-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #57985 üzenetére
Használtan gondolkodtam, fulcrum racing 5-ös kerékszett ultegra sor meg kmc x10sl lánc van rajta, valamint ultegra pedálok. A KTM tárcsafékes gépe is nehezebb, pedig nincs benne pedál.. ilyenkor mondja az ember, miért is vegyen meg egy fejlettebb de nehezebb bringát drágábban? Ráadásul Ultegra szett van rajta, enyémen még a régi 105-ös. Persze jobb lesz a tárcsafék idővel, de az a 6-700 vagy több gramm nem tudom mikor fog megtérülni és milyen módon. Trek-et még nem próbáltam, egyelőre nem is szeretném kipróbálni mert bőven megfelel ez. Keretből tudok váltani 2x11-re ha úgy adódik, akár a mostani szettemet lecserélve (bár most érkezett egy ultegra 10-es lánc valamint egy 6700-as 11x23 is).
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Napfénysüti #57997 üzenetére
"Már ha belegondolok hogy szélcsatorna tesztek szerint csupán a láb borotválásával lehet majd 1 percet nyerni 40km-em az is durván hangzik."
Ezt bizonyítani tudom, hogy nem igaz:
Leborotváltam a lábam, az ablakot is kinyitottam, hogy fújjon a szél. A görgővel nem volt gond, de én egy másodperccel sem lettem gyorsabb..."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #57997 üzenetére
Igazad van, nem mindenki mer belevágni egyből használt darabba így nem érdekes okfejteni a dolgot. Kerékszettbe megértem hogy drágább, ott máshogy alakulnak a számok, azt nem tudom miként de sokkal kedvezőbb egy jobb kerékre költeni mint a szettben vagy a vázon grammokat spórolni.
(#57998) Doki-HUN1978:
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #58004 üzenetére
"Egy ilyet én is szívesen elfogadnék a téliesebb időkre"
ha hinni lehet az előrejelzéseknek, a télies idővel a jövő héten nem lesz gond
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Napfénysüti #58004 üzenetére
Remélem is, kissé szélesebb gumikkal megfelelő kényelmet adna, már-már gravel bike szerűt. Eleve outi helyett is használnám, kényelmi szempontból, amit a carbon villa és váz csak támogatna. Ugye itt a méret lesz kérdéses, mert 55-ösnek írták.
#58006 Hasaggymeg: Inkább merev carbon, nem szeretem ha nagyon lötyög az eleje, és pont az hogy csekély mértékű szervízigénye miatt télen (zord időjárásban) is lehetne vele csapatni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
maximilian4
addikt
válasz Napfénysüti #58117 üzenetére
Nekem olyan 200 körül. Menet közben jól éreztem magam. Utána megálltam, hányás és gyorsan vissza is ugrott közel nyugalmi állapotba.
Maxi
-
maximilian4
addikt
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #58175 üzenetére
Szerintem min. 80-as az még teljesen jó.
-
JackFeryll
őstag
válasz Napfénysüti #58175 üzenetére
Én kb ekkora vázon 140-es stucnit használok, nekem is rövidnek tűnik
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #58178 üzenetére
Én 100-asat vagy 110-eset használok nem tudom Mondjuk az én vázam nagyságrendekkel kisebb 53-as, meg egyébként is régi acél outi váz, rohadt meredek fejcsőszöggel, alsó cső és a 25mm-es kerék közé nem fér be a hüvelyk ujjam. Egy baj van vele, hogy francia (mercier), szóval nem túl szabványos, de most szereztem ebayről alkatrészt még egy ideig elfut, imádom ezt a vázat, főleg, hogy van rajta csomagtartó szem ami nyáron eléggé kelleni fog. A tanyabike-omon (agyváltós, koskormányos trekking) 120-as van arra viszont jó lenne egy 80-as.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #58180 üzenetére
Igen az valószínű. Mondjuk szerintem a 80 még az elmegy alja, 60 az már tényleg nagyon kevés. Ettől függetlenül az outi vázamon nem mennék lejjebb a mostaninál, mert már így is elég ideges, mondjuk ez pont tetszik
Amit trekkingnek hívok az inkább egy régi csepelre hasonlít küllemben, arra simán fölraknék bármilyen rövid stucnit (akár csepel szerű 20mm-eset is ha nem lenne akkor fos az a stucni), akkora limó, hogy azon csak segítene
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #58178 üzenetére
az enyémen 80-as van (tavaly nyár óta, mióta a lapierre-t összeraktam), sok különbséget nem érzek 'idegességben' az előtte lévő 100-ashoz képest.
egyre inkább erősödik bennem a gyanú, hogy én világéletemben a kelleténél nagyobb bicajt hajtottam. bár a kisebb vázhoz rövidebb fejcső/alacsonyabb kormány is tartozik, szóval fene tudja[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pardeee
csendes tag
válasz Napfénysüti #58197 üzenetére
Köszi szépen meg is lesem, olasz is szóba jött, de oda valószínűleg csak jövőre megyünk, első külföldi túrám lenne még csak, egyelőre beérem a szomszéddal is =) olaszba majd jóval előre foglalunk szállást, jó lenne elcsípni egy giro szakaszt is
„ride hard & earn the downhill”
-
gonger
senior tag
válasz Napfénysüti #58232 üzenetére
el is vitték ma, én már meg sem tudtam nézni
-
gonger
senior tag
válasz Napfénysüti #58235 üzenetére
Megpróbálom megnézni azt is, de itt van egy Merida (tudom-tudom) ami méretben jónak tűnik. Ez mikor bringa lehet? 2012 körüli kiadásra tippelek, de váltó szett mintha régebbi lenne, nem?
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #58232 üzenetére
Szerintem is ocsmány volt az a Giant, a Wilier meg... Lehet, hogy a 105 minimálisan jobb, de az a wilier rohadt jól néz ki, ha lenne rá pénzem szerintem tuti megvenném
-
gonger
senior tag
válasz Napfénysüti #58239 üzenetére
a meridára gondoltam, az ultegrával.
-
parkr
őstag
válasz Napfénysüti #58239 üzenetére
igen, a Defy a Giant endurance kategóriája (van karbon verzió is) normál országúti a TCR, a Propel az areo, a Trinity meg triatlon
-
gonger
senior tag
válasz Napfénysüti #58242 üzenetére
beraktam a hsz-be is, de ide is berakom
Merida
Neten 2010-es évjáratot találok hozzá. -
gonger
senior tag
válasz Napfénysüti #58246 üzenetére
Ez is nagyon tetszett. Beszéltem a napokban a hirdetővel. 2 srác használja az egyik 180 cm a másik 183cm.
Holnap meg tudják mutatni a wiliert. ott a srác 177 centis és bőven ki van húzva a nyereg neki most[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz Napfénysüti #58248 üzenetére
És a Campagnolo Veloce szettet hova lehet szintezni pl egy Shimano 105-höz képest?
-
JackFeryll
őstag
válasz Napfénysüti #58250 üzenetére
Én úgy tudom 105 szint. Ha jól tudom a mostani Veloce-t butították és már nem tud többet váltani egyszerre.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58250 üzenetére
Hozzá kell tenni azért Shimano elszúrta picit ezt a 10-es váltórendszert.. mind Dura ace mind Ultegra mind 105 jóval nehezebben vált 10-es rendszernél mint 11-es rendszernél. Persze ez csak mellékes információ, nem tervezem lecserélni maximum a váltókat fékváltót +lánc sor kombót, 11-esből újan adnak fékváltót + váltókat 60 felett picivel ebayen.
[ Szerkesztve ]
-
Daniel Alves
őstag
válasz Napfénysüti #58250 üzenetére
Én is Veloce szettel használom a GTR-t. Ez is nézőpont kérdése, hogy melyik évjáratú Tiagrával vagy 105-tel hasonlítjuk össze.
Amit tudok mondani tapasztalat alapján, hogy pontosabb és precízebb mint egy Sora és a régebbi Tiagra (nem a 4700-as). Szerintem ha nem versenyzel úgyanúgy ahogy a 105 a Veloce is megteszi.
Eddig semmilyen problémám nem volt a szettel kapcsolatban pedig sokat gondolkoztam, hogy kap egy ultegra Di2-őt vagy Record szettet. De rájövök, hogy teljesen felesleges.
Ezeket a pénzeket inkább kerékpáros kiegészítőkre költöm.
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58289 üzenetére
Kipróbáltam egy tesztbringát még a nyáron, ott látszottak a különbségek és 105-ös volt mindkettő. Alapvetően az új 105-ös első váltó úgy van kialakítva hogy nagyobb a húzókar így könnyebben lehet váltani vele, valamint Shimanonál a 105-ösből ez az első szett melynél teljesen rejtve van a bowden elvezetése és ezt nem oldották meg tökéletesen. Jól működik az enyém is, csak ezért biztos hogy nem váltanék 11-re. Azért írtam le, látni olcsón kínálják a 10-es Dura-ace szetteket.. látni nem is egyet 160ezer környékén, azt nem próbáltam még de valószínű hasonló lehet ott is a helyzet hisz első széria a rejtett bowdeneseknél. Ultegrából a 11-est próbáltam, az is könnyedén vált. Itt most menet közben akár tekeréssel akár tekerés nélküli váltással, egyszerűen a váltáshoz szükséges erőt veszem figyelembe. Aki megszokta így mint pl én annak semmi gondja nincs vele.
-
Def26
félisten
válasz Napfénysüti #58328 üzenetére
Passz. Használtan vettem.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #58396 üzenetére
Avid Shorty Ultimate be elvileg olyasmi kell mint az országútiba, van neki külön betétje de egyébként kb mindegyikbe bele lehet tenni a V fékhez valót, ugye attól függ csapos vagy csavaros.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #58398 üzenetére
Abba nem hiszem:
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #58400 üzenetére
Nem tudom, lehet azért amiért a tárcsafékjeikben használt fékfolyadék lemarja a fékkarjukról a festést, oxidálja az öntvényt, sőt még belül a tartályt is, vagy amiért minden második fék teljesen befog nyáron a melegben és folyatja a fékfolyadékot, esetleg mert minden egyes fékezéssel közelebb kerülsz ahhoz hogy a főmunkahengeren szétmálljon az az egy szál közönséges O gyűrű ami tolja az olajat és eltömítse a darabkáival a járatokat, majd légteljesítésnél felrobbanjon az a kis gumi zsák ami az olajtartályt képezi, ami egyébként szinten minden egyes fékezésnél gyengül el, végül a markodban köt ki az összes fékfolyadék, megmarva és kiszárítva a bőröd, vagy amiért visítanak és remegtetik a vázat a hátsó fékeik? Nem tudom. Amúgy a fő munkahengert egy műanyag seeger gyűrű tartja a fékkarban Sírok mikor avidot kell szerelni.. én már bármit kinézek belőlük
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Napfénysüti #58410 üzenetére
Igen. Írtam korábban hogy vettem, ez az 54-es.
#58411 TayRol: Köszönöm. Nekem is. Ha nem akad valami ütős utódja a Izoard-nak, az tuti marad.
#58412 maximilian4: Tudom, kuka mellé volt kidobva..., olyan is.
#58415 rétisün: Persze, tesóm hirdeti. Nekem most sajnos nincs időm ilyesmire.
#58416 Napfénysüti: Persze, de akkor a carbon nyeregcső, és egyéb nyalánkságok nem férnek bele ebbe az árazásba.
#58417 atok666: Nem, mert jelenleg én semmit sem hirdetek.
...ha valakinek elfelejtettem volna válaszolni, akkor elnézést, újabb éjszakás műszak után vagyok, hibázhatok...
ui.: Anyumnak keresnék egy női trekking bringát.
Kritériumok:
- Alu váz.
- 165-170cm-hez megfelelő méret.
- 28-as kerekek.
- Agydinamó.
- 2-3x9 szett, vagy min. 7 seb. agyváltó.
- Sárvédő, csomagtartó.
- Megkímélt, leszervizelt állapot.
- Max. 40-50k a rá szánt összeg."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58482 üzenetére
Continental mindket par, egyik Grand Prix a masik Ultrarace es az utobbi a 23-as.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58487 üzenetére
GP az jól működik, a másik nem nagyon akar.. viszont a GP-ben van már majd 4000km azért egyszer elkopik az is, picivel lassabb mint a 23-as külső. Persze ilyenkor nem számottevő, sűrűbb a levegő és lassabban lehet haladni emiatt.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Napfénysüti #58846 üzenetére
Köszi.
Dobok róla képet, mert egyébként úgysem hinnétek el
Mondjuk úgy, hogy szerencsém volt.(#58847) Hasaggymeg: Ez megmagyarázza színválasztást is...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
veterán
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #59039 üzenetére
Ő nem, csak a testvére .
-
atok666
őstag
válasz Napfénysüti #59039 üzenetére
Meg csak most tunt fel?
Atok
-
Tothgera30
Ármester
válasz Napfénysüti #59051 üzenetére
Az nem kérdés volt.
#59052 Def26: MTB-t még vehetsz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #59141 üzenetére
Ilyet raktak rá neki, hogy ne legyen fura a CX után
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
válasz Napfénysüti #59194 üzenetére
En is gondolkodom fali tarton, de akkor mar inkabb egy szereloallvany kene, aztan azon "tartanám"
Az a baj, hogy a legtobb falu tartohoz tul koszos altalaban..Everybody lies.
-
JackFeryll
őstag
válasz Napfénysüti #59312 üzenetére
Ne már. A ventilátor alap, szerintem még a pulzusod is feleslegesen magasabb nélküle. Én ventilátor nélkül úgy izzadok mint 40 fokban sem. Amúgy a bringás sapka is hasznos az izzadság elleni küzdelemben. Én egy tök alap 60W-os álló ventilátort használok és sokat segít ez a gyenge darab is, nem kell szélgépet venni.
[ Szerkesztve ]
-
vatafakk
aktív tag
válasz Napfénysüti #59409 üzenetére
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #59475 üzenetére
Te vagy az én emberem! Milyen a minősége? Nem megy össze, nem szakad, nem gagyi kinézetű élőben?
Esetleg ha megvan még a link, ahonnan vetted, akkor privátban küldd el, légy szíves. Nem országúton megyek, úgyhogy nem fogok szembe jönni veled.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #59483 üzenetére
Drágább láncaikkal nincs tapasztalatom, de jókat mondanak róluk... Ez az olcsó viszont mint ha papírból lenne.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Napfénysüti #59483 üzenetére
Igaz, csak kilenc sebességes, de:
KMC Z99, SRAM PC-951: frankó, bírják a nagy súlyomat és a nem feltétlenül barátságos tekerési szokásaimat
Sunrace CN-M99: nyúlik, mint a rétestésztaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #59483 üzenetére
Nekem ilyen ment 7900km-t.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #59693 üzenetére
Nem feltétlen az, lényege a minősítésnek az hogy minőségbiztosítás miatt minősítve legyen a váz, azt nem tudom hogy ez miből áll de gondolom törésteszt fizikai igénybevételek ésatöbbi. Egyszóval ne a felhasználó győződjön meg arról hogy mennyire strapabíró a váz hanem azt minősítse pl a Nemzetközi Kerékpáros-Szövetség. Más kérdés ez nem mindenkinek fontos, személy szerint szeretném magam biztonságban érezni a kerékpáron és tudni azt hogy minőségi vázon tekerek. Lehet a c12 is minőségi váz, de akkor végezzenek rajta tesztet akár az UCI akár más szervezet mely áldását adja arra hogy kiváló cucc. (erről eddig nem szereztem tudomást)
-
concret_hp
addikt
válasz Napfénysüti #59947 üzenetére
biztos kérdeztem már, de mikor is van az? alig lehet megtalálni...
vagy fullba vagy sehogy :D
-
deicide
veterán
válasz Napfénysüti #59947 üzenetére
Azt nem csodálom, pedig az legalább egy 28km-es kör. Ennél egy volt rosszabb, amit csináltam bringán, a Kiskunlacházi reptéren a 12 órás, 7km-es pálya, 52 kör, 364km.
A mai "nyugis" menetbe meg bekeveredett egy résztáv, Baracska-Alcsút, 25:58, 405W-ot mond rá Strava.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
gergo5991
őstag
válasz Napfénysüti #60070 üzenetére
van a normál és az aero kialakítás között előny-hánytrány külömbség? gondolok itt arra, hogy pld a normál kialakításu az alapból kevesebbet nyom mint egy aero, de az aero meg nehezebb de cserébe jobban a légellenállása. Vagy ez az aero a normál kialakításu tulajdonságait tovább viszi, és az aero kialakítás úgymond egy plussz prémium funkció lenne felárért.
-
t1
addikt
válasz Napfénysüti #60083 üzenetére
Bringázni sajnos nem egy olcsó sport ( ahogy futni sem )
De köszi, nézegetek majd végülis ha nem versenyzek teljesíteni a mostanimmal is teljesíteni tudom a féltávot.Rétisün
Értem köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen