-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #130871 üzenetére
A Scott eleve egy prémium gyártó, elég drága bringák. Azért annyira nem rossz ez. 130-at mozgó Alu Trail Fully 13,3kg. Ez egyáltalán nem rossz súly! Ne egy full karbon XC-hez viszonyítsd a súlyát.
Ott a linken is, hogy 3000 dollár volt az ajánlott ára. Az nálunk 3000 euro, ami bizony milla környéke!Ez a 2019-es Scott Genius 940: [link]
14,3kg, 1,2 misi[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz ivana #130981 üzenetére
Köszi az infót, lehet elmentem, aztán ha úgy van rendelek egyet.
Minipumpából ki mit használ / ajánl? Vasárnap hogy voltunk tekerni haverral, kénytelenek voltunk elvinni a műhely pumpát. A teteje kiállt, és nagyobb bunny-hoppoknál oda-oda vert egyet a tarkómnak. Igazán élvezetes volt.
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz ivana #131201 üzenetére
Szerszámos melléképületben volt/van lerakva. Azért azt hozzáteszem, hogy nem mai darab, 6-7 éves lehet. Őszintén szólva már nem emlékszek mikor vásároltam, lehet idősebb. Azért ilyen csúnya véleményem szerint, mert utoljára mikor használtam nem lett letakarítva, és így állt.
ha nagyon sokba van a helyrehozása, akkor inkább veszek egy újat, amelyiket javasoljátok
[ Szerkesztve ]
-
Ákkk
addikt
válasz ivana #131624 üzenetére
Mibe emelkedik ki átütős és miért mert nagyon vékonyfalú és vastag cső egy cube vagy merida váz gyorsszárral is jobban viselkedik . A benne lévő hajtás váltás deore szint kb a telo elmegy kategoria... fék kuka még a shimano alapjánál is gyengébb vázalak kinézet rockhopper koppintás 1 el roszabb csőszettből aki 270 000 et költ bringára az bringát vesz...
Ezt eladni az életben nem fogja tudni.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #131624 üzenetére
Nem is az árán megy a vita, egyértelmű, hogy a Decathlonos árakkal nem lehet versenyezni.
Nem mentem ezzel a bringával, viszonylag új gép, lehet, hogy egész jó, bár arra a láncvillára rossz ránézni. Az biztos, már csak a felszereltsége miatt is, hogy egy általánosan jól használható mtb lehet. De mivel sok éven át, számtalan fos Decathlon-os vázat láttam már, némelyik nevetségesen pontatlan és rugalmas volt, így élek a gyanúperrel, hogy a Decathlonos üzletpolitika azóta sem sokat változott.
Nyilván 270-ért nem tudok ugyan ilyen szintű felszereltséggel bringát mutatni, esetleg akciósan talán.
Ennek ellenére, én előbb adnék ezért egy 100-al többet:
2019 Merida Big Nine Limitedjjeahh: Egy egy jól sikerült modellje lehet bármelyik gyártónak. Azt érdemes nézni, hogy nagy átlagban milyen minőséget képviselnek.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz ivana #131916 üzenetére
Amit ti linkeltetek azok mind kazettás felfüggesztéssel vannak, nekem meg jelenleg menetes a hátsó agy. Illetve azt nem értem, hogy miért lenne felesleges a 32es fogszám hátra. Edzetlen embereknek a kicsit komolyabb emelkedő is leküzdhetetlen akadálynak tűnik, és ha ezzel el tudom érni hogy ne kellejen leszállnia, hanem legalább 5-6kmph val haladjunk, vs 3-4 es séta sebesség, akkor volt értelme.
Én ilyenkor még a 20/36ot is kihasználom sokszor, mert még messze vagyok a nyári csúcsformámtól.
Az integrált biztos jobb, de ahhoz meg új középcsapágy kell, amihez nem is értek, és felesleges kiadás, mert a mostani is egy jobb darab mint ami eredetileg belekerült.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz ivana #131929 üzenetére
Bocs, engem meg a neve vezetett félre azt hittem racsnis. Ha belegondolok még az életben nem vettem se ilyet se kazettás hátsó sort, a mostani berga talán megéri, hogy kap majd egy újat.
Gondolom itt a használt piacra gondolsz, ott már alig van négyszöges kínálat, xt v LX egy darab sem, ami meg van truvativ pl mind közelít árban egy új acera árához, akkor meg már inkább azt veszek.
Na de mind1, megtaláltam mindent hazai boltokban, a gond csak az hogy minden máshol van .
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #131935 üzenetére
Van belőle normál 25-ig hajtó verzió, az jogilag kerékpár, aztán ráteszed a badass box-ot és ugyan úgy 45-ös, már amennyiben erre szükség van. A babettához vajmi kevés köze van, mert teljesen más a működési elvük.
ABS pl egy idősebb, tapasztalatlanabb embernek elég jól jöhet, de tapasztaltabb bringásnak is segíthet, ha húzni kell egy satu első féket, az ABS megmenthet a perectől bárkit. Montira nyilván nem kéne nekem se, meg még elég nagy doboz a vezérlő egysége, de trekkingen látom az értelmét.trialboj: OIcsó városi bringára felesleges az integrált hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #131935 üzenetére
+1,lassan de biztosan távolodunk a mindentől ami miatt a kerékpározás az kerékpározás. Mivel a rásegités mértéke maxon akkora,hogy már több a motor mint a fizikai ráforditás,és a maxra kapcsolás mindenki kénye kedve alapján történik,már én sem látom a motorbicikli és ezek között a lényegi különbséget.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #131941 üzenetére
Egyébként ezen a 45km/h sebességen miért vagy úgy fennakadva? Nem mentél még 45-el a kerékpároddal vagy mi? Az 1992-es Schwinn woodlands bringámmal is mentem 60km/h-val.
Úgy beszéltek erről a sebességről, mintha 100-120km/h-val tudna menni.Kérlek magyarázd már el nekem, hogy egy ilyen szabvány Bosch CX pedelec rendszerrel szerelt kerékpárnak és a babettának a funkciója mitől azonos? Csak mert gyökeresen eltérő a működésük, míg a babetta egy motor, amit egy gázkarral működtetsz, addig a pedelec egy kerékpár, ami KIZÁRÓLAG pedálozással működik! Ezt még hányszor kell leírni, hogy megértsétek? Pedig szerintem nem bonyolult amúgy. Amiről te beszélsz, az egy zsigeri ellenszenv az ilyen gépek iránt, ami természetesen szíved joga, nem kell ezeket a masinákat szeretni, megvásárolni, csak legalább valótlanságokat, és hülyeségeket ne beszéljünk szerencsétlenekről.
Ezzel csak ellentéteket szítunk a két tábor közt, aminek tényleg semmi értelme. Én sem szeretem az országútizást, őszintén szólva rühellek azokon a virsli kerekű, lélekvesztőkön tekerni, pláne az autók között a szmogban, mint egy kamikaze, de ettől még elfogadom, hogy van aki ezt szereti, nyilván annak is megvan a maga élménye, főleg ha megfelelő utakon használják. Ki is próbáltam jó párszor, hogy a téves megítélésem némiképp finomodjon, most sem szeretem az outizást, de ismerem, értem miről szól, és elfogadom, nyilván megvan a maga szépsége. Amit viszont egyesek a pedelec kapcsán kijelentenek, az tényleg egy jó adag gyűlölet és egy jó adag valótlanság, hülyeség! Nem értem miért kell ezt?
Nyilván a pedelec-et lehet használni nyuggereknek is, rövidebb távokon, lehet velük nagyon kíméletesen is közlekedni, de ugyan úgy sportszerek is lehetnek, ez leginkább a felhasználón múlik. A klasszikus értelembe vett kerékpározás is pont így működik, mert sík utakon lötyögni, rövidebb távokat, az kb 0 sportérték, akkor is ha hagyományos kerékpárral teszed ezt. Tehát mindennek van 2 oldala. Ma már elég sok lehetőség van ingyen kipróbálni ezeket a gépeket, én azt javaslom, hogy próbáljátok ki, akik nagyon ellene vannak mindenképpen, nem azért, hogy utána ilyet akarjatok venni, csak legalább azért, hogy értsétek, érezzétek, és kevesebb hülyeség keringjen a témával kapcsolatban.AZ ABS-ek világában a Bosch-nak igen nagy múltja van, mivel 1978-ban elsőként ők fejlesztettek ki megbízható ABS rendszert a Mercedes S osztályba és azóta is a legmeghatározóbbak az iparágban. Gondolod te, hogy egy ilyen kaliberű cég valami ótvar, használhatatlan fost fog piacra dobni a kerékpárokba? Amikor a pedelec rendszerekben is abszolút piacvezető? Számomra ez nehezen elképzelhető. A kerékpároknál a fő probléma ha az első kerék megcsúszik, akkor szokott perec lenni, nem amikor a hátsó kerék megcsúszik. Egy ilyen mindent tudó trekkingbe szerintem nem hülyeség, pláne ha a gyengébb reflexekkel rendelkező, idősebb generáció is célközönség. Nem azt mondom, hogy nekem feltétlenül kéne, de abszolút helye van a piacon, pláne a következő generációnak, mert ott a vezérlő egység már a vázba költözik, nem lesz ilyen otromba.
