-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
Azért azt tegyük hozzá, hogy kell hozzá egy bizonyos kerékpáros tudás, megszokás is. Aki még indulásnál kacsázva indul, nincs egyensúly érzéke, lenéz váltásnál, hogy mit merre toljon, az ne spd-zen. Tőlem is mindenki ezt kérdezi, meg először nekem sem esett le, hogy mi van akkor, ha meg akarok állni. Aztán rájöttem, hogy igazából nem akarok megállni, van olyan, hogy elindulok, és 30 km-ig nem rakom le a lábam. Városban is inkább lassabban gurulok a pirosig, támaszkodok, stb. Ha kijön elém a kocsi, lefékezek, és egy helyben állva mutogatok neki... De rá lehet szokni, néha már a papucsot is eltekerem rajta, ha megállok.
Ettől függetlenül kedden, másfél év után úgy dőltem el az erdőben, 0 sebességnél, mint a zsák. Vártam a haverom, hátrafelé néztem, csak csorogtam, és két kő pont tengelytávban volt. Bringa stop, én meg jobbra el. Úgy meglepődtem, hogy a földön is csak röhögtem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zebu
addikt
+1
Nekem is az első túrám egy 130km-es menet volt SPD-SL pedállal. Nem volt borulás. Csak majdnem amikor egy méh beakadt a sisak szellőzőbe és gyorsan le akartam ugrani. DE letámasztottam okosan.
Párszor indulás előtt kicsatoltam becsatoltam a falhoz támaszkodva és ennyi. Mondjuk akkor még a rugót nem feszítettem meg annyira, mint most...
-
rétisün
veterán
sok helyen (értsd. külföldi oldalak) nézegettem villákat, alu és karbon van, acéllal nem is emlékszem, hogy találkoztam volna.
amúgy az új villákat ált. 30 centis nyakkal kapod, az elég? persze ha találsz acélvillát.....
holnap megnézem a bringákat, nálam mennyire jellemző ez a 'gumiszerű' irányítás (a lábam közé fogom az első kereket, és 2-2 ujjal csavargatom a kormányt), de nem rémlik egyiknél se, hogy ilyen lenne
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
de mégis, van acél villa, de nem hinném hogy ilyesmiket beletennél ebbe a specibe......még talán ezt?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
bocs, egy kicsit elcsúsztam a válasszal
amit linkeltem, talán még az, amit betennék egy outiba. a többi oldalakon is kb. ezek vannak, leginkább surly-k, bár azért nem túrtam fel az egész netet, csak pár oldalt, ahonnan már rendeltem. acél nem nagyon van, alu meg karbon főleg.
az alu villa merev, annál sztem a karbon jobb, igaz jóval drágább is. mindenesetre az a 'nyúlósság' amit a mostani villád produkál, elég furcsa, főleg hogy azt mondod, egy ismerősödnél is van ilyen.....biztos, hogy a villa csinálja?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
Karküllőnek se kellene okoznia. Nekem elöl csak 16 küllőm van amik ilyen aerok de az égvilágon semmi mozgásuk sincs terhelés alatt. Mondjuk 85kg vagyok de már ez se olyan kevés. Szoktam hegyre kiállva erőből menni úgy hogy teljesen ráterhelem a felsőtestem a kormányra meg az elsőkerékre és akkor se érzem hogy mozogna a kerék vagy a villa.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha sorrendet kellene állítsak akkor CTM,Kross,Torpado lenne,ahol a CTM kiemelkedik a másik kettő közül.
(#94469) DUB Inc....szerintem drága,itt is vannak jobbak annyiért.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
Az mondjuk furcsa hogy kézi erővel is reprodukálható. Írtad hogy nem vagy épp kis tömegű rider, gondoltam még az lehet az oka hogy a tervezett terhelésen már túlesel (nekem például a Zonda max 109 kg-ig strapálható) de akkor ezek szerint mégse itt van a probléma oka.
Mikori évjáratú a bringád?Més que un club!
-
bogabi
senior tag
Szerintem ez sok. Ha a rendszeresen SPORT szinten tekerőket nézed, lehet ennyi, de ha a rendszeresen (hobbi, mozgás, stb.) tekerőket veszed, akkor közel sem. És ezek vannak többen. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
Vasinger!
nagyúr
30 km/h-ás átlagos montival? Ott már az áttétel miatt is nehézkes ezt a tempót tartani. A 30-as átlag azt jelenti, hogy tartósan 30 felett kell tartani a sebességet és ha néha 30 alá mész mert meg kell állni akkor lesz kb. 30 körüli a vége.
Nem mondom azt, hogy nem tudnám tartani 30-as átlagot 10-20 KM-es távon, 3.5 barra fújt külsővel, de azért elég combos meló...és az se árt ha senki nincs az úton rajtad kívül
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Síkon legnagyobb sebességre? Ja az más, azt én is kitekerem, többet is, szerintem olyan 40-45 körül meg tudok síkon hajtani egy kb bármilyen (kivéve DH), montit, de itt a kérdés, hogy mennyi ideig? Ez a nem mindegy. 30km/h-ra, sík úton (aszfalt), kb bárki fel tud gyorsítani egy montit, ebben teljesen igazad van.
-
Játékos
addikt
Ezek mekkora körök voltak és mennyi emelkedővel? Illetve mennyire vagy nehéz?
Én 105-110 kilóval dimbesdombos környéken (Zemplén) 21 km-talig tudom beszorítani 50 perc alá (majd' 26km/h átlag) persze 25"-os vastag gumis monti, illetve még mindig "darálós" hajtás...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
ZolkoW
őstag
hogy én is hozzászóljak, nekem gyanús, hogy valami repedés van a villádon, vagy esetleg a kerék rugalmas ennyire. Mindenesetre megpróbálnám kiszűrni, hogy a villa, vagy a kerék, és villából nem vennék bele acélt, az inkább egy acélvázasba illik, a karbon villáknak sem szabadna olyan -zavaróan- rugalmasnak lenniük, mint ahogy írod.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zola007
veterán
maradnék a tárcsánál
nincs V-fék konzolom és megmaradtak az előzőről a Hayes tárcsák, csak féknyereg és kar kellMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
balazs025
senior tag
Értem, köszönöm a választ!
Csak azért kérdeztem, mert láttam, hogy mostanában az az ajánlás volt, hogy 2017-ben nem érdemes már nem kúpos fejcsővel új bicikli venni, viszont lightos szinten mégse követelmény. És bár tudom, hogy egyik se jó vétel, de a Merida big 9-ból tudok venni akciósan a méretemben fekete színűt, felszereltségben meg jelenleg ez is kiszolgálna, míg 100-ból csak big 7 lenne és lime színben, és nem vagyok oda a feltűnő színekért. Így maradok a 40-snél. -
ZolkoW
őstag
így van, és ezért tartom hülyeségnek, hogy trekking vonalon is 99%-ban teleszkóp van, mert az eladhatóbb, de közben a júzer 99%-ban rosszabbul jár vele, mint egy normális merevvillával, de legalább drágább és idegesítőbb. nem is tudom, van-e olyan árkategória trekkingben, amibe gyárilag valódi teleszkópot tesznek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
Ezt én is alátámasztom, pont tegnap próbáltam egy rugós recont és levegős rebát, mondjuk a rugós 26" volt, de hiába terheltem nem tudtam még 60%nál sem többet használni a rugóútjából.
Rebán használ valaki levegős tokeneket a jobb szárban? Csak mert én túlságosan is lineárisnak érzem a mozgását, és ha 110re fújom már alig mozog rázós talajon, de egy kicsit nagyobb gödörnél már 80%ot kimozogja, és min 1x felütöm / túra.
Ha meg 20%SAG et állítok, akkor simán koppan egy óvatos túrán is."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
+trialboj: rongyra fújom, és úgy dörzsölöm át a láncot. Semmi nem marad rajta, mert elpárolog a hordozóanyag, és egy nagyon vékony olaj marad ott, de az sem mindig. Ezért nem jó kenésre. Van olyan, hogy a kezemről is azzal szedem le az olajat, utána száraz ronggyal megdörzsölöm, és tiszta a kezem, ráadásul száraz.
Utána teszem rá a Rohloff-ot (nem egyből, pár óra, vagy másnap), és tökéletesen működik.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondjuk én sem használom/ajánlom,viszont a Specialist PTFE,csakúgy mint a Weldtite TF2 egyszerre tisztít és ken,mindig tiszta a lánc és bár gyakran kell kenni (100km-ként) és van egy kis kerregő hangja is,nagyon gyors és hatékony.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
csabicska
senior tag
Ma visszavittem a kereket ismerősömhöz;aki a küllőt cserélte.
Hatul szétszedte a tengely részét és látta,hogy a golyók szárazak.
Sőt a kónusz ilyen:[kép]Sajnos az újra zsírozás és összerakás után is hallani a futa hangot.
Csupán kónusz és görgő csere megoldaná?
Mielőtt tegnap a küllő csere előtt megmostam a kereket.
Lehet a maradék zsír kimosta?
Eddig nem volt ilyen hangja.-Galaxy S20 - The best-
-
jjeahh
nagyúr
Nekem már elméletben is egy áldás lenne a sok gyökeres-köves, saras "úton", amin tekerek napi szinten, télen meg valszeg méginkább . Persze én sima úton max azért tekerek, hogy eljussak a dombokig-hegyekig, ami általában 5-10 perc aszfalton gurulást jelent max . Valahogy egyre gyakrabban érzem azt, hogy amikor elkezdeném igazán élvezni is a tekerést, akkor kezd korlátozni a jelenlegi montim, mert vagy csúszik, vagy ráz és nem merem elereszteni lefelé, vagy elkapar... + ducigumival simán el tudom képzelni, hogy elmenjek ahol most leszállok.
Más: amúgy ha már itt vagyok, 6061 és 7005-ös alu vázak között mi a különbség? Nekem 7005-ös van, de ahogy elnézem a 6061-es a gyakoribb. Neten fellelhető infók szerint a 6061-es erősebb, viszont ha direkt bringavázakra keresek rá, akkor azt írják, hogy a 7005-ös merevebb és csak drágább aluvázaknál használják
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ShiTmano
aktív tag
Neked van is, vagy csak behánysz? Nyugodtan nézd meg a Bicyclerolling resistance oldalt. Láthatod, hogy egy 2,25-ös gumihoz képest, hasonló nyomáson, kb ugyanolyan a gördülési ellenállás. Nekem, ellentétben veled van Crossom is, meg Fatom is, nem a levegőbe beszélek. Nincs túl sok különbség. Olvasd el a Bikepro-s cikket, akkor talán kinyílik a szemellenződ. De még jobb, ha egyszer kipróbálsz egyet. Persze nem sárnehéz alsókategóriásat.
Mondjuk azt észrevettem, hogy előszeretettel fikázod a másikat.
Nyilván nem Dogmához kell hasonlítani egy fatot.
Csak ennyire nehézkes egy fatbike. [link] És ez nem túl könnyű gép. Van 8,4kilós is belőle.
Az meg, hogy aszfalton is használom azért van mert egy időben csak fatom volt.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem védem,hisz úgy mint villanybicó biztos ilyen sem lesz a belátható jövőben nekem,de ha egyszer elvonatkoztatsz attól a 2-4 km/h + átlagsebességtől és a gondolom számodra is igazán fontos testmozgás és élménytényezőre figyelsz,rájössz tulajdonképp mindenki lesz@rja 25,vagy éppen 30km/h val tetted meg legutóbbi szegmensedet,és hacsak nem időre mész valahova ahol számít 10 perc késés,jól kihajtod magad akár egy olyannal is + élvezed is az egészet.Tény,hogy már többen írták nem annyira lomha,nehéz,esetlen mint amennyire annak látszik.Nekem ugyanakkor nem kellene,ha nem adhatnám el,még ingyen sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én bizony párszor már odaütöttem kanyarban,vagy sziklán Saint pedálomat,látszik is rajta,és bár kábé egyik olyan súlyú mint az a 2 műanyag 1ütt,elég jól bírta eddig a strapát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
+ A jó, hosszúkás nyereg amúgy nagyon sokat segít, mert a combjaiddal azt közre tudod fogni. Nekem akkor tűnt ez fel, mikor kénytelen voltam a pálcák szokásos széthajlása miatt cserélni egy kis tömzsi, ideiglenes nyeregre, és azzal közel megszűnt az egykerekező képességem, instabilnak éreztem minden mozdulatot vele. Szóval kell a jó nyereg is.
Közel 10-12 nyeregcsövet el is használtam az utóbbi 10 évben.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha óvatos vagy akkor a csúszósról sem csúszik le és a tapadós sem hasít bőrödbe,ha meg vadulsz akkor még mindig jobb a hasadt bőr mint a törött boka,vagy éppen lábszár.Szerintem,aki Saintet használ teljesen kiengedett karmokkal.
Crytek...pedig a panelbe jó lenne egy benzinest próbálgatni,mielőtt kimész vele terepre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Parkside szerszám kibeszélő
- Vicces képek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- Tőzsde és gazdaság
- World of Warships
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- TCL LCD és LED TV-k
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest