-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #147311 üzenetére
Ezt most egy nagyon jól összetett és szakmailag objektíven alátámasztott érvrendszer volt tőled.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Hú ezen a dilemmán sokat küzdöttem az elmúlt hetekben (igaz még nem vettem). Az biztos, hogy a keretedbe újonnan nem fér bele semmi max haszánlt, vagy lefelé váltasz.
Nekem guide R van a bajom csak annyi, hogy a betét kopását nem kompenzálja a rendszer, így napon belül (bikeparkban) a fogáspont közelebb kerül a kormányhoz.1. kérdés: hogy milyen fék érzetet szeretsz?
Van ugye a shimano, ami határozott fogáspontja van, harap és néha fájhat is (nem adagolható), sokan egyébként szeretik.
A másik út a sram jó adagolhatósága (autó fékhez jobban hasonlító érzés).
A köztes spektrumon meg a magura, hope és társai mint márka.2. kérdés: valójában mire és hol használod a bringát. Ha durva fék igénybevétel felmerül (parkok, vagy kemény dh), akkor a limit az általam vázolt problematika a fékek nagy részét kiejti a pakliból, minden gyártónál.
Ezek függvényében, meg, hogy mi a bajod lehet nézelődni, sokat olvastam és kérdeztem itt, illetve barátok különböző kategóriás fékjeit nyomogattam az elmúlt hetekben. Most már nagyjából tudom nekem mi kell, amit csak egy új (javított) modell megjelenése kavart meg, de valószínűleg maradok a biztos választásnál.
-
sebgutkopf
őstag
Ha ragaszkodik az adagolhatósághoz, akkor sram vonalon 2 alternatíva van: feljebb lépni egészen a code RSC-ig (sokan használják trail/enduro célra és parkozni), olcsóbb verziónak megig a guide újragondolt verziója a mini code, ami a G2 RSC-ben manifesztálódik (Ultimate nem éri meg). A G2-nek nagyobb a tartalék olaj tartája mint a guide-nak volt és a féktest is inkább a code-hoz áll közöelebb, attól viszont kisebb súllyal. Elvileg pont a guide-ok gyengéjét javítja.
Viszont idei modell, ezért igazán hosszú távú tapasztalatok még nincsenek róla csak a tesztoldalak pár napos és hetes nyúzásai. -
sebgutkopf
őstag
válasz zoli03 #147836 üzenetére
Próbáltam személyesen ZEE-t, sőt oda vissza egymás után a sram-al, így egymás mellett azt mondanám, hogy erős a zee, de az is shimano, nem adagolható érdemben, legalábbis a sram-hoz képest nagyon nem.
Valószínű nem tapasztaltad még élesben milyen az, amikor igazán jól adagolható egy fék, vagy nagyon másak a fékezési szokásaink és stílusod, ezért teljesen mást vársz el mint én.Sokan meglepődnének, hogy milyen egy jól lelégtelenített és beállított sram fék, nem véletlen nyűglődök én is. Első és utána jó darabig a többi tárcsás élményeim és birtoklásom mind shimano-hoz köt, így akár lehetnék az első benyomás szerint shimano fan. Majd amikor először kipróbáltam a másik oldalt, nekem leesett az állam.
Ízlés és felhasználás persze lehetnek eltérőek, nem kívánom elvitatni a shimano érdemeit, mert nagyon jó fékeket gyártanak, ráadásul ásvány olajos, ami plusz pont.
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #147901 üzenetére
A két fogalom nem azonos és minőségben nagyon más.
A nyúlós az, amikor hiába húzod erősebben a fékkart, de a fékhatás (fékerő) nem nő a kifejtett erő arányában, vagy csak érezhető késéssel reagál rá a fékrendszer. Egy gyúlós fék lehet valóban konstrukciósan vacak, vagy akár csak levegős, amik miatt az üzembiztosság is kérdéses.Míg az adagolhatóság lényege pont az, hogy a lassulás intenzitását finoman tudom szabályozni, ami csak akkor lehetséges, ha van egy direkt közvetlen érzés, amely megerősíti az erősebb és gyengébb fékkar húzás azonnali hatását a fékezés intenzitásában.
-
sebgutkopf
őstag
válasz VinoRosso #148151 üzenetére
Városi közlekedésre teljesen felesleges össztelós gépet venni. A mutatott konstrukciót ma már valóban csak az áruházi boltok alkalmazzák, ezért kaptál csípős megjegyzéseket a minőségre.
Ellenben az üzembiztonságot és a saját testi épségedet nem kéne lebecsülnöd. Váz és egyéb törések miatt elesni nem vicces, főleg városban vagy bármi forgalmas helyen, ahol ki is vasalhatnak a földön.Egy kényelmes üléspozíciót és testtartást adó bingát (merev hátsóva), ami nem is kell, hogy mtb legyen lehet venni közlekedési célra töredék áron egy "normális" fully-hoz képest. Használtan pedig még tágabbak a lehetőségek.
Egy kétségtelen előnye van a "tesco" gépnek, azt izgalom nélkül ott hagyhatod az utcán is.
-
sebgutkopf
őstag
válasz VinoRosso #148169 üzenetére
Még sose használtam mély véleményt nem tudok róla mondani. Viszont egy vékony pálca mozogva elég instabil lehet. Inkább egy rugós nyereg. Úthibák elleni csillapításnak az első csillapítási szint nagyon hatékony tud lenni, ami nem más mint egy jó ballonos gumi nem kőkeményre fújva. Az mindent kisimít.
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #148279 üzenetére
Mire alapozod a pesszimizmusod az árak alakulásával kapcsolatban? A 15% áremelkedés azt feltételezi, hogy te az árfolyamon kívül egyéb tényezők drasztikus emelkedésével is számolsz. 2019. január 1-én 321 volt az EUR árfolyam, most kb 331. Ez matematikailag 3,1% árfolyam gyengülés és ekkora közvetlen áremelési hatást jelent a beszerzési költség oldalon, ami nem biztos, hogy az árrésre is kiterjesztenek, de ha igen, még mindig csak ennél a 3,1%-nál tartunk. Van valami más nemzetközi tendencia, ami miatt ezt a 15%-os forgatókönyvet vizionálod?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #148498 üzenetére
Ja mi meg Rózsahegyen voltunk a hétvégén. Ez idén összesen a 6. parkozásom volt, amely során itt már másodjára voltam. Ismét jól elfáradtunk, végre nem volt dög meleg, néhány helyen kicsit sárosak lettünk, de van mosó. Jó volt élveztük és már szezonon kívüli csökkentett árral ment a napi jegy.
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #148564 üzenetére
Az is probléma, hogy szinte csak szponzorált tesztek vannak bringás komponensekről, míg igazi konfrontációt is felvállaló összehasonlító teszt, ahol kimondják ez vagy az a jobb, ilyen nincs.
Ahol ezt imitálják a végén ott is megy a púder, hogy akinek ez az ízlése akkor ez, akinek az, de mindegyik nagyon tuti csak vedd meg és csilingeljen a kassza.
Az meg viszonylag ritka, hogy valakinek privátban megadatna, hogy több rendszer aktuális évjáratú fejlesztéseit egymás után kipróbálhassa.Már az is szerencsés, aki néha egyik és másik brand termékeibe is bele tud kóstolni és legalább hozzávetőlegesen érzi az iránybeli különbségeket saját tapasztalatból.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #148615 üzenetére
Szezonon kívül vagyunk így a napi jegy már csa 16 eur (+2 a kártya kauciója, amit nap végén visszaad az automata).
Olyan jó kajálda mint wexl-ön, most nem volt nyitva, vagy nem kerestem eléggé Rózsahegyen. Árakban értelem szerűen olcsóbb Szlovákia mint Ausztria.Múltkor, amikor Mariborban voltunk ott meg kimondottan jó áron volt a kaja. 5 Eur-ért kaptam egy baromi nagy kebab adagot és egy fél literes cola-t. Cappucino 1,2 eur volt. Hazai árak. Szlovénia jó ár/érték arányban, bejött.
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #148641 üzenetére
A skála változhat az újabb termékekkel, amik a korábbiakon túlérnek, de olyan apróságokat azért elmondhatnának, hogy csörög a lánc vagy nem, egyiken jobban csörög mint a másikon.
Vagy féknél mennyi folyamatos terhelés után fárad, fogáspont mennyire stabil, fékkar működtetéséhez milyen erő kell. Milyen gyakran kell légteleníteni (persze ehhez már tartós teszt kell).
Túl sokat beszélnek mellé az igazán lényeges használatot befolyásoló sajátosságok érintése nélkül. -
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #149035 üzenetére
Ja ja a 170 az nem szabvány méret, de így már értem. Ma ilyen méretet nem láttam sehol sram-ról.
Ellenben érdekesség, hogy a sram a nagyobb méreteknél nem 203-as, hanem 200-as tárcsát használ. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #149134 üzenetére
Korábban is tubeless-en voltál?
Ez a nyomás vesztés azért erős. Nem tudom másnak hogyan szokott ez összeállni a saját eddigi tapasztalatom az, hogy az a szett (felni, gumi, szalag), ami igazán tubeless-re lett kitalálva az trutyi nélkül is megtartja a nyomást, csak heti szinten lehet látni a nyomás vesztést, tehát a tej inkább a defekt tolerálásához kell, sem mint nyomás megtartásának alapfeltétele.
Persze simán lehet, hogy más megközelítés is él és érvényes. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #149175 üzenetére
Az itt linkelt kép alapján a head tube az S és M-es váz esetében azonos, tehát nem érnél vele semmit. A nyeregvázcső persze rövidebb az S-esnél, tehát a fő különbséged az lenne, hogy az eleje a bringádnak nem kerülne lejjebb, de legalább a nyeregcsövet még jobban ki kéne húzni a vázból a mostani ülésmagasságodhoz.
A tábla szerint az S-es bringa nyeregvázcsöve rövidebb és a felső vázcső (a virtuálisan a reach) rövidebb. Ez azt eredményezi, hogy a rövidebb bringán összességében még jobban felegyenesedve tekernél, mert a kormány közelebb lesz hozzád a rövidebb reach miatt. A leírásod szerint nem ez a cél.
Ha jobban feküdni szeretnél, akkor egy hosszabb vagy jobban lefelé álló kormányszár olcsóbban közelebb vinne a "sportos" pózhoz, amiért cserébe bizonytalanabb lejtőzésekkel fogsz fizetni.Egyébként tök érdekes a mostani össztelós geoókhoz képest a szögeket nézni. Főleg a nyeregvázcső és a fejcsőszögön látható a nagyon más gondolkodás. Mai vázaknál a kettő közel sem azonos.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #149184 üzenetére
Pontosan. Sportosabb helyzetben akkor leszel, ha az eleje valóban lejjebb van, illetve ha hosszabb a reach, amiben a kormányszáron kívül az eleve hosszabb váz is a segít.
Azt az elvárást érdemes kicsit kitisztáznod, hogy a sportosabb testtartás a cél, vagy a jobb fordulékonyság, mert egy hosszabb bringa sportosabb lesz, de a nagyobb tengelytáv kevésbé fordulékony, amit részben lehet kompenzálni a rövid láncvillával egy pontig.
Illetve érdemes lenne még pózokat próbálgatni, nehogy öngól rúgjál egy nagyon előredőlt pózzal, amitől esetleg fájhat a derekad, csuklód (több súly kerül előre) stb... lehet, hogy gyorsabb leszel felfelé (lefelé viszont biztosan lassabb), de az élmény és élvezeti érték is csökkenhet a teljesítmény orientáció fokozásával. Mi a fontosabb? -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #149983 üzenetére
Gratulálok!
Tök jó akció képeket is kaptál.
Ahogy olvastam jó élmény lehetett. Ellenben a csak sisakban lehet felfelé tekerni az elég barátságtalan. Olyanra sincs lehetőség, hogy valaki a fullface mellett visz egy nyitott sisakot a felfelékre? Ilyen cserélgetőset vannak akik csinálnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #150003 üzenetére
Ötletes ez a 2 az 1-ben sisak, sőt ilyen versenyre a legjobb megoldás.
A videókból nézve meglepő, hogy sisak perspektívából ilyen jó sebesség látszik. Ha azzal ilyen a tempó, akkor tényleg nyomhatta, mert pont a sisakkamera szokta megölni a videókat. Itt nyilván a dokumentáció volt a cél nem a menő videó készítése. A pálya nehézsége és a terepakadályok sajnos kevésbé látszanak, egyedül a 3-as szakaszon látszik, hogy az több helyen tényleg elég nagy kövekkel van megszórva, meg talán a 4-esen van néhány gyökeres rész. Pedig valójában biztos nem ilyen egyszerű a történet.
Az is látszik, hogy a rajt sorrend-et nem qualif idők alapján rakták össze (nem értem miért), azért a srácnak se jó, hogy minden szakaszon 2 embert kell lekiabálnia, meg akit lehagynak annak se jó, hogy hátra is kell fülelni/figyelni.
Mindezek mellett tök jó látni, hogy már itthon is vannak ilyen versenyek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Zsohi #150063 üzenetére
Szabadonfutó kapcsán jutott eszembe, hogy ugye van a régi shimano féle, amit bármire fel lehetett tenni. Aztán jött a sram az XD-vel, ami emlékeim szerint nyílt szabvány, tehát bárki gyárthat rá és van ez a microspline.
Azt értem, hogy eleinte se xd-t ahogy most egy ideig a microspline-t se csinálhatta bárki. Viszont külön is meg lehet venni a szabadonfutókat, legalábbis az XD-t egész biztosan.
A kérdésem az, hogy egy ilyen XD szabadonfutó bármely agyra feltehető, vagy van valami mechanikai előfeltétele, hogy mely agyakra lehet feltenni? -
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #150131 üzenetére
A szitut látva számomra teljesen egyértelmű volt, hogy a kocsi (vagy nem látja, vagy arra számít, hogy a bringás lefelé megy tovább) nem fog megállni és hiába volt elsőbbség, akkor is látszott, hogy vagy lassít a bringás, vagy csatt. Ő választott és tulajdonképpen még az ütközés előtt már előre kiabált és anyázott. Már már megkockáztatom, hogy kiprovokálta és rá is játszott.
A tanulság a régi, egy balesethez két résztvevő kell. -
sebgutkopf
őstag
válasz Khelben #150150 üzenetére
Ez teljesen reális forgatókönyv. A részemről inkább az azért látszik a sztoriból, hogy sajnos a bringás oldalon is vannak olyanok, akik tesznek azért, hogy ne szeressék egymást az autósok és a bringások. Hiába vannak kevesen, ez hagy mély nyomot és ezek alapján bedobozolnak minket is a bunkó bringás kategóriába.
-
sebgutkopf
őstag
Hétvégén mi is megünnepeltük a jó időt, kimentünk Mariborba parkozni. Nyárhoz képest nagy meglepetés fogadott, mert 2 hónap alatt egy teljesen új és jól használható nyomot alakítottak ki a kék pálya középső szekcióján. Az egész népszerűségéről pedig talán elég, ha annyit mondok, hogy majdnem minden második bringás magyar volt. Valaki elektromos endurot hozott magával (ha az van otthon), míg a profi vonal is képviseltette magát, kint volt Palotai Gábor is, akinek sajnos küllő kulccsal nem tudtam segíteni, egyébként nagyon jól kente.
Mi szuperül éreztük magunkat és mivel a következő hétvégére is még jó időt ígérnek, ezért futunk egy bónusz kört még most gyorsan. Persze brutálisan elfáradtunk az öklömet alig bírom összeszorítani, míg az új fékeim nagyon jól vizsgáztak, nem fáradtak, nem ment befelé a fogáspont (mondjuk ennek ne is). -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #150390 üzenetére
Sram code rsc
A kontakt pont kézi állítása valami zseniális dolog, így teljesen testre szabható a fékkart távolság állítással együtt.
Alapból fémes betéttel szállítják, amiért annyira nem lelkesedtem, de a mosás utáni dudáláson kívül csendben volt, meg a keményebb betét tárcsa érintése is más érzetet kelt a fékkaron, mint az organikus betét.
A célomat elértem vele, megmaradt a fék adagolhatóság, jobb hőtűrés, nem fárad (élesben Mariborban tesztelve), fogáspont nem vándorol a betét kopásával és ugyan nem volt kifejezett elvárás, de a maximális fékerő is észrevehetően nőtt. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #150882 üzenetére
Nagyon szép helyeken jársz! Ahol mész ezek egy része nem tűnik útnak, itt ötlet szerűen mész a gerincen, úttalan utakon, vagy esetleg ez bevett szokás. Persze valahol látom a nyomvonalat, de sok helyen "nyoma"sincs
Ha már remegős videó, itt az én verzióm belőle Mariborból szeretettel 5 percben: [link]
Van benne perec is -
sebgutkopf
őstag
válasz ricshard444 #150911 üzenetére
Mi brunox teleszkópra való aerosztolt használunk (ilyet: [link] ). RoxShox eleve ajánlja a becsúszókra, mi Fox-on is használjuk a finom mozgás megőrzése érdekében. Nem a porlehúzóra fújjuk nem kell kimosni a kenést a telóból (ahogy a Dr Bike is mondja), hanem a rongyra fújok és azzal kenem át a felületet a villán és a hátsó tag becsúszóján is.
Villára való, nem láncra. Láncra lánc kenő anyagot kell használni, én kimondottan kerülöm láncra a spray-t, abból csak baj lesz a féktárcsáknál, vagy a föld lesz tiszta olaj, jobb a csöpögtetős. Már jó ideje teflon - kerámia kenést használok a láncon. Ilyen tiszta láncom még életemben nem volt, nem gyűjti a koszt, gyönyörű fényes.Más: Dr Bike-hoz fox villát nagy szervizre ne vigyél. Csak idén 2 bringás barátomnál is elrontották a nagy szervizt, összefolytak az eltérő viszkozitású olajak és merev villa lett mindkét fox 36-ból (tömítéseket elrontják, vagy nem cserélnek ki mindent, amit a nagy szerviznél kéne).
Ellenben van a hivatalos fox szerviz, ott mindegyiket újra szervizelve minden gyűrűt és szimmeringet cserélve visszahozták őket az életbe és gyönyörűen mozognak, akár új korukban. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #150945 üzenetére
Hero7-el veszem, különben aki nézi az is agyrázkódást kapna.
Sőt már kint van a hero8, ami még jobban stabilizál, illetve több fokozatban lehet állítani a stabilizálás erősségét. A 8-nak már van olyan extra stabil verziója, ami már drón szerű úszóan stabil képet ad, de szerencsére nem kötelező használni az állíthatóság miatt.
Szóval valószínű, hogy a 7-eseket idővel akcióban kisöprik készletről.Gimballoknál néha lehet látni videókon, hogy igazán nagy ütéseknél elveszítik a vízszintest (lefittyen a súlytól), majd visszaállnak. Amennyit a kamera akksija elbír (kb 1 óra) addig a gimballok is bírják.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #150952 üzenetére
1 perc után nem sokkal van a nem tervezett akció. Az érkező nem ott volt, ahol vártam volna.
Dr Bike-nak valóban jó híre van ezért is bíztunk bennük, de ez a 2 eset pár hónap eltéréssel mindenképpen érdekes. Nem tudom, hogy időn, vagy alkatrészen akartak spórolni, esetleg egy új ember, nem az évjáratnak megfelelő olaj típust és mennyiségeket töltötték bele (túltöltés?), de az eredmény a teljes lemerevedés lett. A kis olajszervizt magunk is meg tudjuk csinálni Fox-on is (nem agysebészet), nagyszervizre meg többet nem ad be a társaságból többet senki hozzájuk. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz zsocy #151107 üzenetére
Még nem is a rollerrel van a gond önmagában, mert az szerintem is egy tök jó ötlet és környezetbarát, hanem azzal ahogyan azt használják, az eszetlenekkel. Egyébként az összes ilyen hivatalosan le van korlátozva 25 km/h-ra, persze vannak akik ezt meghekkelik, azzal viszont nincsenek tisztában, hogy akkor egészen más következmények és felelősség áll fent.
Azt sajnos a használók jó része nem fogja fel, hogy a legelterjedtebb típus nem rendelkezik felfüggesztéssel, miközben egy roller közel sem olyan stabil mint egy bringa és már egy sima útegyenetlenséget akkorát perecelhetnek, hogy kórház lehet a vége (mert tempó azért van). Mindemellett rövid idő alatt komoly sebességkülönbségek tudnak kialakulni akár szűk helyeken is gyalogos, bringás és e-rolleres között.Ma az elektromos rollerek a senki földjén tartózkodnak és a szabályozót nem érdekli, hiába írogatták a hetekben, hogy lesz KRESZ módosítás, valahogy nem ér ide, nincs szakmai bizottság előtt még mindig.
-
sebgutkopf
őstag
válasz samujózsi #151136 üzenetére
Ha nem tesznek semmit, annál biztosan több történik. Azt ugye senki sem hiszi, hogy egyik napról a másikra varázsütésre mindenki levetkőzi a kulturális hiányosságait. De egy új kultúra megteremtésének az alapján a szabályozói oldalon kell kezdeni. Nélküle nem lehet új kultúrát meghonosítani.
A másik témára: nem minden helyen és helyzetben tilos járdán biciklizni. Ellenben ahol az autók között menni veszélyes, gondolok arra ahol erős és gyors a forgalom, miközben nem fér el a bringás és az autós egymás mellett, ott hiú ábránd elvárni, hogy aki óvatos ne a járdán menjen.
A megfelelő szabállyal és főleg a közlekedés megfelelő szervezésével lehet előre jutni, ahol a különböző sebességű közlekedőket biztonságosan el kéne különíteni. Ahol összeeresztés van abból csak baj lesz.
Egyik legjobb példa szememben a robogósok témája. A szabály szerint a robogó max 45 km/h-val mehet. Ez a tempó az autók között teljesen életszerűtlen. Irritálóan lassú az autós számára, a robogósnak meg életveszélyes. Ezért szinte nincs is olyan robogó, amelyik ne lenne megtuningolva, hogy legalább 60-al, de inkább 70-el menni tudjon. Ezzel megszűnik az az anomália, hogy tömegesen lassú járművek az autók közé lennének szorítva, de sajnos akár hogyan nézzük jelenleg ez nem legális, ellenben ésszerű és ez a biztonságos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs