-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #218222 üzenetére
Flat pedálon nem fárad el az ember vádlija, mert lefelé fogom és áthelyezem a lábam a pedálon, hogy a pedál tengelye hátrébb a talp közepéhez közel legyen. Ezt becsatolva nem tudod megtenni és te aki kimondottan szeretsz mászni, nyilván úgy helyezed el a stoplit a cipőn, hogy a tekeréshez legyen optimális helyen a padál tengelye, ami jóval előrébb van.
Aki trail - enduro - dh jelleggel bringázik azok ha becsatolnak nagyjából ebben a sorrendben egyre hátrébb teszik a stoplit a cipőn, egyre jobban a talp közepe felé. Plusz amit te is írsz, hogy nem xc, hanem rugalmasabb talpú cipőket használnak, hogy a keretre fel tudjon feküdni, különben tényleg semmi értelme a keretes pedálnak.Toobee neked is ajánlom, hogy az izzo-n használt cipőn próbáld ki picit hátrébb tenni a stoplit. Hiába nincs keret, valamivel már jobb lesz.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #218291 üzenetére
A fully nem sokat segít a vádlinak. Utolsó xc gépem fully volt és mivel azzal kezdtem többet lefelé menni, sokszor volt, hogy az utolsó lejtőkön már görcsölt a vádlim. Szóval csak ezért nem kell fully-t venni. A stopli pozíciója és a pedál - cipő kontakt felület mérete a kulcs és ezekkel ki tudtam tolni későbbre a vádli fáradást.
A ballonosabb gumit a csukló hamarabb észreveszi, meg úgy általában a gerinc.Nálad viszont annyira a mászáson van a hangsúly, hogy szerintem is fölösleges lenne változtatnod a setup-on, mert akkor ott veszítenél, amit igazán szeretsz, azért hogy a számodra "kényszer" lefelékben kényelmesebb legyen.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #218296 üzenetére
Tök jó, hogy egy kicsit ilyen oldalról is megpiszkáltuk ez az spd témát. Mindig csak arról van szó, hogy jól lehet vele tekerni, meg újonnan félünk az eséstől miatta. Az ilyen mélységi tapasztalatokról pedig mindenki olyan mélyen hallgatott.
Most meg csak előjönnek a tapasztalatok, egyéni érzések, ami szintén hasonló irányokat mutatnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #218655 üzenetére
Gratulálok az új műhelyhez!
Látom már most sem csak a saját gépparkod áll bent, megindult a munka. Hajrá! -
sebgutkopf
őstag
válasz Major Lion #219065 üzenetére
Ha én nem hagyom el a fidlock kulacsot, akkor szerintem ne aggódjatok: [link]
És ettől csak durvább helyeken megyek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #219212 üzenetére
Sisak párti vagyok!
SX és NX váltónál már többeknél láttam oldal irányú holtjátékot, kotyogást. GX-nél ilyen bajom sosem volt, eddig a 3. bringán nyúzok gx eagle-t, amik terep igénybevétel felől nézve nincsenek kímélve. A GX már teljes értékű eagle rendszer, az X01 váltó már csak a titán rugóban különbözik tőle. -
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #219539 üzenetére
Szép helyeken tekertek, nekünk itthonról Finnország nagyon más világ.
A kemény terepeken meg teljesen megértem, hogy nem élveztétek a bringázást. Eleve nem oda való, merev géppel mentetek (enduro a célszerszám arra, a fatbike már inkább kihalt kategória), illetve, ami legalább olyan fontos, hogy a gyökeres képen látható terephez kell egy tudás szint ahhoz, hogy élvezhető legyen, mert különben csak küszködés lesz belőle.
Bringázzatok sokat arrafelé! -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #219689 üzenetére
Ez k... jó Még biciklivel a hátukon is tundak repülni...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #219834 üzenetére
Ez de jó már! Annyira látszanak a trendek benne. A DH vs Enduro vázak, eleve vázakban mikor jön egy egy újdonság, mikor terjed el, ahogy kihal a 26", újabb villákból a 2021-es alkatrészhiány és ahogy egyre több a zeb és fox38 a 2022-es felhozatalban és ezeknek a villáknak köszönhetően már egyre többen inkább enduro géppel jönnek, kevesebben a dh és dupla vállasokkal, bár whistler még mindig dh dominált.
Fékeknél pedig a sram code dominancia akár meglepő is lehet, mennyire sehol nincsenek a shimano fékek. Valószínű erre a falhasználási célra (mindkét bringámon code rsc van, már venni is azzal akartam) mások is ezt kedvelik a legjobban, hőtűrés, nyúzás, adagolhatóság, fékerő háromszögben.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #220122 üzenetére
Emlékeim szerint ilyen vérdoppingos cikkben olvastam, hogy valami 35 környékén kezd kockázatossá válni a dolog. Az ilyen extrém edzett, vagy epo-zott sportolóknak éjszakára pulzus figyelőt tesznek fel a felkészülési idő végén, ami felébreszti őket, ha túl alacsonyra megy a pulzus, nehogy végleg elaludjanak.
Mivel nem tegnap olvastam, így a forrást már nem tudom megjelölni. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #220168 üzenetére
A ebike szennyezés szerintem se korrekt, főleg mivel a tekerés után a strava egyből dobja fel, hogy valószínű ebike-al mentem és csak jóvá kell hagynom, tehát plusz állítgatást nem igényel, így később az analóg és ebike meneteim tök jól elválnak.
Bp-en is sok kammantott kom lehet, pont tegnap néztem egyik mászó szegmenst, amin egy kb 20%-os emelkedőn az analóg kom kb fél perccel gyorsabb mint amennyi idő alatt az ebike-al felmegyek, pedig közel 20 kmh átlaggal mászom a 20%-os emelkedőt. Jó én nem döglöttem meg, felfelé tartalékolok mindig erőből a lefelékre, de a lényeg látszik. Aztán lehet autóból csinálták azt a kom-ot még nem is pedelec-el.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #220176 üzenetére
Ha a 135m szint és a 300m táv stimmel, akkor a matek szerint az tényleg 45% meredekség. Az emelkedés %-ban kifejezve nem az emelkedő szögét jelenti a vízszinteshez képest, ha szögre átszámolnánk az 20,25° Ez azért már nagyon meredek, könnyű hátraesni meg elkaparni, ráadásul ez a szakasz átlag meredeksége, amiben lehetnek durvább részek is. Szóval még egy respect kijár neked érte!
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #220373 üzenetére
Lehet kicsit gyanakvó vagyok, de miért is ne lenne elméletem. Egyrészt nagyon ügyesen és ügyfélközpontú választ kaptál. A második gondolatom meg az, hogy a 75 usd szállításra talán kicsit sok, lévén ennyiért komplett bringákat szállítanak házhoz külföldről.
Lecsupaszítva a sztorit pedig értelmezhetjük úgy, hogy te crash replacement féle kedvezményes újravásárlásra készültél és ugyan ők szebb fényben feltüntetve cserének csomagolták be, a 75 USD-vel valószínűbb, hogy tényleg egy crash replacement féle kedvezőbb árral jutsz hozzá a törött felnid pótlásához. Lévén kínai felni feltételezem olcsóbb volt újonnan is mint egy neves gyártó cucca és amikor crash repacement van, akkor pedig a haszon egy részétől is eltekint a gyártó, plusz nem komplett kereket küldenek. Ettől még nem vagy átverve, ez teljesen korrekt, max az eljárásukat akarják egy kicsit "kedvezőbb" színben feltüntetni, máshogy nevezve.
Guninyomás: ha rendes nyomáson mész valószínű nincs ez a sérülés, az insert alkalmazása nekem fura egy gravel gépbe, főleg, hogy ami súlyt a karbon felnivel nyersz az aluhoz képest, valószínű pont azt teszed vissza a kerékbe az inserttel, akkor meg mi értelme a drága keréknek, ha a nagy féltés nyomán már nem is tud könnyebb lenni? A guninyomás növelésével viszont a súly előny megtartható.
Ezt neked kell végiggondolnod, ha pedig a matek mást mutat, akkor visszaszívom. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #220350 üzenetére
Végre az MTB az igazi hegyi bringázás és nem murván országútizás, kell hozzá technikai tudás és értelmet nyer az erősebb váz, kerék, bringa...
Ez a technikásabb XC vonal nekem nagyon tetszik, sokkal látványosabb, ellenben itthon is látom a Csömöri XC képzőben, hogy az új XC generációs ifjoncok nagyon ügyesek, nem véletlenül azon a pályán gyakorolnak és edzenek. Aki meg csak izomból felkészül az úgy jár, mint a videón a bukfences mókus, míg utána jövők között olyan is van, aki nem csak simán leteszi, de még egy bar turn és oldalbillentés is belefér, ezzel stílust adva a drop-ba. Öröm nézni -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #220438 üzenetére
Mostanában visszatérő elem nálad ez a lejtőn félsz és azért csak jobb lenne kicsit gyorsabban eredszkedni. Ebből lesz a modern geós fully, ami jól mászik
Drága ja, de hát fiatalabb már te se leszel... amit megspórolsz azt nem viheted magaddal...Ez ilyen jó kapuzárási pánikos lett a végén.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #220440 üzenetére
Húúú ezzel jól sejtem, hogy még jobban betaláltam mint gondoltam? Országútis eredetileg (később jött a cyclo-cross és mtb), tehát pont a leírt karakter, aki izomból felkészült, technikából még nem. Ezen incidens után majd rákészül jobban a technikai tudásra.
A már említett csömöri xc-s növendék csapat simán lejönnek azon (a lányok is). Amikor először megláttam őket hol és hogy lejönnek xc bringákkal (azért főleg fully), kicsit elszégyelltem magam, hogy akkori tudásommal magamat győzködve épp le mertem ott menni az akkori trail bicómmal, ami már akkor is az ő gépeikhez képest sokkal hosszabb rugóutas volt és a más geó.
Persze ők versenyzőnek készülnek, meg egyesületben tanulnak, az a szint minden sportban egészen más magasságokban van, mint amit ugyanazon sport polgári űzői teljesíteni tudnak.
Mindamellett, hogy egyre technikásabbak az xc pályák nagyon jól meg lehet figyelni, hogy a nagyobb akadályok is úgy vannak megépítve, hogy nagyon szép transzferek legyenek. Az érkezés kellően lágy a megfelelő íven és helyre landolva, hozzá van igazítva a bringákhoz, hogy a gépek, kerekek, felfüggesztés kibírja.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #220466 üzenetére
Ne aggódj senkit se akarok a trail gépekről lebeszélni, sőt élményre és tekerhetőségben az a legjobb kategória az mtb világában. Ami attól kisebb, vagy nagyobb azok mind egyre jobban célszerszámok. Sőt végre teszteken már azzal is foglalkoznak, hogy adott gépet kinek, milyen tudáshoz ajánlják. Ja nem vagyunk versenyzők, egy verseny gép, ami minden porcikája a sebesség generálásáról szól, azok nekünk hosszú rugóutasban is túl kemények és ráznak. Aki nem indul versenyen, tehát itt mindenki (tisztelet a kivételnek - 6030D - ha más is van akkor rájuk is vonatkozik), azoknak hobbi bringások lévén csak a sebességre fókuszálni bringa választással semmi értelme. Szigorúan subjektíven
Az örömöm az xc kapcsán pusztán arra irányult, hogy nagyon tetszik az a trend, hogy az xc versenyzés most már újra igazi montizást jelent, ami techinai tudást is igényel nem csak erőlétet és nem a tour de france földutas verzióját. Versenyzőkkel, UFO-kkal összevetni magunkat fölösleges.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #220772 üzenetére
Az 2 db nyomaték kulcs lesz. Az 54Nm más liga mint a bringa összes többi csavarja, hogy amelyik tudja az 54-et, azok alacsonyabb nyomatékot nem mérnek, tehát a 2-10Nm tartomány egész biztosan kiesik (akár a 20Nm is). Bringához a legjobban használhatók a 2-24Nm-es kucsok, az a váz fő forgáspontok 20Nm-ét is viszik és a hajtómű kivételével lényegében mindent. A nagyra meg vehetsz az obi-ban valamit.
Hátsó tengely tool-les megoldás elég általános. Nekem a Capra-ba gyárilag ilyen van (és szinte minden ismerősnek a legtöbb bringába): [link]
Nem egy nagy tétel utólag sem, ha a szerszám mentesség fontos. A villanyosba nem ilyet tettek az nekem is 6mm imbusz, de eddig nem sok vizet zavart, pár tekerésenként csekkolom annak is a nyomatékát otthon, ahogy minden csavarét. -
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #220740 üzenetére
Milyen átvételi pontra rendelsz ilyenkor és azt hogyan adod meg a rendelésnél bike24-nek?
Már jó ideje keresem erre a megoldást (lehet nem kellő eltökéltséggel), hogy nem szeretem címre, házhoz kérni a csomagokat, utálom várni a futárt, nagyon macerás és a melóban mások veszik át helyettem szívességekből is elegem van. Csak tegyék le akár egy csomagautomatába, vagy akármilyen átvételi pontra, majd amikor nekem van időm érte megyek és még lehet hamarabb meg is kapom mint a futárt várni feszülten.
Itthon mindent automatába kérek, viszont kintről ezek a dpd és dhl küldési verzióknál nem tudom mit kell beírni a kézbesítési címre, hogy ne hozzák ki, meg persze arról is kapjak értesítést, hogy mikortól és hol lehet átvenni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #220788 üzenetére
Így már mindent értek. Kis magyar hazánkba valahogy más a sztori, bike24 elindítja dhl-el és amint a hazai szerződött partnere a Magyar Posta. Annyi pozitívum, hogy legalább MPL-hez kerül, amik többnyire normálisan kihozzák, viszont sajnos csak nyomonkövetési linket kapok, amik nem biztosítanak rendelkezési jogot a csomag tárolása és kézbesítése kapcsán.
DPD-nél dettó, múltkor ott rátaláltam a lehetőségre az oldalukon, de a csomagszámon kívül kellett volna még egy további azonosító szám (amit nem kaptam meg), amivel a ponton maradást tudtam volna igényelni.Legközelebb lehet beírom megjegyzésbe a rendelés mellé, hogy igényelnék kézbesítési rendelkezést biztosító azonosítókat, hátha akkor európai szintű kiszolgálást tudok elérni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #220825 üzenetére
Assegai - dhrII általam is nagyon kedvelt összeállítás. Ha trail/am a felhasználás akkor a súly tekintetében lehet a könnyebb casing-ek felé menni, mint az exo, max az új exo+. Utóbbira vigyázni kell, mert a 2022-től új reviziója van az exo+ nak, ami jelentősen ellenállóbb mint a 2021-es és korábbi verziók az eltérő szövet vastagság és sűrűség miatt.
Más márkákból is vannak hasonló kombók, amit érdemes kipróbálni és ha a WT téma miatt kiesik az assegai.
Michelin vonalon a te felhasználásodra ajánlanám a Wild enduro fron és rear kominációt (EWS-en is használják). Ezekből is vannak eltérő tapadású és casing-es verziók. A legjobban a race line tapad, ha nagyon tapadós kell akkor mehet hátra is a front verzió (versenyzők is használják, ha nagyon laza a talaj, vagy nedves), míg a rear az kisebb gördülési ellenállást biztosít.
A michelin hardcore dh gumijait dh22 és dh34 neked nem ajánlom azok mind drótperemesek és nagyon nehezek.Másik alternatíva a pár hónapja bemutatott új Continental Kryptotal front és rear összeállítás. Nagy előnyük a súly, náluk a dh casing súlya kb annyi mint a maxxis-oknál az exo+ talán a DD, és jelentősen könnyebbek a dh casinges maxxisoktól (ja mivel nem drótosak). Ezt a kombinációt én előbb utóbb ki fogom próbálni egyik bringámon.
Harmadik pedig a Schwalbe klasszikus: Magic Mary és Big Betty páros. Van itt is sokféle súly a trail, gravity és downhill verziók és keverékben soft, ultra soft stb...
A bike park edition gumikat minden gyártónál kerülni érdemes, szög egyszerű keverékek (maxxisnál double compound a neve) , olcsók és kopásállóságra vannak optimalizálva, nem tapadásra.
Van lehetőséged bőven válogatni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #220873 üzenetére
DHL Express csomagként küldte
Aha! Ez lesz a lényeg.
Na majd legközelebb jobban nézegetem milyen küldési lehetőségek vannak, azonos küldési árban néha van több választási lehetőség (dhl expressz a gyors, de volt europe és standard is), lehet érdemes próbálkozni legalább a nagyobb értékű rendeléseknél.Igen itthon a posta - dhl kapcsolat más, mert nem a sima postás hozza aki leveles ládába tenné, hanem az MPL az meg pont a csomagkézbesítős részleg a furgonokkal.
Köszi a tapasztalatod megosztását!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #220876 üzenetére
én terepen csakis valahol az alföldön tudom elképzelni a közel azonos pulzussal tekerést,
Ebike -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #220902 üzenetére
Nocsak nocsak, valakik már gondoltak erre.
A következő az lehetne, hogy ezt összekötik még az AXS váltóval, és még a fokozatot is pulzus alapján fogja váltogatni, sőt mivel tudja a rendszer mikor akar váltani, a váltás idejére visszavehet a nyomatékból a motor a hajtás kímélése érdekében.
Merjünk nagyot álmodni.Belegondolva óriási tér van még ahova az ebike-ok fejlődni tudnak, miközben már a jelenlegi új 2021 és 22-es új modellek már nagyon jók.
Már nem is tudom hányszor örömködtem azon, hogy milyen jó döntés volt januárban megvenni az elektromos paripát az analóg mellé. Lassan az lesz a kérdés, mennyi ideig van még létjogosultsága van az analóg gép megtartásának, főleg majd ahogy tovább öregszem én is és valószínű idővel csökkenni fog a külföldi parkozások száma.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #220954 üzenetére
A bringád még mindig szép ebben a színben.
A villa meg szomorú. Fox38, vagy ZEB felé fölfele váltásban nem gondolkoztál? Ebike-ra ma már 160mm-től ezeket rakják.
Vagy a 36-nak az ebike specifikus alsó lába van annyival erősebb min a marzo? -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #221019 üzenetére
Csak lesz új paripa A Merida mindig ilyen rövid modellciklussal dolgozik, vagy csak az ebike annyira új kategória, hogy itt 2 évente újabbat hoznak ki? (ha nem folynak jobban össze az évek mint emlékszem).
E-bike tuned esetében azt nem tudom, hogy a láb más-e, annak viszont már találtam nyomát az ID számok alapján, hogy a csillapítás rendszer valóban máshogyan van belül hangolva. Ez a fit grip csillapítású és további olyan villákra nézve érdekes, ahol nincs 4 tekerengyű. Eddig annak találtam nyomát, hogy az ebike verzió lágyabb hangolást kapott mint az analóg, így rögtön világos lett miért mozognak jobban és lágyabban az ebike-ok, cserébe úgyis némileg több levegőt kell beléjük fújni és több tokent kapnak, hogy a végük progresszívebb legyen.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #221514 üzenetére
Már azt hittem a Figulát... bár oda az utolsó kép italtartalma táj idegen.
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #221782 üzenetére
A 80 cm átlépő magasság miatt ajánl neked M-es vázat a Canyon. Vagy tényleg ilyen rövidek a lábaid a magasságodhoz képest, vagy rosszul mértél. Ezt csekkold, de addig amíg nem lesznek hosszabbak a lábaid nem fog neked a rendszer nagyobb vázat ajánlani. Ha tényleg ezek az arányaid, akkor alternatív megoldás egy olyan típust kinézni akár más gyártótól, akinek a vázai alacsonyabbak, és felfelé tudsz méretezni hosszban, ami magasságodhoz jobban illeszkedik reach-ben.
De először mindenképpen mérj újra lábat. -
sebgutkopf
őstag
válasz twinkiecz #221756 üzenetére
Távdiagnózis lenéz, így két tippem van:
- elment a láncvonalad, talán lelazult a középcsapágy és valamiért kijjebb van az első lánctányérod pár mm-el mint kéne.
- megkopott a lánctányér és a narrow wide rendszer már nem veszi fel és tartja stabilan a láncot. Ha meg ne adj isten nem narrow wide a lánctányér, akkor egyértelmű az oka. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #221828 üzenetére
Nem neveztél meg típust, de az ajánlás alapján ez valami outi lehet, ott nagyon más a méretezés és annak alapja mint mondjuk a montiknál. Így nyernek értelmet outi-nál az S és XS vázméretek, meg ugye felelé is van hova menni, elég nagy spektrumot le kell fedni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #221838 üzenetére
Ez igaz, az új 2022-es vázaiknál valami nagy kocepció váltás lehetett. Eddig viszonylag konzervatív váz geo-kat készítettek, aztán jött az új Strive (és mint a mellékelt ábra mutatja a spectral 125 is már ez az iskola volt) és a reach értékekben átmentek Moondraker módba.
Az új Strive esetén szerintem, ami mindent elmond arról mennyire túlgondolták az az, hogy a gyári EWS csapat versenyzői minimum 1, de van aki a gyártói ajánláshoz képest akár 2 mérettel is lefelé méretez. Amikor egy 190 magas versenyző már inább az M-es vázat kéri az XL, vagy L helyett, hogy el tudjon fordulni a EWS pályákon... kicsit túlzásba vitték a longer, slacker témát. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #221836 üzenetére
A váz geóját nézve egyetértek a gyári ajánlással. Kényelmesen elég lehet az M-es váz neked, kicsit méret határon vagy az L-hez. A váz nyeregcső mindkettőn elég alacsony a lábad simán leér, még az L-es esetében is a 435mm az tőled jóval alacsonyabb embereknek is megfelel. Viszont a 460-as reach az régen az L-es vázakra volt jellemző, míg a 486mm az L-es vázon az tényleg elég hosszú. Elé mentek a piacnak, manapság az L-es vázak általában olyan 470-475mm körüli reach értékkel játszanak a trail/enduro kategóriákban. Ehhez képest a 76 fokos nyeregcső annyira nem meredek, tehát ülve is jó hosszú a gép.
Egy szó mint száz, ebből 180cm-hez egy kellően agilis bringa az M-es, míg az L-es már nagyon hosszú lehet és gondod lehet a szűkebb fordulókkal, ha ez szempont lenne. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #221844 üzenetére
Az a csapágy az az alsó forgásponti fő csapágy, ami a hátsó felfüggesztésben a legnagyobb terhelést kapja. Valószínűleg a csavar lelazulás tett be neki, amikor lelazulás miatti holtjátékkal a bringa hátulja szétütötte/koptatta az alsó forgáspont csapágyakat. Lényegében extra nagy terhelést kapott. Tanulság, hogy a forgáspont csavarokat is rendszeresen ellenőrizni kell, összeszerelésnél meg menetrögzítőt adni neki.
Neked itt csapágy csere kell, amihez célszerszám szükséges, ezek a szerszámok jó drágák és külön méretek kellenek az egyes csapágy méretekre. Olcsó megoldás a hosszú csavar és nagy lapos anyákkal behajtani, kiszedés meg kiütni, de ez magában hordozzza a váz sérülés lehetőségét.
A csapágy kihúzó a profi módszer.
Az új csapágy behelyezésekor pedig a felület igényel némi előkészítést, amivel bekened és csak utána mehet a csapágy, nehogy összegyógyuljon. örökre vagy sérüljön a váz.Nem vagyok szerelő, ez azon kevés bringaszerelési feladat közé tartozik, amit inkább jól felszerelt műhelyre bízok.
-
sebgutkopf
őstag
Egy kis tapasztalati infót szeretnék gyűjteni hajtás kopás témában.
- Kinek hány láncot bír el a sor hátul? (12-es rendszert használók válaszai előnyben)
- Az első lánctányért hány láncot bír el, esetleg az is együtt cserélendő a sorral?Számolgatok, hogy mit mikor kell majd rendelni….
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #222159 üzenetére
Ahogy nézem akkor a 11-es rendszerek nem voltak egyik gyártónál se valami jó konstrukció, mondjuk elég hamar jött is jár a 12-es rendszer. A 12-esekről (főleg a sorokról) eddig mindenhol jobb referenciák voltak. Kíváncsi vagyok neked mi lesz a tapasztalatod a 12-es XT-ről.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222173 üzenetére
Neked ha jól emlkszem shimano-ból van 12-es rendszered. Ez így kimondottan jónak hangzik, ami írsz és a shimi rendszer is jónak tűnik, hogy a sor ilyen sokat elmegy, az meg, hogy a lánc is az még dícséretesebb.
Közben más volnalról kaptam inputot több sram 12-es rendszert használó ebike-ostól is, ami fogsor tekintetében a te tapasztalatod mintájába illeszkedik.
Úgy tűnik, hogy inkább a láncokat eszik az ebike-ok, a 12-es sorok valamiért elég jól bírják. Ellenben egy közép kategóriás láncot kb 1000 hegyi km során megesznek, egy drágább lánc többet megy el, egy belépő meg kicsit kevesebbet. A lényeg viszont, hogy a drága sorok köszönik szépen 5-6 lánc után is jól vannak, nem ugranak, rendesen váltanak, senki se foglalkozik a több lánc váltogatásával ebike-on. A nyomaték fölfelé úgyis elintézi a láncot.andrisbandi, -flash: köszi neked is a tapasztalatot! Mindegyik infó tágítja a látókört.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #222187 üzenetére
Ennyi kellemetlen hátrláltató tényező során csodálom, hogy nem fordultatok vissza.
Tegnap előtt találkoztam itt nálunk egy földiddel. Fiatal srác, egyesületi XC versenyző, most kapott vacsa új Scott spark-ot az egyesületétől. A lényeg viszont az, hogy techikai tudásban nagyon ügyes volt, dropper nélkül fix magas nyeregcsővel azzal a bringával úgy ugrált végig mindent, hogy öröm volt nézni és még rakta is a bringa hátulját a levegőben. Még hogy XC és downcountry bringával nem lehet vadulni... wowww
A másik megfigyelésem pedig az volt, hogy egy versenyzőnek milyen az erőléte és állóképessége. Nem mondom, hogy tartotta a tempót az ebike-al felfelé, de nem kellett számomra nagyon zavaró mértékben lassabban mennem ahhoz, hogy együtt tudjunk bringázni, ráadásul neki is belefért közben a beszélgetés.
Nagyjából azt láttam rajta, ha otthon lennének ilyen ugrókkal tűzdelt pályák a közelében, venne egy másik bringát is. -
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #222212 üzenetére
Sram-nál az eagle GX az kb 85-90k, az X01 pedig 150k és fölfelé még ugye van az XX1. Lefelé lehet az NX-re menni, de az HG testre megy fel nem XD-re ezért az nem teljes értékű eagle rendszer (11-50, míg az XD-sek 10-52), így nem is alternatíva, mivel fel se megy az agyra.
Nekem ezek azért érzésre elég drágának tűnnek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #222224 üzenetére
Komolyabb versenyzőknek nagyon durva a tempója. Nekem az is felfoghatatlan amúgy, hogy aki évekkel ezelőtt versenyzett, majd teljesen abbahagyta a bringázást, amikor visszaül a lóra hogyan lehetséges, hogy jobb tempót megy, mint én amikor a legjobb az erőnlétem
Ezt a jelenséget minden sportnál meg lehet figyelni az ex-pro-kon és tényleg meglepő. Persze van olyan, hogy izom memória, de talán a legfontosabb különbség a mindset. Az agy izom kapcsolat neki teljesen más (annyi és olyan intenzitású terhelés után), olyan tartalékokat tud vezérelni, amit mi nem, és a végén a legfontosabb. Ő megtanulta elviselni, sőt akár abból tudja, hogy egyáltalán rendesen dolgozik, amikor "nagyon fáj". -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222227 üzenetére
minden tekerés előtt digitális mérővel kellene ellenőrizzem a nyomást és fújogassam a tized bárokat a kerékbe
Ezzel viszont teljesen magamra ismertem.
Nekem nagyon vékony a határ, ahol már elég kemény a gumi ahhoz, hogy ne vája ki semmi, de elég puha ahhoz, hogy jól tapadjon. Így nincs más hátra én minden tekerés előtt digitális mérővel állítok. Sőt! Ha autóval viszem a bringát a helyszínre, akkor otthon felfújom, majd a bringát a helyszínen a kocsiból előkotrom, pihen a kocsi mellett 10 percet, amíg felöltözöm és amikor már átvette az ottani környezeti hőmérsékletet a gumi, akkor állítom be a digitális mérővel (mivel otthon a szobában más a hőmérséklet mint a pályán).
Télen már gyorsítottam a sztorin úgy, hogy otthoni hőmérsékelt kontra cél helyszín hőmérséklet alapján csináltam egy táblázatot, amibe beírom a cél nyomást, a hőmérsékletet és kiszámolja mekkora nyomást kell ahhoz belefújnom a szobában, hogy a pályán a kívánt érték legyen. Ezt a felfüggesztésre dettó alkalmazom, mert télen az a 20-25C különbség brutális nyomásbeli eltérést okoz egy tag-ban 170psi környékén már kb 10 psi a változás, a villában kb 5-7psi.
Így viszont a bringa konzisztensen ugyanúgy viselkedik, nincsenek meglepik.
Szerintem te ettől megőrülnél -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222230 üzenetére
Analógon talán jobban lehet vigyázni a 12-es sorra, ha rendesen terepezel, akkor mind a 12 fokozatot lehet használni rendesen. Az ebike annyiból kegyetlenebb, hogy a legkönnyebb fokozatokat ritkán használom, mert nem kell. Amikor azok kellenek, ahhoz valami nagyon beteg meredek és technikás felfelé szükséges. Aszfalton mondjuk olyan meredek nem létezik ahol szükség lenne az 52-es tányérra hátul egy ebike-on.
Ezt leszámítva az igaz, hogy igyekszem elég sokat váltani terepen, jól vált a gép még mindig, eddig egyszer se kellett utána állítanom, így nem csak erőből oldok meg mindent.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen