-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Phvhun
őstag
válasz peter9228 #460 üzenetére
Fékkarnak ezt ajánlanám, sokáig használtam extrém körülmények között avid táőrcsafékhez, jobbat el sem bírok képzelni:
[Avid Speed Dial 7™ Lever][ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
Nem tudom ezt honnan vetted, de nem így van.
Épp hogy a magura fog sokkal jobban, és merevebben. A felsőkateges verseny triál bicókon mind magurát használnak hátsóféknek. ( kivéve a 20"-os változatokon, mert ott elég a tárcsa ) Olcsóbb bringákon meg V-féket, még az is jobb, mint a tárcsa.De egy kis logikus gondolkodással is rá lehet jönni, hogy miért:
Magura fékpad felülete nagyobb, mint a tárcsafékeké, a felni felülete vagy gyárilag érdes, vagy meg van flexelve, így jobban "harap" a fék.
Az erőkar maguránál kb 3* akkora, tehát harmadakkora erő kell a kerék blokkolásához, de a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa.
Az erő ami hat a felnire kisebb deformálódást okoz, mint a tárcsán, ezért miután a fék blokkol, a bicó nem mozdul el akár 1-2 centit is, mint ezt tárcsánál teszi. ( ha a gumi csúszását, és deformálódását nem vesszük figyelembe )Első féknek meg azért szoktak tárcsaféket használni, mert azzal ténylegesen lhet "adagolni" a fékerőt, a magura az meg inkább vagy nem fékez, vagy blokkolja a kereket, és sok trükkhöz elől pontos fékerő adagolás szükséges.
-
Phvhun
őstag
válasz Doki-HUN1978 #575 üzenetére
Ehhez lehetne csinálni ilyen ábrát, ami szemlélteti.
A felni keresztmetszete nagyobb területű, és kör formájú, amit a küllők még tovább merevítenek, tehát ha forgásirányban erő hat rá, akkor nem igazán "hajlik" el semerre.Viszont a tárcsának a "küllői" sokkal kisebb keresztmetszetűek, és egy síkban vannak, nem annyira van kimerevítve, mint a küllők áltam a felni, tehát kicsit el tud hajlani forgásirányba, és mivel a kerék külső részének a rádiusza nagyobb, ezért ez az elhajlás ott háromszoros mértékben lesz jelen.
-
Phvhun
őstag
válasz Doki-HUN1978 #587 üzenetére
Valahogy úgy.
Tehát tárcsánál mindenféle alkatrésznek van esélye hajolgatni, mire kijut az erő az aszfaltra.Jorus : V féknél is ez a helyzet, az is a közvetlen a felnit fogja meg. Bár az már tényleg inkább low cost megoldás.
Én meg két évig triáloztam, és kb az egész magyar bicikliállományt kipróbáltam, volt közte mindenféle változat. Egyszerűen az a tapasztalat, ami az évek során kialakult, hogy a legjobb kombináció hátra magura, előre meg tárcsa. Aki meg nem ezt követi, az vagy nem versenyszerűen tolja, és nem kell neki a maximális teljesítmény, vagy street trialozik, amit szerintem mindenki ismer Dany Macaskill videójából.
Magyarország legjobb triálosa ( nem csak nálunk számít jónak, európabajnokságon 3. helyezett, meg hasonló eredményei vannak ) is ezt a kombót használja. [bicó]Szerk: hopp fail, neki előlhátul magura van
[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
Próbáltam konyhanyelven fogalmazni, de akkor nem sikerült.
A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége:
A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
Az itt történő hajlások a kerék külsején háromszor akkora elfordulást okoznak a sugarak külömbsége miatt.
Ezek összeadódnak még az agynak a csavarodásával ( nyomaték hat rá ), plusz a küllők hajlásával.A felni fékezésénél ezek a tényezők egyáltalán nincsenek jelen.
Mérnöknek tanulok, nekiállhatnék neked másodrendű nyomatékot számolni a tárcsában, de szerintem elég bizonyíték lehet az, hogy volt triál bringám, elől tárcsával, hátul magurával, és amit itt írok, azt egyszerűen tapasztalati úton bizonyítottam magamnak.
-
Phvhun
őstag
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Ha kisebb a keresztmetszet, és azonos az anyag, és az erő, akkor nagyobb lesz az elhajlás.
Angolul tanulok, ezért a szakszavakkal magyarul gondban vagyok. -
Phvhun
őstag
Mond itt valakinek valamit az hogy stringbike? Esetleg van valakinek, vagy használta hosszabb távon?
Más: Végig akarjuk tekerni haverokkal most nyáron a Balatont, és afelől érdeklődnék, hogy hogyan lehet rá felkészülni, illetve mennyire durva menet.
A bicóm egy nagyon egyszerű MTB, amit kicsit most felfejlesztettem, egy értelmes üléssel, pedállal, meg fékekkel, amiket [itt] vettem, bocs a reklámért, de tényleg nagyon segítőkészek voltak, nem bírtam megállni. -
Phvhun
őstag
Lehet valahogy szétszedés nélkül tisztítani akadó racsnit?
Véletlenül meg lett fújva wd40-el, és belevitte a mocskot ami az oldalán volt, most ropog meg néha akad, és ledobálja a láncot. -
Phvhun
őstag
válasz venember83 #3789 üzenetére
Milyen eszközzel lehet szétszedni a racsnit?
Van rajta két kicsi 1mm mély furat, de sehol nem találtam a neten, hogy hogyan is lehet szétszedni. -
Phvhun
őstag
Van valahol Budapesten belül olyan viszonylag hosszú útvonal, ami kényelmesen bicajozható olyan közepes tempóban?
Próbálgattam felderíteni a terepet, de valahogy mindig vagy tömegbe ütközök, vagy hirtelen véget ér a bicóút, vagy muszály forgalmas útra menni, amit meg elkerülnék.[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
válasz sketchifun #5874 üzenetére
Nem szeretek úton menni, mert nekem túl veszélyesnek tűnik, meg a bicóm sem alkalmas rá, ledobálja a láncot, meg nincs első váltóm, és emiatt korlátozott a végsebességem.
De ha jó lenne minden műszakilag, akkor sem mennék úton, van jobb dolgom, mint pl beékelődni egy autó rámnyitott ajtajába. -
Phvhun
őstag
válasz t-bali3 #5913 üzenetére
Sokáig használtam régebben extrém körülmények között elöl bb5-öt ~120-as tárcsával, SD 7 fékkarral, hátul régi fajta ( nem az új müanyag fékkaros ) olajos magura felnifékkel, és teljesen tökélesen működtek együtt, nekem nem volt zavaró, hogy nem ugyanaz volt elől és hátul.
-
Phvhun
őstag
válasz stracker06 #5984 üzenetére
Angolul "dork disc"
Szerk: Egyébként nem hiszem hogy nagyon védeni kell a küllőt, azt az se zavarná ha átmenne rajta egy tank, inkább a lánc leugrása ellen kéne védjen.
[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
válasz stracker06 #5989 üzenetére
Ez velem úgy történt meg, hogy érden bicóztam este fele, és az egész város lejt. Na én a teteje környékéről legurultam az aljára, ha hát persze hogy ott akadt be a lánc úgy ahogy neked, ugyhogy korom sötétben kellett visszamásznom kézben a bringával.
De ennél volt cifrább előlracsnis bicóm kétszer is megette a nadrágomat, és egy ilyen nyitott étterem terasz nézte végig ahogy nem tudtam kiszakítani a lábam a bicóból és a földre fekve szereltem szét magamon
Másik esetről még kép is van, itt többen is voltunk, van kép arról, amikor kivágnak a racsniból
[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
válasz Teasüti #6001 üzenetére
Hátul fix fogaskerék van, hátsó agy menetes, és rá van tekerve. Elől a racsni külseje a fogaskerék, belseje meg a monoblokk forgórészének menetére van tekerve, és rá van tolva a hajtókar ( ISIS-es ) így az egész nagyon masszív és merev lesz. Tehát igen, amikor gurulsz, és nem tekersz, akkor is jár a lánc folyamatosan körbe körbe.
Előfordulnak ipari csapágyakkal ellátott titánötvözetből készült racsnik is, és ezek is el tudnak törni 1-2 év használat alatt. Konkrétan nekem a monoblokkom el volt már hajolva a használattól, és ahogy tekergettem körbe, látszott, hogy a racsni ilyen ellipszispályán eltolódgat a vázhoz képest, és mivel a lánc teljesen fixre van feszítve ezeken a bicókon, ezért volt olyan állása a hajtókarnak, amikor lötyögött a lánc, és volt olyan, amikor teljesen be votl feszülve. Ja és arról nem is beszélve, hogy majdnem minden alkatrész 7075 T6-os aluból rajtuk, naggyon durván jó a minőségük ezeknek a cuccoknak.
-