-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DjKoxi
senior tag
Már láttam ezt a videót, tetszett akkor is a technika! ( a zene meg szuper )
Szakértőket kérdezném jó megoldás ez? Nekem van itthon konyhai gőzmosóm, de nem tudom rá merjem-e ereszteni a biciklire?
Ma takarítottam a láncot a következőképpen : Kartonpapírt tettem a lánc és a kerék közé, majd kis ecsettel és nicro féktisztító folyadékkal lemostam az egészet. Szárazra töröltem, majd kifújattam levegővel ami még benne maradt. Újra törlés, lefújás lánckenővel, majd a felesleg letörlése.
A patentszemet rádiós fogóval nem bírtam összenyomni, holnap egy hajlított zégerfogó hegyét melegen kicsit megívelem hogy ne ugorjon le a görgőről, hátha azzal már könnyebben szétjön.
A hátsó váltón ( SRAM X9 ) az a két kis lánckerék a kanálon csapágyas és cserélhető? Ott nem mertem mosni, csak ronggyal letöröltem róla az olajsárt. -
Runner_fxr
Ármester
Én valószínűleg Bergamont-ot veszek, mivel ezt tudom legolcsóbban beszerezni. 2015-ös újítás náluk az össztelós ebike, szerintem nagyon szépre sikerült. Még cube jöhet szóba, de azok nem annyira tetszenek.
Amit én kinéztem magamnak az 3200 euro, kb 1 milla jelenlegi árfolyamon, de szerencsére jóval kedvezőbben hozzájutok.
Egyébként tetszenek a KTM ebike-ok is, bár nem rajongok a márkáért, de az ebike felhozatala szimpatikus.
Amit kinéztél, ott én a suntour villától tartanék, az alapból is egy gyenge villa, egy 20 kilós ebike alatt meg aztán gondolhatod... ráadásul ez ugye egy mtb. Szerintem minimum ez: [link], ez egy jó kis gép lehet.
Én is úgy tudom, hogy az aksi kb 1000 töltést bír, de szerintem ez csak ilyen közelítő adat, biztos nagyon sokáig jó lesz az.
Előfordul, hogy jobban jársz egy külföldi webshop-al, ez inkább alkatrészeknél szembetűnő, komplett kerékpárnál nem annyira.Maximum1: Hát engem ezek egyáltalán nem győztek meg, eleve nem is tetszenek kinézetre, meg aztán a hátsó kerékagyba integrált motor is egy zsákutca, nem véletlen hagytak fel vele a kerékpár gyártók a mtb kerékpároknál, a középrészhez integrált Bosch megoldások a legjobbak. A kerékbe integrált motorok nem igazán kedveznek az optimális súlyelosztásnak. Városi bicajnál még nem akkora gond, de mtb-ba nem való kerékagy motor.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Kicsit utánaolvastam a 25km/h-s korlátozás kivételének, elvileg egy darab kábelt kell beépíteni a motorba és onnantól megduplázza sebességet, azaz 50km/h-nál tilt. Ha bekapcsolod a kijelzőn a háttérvilágítást akkor ismét csak 25-ig gyorsul, azt írják működik és brutális, de nem ajánlják, mert értelemszerűen garanciavesztéssel jár.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem hinném, hogy nagyon melegedne, kiforrot szerkezet ez, már jó pár éve gyártják. 300km-t biztos nem mész el egy feltöltéssel. 175km-t írnak leg optimálisabb esetben, minimális rásegítéssel. Ehhez kéne még egy pót aksi, amit magaddal cipelsz és még akkor is necces lenne.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Igen most Fehérváron lakom. Valami borfesztivál van most Szegeden arra kinézünk. Másnap vonattal jövünk vissza mert a borozás után nem biztos hogy jó lenne végigtekerni ennyit.
A gumit német webshopban nézd én is ott rendeltem így egy 10-esből kijött darabja, itthon 18-ért láttam ebike-on...concret_hp: sose lehet tudni főleg ha volt már előtte más bringája is.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Pont az alkatrészek miatt ér kevesebbet,hisz mindenki ugyanazt a Shimano,Sram,Tektro stb. alkatrészeket szereli bele.Amiben különbözhetnek az a váz és az összeszerelés minősége.Az Apple más szoftvert futtat ami talán különlegessé teszi,de hát az is köztudottan túlárazott,magyarán nem annyival jobb amennyivel többe kerül.Ami meg a "drága is lesz"-t illeti,láttunk már nagy neveket eltűnni a süllyesztőben,semmi sem garantált ma a piacon.Amúgy elképzelem,hogy egy nagy nevű motorbicikli gyártó tudhat egy s mást a kerékpárgyártásról is,de látod Rose szerű internetes áruházak is felnőnek a nagyokhoz kerékpárgyártásban.
Iszilárd....elnézést és sok sikert.Itt van aki segít majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
-
nagyúr
-
nagyúr
-
JackFeryll
őstag
-
D.Orion
veterán
Anno 150K volt a bruttóm mikor ugyanennyiért vettem újonnan a 2010es Gepida Alboin 500CRS-t. Arra lényegében csak felszerelés és kopó alkatrész/szerviz szinten költöttem eddig 70K-t.
Munka előtt egy hónappal vettem egy 40K-s Capriolo Elvis-t újonnan, hogy legyen mivel munkába járnom, csak szervizköltség évente egyszer.
Tavaly vásároltam használtan 120K-ért egy 2007es Focus MTB-t, FOX LX, Avid 3... Erre sem költöttem csak amit kell. Ha majd egyszer kicserélem a vázat, akkor lesz rá költve.
A CRS és az MTB esetében is én vagyok a szűk keresztmetszet, így nem vágyom drágább/jobb gépekre.Szerintem országúti esetében 800km/hó táv felett lehet arról beszélni, hogy valaki egyre többet költ a kerékpárjára. Alatta felesleges komoly fejlesztéseket végezni teljesítmény orientáltan, maximum a kényelem irányába.
MTB esetében kb. hasonló a képlet. Aki csak heti egy-két alkalommal megy ki terepre barangolni az kibírja fél éves szervizzel és max láncot kell cserélni évente. Mások akik csapatják és a távokat is megtesznek, 50-70 üzemóra után már felkeresik a szervizt.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért azt se felejtsd el, hogy a forint egyre gyengébb, természetesen ez az árakon is meglátszik.
Ettől függetlenül én most is azt mondom, hogy nem drágább a kerékpár mint régen, mondjuk 20 éve.
Egy akkoriban minőséginek számító, 18 sebességes, shimano váltós, cantifékes, acélvázas mtb, kb 1 havi fizu volt. Ma azért az alap kategória kb az átlag havi bér 50-60%-a. Az más kérdés, hogy a csúcskategóriákban elszaladnak az árak, de ott nem akármilyen fejlesztések is vannak.Egyébként ha az embert elkapja a gépszíj, akkor rengeteget képes áldozni kerékpárra.
Nem mindenkinek van szüksége autóra, nekem például csak luxus lenne, alig használnám, ezért most nincs is. De ha vennék is, valószínű olcsóbban mint amennyit ér a nemsokára megérkező 29"-es fully ebike-om.
(4000 euro)[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Tanulásért 14k-et kapok. Eredetileg a két bringám 50k+160k=210k, vagyis 15x. Az 50k-es bringába sztem bent van 3x-a, a másik jól bírja a kiképzést. (mondjuk egy fékpofa kb. 7k huf volt rá) Kerekítsünk mondjuk 150k+200k=350k, vagyis 25x. És ezek alsó becslések.
szerk: Ha a ruházatot nézzük, akkor már össze se merném számolni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Elég jó gép, szerintem nincs baj a képekkel, nem volt lemosva fotózás előtt de ilyen időben például nekem sincs lehetőségem rendesen mosni, a bandázs világos volta ellenére nagyon tiszta. Ami fura az a villa, mondjuk lehet, hogy csak képen de nem tudom miért van más színe.
-
maximilian4
addikt
Ez egyáltalán nem vészes. Nekem ugyanilyen színű bianchim van, ugyanebből az anyagból. Ezen minden meglátszódik.
Vagyis nem ugyebből az anyagból, mert nekem alu 6000 van rajta, de ugyanezzel a felületkezeléssel. Könnyen piszkolódik, de könnyen is tisztítható. Ezt egy sima vizes ruhával letisztíthatta volna mondjuk.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
maximilian4
addikt
Igen, ez igényesség kérdése. Én minden tekerés után letisztítom a bicajomat. Meg ha felrakok valamit hirdetni vagy eladok valami, akkor minimum olyan állapotban rakom fel/viszem el, amilyen állapotban én is szívesen látnám fordított helyzetben.
Ennek ellenére mikor én vettem a bianchit, olyan mocskosan hozta az eladó hogy ihajj, de az állapota a bicajnak meg jó volt. Szóval egy próbát megérhet.
[ Szerkesztve ]
Maxi