Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Kétezres alap-átlaggal számolva az 2300 -ra jön ki havonta. Nem olyan rossz az ezért a melóért. Főleg akkor, ha nem kinti rezsit fizetsz, vagy kifogsz kint vmi jó lakhatást. Nálunk a raktáros srácok fizuja elég karcsú, viszont a főnök régi házában laknak és így havonta 200 Erzsi körül van a lakhatásuk rezsivel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
őstag
válasz Somatom #8804 üzenetére
Ha egyedül lennék, akkor valszeg más lenne a forgatókönyv. Kisebb lakás, esetleg bevállalósabb munka több pénzért. Ha 2 kézzel szórod a pénzt, akkor bárhol élsz, hamar elfogy. Azért havi 2000 Erzsiből egyedül még itt is ki lehet jönni. Nekem elég a kevesebb munka kevesebb pénzért. Visszatérve a kezdőkhöz. Van akinek biztos jobban tetszene az, hogy itt vagy Németben eldolgozgat egész héten országon belül, naponta időben befejezi a munkát, alszik az autóban és hétvégén hazamegy, mint az, hogy azt se tudja, hogy és mikor ér haza és a hónap 2-3 hete csak idegeskedésből áll, 2-3 hétvégét is egy idegen országban 3 négyzetméteren tölt el. De ha ez nem jön be és úgy gondolja, hogy inkább mégis csak nemzetközizne, akkor is jobb esélyei vannak a tisztességes munkához és fizetéshez egy külföldi cégnél.
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
Hááát.... Tőlünk nem messze van egy cég, ahol szintén sok a Magyar sofőr. Pénteken viszonylag korán beviszik őket, személyautókkal hazamennek, aztán vasárnap vissza. Egy Bécs közeli telephely és Bp. között még talán bevállalható, de 900Km -ről biztos nem csinálnék ilyen hétvégi hazajárást. Ez inkább hazaugrás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Ez is főleg emberfüggő. Ha család is van már, gyerekekkel, az nehezen egyeztethető össze a nemzetközizéssel. Elég sok válás volt már ebből és nem véletlenül.
Egy volt kollégám felesége (és lánya) például kijelentette, hogy apuci lesz szives befejezni a 3/1 nemzetközit, mert az nem családi élet.
Úgyhogy most itthon billencsezik a srác, egy kis helyi cégnél, hétfőtől péntekig, reggel öttől délután ötig, utána mindig hazamegy kisautóval és otthon alszik a családdal.
Nyilván kevesebbet keres, mint előtte, de a havi 400k általában összejön és a család sem panaszkodik. Fix meló, fix útvonal, se raklap, se spanizás, annyi a dolga hogy a trafikat időben észrevegye. -
őstag
válasz Somatom #8807 üzenetére
Ez így igaz, ha nagy a távolság, akkor nem éri meg minden hétvégén hazamenni, mert az utazás sok idő és persze pénz is. Ilyenkor szokott az felmerülni, hogy erre csak egy jó megoldás van, ha áthelyezed az életviteled központját. Aki egyedül van, könnyebben meg tudja oldani.
(#8809) camelferr
Erről beszéltem már korábban. Az én ismeretségi körömben is vannak tönkrement családok a kamionozás miatt. Erre születni kell és egyedül kell lenni, vagy a család utazik veled Wohnwagen-nel.A másik dolog, amit nem értek. Miért pont egy 40 tonnás autóval akar minden friss jogsis kezdeni? A nagy test, nagy élvezet ebben a formában ritkán igaz. Nehogy félreértsetek, nem akarok senkit alábecsülni, de nem vagyok benne biztos, hogy ekkora szerelvénnyel kell nekiállni tanulni. Az én időmben, ha valahol nem tudtál 2 évet lehúzni és azt igazolni, akkor aligha tudott az ember még egy szaros IFA-ra is ráülni. Most meg sok milliós szerelvényekre ültetnek rá mindenkit, mert sofőrhiány van.
A nem vagyunk egyformák itt is igaz, de azért még ha ügyes és gyorsan tanul valaki, akkor is óriási felelősség és egyben felelőtlenség is beleugrani egy ilyen melóba. Túl sok az infó, az autót sem ismered és az időd is kevés, hogy kényelmesen betanulj.. megérezd az autó szélét, hosszát, viselkedését kanyarban, vizes úton. Pillanatok alatt lehet tükröt, lámpát, másik autót, ingatlant megrongálni, ponyvát kiszakítani és már meg is indult a levonáshadjárat. Tudom, hogy ez mind fenn állhat egy belföldes kisautón is, de ezért a nehézségi fokozat nem ugyanaz.
Mondjátok meg nyugodtan, ha nincs igazam, de én azt vallom, hogy ez így nem ésszerű. A kiválóan bringázó gyerekem alá sem veszek rögtön egy nagyteljesítményű motort.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
Sztem ez nem így van. Ha a lakhatást, rezsit, saját jármű költségeit összeadom, akkor egyedül nem járnék jobban, ha Németországban laknék, mint így, ingázva. Arról nem is szólva, hogy nem érezném jól magam, ha ott kéne élnem. Plusz, mint írtam, nekem nem fekszik az öt nap meló, két nap pihi. Inkább a mostani 2/2, néha ráhúzással. Franciaország már sokkal szimpatikusabb lenne, de a nyelvre egyszerűen nem áll rá az agyam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kalmanchris
tag
Azért vannak egyszerű emberek.
Fehérvár, baleset. Kútra vezető úton áll két kamion, 150 méter szünet, mégegy.
Motoros rendőr szól az elsőnek, hogy be kéne menni a parkolóba, hogy utat engedjen. Első elindul. Mögötte levő nem. Rendőr int, semmi. Fülkébe kellett beszólnia, nagy nehezen elindul. Mögötte levő előtt már szabad az út, áll... jön a rendőr, széttárja a kezét, hogy most te mi a f.szért nem mész, nagy nehezen elindul. Érdekes. -
őstag
válasz Somatom #8811 üzenetére
Te vagy az az ember, akinek a nemzetközizés jobban bejön.. Te arra születtél, úgy érzed magad jól. Van a másik csapat, akinek meg lehet, hogy az fekszik, amit korábban írtam. Azoknak, meg aki még nem vezettek egy métert sem, azok meg nem is tudják, hogy mi a jó nekik, csak úgy vannak vele, hogy szeretnének jól keresni és a vezetés nem olyan nehéz munka és közben ha már Olaszban vagyunk, bográcsozunk egyet. Majd kialakul belőlük is olyan akinek ez vagy az tetszik, de lesz olyan is, akinek egy életre elmegy a kedve tőle.
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
válasz kalmanchris #8812 üzenetére
Bizony, vannak. Megyek az átakasztós céghez. Felhív az irányítóm, hogy mielőtt az én cserepótomat felakasztanám, a mellette levőt toljam hátrébb, mert a kollégámnak nem sikerült pozícióba állítania. A hangárban három felfestés van. Egy a pót, egy a húzó és egy a kormányzott keréknél. Mindkét oldalon fénykép, bekarikázva, hogy hogyan kell a jelre állni. Kaptunk egy Magyar nyelvű utasítást, hogy hogyan kell beállni a póttal. De, ha mindez kevés lenne, akkor mellette három méterrel áll egy ugyanolyan pót, megfelelő pozícióban. Csak ugyanúgy mellé kell rakni a másikat. Ezek nem tűntek fel a kollégának és másfél méterrel előrébb akasztotta le. Nem is tudom, hogy sikerült neki a művelet, mert amikor aláálltam a pótnak, a vontató első kereke épp legurulóban volt a hangár bejáratának a "küszöbéről". Külön mutatvány volt felakasztani. Egyszerűen nem találok magyarázatot a jelenségre. Hogy lehet vki ekkora balfék?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #8814 üzenetére
A korábbi cégnél ahol dolgoztam, volt két pótós és egy nyerges szerelvény. Jött egy új kolléga, már nem tudom honnan egy fekete srác. Ő járt az egyik pótós szerelvénnyel. Voltak a héten olyan napok, amikor 3x szólóba, 2x póttal kellett járni vagy épp fordítva. Lényeg a következő. Ahányszor szétakasztott, annyiszor tépett el valami kábelt vagy légvezetéket.Egyet vagy kettőt mindig bedugva felejtett. Mindig azt mondta, hogy elfelejtette széthúzni a vezetékeket vagy a tömlőket. Erre kérdeztem tőle, hogy ha már 2 vagy 3 csatlakozót széthúztál, akkor a 4.-et hogy tudtad elfelejteni, hísz ott van az orrod előtt? Soha nem tudtuk meg. Ő sem tudta a választ.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
Ez ismerős. Nálunk a szokásos csatlakozókon kívül, a traktor hátulján van két nagynyomású hidraulikacső, ami hollanderrel csatlakozik, cirka 38 -as kulcsnyílással. Én még nem bakiztam be, de több kollégámmal is előfordult már, hogy úgy állt ki a pót alól, hogy elfelejtette lekötni a hidraulikacsöveket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
"Miért pont egy 40 tonnás autóval akar minden friss jogsis kezdeni?"
Az is lehet, hogy nem mindenki akar, csak epp ez "jut". Korabban is beszeltuk, hogy friss jogsival hamarabb kapsz melot egy 40 tonnas nyerges nemzetkoziben, mint 7,5-osre helyben. Csupan azert, mert ez utobbi jobb melo: nem kell kulfoldre menni, otthon alszol es maga a jargany is kisebb. Magyarul a nemzetkozizes nem annyira vonzo (amugy lassan penzben sem), ezert nehezebb ra sofort fogni, tehat a kezdoket is konnyebben felveszik. Nekem itthon 12 tonnasra lett volna ajanlatom, de hutos es ejszaka kellett volna menni. Mindig. Koszi, de inkabb nem.
Mindenesetre en is ugy gondolom, hogyha valaki epp megcsinalta a B-t es utana menne nyergesre, nos, az eleg kemeny dio. Nekem 2004 ota van jogsim, aktivan 2010 ota vezetek, azota viszont eleg sokat mentem, itthon is, kulfoldon is. Korabban furgonoztam, szoval nem szemelyautorol jottem egybol nyergesre, hanem volt egy kisebb atmenet, de abszolut egyetertek veled, kivulrol sokkal egyszerubbnek tunik ez a szakma, mint amilyen valojaban es sokkal jobb lenne vegigjarni a "rangletrat". Nyilvan nekem most minden vicc uj es rengeteg az uj info, ami idovel majd ulepedni fog es a dolgok is egyszerubbe valnak, de tenyleg nagyon esznel kell lenni.
-
őstag
"Az is lehet, hogy nem mindenki akar, csak epp ez jut".
Na ez nekem kimaradt. Erre nem is gondoltam.
Én a szóló után nem sokkal pótossal kezdtem dolgozni. Amikor először ültem benne és belenéztem a tükörbe, akkor az nálam a "Húú b@zmeg" kategória volt. Miután pedig átültem nyergesre, akkor is volt még jó néhány Húúú b....g -olás. Néhányszor felhúztam a pótot a járdára, ahol az emberek nem győztek elugrani,
mert arra koncentráltam, hogy nehogy a szembejövőnek nekimenjek. Máskor meg a farával borítottam fel a sörgyárba vagy 200 üres rekeszt, mert túl szélre húzódtam.
Ezek olyan "apróságok" voltak, amik hál istennek nem okoztak sem személyi sérülést, sem pedig anyagi kárt, de ez csak a szerencsén múlott, nem rajtam.Én annak idején (1991-ben szereztem a C+E kategóriát, ha már szóba került.) nem mertem volna felülni rögtön egy szerelvényre. Még néha a szóló is sok volt. Biztos, hogy a szükség nagy úr, de nálam a félelem és a felelősségtudat nagyobb.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
Van egy paraszt cimborám. Traktoron nőtt fel. Két, dinnyével megrakott, forgózsámolyos póttal betolatott az udvarukba.
Egyszer, egy holland raktárnál vártam rampára. Jött egy csajszi és a forgózsámolyos póttal, derékszögben alátolatott két, lelábazott konténernek és szétakasztás nélkül, egyszerre vette fel a kettőt. Egyet az autóra, egyet a pótra. Ezekre mondom én, hogy hú, bmeg.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
Ezt tegnap találtam. Lehet, hogy nem vicces és biztos van igazság alapja is, de azért derültem rajta egyet.
Egy"kamionos"naplója.
Reggel kicsit nyúzottan ébredtem.Azonnal főztem egy kàvét, a zaccot kivertem a kocsi mellé,majd mellé is hugyàltam.Nagyobb dolog is volt készülőben,ezért elmentem a wc-re.Micsoda???50 cent?Hàt annyit nem adok érte!Az 2 sör legalàbb!Egy bokor mellett sikerült könnyîteni magamon.Közben a szemeteszacskót próbàltam bedobni a kukàba,de mellément és szétszakadt.Ott rohadjon meg.
A halszàlkàból kifordulva még leanyàztam egy furgonost,minek àll ide a nagyok helyére!Valaki szaladt felém:Nem tudnàl segíteni egy 10 percre,defektem van.
Bocs haver,időkapura megyek,îgy is késésben vagyok.
Amúgy rohadtul nem,de nem érdekel a màs kínja.Egy sofőrnek làtszó valaki stoppolt a kijàratnàl.Gyorsan felfele néztem,mintha a tahogràfot piszkàlnàm.Nem fogom tàn a vizeskannàmat pakolgatni az űlés elől.Mivel ràértem,beàlltam 80-as tempóra.Sok hülye idegbeteg,mit villogtok parasztok?
Odaértem a felrakóra.Miutàn persze a Face-n megtudtam,hogy hol is van.3 GPS-em van pedig,de jobb így,addig sem kell gondolkodni.A bunkó targoncàs azt akarta,hogy ponyvàzzak le mind a két oldalt!Anyàd,hàt mi vagyok én tróger?
Na végzett a majom.Megjött a felrakó,nem messze ide.Kérdezem a targist,merre menjek,de nem mondott semmit.Haragszik ez vagy mi a baja?Na,nagynehezen megtalàltam.Itt semmilyen àltalam ismert magyar nyelven nem beszéltek.Rakodàs utàn indulok a telep felé.Alig megyek 5 km-t,hàt defektem van.Leàllok,próbàlom levenni a kereket,hàt nem jön.Kiàllok az útra,integetek,hàt azt hiszed,megàllt valaki?Rohadjanak meg.Nagy nehezen végeztem.Na mentem tovàbb,megàlltam egy porosban.Kiugrom a kocsiból,persze pont bele egy sz@rkupacba.Mekkora bunkók vannak!Volt ott egypàr sofőr hallgattam őket.Olyan jókat tanulok ilyenkor.Ilyen helyen tanultam pl.a 12 óràs munkaidőről meg a vezetési idő visszapótlàsàról is.Kértem néhàny cigit is,nem àrt az ha van.Milyen szemetesek ezek a parkolók,meg csak úgy jön a hugyszag mindenfelől.Na megyek, még el kell érnem a telepig.Mi a f@szt pöcsölnek ezek itt 80-al,mikor sietnék?Beértem nagy nehezen.A kocsit ki sem takarítom,holnap úgysem én megyek vele.Kiàllok stoppolni.Persze meg ne àlljon senki, senki,menjetek csak parasztok!!!
Végül egy furgonos àllt meg.Pont hazàig vitt,azt mondja neki nem szàmít ez a 10km-es kerülő.Otthon még megosztottam pàr mi vagyunk a kiràlyok,meg ha nem
lennénk,megàllna a vilàg képet aztàn a jól végzett mai munka tudatàval àlomba szenderültem...
(#8820) Somatom
Na igen, de ahhoz is idő kellett! Biztos nem egyből 2 póttal kezdte.
A másik pedig a WAB. Na az sem megy elsőre, csináltam én is. Oda tényleg krva jó érzék kel. Törtem pár sárvédőt meg lámpát. Mondjuk derékszögből nem próbáltam soha. Olyan sok időt nem töltöttem cserefelépítménnyel.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #8820 üzenetére
A kopasz alvázzal való tolatást ismét meg kell tanulni és szokni, mert ott ugye nincs oldalfal, amihez viszonyítani tudnál és mire rájössz, hogy nem jól csináltad, már késő vagyis nem mindig tudod korrigálni. El lehet vele pár "percet" tölteni, mire ráérez az ember. Arról nem is beszélve (én bogissal jártam), hogy amikor bemész a felépítmény alá, akkor le kell engedni teljesen a gépes alvázát is, ekkor leér a bogis kerék is a földre és ha korrigálni kell, akkor igen szépen el tudja tekerni az alvázat a felépítményhez képest, győzze az ember visszahúzni sérülés nélkül..
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
chop
őstag
Nalam most meg az a gond, hogy inkabb jobbra huzok, mert felek, hogy nekimegyek a szembejovonek. Az a paradox ebben az egeszben, hogy amig nincs rutinod, addig parazol, de ha nem csinalod, akkor sosem lesz rutinod...kicsit olyan, mint az uszni tanulni, vagy nemtom.
Tolatasnal amugy szerintem rohognek rajtam, mert 20 perc mire raallok a kurva rampara es kb. felpercenkent kiugrok megnezni, hogy nem-e daraltam le a hatuljat. Nem erzem meg az iveket, na.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
A rámpára állás minden kezdőnek nehéz. Valszeg ezért mert senki nem tanulja meg hogy kell csinálni, hogy praktikus. Sokan még nagyon nagy területeken is balfaszkodnak - ahogy én is balfaszkodtam az elején - mert nem tudják a tutit.
A legjobb megoldás mindig az, hogy rámpára állás előtt felméred a terepet. Van a rámpa és az előtte rendelkezésre álló hely. Ha van bőven hely akkor egyszerűen elhúzod a rámpa előtt keresztbe majd eléfordítod és úgy állsz meg, hogy a szerelvény egyenes legyen (a lehető legkisebb törésszög legyen a vontató és a pót között) a rámpa meg mögötted legyen. Onnantól csak egyenesen kell hátrafelé menni és minimálisat korrigálni.
Sokan ilyen baszom nagy több hektáros raktárparkban is, ahol van 100 méter a rámpa előtt 20 méteren tolatgatnak 90 fokban alá szedett vontatóval. Úgy is lehet, csak nem célszerű
Ha fejben átgondolod a dolgot előtte, a lehetőségekhez képest kihúzod a rámpa elé, az sem gond ha mész egy félkört és a másik oldalról tekered a rámpa elé, ahogy a hely kiadja. Egy idő után rááll az ember szeme erre.
Sokan pár méteren próbálják meg igazgatni a pótkocsit - nyilván nem megy csak szívás van vele - ha van hely ki kell húzni a tökföldig és akkor kevesebb alászedéssel lehet 30-40-50 centit arrébb rakni a végét. Nyilván vannak helyek ahol nincs hely és csúnyán szopsz, de azért ma már az esetek jó 80% nem ilyen.
Pár hete volt itt ilyen oldtimer traktor találkozó és ott volt egy sátor, negyed hektáros terepasztallal... durván állat volt. Ott egy 6-7 éves kissrác próbálkozott egy távirányításos tandempótor traktorral a billentőhelyhez tolatni és neki sem ment 5-6 percig pedig hely volt. Neki is elmondtam ezt, megmutattam hogy menjen egy kört, van hely és utána csak egyenesen hátra. Másodjára betolatott.
Az a baj, hogy ezeket nem tanítják illetve sok más lényeges dolgot sem, sok haszontalant meg igen.. Anno az én E kategóriás oktatóm is világ életében buszsofőr volt, megvolt az oktatói vizsgája de egy percet nem dolgozott pótos vagy nyerges szerelvénnyel, hogy tanította volna meg a dolgokat?
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Mióta mercim van, azóta újra kezdő lettem. Folyton megáll, kiveszi sebességből, visszarakja, a fülke meg rángatózik mint az állat.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
chop
őstag
Kerdesem lenne: mi tortenik akkor, ha van meg vezetesi idom, de a munkaidom mar "elfogyott"?
Ha hetfotol-szerdaig csokkentett napi pihenozom, akkor az naponta nagyjabol 14 ora munka (a munkaidobol lejon ugye a szunet es az is szamit, hogy 9 vagy 10 orat vezetek), azaz ez mar 42 ora munka, csutortok-pentek rendszeres napi pihenozom, tehat 12 * 2 = 24 + 42 = 66 ora, el is fogytam a hetre, pedig meg lehet, hogy tudnek vezetni. Foglalkozik egyaltalan akarmelyik hatosag (es ezaltal ceg) azzal, hogy a munkaidot is betartassa? Koszi a valaszt.
-
Somatom
veterán
Igen, foglalkozik vele a hatóság és sztem rosszul számolsz. Ha 9 -est veszel ki, akkor a maradék a "munkaidőd" (készenlét, vagy egyéb munka, mivel más opció nincs a tachográfon). Ez alól csak az a kivétel, ha két, napi pihenőd között van legalább három óra, egybefüggő pihenőd.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
válasz Somatom #8830 üzenetére
Az a kabare az egeszben, hogy mashol meg azt irjak, hogy a keszenlet nem munkaido. Viszont ha belegondolunk, hogy csak pihenido es munkaido kozul lehet valasztani, akkor pihenoido nem lehet, hiszen pl. nem hagyhatod ott a szekeret, igy inkabb munkaidorol beszelunk.
Miert szamolok rosszul? Ha 9-est veszek ki, akkor 15 ora a "munkaido", ami ugye vezetes + kalapacs + keszenlet lehet (azert irtam 14-et, mert a kivett szunet csokkenti a munkaidot es noveli a pihenoidot (45 perccel, illetve, ha 10 orat vezetsz, akkor masfel oraval), illetve ha rendszeres pihenozol, akkor csak egy 45-ost veszel ki, tehat nem 13 ora a munkaidod, hanem 12 ora es 15 perc. Kerekitettem, na ). Bar utobbiban mar nem vagyok biztos, mert mondanak itt mindent...azt se tudom, hogy hol van errol egy atkozott hivatalos forras.
-
-
chop
őstag
válasz Somatom #8832 üzenetére
"A szünet (vagy megszakítás) korábban azon érv alapján volt kötelező munkaidő, mivel a járművezetőnek NINCS választása, döntési szabadsága azzal kapcsolatban, hogy kiveszi-e ezt a szünetet (megszakítást) vagy sem. Ezzel kapcsolatban persze most sincs választása, hiszen az 561/2006/EK rendelet kötelezően előír legalább 45 perc szünetet 4,5 óra vezetési időtartamra, amikor is a járművezető csak regenerálódhat (ez a „Thai-masszázs” a II. fejezetből). Továbbá a járművezető a gyakorlatban a szünetet alapvetően a gépkocsijában tölti (ami a munkahelyének minősül). Emiatt tehát a szünetet (megszakítás) korábban munkaidőnek kellett elszámolni.
Azonban, ez már nem így van.
Az utazó munkavállaló vezetési szünete nem számít munkaidőnek – a Kúria állásfoglalása egy munkaügyi jogvitában (2013.04.26. Jogi Fórum / Kúria)."
Erre mondom, hogy 5 ember otfelet mond, viszont jo lenne tudni, hogy az ellenor otuk kozul melyikre hallgat.
-
chop
őstag
válasz Somatom #8834 üzenetére
Igen, az osztrakot pont nem fogja erdekelni a Kuria velemenye, viszont az is igaz, hogy az Mt.-t felulirja az 561. Az a fo gond, hogy szerintem ellentmondas van az Mt. heti 60 oras limitje es az 561 kozott. Az szerintem nem annyira eletszeru, hogy miutan 3 es fel nap alatt leporgettel 60 oranyi melot (es mondjuk sok rakodas eseten ez siman meglehet), akkor kozlod az iranyitoddal, hogy csutortoktol jovo het hetfoig akkor te itt most szepen allnal. Viszont az se korrekt, hogy 9 vagy 10 ora vezetes eseten meg tovabbi 5-6 ora munkat varjanak el (tudom, hogy ezek a szelsosegek, de ha egy ceg megteheti, akkor szerintem meg is teszi).
-
Somatom
veterán
Hááát... Nálunk sztenderd, hogy az kivezetésre kerül. Engem csak azért nem fenyeget a határ, mert szerdai váltásban vagyok. De, a hétvégi váltásnál necces szokott lenni a kétheti 90 óra. Ami a munkaidőt illeti, a hétvégi váltás a lebaszást is bevállalja, hogy péntekre maradjon egy 15 -öse, ne szombaton kelljen beérnie a telephelyre azért, mert pénteken elfogy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
A 13 vagy 15óra az Tevékenységi idő, ami áll munkaidőből (vezetés, kalapács), továbbá munkaközi szünet(ek)ből (pihenő, készenlét).
A magyar Munka törvénykönyve 12óra napi munkát enged, amit az egész Unióban be kell tartanunk, még ha M.o.-on kívül nem is foglalkoznak vele, idehaza büntethetnek érte.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
A heti max. vezetőidő 54 óra. A kétheti pedig max. 90. Ha az első héten szombaton is vezetsz, akkor a második hét vége előtt könnyen el tudod érni a 90 -et. Ráadásul, akkor az első héten csökkentett heti pihenőd volt, tehát ha a második héten elérted a 90 -et, akkor minimum 45 órát kell várnod ahhoz, hogy továbbmehess. Ez egy hazamenés előtt nem fincsi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Igen, elírtam. Köszi a helyesbítést! Mondjak szebbet? A cég külön túlórapénzt fizet a 90 óra feletti vezetésért. Persze, az erről szóló írás hozzánk eljuttatott verziójában "véletlenül", tévesen munkaidő van írva. Rákérdeztem a főnöknél. Ő mondta, hogy az elírás, fordítási hiba és természetesen vezetőidőről van szó.
A srácok vagy bevállalják, vagy trükköznek ("tervezett stau", rakodás lekésés, stb.).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
Nem kell semmit bonyolítani.
Van 15ó munkaidő azaz 6-21ó. Ezen belül vezethetsz 9-10 órát. Ha már 21:00 van meg kell állni, hiába van még 4ó vezetésed. Vagy ha elfogy a vezetés akkor is.
Ágy vagy kalapácsot használd. Ha téged raknak és a kocsiban vagy teheted ágyra. Más esetben mindig kalapács.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chop
őstag
válasz KAMELOT #8844 üzenetére
Ez eddig oke (en most csak az elmeletet mondom, a gyakorlatot nyilvanvaloan meg nem ismerhetem), de ha te 21:00-kor allsz meg, azaz kiporgeted a 15 orat, akkor az is elofordulhat, hogy vezettel osszesen 5 orat, rakodtal, vamoltal, adminisztraltal 8-at (tudom, extrem eset, de...) es 2-t keszenletben voltal. Ekkor mar nem 12 orat dolgoztal, hanem 13-at. Es itt nem is ez a fo problema szerintem, hanem a heti 60 ora, ugyanis 6 napos munkahettel napi 10 ora pikk-pakk osszejon.
Fos ez a szabaly, vagy a munkaidot kellene 15 orara emelniuk, vagy pedig (en inkabb ezt preferalom ) a tevekenysegi idot 12 orara csokkenteni, mert igy folyamatosan osszhangban kell (kene) tartani a kettot.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Elmélet és gyakorlat ritkán találkozik a fuvarozásban.
Nem hallottam még olyan sofőrről aki (a példád szerint) vezet 5 órát és kalapácson van 8 órát egy műszakon belül és általában minden tevékenységét percre pontosan rögzíti a kártyájára.
Az világos, hogy az 5 óra vezetést az autó mindenképp rögzíti a kártyádon (mágneses korszak utáni új autóról van szó), viszont ha te rampán állsz vagy épp a vámplaccon, az már a te döntésed hogy kalapácsra rakod vagy hagyod ágyikón.
Persze szőrözősebb ellenőrök simán beleköthetnek abba, hogy a kártyán csak vezetés és ágyikó van rögzítve, mert az tényleg nem életszerű, de az ellenkezőjét is sokkal nehezebb bizonyítani. Ezért szoktán sokan úgy kezelni a tachográfot, hogy napi átlag egy órát kalapácson is legyen, így nem szúr szemet az ellenőrnek sem. -
#27070592
törölt tag
Hát, volt már pár kontrollom, de eddig nem volt gondom a heti összmunkaidővel. Az elenőrök is döntően a vezetési időket és a pihenőidőket nézik alaposabban.
Ha műszakot kezdesz, érdemes még a legelső bemozdulás előtt (de már a szabályos 9 vagy 11 óra pihi letelte után) egy 6-8-10perces kalapácsot húzatni a kártyára, elindulás előtti jármű és rakomány-ellenőrzés címszóval. Akkor a szigorúbb ellenőrök is látják hogy rendes ember vagy -
őstag
válasz Somatom #8849 üzenetére
Na de nem az a normális kezdés, ha tartasz egy kis ellenőrzést? Reggel felkelsz, vagy ha beérsz az autóhoz, megnyitod a napot, átteszed kalapácsra és körbejárod az autót (hajnalban, sötétben lámpával). Megnézed a csatlakozókat, ponyvát, lámpákat, hogy nincs-e sérülés. Megkapaszkodva, lábbal megnyomkodod a belső kerekeket, mert kívülről nem látszik, ha defektes. Ellenőrzöd a folyadékokat, majd indítasz és vársz a megfelelő légnyomásra, közben megnyitod a menetlevelet és már el is telt 10 perc.
Üdv: Mcrazy
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest