-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #209203 üzenetére
Csak saját filozófiát tudok a kevérékre. A maxxgrip extra tapadása szerintem csak a versenyzők számára nyer értelmet, aki teker annak túl sokat lassít a bringán. Ellenben elég gyorsan kopik és főleg hátul nagyon hamar el lehet fékezni az ennyire lágy keveréket. Szóval a sebesség és kicsit a tartósság szempontjából is nekem mint hobbi bringásnak jobb a maxxterra. Elől és hátul is azt használok a klasszikus assegai - dhrII felállásban. Így legalább egy szezont kibírnak (ha nem vágja valami szét), elől még többet is.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz HollyBoni #209312 üzenetére
még jó pár régebbi combosabb bicó a körforgásban keskenyebb felnikkel.
Ez igaz. Az utóbbi fél évben (és ma is napi szinten) a használt piacon amennyi demo 8 megjelent (cseppet túlárazva), az az érzésem, hogy Magyarország lett a demo8-ak temetője, mint a 15 éves prémium nyugati autók esetében. Persze mindenki fájdalommal és szomorúan válik meg imádott gépétől, de valamiért mégis mind modernizálni akarnak.
Bocs ez nem mind a tiédhez kapcsolódik, csak most kijött belőlem. Aki jártasabb az iparban talán évhez is tudja kötni, hogy 5 éve, vagy mikortól indult el a 30mm+ trend az összes trail/enduro gépen, de ma már a downcountry gépeken se unikum. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #209315 üzenetére
Casing a tereptől, a súlyodtól és a tudásodtól is függ. Nyilván a tekerés/gurulás arány se mindegy, ahogy nő a védelem vele a súly is. A DH a sima exo-hoz képest +450-500g!!! kerekenként
Aki nem olyan aggresszív, inkább laza,, gyökeres terepen megy, arra simán jó a sima exo. Sőt Magyarországon talán nem is kell feltétlen több.
A másik véglet a DH casing-et csak dh gépre tennék, amiket felvonóval használnak kizárólagosan.
Aki pedig keményebben megy, jobban tud, hegyes sziklák is vannak ott jöhet a DD a képbe. Aki ugrálni szeret arra egy exo+ kellemesebb lesz mint egy DD, így egy örök kérdés mely felhasználás van túlsúlyban.
Most pl nekem hátul sima exo-s dhrII van fent, mert az exo+-omat szétvágták a sziklák és nyáron egyszerűen sehol se tudtam se DD-t se exo+-t venni. Most 0,1 barral nagyobb nyomáson megyek köves terepen, fél éve jól van köszöni. Elől Exo+-os gumin vagyok, oda eleve azt szántam.
Persze van egy komplett tartalék szettem a szekrényben, előre exo+ hátra meg most a tarcsi Micheling wild enduro rear race, ami egy elég ellenálló casing-el rendelkezik. Majd ez kerül fel ha a dhrII elkopik, egyúttal kíváncsi vagyok rá milyen a michelin. Elől viszont a tartalékbók is sikerült assegai-t rendelni, ami eleve annyira bejött, hogy nem igazán akarok elől kísérletezni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #209389 üzenetére
Húúú ez de ismerős!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Scrollpoint #209758 üzenetére
Petit én is ajánlom. Nagyon jó és korrekt srác!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Jester01 #209789 üzenetére
Pont ilyet használok. A lényeg, hogy tudja a 12 bart, fel tudom vele fújni csutkára a boostert is. Ami nem mellékes, hogy elég hosszú és vékony a légkamra ahhoz, hogy ilyen nagy nyomást is emberi erővel ki lehet belőle préselni.
A nyomásmérőjét hozzávetőleges pontosságúnak tartom, de semmiképpen sem precíziós (nem is annak szánték), mivel a nyomást utólag digitális nyomásmérővel állítom be, ezzel a célom annyi, hogy nem finombeállítok, hanem valamivel a cél nyomás fölé fújjam, utána meg már század bar pontosságra a digitális mérő való. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #209798 üzenetére
Tudtommal 1 féle féktisztító van, amik összetétele alapvetően alkohol és szépen elpárolog. A bringás abban különb, hogy 2x annyiba kerül, mert ugye a bringásokat le kell húzni.
Egyúttal felületek gyors zsírtalanítására nagyon jól lehet használni a féktisztítót, tárcsán is használom, ha szükségesnek látom. Köszönöm nem csökkent a fékerőm, de tény, hogy akár bringás, akár autós, vagy motoros, az első fékezés nyikoroghat, utána csönd és fékezés van. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #209931 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #209970 üzenetére
Ezek az országúti árak viszont mind filléres tételek egy komoly montin lévő cuccokhoz képest. Az a 163 €-os villa enynénszólva is nevetséges tétel egy enduro gépben lévő 1770€-os fox 38 factory villához képest és egy kemény vonalas hátsó tag is 800-1000€ árkategória. Vannak jók fele ennyiért is, de még úgy is nagyon más árketegória.
Fék téma dettó, amelyik 163€ azzal a fékkel ne indulj el lefel, inkább a duplája plusz a tárcsák.
A váz se egyszerűbb téma, mert nem elég csak legyártani egy könnyű vázat, az elsősorban legyen erős, legyen jó a geometria és nagyon nem mindegy milyen a hátsó háromszög kinematikája, hogyan hangolják milyen design-t követ stb... sok matekozni való van rajta.Szóval bardi-val egyetértve, az országútik árán is lehet szép haszonkulcs és a gyártónak igaza van, mert a vevők megfizetik, tehát miért is adnák olcsóbban?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #209947 üzenetére
A csövek formája tényleg szép, és egyetértek tényleg pagani, mert szép, de versenyre nem biztos, hogy ez a legjobb választás.
Az a hátsó futómű hangolás számomra elég felfoghataltan, hogy mire gondolt a művész.
Az a 110mm-ig végig és erősen 100% fölötti anti rise érték pont a fékezés alatt is az aktív felfüggeszt hátráltatja (viszonyításként a speci demo versenygép ezen értéke 53%). Elég kellemetlen dolog, amikor egy meredek lejtőn féktávon meghúzod a hátsó féket és onnantól ami ütést kap azt nem mozogja ki a bringa, hanem felkeményedik, majd pattog (nincs tapadás).
A végig összes áttételen 100% fölötti anti squat is elég fura, hatása dettó az, ha beletekersz, akkor a hátulja nem rugózik, sőt egyenesen kinyújtózik a hátulja a tekerési erőre. Ez a sag pont környékén ok és gyakori cél, lehet dh-ban ritkán tekernek bele, akkor ez vállalható.
Az áttételezésben pedig jópofa, hogy az utolsó 2cm-en milyen progresszív a mozgás, míg előtte a közép tartományban nincs annyi támasz, azon valószínű könnyen átcsusszan, amit a végén jól megfog. Gurulva valószínű brutál aktív a futómű, míg fék, hajtás hatására nagyon megváltozik (felkeményedik), ami elég kétarcúvá teszi ezt a gépet.
Egyébként nyilván nem hülyék a tervezők, feltételezem nem teljesen véletlenül ilyenek letteg a görbék, ilyet, vagy ilyesmit akartak. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #209957 üzenetére
Egyebkent a divat az ebike -ok fele megy. Megertem, mert sokat kell edzeni ahhoz, hogy eredmenyesen tudj tekerni, foleg gravity orientalt bringaval.
Bizony gondolj bele, hogy pont az az első 5km és 600+m energiaráfordítását tudod vele megspórolni, amit te is csak ezért teljesítesz, hogy egyáltalán kiérj az általad vágyott pályára/trail-re, ahol a bringa tudását már érdemben használod (ez persze autós helyszínre szállítással is kiváltható).
Utána pedig ha keményebben mászni támad kedved ott az ECO mód, amit behangolhatsz úgy, hogy kb egy analóg bringa terhelését adja, tehát csak a plusz súly büntetését veszi le a válladról, pontosabban a lábaidrólLátom már nálad se ördögtől való téma az ebike.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #210072 üzenetére
ha vegeztem, es be kell tenni az autoba, elotte le kell mosni
A megoldást úgy hívják Karcher OC3 plus. Nekem bevált, alacsony nyomású akkus mosó.
Kocsiba már retek mentes bringa kerül be.Na jjeahh-al egyszerre
Kieg: az autó mosók kb 150 bar nyomást tolnak, némelyik akár többet. Ez az akkus kimondottan bringákhoz ajánlott mindössze 5 bar nyomás. A plus verziónak nagyobb a víztartája.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz eddie1978 #210090 üzenetére
Sőt tovább lehet menni, nem csak a láb párhuzamossága a téma, hanem a közéjök tett agyak hézatolás és tényleges szélessége se egyforma így némi feszültség biztosan lesz, ami normál esetben nem észrevehető.
Ellenben a fox erre is gondolt, illetve a dupla vállas villáknál más gyártó is, erre találták ki a floading axle megoldást. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #210138 üzenetére
Bike-discount-nál rendeltem. Utolsó vagy utolsó előtti darab még a 2021-es készletből a méretemben (már elfogyott), így még volt rá 9% extra árengedmény.
Előtte már láttam milyenek lesznek a 2022-es árak az emelések után, így amikor ebbe belefutottam nem túl sokat hezitáltam a vásárlás gomb felett.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #210148 üzenetére
Hétvégén lesz az első igazi próba, terepen. Utána majd mesélek
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #210163 üzenetére
Ja nem kell addig menni, mint scott tette a hátsó tag viszonylagos bújtatásában.
Köszönöm mindenkinek!
Remélem kijut a jó bringás élmény idén az egész fórum közösségének!
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #210194 üzenetére
Szép paripa, nekem eleve tetszik ez az eszüstös szín.
Kellemes a felszereltsége is. Egyben ma már talán egyre jobban ritkaság a 27,5-es kerék. -
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #210244 üzenetére
Általában nem adnak vele pedált erről tájékoztatást is adnak. Egyébként meg ha adnának is annak sincs sok értelme, mert akár mi lenne rajta az úgyse egyezik a vásárló kedvenc formájával, színével, spd, vagy flat legyen, milyen tüsték legyenek rajta, mekkora platform, keret stb... lehetetlen.
Érdekességképpen a YT csomagol a bringái mellé egy "ingyen" pedált, ami arra jó, hogy üzemképes, de nem alkalmas terepre és nagyjából azt is írják, hogy ez arra van, hogy ha nincs otthon pedálod már, akkor el tudj vele menni az első bicikliboltba egy olyan pedálért, amivel már terepes terhelésre is alkalmas. Meg persze a drágább pedálok közül akár már tőlük is lehet jót rendelni a bringával együtt, ha van olyan, ami tetszik (nekem nem volt). -
sebgutkopf
őstag
Vasárnap végre igazán élesben is kiróbáltam az új elektromos csodát. Tulajdonképpen azt kell mondanom, hogy még jobb, mint amire számítottam. Tartottam a kezelhetőségről, vagy mit tudok vele megcsinálni, de úgy tűnik a félelmeim alaptalanok voltak. Annyi, hogy szinkronban kell lenni a bringával és nem ellene küzdeni, akkor nagyon kezes gép, mindent meg tudtam vele csinálni, amit az akkusztikus géppel.
Nem csak élveztem, de dupla annyi szintet is mentem mint máskor.Csináltam is egy rövid videó dokumentációt a lejtőzésről: [link]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #210254 üzenetére
Nekem simán engedte, hogy checkbox-okat pipálgassak még a bringa mellé és azokat a bringa dobozába a szervíz box-ba bele is teszik. Ezt csinálta a YT és a Canyon is. Mondjuk egyik esetben se pedált rendeltem pluszba, mert olyan nem volt, ami nekem tetszett (pót váltófület, meg pót váz csapágy szettet, tubeless set).
Azóta változott volna? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #210273 üzenetére
Mostanában mindenkivel a Kevélyen lehet összefutni. Aki télen bringázik ott van. Lassan úgy érzem "örök barátságok" köttetnek ott télen bringások között.
-
sebgutkopf
őstag
válasz TomMusic #210456 üzenetére
Hero 10 (4k 50fps) és chesty a rögzítés.
Sisakra rögzített kamera megöli a sebesség érzetet az max arra jó, hogy meg lehet tanulni mirre megy a nyom, viszont már arra is alkalmatlan, hogy megállapítsd mekkora egy egy akadály mérete (letörés, ugró stb...) és nehézségi szintje, mert annyira messze van a talajtól. Általában amit sisakról megnéz az ember nyomot az a valóságban sokkal sokkal nehezebb. Chestivel jobb a helzet, de a valóság még így is nehezebb, nem látni a meredekséget, és a méretek megítéséle itt se evidens. -
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #210459 üzenetére
Van néhány hely ahol nagy önuralom kell, hogy ne rángassa a féket az ember, mert kell a sebesség. Egyébként ez a perspektíva adja a legvalóság közelibb sebesség érzetet. Amikor ott vagy akkor meg először még durvábbnak tűnik a tempó, ami elég relatív mivel élőben a sebesség érzetet még tovább növeli, hogy mennyire szűk egyes helyeken a nyom. Nem egyszer koccoltam már le kormányvéggel fát, szerencsére nem szemből és nem verte ki a kezemből a kormányt, hanem a bringa mozgatása közben én toltam neki egy-egy fának az meg jelezte, hogy ne tovább..
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #210476 üzenetére
A vákumozást a légtelenítésnél szerintem minden márkánál alkalmazzuk, akár a fékkar, akár a féktest oldalán (Shimano-nál kékkarnál nem). Annyi különbséggel, hogy a fecskendőt nem fúrogatjuk, legyen zárt a rendszer teljesen, eleve olajfelesleggel a fecskendőkben kezdünk neki a légtelenítésnek.
Fékerő: egy bizonyos fékerő túl a gyakorlatban már nincs jelentősége a nagyobb fékerőnek a bringán, az már maximum csak műszerrel mutatható ki. A korlát vagy a tapadás lesz, vagy első keréknél a kormányon átfordulás lehetősége. A különbség talán annyi hogy ehhez eltéri erőre van szükség a fékkaron attól függően, hogy mely gyártó mennyi rásegítést, illetve milyen dugattyú áttételt használ.
Azt látom, hogy az mt7-et elsősorban a triálosok és képzett dirt-ösök szeretik, mert abban nagyon jó az mt7, hogy hirtelen nagy fékerővel gyorsan első kerékre lehet állítani a bringát és már jöhetnek is az első keréken egyensúlyozós trükkök, vagy épp egy akadályon fixen azonnal egy helyben megállítja a gépet.
Az hogy jobban adagolható a shimano-nál és közben ilyen erős, az nagyon jó tulajdonsága. Ha megoldanák ezt a levegős és a minden esésnél ropiként törő fékkar problematikát (ez hívta életre a Shigura rendszert), simán lehetne a legnépszerűbb fék más szakágakban is.
Már többször kacérkodtam a kirpóbálásával, szóval nem vagyok a márka ellenlábasa. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #210484 üzenetére
Remélem neked jobban beválik.
Tavaj egy ilyet dobtam ki még benne legalább 6 dl tejjel, mert elegem lettt belőle, hogy egyszerűen semmit sem tömített be tartósan csak arra volt elég, hogy a pálya aljára leérjek valahogy és betegyek egy belsőt, 1,1 bar fölötti nyomást nem tudott megtartani és lassan ugyan, de a kerékre terhelve, megmozdítva szinte folyamatosan szivárgott.Korábban volt Stans azzal sose volt gondom azt rendesen elhasználtam. Most a kék Bontragert használom (abban van sok kis fekete gumi szemcse), eddig gond nélkül, bár lehet azóta nem volt defektem, vagy csak nem tudok róla.
-
sebgutkopf
őstag
válasz TomMusic #210492 üzenetére
Egyik Black friday akciót kivártam én is, elég jelentős volt az árkülönbség. Vicc kategória, hogy ugyan annyiért most még a hero 9-et akarják eladni.
Egyébként ha jó felvételre vágysz a beugró egy haszált hero 7, ami töredéke árban a 10-nek. Onnantól van hypersmooth stabi, és már elég nagy a felbontás és képkocka szám is. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #210541 üzenetére
Az egy elég biztos választás. Viszonylag gyorsan szilárdul és amikor beleszárad egy hártya szerű bevonatot képez. Valószínű a defektet is ezért tudja megfogni, mert időben "megalvad".
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #210566 üzenetére
Tényleg síszezonon kívül ott nem megy felvonó, de bringázni önerőből fel lehet menni Eplényi pályára?
Vagy annyira legyakják, hogy csak az OB kedvéért teszik úgy ahogy rendbe? -
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #210624 üzenetére
Köszi!
Tavasszal, amikor a síelés leáll majd valamikor meglesem a villanyossal. Így van +1 helszín a listámon -
sebgutkopf
őstag
válasz zsocy #210634 üzenetére
Most mondjam azt, hogy nekem is Radon-os dobozba hozták ki a Santa Cruz Bullit-ot szintén a bike-discount-ról?
Elsőre kicsit meghőköltem, de volt az oldalán nyomtatott szép matrica ami utalt a beltartalomra, de igazából hamar feltéptem a fedelet, hogy legalább a váz színétre rákukkantsak, és amikor láttam a levendula felsőcsövet a bullit felirattan onnantól lett peace. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #210718 üzenetére
Erősen ár függő. Nyilván amelyik vízálló az szél állóbb is lesz.
Nekem most a defend pro fire van, arra volt tavaly egy akció (ahogy látom most is) és úgy már inkább azt vettem (ahogy nézem most is vonzó az ára). Akkor csak a fekete volt, de ez a kék terep szín egy álom, ha lett volna azt veszem, mert pont menne az azonos színű ranger thermo felsőhöz a szettbe
A defend-ben viszont azt el kell fogadni, hogy az nem működteti a teló kijelzőjét, mert azon csak ilyen tapadó pöttyök vannak, nincsenek az egybefüggő csíkok.
A ranger ára meg egyenesen parádés.
Viszont figyelj a méretre, nincs mindkettőből teljes skála készleten a 9-es felel meg az M-esnek a 8-as az S.
A fő különbség egyébként tényeg az, hogy a defend széria a fox-nál nyúzás orientáltabb anyagokból van (3 rétegű a jelölt defend kesztyű, ami teljesen egyben van, nem belső kesztyűként viselkedik), illetve a csukló rész merevebb (széria anyaghasználata miatt).
A ranger némileg kényelemsebb, puhább rugalmasabb anyagokból dolgozik minden termékében (azokat még civilben is szívesen hordom), amik nyilván kevésbé szeretik az esést. A kézzel érintkező bélés feltételezem a "fire" jelölés miatt ugyan az lehet.
Tehát a ranger előnye, hogy azt akár hétköznap utcán is hordhatod (mint szinte minden ranger sorozatos cuccot) és bármi máshoz, mert nem üt el a ruházattól, nem olyan hardcore bringás kinézetű.
A megalomán válasz simán az lenne, hogy vegyél mindkettőből egyet
De ha csak egy, akkor a fentiek alapján szerintem tudsz priorizálni. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #211020 üzenetére
Ahogy már írták a vázakhoz sokszor egyedi spéci szett kell, meg ahogy váz/gyártó annyiféle logika szerint találták ki a csapágyak behelyezését, szétszedését, helyigényt. Ha nyúzod a gépet, akkor is mondjuk 3 év után kell talán csere.
Ilyen ritka használatra nem éri meg szerszámra beruházni, sokkal olcsóbb kifizetni a szakit, aki napi szinten ezt csinálja és minden megvan hozzá.
A gyakrabban szerelős dolgokhoz éri meg a saját eszköz, meg a tudat, hogy te csináltad gondosan. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #211081 üzenetére
Ha már vettél egy jeffsy-t, akkor azzal terepre mész, ahol azért benne van a perec. Egy 3do, vagy hasonló ütésre keményedő térdvédő kötelező kellék, és az a nadrág alatt télen is gyönyörűen megoldja, hogy ne fázzon meg a térded (sőt izzadni is tud), meg esésnél még többet véd. Egy kitétel van, hogy fölé olyan bringás nadrág kell, ami alkalmas az alatta való térdvédő viselésére (térdben rugalmas).
Ha pedig hosszabb tekerés a cél a fox-nak van pl olyan 3/4-es alá nadrágja, ami ülep betétes és a térdnél ott van benne a 3do panel. Nem kötelező ilyet venni egy kényelmes térdformát jól követő rugalmas térdvédő hosszú tekerések alatt is a helyükön maradnak, kényelmesek és nem zavarnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #211200 üzenetére
Yoko-ra akkor érdemes menni, ha a nappal/éjszaka viszonylatban nincs átmenet a fagyponton. Tehát vagy éjjel nappal mínusz és megfagy a talaj, vagy éjjel se fagy. Amíg éjjel fagy addig nem tud elszivárogni a víz az agyagos talajon, nappal meg felolvad és tiszta takony, ragacs (gumi mintát pillanatok alatt letömíti), csúszás, esés…
Ilyenkor érdemes meszes talajú helyet tipikusan fenyő erdő, vagy igazán köves talajt keresni, azok a téli terepezés mekkái.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 10
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Yettel topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs