Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
válasz SzalaiG #1102 üzenetére
Decemberi ünnepek miatt csúszik, jövő héten megkapod szerintem.
Ügyesek azért, ha sokat csúsznak és lejár a kártyád, amit most használsz, akkor se tehetsz semmit, és 90 nappal a lejárat előtt nem igényelhetsz újat.
Nekem is öt hét volt mire megjött, és nem voltak közbe ünnepek.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#81556480
törölt tag
válasz SzalaiG #1133 üzenetére
Heló!
Én GÖnci vagyok de életemben nem hallottam még a Pálinkás Intertransról, elvileg meg itt van mellettünk.
Mekkora ez a cég? A felvételinál azt kell érteni hogy itt vettél fel árut vagy ennek a cégnek dolgozol és felvételiztél? nem értem pontosanAmugy megvan a C kresz vizsgám, kedden rutin vizsga.
(#1131) Cheesy
Írnál egy privátot hogy miről lenne szó ? Ez raklapos árú? ha jó előre van egyeztetve én lehet tudok itt a messzi borsodban darus autót. ( nem KCR, az már kicsit kamaz feeling )
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz SzalaiG #1147 üzenetére
Ingyen neteket ahol hot-spot van, nem tudom nem járok külföldre. Viszont pár cimbi mondta, hogy kint vesznek Lidlben meg össze vissza 20 euro körül usb-stickeket és mobil net powaaa. Alap dolgokra megfelelő.
A térképeket passzolom, én már csak a google maps-nek hiszek.
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
válasz SzalaiG #1293 üzenetére
Érdekes. És a nagy igazság a végén van: " Ha valaki kamionozásra adja a fejét, annak legtöbbször nincs visszaút," Nekem is van pá ismerősöm aki már régen ott akarta hagyni a fuvarozást, csak még legyen kész a ház, még vesz egy autót,stb; de azóta is csinálja pedig valakinél már gyerek is van...
BANZAII
-
félisten
válasz SzalaiG #1375 üzenetére
Szia!
Neked mit jelent az, hogy jo ceg? Ahova nem tudsz bejutni, az ugy sem jatszik. Ilyen szerintem nem nagyon van. Ahol a penz a jo, ott a melo a szar, ahol a melo jo, ott a penz gane, vagy messze van, sokat kell kint lenni stb. Mindig be kell vallalni valami opciot a masikert.
-
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #1863 üzenetére
Szia ! Pááálinkáááásss ? Még csak az kéne ... nagyon rossz a híre . Senkinek nem ajánlanám ! Nem szívesen reklámoznám a jelenlegi főnökömet ( itt is harcolni kell , de van eredménye ) . Így csak annyit tudok mondani , hogy nem anyacéges , de a Nagykőrösin van a bázisunk .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #1866 üzenetére
Itt posztolgatott egy Laci nevű egyén ... élménybeszámolókat írt . Ő adta a tippet , hogy keressem piás urat ... elmentem és váltottam vele pár szót . Volt egy olyan érzésem , hogy nem egyenes ember ... . Mondtam neki , hogy egy két hét mire átrágom , de naponta hívogatott , hogy már nem sok hely maradt , és ha nem lépek , akkor sajnos betelnek az állások . Ez elég volt a gyanakvásra ... Úgyhogy besétáltam a Nagykőrösire és jelentkeztem a felvételis macánál .... Végül a Terpesz 2 - nél kötöttem . Oda se menjen senki , mert sok a csókos , és így tényleg a szar melókat kapod . Nem beszélve arról , hogy nyegle , lekezelő irányítóból telt ház van , és a főnöknőről már említést sem teszek . Már az elején bepróbálkoztak , és az 5. hétre hoztak haza . Mondtam nekik , hogy ez volt az első és az utolsó ilyen eset ... ezek után rendre a 4. hétvégére hazahoztak . Aztán kezdték a fizetéssel ... ( számolom a járataimat és így szinte fillérre pontosan tudom az összeget ) . Mondom nekik , hogy valami nem stimmel , mert kb. 30.000 ft hiányzik a költségtérítésből . Elővettem a lemásolt menetlevelet és átadtam nekik tanulmányozásra . Mondanom sem kell , hogy a következő fizuhoz volt csapva a "levonás" , és a továbbiakban nem is volt problémám a számokkal . A szabadsággal is próbálkoztak , de ott sem engedtem nekik ... Végül jobbnak látták , ha megszabadulnak tőlem .... elővették a 45 órás sztorit . Közölték , hogy amennyiben 45 óránál hosszabb időre szállok ki a kocsiból , akkor pakoljak ki . Mondtam , hogy rendben ... nem szállok ki , elég a 45 ös pihi , de még indulás előtt az asztalon lesz a felmondásom ... azt mondja erre az "irányító" , hogy ne fenyegessem ! Erre én ... ez nem fenyegetés , hanem ígéret . Az a fenyegetés , ha azt mondom , hogy szétrúgom a seggedet . Erre már nem reagált .. Aki már látott retek vontatót belülről ( a szotyisnál gyakori ) , akkor annak nyilván érthető , hogy miért nem váltogatom a vontatót . Igaz ugyan , hogy kevesebbet vagy otthon , de a kabin az tiszta és illatos .... van komfortérzete az embernek . Meg amúgy is imádom ezt csinálni , és nem zavar a kevés otthonlét sem .
Tehát váltottam ... nem bántam meg !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #1879 üzenetére
Nem mondom , ha számottevően több lenne máshol a pénz , akkor én is váltottam volna . Többnyire jók a fuvarok és ha nem váltogatod a vontatót , akkor a géppel sem lehet sok probléma . Ritkán találkozni más nagyobb céggel Spanyolban , Svédben , Finnben , vagy Olaszban Rómánál lejjebb ... itt ez is megesik néhanapján .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
válasz SzalaiG #2066 üzenetére
a buszos nem mindig tud reggelizni, mert mire a nép megzabál, neki el kell menni a buszért, rendbetenni, és odaérni a szállodához, sokszor meszsebbre tud csak leparkolni. valaki írta már itt hogy a buszozás sem fenékig tejfel. én nem sokat tudok róla, de szerintem a kamionozás jobban fizet. könnyeb bejutni, szabadabb vagy, nem olyan nyűgös ha ráérzel.
-
toztaat
csendes újonc
válasz SzalaiG #2074 üzenetére
Kösz a tippet.
Még sok mindent mérlegre kell tennem, nem vagyok már fiatal, van 8 órás állásom (valójában 11), jól tudok angolul, és még németül sem adnak el. Vonz ez a szakma, de nem kell sietnem sehova, alaposan meg fogom gondolni. Nem könnyíti meg a döntést, hogy kicsit nehéz kívülről tájékozódni, ezért fordultam hozzátok.
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #2217 üzenetére
A mi franchise csoportunknál nem lesz norma , vagy plusz km pénz . Vannak olyan csoportok , ahol napidíj + km pénz (a fogyasztás függvényében) adja a költségtérítést . Én is kételkedéssel fogadtam a hírt ...
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2283 üzenetére
Schedler. Schubbodenes (önkihordós) nyergesekkel dolgozunk. Nagyrészt papírhulladékot, faforgácsot szállítunk, de néha beesik szemét és raklapos áru is. Leginkább délnémetországi és svájci címeink vannak (máshol még nem is voltam október óta). A wolfsburgi terminálon is volt már 2-3 hétvégém.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2285 üzenetére
Bocs, összekevertem! Az nem Wolfburg volt, hanem Wolfurt.
Igen, igaz. Bár, ez is rutin kérdése. Az elején borzalmas volt, de mostanában volt olyan hét, hogy meg sem izzadtam. Kétféle pót van. Amit én kaptam, az a régebbi konstrukciós. Az szopás az újhoz képest. Most azt mondták, hogy két hónapon belül cserélik a régieket. Hajtás is van, de hozzáállás kérdése. Én bírom. Olyankor a havi két hét pihire gondol az ember. Meg, én mindíg útáltam a ponyvázást, oldalról rakodást, kötözést. Itt fix oldalas a pót és talán két felrakó van, ahol kötözni kell.
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2287 üzenetére
Az idő, ahogy kijön. Lehet akár 5x15 is (fizetik a büntit), de ha jól jönnek ki a rakodások, vagy becsúszik vmi gebasz és lekésel, akkor beleférhetsz a 13 -ba. Van hétfői és szerdai váltás. Én szerdaira kértem magam. Szerda délután kiérünk és vagy szundi, vagy gurulunk egyet a határig, vagy a lerakóig. Ezek elég kaotikus váltások. Aztán csüt., pént és rápihenünk a "hosszú" hétre. Aztán H,K,Sz és jövünk haza két hétre. Lehet a 2-2 hét helyett 3-1 hetezni, vagy nyomni egy 6 hetes etapot. A lényeg, hogy ugyanabban a váltásban maradj.
1100 nettóval vagyunk bejelentve, ami alap + napidíj. Erre jön 100E balesetmentességi prémium, plusz vmi fingilingi az éjszakai vezetésre (nem nagyon szoktunk éjszaka vezetni). Ha 2-2 -ben dolgozol, akkor 1240-1260 körül jön ki a vége és ezt napra pontosan utalják. Ha többet melózol, akkor nyilván több a lé, de nem matematikailag arányosan. Plusz, kölkönként is jár vmi családi pótlék, de ezt nem tudom, hogy mennyi, mert engem nem érint. Kb. ez a szitu "nálunk".Ja, az autók. A nagyon régiek Volvók, de ezeket szintén mostanság cserélik. Az eggyel fiatalabb eresztés, mint az "enyém" is, azok MAN -ek és a még újabbak Volvók. Többet ne kérdezz róluk, mert gőzöm sincs, hogy melyik, milyen és nem is érdekel. Azt sem tudom, hogy én pontosan milyenen ülök. Gyenge és zabál. Ennyi.
Mi az a "Spézen"?[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2292 üzenetére
Szerintem se rossz.
Az alap infókat Comlog -ra küldik németül, a többi meg telefonos. Német az irányítás, de mivel a legtöbb sofőr Magyar, próbálnak egyszerűen fogalmazni. Ha valami összetettebb probléma van, akkor pedig valamelyik németül jól beszélő kolléga segít. Hallottam, hogy most kirúgtak egy újoncot, mert a rakomány nettó súlyát nem tudta bediktálni. Lássuk be, hogy az azért tényleg erős Németországban, egy német cégnél![ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2297 üzenetére
Részvétem! Amúgy is gyűlölöm a telet, kamionnal meg pláne. Csak egy előnye van. Nem rohad meg az ember a fülkében. A hideg ellen lehet védekezni, de a meleg ellen nem nagyon.
Szerintem van felvétel. Engem is most egy új hús váltott. Nézd meg a Schedler honlapján, hogy keres -e még sofőrt! De, tényleg embert próbáló a meló! Csak a két hét miatt vagyunk ott.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #3014 üzenetére
Ez nem hivatalos, csak ahogy én tudom a dolgokat!
Az ok:
Franciaországban drágább az élet, ezért nem nagyon tudnak labdába rúgni nemzetközi szinten (francia kamiont sem nagyon látsz nemzetköziben). Ennek ellensúlyozására ott szopatják a külföldieket, ahol csak tudják, és mint tudjuk, a francia hatóságok nem épp a liberalizmusukról híresek.Az indok:
Minden, Franciaország területén dolgozó munkavállalónak joga van a megfelelő életszínvonalhoz.A módszer:
Megalkották a minimális munkakörülményeket szociális juttatásokat, és fizetési normákat leíró törvényt, és minden, Franciaország területén dolgozó munkavállalónak hivatalosan tudnia kell igazolni, hogy megkapja a törvényben leírt minimumot.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #3133 üzenetére
Nálunk nyílt titok, hogy a cég fizeti a túlmunkáért kirótt büntit. Volt már 5x15 -öm, és utána még szombaton is gurultam. Eléggé meg voltam viselve. Legutóbb több, mint 5 ezer Km. -t mentem a két hét alatt úgy, hogy az egyik hétfő ünnep volt. Ez elsőre nem hangzik soknak, de mi átlag napi 4 -szer rakodunk. Sejtheted, hogy ez mit jelent munkaidőben.
-
Qtya123
őstag
válasz SzalaiG #3133 üzenetére
Igen, ezt múltkor én is számolgatta, hogy oké, hogy jobb pénzt lehet keresni, mist sok más helyen, de munkaórára lebontva igen alacsony az órabér. Jól hangzik, hogy kb 1 hét alatt meg lehet keresni azt, amit mondjuk egy tanárnő 1 havi munkabérként kap, de azalatt az 1 hét alatt a kamionos sokkal több munkaórát is dolgozik. (Emellett ha azt belevesszük, hogy a pihenőidejét is a "munkahelyén" tölti, akkor gyakorlatilag 1 hét alatt 168 órát "dolgozik", tehát annyit, mint más 1 hónap alatt).
Nem akarok nagyon beleokoskodni (ha hülyeség majd kijavítotok) mivel nem űzöm a szakmát (még), de tippem szerint a kamionozást az tudja csak hosszútávon csinálni, aki nem a klasszikus értelemben vett munkaként tekint rá, hanem szereti ezt és nem tudom megfogalmazni jobban, de a munka egy részét egyfajta "hobbiként" éli meg. Máskülönben szerintem a "jaj csak teljen le ma is a munkaidő" mentalitással nem lehet kibírni ennyi munkaórát.
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #3292 üzenetére
10 Erzsiért 1,5GB/hó, 15 -ért 5GB, de ha elfogy a másfelem, akkor 6 Erzsiért újra kapok másfelet az eredeti időpont végéig. Ezek a netes árak, de a kártyát lehet beszéd, beszéd+net, és csak net tarifacsomagokra regisztrálni. Van hozzá Androidos app, amiben látod az egyenleget, meg persze feltölteni is lehet vele.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz SzalaiG #18931 üzenetére
Pl. zsid. De, rég járt erre.
Egyik kollégám ment át svájci céghez. Azaz csak menne. Jött vmi új szabály, amit a leendő munkáltatójának kéne intéznie, de vmiért nem megy neki. Úgyhogy a srác már két hónapja dekkol otthon, két munkahely között.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SzalaiG #18958 üzenetére
Ömlesztett papír, papírbála, papírmassza, papírtekercs, faforgács, fűrészpor, fagyökér, ipari hulladék, háztartási szemét, raklapos áru, stb. De, vittem már töltényhüvelyeket, meg vasúti talpfákat is.
A prividre is inkább itt válaszolok. Augsburg után van a cég, Schedler a neve (így hívják a tulajt). DAF -okkal, Mancikkal dolgozunk. Én egy 480 -as XF DAF -fal húzok önkihordós (mozgópadló, Schubboden, cargo floor) pótkocsit.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SzalaiG #18961 üzenetére
Havi fix és némi plusz, ha szombaton vezetsz. Két hét meló, két hét pihi. Ha fixesítenek, akkor ugyanazon az autón ülsz, ugyanaz a váltód. Nagyrészt német belföld, de gyakran megyünk Svájcba (bemegy, lerak, megrak, kijön) és van egy-két francia címünk is. Ez nem klasszikus kamionos meló. 400-600 -at megyünk egy nap, 2-6 rakodással. Persze, ne ponyvás rakodást képzelj el! Itt nincs kötözés. Eltekered a tetőponyvát, a bagger, vagy a homlokrakodó beledobja a motyót, aztán visszatekered a ponyvát. Lerakásnál kinyitod a hátsó ajtót, megnyomod a gombot a távirányítón, a Schubi meg kitolja az árut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SzalaiG #18964 üzenetére
Egyik kollégával közösködök. Egyszer az ő autójával, egyszer az enyémmel. Főfalusi vagyok, cirka 700Km, hét óra a normál menetidőnk. 07 -kor indulunk 14-15 között kint vagyunk. Hazafelé 17-20 között indulunk attól függően, hogy hogyan érünk be. Kifelé, a magyar határ előtt, az EDO -n tele tankolom. A cégtől kapunk 50 Euro Shell kártyát utazási támogatásként. Azt kint beletankolom és úgy már elmegy hazáig. Felváltva 100 Euro a kártya, akkor elég otthonról teletankkal indulnom.
Abszolut tervezhető. Csnáltam egy Google naptárat a ciklusaimmal. Akár évekre előre tudom, hogy mikor melózok és mikor vagyok pihin. Nyolc év alatt egyszer változott, átraktak másik váltásba.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz SzalaiG #19258 üzenetére
Csak így, hidegen, semmi előjáték?
Nekem azt tanították az elődeim, hogy a "Mit viszel?" kérdésre "Vastömböt!" a válasz.
Amúgy ez valamilyen raklapos áru, de nem tudok többet.
Gyálról indulnak az autók, de egri a vezetés. Ha váltani akarsz, akkor tudnunk bővebben is részleteket fejtegeti.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.