Sose értettem, hogy amúgy is filléres alkatrészeket minek kéne használtan venni? A négyszögnek még ma is van értelme, olcsó, alap gépekbe. Ráadásul a monoblokk csapágyazása sokszor jobban is bírja a strapát mint az integrált hajtás külső csapágyazása. Nyilván megvan az integrált hajtás maga előnye, ma már nem is olyan drága egy alap verzió, de azért felesleges mindenbe ezt pakolni.
trialboj: Természetesen az ha otthagyod valahol a méregdrága kerékpárt, körültekintést igényel, én személy szerint még egy 150-200 ezer ft-os kerékpárt is sajnálok bárhol ellenőrizetlenül otthagyni. Ha ebből indulunk ki, akkor a legértelmesebb egy műszakilag rendben lévő, de kívülről valami csótány kinézetű bringával közlekedni.
Miért ne lehetne egy lifte berakni? Én is számtalanszor vittem lifte bringát, hátsó kerékre felállítod és betolod. Ezek se nagyobbak mint egy bármilyen másik össztelós gép vagy trekking, csak súlyban nehezebbek. Több emeletet is simán fel lehet vinni, csak nem cipelni kell, hanem feltolni. A váz hátuljánál kell tolni az egyik kezeddel, a másik kezeddel finoman húzod felfelé a kormányt, jelentősen kisebb erőfeszítéssel felviszed a lépcsőn, mintha fel akarnád cipelni.
Az emonti se feltétlenül jó mindenre, pl a pálcás sárvédő és a csomagtartó felszerelésére se kifejezetten alkalmasak, sőt kitámasztó se tehető mindegyikre. Akiknek ilyen mindent tudó kényelmes trekkingre van szüksége, azok ezt mindenképpen igénylik. És egy MTB-ot trekkingesíteni se olyan jó ötlet a geometria szempontjából, mint egy eleve trekknignek gyártott bringát használni.
London már sajnos régóta nem egy kulturált kis városka, lakik ott már a világ tájáról kb mindenki, csak angol nem... még a polgármesterük se angol.
Feltételezem, hogy azokon a területeken, ahol a legtöbb Reise & Müller-t eladják, nem annyira jelentős a lopás. Vannak azért már komoly zárak, de nyilván semmi sem jelent 100%-os védelmet.
A célközönség bárki lehet, aki fogékony a technológiai újításokra és legfőképpen megvan rá a pénze is. Sokkal szélesebb körben használhatóak ezek a kerékpárok mint azt gondolnád.
Hasaggymeg: Abszolút tévesen ítéled meg a helyzetet, a linkelt Reise & Müller szabvány Bosch pedelec rendszert használ, ami teljes mértékben kerékpár! A technológia fejlődik, ez mindenhol tetten érhető, nem feltétlenül minden rossz, ami új. Egyébként halkan megjegyzem, hogy a linkelt Reise & Müller, ma már elavultnak számító rendszert használ, mivel 5 éve a piacon van ez a Bosch rendszer! 2020-ban jön az új generáció. De mondok pár adatot, Nyugat-Európában évente 2 millió pedelec kerékpárt adnak el, már meghaladja a hagyományos eladásokat, évről évre duplázódnak a számok. Ezek vérbeli kerékpáros nemzetek! Egyszerre mindenki lusta lett és antisportoló?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #132014 üzenetére
Az e országúti szerintem is egy ma még értelmetlen kategória, de ezt amúgy többször el is mondtam, nincs is túl nagy piaca. Gyakorlatilag a mai pedelec rendszerek még nem alkalmasak egy modern országúti felhasználáshoz, túl nehezek és túl kicsi a hatótávjuk hozzá. A fazua rendszer előremutató a kompakt mérete miatt, de az is gyenge és kicsi a hatótávja.
A 45-el kapcsolatban is az a baj, hogy nem ismered a működését. Az átlag, szabvány pedelec rendszer a 45-öt úgy nem tudja, hogy simogatod a pedált, és repeszt 45-el síkon. Ha felteszed max rásegítésre, és kényelmesen tekered, akkor soha nem mész vele 45-el, inkább a kényelmes 30-35-öt lehet így tartani. A 45-höz bele kell állni a pedálba és ha ezt teszed, pár km alatt be is durran a combod, tehát ezt huzamosan tartani, még egy ilyen rendszerrel sem könnyű. Az mondjuk igaz, hogy egy tapasztalatlan bringásnak a 45-ig hajtó kicsit sok, kicsit veszélyes lehet, mert azért a gyorsulása elég jelentős tud lenni. Ez már nyilván saját felelősség is, hogy a tudásodnak a megfelelőt vedd meg. Az én tapasztalatom az, hogy a 25 terepen tökéletesen elég, mert fölfelé ez már XC-ben kb világkupa tempó. Síkon kikapcsolom a gazdaságosság miatt, és lefelé is ki van kapcsolva. A 25 városi közlekedés mellett kicsit azért kevés, mert az átlag bringás, egy 30 körüli tempót, néha 35-öt szeretne menni síkon. 25-nél meg jön a fal érzése. Tehát azért lehet létjogosultsága 45-ös gépnek vagy a 25-öst megcsippelni.
A szabvány 250W-os pedelec abszolút kerékpár, minden értelemben. A nagy teljesítményű, ebike már más kategória, ez inkább az elektromos motor kategória, de ezeket külön kell választani. Amiről mi itt beszélgetünk, ami a vita tárgya, az a szabvány 250W-os pedelec. Illetve a 45-ös S-pedelec.
-
Katsu
aktív tag
-
trialboj
őstag
válasz ivana #132196 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Még egy kérdés ami lehet alap dolog de én nem tudom. Biztos fel fog menni a középtengelyre? úgy értem nem lehet olyan hogy beleér majd a vázba? Lx hajtókarJelenleg ez van rajta:
Gears
21
Rear Derailleur
Shimano Altus
Derailleur
Shimano
Shift & Brake Unit
Shimano
Crankset
Suntour XCC
Translation front
42/34/24 teeth
Cassette
Shimano
rear
14-28 teethnémetből fordította a gúgel
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
IMIIKE1998
őstag
-
G@ben
addikt
válasz ivana #132428 üzenetére
Amióta bicajozok, kitámasztót használok (na jó, a pici örökhajtósomon még nem volt, de a Csepel Tacskón már igen), és egy kezemen meg tudom számolni, hányszor dőlt el a bicaj. Az is általában azért, mert még középső kitámasztó volt, hátul sok csomaggal. Hátsó kitámasztóval talán 1-2 alkalom volt az elmúlt kb 20 évben.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ivana #132746 üzenetére
Zolkow: Köszi, ez a cikk tényleg jó. :R
ivana: Gondoltam, hogy valami ritkaság lehet. :D
Az a baj, hogy nehéz lesz így szerezni, mivel amiket most hirdetnek, azokból kb. egyikbe se megy 25-28-nál nagyobb. De szívás ez. Az új típusok arányárban mennek, a retrók meg szintén, ha valaki cx/gravel vonalon el akar indulni, nehéz dolga van. De ahogy olvasom, neked is ismerős ez. :D
Én is az akciós decás cuccokat vadászom. :PNapfénysüti: Te milyen "rossz úton" mentél 40-el 25-ös gumikon? Nekem a múltkor 35-nél elég kellemetlen volt. :D
[ Szerkesztve ]
-
-
ny.janos
tag
válasz ivana #132748 üzenetére
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
Nem feltétlen mennék bele túl drága termékbe, hiszen úgysem ismerem magát a rendszert sem. A Decathlon 100-as saját márkásáról tényleg elég jók a vélemények, lehet hogy kezdésnek megpróbálok egy ilyet. Ha nem jön be, akkor sem vesztek vele sokat. -
-
ny.janos
tag
válasz ivana #132748 üzenetére
Van bármi hátránya annak, ha országútin (hobbi kerékpározásról van szó, semmiképpen sem versenyszerű használatról) montis SPD rendszert használ valaki? Csak mert tegnap este még nézegettem pár linket / cipőt és úgy látom, hogy ha nem akarok magammal utcai cipőt vinni, akkor kialakítását tekintve gyalogolni valószínűleg sokkal kényelmesebb egy sima SPD rendszerhez kialakított cipőben, mint egy SPD-SL rendszerhez kialakítottban.
Megakadt a szemem a Specialized Tahoe modellen, és ránézésre szimpatikus. Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban?Ha már Specialized:
Roubaix SL4 Elite Disc kerékpárról személyes tapasztalat van valakinek? Tény, hogy igen nagy ugrás árban a lassan oldtimer Mali-mhoz képest ('majd 20 éves), de az eddig olvasottak alapján úgy tűnik, hogy kényelemben is komoly ugrás lenne. 40 év felett, hobbi szinten kerékpározva pedig már komolyan számít nekem a kényelem. Bár nem mondanám, hogy nem sokallom az árát, de reménykedem benne, hogy legalább 20 évet szintén kibírna. Mivel más komfort országútikon nem nagyon látni olyan megoldásokat, mint a Specializednél, felmerül a kérdés bennem: a kényelem miatt kialakított megoldások nem túl sérülékenyek, bírják a strapát hosszútávon? Remélhetőleg nem lesz velük garanciális / garancián túli problémám? -
Ákkk
addikt
válasz ivana #132919 üzenetére
Ez egy kényelmetlen cipő mt 34 szerintem sokkal kényelmessebb.
Ráadásul a btwin széles lábfejre pld.nem is jó vagy 2 számmal hoszabbat vesz az user.Ny.János
[ Én most ezt venném ] jobban szellőzik és ha nem jön be az spd, platform pedálra is el tudod használni és kényelmessebb a sétákra is..
Bemész a boltba próbáld fel sétálj benne érezni fogod melyik a kényelmes, amelyik belebujáskor kényelmetlen az mindig is az lesz.
Mivel nem volt spd-d ne a legmerevebb cipővel kezd a fűzős szerintem jobb kezdésnek főleg ha nem csak tekeréskor használod.
Ha a lábméreted tudod cm-ben akkor nincs gond a mérettel de a számozás alapján Shimano esetén 1 mérettel nagyobb kell. Én az 520 pedált ajálom igénytelen szerkezet olcsó és rettentően sokat bír.A pedál rugóját a leggyengébre állítsd és sík forgalom mentes területen próbálgasd a tekerést és kioldást
Egyébbként a legjobb tekerésre való cipőkben nagyon kényelmetlen sétálni mert iszonyú merevek de viszont hatékonyak tekeréskor de ha egy ilyen merev cipőben sétálsz akkor tönkreteszed a lábad.
Majd ha a következő cipőt vásárolod akkor érezni fogod mit is szeretnél és addigra megszokod az spd-t ami jó cucc.
Jó tanács:
Kölcsön teszt bringával 1-2 alkalom után ne spd-vel akarj menni mert ha nem bírod kicsatolni és borulsz az lehet drága mulatság lessz.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Ákkk
addikt
válasz ivana #132934 üzenetére
Nekem volt mt 34 outira nem való szerinem se de trekking szintű felhasználásra megfelelő és jól szellőzik.
A btwinből nincs olyan ami rámegy a lábamra amúgy meg az is gázul néz ki..
Most nw van.
Én egy tépőzáras motoros csizma miatt majdnem elveszítettem a lábfejem ezért csak tépőzárba nem bízom pedig az nem gagyi volt.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Colos1
őstag
válasz ivana #133048 üzenetére
Egen, azt néztem én is, de az MTB azért nem jó, mert nincs rajta magasabb áttétel - a jelenlegi bicajomon is 48/38/28 és 11-28 -as lánckerekek vannak -, és kell ez az áttétel, ha nem terepen megyek. (Bár, ha kiengedik a közeli állattelepen azokat a qrva kutyákat, akkor ott is jól jön )
Az outi meg szétesik, ha végigmegyek valamelyik közeli földúton. (Vagy én esek szét...)Namost vehetnék montit, vagy outit, amit átalakítok az igényemnek megfelelően, de gyanítom nem oda jönnék ki, mintha vennék egyet ebből a kategóriából...
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz ivana #133055 üzenetére
Voltak ott montik is, ez más volt.
Emlékszem, úgy vettem észre, hogy álltak a montik egymás mellett, és volt közöttük egy, amelyik sokkal magasabb és hosszabb volt. Meg volt rajta sárvédő és csomagtartó. Csúnyán is nézett a boltos, a mikor ki kellett szednieMindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ivana #133064 üzenetére
Ez durva. De én nyeregcsövet meg kormányt sem vennék onnan.
Más: A montira most felraktam próbaképpen felraktam az outi 100 mm-es kormányszárát és tetszik. Hosszabb egyenesekben rádőlök a kormányra és tiszta outi. :D
Viszont ezek szerint az outin nem a pozíció a gond, hanem a kormány. Túl kerkenynek és instabilnak érződik. Főleg felsőfogásban. A fék meg össze sem hasonlítható. Sokkal biztosabb az egyenes kormányon, mint a kos-on.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- iPhone topik
- CPU léghűtés kibeszélő
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- World of Tanks - MMO
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Teclast Tablet Topic
- További aktív témák...