-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #200239 üzenetére
Igen! Egy tapasztalt szaki meg tudja állapítani, hogy mi az ideális feszesség, mérő nélkül is, de a tapasztalatlan a mérőjével együtt sem tud egy kereket tökéletesre fűzni/centrírozni.
A kerék egyik oldala mindig feszesebb egy kicsit mint a másik. Ahol a küllők meredekebb szögben állnak, pl hajtás oldalon, ott mindig feszesebb lesz egy kicsit mint az ellentétes oldalon. Ez a legtöbb keréknél így van. Az első keréknél meg a tárcsa oldalán a feszesebb.
A feszesség mérőnél sokkal többet számít, hogy fűzés közben a kereket többször is mindkét oldalra meg kell terhelni. Tengelyt nekitolod egy satunak pl, és megnyomkodod oldalirányba, küllők helyükre mennek, majd folytatod a centrírozást/fűzést. Ezt párszor megismétled, a végén lesz egy olyan kereked ami nagyon nehezen fog fellazulni, elmászni.Kollégám is kb 20-25 fűz kerekeket, nem láttam még feszesség mérőt a kezébe, de olyan kerekeket fűz, hogy beleköthetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200248 üzenetére
Most 85kg. Amikor 75-77kg voltam, akkor nem nagyon kellett a küllőkkel foglalkozni. Vasárnap voltunk János-hegyen és a HHH-n, irdatlan rossz minőségű már az út (mondjuk 2 éve sem volt jó). Sajnos volt olyan mikor 45-tel beleszaladtam egy nagyon rossz részbe. Lehet az tett most be neki. Kb. 2k km-rel korábban voltak utoljára meghúzva a küllők. Előtte nem is tudom mikor, de a tavalyi évem az szinte teljesen kimaradt bringa szempontból. Kb 20k lehet a felniszettben.
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200257 üzenetére
A felfelé lassúságomat kompenzálom a gyorsabb lefelékkel.
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
+1, ez már múltkor is előkerült, továbbra sem értem miért kényelmesebb ez, mint egy sima kos. Modern outi amúgy is az esetek nagy részében hoodon mész.
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Mert terepen szélesen kell fognod, hogy magabiztos legyél, de a 44 cm az nem széles, de ha a hood 72 cm széles, akkor meg nem megy fel a 12 cm stucni, ezért kunkorítsuk csak ki az alját.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zanik
addikt
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Leginkább azért hogy jobban elférjen a kormánytáska:
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Major Lion
senior tag
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Nagyobb stabilitást add változó terepen, csak úgy mint a montikon a széles kormány, nagyobb kontroll.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #200368 üzenetére
Szerintem berakod amelyik oldalra akarod, vagy nem . Nálam egyik oldalon van egy, másikon kettő és így lett jó a láncvonal. Ha szélesebb a középcsapágyház, akkor lehet szélesebb középcsapágyat venni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #200368 üzenetére
Attól függően hova rakod a hézagolót lehet tologatni. Feltéve, hogy 68mm a középcsapágyház és monti. Egyéb esetben nem, mivel outinál nincs hézagoló. De ez persze shimanonál van
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #200371 üzenetére
Én egyszer okoskodtam és méricskélés után a hajszálpontos láncvonal érdekében elhagytam valamelyik (több?) hézagoló gyűrűt, aztán mikor elkopott és kidobtam akkor vettem észre, hogy meggyűrtem, megrogyasztottam a műanyag csövet ami tengelyként köti össze a 2 csapágyat.🤭 Attól még f@szán működött.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #200248 üzenetére
Én elég sok jó szerelőt ismerek, de az tény, hogy vannak trehányabbak, mint bárhol máshol, egyéb szakmákban.
A nyomatékkulcs sem egy olyan szerszám ami olyan sűrűn van rutinosabb szaki kezében, de akkor már ha a küllőfeszesség mérőhöz hasonlítom, inkább a nyomatékkulcs ami a gyakoribb.
Küllő feszességet maximum az új keréknél állítod be gyári értékre, kap pár pofont és a büdös életbe nem lesz gyári feszesség, mert ahhoz, hogy újra nyolcas és tojás mentes legyen, kénytelen leszel itt ott kicsit feszesebbre húzni. -
Alf65
csendes tag
válasz Mezga Aladár #200368 üzenetére
Figyelembe véve, hogy típustól függően max 5 mm-es lépcsőben lehet kapni a tengelyhosszak alapján, az alapkérdés az, hogy legalább nagyjából jó-e a meglévő monoblokk a hajtáshoz.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
bszg@
tag
válasz Mezga Aladár #200534 üzenetére
Lotus fejlesztés.
[link] -
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #200641 üzenetére
Bocsánat elírtam.
Az 50/30 áttétel közel azonos a 34/21 -el.
Helyesen,
Az 52/30 áttétel közel azonos a 36/21 -el.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Mezga Aladár #200644 üzenetére
igazad van, de az ego nem hagyja, hogy 34es tányérra váltsak 10%os mászás alatt Amúgy 52 és 34es tányérok vannak fent.....patentúl működik, minden riogatás ellenére. A köv az 53/36 lesz. A lánc pedig ajánlott hosszon van....mégis laza
Emellett most "bringázási válságban" szenvedek....észrevettem, hogy szívesebben futok mint ezerrel tekerjek. Talán mert bringán elértem sebességben azt amit már csak rengeteg pénzzel és erőráfordítással tudnék csak növelni....és azt gondolom, ugyan miért. Futásban még van hova fejlődni. Szóval a heti mozgás mennyisége erősen tolódik a futás felé. 25k volt a múlt héten és csak 150k bringázás. 10°c alatt, télen meg nem fogok tekerni.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Mezga Aladár #200757 üzenetére
+ maximilian4
203 cm, de amúgy itt van a teljes nyűgöm.
2 bringa kéne: egy 300 körüli városi akármi, aztán egy komolyabb monti, de az 3x-os árkategória alám. Egy ausztriai és egy angliai bringaboltos barátomat is megkerestem, de egyikőjük se tudott a legyalult piac miatt bármit ígérni, csak kaptam ezt a remek táblázatot.
A táblázat alapján úgy tűnik, hogy csak a kategóriánkénti első három helyezett játszhat esetemben.[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200781 üzenetére
Gondolom az sem mindegy milyen villa.
-
FőDudu
addikt
válasz Mezga Aladár #200781 üzenetére
En meg nalad is kb 50%-al nagyobb vagyok...
MTB bajnok volt az urge - neki elhiszem, hogy tudja mit bir egy bringa...Amugy Rockshox Duke XC a villa.
FőDudu
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200785 üzenetére
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #200781 üzenetére
15 éve simán jogos, akkor nem olyan villák voltak, mint most.
-
FőDudu
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #201786 üzenetére
Nem éreztem szükségességét sem esztétikai, sem működési szempontból. ... mikor tisztítottam mindig kiszedtem az esetleges feltekeredett ezt-azt, lehámoztam a felgyülemlett zsírsárt, sőt, mivel szemmagasságban van tárolva a váltó, azt mindig látom ha kell, ha nem. Persze mikor mégis le kellett valamiért szedni a váltót volt itt-ott felgyülemlett szutyok, de az nem befolyásolta működését, vagy kinézetét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HUNited
őstag
válasz Mezga Aladár #202076 üzenetére
Nem találtam olyan szettet, vagy csak komputerrel együtt. De még a Wahoo is csak az olcsóbb mellkaspántot adja szettben. Vagy nem értem mire gondolsz?
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #202074 üzenetére
Páty felől mennél? Én felkanyarodnék a Nagy Sándor utcára, utána mondjuk a Széchenyin tovább. Rózsa utcán kell kb 100 métert menni illegálba míg kiérsz a Fő utcára. Így a legmeredekebb részt szerintem ki lehet kerülni a Fő utcán.
-
bszg@
tag
válasz Mezga Aladár #202074 üzenetére
Ezt én is kerestem már, ha mégis találnál megoldást, oszd meg légy szíves.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Mezga Aladár #202101 üzenetére
[ORBIT EQUIPE] ezzel nagyon mellé lőnék?
-
őstag
válasz Mezga Aladár #202103 üzenetére
szinte nem volt komolyan vehető kerékpár márka kinn, önerőből csak a KTM csinált egész standot talán, ha jól emlékszem... volt pár Merida a Centurion standján (ők a német forgalmazó) meg pár egyéb belpiacos német márka
a komoly német cégek mellett (Bosch, Abus és Schwalbe) csak a Shimano standon volt érdemi nézelődés (na ja, de ott vagy 3 gépen is kinn volt az új Dura Ace) minden más bőven a Covid távolságtartáson túl üres
az A1-A7 sorban az A2 és az A7 üres volt, míg a B soron a B4-B5 volt töküres, de több B csarnokban is csak kb félig volt megtöltve a hely, a standard közlekedőfolyosó szélességek most kb 3x olyan szélesek voltak, és több csarnokban nem volt a falra tett standhely, hanem ott is sétálóutca volt...
mindez €75-ért szerintem csalódás“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bszg@
tag
válasz Mezga Aladár #202099 üzenetére
Köszönöm.
Néha megyek a Zsámbéki medencébe. Kifelé a János hegy alatt megyek, visszafelé viszont igyekszem elkerülni Bkeszit, inkább megyek az 1-esen Börsön keresztül. Meg a Páty-Bkeszi út is nagyon rossz. -
Beri
addikt
válasz Mezga Aladár #202302 üzenetére
Megmondanád, hogy mióta és mennyit kell bicikliznem, hogy hozzászólhassak?
zsocy
Akkor te azt mondd meg, hogy milyen biciklim kell, hogy legyen. Bár ezt valszeg ki tudom találni, országúti, igaz?eladó Aromamizer RDTA V1
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #202461 üzenetére
Párhuzamos sávról volt szó... egyirányúba szembe behajtásra sehol nem kényszerít a KRESZ, mehetsz a szomszéd utcán.
Amúgy pont ezért kontraproduktív a kényszerből, olcsón, "okosba" kerékpárút-építés... megépítik mert arra járt a pályázati pénz, de minél olcsóbban, nulla tervezéssel ahogy éppen elfér hogy mehessen rá a plecsni hogy hűdesok kilométer épült, aztán presze járhatatlan sz@r lesz az egész és rosszabb a helyzet mint előtte volt mert csak konfliktusokat teremt.
Onnantól meg a bunkó bikiclisek lesznek a hunyók hogy nesze ott a kerékpárút, használd b+, felesleges ezeknek bármit építeni úgyis az úttesten mennek.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
dobolan
senior tag
válasz Mezga Aladár #202461 üzenetére
Ilyen baromságok máshol is vannak.
[link] -
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #202631 üzenetére
Lehalna a szerver.
-
bszg@
tag
válasz Mezga Aladár #202905 üzenetére
Köszönöm.
-
szimpláncsak
tag
válasz Mezga Aladár #203129 üzenetére
Kézzel készült, egyedi rendelésre. Azt hiszem kritérium bringának. Hunor Lo-Pro.
-
őstag
válasz Mezga Aladár #203129 üzenetére
ez egy kritérium (pálya) váz, a Hunor műhelyéből származik.
attól, hogy nem tetszik, még lehet, hogy van értelme és nem véletlenül olyan, amilyen
lásd egyéb klasszikus pálya és kritérium gépek (Dean El Diente)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
maximilian4
addikt
válasz Mezga Aladár #203405 üzenetére
Megcsináltam a központosítást, hátha csak annyi az egész. Ha lesz időm kipróbálom.
planbmokus
Igen. Amit látok, hogy bőven van rajtuk anyag. Amit még most csináltam, és még nem próbáltam eddig, az a fenti javaslat alapján a központosítás.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Maximum1
őstag
válasz Mezga Aladár #203405 üzenetére
Na az meg már az a súly ahol nem ráz
maximilian4
erről a központosításról van valami videó vagy leírás? -
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #203953 üzenetére
Ha jól tudom kb. mindegyik integrált tengelyes hajtóműhöz való középcsapágyban zárt ipari csapágyak vannak és mindegyiken van középen műanyag cső két végén gumigyűrűvel (kivéve ha a szervizben lehagyják róla, mint trialbojnak ). Ha outizol, vagy kizárólag száraz terepen tekersz, akkor nem csodálom, hogy nem ázott be, legtöbbször akkor kezdődnek a gondok, ha rendszeresen tekersz sárban is és emiatt sokkal gyakrabban kell mosni is a bringát.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #203953 üzenetére
Vannak már széles csapágyházba is menetes szabványok, vagy legalább egy :)
Ennél csak a megfogáshoz használt fogazat lóg ki. [link]szerk.: ha nem kap sarat, havat, ilyeneket közvetlenül, akkor montin is "örökös" tud lenni, csak akkor mi értelme a montizásnak, ugye ;)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #203958 üzenetére
majd többet tapasztalsz, és akkor lehet, hogy megváltozik a véleményed, ennyi..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #203958 üzenetére
Szerintem egyszerűen a montin gyorsabban amortizálódnak az alkatrészek és az egész bringa szerviz igénye is nagyobb. Aszfalton egy bringa szvsz télen sem kap annyi trutyit, mint egy saras terepezésen, valszeg ezért tettem tönkre az elmúlt másfél (?) évben 2 középcsapágyat . Tudom, a magasnyomásúval telibe veretés még rosszabb, de sosem mosom magasnyomásúval. Persze vannak akiknek montin is sokáig tart egy középcsapágy, de gondolom ők nem dagonyáznak.
Más: még mindíg meglepődök, hogy ezek a Maxxis gumik (Rekon+Forekaster) mire képesek száraz terepen, olyan helyzetekből mentenek ki lazán, ahol a Schwalbe gumikkal estem volna. Meg azon is meglepődök, hogy pl füvön, nedves sziklákon mennyire borzalmasan csúsznak, főleg hűvösebb időben . Érdekes, hogy a hőmérséklet emelkedésével egyre jobban tapadnak, Schwalbe fronton ez sosem tűnt fel . A lényeg, hogy nagyon megszerettem őket, de szigorúan nyári gumik. Ennek ellenére valszeg a télen is rajta maradnak a bringán, mert unok megint gumit cserélni és tejet pancsolni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #206007 üzenetére
Ez stimmelni látszik, mert csak a hátsó, kopottabb guminál tapasztalom. 🙂... eddig futott 3800km-t.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #206282 üzenetére
+MézgaAladár...lehet rosszul fogalmaztam, komoly sisakot nem láttam ami ilyen lett volna.
#206284sí sakk...igen, részben igazad van, a kerékpár max súlyánál leginkább úgy szokták megadni, hogy rider+gear, de szerintem a gear nem a kerékpárt jelenti, hanem az öltözetet, felszerelést, hátizsákot stb.
Más...minap elegem lett abból, hogy számolgassam kerékpárom súlyát, úh. vásároltam egy grambuzulós eszközt ami (talán) majd a grammokat is pontosan méri. Direkt megkerestem ami 3tizedes pontosságú és kis halaknak való, na meg nem mér nagy súlyt (max.25kg), hátha így pontosabb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #206305 üzenetére
Csak ideér végre!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Mezga Aladár #206442 üzenetére
Az esetek nagy részében ez az üzemszerű működés, igen. Persze nekem is van olyan futós ismerősöm, aki csak a garmin órát használja, és soha nem szinkronizálta még a connect appal sem, nemhogy a stravával. De ez azért elég ritka.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #206442 üzenetére
Nem tudom, nekem, aki kábé lesz@rom az átlagaimat és nem kozmetikázom meneteimet, talán mindegy, mehet fel minden, de hát igény szerint ez is kikapcsolható és akkor csak válogatott köröket töltesz fel amikor és amennyit akarsz, tulajdonképp van rá lehetőség.
#206454jjeahh...kissé rosszabb mint a medvék és a juhászkutyák, de megszokható az avar is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Mezga Aladár #207414 üzenetére
Nem jó a második link.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
bszg@
tag
válasz Mezga Aladár #207414 üzenetére
Köszönöm, van hosszú ujjú kesztyűm, de abban mostanában van a határ, 5 fok körül. A síkesztyű is meglévő, úgyhogy kesztyűre csak azért se költök.
Meg kávégépre sem, mert azt meg örökké nyomkodnám. -
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #207414 üzenetére
Ez a jó link. Alsókesztyű
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
válasz Mezga Aladár #207481 üzenetére
trolololololo
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Linux - haladóknak
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ubuntu Linux
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen