogatják, ezért is kéne már végezni ezzel a folyamattal, hogy ne felejtsem már el az oktatóm tanító szavait, és szerezzek egy kis rutint. Aztán engem hagyjanak békén..!!
[ Szerkesztve ]
Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
Winner_hun
félisten
válasz VR6-Fan #5459 üzenetére
Na igen. Tán tavaly nyáron volt hogy jöttem haza főúton, mellékútról 2 kocsi kanyarodik ki. Első elfért, második úgy gondolta hogyha az első elfér akkor ő is. Kapásból padlófék, gumi csúszott kicsit, szerencsére észbekapott a maca, megállt, így fékről le aztán kényelmesen kikerültem. Néztem a visszapillantóba utána, visszatolatott, szernitem úgy gondolta hogy aznap inkább nem megy sehova.
Meg tudnék még írni néhány esetet de felesleges, csak önfényezés lenne► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Kakumix
senior tag
-
Winner_hun
félisten
válasz VR6-Fan #5560 üzenetére
(nyilván amikor derék szögbe fordulsz kirakod üresbe ráfékezel kuplung és rakod 2/3-as és szép lassan engeded rá a kuplungot és kanyarodsz közben)
Na így inkább ne. Fékezés előtt nem kell üresbe rakni hadd működjön csak a motorfék. 1: benzinmegtakarítás 2: fékmegtakarítás. Aztán mehet a visszaváltás ha már ott van sebességben, az is kétféle képpen, vagy csúsztatva vagy gázfröccsel.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5560 üzenetére
Az oktató mondta, mert megvan az esélye annak, hogy menet közben lefulladok. Az enyhe kanyart úgy mondanám, hogy azért eléggé meg lehet érezni, amikor benne vagyok, mert dőlök rendesen, de tempós rész, de annyira azért nem, hogy 4-esbe tudjam tolni neki, és 4-esnél eléggé lecsökkent a fordulatszám. Az oké, hogy egyenesben megbirkózik 40-gyel 4-esben, de egy ív pályáján változik azért a helyzet.
Seat Cordoba volt, de már arra sem emlékszem, hogy benzines vagy dízeles... arra emlékszem, hogy lejtőn való elindulásnál 3-4 ezerig emeltük a fordulatszámot, mielőtt elindultunk volna... bár ez nem tom mennyit segít, de ezzel magabiztosan megindult az autó.
Egyébként a motorfék egy állandó védelem is, aminek váratlan esetben nagy szerepe lehet. Pl, ha hirtelen rosszul leszel, nem mindegy, hogy üresben gurulsz vagy legalább kicsit fékez az autó... persze ez egy elég ritka és kirívó eset. És mindegy, hogy 20-szal vagy 30-cal előre kap telibe a kamion frontálisan, amikor ő mondjuk jött 60-nal, de az is lehet, hogy elütsz valakit és ott nem mindegy, hogy 20-szal vagy 30-cal érsz oda.Viszont ezt a 50-es tempós dolgot nem értem, én nem is mondtam, hogy 50-ről csak visszapakolgatva a sebességeket lehet fékezni.
De a lényeg az, hogy a kanyarodás megkezdése előtt legyen meg a sebességváltás és a kuplung felengedése.
A motorfék szerepét azért is erőltetem, mert ugye sok tanuló vezetőnek gondot jelent, amikor elindulás után egyből kanyar és kanyarodás közben kell váltogatni fel vagy esetleg le, közben forgalomra figyelni. Azért is mondtam, hogy amíg lehet, maradjunk 1-esben és olyankor ha lassítani kell, akkor a gázelvétel eleget lassít ahhoz, hogy már nem kell a fékre lépni, vagy ha igen, akkor is, ha összezavarodik a tanuló vagy bármi van, sokat fékezett az autó a pedálfék nélkül is.
szerk.: vagy lehet másról beszélünk... szóval az, hogy kanyarodás előtt legyen meg a sebességváltás úgy értem, hogy ne kanyar közben váltsunk sebességet, mert akkor úgy kanyarodunk, hogy nincs kontroll alatt az autó. Nekem annak idején folyton az volt a hibám, hogy kis ívű kanyarnál is valamiért kinyomtam a kuplungot, mert féltem, pedig pont az a jobb, ha a motor visz, hiszen fékezik helyettünk.
[ Szerkesztve ]
-
Winner_hun
félisten
válasz VR6-Fan #5562 üzenetére
20-nál kanyarodásnál minek kell mindenféle képpen sebesség nélkül menni? Mert itt most a kanyarodásról és az előtte levő útszakaszról van szó.
Mi az a toló üzemi lekapcsolás? Amíg tart a motorfék?
A benyamegtakarításban is itt van, bár csak akkor ha injektoros a kocsi, karburátornár a motorfékkel is kajál...► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5578 üzenetére
Nem tudom, nekem valahogy az van emlékeimben, hogy 3.-ban szépen húz, 4.-ben meg olyan szép nyugodtan, igaz városi forgalomban nem sok alkalmam volt taposni 4.-ben. Bár az is igaz, hogy autóúton a 4-es is jól húzott 80-ig.
És igaz, saját szakállra próbálkozni kell, aztán majd akkor kérdezgetek, mert ezek már régebben voltak.philoxenia megjegyzésével kapcsolatban egy következő kérdés:
tényleg annyira érezhető a különbség a motor erején, amikor tisztább a levegő?
Mert jópár forgalmi óra után egyszer reggel mentem órára, igaz akkor 1 hét kihagyás is volt. Amikor kikanyarodtunk a Váci útra, feltűnt, hogy másabb az autó, meg is kérdeztem az oktatót, hogy történt-e vele valami az 1 hét alatt, hát nem történt semmi, pedig mintha erősebb lett volna, sokkal jobban húzott, mint a korábbi órákon. Erre azt mondta az oktató, hogy:
- mivel kihagytam egy hetet, leülepedtek bennem a dolgok és bátrabban nyomom a gázt;
- reggel tisztább a levegő -> tisztábbat szív a motor -> jobban megy az autó.Szerintetek?
ui.: amúgy grat a fiadnak!
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5582 üzenetére
3-asban biztos elért volna 80-at, de az már hangos lett volna.
Egyszer, amikor rákanyarodtunk a Váci útra, akkor 2-esben gyorsítottam 40-ig, mert ki akartam próbálni, hogy milyen. Rámszólt, hogy előbb váltsak fel, de ebben igaza is van, igaz hogy én élveztem, ahogy húzott a kocsi, de az is igaz, hogy nem versenypálya és azért ez elég hangos. Bár a Váci út alapból is hangos, de feleslegesen ne hangoskodjunk már a motorral, ezt én is így gondolom, és ilyenkor többet is fogyaszt.
Az oktatóm azt tanította és erre is szoktam rá az autójával, hogy 40 felett legyen 4-esben az autó, keveset fogyaszt és halk is.Egyébként letöltöttem jónéhány írást a motorról, fékekről, és a videa.hu-n van egy videó sorozat, pár percesek, ahol az autó működését magyarázzák el, motor/váltó/kuplung/kardán/stb..., és ez összesen több, mint 1 órányi videó és magyarok magyaráznak benne.
Autóhoz nem nagyon értenek személyes ismerőseim, szimulátorozni sem nagyon szoktak, max ilyen arcade-jellegű autós játékokkal játszanak, engem pedig érdekel nagyon a technika, csak hát nincs kitől tanulni, így marad a net. És csak mostanában kezdek utánaolvasgatni a dolgoknak... évekig programozásban merültem meg fps-be, utóbbi időben szimulátorozás és számítógép szerelgetés, most meg jön a vezetés, legalább annyira akarok érteni a dolgokhoz, mint a többi területen.
Hogy miért nem vezetek? Hát elég ciki rá a válasz... majd ha megoldódik ez a probléma, akkor leírom ide, miért nem vezettem addig. Remélhetőleg júliusban már vezetni fogok...
Benzines Nissan Micrara lesz lehetőségem... régebbi fajtára. Ilyesmi a formája. De szerintem kipróbálhatom majd kicsit a Honda FR-V-t is. Meg valszeg egy Trabit is, a kormányzására vagyok kíváncsi főleg, meg milyen lehetett régen... mondjuk talán meg tudom majd kérni haveromat, hogy a Peugeot 206-osával is megpróbálkozzak...
De amíg nincs jogsi, addig nem.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5587 üzenetére
kösz, hogy első mondatod arról szól, hogyan törik, én nem akarok semmit se törni
Nem tudom, pontosan milyen volt... de 2-esben igen, vitte volna 50-ig is, amikor kigyorsítottam, csak előbb felváltottam meg ugye rámszólt h ne így...
egyébként engem annyira nem zavar a motor hangja, sőt szeretem az autók motorjának hangját (a motorkerékpárokét nem igazán), akkor zavar csak amikor ülök a szobámban és iszonyatos robajjal 5-ször körbemegy a lakótelepen az idióta gyerek, mert jobb hely erre nincs ugye...nemma: biztos sok mindentől függ, de én úgy tudom, hogy általában így csökkenthető a fogyasztás, aztán hogy milyen kocsinál mennyit hoz ez, azt nem tudom. Meg ugye a guminyomás növelésével.
Azt viszont tudom, hogy F1-ben sokat hoz, mert ha 3 litert megeszik repülő körön az autó, akkor ez lecsökkenthető olyan másfél literre, ha előbb felváltasz és úgy gyorsulsz, illetve később váltogatsz vissza. Mondjuk gyakorlatilag csak 7-esben is teljesíteni lehet a pályát, csak egyrészt nem tudom ez mennyit ront az autón, ill. az említett előbb felváltás/később visszaváltás kb olyan 20-30 mp-et ad a köridőhöz, de 7-esben végig, áhh...[ Szerkesztve ]
-
-
leeate
senior tag
-
leeate
senior tag
válasz VR6-Fan #5755 üzenetére
Igazából ez nem csak az elsősegély, mostanában kicsit fel van fordulva az életem, de ez most nem ide tartozik. De tudom, hogy egyébként szánalmas dolog, és én is szánom magam érte.
A forgalmi vizsgánál tudtam előre, hogy mit követelnek, és bennem is volt hónapok óta, de ennél még azt se tudom, mi kell. Egyesek azt mondják, vannak gyakorlatok (amiket meg se mutattak nekünk órán, offkorsz), mások azt, hogy nincsenek, egyesek szerint a tételeket kell tanulni, mások szerint a könyvet. Asszem majd ha egyszer ráveszem magam, én most már biztosra megyek, és mindkettőt megtanulom. De félek, hogy ha mindent megtanulok, akkor se engednek át vmi kis hiba miatt, ha meg túl keveset, akkor meg nem fogok tudni egy részletet, és azért. Aztán meg ha megbuknék, utálnám magam, meg amúgy is ciki lenne.
Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
Manitou
addikt
válasz VR6-Fan #5757 üzenetére
Nekem 75 tétel volt a könyv végén
De azt mondta a mentőtiszt, hogy már nem azok a tételek vannak vizsgán, megváltoztatta őket a vöröskereszt, de a könyvben még a régit hagyták.
Én eleve úgy tanultma rá, hogy csak a legvégén olvastam el a tételeket, addig csak szépen végighaladtam a könyvön, le van benne írva minden töviről hegyire, aztán, ha azt valaki tudja, csak "be kell helyettesítenie" a szituációkba, és kész is, franc se magolta be a tételeket, van egy pár típusu eset, a típusokat kell megtanulni , hogy abban az esetben mit kell tenni.
Nekem nem is volt még stabíl oldalfekvés sem. A babát viszont mindenkinek fújni kellett, és előtte elmondani hogy miket csinálsz, legtöbben itt véreztek el, nem hívtak segítséfget vagy nem törölték ki a száját, szóval valamilyen lépést kihagytak. EZt jól be kell tanulni, a sorrendet is.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz VR6-Fan #5774 üzenetére
azt nem tudom, szerintem hirtelen fékezésre húzott mert 1x későn vettem észre a zebrát, meg utána oktató mondta h egy úton ahol nem volt felfestés, és autók parkoltak, jelzés nélkül mentem ki jobbra a szélre.
nem mutatta meg, nem mondta el. annyi hogy oktató hazafele mondta el miket hibáztam. -
Dictator^
veterán
válasz VR6-Fan #5806 üzenetére
és ez mennyire biztos ?
én nekem rendőr ismerem azt mondta, hogy ez a 64km/h-s sebesség, 50es táblánál is sebességtúllépés és jön a csekk...akkor most mi van érvénybe? valami rendőrt kéne megkérdezni tényleg ...
gyorshatónknak: amugy igen autópályán 140 elvileg még régi törvény szerint sem vészes mivel 10%+ meg volt engedve elvileg.. azaz 143ig nem jöhetne csekk..
És különben is... ...megfogadtam, hogy többé nem fogadok!
-
G@bi90MR
aktív tag
válasz VR6-Fan #6122 üzenetére
Eleinte kuplungról leugrás volt a mániám -> fulladásos halál. Akikkel vezetek néha még most is eljátsszák, fogáspont amint megvan már ugranak is le. Nem kellemes érzés piros bent ragadni a kereszteződés közepén, minden oldalról dudaszó meg fénykürt, mutogatás ezerrel.
mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.
-
G@bi90MR
aktív tag
válasz VR6-Fan #6124 üzenetére
Trágya. Első alkalom nagyvárosban. XD Külvárosban elkolbászoltam meg országúton, de ahogy beértünk uhhh. Elsőnek baromi szokatlan volt a nagy forgalom, pont csúcsban értünk be. Az eltolt kereszteződéseket utálom és azt is, hogy bár az út egyenes de mégis kanyarodik. A táblák jó része egyelőre láthatatlan. Másik része meg be van dudvásodva. Párszor belefékezett az oktató, egyszer padlózott is. Párhuzamos sávok, 3db egymás mellett, két belső egyenesen lámpával külső jobbra de neked nincs lámpa csak egy elsőbbségadást jelző. Na azt szépen meg se láttam, szóval kizúgtam mint állat. Másik helyen meg egyenesen a belső sávból lehet menni, de az útra külsőből érkezel. Oktató nem szól semmit, mondom egyenesen megyünk. Hát a faszt, mindig elnéztem, basztam besorolni, csak jobbra mehettem. XD Másodjára is elkúrtam, későn akartam besorolni, nem engedtek + záróvonal. Harmadjára még az út elején beraktam belsőbe. Másik padlós fékezés egyirányú utcába volt. Megálltunk, mondja induljak el, nem jön semmi fasza, jelzem a kanyarodást aztán visszavettem. Padló. Út szélén kocsik azokat előzzük ugye? Jaaaaaaa. Van pár dolog amit szokni kell, a táblákat nagyon kell figyelgetni, a forgalmat is. Annyiból jó, hogy Szolnok tele van tanulóvezetővel és a buszosok nagyon rendesek, mindig beengedtek maguk elé. A másik kedvencem a járda. Szaros 4 sávos út és a bal oldalt lelépett már a csaj, meg tudtam volna állni, de a fene se nézett arra. Következőleg megint így volt, megálltam és azért baszott le, hogy nem állt az úton, ne csalogassam le a gyalogost. Utálok zebrán menni. Ja, meg van egy szakasz az úton, nem több, kb 10m, de 40-es tábla. Jól eldugva. Oktató mondta is, hogy arra baszottul figyeljünk, vizsgán bukó emberek 70%-a azon hasal el, nem lassít le. Végén összegzésnek annyit modnott, nem minősít senkit sem, úgy szar volt az egész ahogy, de lesz ez jobb is. Reméljük.
mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.
-
G@bi90MR
aktív tag
válasz VR6-Fan #6128 üzenetére
Szokni kell az biztos. Minden a tapasztalaton múlik. Épp ezt beszéltük, ebben a városban begyakoroljuk azokat a vonalakat amik szóba jöhetnek vizsgán, nagyjából meg is tanuljuk mi hol van stb, de ha azt mondanák hogy a vizsga más városban lenne, egyből bukó... Friss jogsival az első pár hosszabb utat tuti tesómmal vagy apummal teszem meg. Bátyámnál ugyanez volt a helyzet, aztán belejött.
mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...