Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
Nekünk adott oktatóm egy papírt amin minden le volt írva. Van kötelező szóbeli cucc. Ott elmondod a gumik állapotát, világítás, belső kezelőszervek, index, fék, féklámpa. Ezen felül van még pár dolog úgy mint: elakadásjelző háromszög összerakása, kerékcsere folyamata, motorbén megmutatni mit hova és mikor kell öntened, ablakmosó működése, ellenőrzése.
Rutinon kötelező: elindulás, célmegállás, gyorsítás intenzív fékezéssel, szlalom, tolatás. Ezeket kell majd megcsinálnod mindenképp + 1 szöveges és +1 rutin rész.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Vevőjelölt
tag
Na, nekem ezeket kellett megcsinálni a rutinvizsgán:
A kötelező dolgok: az autó elindulás előtti ellenőrzése, aztán elindulás-haladás-célmegállás, elindulás-gyorsítás-megállás intenzív fékezéssel, hátramenet legalább 20 méteren egyenesen!!, szlalom menet előre -megközelítés, megállás-elindulás emelkedőn.
Ezek után még van négy feladat amiből egyet kiválasztottam, és azt kellett megcsinálni.A vészfékezés témához: ki az az ember aki vészfékezés közben még ráér arra is figyelni, hogy na mostmár alapjáraton megy a motor, mostmár akkor kinyomom a kuplungtot is?
Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.
-
-
Bencus88
nagyúr
Na most már egész jól megy tolatok is ezerrel mindenHolnap is megyek december 5-én már vizsgázok úgy néz ki.
Ja hát elején lefulladtam párszor, meg nem találtam el a kuplung játékátDe ilyen lejtőn kézifékes elindulás elsőre mentigaz ez már második órán volt.Meg tolatva beállni az is ment. -
proof88
addikt
Nahh, megvolt a dolog, sikerült!
Nem is tudom már, mennyi ideig tartott a vizsga, de az első 5 percet leszámítva minden simán ment. Szóval megvoltak a kötelező dolgok, elindultunk, ki a Váci útra, megjegyzem sötétben nem látok semmit, de mindegy, soroltam volna beljebb, de nem akartak beengedni, aztán lassítottam, de olyan fura volt az egész, csomószor csináltam már ezt, de mindig simán ment, most meg majdnem meg kellett állnom, aztán valaki beengedett, de már ott volt a járdasziget-szerűség előttem, utolsó pillanatban rántottam a kormányon, ráadásul a sávban, amelyikbe bementem, előttem megállt egy teherautó, de én közben észrevettem h még beljebb mehetek egy sávot, ezt azért figyeltem, mert tudtam, hogy később majd balra kell kanyarodni, mert mondta az oktató. Szóval még1-gyel beljebb akartam menni, visszafordítottam a fejem előre, akkor láttam h megállt előttem a teherautó, de aztán a periférikus látásom alapján rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, úgyhogy még rántottam kicsit balra a kormányon, aztán így már mentem tovább, viszont nagyon meleg helyzet volt. Nem is értem az egészet, mit csináltam. A végén mondta a vizsgáztató, hogy mi van, ha nekimegyünk a járdaszigetnek és felborulunk, viszont én fékeztem volna, ha úgy érzem, hogy kell, de éreztem, hogy még pont jókor engedett be valaki, ezért megkezdtem a "manővert". Szóval ez elég gáz volt, és hazafelé a metrón esett le, h mit is csináltam, és hogy mekkora hülye vagyok, de lehet, hogy segített az is, h szoktam autósat játszani ( ), és lehet h emiatt tudtam a perifériás látásom alapján rájönni, hogy még jobban kormányoznom kell. Azért is volt meredek, mert nyomtam a gázt is eléggé, mikor láttam, hogy beengednek, szerencsére a kormányt is jól mozgattam hozzá, viszont most megijedve érzem magam, saját magamtól.
Ezután minden simán ment, jó sokáig nyúztak, de tulajdonképpen semmi rossz dolgot nem tettem később.
Meglett a vizsga, viszont én legszívesebben vennék még sok-sok órát, mert nem érzem az autót, pl. néha azt hiszem, hogy elég pl egy jobbra kanyarnál az a kormányforgatás, amit csinálok, aztán közbe derül ki, hogy még egy kicsit jobban el kell forgatni.
De pl. szimulátorba az a jó, hogy ott kipróbálhatom rendesen az autót és ott a manőverek megkezdésénél tudom, hogy jó lesz-e vagy már megszívtam. Viszont itt mondom, néha azt hiszem, hogy jó, de csak később derül ki, hogy korrigálni kell.
Én addig nem fogok senkit az autóba engedni magam mellé, amíg azt nem mondom, hogy oké, már jobban érzem. Addig max külvárosi kis utcákban fogok finoman menni.
Bár Bp nem versenypálya, a hirtelen helyzetekre nagyon jól lehetne reagálni, ha ismerném az autó határait, amit sajnos nem érzek.
Persze tudom, hogy ez normális dolog, és hogy rengeteg tízezer megtett km kell ahhoz, hogy azt mondhassam, hogy már nem vagyok kezdő, de sajnos én nem is olyan gyerek vagyok, aki már 10 évesen kezdte, nem volt rá lehetőségem igazából kipróbálni "sunyiban" vezetni, szóval én az oktatóval kezdtem az egészet.
Még rengeteget fogok tenni azért, hogy többet tudjak, sajnos sokan nem így állnak hozzá, ezért is van sok baleset. Mert balesetet profi is tud okozni, max. az kis koccanás lesz, de bármilyen váratlan helyzet előállhat az utakon, szeretnék minél több tudással a volán mögé ülni. -
No-kia
őstag
-
-
-
proof88
addikt
Ja igen, ahhoz kell. De sok gyakorlással sokat lehet fejlődni. Azért, ha levezetsz néhány tízezer km-t, akkor biztosan máshogy fogsz állni hozzá, mint ha csak 100 km-t vezettél volna.
jerry311: tényleg nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Tehát:
Most mi a probléma? Amikor először ültél autóban, nem volt jó érzés, hogy ment a kocsi? Első alkalommal az is elég, ha kormányzod, gondolom Te sem úgy csináltad, hogy beültél és első fokozatban padlógáz és kihúztad 50-ig a kocsit... -
nemma
addikt
-
nemma
addikt
Ne parázz, az oktatód úgyis elmond majd mindent. Annyi, hogy mikor bekötöd magad, és elindulsz, az első pár méteren még megállsz, és azt mondod, hogy a fékek rendben vannak. Ez egyébként egy baromság, de ezzel ne törődj.
A többit meg úgyis megtudod közben. Csak menned kell, amerre mondja az oktatód, remélhetőleg azon útvonalok egyikén, ahol sokat gyakoroltatok, majd ha jól emlékszem összesen két dolgot kell majd csinálnod. Az egyik ugye a parkolás, a másik pedig az egy íven való megfordulás, vagy hogy is hívják. Mást nagyon nem kell csinálnod, csak figyelj oda, ne menj gyorsan, használd a tükröket(parkolásnál is!), és ne beszélgess nagyon, mert azt nem szeretik -
Kakumix
senior tag
Negyedórával kezdés előtt illik odaérni. Találkoztok az oktatóddal, felmentek bejelentkeztek. Jön a vizsgáztató, kölcsönösen bemutatkoztok. Ellenőrzi az adataid és aláíratja a vizsgalapodon, hogy nem vagy kábítószeres és/vagy alkoholos befolyásoltság alatt, ill. gépjárművezetésre alkalmas állapotban vagy. Előtte/utána kihúzatja az útvonalad amin vizsgázni fogsz, elmondja hogy lesz (pl. az oktató fog irányítani, visszakérdezni szabad ha nem értetted, ill. nem mondja, de ha nem egyértelmű az útvonal kérdezni kell, pl. ha az utca végén nincs kijelölve a kötelező haladási irány, jobbra és balra is lehet fordulni). Ezután a kocsihoz mentek, itt el kell végezni a napi első elindulás előtti ellenőrzést (gumik, lámpák, kormány, stb.). Itt hajlamosak kérdezni párat a gumikról, különböző fajtájú gumikopásokról (kagylós, két szélen, középen, egy oldalú), mekkora nyomás kell bele, stb. Beállítod az ülést, kormányt?, tükröket és elindulsz. Jön a fékpróba, ez egy egyszerű megállás az úton, nem blokkolós a fékpedált az aszfaltig nyomós, mert az oktató és a vizsgabiztos hajlamos nem bekötni magát és szedheted le a szélvédőről őket (lehet egy ilyen incidens sem segített az oktatómmal jó viszonyt kialakítani ). Ha sikerült megállni akkor mondod, hogy a fékpróba sikeres volt és tovább cammogsz a kijárat felé. Én a Vas Gerebenben voltam ott balra meg kell kerülni az épületet, sorompónál stop tábla vagy csak meg kell állni - már nem emlékszem, van már egy hónapja is hogy ott jártam - , majd ha sorompó fent akkor mész tovább az instrukciók alapján. Ha minden jól megy, a végén a vizsgabiztos gratulál és elmondja milyen "jajdenagyon" rossz voltál és csak azért enged át mert nem akar még egyszer mögéd ülni. Persze ezt már nem igazán hallod
[link][link]ui.: Sokáig írtam, született közben pár hozzászólás.
[ Szerkesztve ]
Legyen szép napod!
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron