-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #278808 üzenetére
Itt van róla egy videó. Nehogy véletlenül miattam vess el egy amúgy jó méretű kerékpárt.
fulton: Kellenének teljesítményadatok. A pulzusod nagyon sok mindentől függ, ilyen összehasonlításhoz nem használhatóak a pulzusadatok. Még ha lenne is teljesítménymérőd, 1 teszt nem lenne elég, inkább 10 vagy afölötti mintaszám kéne, hogy lehessen mondani valami használhatót.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #278812 üzenetére
Dunakeszire?! Szólhattál volna nézzem meg neked. Ha nekem jó (187cm/91cm) neked nem lesz az, ilyen egyszerű.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #278815 üzenetére
Hajtottam felnifékes bringát vagy...30 évet, de szerintem aligha lehet pontosan megmondani mikor van egy felni elfékezve, legalábbis ott nem ahol az ezt szolgáló horony is hiányzik. Az viszont látszik, hogy jól el van fékezve. Szerintem továbbra is, ha hosszútávú viszonyt akarsz, hagyd a felniféket úgy ahogy van és végy tárcsást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #278826 üzenetére
Csak az van ráírva, csak már sokszor leírtam, hogy replika.
fulton: Nálam fékváltókar (egy modern kerékpáron) csak egyféleképpen lehet beállítva - a kormány tetejével egy síkban kell lennie a fvk. markolatának. Esetleg be lehet őket fordítani, hogy Remconak érezhessük magunkat. Ugyanez a kormánnyal is, nem nézhet sem az ég, sem a föld felé.
Persze lehet ezeket finomhangolni, de ha valamelyik irányba nagyon eltérünk attól, amit korábban leírtam, akkor nekünk nem jó (méretű) kerékpárt/alkatrészt vagy valami egzotikumot használunk.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz MPowerPH #279095 üzenetére
Izotóniást iszok, jellemzően valamilyen citrusost, 2 óra feletti tekerésbél egy kis szénhidrát por is megy bele.
Lazább hosszabb tekerésre decás gyümölcspüré, keményebbre zselé. Meg zabszelet, magnéziumpor.Nyáron radlert vagy almafröccsöt vételezek, nagyritkán egy sportfröccsöt. Hidegben tejeskávét vagy forrócsokit.
Szerk: Nyáron nagyobb kör után hideg eperkrémlevest vadászok, Visegrádon pl mindig keresek valahol[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
arcitec
addikt
válasz MPowerPH #279171 üzenetére
Nyilván való. A szénhidrát adja az energiát, a fehérje az izom növekedést. A sok cukor az orvos szerint méreg és valójában az is, azt mértékkel. De pl a pár szem szőlőcukor az OK.
Az izotoniás ital sem tiszta szénhidrát pl [ebben] "csak" 20g egy adagban + vitamin és ásványi anyag. De ha fogy az erő, akkor pl egy ilyet : [link] , de van olcsóbb és ugyan olyan jó: [link] Messze a legjobb ár/értékű...[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #279198 üzenetére
Feherjeport en is fogyasztok, vizzel hig, ennyi tejet nem iszok meg, marad a novenyi tej, mogyoro valt be, rizstej nagyon edes.
jobb lenne a proteinmennyiseget inkabb beef jerkybol magamhoz venni, de ott mas az arfekves, a kilonkent 60-80-100 eur tureshataron tul van.
Raadasban elsosorban csak egyes helyekre rakodik a zsir, ahonnan persze nehezebben is tunik el.
detto, kene plusz 5-6 kilo izom es minusz 4 kilo zsir, pedig nem vagyok 70 kilo. Meg odafigyelni a rendszeres mertektarto evesre
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #279283 üzenetére
ennyit jelent egyrészt a hookless, valamint hogy outin 30+ mm magasak a felnik, egyszerűen több anyag kell bele, nem lehet a végletekig vékonyítani.
outi hooklessnél a magas nyomás a probléma, ill. a külsőhöz képest széles felnik (pl. amikor valaki 28-30 mm-es külsőt rak 24-25 mm belméretű felnire.
szerk:
nem kell elvetni a szingót sem, csak utána kell nézni, hogy mivel jár.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz MPowerPH #279573 üzenetére
Vettél már outit?
Ez nem Di2 meg semmi extra, de villantós könnyű gép, ha nem jön be árába biztos elmegy. -
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #279576 üzenetére
Itt egy gyonyoru Trek, de azt mondtatok, felnifekest ennyiert ne. Itt is irja a srac, hogy jo lenne nekem 173 cm -tol, de nem vagyok meggyozodve rola.
Ez pedig nagyon tetszik...Nem sietem el, most alapozok Z2 -ben. Ha a labaim birjak, meg a Februart letolom, aztan addigra mar csak lesz valami, amit tekerhetek. Outira ugyis csak jo eronletben illik felulni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
nagyúr
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #279689 üzenetére
Azt hiszem Peák Barnáék mentek tavaly Feltekkel. Inkább triatlonosok körében ismert, valószínűleg ezért nem jött még szembe.
#279608 +Fall-N: Jó a Force és GX is. Montira utólag feleslegesnek érzem az AXS-t, sima bovdenes is nagyon jól működik. Nem követem a montis szakágat, de szerintem ott még mindig használnak mechanikus rendszereket is a világkupákon - World Tourban már senki.
Országútin én mindig szívtam a bovdenekkel, főleg az első váltóval, pedig volt, hogy a legjobb Jagwire bovdeneket/bovdenházakat fűztem be.
Trimmelés nem működött, plusz nekem megterhelő kicsiről nagy tányérra húzni a láncot fékváltókarral. Emlékszem BBD után annyira el voltak fáradva a kezeim, hogy nem is tudtam váltani elöl.
-
rétisün
veterán
válasz MPowerPH #279689 üzenetére
az első komolyabb bringám egy Felt Z5 volt ezzel voltam másodszor Velence 10x-en, később egyenes kormánnyal is használtam sokáig. itthon nem annyira ismert márka, azt hiszem most megint van forgalmazója is Mo-on
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #279689 üzenetére
Ismerősöknek van és mapdec dicséri, ennyit tudok róla
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz MPowerPH #279670 üzenetére
Nem tudom hány kiló vagy de azért a tárcsafék cincogásra készüólj fel mielőtt bevágod a drága bringát az árokba.
Nekem is Ultegra a fékem mégis csinálja, de gyanúm az hogy a90 kilóm alatt kiállva a karbon villa hajlik annyira hogy ezt okozza. Szerintem alattam az összes tárcsás gép adna ki ilyen hangot de én már megszoktam.Més que un club!
-
Mezga Aladár
veterán
válasz MPowerPH #279715 üzenetére
Vasárnap jó idő volt és elővettem a tárcsafékes outit.
Október vége óta csak az old outit használom jó kis 105 R7000 felnifékkel.
Csak azt mondhatom nyomába sem ér a tárcsaféknek.
Ha teheted, mindenképpen hidrós tárcsafékest vegyél.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #279722 üzenetére
Teljesen felesleges oda arra a vidékre neked a tárcsafékes országúti. Ha igazán gyors akarsz lenni, nem is nagyon kell fékezni.
Nekem 2019 óta a karbonkerékhez a gyári piros fékpofa van még.
5 azaz öt szezon óta nem kellett cserélni!!! , de idén már kelleni fog, ja és nem síkon járok vele. A felni fékfelülete kb.98%-os[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #279719 üzenetére
Ja és Z2-ben milyet lehet már robbantani?
Egyenes kormányosok: NE vegyetek szarvas markolatot (bar ends)!!!! Nekem sikerült jól beállítani, és nem akarom levenni. Ezerféleképpen lehet fogni, és baromi jó kiállva mászni vele. Meg pihentetni a kezet. Meg minden mást. Azon kívül, hogy hülyén néz ki, baromi jó. De nem kapkodom el, majd egy hónap után lesz végleges ítélet.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #279719 üzenetére
"Az outizas egyebkent is sivar es unalmas."
ez teljesen szubjektív.
nekem heti 8-10 óra tekeréssel nem az(de sokaknak heti 15-20 órával sem), tudok többfelé menni, és aztán ez egyáltalán nem arról szól hogy végig csak lassan menjek.amatőrnek mér is kéne akkora alapállóképesség mint egy profinak? se nem versenyzünk(pláne annyi ideig) se nem birunk annyit és úgy nyélen menni, egyébként rájöttem hogy ott vannak egyszer a "fix standard" adatok, hogy menj x intenzitáson y mennyiségű z ideig tartó intervallt, ami persze lehet egy támpont, de arról egyesek megfeletkeznek hogy mivel van visszacsatolás így meg is tudjuk hogy akkor elég nem elég, kell e még ez-az, pl tudom hogy ha 70 perc alapozásnál az utolsó 10 percben már elkezd felmenni a pulzus (pulzuselválás) és ilyen formában akarok keményeket menni akkor az nem igazán lesz magamhoz képest jó eredmény, de ha mondjuk 3 óra alapozás után kezd emelkedni a pulzus, akkor már csinálhatom a kemény intervallokat, mert nem fog ugy megterhelni és jobban is fog menni. lehet hogy ha tovább vinném addig amig 5 órát nem tudok úgy alapozni hogy elkezdjen felmenni a pulzus lenne valami előnye,, de ha e nélkül is hozom amit kitüzök célként akkor ez is elég lehet
izgalmassá lehet tenni tehát intarvallumokkal,pedálfordulat váltásokkal, de nekem ad az is motivációt ha pr-eket érek el egy általam kinézett körön vagy szegmensen. Tök jó húzóerő hogy mindig legyél magadhoz képest jobb. Aztán a dombokról lejtőkről még nem is beszéltem, országúton is akad azért-itthon is,ha nem is "hegyek" de ha az ember olyan vidéken lakik akkor nem kell csak síkon menni.A kitartás is edzhető, téli beltéri görgőzés után úgy megedződik az ember monotonitás tűrése és érzése, hogy amikor kimész akkor kb 3-4 órát érzel olyannak mint bent 1-nek.
De valószinű a profik akik heti 30 órát mennek, ha unnák nem csinálnák illetve nem jutottak el volna erre a szintre.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #279819 üzenetére
akkor félreértettél én nem az outizásra írtam hogy monoton, hanem a görgőzés erősiti a kitartást is monotonitáshoz és én nem is szeretném összehasonlitani az MTB-vel (mindketőtt szeretem! ,így ebbe nem fogok belemenni) de az autósok hát tudnak gondot okozni, azért errefele amerre én tekerek ez nagyon ritka, lehet hogy vannak vidékek-időszakok-utvonalak ahol ez nagy probléma persze, ott nyilván azon lesz az ember hogy kerülje, de még budapesten se okozna gondot, kerékpárúton-karácsonysávban elcammognék a budai-pilisi hegyekbe,vagy kelet pest és környéke amerre Ati jár, és ott engedném neki, szóval bp-en se lehet ez kizáró indok,de ha még eljutni nem is akarnék ,sok járműre felvihető a bringa (vonat, hév, meg kitudja még mire)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #279846 üzenetére
A futás nagyon jó kiegészítés bringához, rajtam is sokat dobott tavaly a téli szezonban, bár olyan hosszúakat nem futok mint Te, meg betonon sem, az" jobban bántja" a térdet és a csípőt.
Görgőt itthonra én sem vennék. 30ezer forint egy havi modern edzőterem bérlet. Komoly gépekkel, spinningterem, medence stb...Heti 7-10 órát jól elvagyok ott is. Plusz néhány futás kint. (nem mind kerül strava-ra) de csak 8-9km-ek.
Hogy ne essen télen sokat a teljesítmény, ahhoz teljesen jók -
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #279861 üzenetére
Azt le sem irtam, hogy tavaly Szeptember ota mi volt a munkam, es e miatt azert nagyon semmi nem fert bele a mozgasba, csak a futas. Mondjuk azert jol megoldottam, jutott mozgasra ido.
Most viszont ugy nez ki, hogy napi 2x20km -t fogok bringazni a munkahelyemig. Vegre...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #279876 üzenetére
szerelés közben, a csőillesztés előtt véletlenül meghúztam a fékkart, így abból vsz. elég sok olaj kijött/kilőtt a padlóra.
van ajánlott módszer? youtube-on sok video van sok megoldással.
#279878 rétisün
köszi, majd keresek valamit itthon. 10-es imbuszkulcs azt biztosan van.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #279883 üzenetére
Nem is muszáj mindenhol kopogtatni, én mikor folyadékot cseréltem felül töltve e tölcsért addig csurgattam kifelé alul amíg tiszta nem jött, majd megnyomtam visszafelé is amíg eltűnt minden apró buborék. Közben a kerékpár persze a villától volt befogva az állványba és egykeréken állt emennyire lehet magasan az első kerékkel. Jól kilégtelenedett, egyből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz MPowerPH #279911 üzenetére
Hát nekem a sunringle helix olyan, hogy nehezen pattan rá, cserébe ha leeresztem ujratoltes miatt rögtön le is ugrik ,de szerintem ha rápattanás után szökik a levegő annyira, hogy kézipumpával nem tudod felfújni, akkor azt a tej sem fogja tömíteni, ahhoz szerintem nagyobb nyomáskülönbség kell. Meg ha rápattant akkor utána már könnyű beletölteni a tejet a szelepen keresztül.
Én azért rakom össze tej nélkül, mert sok felnire baromi nehezen mennek fel a gumik és nincs kedvem úgy szerencsétlenkedni a felrakással, hogy közben alul lötybölődik a tej.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #279930 üzenetére
Messzi északon a szegecses, tiszta aszfalton gyorsan kopó és nem is nagyon engedélyezett futófelületet, az éppen aktuális hóréteg függvényében, fel és lecsatolni, talán célszerű lehet így.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #279959 üzenetére
Én is kipróbálnám ezt a szembeszel tekerést, de úgy az isten igazán szembe szélest. Biztonsag kedveert csepellel. de ez a hátszeles is favorite, extrém + az az érzés hogy 50 el tolod síkon es mész mész..nagyon jó. Bár ahogy nézem kellett oda még így is 300-400 watt. Teljesen más élmény am 40 feletti tempóval haladni mint 3x el. Engem ez nagyon vonz.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #279962 üzenetére
Nem tudom azok az ebikosok h mennek, én nem hasonlítom hozzá az én esetem.
Én tisztességgel amit bírok beleadok olyankor a sebességért. Élek a lehetőséggel. Pörgetem rendesen.
Ebike nem olyan, ott mindig adott a rásegítés..számomra nem "tiszta" kerékpár.
Am Ennyi erővel mondhatnánk az emelkedős ereszkedést is h csalás..nincs az h "csalás" élvezet van. Hányszor van hogy úgy megyek tekerni hogy nagy szél van de tudom azt hogy feletáv szembe, fele táv hátszél lesz, nincs vele gondom. Volt már olyan szél (szemböl) h a csepelt úgy feldobta reagálni sem tudtam.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz MPowerPH #279966 üzenetére
Szerintem olyasmire gondolt @fulton, hogy a hátszél az egy természeti adottság, amit egyáltalán nem csalás kihasználni, ha szeretnél egy jót "KOM-olni" Straván. Míg ha egy ebikekal bejelentkezel egy nem ebike-os szegmenesre, az viszont már csalás.
Más kérdés, hogy eredetileg a KOM hegyi szakaszokra lett kitalálva, mint a neve is mutatja, de azért motivációnak jók ezek, csak csomó szegmens el van rontva a sok stéherező stb. miatt.
Jönnek is szépen @fulton komjai az új fenevaddal.
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #279967 üzenetére
Értem az érvelést.
Hát nézd aki télen is teker annak nem nagyon van választása hogy most nem megyek mert szél van, megy mert vágyik, épp elég a sok "vizes" esősnap ami kizáró ok.( időjárás tekintve)lsebestyen:
Igen egy természeti adottság amit olykor jó kihasználni. Mert legyünk őszinték mikor van arra lehetőség hogy élvezhesse az ember a 4X tempót kitartóan? hát mi élmény már mikor azt látod az órán hogy 45 km/h tépsz és bírod tartani, csak úgy suhansz, gyorsnak érzed magad, az egyik legjobb dopping
Ja és amit lehagytam a szél zaj minimális ( ahhoz képest ami szél csendben lenne) (és nincs bogár) az még hozzáad az élvezethez. Pont ezt szeretem a tekerésbe, annyi "színe" van(minden évszaknak) amit lehet szeretni.(Síkon) azért az tuti benne lenne 350-450 watt átlagba szélcsendben. ( amire nem vagyok képes 40kmen pl )
Izgatottan várom a nyarat, ha beáll a meleg idő nyári ruházattal, mit fogok tudni komfortosan tartani.
Nekem semmi bajom ez ebike-al aki használja de engem kicsit sem mozgat meg.beakad pár KOM - hát hozzám nézve meg sokszor az ottani elsők bolyban (ami megint nem mozgat meg) haladva előnyben vannak. (Fogják egymásnak a szelet).
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #280011 üzenetére
Igen ilyen szempontbó szerencsés a helyzet, van két pályám, amit abszolválhatok vonattal ha baj van. Volt már olyan, defektet kaptam -8 fokban, kezem csontá fagyott, nem bírtam felpumpálni a kereket mire felszenvedtem a felnire...szó szerint nem éreztem semmit a kezemmel... így minimális nyomással elgurultam az állomásra, és go home. Illetve mikor olyan szél van ami szó szerint viharos 30km/h feletti, és jó a szél irány, időm és kedvem is van, akkor vonat és haza hátszéllel de tolva neki rendesen. Olyan is volt már hogy kör pályán mentem, mikor mihez van kedv
On:
Ma voltam az egyik pályámon, ez egy szolid 47 km táv. Ezen a pályán egy nyári időben értem el eddigi legjobb körátlagom - maxon mentem, a végén alig maradt erőm. Tisztán emlékszem szélcsendes napsütéses nap, 25 fok és jó formában.Ma mentem a Cube-val szintén egyet ezen a pályámon, télhez képest szélcsendes nap, ám csak 7-8 fok és téli ruházat... most ilyen lett.
Előzetesen egy óvatos 1-1.5km/h jósoltam gyorsulásra, ami szerintem nyáron (inkább csak az 1km/h) meg is lehet azonos pulzuson nézve, De, ha figyelembe veszem hogy a tél miatt most a szívnek eleve "fűteni is kell"....sürübb levegő, ruházat...stb stb akkor a gyorsulás mellett, egy óvatos 2 - (talán)2.5km/h nagyobb átlag is összejöhet ide, mivel nagyobb pulzus átlagot tudok elérni a Cube-val mint eddig, menne a 16X pulzus is, szemben a csepelnél a 157bpm (átlagpulzus) - ami nagyon nyél volt - az is csak egyszer jött össze.
A watt értéket nem kell nézni, mert az csak összevissza becslés..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- JÉZUS EVANGÉLIUMA - bármi megtanulható, ha: akarom-hiszem-tanulom-csinálom-tapasztalom-megértem-élem
- Új Helly Hansen Nordvik 2 ébenfekete gumicsizma (47-es méret)
- Új Givenchy Gentleman Réserve Privée EDP 100 ml
- Touroll S1 elektromos kerékpár (750W teljesítmény, 100 km hatótáv, 7 sebességes váltó)
- Orient Mako 3