- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #190448 üzenetére
Az már lehet kissé túlzás, hisz az őrülten száguldozó országútisok töredéke hivatalos versenyző, de alsó sebességhatárt és védőfelszerelés kötelezettséget (itt tulajdonképp a sisakra gondolok) azért lehetne szabni. Azért fórumtársak zöme gondolom vezet is így elképzeli milyen lenne 15 km/h-val közlekedő, esetleg oldaltáskás, vagy éppen gyereket szállító, ne adj isten libakergetővel kacsázó kerékpárosokat kerülgetni egész nap. Én elhiszem veszélyes zsúfolt kerékpárúton 30km/h fölött száguldozni, de amíg szinte nulla az ott történő balesetek miatti elhalálozás azért nem kellene átesni a ló túlsó oldalára sem, rászabadítva minden muglit a gyorsan haladó tonnás vasaktól hemzsegő országútra. Szerintem a 2 veszélyforrás fasorban sincs egymással.
6030D...24,9.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #194528 üzenetére
Bár néhányan simán újra használják, alapvetően igen, azt jelenti.
drr...Egyáltalán abban a 160e-es sávban van e kimondottan ajánlott vagy kerülendő vétel...kerülendő teszkó, praktiker és társai, ajánlott minden más ami még kapható. Keress, mutass, véleményztess, így megy ez itt nálunk, ne várd más keressen neked kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz Khelben #194568 üzenetére
A Strava komplett kamu, nem szabad bedőlni neki. Pontosan azért, mert nem tesz különbséget aközött, hogy azt az időeredményt egy 9, vagy egy 18 kilós géppel érték el. Ha csak az időt nézzük, akkor lehet, hogy az utolsó vagy a 2000 -ből. Ha viszont a gép súlyát is figyelembe vennénk, akkor sokkal előkelőbb helyen lennél. Márpedig a valós teljesítménybe nagyon is beleszámít a bringa súlya.
Runner_fxr:
Teljesen igazad van, de ez nem az a topik. A "fogyni szeretnék és ehhez szeretnék egy bringát" felvetésre itt nem étrend tippeket vár a kérdező.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #194663 üzenetére
Nem mindig, messze eltekert végállítóval de laza bowdennel is beleérhet.
jjeahh... csak aszfalton, lassan próbáltam, jónak érzem, de félő csak placebo, így egyelőre visszafogom magam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Khelben #195158 üzenetére
EURÓPAI UNIÓS RENDELET VÁLTOZÁSA MIATT ÚJ VÁMKEZELÉSI SZABÁLYOK LÉPNEK ÉLETBE 2021. JÚLIUS 1-TŐL!
- Most érdemes kivárni a kínai/3.ország beli rendelésekkel.
Nincs még pontos költség, és az ügyintézés ideje is akármennyi lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Khelben #195184 üzenetére
Két agy alkatrészt rendeltem 2021/04:
- Kínából ingyen postával (no hu tr); ideért 05/05, azóta ülnek rajta
- Ebay USA 17.000 forintos postával (with tr), az is kb akkor jött, egy héten belül meg is kaptam. Átengedték a vámon szerencsére.Kizárt, h nem direkt szívatják a népet a kínai ingyenpostás apróságokkal.
Vajon most be fognak gyorsulni, h már vámolhatják a 10 dolláros vackomat
Vagy megdől az eddigi 4 hónapos magyar várakozási idő...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsocy
őstag
válasz Khelben #195202 üzenetére
Azért vannak magas gyerekek is, de 6 évesen tényleg inkább 24-es. Használt monti ideális lenne, csak minél strapabíróbb legyen. Én sem szerettem vigyázni gyerekként a bringámra, ahogy megáltam dölt is fel, mondjuk nekem akkor BMX-em volt.
Szerintem trekking nincs is ilyen méretben, tényleg egy alacsonyabb 26-os ősmontit kellene nézni ha magas a gyerek, vagy 24-es újat ha nagyon nincs más.
Különben sem a kerékméret számít majd, hanem a vázmagasság.A tegnapi SPD SL témához, én sima SPD-t csatoltam már ki amikor nagyon megküldtem, meg valahogy kevésbé érezni stabilnak mint az SL-t. Nem lötyög, csak olyan mocorgós.
Persze ebben biztosan benne van a cipő is, SPD-m alap cipő, az SL-em pedig karbontalpas.
Nekem jobban tetszik az SL az outin, de a crosson már jobb az spd-taposó kétoldalas kombó.[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Khelben #196545 üzenetére
Akinél csináltattad te is a racsnit. Mondjuk maga a racsni nekem is tökéletes csak egyéb gondok adódtak, több is. Pl a bowdenleszorítócsavar menetét sem a szentlélek cseszte el és rögzítette pillanatragasztóval úgy hogy nem szólt nekem. Emberek vagyunk, hibázhatunk, de a sunyítást nem viselem jól. Aztán úgy kinyújtotta az fvk takarógumit, hogy azóta elmozdul....stb
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #196550 üzenetére
Vigyázz olyant végy aminél ki kell ütni a csapágyakat ahhoz, hogy a racsnit szervizeld...pl. fulcrum. ...akkor csapágycsere is befigyel, ami nem sokkal jobb mint összeszedni a golyókat.
Vacsek...az összefoglalóban van útmutató a választáshoz, keress magadnak valót és véleményeztesd itt.
rmehesz...fotó? Meglehet az olyan, nem is kell oda semmi porvédő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
rétisün
veterán
válasz Khelben #199926 üzenetére
és (#199925) zsocy: ezért szervezek inkább magamnak egész napos Balaton-környi bringázást, de a beszámolók (és nem túl sok személyes tapasztalat, mert '14-ben voltam körben utoljára) alapján még görgőn is inkább lenyomom azt a 200 km-t....
más: from Koblenz to me.... (nem jött be a Trek )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
arcitec
addikt
válasz Khelben #199932 üzenetére
Fertő tó kerülése 2X? A Balaton 1000x jobb hidd el. Menned kell. Egyébként meg rémhír az, hogy tömeg van a bringautakon. Mert a Fertő tó körül tömegesen mennek? Ügye, hogy nem. A Balaton kerülés az valóban a tó körül történik nagy százalékban és nagyon szép táj/élmény.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Khelben #201558 üzenetére
Maxxis Detonator van rajta, 32-es szélességű. Könnyű, gyors aszfaltos gumik, kellően ballonosak, hogy komfortos maradjon. Viszont rendkívül rossz a defektállósága. Ezeket mindenképpen cserélni kéne. Még nem tudom mi lesz helyette, valószínűleg a panaracer gravel king-je kerül fel 700 X 32 vagy 35-ös méretben, belsők nélkül.
Erdőbe talán kevésbé ideális, de azt leszámítva elég univerzális gép egy fitness.
Ha erdőzni is szeretnél akkor azért nem árt ha átütős kerekeket fogad a gép.#201567 Maximum1
Gondoltam rá, hogy kicsit vágok belőle, 1-1cm-t, ez egy 720-as Answer karbon kormány, nagyjából ma egy XC szint. Nem számít monti vonalon különösebben szélesnek. Bár az igaz, hogy fitness-re kicsit széles, és nyilván nem lehet az autók között úgy lavírozni mint egy keskeny kormánnyal, de nekem most a komfort volt a cél. Keskeny kormánnyal valahogy nem találtam a helyem a bringán, pedig tökéletes a mérete nekem. Amióta ezt rátettem, sokkal jobban érzem magam a bringán. Hajtás tekintetében biztosan maradok a 2 X 10-nél, azért ez valamilyen szinten egy igásló, a 11-es rendszer ahhoz már túl ínyenc dolog.
Még az is lehet, hogy valami kompaktabb hajtóművel: 46-36 -
evilskati
aktív tag
válasz Khelben #202289 üzenetére
Ha jól tudom ennek megkerülésére tervezik bevezetni a sportkerékpáros fogalmat és a hozzá tartozó táblákat. Gondolom ehhez kell majd valamilyen igazolás.
Én is beljebb húzódva szoktam tekerni, ha nagy ritkán autóúton tekerek, ez sok autóst arra késztet, hogy nagy ívben kerüljön.
Egy kevés tapasztalatom van teherautóvezetéssel kapcsolatban is, hiába van rajta sok tükör, egyszerűen a méreteinél fogva nem tudod annyira figyelem alatt tartani a környezetét, mint egy autónál. Szerintem ilyen esetben az agilisebben mozgó és jobb területi rálátással rendelkezőnek kell észnél lennie. Kocsival sem hajtok be a szűk kanyarba, ha látom, hogy busz/teherautó jön, kell nekik a hely.
Traktorra, főleg, ha két pótkocsival, esetleg bálaszállítóval közlekedik ez hatványozottan igaz, hiába van hátsó ablaka, ha a pótkocsi miatt nem lát hátra. Tükrökkel pedig még úgy sem állnak, mint egy normál teherautó. Sokszor látni, hogy sávon belül kigyózik a pótkocsival, de ezt pont azért teszi, hogy a pótkocsik kitérése után lásson valamit a jobb és bal oldali tükörben hátrafelé.
-
Nutra
tag
válasz Khelben #202290 üzenetére
+1 a villogóra. Moon Nebula nappali módban a legtöbb autóst rendes távolságtartásra készteti (nem azért meg megvakulna, hanem már messziről is is jól látszik). A párja elöl ugyanúgy, valamivel jobban megadják az elsőbbséget pl. főüt keréspársáv kombónál, de a bringaútra bambán kanyarodóktól nem véd meg.
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202290 üzenetére
Erősebb fény mindenképp, de nem villogó! Egyből nagyobb ívben kanyarodnak, egyértelműen ez a megoldás. Ez pl. baromi erős, de érdemes sűrűn tölteni cserébe (2x fél/háromnegyed óra simán benne van, de a 3. előtt már tölteném).
Ezeket a szalagokat pedig kiegészítésül: egy ezüst/fehér előre és egy narancs/piros hátsó háromszögre. Ezáltal a saját fényeiket is visszakapják, OLDALRÓL IS. Szerintem baromi fontosak, és ez azért 50x elegánsabb megoldás, mint bármilyen prizma (meg több oldalról látható).
A sima kis átlátszó, meg szilikonos villogó békák kurvára nem érnek semmit, én azokat tiltanám.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202365 üzenetére
Most mondtam el, hogy szutyok fénnyel még villogsz, de afölött nem, és én fölötte ajánlottam lámpát..... Amelyikkel te is látsz, azzal nem fogsz villogni, majd megérted, hogy miért. Ha nem tudod elképzelni, akkor még nem volt jó lámpád (vagy épp totál káosz kertipartid). Senki se akarja a saját látását kikészíteni MIKÖZBEN bringázik, vagy az nem teljesen komplett, és inkább húzzon az utakról lefele.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202368 üzenetére
Én mindkettőről. Az általam linkelt KTM van olyan erős, hogy bőven észrevedd perifériából, hogy épp világít-e a seggednél vagy sem. Ugyanannyira nem akarsz közvetlenül belenézni, mint egy újabb autó féklámpájába. Ezt te nem villogtatod. Ezt írtam eddig is: én az erős fényt ajánlom már pár hozzászólás óta, nem a villogást. Mellesleg rohadt jól néz ki, hogy rendes robogó fénye van a bicajnak. Más kategória, mint a villogós idiótaságok. Ha még mindig nem tudod, hogy miről beszélek, arra már nincs ráhatásom.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202370 üzenetére
Nem érzed át még mindig a kettő közti különbséget. Ezt a kanyarból látod, rendesen bevilágítja mögötte a fákat, az aszfaltot, egy szobát. Átvilágít a kézfejeden a csontjaid közt. Ennél több figyelemfelkeltés nem kell, ráadásul kiszámíthatóan vagy megközelíthető, mert nem villogsz az autós képébe. Ez összességében sokkal barátibb megoldás, és biztonságban, meg menőségben is előkelőbb, mint a tróger villogás. Németországban már ez a szabály.
Az első lámpánál ugyanez van, csak ott kifejezetten ügyelve a tompított fényre ráadásul, mint ahogyan az autóknál. Egy rendes motyó vakít, ott kezdődik ma már egy bringalámpa, csak én ezt ráhúztam a hátsó lámpára is, mivel megtapasztaltam, hogy mekkora tiszteletet teremt (nem irreális kinézettel, és nem irreális áron). Az egyre jobb lámpákkal a robogók világítása felé kell tendálni, nem a vidámparkokhoz..........
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202372 üzenetére
Írtam egy második bekezdést is azóta. Nem egy kurva bohócot akarunk a bringából csinálni. A robogólámpák se villognak, és milyen érdekes, észreveszed őket. Ez a bringa iránya is az egyre nagyobb lumenekkel. Ha villogni akarsz, menj egy fesztiválra és lóbáld, amit jónak látsz!
Biztos vagyok benne, hogy előbb basz el már direkt is egy kocsi a villogás miatt, mint az erős, statikus láthatóságának hiányában.[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202374 üzenetére
Egész addig, amíg el nem érnek a szabályok nyugatról, vagy míg tarkón nem kúr egy bicajos amiatt, hogy a képébe villogsz, mint egy gyökér. Én ehhez már párszor közel álltam - de ez még mindig kisebb probléma, mint amikor valaki elkezdi magyarázni, hogy de hát ott van kirakva a kis béka, nem látom, hogy villog? Nem b+, azért szóltam rád.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Khelben #202377 üzenetére
De, tiltja, csak még nem mindenhol. A késés oka nyilván az is, hogy itthon az emberek ilyen kiegészítőkre nem igazán költenek, meg szerencsére a gyártók az erősebb lámpáknál funkciók közé már direkt nem rakják be a villogást. Fényerősség-függő az egész.
És megint elmondom, én a fényerősséget jobban preferálom. Nem te fogod felébreszteni az autóst, azt elhiheted. A szándékos idegesítés ténye viszont fenn áll a villogásnál. De ez is olyan, hogy hiába magyarázom, nyilvánvalóan nem találkoztál ezekkel a különbségekkel a reakcióid alapján. Szar érzés, hogy a tapasztalatomat tolom, te meg azt sem tudod, hogy miről beszélek, mert nyilván életedben nem láttál még normális lámpát – legalábbis a reakcióid alapján.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Friczy
senior tag
válasz Khelben #202370 üzenetére
Nappali fénynél elmegy a villogás, sötétben viszont nem szerencsés. Valóban idegesítő tud lenni még egy közepes fényerejű hátsó lámpa is. Arról nem beszélve, hogy a mögötted haladó autós a statikus lámpafény mellett jobban tudja felbecsülni a köztetek lévő távolságot, mint a villogó fény esetén. Ez pedig adott helyzetben számodra is veszélyesebb lehet.
-
Beri
addikt
válasz Khelben #202544 üzenetére
Pont hárommal feletted írok a budai felső rakpartról, ahol össze van terelve a gyalog a biciklivel. Igen, elcseszett koncepció. Igen, veszélyesebb, mintha egy külön karámban menne mindenki, ezért kell jobban vigyázni és ha kell, lassabban menni.
Hasaggymeg:
ha vasszigorral kényszerítenének mindenkit a kerékpárútra, akkor pl. az országúti kerékpárok eladásai töredékére csökkennének, de hát életszerűtlen is lenne magyar World Tour országúti versenyzőkről álmodozni akiket mondjuk kerékpárúton edznénk fel arra a szintre
Nem a kerékpárúton kell edzeni, hanem azon kell odamenni, ahol lehet edzeni. Mért olyan szürreális ez? Eleve szabálytalan minden ízében az, amit egy "outis" edzésnek hív. Ez olyan, mintha a raliversenyző azon sírna, hogy nem tréningezhet a belvárosban.Amúgy mért került offba a hozzászólásom? Netán nem a kerékpározásról szól?
[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
xy.zsolt
őstag
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Khelben #203233 üzenetére
[Ez] alapján ugyan úgy defektvédett mint a Smart Sam.
Esős ride megvolt korán reggel, szerencsére csendes eső volt így a nadrágom nem lett csurom víz. Viszont ma szervízelnem kell a bringát, mert napok óta kattog, mint a veszett. Elég egyszer poros úton közlekedni, az az apró fajta por ami mindenhol megtapad, egyből recsegőssé varázsolja a bringát.
A másik problémám a hátsó váltó. Hiába állítom bárhogyan, bowdwen feszesség és a határoló csavarral, ennek ellenére fent kihagy egy sort és egyből az utolsóra vált, de úgy, hogy folyton be akarja dobni a küllők közé. Ma ezért nem mentem olyan területre ahol nagyobb emelkedő van. Van ötletetek rá? Váltófül vagy mi a hiba?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #203233 üzenetére
A smart sam valszeg agresszívebb, egy híresen nehéz gumi, fapados belépő anyagkeverék és még drótos is. Szerintem akkor érdemes megvenni, ha egyáltalán nem érdekel a súly, mert amúgy nem rossz.
#203236 J.C.G.: valszeg csak be kell állítani. A kattogást ha be tudod azonosítani honnan jön, lehet, hogy te is meg tudod szűntetni. A gyorszár, a nyeregcső áttörölgetéséhez, a bringa alapos lemosásához (a nyeregbilincset is jó alaposan) nem kell semmi szerszám.
#203247 Hasaggymeg: csak pár napja szedtem le a hide my bell csengőt és a küllőpálcikákat, mostanáig minden szabálynak megfeleltem . Kukásmellényhez szigorúan ragaszkodok még enyhe ködben is, nem annyira a szabályok miatt, hanem mert sosem lehet tudni mikor ment életet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
balintbaba
tag
válasz Khelben #203461 üzenetére
Nem hiszem, hogy annyira számítana a technika. Ezen a távon inkább a megbízhatóság a fontosabb szvsz, de szerencse is kell. Volt jó kis esőzés, utána komolyat kaphattak a gépek, egyik spori a végén már csak single speed üzemmódban tudott közlekedni. Érdekes amúgy, hogy ki mennyi cuccal ment, van olya bicigli amig szarásig fel van málházva, egy másik összetelóson meg jóformán csak egy nagy nyeregtáska van.
Tetszik amúgy a Divide, de az erdőben csövelés és az alvásmegvonás nem az én világom. Kéne egy lakóautó, amiben a hozzátartozók végigkísérnek, úgy más külföldi rendezvényt is szívesen meglátogatnék, de azt már nehezen lehetne bikepackingnak hívni.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Khelben #203599 üzenetére
Messzebb kerülsz a kormánytól, meg a hajtókartól. Ha hosszúak a végtagjaid, akkor jól jöhet. Ha rövidek, jobban kell nyújtózkodni, hogy elérd a kormányt. Annak jól jön, aki pont mérethatáron van, a nagyobb bringa már túl nagy, de a kisebb meg épp kicsi (vagy az akciós ).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsocy
őstag
válasz Khelben #203599 üzenetére
Azért van hátrahajló nyeregcső hogy hátrébb tudd tenni a nyerget egy picit, ha neked az lenne a kényelmes. A geometria finomhangolásnál jön jól, de nem ezzel kell kompenzálni a rossz méretű vázat. Vagyis +1 amit parandroid mond.
Nekem egyszer úgy kilazult, hogy kiesett az egyik csavar az SPD-ből, el is hagytam valahol. Akkor csak azért nem estem mert nem azt a lábam csatoltam ki amikor megáltam. Amikor viszont azt akartam nem engedett, mert csavar híján mozgott a stopli, úgy kellett lefeszegetni róla.
Mákom volt, de nem volt vicces, azóta ellenőrzöm 3-4 tekerésenként.A sérülteknek jobbulást, azt meg ami 3 nap után is fáj, mindenképp elvinném orvoshoz.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #203815 üzenetére
Pf. én ma azért nem megyek tekerni, mert 23km/h szél lesz, ami felénk már viharnak számít . Általában szélcsend van, ha 10km/h fölött fúj, már nem szeretjük. Cserébe a hideghez és az emelkedőkhöz hozzászoktam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Tudományos Pandémia Klub
- Yettel topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Ukrajnai háború
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...