-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #213780 üzenetére
Gyakorold otthon a hálószobában az ágy mellett. Ha már esni kell puhára...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #214013 üzenetére
Gratula a beszerzéshez!
A falvastagaságban csatlakoznék a korábban szólókhoz, ez brutálisan vastag
Ha túl merev lenne az sok vibrációt is átvihet a kezedre és nagyon fáraszthat, kérdés hol milyen irányú csillapításra/rugalmasságra van tervezve.Majd írj róla gyakorlati tapasztalatot, hogy milyen érzés az aluhoz képest! Ez bármilyen értéket felvehet a fantasztikustól a borzalmasig skálán.
Meg persze mennyire változtatja meg a bringa kezelését az eltérő rise, back sweap értékek. Lehet ez alá több spacert kell rakni, azzal meg ugye rövidül a tényleges reach.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #214137 üzenetére
Akkor nem kell bemutatni a két végletet. Ha bejön, akkor viszont érdemes felírni a gyártót, boltot, típust, mert akár máshonnan egy nagyon hasonló is már nem biztos, hogy szintén beválik bárkinek.
Egyébként már többen feszegették, hogy minek szórakoznak a 31,8 vs 35mm kormánnyal, mert a 35-re valójóban nem a merevség miatt van szükség. Nagyjából ahogy látom max optikai előnye van, hogy a vastagabb kormánnyal kevésbé feltűni a magasabb rise, meg ez legalább metrikus érték, ami a tagoknál is egyre jobban előtérbe kerül. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214138 üzenetére
Pont hétfőn voltam Sötétvolgyben egy első próbakört tenni. Jól éreztük magunkat, kedves volt az ottani társaság, bár megelepődtem mennyi Bp-i ismerős arccal találkoztam ott, ezek szerint komoly az oda irányuló MTB turismus.
Ha már így feljött Sötétvölgy téma, akkor le is írom az élményeimet:
5 nyomvonalat volt szerencsém fellelni, amik megtalálásában a helyiek nagyon kedvesen segítettek. Lelkes a helyi építő csapat, több nyom legalis bejegyzése folyamatban van, és minden építkezésről tud az erdészet.Flow line: jópofa az eleje és a vége, de a közepén semmi lejtése a pályának így az a szakasz nagyon lassúvá válik, keményen rá kell tekerni, hogy ugrani is lehessen ne csak pumpálós flowl egyen. Bemelegítésre 1-2 körre jó, meg persze kezdőknek.
Waterslide: elején porban csúszós meredek, de minden gurulható rajta, néhány helyen rézsű szerű a lejtése, keskeny nyom. Idővel sebesség fokozásával az élvezeti faktora is növekszik. Egy helyen eltévedtem rajta elsőre, de észrevettem hamar merre kellett volna menni.
Nagyon kígyó: itt is gurulható minden, elején meredekebb szűk forgatók vannak, utána meg a tempósabb völgyben kanyargás.
A nagy freeride: na ezen akkora ugrók vannak, amire azt mondtam, hogy ez nagyon nem nekem való. Akad pár olyan roadgap és az első két ugró, ami nekem is játszik, de utána igazán bedurvul a helyzet és olyanok jönnek mint a szőnyeggel fedett közel 3m magas eldobó rámpával lehet indulni a sztratoszféra felé.
Kisebbik freeride nyom volt az, ami nagyon megtetszett (a vége a kígyó), ezen mentem a legtöbbet és úgy érzékeltem ez az egyik legnépszerű nyom is. Ezek barátibb méretű ugrók, erről hoztam videós élménybeszámoló emléket is: [link]
A lényeg, hogy minden tudásszintű rider megtalálhatja a neki való nyomot. Egyedül kimondottan DH jellegű pálya nincsen, de ide talán nem is azért mennek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214186 üzenetére
Az ilyen pályákra valóban külön napot kell szánni főleg analóg géppel rendszeresen be kell iktatni a pihenőket, különben a lefelére nem marad elég erő és koncentráció, az meg veszélyes. Ha kemény a lefelé menet idővel csak a lefeléktől is elkezd keményen égni a comb.
Ebike-al azért könnyű helyzetben voltunk, nekem 15 kör fért bele az ott töltött kb 3 órába és ebbe a barátkozós beszélgetések is benne voltak
Csak nem azt a GT dh gépes srácot láttad? Elsőre szakaszolgatta a nagy pályát és nem ok nélkül büszkén mesélte hogy épp meddig van meg neki a pálya.
A nagy dolgokat leszámítva, ha a gyári tapadós gumikat visszateszed a gépre, akkor a jeffsy jól fogja ott érezni magát.Abban biztos vagyok, hogy vissza fogok még térni, majd szólok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214187 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #214216 üzenetére
Ti honnan tudjátok, hogy még van kenés a láncon és mikor mosta le róla valami?
Mivel kívül eleve le kell törölni róla és száraz, a csapokba én nem látok be, így általánosan is él a kérdésem, hogy honnan lehet tudni mikor kell kenni a láncot?Így én inkább óvatos vagyok a terhelés függvényében vagy minden, vagy minden második ride után letörlöm és kenem a láncot.
Csak száraz lánckenőanyagot használok mindkét bringán.Ami még meglepett, hogy muc off-nál van külön ebike jelzéssel ellátott verzió is, amiről azt írják a nagy nyomatékra van optimalizálva, mivel kb olcsóbb mint a c3 ceramic, amit az analóg gépen használok, ezért locsolni vettem egy ilyet az ebike-ra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #214290 üzenetére
Ilyet még sose éreztem, meg hallottam, valószínű, hogy hamarabb kentem mindig mint kiszáradt volna.
Ebike-nál érzet ezt veszélyesebbnek, mert ott elég esélytelen, hogy akár halljam (motor hangja, full face sisakban jobban fedett fül, hangos traktorgumi, csörögnek a kövek minden) mikor nem jó a lánc és a motor miatt nem feltétlenül lehet észrevenni, hogy mennyivel nő a hajtás vesztesége. Aztán lehet, ha belefutnék feltűnne.A víz azonnal lemossa a szárazra optimalizált kenőanyagot is egy olyan dolog, hogy mindenki nagyon magabiztosan írja, hogy már 2 csepp eső elmossa. Én meg lapítok a fűben hümmögve és magamat lámának érezve, mert ilyet én sose tapasztaltam és gondoltam biztosan én vagyok a béna, vagy hülye. Futottam már kimondottan nagy sarazásba, na akkor lett hangja, bár akkor annyi sarat felszedett a kerék, hogy már a kerék se tudott elforogni (álló hátsó kerékkel tolás kategória), de akkor is ami ropogást már hallottam inkább a láncra rakódott sár csikorgása volt és persze onnan már csak gurultam, hogy mielőbb lemoshassam a láncról és a gépről a sarat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214254 üzenetére
Vagy csak nem mész elég agresszíven.
Mondjuk ha jó a beülés utána a tokenezéssel lehet jól belőni a használati stílushoz és tudáshoz.
Viccet félretéve: Nagyjából van benne valami, mert elől az ajánlástól egy picit kevesebb simán belefér és kellemesebb is, főleg ha a vége jó progresszívre van tokenezve.
Ezzel szemben a bringa hátuljára az ajánlásokat talán még kevésbé értem. Ott az alap ajánlások (bringa gyártóknak ma már kötelező az oldalukon alap beállítást feltüntetni) túl puház össze vissza felütöm, hátul pl a capra-n a gyári ajánlásnál 20 psi-vel keményebben megyek. Ahhoz képest, hogy valamelyik műszaki zseni a capra felfüggesztés kiértékelésénél azt reklamálta, hogy túl progresszív és nem lehet végig kihasználni a rugóutat. Hát nem tudom ő milyen használatra gondolhatott, de amire az a gép ki van találva nekem kb 25-27% sag (a tagon nem valós rugóútban) fér bele, több nem, különben a nagyobb fícsöröknél kopp van úgy, hogy semmi mentés vagy meleg helyzet nem volt.
Santa Cruz-nál már jobb a gyári ajánlás, de ott csak 5-10 psi-vel kell többet bele tennem.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz -FLY-> #214310 üzenetére
A fékkel kapcsolatban úgy van, ahogy Hasaggymeg is írja.
Kiegészítés hozzá, hogy egy ilyen gyors bringára nem is feltétlen cél a legharapósabb fejreállós féket tenni. A fékerőt a gép súlyához és a keréken elérhető tapadáshoz kell méretezni. Egy fölöslegesen erős fék csak az adagolhatóságot rontja, míg a nagy fékereje nem kihasználható.
Ha a súlyod miatt mégis nagyobb fékerőre vágysz (súly növekedésével az elérhető max tapadás is nő), akkor nem csak sokkal olcsóbb, de nagyobb változást érsz el azzal, ha a féktárcsákat cseréled nagyobbra és nem teljes fékrendszer cserében gondolkozol. Sőt valószínűleg elég csak elől a 160-as helyett egy 180-ast feltenni. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214308 üzenetére
Nekem amikor szervizeltek dt agyakat mindig mondták, hogy örökélet plusz egy nap. Egyszerű az egész felépítés, és kiváló az alkatrész ellátás, bármit lehet benne cserélni, ha kéne. Volt már 370-es agyam és most is van.
370-es agyból két féle van. A régebbiek kalapácsos reteszelésűek (3 pawl) talán 2021 első félévig így gyártották, amit egyébként szinte mindenki más is használ mint reteszelései módszer, illetve az új 370-es agyak már star rachet-es (akár a 350, 240, 180) csak alapból 18 reteszeléssel. Ha valaki nem triálos, akkor ez még előny is, mert lejtőn egy nagyobb berugázásnál így kisebb a láncvonal nyúlás miatti pedal kickback. Viszont ha már star rachet van benne, aki sűrűbb reteszelésre vágyik az új 370-esek már upgradelhetők ezért a sűrűbb fogazású kerekekre. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #214344 üzenetére
Bizony nem szabad lebecsülni a kalapácsos rendszert. A hátsó agyak esszenciájának tartott industry nine féle hydra agy is kalapácsos rendszerrel oldja meg a 0,52°-onkénti valami 600+ vagy fene tudja hány reteszelést.
Ráadásul úgy, hogy egy reteszelésnél csak a kalapácsok fele viszi a terhelést, a másik fele pedig a következő reteszelésnél dolgozik (ezzel tudták tovább sűríteni a reteszeléseket).De mondhatnám az E13 agyamat az agalóg gépben, ami a 6 kalapáccsal olyan szépen szól a 60 reteszelés. Dominálja is a videók alatti hangot, azzal mindig hallanak, ha közeledek, imádom.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214467 üzenetére
XD-re felrakni sort a legegyszerűbb dolog, ahogy ezt eddig te is tapasztaltad. Ott valami nem kerek, valami fizikai akadály van, amin elakad.
A helyzet tisztán látása kapcsán: a gyári kerékre most is vissza tudod tenni a sort gond nélkül, vagy már oda se megy fel?
Ha a gyári DT-re felmegy, akkor tetszik nem tetszik, akkor az új kerék és annak a kazettateste a ludas. Visszaküldés előtt a support-nak érdemes írni egy levelet, hogy mi a bajod, hátha valami bagatel dolog ütközőként működik (amit nem látni) és megmondják mi, vagy épp az is lehet, hogy ők jelzik, hogy küld vissza. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214502 üzenetére
Baromi egyszerű: a fogsor teljesen 1 darabban van, nincs hézagolni való, se leszedhető zárógyűrű vagy záró fogaskerék. Rá kell helyezni simán a kazettatestre úgy, hogy ahogy belül vannak a vályatok az mint egy kerékőr belemenjen a kazetta belső felének a mintájába, itt érezni, amikor beleesik, de ezzel még nincs a helyén a sor. Ez lényegében csak azért kell, hogy vezesse az egészet. Majd ezután a menetre egy standard kazetta csavarral szépen betekered (40 NM az előírt) és akkor kerül szépen véglegesen a helyére. A meneten tekeréskor a kazetta már nem forog semerre azt vezeti befelé a küllők felé.
Az XDR-t nem ismerem azt nem tudom hol használják, a montikra való eagle sor mind XD-s, sőt már a korábbi generációs 11 sebességes sram rendszer is XD volt, így a 11 és 12-es rendszer sramnál átjárható kazetta test csere nélkül.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214679 üzenetére
A sárga maxxis még jobban is megy a factory színeihez mint a fehér. Szép így egyben!
Az ott a képen csak nem a gyári műanyag YT pedál, amit kényszerből adnak hozzá?
Float X-eden meg látszik, hogy amit kell azt tudja. Van a két állású kar, és van a piggyback végén a kék tekerő, ami pedig a low speed compression. Örülj, hogy nincs ratja több állítási lehetőség, legalább nincs mit elrontani rajta
A felső polcon a technózást manapság már túlzásba viszik a bringa gyártók, építve a mély pénztárcájú vevőkre. Nagyon okos felfüggesztések vannak, aminek tudását és főleg paraméterezhetőségét csak a pro riderek tudnak kihasználni, de őszintén szólva ők is csak a verseny mérnökükkel közösen konzultálva, ellenben pályáról pályára hangolják a verseny különböző szakaszainak és a pálya begyakoroltságának a függvényében.
Ehhez képest civil bringásoknak odaadni olyan felfüggesztéseket, amik baromi kifinomultan paraméterezhetők minimum egyenes út a rosszul beállított felfüggesztés és a problémáját megfogalmazi képtelen bringáshoz. Jobbik esetben beállítják a fox gyári táblázata alapján és úgy hagyja örökre (ebben nincs nagy kockázat). Ellenben az benne a szép, hogy amelyiken meg 2 tekerővel kevesebb van az alapból úgy van beállítva, mintha a sok tekerőset a gyárira kezdő beállításra lőné be. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214694 üzenetére
Ha már ilyen komoly géped van, akkor megérdemelne egy komoly pedált és hozzá való igazi bringás cipőt. Sőt neked akár a két pedál, 2 cipő verziót is elképzelhetőnek tartom. Amikor a könnyű kerékkel tényleg teljesímény orientáltan tekersz, akkor simán az spd az irány.
A másik verzió, amikor durvulni készülsz (bikepark, hazai épített trail-ek), amikor visszateszed az erősebb gyári kerekeket, akkor pedig egy rendes fém csavaros/szöges konkáv platform pedál és ahhoz pedig rendes flat pedál cipő, aminek a talpa arra való. Kellően merev és jól tapad. pl: five ten freerider-ek (esetleg pro), shimano GR széria, és a többi...Futócipő semmiképpen se való erre a célra. Azt amikor elfutottad (ki mikor cseréli, én 1000km után) lehet benne sétálni, konditerembe járni, kutyának játéknak adni... de semmiképpen se egy ilyen szintű jeffsy-n második életet adni neki.
Látni elég sok esős videóban youtube-on (friday fails fele is ilyen), amikor a friss bringatulaj az új gépével kedvet kap a mókához aztán futócipőben az első buckánál, vagy ugrónál, lecsúszik a lába az egyik oldalt, majd megbokrosodik a gép, pattog rajta a rider össze vissza és már szinte megváltásként jön a várva várt OTB, persze mindezt térdvédő nélkül XC sisakban, de már legalább trail géppel. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214698 üzenetére
Ne már! Kiadtál sok ezer €-t egy komoly gépre és Aliról akarsz pedált venni?
Az a kb 100€, amibe egy normális pedál kerül (meg még 100€ a megfelelő cipő) a bringa értékéhez képest elenyésző tétel. Sokkal magabiztosabb érzés és biztonságosabb a megfelelő felszereléssel menni, ráadásul a megcélzott intenzitás alapján, amit tervezel, ezek bőven ki lennének használva, nem csak dísztárgynak vennéd. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214694 üzenetére
Persze, mert a tagon 2 tekerőd van (low speed compression és a rebound), míg a teló gondolom grip 2, amin 4 tekerőd van, és közels se olyan egyszerű téma. Elméletben nagyon vágom mi mire való, de még mindig kerülöm az olyan felfüggesztést, amik ennyire szabadon állíthatók, mert egyszerűen érzem, hogy nem tudok annyria bringázni, hogy tudjak velük mit kezdeni. Még többet kéne menni külön tesztnapokkal egy pályán 20x fel le, oda vissza tesztelni egy egy klik hatását egyszerre csak egy paraméteren, hogy ezek mélyremenő állítgatásával igazán belődd a bringának csak az elejét. Aztán egy másik pályán meg lehet épp más karakterisztikára lesz szükséged.
Erre egyébként óriási segítség a shockwizz nevezetű kütyü. Az megmondja mit merre érdemes tekerni az adott pályán a te meneted alapján az megcélzott karakterisztika elérése érdekében és persze lehet használni első és a hátsó levegős tagon is.A grip 2 egyébként valóban némileg feszesebb érzet, ezek igazából minél aggresszívabban mész velük annál jobban működnek. A RS charger 2.1 csillapítása jóval lágyabb érzetűek és több rugóutat is használnak kisebb erőhatások esetén is. Meg persze abban is különbség van, hogy az RS nagyobb légkamrákkal dolgozik, mint a fox, így a fox-ban magasabb levegő nyomás is van a villákban, ami eltérő karakterisztikát fog eredményezni. Ez nem jelent felsőbbrendűséget egyik irányban sem, egyszerűen más ízlésre és karakterre vannak hangolva.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214710 üzenetére
Ki mondja, hogy a dh a veszélyes, amikor xc-vel ilyet lehet csinálni
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214738 üzenetére
ritkaságszámba mennek a konkáv pedálok arra következtetek, hogy nem egyszerű erős tengelyt és csapágyat olyan kis helyre tuszkolni
Pedig nagyon jó dolog a konkáv pedál. Megvan a szekrényben nekem is még a stamp 3. Azóta 1x volt bringán, hogy megvettem a spank spoon-t, tartaléknak viszont jó. Az az 1 használat is azért volt, mert ride előtt vettem észre, hogy már ideje lenne a másik tengedélyt pucolni, újra kenni és már nem akartam kapkodva szervizelni, így inkább a stamp-et dobtam be a csomagtartóba. Nem esett le arról se a lábam, mégis éreztem egész nap a különbséget, ami az önbizalmamon is megmutatkozott. Az, hogy maga a platform teljesen követi a cipő talpának és a lábnak a görbületét az nagyon jó és stabil érzet, plusz a tapadás...
Nem értem teljesen miért nem gyártanak többen igazi konkáv pedált, mert magukat a szétszedett pedálokat megnézve és nem látom, hogy a középen vastagabb platformokban erősebb/vastagabb tengelyt raknának. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214789 üzenetére
Az viszont jó, hogy ilyen módszeres vagy és rendszeresen kimondottan csak ezt gyakorlod.
Az esős meg téli időszak a legjobb az ilyen alapok gyakorlására (bunny, manual, egykerék, track stand, endo), amikor épp nem lehet terepre menni, aztán rátenni egy adag pumpa pályát és amikor eljön a terep ideje élesben hirtelen minden teljesen más lesz az új, vagy tovább csiszolt tudással.
Nekem is minden olyan közép szarul megy, de már így is sok magabiztosságot ad. A leghasznosabb az összes közül egyébként a pumpa pálya. -
sebgutkopf
őstag
válasz flash- #214790 üzenetére
Szigorúan személyes szubjektív vélemény: jók a márka termékei, viszont a 8in1 szerintem fölösleges elemeket tartalmaz, én csak a lényeges termékeket vettem meg. A bike cleaner (rózsaszín 1l-es a spricnivel a nano tech) az nagyon jó. Előtte csak simán benedvesíted a bringát (slag, bármi), majd ráfújod ezt szép hab állagot képez rajta, hagyod állni 2 percet, majd lemosod. Csili vili lesz az egész, ha még utána egy száraz ronggyal (használt póló, ami van) is áttörlöd. Nekem a hajtás, lánc is tiszta lesz tőle egyéb oldószer és dörzsölés nélkül, igaz én sose hagyok rajta olajsarat, meg száraz lánckenést használok.
A nehezen hozzáforhető helyek elérésére még ez a kefe hasznos: [link] (ilyenem van), vagy ezzel egyenértékű.
Az összes többi cucc a spray meg tököm tudja mi, azoknak nem látom értelmét főleg ilyen áron.Persze mindenki saját pénztárcája és vérmérséklete szerint költsön.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214809 üzenetére
Ez egy viszonylag kikönnyített vázó platform valóban nem túl aggresszív szögekkel. Tekerni megfelelő, rázósabb terepen lesz egy ilyen pedál kevés.
A linkelt boltóbl szerintem ez a legjobb pedál: [link] a szögek a tövénél menetesek, fent simák így nem marcangolnak annyira, közben a platform az konkáv.
Innen olcsóbb ez: [link] ez kevésbé konkáv, de jók a szögek és 360g mégis fém.
A másik boltból pedig a best buy: [link] konkáv, olcsóbb és a pin-ek a tövüknél menetesek nem a cipőnél. Meg persze van több színben. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #214824 üzenetére
Vegyél egy five ten-t azt nem szedi szét. Bringás haver most selejtez egyet impact-ot 6 szezon után, de most se a talpa adta meg magát, hanem már a bele foszlik.
A pedállal érintkező alsó puha talp rész puha és rugalmas, így nem tudja szétszedni a pedál, a merevebb rész pedig a talpbetét felőli oldalon van. Jó a stealht talp. Ki van ez találva.
Sajnos a michelin (vibram dettó) talpak mintáját is 2-3 szezon alatt meg tudja gyötörni, igaz nem így mint a képen, de a pinek megfogását szolgáló rovátkák idővel egy egy helyen megadják magukat, valószínű túl merevek. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #214843 üzenetére
Egyáltalán nem kötelező fém pedálokat venni, sőt van bőven előnyük a kompozitoknak. Persze láttam már törött kompozit pedált, de az valami Alis csoda volt, az ismert gyártók kompozitjai simán vállalhatóak keményebb felhasználásra is.
Ráadásul, amiket linkeltél tök ró áron vannak és tényleg jó a formájuk.
Az, hogy milyen a tengely, csapágyazás, perselyezés, tömítések stb... azt nem tudni, ahogy a fémnl se elsőre, nem kell túlgondolni. Szóval hajrá! -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214920 üzenetére
Másokkal fölösleges foglalkozni, a gyakorlás nem lehet ciki, aki hajlandó rá az inkább erény. Aki jobban tudja tőled az tudja mennyit kell gyakorolni ahhoz, hogy jól menjenek ezek, aki meg röhög annak meg annyira fingja sincs az egészről, hogy ha mondanád, akkor mutassa röhögés helyett, 3 másodperc alatt lelohadna a vigyora.
Amiket írsz a karbon felniről az teljesen egyezik azzal, amit általában mondani szoktak róla montin. A jobb gyorsíthatóaság és lassítás is egyértelmű, máshogy vált irányt (egyébként én a karbon vs alu váz esetén is érzem, hogy más a kezelési érzet), a plusz merevség miatt meg igen a komfort csökken, ami rázósabb úton már nem feltétlen előny, ahol az egyenetlenség épp kisebb, mint a felfüggesztés ingerküszöbe, így azt a guminak, vagy a felninek kéne megoldania.
Ha csökkented a gumi nyomást, akkor viszont legalább hátul megfontolandó egy insert behelyezése a csökkent nyomás miatt növekvő felütési kockázat kezelésére. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214953 üzenetére
Szombatra egy kollégám aki Pécsen lakik lehívott Hosszúheténybe, így végre felfedeztem azokat a pályákat is. Eszembe is jutottál, hogy vajon te merre szelheted. Viszont mi csak a pályákon mentünk le - fel. Jó szórakozás volt, meg volt néhány vicces pillanatom. Ha így folytatom a szezont, akkor év végére csinálhatok egy 2022 bakiparádé videó vágást
Mondjuk a bénázásban segített az is, hogy a nyom mélyebb részeiről még mindig nem takarították el az avart, amibe látatlanba lesodródva értek meglepetések...
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215027 üzenetére
Ez így van aszfalton az esés során több négyzetméter bőrt el lehet hagyni meg a keménység, plusz akár perverznek is tűnhet, de a fédő felszerelés viselési szokások is pont ellentétesek. Terepen mindenki komolyabban beöltözik, míg aszfalton a leggyakrabban a sisakban kimerül a védőfelszerelés viselet. Nyilván az esés valószínűsége és gyakorisága alacsonyabb, de amikor bekövetkezik akkor a következmények már mások.
Hétvégén 3x estem terepen, igaz egyik se volt nagy, de egy karcolás sincs rajtam. Azért a térd, könyökvédő és a full face jó barát. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #215062 üzenetére
Más kupakkal nem lehet esetleg boost-os távolságúra alakítani?
Ma egy non boost kerék szinte eladhatatlan, egyszerűen alig van gép, amibe bele lehet tenni, azok is már 5+ évesek, vagy talán még öregebbek.
Sajnos szabványok jönnek, mennek, olyan nincs, hogy életem szettje és bicaja, legfeljebb eddigi pillanatnyi legjobb.Viszont ha eddig örömmel használtad, akkor ne bánkódj, a bringát nem befektetésként vesszük, ellenben ami élményt adott azt senki nem veszi el tőled.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215147 üzenetére
Ez önmagában jól hangzik, de ha nem szárad bele, akkor hogyan tömít, akkor mi gátola meg abban, hogy csak kispricceljen, vagy follyon a lyukon, ha nem szárad a levegővel érintkezve?
Persze örülnék neki, ha ilyen álom tejek lennének, csak szeretném érteni, hogy itt valami tényleg újdonság van és ha igen az hogyan működik, vagy csak más irányban kötöttek kompromisszumot a teljesítmény - tartósság skálán? -
sebgutkopf
őstag
válasz motown5l #215145 üzenetére
Attól függ ki melyik iskolába járt
Valaki arra esküszik, ha a szallag a felni belső falára is felmegy és ezért szélesebb szallagot tesz bele, mint a felni belső szélessége.
Én a másik iskolába jártam, hogy felrakni is könnyebb, ha maga a tekercs (és a szallag) éppen belemegy a felni falai közé és csak húzod, egyengeted. Gumi fel-, leszereléskor se sérül a szallag. Még sose volt gondom saját szallagozású felnivel, tehát a gyakorlatban működik. Ez alapján a 27mm-es szallag simán jó a 29-es felnibe. 27-essel csináltam már 30-as belsős felnit, amibe a 29-es talán jobb lenne, de épp nem volt otthon. Köszöni jól van. -
sebgutkopf
őstag
válasz Damateo #215195 üzenetére
No para! Vegyetek masszív eMTB-t jó nagy rutóúttal. Aztán ha rádkiabálnak, akkor simán felugratsz vele a kocsira és átmész rajta aztán nézegetheti a horpadt motorháztetőt. Ha meg kiszáll megfejeled a FF bukóval.
/troll off
Sok a flusztrált ember és a közös helyre terelt nagyon eltérő sebességű közlekedési eszközök nem szülnek sok jót.
Persze kultúra is számít, de ha nincs potenciális konfliktust okozó találkozás, akkor könnyebb kulturáltnak lenni. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215288 üzenetére
Már a 3. bringámon van 1x12 (GX) hajtás. Ennek ellenére semmit se tudok még mondani a lánc tartósságáról, mert még nem cseréltem egyiken se és persze az analóg gépek használati szokásaim miatt talán ez érthető is, bár amikor tekerem, akkor azokkal is szinte csak emelkedő, viszont analógon nem mérem a km-eket. Az első géppel 2 szezont mentem mielőtt eladtam még nem esett bele sehova a mérő.
Ettől érdekesebb lesz az ebike, az biztosan elindít az 1x12 lánc és sorkopás megtapasztalásának az útján. Maga a sor és lánc ugyanaz az ebike és analóg gépemen is, viszont értelem szerűen az ebike-al sokkal többet megyek és ami lényeges többet tekerek sok szinttel, miközben a lánc olyan nyomatékokat kap, amiket saját magam nem tudnék leadni. Ráadásul valószínű durvábban is váltok vele.
Eddig 2,5 hónap alatt mentem 566km-t, viszont ehhez társul 17000m szint, őszintén szólva fogalmam sincs mennyit várhatok el a lánctól és később a sortól, majd mesélek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215296 üzenetére
Remélem nálam inkább az utóbbi szám lesz, az elsőről már lekéstem (még jó).
Pont hétvégén néztem, még a közelébe sincs, hogy beleessen.Majd lánccsere után értékelhetem, hogy akkor a gx mit bír a drágább és olcsóbb sram-okhoz, illetve shimi-hez képest. Meg persze akkor a láncon használt kenőanyag minőségét is jobban meg tudom majd ítélni. Ezen tartomány alapján, ha túljutnék az 1000-en, akkor a kenőanyagot az ebike-on bevált kategóriába lehetne sorolni. Kop - kop....
Kopóaltakrészt irányból nézve nem olcsó az ebike, ha 1000-et elmegy egy lánc, akkor az egy évben simán 2 lánc és egyben valószínűleg 1 új sor is és ugye a sor pedig fájdalmasabb tétel.Többet kéne járni felvonós bikeparkba, akkor nem kopik a hajtás Ja de ott meg napi jegy van.
Hiába nincs ingyen vacsora. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215335 üzenetére
Közelmúltban több helyen is láttam németeknél ennyiért gx axs-t. Valami szezon előtti promó lehet a német piacon, hogy ennyire akciózzák, vagy kiszórják az előző évi készletet.
Gondolkozni már gondolkoztam rajta én is, de eddik három okból mindig elhessegettem (és érdekes módon egyik ok sem az ára):
- plusz 1 akkumulátor (és egy elem), egy ebike-nál kaphatná a delejt a fő akksiról. Nem akarok több akksival szórakozni, lusta disznó vagyok, oldják meg, vagy töltse a bringa fő akksija. Nem akarok vele szórakozni, de minimum a bringáról levétel nélkül legyen tölthető. Ez egy fejlesztendő pont a terméken, ebből látszik, hogy 1. generációs.
- amíg megbízhatóan működik a zsinóros gx, addig minek piszkálni és cserélgetni
- sérülés veszély: esni szoktam, váltóimon mindig vannak karcok (köszönik jól vannak és váltanak), nem tudom ez hogyan bírja, bár lehet még jobban is (kalapácsos tesztek szerint szépen mozog befelé ütésre).Hajtás vonalon nem érzem, hogy a gx-nél drágábbat venni létkérdés lenne. Az már a teljes képességű eagle rendszer, súlyban is majd 200g-al könnyebb a sor mint az nx, árban meg jóval olcsóbb mint az x01. Minden gyártónak a legjobb vázainál is vannak gx-el szerelt konfigok, amiknek a többi komponense is rendben van. Valahogy legutóbb se motivált semmi arra, hogy az x01 és factory felfüggesztéses verziót vegyem meg +3300€-al drágábban, úgy hogy utána a plusz tudást be se tudom tekergetni (kitesztelni) normálisan a felfüggesztésen, ahhoz sokkal többet kéne bringázni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215341 üzenetére
Akkor az ütést jól sejtettem, az akkor így nem akkora para.
Viszont én nem akarok semmit se leszedni, se 10 másodperc alatt se sehogy. Ők akarnak nekem egy drágább terméket eladni, oldják meg, dolgozzanak rajta még picit a mérnökök.
Tukmálnák az axs reverbet (még 2 akksi), meg a flight attendent (ismét 2 plusz), a végén összesen 7 egymástól független áramforrás van a bringán.
Pedig már van egy szép nagy 630-as akksi benne, többel nem vagyok hajlandó foglalkozni.
Jól néznének ki az elektromos autók is, ha külön kéne tölteni a kormányszervót, a klímát, a fedélzeti elektronikát, a multimedia rendszert is a hajtásról gondoskodó fő akksitól.Tudom... kezem bilibe lóg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Építő/felújító topik
- TCL LCD és LED TV-k
- 3D nyomtatás
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Gitáros topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest