-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
akaido
addikt
válasz bringasisti #171109 üzenetére
A Mapmyfitness apphoz tértem át, hibátlanul mutatja a megtett távot.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
#75376384
törölt tag
válasz bringasisti #175586 üzenetére
ha ennyivel problemasabb akkor miert eroltetik? nezegettem a komolyabb bringakat, mert egyre jobban bennem van a csere es a cube eseten pl mindegyik 1x12. pedig a mostani 2x11 szemely szerint nagyon szeretem es ez a legnagyobb visszatarto ero, per pillanat. felek, hogy tul nagy ugrasok lennenek a sebessegek kozott.
-
athomi
veterán
válasz bringasisti #175591 üzenetére
Biztos ellógják a lábnapot.
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #175592 üzenetére
Lehet, hogy a Sram és a Shimano mérnökei jobban értenek ehhez, mint egy random az interneten?
-
INTELligent
senior tag
válasz bringasisti #175655 üzenetére
Ja, okés, köszi . Azt meg tudod mondani, hogy az eggyel beljebb mit takar? (próbáltam rákeresni a topikra, de Szentendrére keresve nem találtam meg, pedig emlékszem már én is, hogy pár hónapja ez a téma előkerült).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #175799 üzenetére
5 bar-ral használom
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Studi
addikt
válasz bringasisti #175886 üzenetére
Alapvetően arra reagáltam, hogy nem terhel semmit nem természetes irányba. Szerintem is kibírja, minőségi alkatrészekkel, pontos összeszerelésekkel nem okozhat gondot.
Ettől függetlenül én nem tenném fel így a bringám a falra. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #175886 üzenetére
Talán egy fekete lyuk közelében.
(#175905) trialboj...én meg annyi embert látok,hogy örülök a magánynak és a természetnek a tekeréseimen. Herótom van attól mikor zasszony a Margit hídon szeret áttekerni...csúcsidőben. Az miért jó?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Studi
addikt
válasz bringasisti #176043 üzenetére
Az is egy jó pont: van, ahol gépészkedni kell, amikor a szelep körül illeszted a külsőt. Bár amikor körbenézed akkor látszania kell, hogy nem illeszkedik olyan mélyen a szelep miatt. Szintén sérülékennyé teszi a belsőt.
-
zsocy
őstag
válasz bringasisti #176043 üzenetére
700x19-23 az outi belső, ott biztos nincs gond a vékony felnivel, oda lett tervezve.
FerNandor, én a belsőt biztos cserélném mielőtt nekimegyek a külsőknek. Ha nincs bajuk legalább lesz tartalék belsőd, ha valahol huplis akkor olcsón megoldódik a gondod.
Nekem Schwalbet ajánlották itt, bár most Conti belsőm van és azzal sincs baj.[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz bringasisti #176043 üzenetére
Nem tudom sajnos, én másra nem tudok gondolni. Max szálhibás a gumi. Igaziból az az érdekes, hogy megpörgetve látszatra a hátsó teljesen szépen fut, és az első is szépen. Talán egy minimális egyenetlenség van az elsőben. Azt fogom most csinálni délután, hogy újra összerakom, de nagyobb belsővel, amit újonnan vettem a külsővel, 700x23-32-es. És megnézem így.
Amúgy nincs benne hupli, se semmilyen deformitás. Egyszerűen nagyobb sebességnél elmászik minimálisan. A gumi is jól van bent, illeszkedik rendesen. Aztán, ha nem jó, akkor visszaviszem a decathlonba.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Mezga Aladár
veterán
válasz bringasisti #176049 üzenetére
"Ezért a tenyérnyi lebernyeg a külső pereme alá szorult és azért nem tudott a felnin helyére ugrani."
Ha megpörgeted a kereket akkor ez a hiba látszik.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz bringasisti #176051 üzenetére
Ő is megpörgette [link]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
CragON
aktív tag
válasz bringasisti #176138 üzenetére
Meglehet, de a fiatalok körét sem zárnám ki, akik pl azért használják, mert felakarnak mászni oda ahova eddig nem sikerült és nem feltétlenül azért, mert nincs hozzá erő, hanem mert egy nem ebike-al nem lehet megtenni, vagy nincs elég idő egy normális távot megtenni és vannak a jampecek a bringautakon, de azokat hagyjuk
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bringasisti #176138 üzenetére
az ebike városban is áldás, én elmegyek 14km-re lévő munkahelyemre úgy, hogy nem izzadok meg, mehetnék akár öltönyben is. ahol nincs zuhanyzó, ott ez előny.
nem is beszélve a cargo bringáról, ami a belvárosban majdnem teljesen ki tud váltani egy autót (elméletileg már jövő héten érkezik hozzám is, fingers crossed)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #176405 üzenetére
Attól, hogy Romániában gyártják még nem biztos, hogy rosszabb mintha Ázsiában vagy olaszban....pl az enyém made in Romania és semmi baja.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #176442 üzenetére
remélem csak viccelsz ingyen semmi nincs
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
#75376384
törölt tag
válasz bringasisti #176472 üzenetére
nekem is volt mar, cirka tiz eve egy random tudogyulladas miatt. a mai napig nem tudom hogy hol es hogyan kaptam el, de csak az orvos által adott injekció segített es vitte le. kegyetlen tud lenni az ilyen magas laz.
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #176478 üzenetére
Cégnél minden reggel a belépésnél mérnek mindenkit, ilyen infrás cuccal, én 10 percet sétálok kb, picit hidegebb időben rendszeresen nem tudott értelmezhető értéket mutatni, hőlégfúvón is néztem már, teljesen falsnak tűnt, szerintem ezek nem sokat érnek...
'92 Honda VFR 750
-
6030D
Ármester
válasz bringasisti #176513 üzenetére
Abban egyet értek, hogy brutál sokat kibírnak. Nekem a Shimano nem egyszer volt teljesen szétázva és úgy használtam. Már vártam, mikor esik szét, de csak a ragasztó engedett belül olyan helyen, ahol nem számít.
Az viszont csak a hype, hogy egy csúcs cipőnek 80-100e Ft-ba kell kerülnie. De ugyanilyen érthetetlenek számomra a 40-50e Ft-os aszfalt futócipők. Tudom, kereslet, kínálat, szerencsére van olcsóbb megoldás is.
Viszont aki hosszú távra tervez 1 pár cipőt, annak tényleg érdemes egy márkásat választani (20-40e Ft), ki fogja szolgálni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #176513 üzenetére
De nekem nem is kell spd, ezek még platformra nem az igaziak. Jelenlegi vans cipőnél bármi jobb télen
jjeahh, 100 euró már azért elviselhetőbb jóval, mint 200-300 font.
'92 Honda VFR 750
-
válasz bringasisti #176628 üzenetére
Igen, nekem is ez döntött. Lehet, hogy 1%-nyi wattot is lehet akár nyerni az országúti pedál aerodinamikájával, meg kialakításával, de nekem egy komplett tekerésem átlaga valami 150-160 watt, ha nagyon odateszem magam, akkor talán 300-400 között ki tudok préselni egy párszáz méteres sprinten, ennél még egy minimális szélirány-változás is többet számít... Cserébe közmegegyezés szerint hosszabb utakon kényelmesebb, és ami ennél is fontosabb, leszállva is mobil vagy benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
cdl
senior tag
válasz bringasisti #176628 üzenetére
Ez sarkítás. Az spd egy mindenre jó, de semmire sem tökéletes dolog.
Az spd sl egy célszerszám. Amire kitalálták, tökéletes.
Másra kompromisszumos nagyon.
Outizás közben ritkán sétálsz, de annyit gond nélkül kibirsz.
Most becsatolok, 40 km után iszom egy kv-t. 8 lépés lesz.
Aztán megint ugyanez.
Ez nem igazán probléma. Megyek is, hátszelet -
laskr99
addikt
válasz bringasisti #176774 üzenetére
Hogy értve? Azért szeretnék full facet, hogy azért valamennyi védelem legyen benne, mert anélkül páran kaptak már arccsont törést.
A másik, hogy lesz rajtam protektor, addig nem huzatom neki, max 25, előző rollerrel kb 2700km és 1 baleset volt.
-
laskr99
addikt
válasz bringasisti #176783 üzenetére
Igen, itt azért nem 200 kiló a cucc, 28. De a balesetek többségén a rolleresek szeretnek arcra esni, én mikor estem reflexből oldalra vetődtem nagy felületre osztani, 1 kisebb lila foltom lett ahol a táska megcsapott.
Szóval egy ilyen kerékpáros full face elég lenne akár egy 40es baleset védésére?
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #176795 üzenetére
Ajánlom tanulmányozásra:
-
MODERÁTOR
válasz bringasisti #176844 üzenetére
Középcsapágy és hajtókar.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
zsocy
őstag
válasz bringasisti #176851 üzenetére
Miért nem kell?
A menetekre sem kell szerinted? Középcsapágyhoz? Hajtókarnál a pedálhoz?
Szedtél már szét bringát aminél nem voltak zsírozva a menetek? Ugye hogy kell?Ahogy Ivana írta, MOL Liton zsír, olcsó, elérhető és bringánál kb mindenre jó.
A spéci bringás zsírok tényleg nem érik meg.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz bringasisti #176858 üzenetére
Pedálra ugye kenek, hogy ne rohadjon be. Menetre is egy keveset - gondolom hasonló okokból, illetve a hajtás tengelyére.
Szerk.: Itt amúgy azt írja, hogy majdnem minden menetet kenjek meg.
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
zsocy
őstag
válasz bringasisti #176858 üzenetére
Bocsáss meg én nem galvanizált műszaki leírásokat nézek hanem bringaösszerakós (dreambuild) videókat a youtube-on, ott szépen rak is mindenhová zsírt a szerelő.
Ezen kívül a saját bringáimat szerelgetem, a menetekre ott is jobb ha rakok mintha nem.
Ipari csapágyat tényleg nem zsírozol, de nem csak olyanok vannak, igaz? Hagyományos csapiba azért nem árt egy kis kenés, nem?Igazából nekem mindegy, zsírozz, ne zsírozz, téged még úgysem lehetett itt meggyőzni soha semmiről, most sem foglak. Legyen szép és kenőanyag mentes a napod.
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #176851 üzenetére
Ha a középcsapágy meneteit nem zsírozod be rendesen akkor legközelebb soha nem szeded ki. Ugyan ez igaz a pedálra.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz bringasisti #176858 üzenetére
A zsír nem az összerakáshoz kell, hanem a szétszedéshez
Путин, иди нахуй!
-
őstag
válasz bringasisti #176858 üzenetére
engedd el ezt a zsírzós vonalat, nem lesz igazad.
menetes kapcsolatokhoz egyszerűen kell zsír, mert összerohadnak. ha szükséged van információra, akkor a "galvanikus korrózió" a megfelelő keresőszó a google-ben.
a legjobb megoldás a PTFE tartalmú zsír használata, de a semminél a sima lítium bázisú zsír is jobb.
itt nincs szükség akkora nyomatékra, amit lehetetlen lenne zsírzott felületeken elérni.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #176862 üzenetére
Tök felesleges a hengerfej csavarokat idehozni, azok valószínűleg nem kapnak vizet soha. [link] A shimano is azt mondja, hogy zsírozd be. Amúgy meg ehhez teljesen felesleges nyomaték kulcs.
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #176866 üzenetére
Nem teljesen értem miért vitatkozol egy szerelési utasítással, amit konkrétan a shimano mérnökei írtak akik tervezték az alkatrészt.
-
Toobee
veterán
válasz bringasisti #176866 üzenetére
Ezen felnevettem. Professzionalizmus meg strandpapucs Szerintem ott kezdődik, hogy rendszerezve vannak a szerszámaid, illetve az alkalomhoz illő öltözetben vagy.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Mezga Aladár
veterán
válasz bringasisti #176875 üzenetére
Olyan vagy mint a Mekk Mester. A gyári doksi leírja mit kell csinálni, de TE mindent jobban tudsz és rátromfolsz.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
őstag
válasz bringasisti #176866 üzenetére
irónia, mi az, egy tablet?
a szerviz nem egy rendezetlen szerszámos ládánál kezdődik, hanem itt“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #176903 üzenetére
Stravaval nem, azért nem az van nekem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #176930 üzenetére
Nem, legalábbis a leírásban semmi ilyesmi nincsen.
#176928 cdl:
Mert a támogatás akkor jó, ha az kapja, akinek amúgy se lenne rá nagy szüksége, lásd elektromos autós támogatás. Az, hogy az egyszeri paraszt a 20 éves autóját lecserélhesse egy olcsónak számító újabbra, ami szintén kedvezőbb lenne a környezetnek, fel se merül, akinek van amúgy 8-9 millája autóra, az meg kapja még az extrát hozzá, mert ugyebár kurvára rászorul.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
cdl
senior tag
válasz bringasisti #177145 üzenetére
Nem hallottál a mostani balhéról? Ha már be lett jelentve, akkor is emelkedik a köteleződ ,de a bonus fokozatod nem fog változni.
Ezen megy most a vitakör, hogy ezt hogy képzelik a biztosítók. -
J.C.G.
aktív tag
válasz bringasisti #177196 üzenetére
3x9 a király! (Me' nekem az van azé')
Más: Milyen felnit vegyek? Nehéz választanom, mert 26-os alig akad amelyik ráadásul tubeless ready és 32 lyukas, XC bringába kellene.
DT EX 471
esetleg ő, ha sikerül szerezni belőle
XR 331
XR 400 ez utóbbi felé hajlanék az ára miatt is.
STAN´SValakinek egyéb javaslat?
Ez (wtb frequency team i25) is érdekelt volna, de csak egy darabot találtam belőle.
Ja és 2.2-es gumikat használok.[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz bringasisti #177196 üzenetére
1*7 mindnhova elég kell legyen!
-
maximilian4
addikt
válasz bringasisti #177210 üzenetére
Csak a duplája árban, ha nem több. Ha pontosan mér, nekem tökéletes. Nem látja senki mi van ráírva (mondom ezt úgy, hogy garmin edge 520 plust használok).
Csokicaibesz
Köszi a tapasztalatot!Maxi
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #177266 üzenetére
Az 1x-től szerintem senki nem várja el, hogy versenyparipa legyen a bringájából, főleg egy SX, NX, GX, Deore szettől nem és 2x-3x is van versenygépeken bőven. Nekem azért kell, mert fölöslegesnek érzem az első váltót és gyűlölöm a régebbi váltók csattogását komolyabb terepen. Az 1x váltók már mind kuplungosak, szal nem zörögnek-csattognak, max a lánc zakatol, de azt láncvillavédővel meg lehet oldani. Új montikon lassan ez az alap, belépő fapados kategóriában is és nem véletlenül.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz bringasisti #177266 üzenetére
Na, ez most olyan hasonlat, mint hogy a nyomatékkulcs f@$zság, mert a hentes sem használja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #177361 üzenetére
Inkább a pulzus 135-140bpm között tartása és a sok random emelkedő miatt kell aszfalton nekem a sok fokozat. Terepen fölösleges.
(#177363) PELLE: majd ha 20 rámtámad kipróbálom
(#177370) Maximum1: komoly, ezt nem tudtam . Azt amúgy nem írják, hogy bár a CS jó, de a kutyák csak még agresszívebbé válhatnak tőle, legalábbis én ezt olvastam pár helyen, ezért ajánlják kutyatámadás esetén az OC-t. Sőt, olyant is olvastam, hogy részeg embereken sem igazán hatékony a CS . Viszont akin-amin hatékony, ott jobb.
(#177373) Somatom: felénk minden dombra jut legalább egy nyáj 5-20 elvadult agresszív kutyával, szal az EU szabályoktól messze állunk. A medvékkel és a farkasokkal mi van? Azokra nem lehet pórázt meg szájkosarat .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bszg@
tag
válasz bringasisti #177399 üzenetére
Vagy 10 éve vettem egy cross trekkinget és a környékünkön biciklizgettem, becsatolva, sisakban, szemüvegben. Kb senki sem köszönt vissza, le is szoktam róla. Majd vettem egy outit, azóta van köszönés és visszaköszönés is. Sisak nélküli trekkingeseknek én sem köszönök. Azóta beszereztem egy montit is, tapasztalatom szerint az erdőben is rendben van a köszönés.
Közben látom, hasonlóak a tapasztalatok.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz bringasisti #177570 üzenetére
Nekem is dekás van. Ragasztva van a szivacsra a textil, ezért kb fél év után az izzadság miatt leválik. :/ Textil ragasztóval orvosolható. De amúgy igen, nagy szemétség, hogy nem lehet bele venni újat.
-
ggeleven
őstag
válasz bringasisti #177592 üzenetére
Nekem mondod, hogy kék az ég? Több száz rendelelésen vagyok túl és közben nemzetközi szállítmányozásban dolgozom.
(#177591) jjeahh
Akkor az egy sz*r rendszer, mert az egységem vámszabályoknak meg kellene felelni. Persze ha nincs következmény, akkor kényükre kedvükre élősködhetnek az ilyenek a jónépen... MO-ról már csak nincs vám! Küldök privit!Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs