-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz gabro0 #195139 üzenetére
Hülyeség, ha menetes az angol menet. Csepelen két féle középcsapágyat használtak régen 40mm-es beütőt, utána pedig angol menetet. Ami csepel néven jött ki az mind angol menet. Még ékes monoblokkot is kapni, de bármilyen SS, fixi hajtás megfelelő rá.
Létezik olasz menet, de az ritka. Meg francia az még ritkább. Illetve nagyon régen csináltak 40mm-es menetes is, na olyat élőben még én sem láttam. De a csepelnél ezeket nem használták soha.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz gabro0 #195137 üzenetére
A Shimano fékek általában nagyon bírják a strapát, nagyon igénytelenek.
#195152 Hasaggymeg: A Shimanoval nincs baj, de pl. a haverom bringáján Promax Solve van, 7-8 hónapot állhatott egy helyben, fűtött helyiségben és a fék most ahol csak lehet, mindenütt ereszti az olajat . Ilyent sem láttam még.
Ha már fék, a legutóbbi olaj cserém-légtelenítésem nagyon királyul sikerült, kezdek belejönni ebbe is . Nagyon kemény, harapós lett, olyan, mint amikor megvettem a bringát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz gabro0 #195221 üzenetére
Passz. Gondolom az appal együtt frissíti, aztán átküldi a készülékre. Néha szokott szólni az edge, hogy épp frissít, de nem mondja, hogy konkrétan mit.
Amúgy viszonylag friss, terelések, lezárások, útépítések, ideiglenesen kijelölt bringás utak tudnak inkább bekavarni, de olyannal még nem találkoztam, hogy egy létező út ne lett volna rajta.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz gabro0 #195536 üzenetére
Jobb erőátvitelt kell érezni, stabilabb kötéssel.....ha ugyanannyival is megy mint a sima spd-vel akkor is spórol ezek miatt energiát....ami nyilván nem egy 20km-es körön érződik majd. Mászni is hatékonyabb szerintem.....de majd leírja a tapasztalatát.
Ha nem lenne jobb akkor szólni is kéne a pro-knak, hogy ugyan olyan jó az spd is outira mert valamiért most senki nem teker azzal a wt mezőnyben[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
válasz gabro0 #197762 üzenetére
Ja, kályhalakkal lefújni biztos olcsóbb. Egy rendes festés időben is alsó hangon egy heti munka, és akkor még semmi extra nincs benne, aztán erre jön az anyagár.
Személy szerint estembe sem jutna amúgy, akkor már inkább egy új bicaj, vagy váz. Persze valami überritka gyűjtői darab esetében kehet értelme.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz gabro0 #197765 üzenetére
Karbon váznál nem a lakkozás a problémás hanem a régi festés letakarítása...
Fém vázról valószínű le lehet kapni vegyszerrel (lásd pár nappal ezelőtti kép itt a topicban), karbont csiszolni kell...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #198504 üzenetére
Le lehet zárni, nincs azzal semmi baj, csak burkolt lezáró legyen ne sértse a festést és ne távolodj 20m-nél messzebbre te sem tőle.
nmate91... ha az a 91 az amit sejtek, akkor mark my words mert lesz még neked karbon bringád, talán több is. Ha a piac egyszer beindul nincs apelláta, már a gyártók többsége és már néhány éve nem szerelnek alura bizonyos szint fölötti alkatrészeket, így korlátozva lehetőségeidet és terelve minden komolyabb kerékpárost a karbon felé. Tárcsafék ditto, MTB 1x váltás ditto, csak, hogy 2 példát említsünk. Ugyanakkor akár ki is lehet tartani a korábbi technológiák mellett, de az egyre macerásabb és költségesebb lesz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
félisten
válasz gabro0 #198504 üzenetére
Olyan nyolcast szedtem össze kerékpárúton, hogy kérdés volt menthető-e egyáltalán.
Szerintem mindenki olyannal menjen amivel jól érzi magát.
Nekem fájna elhasználni egy 2-3e€-s bicajt, de teljesen megértem ha valakinek ez a hobbija és költ rá.
Amikor nagy néha tekergetem a FB bicajos csoportokat, néha azon reménykedem, hogy "jajj, remélem nem a méretem".Nekem csak a saját időmet kell legyőzni, azt meg lehetne akármivel is.
Ijk: Csak legyen jobb mint amivel a másik zárta le közvetlenül mellette.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
planbmokus
senior tag
válasz gabro0 #198511 üzenetére
Egy cimborám vett tavaly egy 2017-es Cube Reaction GTC Pro-t kéz alól, 150 ezerért.
Nekem már akkor gyanús volt, természetesen nálam kötött ki, hogy nézzek rá...
Kedves Ex-tulaja levette a kis tányért, merthát látta, hogy a profik 1 tányérral mennek, láncterelő/első váltó nélkül persze lehordta a láncot. A váz a közepcsapágyház környékén lenyúzva több helyen (szerencsére egyik sem mély), az összes küllő laza, kormánycsapágy feszül (kuka), komplett fogaskeréksor/lánc/tányér sz*rrá kopva (csere); RS Recon teló felfújásnál kilőtte a szimmeringet 2,6 bar-nál (csere), új olaj, persely; összes bowden kuka, hátsó fékpofa fémig kopva, tárcsa felnyúzva (csere), kb 120-130-at kellett rákölteni, meg két nap munkát, hogy lábon legyen.Ez csak a legutolsó gép emlékeimből...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
xy.zsolt
őstag
válasz gabro0 #198670 üzenetére
Ahol a defekt történik (az úttesttel való találkozásnál) ott minden belső hozzápréselődik a külső belső felületéhez....akármilyen nyomásról is legyen szó.....szerintem
Na jó, oldalról is kaphatsz montin szúrt defektet és a küllőnél is kilyukadhat a belső extrém esetben. Szóval utóbbinál van igazság abban is amit jjeahh mond[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Friczy
senior tag
válasz gabro0 #198670 üzenetére
Nem a külső nyomja a belsőt, hanem fordítva persze hatás-ellenhatás van, de az más kérdés.
Ugyanakkor 6-8 bar mellett a belsőnek nincs esélye kicsit se elmozdulni a külsőben, míg 2 bar esetén nagyon is. Jártam már úgy, hogy a feleségem bringáján a szelep mellett dörzsölődőtt ki a belső, mert alacsony nyomáson használta hosszú időn keresztül. Rendesen felfújt országútin ennek sokkal kisebb az esélye. -
J.C.G.
aktív tag
válasz gabro0 #198786 üzenetére
Rendeltem két szemüveget Kínából és az első adandó alkalommal leteszteltem a lencsét véletlenül. A magnéziumötvözetű keretnek nem lett baja, de a lencse elrepedt a rögzítési pont mellett keresztbe. Egyébként pont a lencse gyengesége miatt történt az egész baleset. Amikor bemegyek valahova, le kell vennem, mert nem látok benne rendesen. Mivel nem volt hova akasztani, ezért a kormányon a bowdenre akasztottam, és amikor elindultam elfelejtettem felvenni és leesett és keresztülhajtottam rajta. Nem vagyok hozzászokva, hogy egy fotokromatikus lencsében ne lássak tisztán zárt helyen. Most a Rudy lencséje visszaadta ezt az élményt is. Más problémám nem volt a kínai szemüveggel, súlyra ugyan úgy 25g mint a Rudy, kényelemből is jól vizsgázott.
Egyébként kipróbáltam a laser red lencsét is, de az a hideg kék színvilág nekem nagyon rossz volt, a fekete meg túl sötét, ezért választottam a barnát.
-
válasz gabro0 #200657 üzenetére
Az a gond, hogy minden alkatrész a távolkeletről jön, aztán itt szerelik össze. Szóval nem egyszer számít bele, hanem külön az összes összetevőhöz a váztól a hajtásom át az ülésig mindenbe. Ráadásul a hiány eleve árfelhajtó tényező már a gyártói oldalon is: az tud gyártani, aki hajlandó többet fizetni az alkatrészekért, az extra költséget meg úgyis kifizeti a vevő, mert örül, ha egyáltalán kap bringát. A másik gond meg az, hogy vevőként hozzá vagyunk szokva, hogy azt vesszük, ami akciós, most meg semmi nem akciós, mert mindent azonnal elvisznek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
balintbaba
tag
válasz gabro0 #201799 üzenetére
Uhh, nekem ez a váz nagyon nem gyere be. A vastag alsőcső nagyon otrombává teszi a kerékpárt, kicsit olyan mintha egy elektromos országúti lenne. Érdekes mert egy Madone vastag alsó vázcsővel szerintem nagyon szép.
Ami az Ultegrát és a 105-öt illeti: eddig sem volt teljesítményben különbség a mechanikus szettek között. Dura-Ace, Ultegra, 105 - a váltásérzet ugyanaz, egyedül súlyban van eltérés. Mégis jól fogy az Ultegra, de csak az OEM piac miatt. Ha kijön a 105 Di2 a gyártók a prémium bringákat ugyanúgy Ultegrával fogják szerelni, aki meg otthon épít magának bringát az 105-öt fog venni.
-
balintbaba
tag
válasz gabro0 #201808 üzenetére
Szerintem meg gyakorlatban nincs különbség. Az általad említett dolgok, mint a lánc, csapágyak vagy kb. bármilyen alkatrész anyagukban, kidolgozásukban eltérnek egymástól, de ennek a fő oka a súlycsökkentés. Én személy szerint nem próbáltam az összeset, pláne nem egymás után, de minden netes cikk, beszámoló vagy vakteszt ezt támasztja alá.
Nem feltétlenül kell butítani rajta. Bár erről nincs nyilvános információ, de nagyon meglepődnék, hogy ha szignifikánsan drágább lenne gyártani egy elektromos rendszert, mint egy mechanikusat. Pl. egy elektromos váltó tényleg sokkal bonyolultabb a mechanikus társánál, viszont a fékváltókaroknál ez pont fordítva van. Nyilván nehéz elengedni a japánoknak a már jól bejáratott mechanikus gyártósorokat, de egyszer ennek is meg kell történnie.
Amúgy szerintem vicc, hogy 2021-ben egy átlag kerékpár vásárlónak egy Di2 a luxust jelentse, körül lehet nézni, hogy mennyit fejlődött minden más 2010 óta a világban, az egy helyben totyorgásnak főleg a Shimano az oka.
-
6030D
Ármester
válasz gabro0 #201924 üzenetére
Meg amikor egy bizonyos idő után koszolódik belül a bowdenház. Vagy amikor felrakod a gyerekülés a nyvcsőre, de a felülről menő bowdent elszorítja, ezért nem működik az első váltó. Mondjuk ezért pont nem fogok venni Red eTap AXS-t az asszony bringájára.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
lsebestyen
addikt
válasz gabro0 #203994 üzenetére
Köszi, ez tetszik. Találtam itthon egy pár null km-es Btwin külsőt, kíváncsi vagyok mit tud, mindenesetre a felszerelés küzdős volt. Nem szeretem a drótperemes gumikat... Ideiglenesnek jó lesz, a régivel már nem mertem menni. Egyszer használtam szakadásig egy külsőt, de vonatozás lett a vége.
-
jjeahh
nagyúr
válasz gabro0 #204118 üzenetére
Ja, hogy nem modellenként van a mérettáblázat? Szerintem ez a Gironál és a Shimanonál tuti nem működik, mert egyik cipőjükből lehet, hogy egy számmal kell nagyobb, a másikból meg kettővel... Shimanoval jártam úgy, hogy a 41-es lábamra egyik modellből a 43-as kicsi volt, a másikból meg a 42-es volt jó. A Rumbleről is épp ezt dumáltuk, hogy annak valszeg nem olyan a méretezése, mint a Gauge vagy Berm modelleknek, előbbiből valszeg 2 számmal nagyobb kell, utóbbiakból egy számmal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz gabro0 #206390 üzenetére
A plusz annyi volt...kb 160 EUR....külföldön. De én kifogtam egy alig használt, 8hónapos 520plus-t 100EUR-ért Az ISM Attack nyergen még agyalok....valahogy az a 300+g súly cseszi a tudatom , pedig már 50EUR-ért vehettem volna
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
MODERÁTOR
válasz gabro0 #207454 üzenetére
A lámpa alapvetően jó, de elég hamar lemerül. 3 sima mód van, 800, 500 és a 400 lumenes. A 400 is erős de a 800-as biztonságos fényt ad már.
Olyan 3 órát megy utána már 30% alatt van. Tölteni sokat kell azért, jó 5 órát. A konzol univerzális, amit még szeretek, hogy egyben a pici csengő is ott van rajta.
Én ajánlom ha ezek mellett nem sajnálod rá a pénzt.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #207754 üzenetére
Én is ... volt azért mikor hosszabb, számomra keményebb menet után (3+h) fájt a talpam (is🤭) már a végén az Adidas Terrex Swift Solo cipőmben, akkor néha éreztem a gyaloglásra alkalmas rugalmasabb cipőtalp hátrányát/merevebb talp hiányát.🤔 Nem oszlatja el kellőképpen a terhelést, így lábujjpárnáid viselik annak oroszlánrészét.
Kíváncsi meg leginkább arra leszek, hogy gyakori köreim technikásabb emelkedőit, ahol eddig is hol sikerült kimászni lábletétel nélkül, hol meg nem, hogyan fogom teljesíteni... vagy éppen messzire elkerülni ezután. A gyors kicsatolás a kérdés, meg utána az esetleges visszacsatolás ugyanott, gyök kettővel, elindulni újra.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz gabro0 #207754 üzenetére
Igen rosszabbak a 2018tól gyártott Contik, többedmagaddal imádtuk a Protection verziót, 2018-tól másabb minta, másabb keverék, kicsit könnyebb lett(ez nem lenne baj), kevésbée ballonos pedig ugyanúgy 2.2, szivárogtatja a Stans lötyit, könnyen szakad, én is kiszaggattam 2-3 hét használat után.
Előző verzióba még lötyi se kellett, 2 év használat után levettem , 0, azaz nulla tüske volt benne -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest