Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz Qtya123 #18998 üzenetére
S, ha úgy veszed ki a kártyát, ahogy írtam (vezetés után 5 perc munka, műszakzárás, pihenő, 5 perc pihi után veszed ki a kártyát.
Ok, hogy buksz 5 perc pihit, mert a tachográf manipulálása megszakítja a pihit, de hátha így kártya betételkor már figyelembe veszi, hogy pihenőn volt kártyakivételkor és ahhoz igazítja magát...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #19001 üzenetére
Azért van pár dolog, ami számomra nem egyértelmű. Pl. megállok egy cég parkolójában. Hamarosan lejár a munkaidőm. Lezárom a napot. Jön a kollégám, neki még van munkaideje. Lerak a saját autójával, kijön. Én befekszem az ő felső ágyára. Ő átül az én autómba és lerak. Aztán leparkol és befekszik a saját autójába, az alsó ágyra. Amikor nekem letelik a 9 -esem, akkor átülök a saját autómba és megkezdem a műszakomat. Hogyan kéne ezt a két tachográfban dokumentálnom?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Freiherr
őstag
Jó idő van, csessze meg [kép]
XXX
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #19002 üzenetére
Neked annyi, hogy zárás után kiveszed a kártyádat, kollégád lerakás után, kiveszi a kártyáját az övéből, beteszi a tiédbe, leürít, kiáll, kiveszi a kártyáját, átül, beteszi a kártyáját, húz pár perc munkát, lezárja a napját. Horkoltok együtt.
Pihid leteltével átülsz, berakod a kártyádat, visszaírod a pihit, kezded a műszakodat.
Ha használtok menetlevelet (amire ráírhatjátok a tényállást, érkezési időpontokat, stb.), azt lefényképezve, esetleg nyomtatni (te kezdéskor, ő még záráskor) két-két példányban, sofőr és jármű tevékenységet, hogy mindkettőtök fedve legyen.
Szerintem, így.Szerk.: Sőt, nem esetleg nyomtatni, hanem mindenképpen! Mind a két sofőr, két-két példányt, autó és sofőr tevékenységéről!
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #19006 üzenetére
Már nem kell igazolni, hogy hol töltötted a pihit! Viszont ha elkapnak a fülkében kivett kártyával, azért jár a nagyobb bünti.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #19009 üzenetére
Kivett kártyával fekszel egy kamionba! Ha benne vagy a fülkében, bent kell lennie a kártyának. Az, hogy az a tiéd, a szomszédé, nem számít.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Azért ebben nem vagyok biztos. A cég sofőrjeként nyilván bírok a tulaj engedélyével, hogy bármelyik autójában tartózkodjak. Tegyük fel, hogy végeztem, egy kollégám pedig magyar fuvart kapott! Miért ne vihetne haza? Ha bedugnám a kártyámat, akkor négykezes lenne. Sztem símán lehetek úgy egy fülkében, hogy nincs benne a kártyám. Mondok mást. Telephelyen kívül végzek pénteken. Jönne értem a céges kisbusz, de én lemondom, mert a környéken van pár látványosság, amit a hétvégén szeretnék megnézni. Majd vasárnap este, a váltást hozó kisbusszal elmegyek.
A sofőr definíciója, hogy az adott fuvarban feladatainak része a jármű vezetése és így a kártyája a tachográfban kell legyen. Csakhogy akkor nekem már nem feladatom a jármű vezetése, ergo nem vagyok sofőr, ergo a kártyámnak nem kell a tachográfban lennie.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Vitatom.
Mert, ha a kolléga csak két órával később tudja a pihenéshez rendelkezésre bocsátani az autóját, minthogy Somatomnak már meg kelljen küzdenie a pihenőjét, akkor a kártya betételével munkát végez és megszakítja a pihenőjét. S még elégtelen pihenő is lehet a vége, ha a 15 óránál túl csúszik vele...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
A tacho centeres ember ezt nagyon szépen levezette. A jármű munkaeszköz. Ezért tud a rendőr a pihenő idő alatt is baszogatni, mert a munkahelyeden vagy. És a munkahelyeden bent kell lennie a kártyának. Ez a nem az én kamionom ez senkit sem érdekel, mert a kamion nem a tied, és a szerveket nem izgatja, hogy te melyik rendszámot hajtod. Sofőr vagy a cég kamionjában, tehát dolgozol, tehát bent kell lennie a kártyának.
Ha a kollégával mész haza, azért kell benne lennie a kártyának, mert különben folyamatosan tudnátok haladni. Ha a kolléga végzett, neked megvan a pihenő, berakhatod a kártyát, és mehetsz. Csak ez nem szabályos. Persze te nem akarsz ilyet tenni, ezt viszont a rendőr nem tudhatja.
Ugyanezen okból nem hagyható a kártya a kamionba otthon hétvégén. Mert az azt jelenti hogy benne vagy!Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Más. Nekem most van 43:50 pihenőm. Hiányzik 1:10 a 45 -höz. A szabály azt mondja, hogy egy legalább 9 órás pihihez kapcsolható a kompenzáció. Ha én a héten a három 9 -es ből csak kettőt használok el, akkor a harmadik helyett automatikusan kompenzáltam?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #19020 üzenetére
A hathetesednél másra kell ügyelned!
De tisztázzuk a pótlásodat előbb!
Attól, hogy mihamarabb pótlod a 45 órához a csökkentett heti pihenődet, attól még csökkentett heti pihenőt tartottál!
Amiből, kettőt tarthatsz egymás után max.
De, minden 4 hétben kell lennie 2 rendszeres (min. 45 órás) heti pihenőnek!
Ami sematikusan így jön ki szabályosan: rendszeres h.p.; rendszeres h.p.; csökkentett h.p.; csökkentett h.p; rendszeres h.p.; rendszeres h.p.
De mivel te szerdán kezdesz, de függetlenül ettől, hétvégén tartasz egy heti pihenőt (hogy teli hetet csinálhass utána), így van egy kis kavar* a menetben.
Ami jó nálatok, hogy olyan telephelyetek van, ahol a megfelelő szükségletek biztosítva vannak, csak azt kéne igazolnia a főnöknek, hogy van olyan ágyas szoba, ahol a jogszabályban leírtaknak megfelelően tudsz pihenni (az, hogy ha van is ilyen ágyas szoba, de 10 ott hétvégező sofőrre van 1 szoba, az már csak egy telephelyi ellenőrzéskor bukik ki), de szabályosan tölthetnétek ott rendszeres heti pihenőt, akár pótlással.*S, ami a kavar: van egy olyan bejegyzése a Trace-nak (amire támaszkodva ellenőriznek, büntetnek, nem büntetnek a hatóságok), hogy "69 órát meghaladó egybefüggő, de két hetet érintő heti pihenő számolható mindkét héthez."
Ez alapján neked már a szerdai kezdéses heteden "előre" megvan a heti pihenőd.
Erre is rá kell keresnem, mert a telefonra elmentettnek tudtam, de nem találom.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #19023 üzenetére
Hathetesednél meg ha csak a középső kettőt, egymásután, bent töltöd, már jó vagy. ha többet, akkor még jobb. Hiába nem kérhet már szállodai számlát utólag, de egy olyan igazolás a főnöködtől jó lenne, hogy nálatok adottak a feltételek.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
Azért oké, hogy undormány módon zúg a hűtős pót, de van néha előnye is.
Tegnap ebben a nagy hőségben dögnehéz papírtekercseket pakoltak fel állítva, egymást kitámasztva kettesével.
Nekem ajtó nyit és csuk. Rajtam kívül volt még ott 3 ponyvás, mindenki ezt rakodott. Amíg vártuk a papírokat, spaniztak ezerrel elég sokáig, pont délben a macskaköves pokolmeleg placcon a tűző napon. 3-ból kettő azzal a lendülettel alsógatyára vetkőzve meg is mosdott kannából, mert csatakká izzadtak. Ilyenkor azért jó a dobozos.
Amúgy szerintem akár hűtőssel, akár másikkal járnék, így is-úgy is füldugóval kellene aludnom. Megálltam kicsit az M1-en az egyik pihenőben. Nem kell hűtő a hangzavarhoz. A pályán elhúzó kamionok nagyon odahallatszottak, mellé a bolgár autónepper traileresek is hangoskodtak ezerrel, meg a kisbuszok karavánok tagjai is. Füldugó nélkül esélyem nem lenne elaludni ilyen feltételek mellett, legalábbis úgy gondolom.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz Qtya123 #19025 üzenetére
Hát igen, még télen is szakad rólunk a víz, mert a sárga kabátok nem szellőznek át. Trikó, deréköv, póló, hosszú ujjú, vastag kapucnis, kabát, mind tiszta víz mire végzek egy 20+ spanis lekötéses melóval.
Rühellem is ha egyik nap rakodok, másnap meg le. Az is megizzaszt.
De, jobban szeretem tudni, hogy az áru le van kötve, nem mozdul semerre mögöttem. Nem mindent fog még a doboz vagy a konténer fala!Füldugót meg biztonságból nem használok. Még ha a nyálért, meg az áruért nem is szállok harcba, de a kabinba bejönni akaró számítson némi ellenállásra! Meg hát, az ébresztőt sem árt hallani!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #19026 üzenetére
Minap rakodtam egy kötözőset. Szép meló Schubiban, ahol nem lehet nyitni az oldalát. Eltmann, papírtekercs, új módi. Adnak két, vékonyabb spani kötelet, kampóval, a végén, meg a közepén egy-egy füllel. Azokat be kell lógatni a homlokfalon egymástól kb. egy méternyre. A füleken át kell húzni egy-egy spanit és lekötni kb. egy méterre a faltól. Ezek hivatottak megfogni a tekercset, ha előre akarna mászni. Persze, ettől még le kell kötni, de legalább csak egy spanival, nem kettővel, keresztben.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #19027 üzenetére
Az is finom művelet lehet!
Ilyen , előre gyártott megoldással kellene a kerek rakományokat rögzíteni, ha nincs fed (rak)lap. Felrakó biztosítja, s mint a raklapokat a lerakón hagyni.
Múlt héten hoztam M.o.-ra 200l-es hordókat, 2db/raklap, műanyag pánttal forgatva a raklaphoz. Hiába magyaráztam, hogy ez így nem jó, kell lap a tetejére. -Nincs, kössem le középen! -Ja, hogy oda pont nem került, rögzítő szem? Az nem az ő gondja! Szerencsére, a magyar fél megértette, hogy mi a gond ezzel, s állítólag beszél a feladóval...
A megoldás az lett, hogy oldalléceket fektettem rájuk a szélére, úgy az élvédőket, de alágumizás nélkül könnyen elcsúsztak, így később léc és hordó, léc és léc, léc és élvédők közé pakoltam gumikat. Fokozatosan feszítve, föl- lejárkálgatva, ellenőrizve, igazgatva sikerült úgy lefogatni a hordókat, hogy rögzítve legyenek.
Igaz, szép novellát írtam a CMR -re, főleg mert a 18-as rubrikába írt fenntartásomat egyszerűen kitörölte.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz HoTaZo #19026 üzenetére
Hát egy biztos, hogy nem napi több le-felrakós gyűjtőzésre való ez a spanizós móka. Úgy még tényleg oké, hogy spanizás és 2-3 nap múlva lerakás. De rövid távon kb nincs annyi ruha nála, amennyit teleizzad az ember.
Füldugóhoz: Nem zárja ki olyan mértékben a zajokat, hogy egy ébresztőt ne lehessen hallani. Legalábbis az a méhviaszos, vagy szilikonos fajta, amelyiket a feleségem használ. (Ez is milyen már, egyáltalán nem horkolok, de mégis füldugóval kell aludnia szegénynek, ugyanis alvás közben rohadt sokat mozgok, mit valami félbolond és arra ébred fel, hogy surrog az ágynemű, ahogy jár rajta a kezem-lábam... Nem vagyok normális na. )
Szóval kipróbáltam ezt a fajta füldugót, simán hallani az ébresztőt, sőt még az alap hangerejű beszédet is érteni, ha mondjuk mellette 3 méterrel mondják. Csak ugye halkan és az már előny.
Az tény, hogy a fülkés tolvajok esetén nem előny, de gondolom azok elsősorban befújás után mennek be, akkor meg sajnos már füldugó nélkül se lesz ébren az ember.
Az ilyen riasztó ér egyébként valamit a befújós rohadékokkal szemben? [link]Nem is tudom, egyébként mi a jobb, ha valami industrialban áll az ember? Előny: nincs annyira szem előtt, talán nem találják meg, de egyben a nincs szem előtt a hátránya is.
Zsúfolt HOF: lényegében terülj-terülj asztalkám van a tolvajoknak, de ott meg nagyobb a jövés-menés, talán az előny. Bár láttam olyan videót, hogy zsúfolt HOF-ban, simán befújtak és bementek.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
Az új tacho'-k: [link]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
válasz HoTaZo #19031 üzenetére
"A piktogramok bővítése is egy olyan tovább fejlesztett funkció, melynek köszönhetően a járművezető részletes útmutatást tud adni a rakomány típusáról és állapotáról."
Az összes többi csak rizsa. Még nyomkodjad majd ezt is, figyelj erre is
Nem is bánom, hogy csinálom a buszos jogsit...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
válasz Qtya123 #19029 üzenetére
Az utolsó turnusomon el is fogyott a pólóm. Hosszúujjúban kellett haza mennem.
Pedig igencsak bőven viszek magammal ruhát.Párom csak ilyen szilikonos, gyúrható füldugóval tud elviselni éjszaka. Én csak horkolok, csámcsogok, "zümmögök" (ő így mondja) éjszaka.
Nem tudom, hogy ér-e valamit az ilyen, mert ha már fújtak és tudsz is szellőztetni, mert felébresztett a riasztása, akkor se fitt az ember, s lehet, hogy akkor kap a fejére egyet, ébredező stádiumban...
Industrialban, ha odajárósak, akkor ott lehetsz áldozat. Én inkább kerülöm, de van, hogy a szükség rávisz.
Sima vagy benzinkutas parkolóban inkább láttam gyanúsan ólálkodókat, mint HOF-ban.
Szerintem, még az a legbiztonságosabb.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
lazoltan
csendes tag
válasz HoTaZo #19033 üzenetére
Én ha csak tehetem ipari parkban állok. Eddig kétszer loptak tőlem gázolajat, Nancynál és Crailsheimnél is a pályán. Az új szerelvényről pedig hofban próbálták lelopni a pótkereket.
Ezzel szemben az ipari parkokban legtöbbször éjszaka a kutya nem jár.
Mondjuk utálok hajnalban indulni, mire meg kellene állnom mar nincs is a parkolókban hely.egyébként csalódott vagyok, nem tudom, hol a beígért szicíliai 48fok, csak 41 van, igaz árnyékban
[ Szerkesztve ]
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." Epiktétosz
-
Zolás
addikt
Tehát a rakodás alatt kivett pihenő időket akarjuk ellenőrizni, mert nincs élő ember, akinek kalapácson van rakodás alatt. Így viszont ezt is büntetni tudjuk! Pénz, pénz, pénz!
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Ha vkit Thayngenen keresztül küldenének Svájcba, szóljon az irányítójának, hogy nem lesz gyors. Feldúlták a parkoló felét. Kedd délután is egy órát álltam sorban, pedig akkor már üres szokott lenni a placc.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
Én is betáraztam a buszos jogsit, de csak amolyan ZS tervnek, mert félek, hogy egy idő után nem fogom csípni az utasokat, elegem lesz belőlük.
De azért jó, ha van. Ha úgy adódik, akkor el tud menni az ember mondjuk egy délelőttös műszakba a BKK-hoz, lesz teljes belenetett bére, meg otthon is van azért. Bár azt nem tudom, hogy 1 hónapban hány napot dolgoznak. Ha minden héten 6 napra írják be őket, akkor az azért nem finom.Amúgy egyre inkább valószínű, hogy kamion lesz a főállásom. A nyár eleje óta vagyok rajta a munkakeresésen, jelenleg van egy amelyik még biztató, a területen is otthonosan mozgok (repüléssel kapcsolatos), jelenleg a harmadik körös interjúm jön. Ha ez összejön az jó, de ezen kívül más nincs nagyon kilátásban.
Pontosabban lenne, mert álláshirdetés annyi, mint égen a csillag. Sokra jelentkeztem is. Csak így jó 1.5 hónap tapasztalata eddig az, hogy sír mindenki, hogy nem talál embert, de fizetni még a mai napig nem akarnak normálisan a legtöbb helyen, annak ellenére, hogy milyen drága lett a megélhetés. És az a durva, hogy még nagyobb multiknál is előfordul ez, pedig azt hittem, hogy azok azért az esetek többségében normális bért adnak.A lényeg, hogy ugyan nem atomfizikusi, de nem is képzettség nélküli munkákra lőttem. Angolul tudok, mérnöki diplomám van (igaz egy percet nem dolgoztam benne), van vámügyintéző OKJ-m és valamennyire értek is hozzá. Olyan jellegű munkákra adtam be, mint vámügyintéző, gyártástámogató mérnök, import-export ügyintéző, műszaki koordinátor, stb... És azt tapasztalom, hogy a fővárosban a cégek nagy része ezekre a munkákra a nettó 250-350-es sávban akar fizetni. Nettó 400-ra már húzzák a szájukat, hogy nem (pedig az alatta van, amit eddig kerestem). Ennyi erővel minek a nyelvismeret, végzettség, stb..., simán megkeresi az ember targoncásként is ezt és nem kell végignéznie a HR-nek fontoskodását a 100 körös interjúkkal, meg a teszteljük az angol tudásodat, meg milyen kihívásokat keresel a szakmában hülye kérdéseket.
Amúgy meg ha már pénz, nyilván mindenkinek más az igénye és élethelyzete, de én azt mondom, hogy ma egy nettó 300-350-es fizetés, ha nincs gyereked, nem albérletben élsz és nem vagy agyig eladósodva, akkor arra jó, hogy nagyjából megvagy belőle, nem kell a számlákkal zsonglőrködni és esetleg, ha nem volt váratlan kiadásod és takarékos vagy, akkor egy 60-80e Ft-ot el tudsz rakni a hónap végére. Igen, csak én úgy gondolom, hogy ez a megtakarítási mennyiség kevés ahhoz, hogy stabil egzisztenciád legyen, illetve normális megtakarításokat képezz. Arra jó, hogyha elromlik a mosógép, vagy beesik egy 400e Ft-os javítás az autón, akkor ki tudod fizetni.
Ha meg van gyerek/hitel/albérlet, akkor pláne 0 a megtakarítás belőle.
Tudom, hogy az országban nagyon sokan örülnének, ha keresnének 300-350e Ft-ot és annak is, ha nem jelentene gyomorideget, ha új mosógépet kell venni a régi helyett, de én úgy gondolom, hogy az ennél magasabb igény az nem a telhetetlenség kategória, hanem pusztán az, hogy az ember normális középszintű életet akar folytatni, ahogy eddig is tettem. Ehhez meg az kevés, szóval töröljék ki a seggüket vele a cégek.
Nem 0 munkával akar az ember nettó 1 millát, de azért ne legyen már egy erős választóvonal 2023-ban egy 430-450e Ft-os bér.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Qtya123 #19040 üzenetére
Magyarországon nincs középosztály. Megszüntették egy ideje.
[link]
Amúgy a 350k az a vegetáláshoz elég.
Ha valamit akarsz csinálni, arra már nem.
Most nem mondok sokat, megtehesd azt amit most én, hogy két hónapig nem dolgozom (illetve igen, aquaparkban úszómesterkedem, de ez háváj nekem), és közben mondjuk csinálj egy új jogsit.
Vagy mittudomén, elmenj egy este túralufizni, vagy tank-rideolni, akármi, ami nem munka/alvás.
Vagy csak simán legyen egy kerted amiben örömed leled, ilyesmi.
Erre már nem. Pedig ezek nem nagy dolgok.
Havi fix 700 kell ahhoz, hogy mondjuk egy váratlan klímacsere, vagy nem tudom... mondjuk ledobom a 105ös hajtást a bicajról, és teszek rá ultegrát dolgokat véghez vihess.
Csak a jelenlegi realitás az, hogy az embereknek fogkrémre nincs pénze, emiatt szétrohad a foga, emiatt gyomorfekélye lesz, emiatt...[kép] *erős politikai töltet.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Qtya123
őstag
Igen, írtam is, hogy 350 környéke arra elég, hogyha nincs hitel-gyerek-albi, akkor kb kijössz. De nem úgy, hogy abból szórakozásra, hobbikra is jut. Vagy jut minimális, de akkor 0 Ft körül lesz hónap végére.
Amit írsz a középosztályról, arról eszembe jutott egy pénzügyi oldalon egy cikk és a kommentek. A cikk azt fejtegette, hogy egy középosztálybeli szinthez egy családban mindkét félnek LEGALÁBB 650e Ft-ot kellene keresnie.
A kommentek elözönlötték a cikket, hogy húúú hát persze, nehogymár. Nekik vannak ismerőseik, akik ennyit keresnek és hát azok milliomosok. Mert eljárnak Horvátországnál messzebbre is nyaralni, meg 4-5 évente másik autójuk van, szóval milliomos az már. És nem nagyon lehetett nekik megmagyarázni, hogy báttya, ez nem a milliomos szint, pont ez lenne a középosztály és azért nem érted, mert nálunk ilyen nincs, legalábbis nagyon vékony a réteg és ezért hiszed milliomosnak.Meg milliomos... Ha most azt mondod, hogy van mondjuk 18 millió Ft megtakarításod, akkor a lakosság szerintem kb 70-80%-a azt mondja, hogy tele vagy, mint a déli busz. Közben meg igazából a dolgok mögé nézve mi ma 18 milla, ha nincs mellette már meglévő egzisztenciád? Egy alap lakásra önerő, vagy egy középkategóriás új autó ára. Mégis, ha keresel 300-400e Ft-ot, kb mission impossible összerakni, vagy végtelen idő.
Van az a mondás, hogy azért eszel, hogy dolgozz és azért dolgozol, hogy egyél. Sajnos ez annyira széles körben így van, hogy már-már normálisnak tekintik sokan.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Qtya123 #19042 üzenetére
Dióhéjban ez a lényeg.
Nagyon komoly problémák vannak emberek fejében, és nagyon gyorsan leragandnak egy időpontnál.
Anyámék is mondják, hogy jujj, jajj, teraszt kellene hosszabbítani, téliesíteni, dehát 2.5 millió forint, és jujj jajj...
Mondom nekik, hogy ne a 90es években gondolkodjanak már a 2.5 millióval, azt egy aldis volt vezetője is megkeresi 3 hónap alatt... Adres kamionos kettő.
Itt nem az a baj, hogy 450 egy liter tej, meg 5 adagos rakott krumpli 5ezer anyagárban, hanem az, hogy nem 5-600at keresel.
Meg nincs lehetőséged kikapcsolódásra, pihenésre, mert annyira a génekbe van ivódva a folyamatos kattogás, gondolkodás, parázás, hogy ha akarsz sem tudsz már kikapcsolni. Pláne nem egy hét alatt .
Ezért (is) hullik gyorsan a magyar.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Qtya123
őstag
Na, tegnap pont ezekről beszéltünk, erre délután egy olyan helyről jeleztek, ahonnan azt hittem, hogy nem fognak már hívni, hogy enyém az állás.
Szóval 1 hónap és vége a kamionnak, mert irodai munka lesz és nem tudom mellette csinálni. Meglátjuk milyen, a kamion továbbra is itt lesz B opciónak. De a munkaerőpiaci helyzetről annyit, hogy 38 helyre adtam be és a legtöbbnél a br. 650-700 körüli bérigényem volt a gát, nem a szaktudás. Amin még nem is csodálkoznék, ha egy elmaradottabb régió zsákfalujainak környékén lévő cégekhez adtam volna be. De mindenki azt zengi, hogy hú Budapesten milyen jók a bérek. Hát látom.
Ez a cég is egy amcsi multi, valószínűleg ezért is adta meg, mert nem annyira surmó a méretéből és bevételeiből adódóan, mint a kkv.Azért hiányozni fog a kamion. Majdnem 2 év. Igaz havi átlag 4-5 nap volt.
Bár igaz, hogy valamennyire megismertem és a szerelvény kezelését szívás helyeken is megtanultam, megoldottam törés és karcolás nélkül, de azért még mindig csak kapirgálom a felszínt. Az igazán benne levés nem volt még, a napokig fülkében alvással, főzéssel, parkoló, tisztálkodási lehetőség kereséssel, zajokkal, parkolói élettel, stb...
Szóval összességében még mindig kicsit laikus az ember és hiába mondom azt, hogy amit csináltam tetszett, nem tudhatom, hogy élesben is ugyanezt mondanám-e, vagy más lenne a véleményem. Ennek a pudingnak nem az evés a próbája, hanem a rendszeres fogyasztása.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #19046 üzenetére
Nyilván. Tisztában vagyok vele. (Ehhez jön amúgy még cafeteria és bónusz, tehát magyar viszonylatban nem rossz.) De egyrészt az külföldi cég, magyar kamionos cég nem hiszem hogy ad 2 hétre ennyit.
Másrészt azt beszéltük a feleségemmel, hogy a 2/2 távollét még működőképes lenne valószínűleg, de előtte megpróbálok itthon valami mást. Ha esetleg nem teszik/nem megy, akkor jön a 2/2 kamionon. -
Di Natale
aktív tag
Hétfőn megyek PÁV 2-re. Hogyan tudok erre felkészülni?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest