Új hozzászólás Aktív témák

  • Phvhun

    őstag

    válasz Jorus #525 üzenetére

    Nem tudom ezt honnan vetted, de nem így van.
    Épp hogy a magura fog sokkal jobban, és merevebben. A felsőkateges verseny triál bicókon mind magurát használnak hátsóféknek. ( kivéve a 20"-os változatokon, mert ott elég a tárcsa ) Olcsóbb bringákon meg V-féket, még az is jobb, mint a tárcsa.

    De egy kis logikus gondolkodással is rá lehet jönni, hogy miért:

    Magura fékpad felülete nagyobb, mint a tárcsafékeké, a felni felülete vagy gyárilag érdes, vagy meg van flexelve, így jobban "harap" a fék.
    Az erőkar maguránál kb 3* akkora, tehát harmadakkora erő kell a kerék blokkolásához, de a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa.
    Az erő ami hat a felnire kisebb deformálódást okoz, mint a tárcsán, ezért miután a fék blokkol, a bicó nem mozdul el akár 1-2 centit is, mint ezt tárcsánál teszi. ( ha a gumi csúszását, és deformálódását nem vesszük figyelembe )

    Első féknek meg azért szoktak tárcsaféket használni, mert azzal ténylegesen lhet "adagolni" a fékerőt, a magura az meg inkább vagy nem fékez, vagy blokkolja a kereket, és sok trükkhöz elől pontos fékerő adagolás szükséges.

Új hozzászólás Aktív témák