Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #213372 üzenetére

    Működik mindkét esetben, ez tény, meg idővel ledobja magáról a kenést úgy is, én azért szeretem a száraz hajtásra rátenni a wax-ot, mert sokkal tisztább marad minden, ha az olajos láncon kezded, jobban begyűjti a koszt, és ugye a wax-al az lenne a cél, hogy annyira nem koszolódjon mint olajjal.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #213375 üzenetére

    Egy jól megtervezett E-MTB szerintem stabilabb is bizonyos szituációkban mint a könnyebb analóg, nekem az volt megdöbbentő élmény párszor, amikor cserélgettem haverral. Ugyan azon a terepen mentem az E-Enduro-val, majd az analóggal és az analóg verzió sokkal pattogósabb, a nagyobb tőkesúllyal a bringa meg tényleg odatapad a földhöz. Az E-MTB fejlődésével, frissebb geometriával, kisebb motorokkal, ezáltal rövid láncvillák alkalmazásával, már közel ugyan olyan jól fordul mint bármi más.

    Magyarország kb 10-15 évvel van lemaradva gondolkodásban ezen a téren, de egyre többen vesznek, terjesztik az igét, a folyamat megállíthatatlan. :) 2015 nem is volt olyan rég, akkor vettem az első E-MTB bringám, emlékszem akkor milyen gyalázatos volt a megítélése, mert kb nem is volt idehaza, de már azóta rengeteget javult a helyzet, nem véletlenül, mer sokan rájöttek, hogy jó dolog.

    bulikavagyok
    XC-hez egyértelműen nem való a pedelec, én is tervezem egy merev XC gép beszerzését a villanyos mellé. Eco mód a legtöbb esetben csak annyit csinál, hogy elveszi a plusz súlyt és hasonló mint egy könnyebb analóg géppel, de ott a 25-ös korlát, ezek miatt egy könnyű XC valóban gyorsabb lehet mint az E, ha az E-vel eco-ban mész. Nyilván ez beállítás kérdése is, ma már durván jól testre lehet szabni a rásegítéseket. Trail/ Enduro viszont sokkal élvezetesebb egy E-MTB-vel, ez nem is kérdés.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #213393 üzenetére

    Az elektromos trekking szerintem lehet hasznos azért, gondoljunk az idősebb korosztályra, egészségügyi problémákra. Azzal is lehet szinteket menni ha olyan helyen van használva, de azzal egyetértek, hogy egészséges embernek sík útra, tényleg felesleges az ebike. Én is szoktam látni nyaranta Velencei tó, Balaton körül ebike-al kerülgetőket, fiatalokat is, azt valahogy én sem értem. Városba még úgy értem, ha ki van szedve a 25-ös korlátozás, vagy gyárilag 45-ös gép, azzal azért lehet gyorsabban haladni mint egy hagyományossal. Vitathatatlan, hogy vannak extra lusta emberek. Én úgy gondolom onnantól hasznos az ebike, ami már túl van az adott személy egészséges teljesítő képességén. Viszont ha akkor is használjuk, amikor nincs rá szükség, az szerintem sem egy jó irány. Még azt tudom elképzelni, hogy ha valakinek csak egy bringája van, és tudja, hogy könnyebb sík utas kis túra lesz, ki kell venni az akkut a fenébe, könnyebb is lesz a bringa aztán kész, nem lesz ami csábítson a lustaságra. :) Egy modern középmotoros ebike akku nélkül egészen jól eltekerhető sík úton. Vagy kell két bringa, egy hagyományos is. Viszont egy Trail/Enduro bringához már komoly kondi kell ha mi egy egész napos túrára akarunk menni a hegyekbe, ezért itt csak előnye van a rásegítésnek, nem pedig káros hátránya. Az XC meg ugye egy könnyű bringa, ahhoz azért könnyebben összeszedsz egy olyan kondit, amivel el lehet lötyögni a hegyekbe, de ugyan ez nagy rugóutakkal, DH gumikkal, már kínok kínja tud lenni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Lacerta #213408 üzenetére

    Nyilván megvan az a sznob réteg, aki megveszi az ebike-ot, lehetőleg a legdrágábbat, amire amúgy semmi szüksége, leveszi az X6-ról és magával nem áll szóba. De én most nem feltétlen ezekre gondoltam mint gyalázatos megítélés. A támadások, gusztustalan beszédek azokat is érték, akik terep sportra vették, sőt 5-6-7 éve még az a hazai sznob réteg azt se tudta, hogy létezik ebike. Ami ebike ügyben ment éveken keresztül, tudatlanul, gyalázkodás, nyilván megadta az alap hangulatot a két tábor között. Mindkét csoportban vannak normális arcok és parasztok. De a klasszik bicajosokat sem tudom felmenteni, mert ahogy nekiestek szerencsétlen ebike használónak minden platformon, az szerintem undorító dolog volt. Azt biztosan nem az ebike tulajdonosok kezdték. Erdőben én amúgy normális E-montisokkal szoktam találkozni. De van igazság mindkét oldalon.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dark Archon #213435 üzenetére

    Nekem aztán nem kell bizonygatnod az ebike hasznosságát, én aztán tényleg mellette vagyok. Hosszú évek óta térítem már itt a jó népet. :) Nyilván akinek a betegsége indokolja, annak bárhova jó. Ezt senki sem vitatja, de viszonylag elég sok ebike-ot látni látszólag teljesen egészséges, fiatal emberek alatt, sima tó körökön is. Nyilván nincs mindenkire ráírva a betegség, de azt nem gondolnám, hogy egyszerre ennyi beteg fiatal ember kerekezne a tavak körül, ebike-al.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #213450 üzenetére

    2000m szint 25-el a nagyobb aksis gépekkel sem működik, a 630Wh-val 1800-2000 a vége, és itt már gazdálkodni kell. A kis aksis gépekkel 1000-1200m szint fér bele. Én is gondolkodtam az Orbea Rise-on, még kb 1,5 éve amikor megjelent. Csak nem nagyon lehetett kapni, illetve kevés a sárférőhely a vázban, a 2,4-es gumi már bele tudott dörzsölni a támvillába ha rendesen megcsapatod alacsonyabb nyomáson. Van már egy újabb verzió belőle [link] 540-es akkuval, 20,8kg. Szerintem ez lehet az arany középút. A 60Nm-re butított Ep8-al egész jó hatótáv kiszedhető belőle. És ha kell, van hozzá 252Wh range extender 1,4kg.
    A speci sl-t kipróbáltam, nekem nem annyira tetszett, 35Nm-es motorja azért gyengécske, illetve az akksi rögzítése sem a legjobb, az akku egy gagyi műanyag házban van, el is repedt az ismerősömnek, az egyik rögzítési pontnál. A full power levo kezelése sem számottevően rosszabb, sőt, és abban van 90Nm meg 700Wh, persze nem kell mindig akkora teljesítmény, de néha jól jön. A 700Wh-val meg rendes hatótáv is van. 360Wh azért erősen kompromisszumos.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz andrisbandi #213592 üzenetére

    Én egyedül országúton tudom elviselni a becsatolást, montin valahogy nekem sem biztonságos, pedig nem tegnap óta montizom. Persze aki meg a becsatolást szokta meg, annak meg a platform a fura. Szerintem mindkét tábornak van igaza, mert a platform is csak fél megoldás, bár biztonságos, de azon meg állandóan keresed a helyes pozíciót. Már régóta szemezek ezzel a mágneses megoldással, megrendelem, meglátjuk hogy működik élesben.
    Persze ehhez kell egy új cipő is [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Gondoltam beköszönök, már elég rég nem jártam erre. Rengeteg melóm volt a műhellyel. Ha esetleg valakit érdekel, bedobok pár képet ahonnan indult, nagyjából egy sötét sufniból, és ahogy jelenleg kinéz. Szerintem egész jó lett, de még nincs teljesen kész, vannak még teendők, rengeteg szerszám el van még pakolva, világításon is kell még javítani.
    Képek:
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz smc #218656 üzenetére

    Köszönöm! Az egy alkatrész mosó. Nagyon hasznos eszköz egy műhelyben, nem dzsuvázol össze mindent, beáztathatod a koszos alkatrészeseket és fémtisztára mosod könnyedén.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #218668 üzenetére

    Köszi! Nekem bejön az osb alap színe, aztán biztosan fog még változni, olyan ez mint amikor valaki autót épít, soha nincs kész. :) Most pl azon agyalok, hogy ezzel a Park Tool fejjel mit csináljak? Teleszkóp szervizre szeretném, csak villákat befogni, de hogy hol lesz, az még kérdés.

    Az a fa az előző tulajdonos agymenése volt, asztalos csóka, neki lehet jópofának tűnt, de egy kerékpár szervizbe furcsán mutatott. :) Azok tartó oszlopok voltak, nem gyökeres fa. 3 is volt belőle, úgy meg aztán lehetetlen volt értelmes pultot építeni. Szerencsére a 3 ból 1 nem tartó volt csak dísz, azt könnyen kivettem. A bal szélső már tartó volt ezért be kellett ütni egy ideiglenes oszlopot, kivenni a sarokból a fatörzset, és a helyére egy normál fa gerenda ment, amit utána osb-vel el is rejtettem a fal mögé. A középsőt is ki akartam cserélni egy normál gerendára, de azt nagyon macera lett volna kicserélni, mert vagy 4 gerenda fut össze ott ahol tart, féltem hogy ha valami hiba csúszik a műveletbe, összedől a könnyű szerkezetes épület, így azt hagytam, csak kicsit megcsiszoltam és lelakkoztam.

    Gondolom az Uvex Variotronic szemüvegre gondolsz. Amiben az akku meg a folyadék kristály volt. Nagyon szerettem, brutál jól működött, egy ideig, aztán tönkrement, sőt az összes tönkrement ami piacra került. Ki is vette az Uvex a palettából. Valami hiba csúszott a tervezésbe, működésileg egy kifogástalan termék volt, olyat senki más nem tudott, hogy a másodperc töredéke alatt sötétedett és világosodott, de sajnos nagyon hamar megadta magát az összes. Ahhoz képest, hogy kb 5 éve 100 ezer ft volt egy olyan szemüveg, hatalmas érdeklődés volt rá. Remélem lesz még egy átdolgozott, stabil verzió is belőle.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #218690 üzenetére

    Valami tervezési hiba volt benne, vagy a töltést nem vette, vagy maga a funkció gomb ment tönkre. Reméltem, hogy gyorsan kijavítják és jön belőle egy frissebb verzió, de évek óta semmi. Elég korrekt volt a garis ügyintézés, eleinte cserélték, majd mikor kezdett látszani, hogy mind rossz, akkor vagy a pénzt kaptad vissza vagy levásárolhattad másra.

    #218697 Hasaggymeg
    Köszönöm! Még kialakulóban van, hogy minden kézre álljon, bár már kezd pofásan kinézni, de azért még mindig sok a befejezetlen rész. Sajnos a méretén nem tudok változtatni. :) Kivéve akkor ha megveszem a telek szomszédomtól az ikerház másik felét, akkor az már egy kerékpár bolthoz is elegendő méret lenne.
    Amúgy 50 négyzetméter a műhely, ebből kb 20 a hátsó kemencés rész, meg vizes blokk, a maradék 30 meg a műhely. Ezeken a képeken látszik a hátsó rész is: [kép] [kép] Én elférek, és szerintem ha csak műhelyként tekintünk rá, nem olyan kicsi. Nyilván kerékpár bolt mércével kicsi, de ez nem is egy kerékpár bolt. Sok kerékpárboltban vannak kis luk méretű műhely részek. Itt Törökbálinton is van egy bolt, cirka 50 milliós árukészlettel, a műhely része meg az eladó pult mögötti kis satupad, meg egy kis szerszám fal. Sokkal kisebb mint az enyém, tulajdonképpen a Bikemenben sem volt több helyem a saját szerelő állásomon, sőt.

    Alis szerszámok. A csapágy prést már próbáltam, még egyben van, működik. Viszont a csúszókalapácsra leszek kíváncsi, ez még nem kellett eddig. [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #218713 üzenetére

    Egyszerre vettem a préssel, csak én a préshez nem kaptam koffert, egy kartondobozban meg zacskóban volt, mondjuk cserébe valami tízen ezerért adták. Van ismerősöm aki már viszonylag régóta használja az alis csapágy kiütőt és prést is, azért én fel vagyok készülve rá, hogy hosszabb távon nem úszom meg a 300 ezres park tool szettet. :)

    Szerintem a képen kisebbnek tűnik, 3,2m hosszú pult, a dupla befogós állványt kényelmesen körbe tudom járni, túloldalt még egy kisebb satupad is van, úgy gondolom ez 1 embernek elég. Persze el tudnék viselni nagyobbat, jobbat, stb, de ez van. :)

    #218741 Gerr'y
    Panaracer Race C Evo 4 - 28X622 Tubeless-re van alakítva, elvileg a gumi nem tudja, de működik 5,5-6 bar nyomáson. [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Fall-N #218792 üzenetére

    Köszi. Számomra is megdöbbentő, hogy egészen komoly boltok mennyire mostoha körülmények között tudnak szerelni. Mintha a műhely csak a szükséges rossz lenne.
    Kupleráj a legpedánsabb műhelyben is lehet amikor megszórják sok munkával, de ha mindennek megvan a helye, akkor gyorsan lehet rendet rakni. Viszont amikor mindig minden máshol van és standard a rendetlenség, az tényleg borzasztó tud lenni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #218805 üzenetére

    Őszintén szólva nem tűnt fel, eddig még jó tapasztalataim voltak a 12-es shimano váltókkal, legalábbis xt-től felfelé. Én 2 éve használom az M8100-at, még jó. Ahányat eddig láttam mind jó volt. Persze hozzá tartozik az igazsághoz, hogy 12-es rendszer esetében sokkal több a Sram váltó, így inkább ezekkel találkozik az ember nagyobb mennyiségben. Majd azért rákérdezek a Shimano-nál.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #218815 üzenetére

    Jövő héten rákérdezek erre a shimano-nál, mert ez azért érdekes. Ezt azért javítani kéne, hogy ne forduljon elő.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #218853 üzenetére

    Vannak azért makacs mód berohadt csapágyak, nem minden jön ki könnyen, meg nem is minden megy be könnyen. Nem egyformán pontosak a csapágy fészkek. Azt azért nem gondolnám, hogy a tízszeres áron kínált park tool prés ne lenne sokkal jobb anyagból. Nyilván nem ér tízszer többet, de hogy jó anyagból van az tuti. Meglátjuk meddig bírja az alis cucc. Nyilván nem kell mindig mindenből Park Tool, Pedros, Unior, de sokszor jártam már úgy, vettem olcsóbb szerszámot, aztán muszáj volt megvenni a minőségit.

    #218862 Hasaggymeg
    Holnap felhívom a vargányát, megkérdezem mit tud erről.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #218902 üzenetére

    Jelenleg a mai csúcs, szabvány (tehát kerékpárnak minősülő) pedelec montik 1800-2000m szintet és 60-80km távot tudnak terepen. De ezt nem Turo/Boost fokozatban, Turbo-ban a szint jelentősen lecsökken. A legtakarékosabb rendszerek mint a Yamaha, Bosch, kb 1300-1400m szintig mennek max rásegítésen a legnagyobb 700-750Wh körüli akkuval. És akkor már a táv is csökken. A 66km és 1700m szinthez már gazdaságosan kell használni a rendszert. Egyébként már szinte nincs ellenállása ezeknek a mai csúcs motoroknak kikapcsolva. Ha nincs épp nagy emelkedő, simán tekerhetőek teljesen kikapcsolt rendszerrel is. Ha van azért alap edzettség és ismered ezeket a bringákat, a teljesen kikapcsolttól vagy nagyon gazdaságosra konfigurálttól a turbo-ig mindent használsz és úgy simán végig mész a 66km távon 1700m szinten egy akkuval, nagyon jó idővel és persze el is fogsz fáradni. Egyébkén a korra visszatérve, az idősebb korosztály többnyire szívósabb hosszabb távon mint a fiatalabb. A fiatalabbnak a robbanékonysága és az ereje az előny.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #218905 üzenetére

    Különböző élethelyzetek vannak, attól mert valaki a kerékpáron éli az életét, sajnos ezt nem biztos, hogy a másik ember is meg tudja tenni. Meg lehet nem is akarja. Ezt el kell fogadni.
    A másik meg, hogy nem mindenkinek jó egy xc bringa, vannak ugye a Trail/Enduro stb kategória kedvelői, ezekkel a bringákkal meg pláne nehezebbek nagyobb szintek. Ezt a folyamatot megfordítani már nem lehet, a pedelec utat tört magának, és abszolút meg van a maga helye. :)

    Beszéltem vele. Jelenleg semmilyen hibáról, visszahívásról nem tud. A válasza lényege, hogy ezek a rendszerek már sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve mint a régebbiek. A hatalmas áttételek miatt sokkal jobban feszülnek a váltók, váltókarok, nagyobb erőhatások vannak. Ezért az élettartam csökken. Meg azon is múlik, hogy valaki mennyire durván használja a váltókart. Nyilván garanciális időtartamon belül csere van. De ennyit tudott lényegében mondani.

    Wombath
    Természetesen nem a 66km-re gondoltam hanem a hosszabb távokra.
    Tapasztalt montis kezében egy modern pedelec monti komoly fegyvertény, azzal nehéz felvenni a versenyt analógosként.

    Én is fontolgatom egy ideje, hogy elmennék egy versenyre pedelec-el, leginkább a móka kedvéért, lehet ebben a szezonban bele fog férni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #218913 üzenetére

    Csak ugye a súly verseny is ott van. Erősebb, robusztusabb alkatrész nehezebb is. A Shimano helyi képviselője azt tudja mondani amit a Shimano megad iránynak. Egy hazai forgalmazó nem hívhatja vissza az alkatrészeket saját kontóra. Ha ez nagyobb tömegeket fog érinteni, biztosan kezdenek vele valamit, de úgy gondolom, hogy még nincs annyi meghibásodás, hogy ezzel a garancián túl is foglalkozzanak. Ne érts félre, én alapvetően azt vallom amit Te is. Szerintem sem normális ha egy felső kategóriás kerékpár alkatrész 1-2 év alatt, nem verseny körülmény között tönkremegy, főleg olyan alkatrész amit nem szokás évente cserélni. Sajnos az ipar nem abba az irányba megy, hogy tartósak legyenek a termékek, ez alól a kerékpár sem kivétel. Ha belegondolunk az is nonszensz, hogy veszel egy felső kategóriás kerékpárt több millió ft-ért és pár év múlva, amikor jön az új modell, a tiédet elfelejtik. Aztán vadászhatod a vázadhoz a szükséges alkatrészeket. Gondolok itt például a forgásponthoz csavarokra, tengelyekre stb. Legalább 10 évig kéne hozzá alkatrész utánpótlás, és sajnos ez a gyakorlatban nagyon kevés gyártónál van így.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Gaben92 #219406 üzenetére

    A teló szerviz intervallumok a verseny/komolyabb felhasználást veszik alapul. Aki komoly szinten használja a telókat, annak javasolt az 50 órás kis szerviz és a 200 órás nagy is. Általános felhasználás mellett szerintem az évi egy kis szerviz elég a telóknak, mondjuk a harmadik szerviz meg nagy.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #219475 üzenetére

    Bocs, hogy csak most reagálok, de mostanában kevés időm van a topikba benézni. :)
    Ha egész évben mész a bringával, teljesítmény centrikus felhasználó vagy, én betartanám a gyári előírásokat. Csak szezonban használt bringánál,átlag felhasználás mellett az évi egy kis szerviz és kb 3 évenkénti nagy, elég szokott lenni a rugózó elemeknek. Az a tapasztalatom, hogy a Fox telóknak elég jó a tömítése, szedtem már szét Fox 36-os villát, 8000km használat után és makulátlanul tiszta volt belül, még kenése is volt. De ez a villa csak szezonban és akkor sem durván volt használva. Ugyanakkor láttam már komoly telót 1-2 ezer km után kezdődő kopásokkal, tele kosszal. Minden felhasználás függő.

  • Runner_fxr

    Ármester

    Hosszabb kihagyás után, végre volt időm egy rendesebb terepezős körre, nagyon hiányzott már. Viszont szomorúan kellett tapasztaljam, hogy a Marzocchi Z1(Fox36) villám megadta magát. Olyan mértékben kezdett el kotyogni, hogy már menet közben is érzem a kormányon, fékezéskor. Pedig nem egy piszkafa.
    [kép]
    [kép]
    1,5 évet bírt és tulajdonképpen nem is volt se sokat sem nagyon durván használva.
    Szüksége van szegénynek új lábra. A magyar forgalmazó korrekt volt, intézik az alkatrész garanciális beszerzését.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #220957 üzenetére

    A Marzocchi már a Fox tulajdona. Az "olcsóbb" Fox Rhythm villák belét kapja, Fit Grip patronnal. Ezzel semmi baj nem lenne, mert kiváló cucc ez. A kotyogás nagyon ritkán következik kopásból, általában a láb gyártási hibája szokott lenni. A még tökéletes állapotú persely kezd el lötyögni a lábban. Ez csak lábcserével orvosolható. Simán lehet, hogy az új lábbal semmi baja nem lesz, előfordulnak pontatlanabb lábak, egyéb márkáknál is előfordul. Manitou-nál egész gyakori, de RS-nél is láttam már. Kapok gariba új lábat, reméljük a legjobbakat. :)

    #220968 sebgutkopf
    Köszi! Szerintem is a legjobb szín amivel gyártották ezt a bringát.
    Őszintén szólva, nem gondolkodtam fejlesztésben, nem hiszem, hogy mindegyik Marzo Z1 gyári hibás lábbal jönne. Amúgy a villa bőven többet tud mint amit én tudok. :D
    Ha az új lábbal nem kezd el kotyogni, eszembe nem jut lecserélni. Amúgy ebike-tuned matrica ezen is ott figyel, jelentsen ez bármit is. :) Tudtommal a becsúszó falvastagsága más, vastagabb mint a nem ebike-tuned verzióké. A merevségével nincs is baj, se a csillapítással.
    Ezt leszámítva tényleg semmin nem érzem a csere szükségességét, XT 8100-as váltás hibátlan, SLX 7120 fékek brutálisak, Fox DPX2 tag brutális, Marzo is jó lenne... talán kéne egy kicsit kényelmesebb nyereg, másba nem tudok belekötni. :)
    Karbon kerékre egy ebike esetében aztán semmi szükség, szóval tényleg nem tudom mit kéne rajta fejleszteni.
    Szezon végén tervezem az eladását, még az új modell érkezése előtt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #224816 üzenetére

    Egy alap rs tag szervizelése nem annyira bonyolult, de azért igényel precízséget, mert nagyon könnyű kárt okozni. A kis szerviz az aminek esetleg van értelme otthon nekiállni, átlag szerelgető felhasználónak. Itt csak a légkamrát kell letekerni, kitakarítani, majd egy kis telózsír, pár ml olaj és kész is. Satu persze kell, illetve a bushing tool és egy nyomatékkulcs a tag visszaépítéséhez. Meg hasznos lehet a légkamra letekeréséhez is a célszerszám, de ez nem létszükség. A nagy szerviz már költségesebb dolog, mert kellenek spéci szerszámok, különböző cső befogók, egyéb spéci szerszám a csillapítás, lemezelés teljes szétszedéséhez. A fox-hoz meg kell a nitrogén palack, egy reduktor és a fox tű. Jövőre szeretnék hivatalos fox szerviz lenni, ehhez kb 800 ezer ft-ért kell vennem egy fox szerszám csomagot, csak telókhoz. Átlag felhasználó jobban jár ha nagyszerviz egy arra felkészült műhely végez, de a tag kisszerviz sem ajánlott mindenkinek.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #224816 üzenetére

    Illetve még annyit akartam írni, hogy szerintem olyan nincs, hogy egyszerűen szervizelhető rugós/levegős tag. Aki ért hozzá, mert sokat csinálta annak mindegyik egyszerű, aki meg nem ért hozzá annak az "egyszerűbb" is bonyolult lesz. Persze egy rs monarch, deluxe nyilván egyszerűbb felépítésű mint például egy fox float x2, de ettől még ez átlag felhasználóknak teljesen mindegy. Nagyon nagy nyomás van, rengeteg alkatrész, sok tömítés amiket könnyű összekeverni. Csillapításba kis lemezelés, ahol egy darabot felcserélsz, már nem lesz jó. stb. stb. Nyilván minden megtanulható, életünk végéig tanulunk. :) Aki már látott belülről minőségi villát, csinált rajta nagy szervizt sikeresen, az szerintem nekiállhat egy egyszerűbb felépítésű tagnak is, csak kell vennie célszerszámokat. Service manual, esetleg videók alapján megcsinálható, de arra fel kell készülni, hogy nagyon egyszerűen le lehet nullázni a tagot, sokkal könnyebb a kár okozás mint egy villa esetében, mert sokkal több ponton lehet végzetes hibákat véteni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deny330 #225035 üzenetére

    Én nagyon sokáig M méretű bringákat használtam, 178cm-es magassággal és 86-os belső lábhosszal. Aztán ahogy elkezdtek laposodni a fejcsövek, jött egyre közelebb a kormány is, és kezdtem kicsit rövidnek érezni az M méretet. Kipróbáltam egy L-es méretet. Nekem sokkal jobbnak tűnik, túrázáshoz is kényelmesebb és a durvább csapatásokhoz is jobbnak érzem a hosszabbat. A mostani gépem 460-as Reach-el és 47cm-es nyeregvázcsővel rendelkezik. 65 fokos a fejcső. Tökéletesnek érzem a hosszát, talán még az se zavarna ha egy centivel hosszabb lenne. A nyeregvázcső kicsit talán lehetne rövidebb, de tulajdonképpen ezzel sincs gond, 170-es dropper van benne.
    Én is mérethatáron vagyok, M és L között. Elnézve a 2017-es Kona process geometriát, ha magamnak választanék ebből, szinte biztosan L-est vennék. Azt gondolom, hogy jó lehet neked ezzel a magassággal az XL. Persze érdemes lenne ráülni, mert az 510-es Reach elég hosszú, jó nagy az ugrás a 475-ről. Én a magam részéről nem osztom azt az álláspontot, hogy mérethatáron feltétlen a kisebbet kell választani. Mondjuk nekem a magasságomhoz képest hosszúak a végtagjaim.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deny330 #225064 üzenetére

    Azért változott, a 2015-ös rövidebb. Az XL 485 Reach. 2015-ből mindenképp XL a 188 centihez, szerintem ez nem kérdés.
    Az is segítség lehet ha felülsz egy hasonló geometriás bringára, ismerősi körben , esetleg boltban.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Sleek #225370 üzenetére

    Abszolút van létjogosultsága az aldis, lidl-s állványnak. Tulajdonképpen egyik sem nagyon tud többet, hiába márkás és hiába 60-80-100 ezer. Jó persze praktikusabb a befogó része a drágábbnak, meg kisebbre összecsukható, hordtáskája is van, de azok az állványok amik érdemben jóval többet tudnak mint egy alap, azok a rendes acéltalpas megoldások (50-60kg), ahol már nincsenek műanyag alkatrészek ott ahol forgatod a befogó fejet, csak fém minden. Ezek meg inkább a 300-600 ezres kategória, tehát egy másik dimenzió, árban is. Rengeteg állványhoz volt szerencsém az elmúlt 15 évben, amikor rendesen meg vannak terhelve, napi szinten, pár hónap alatt megnyekken a legtöbb. Egyedül a Topeak bírta 2 szezont, de a második szezonban már meg kellett tákolni. Teljesen mindegy volt, hogy 15 ezerért vagy 80 ezerért vettünk állványt, egyik sem bírta jobban. Viszont otthoni használatra, amennyiben figyelsz arra, hogy a berohadt monoblokkot, pedált, stb nem az állványban próbálod kiszedni, nagyon sokáig ki fog szolgálni. A hiba az összes állványnál az, hogy elforog egy idő után, nem tartja a bringát. A csúcs acéltalpas Park Tool, Unior, VAR stb megoldások viszont kb örök életűek, egyedül a befogó gumi pofákat kell cserélni időnként.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dark Archon #225787 üzenetére

    A centrírozás lehet nagyon egyszerű is bizonyos kerekeknél, de lehet nehezebb ügy is. Ha több helyen hullámzik a felni, és nem vagy kellőképpen óvatos, nincs meg a kellő tapasztalat, esetleg nem pont ott húzol ahol kell, kicsit többet is, simán lehet rosszabb a kerék mint most, esetleg belehúzhatsz tojást is.
    Egyébként szerszámok tekintetében a kerékközepező még fontosabb mint a centrírozó állvány, a kereket ki lehet centrírozni egy villában is, a közepezővel meg ellenőrzöd. Még a profibb centrírozó állványok sem tudják mm pontosan a kerék közepét megmutatni, inkább tájékoztató jellegű az információ amit mutat. A pontos munkához mindig ellenőrizni kell a közepező szerszámmal. Talán még egy centrimaster esetében is.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #226057 üzenetére

    A kukacozás outin nem olyan tuti, jó pár ismerősöm pont ezért használ inkább belsőt, mert sokszor nem maradt bent. Montinál egyértelmű, hogy csak a tubless-nek van értelme, de országúton nem egyértelmű a dolog.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #226349 üzenetére

    Ez volt stickermajom tagja, újonnan, először szétszedve. Ott vastagon kéne állnia a zsírnak. A légkamra belseje is szinte száraz volt. Ha ezt így elkezdi használni, az egy dolog, hogy pocsék szarul fog mozogni, de könnyebben bejut a kosz és elkezdődhet egy kopásos folyamat. Villák esetében is láttam már hasonlót, bár az igaz, hogy ott ritkább, de 10-ből 6-7 esetben az a visszajelzés, hogy sokkal jobban mozog a teló az első szerviz után, mint újonnan. Ettől még simán lehet, hogy igazad van, mert ha szépen mozog a villa, nem tapad, könnyen indul, valószínűleg van elég kenése és semmi baj nem lesz ha fél vagy 1 év múlva lesz szétszedve egy karbantartásra. Viszont azért ne beszéljünk erről úgy, mintha nem egy létező jelenség lenne, mert látom, hogy az. :) Főleg tagok esetében van nagy trehányság, sokszor a csillapítás is levegős és szörcsög már újonnan. De a villák esetében sem bánnak bőkezűen a kenéssel a gyárakban. Szóval nyugodtan ajánlható a 0-ás szerviz a villákra és főleg a tagokra. Ha az új villa szépen mozog mint a tiéd, akkor nem kell kapkodni, hogy szétszedd, de ártani akkor sem árt. Viszont az kifejezetten árthat ha valaki kifog egy száraz belű telót és nekiáll csapatni vele 1 évet. Szóval érdemes ezt azért átgondolni, drága alkatrészek ezek.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz abéla #226788 üzenetére

    Szerintem első körben kéne egy orvosi vizsgálat. Nekem a hátsó keresztszalagjaim (LCP) sérültek egy régi síbalesetben. Illetve egy kisebb meniscus sérülés is van. Voltak problémáim a térdemmel. A laza térdszalag porckopást tud okozni. Ezért is szokott fájni. Érdemes lenne megröntgenezni, hogy lássa egy szakorvos, mekkora az ízületi rés. Abból tud következtetni a porcod állapotára. Illetve megnézi, hogy az a lazább szalag mennyire laza, van amikor csak annyira, hogy gyógytornával, kíméletesebb sporttal kordában tartható, de van amikor műtét javasolt. Nekem az ízület védő készítmények, kollagén stb, segítettek. Illetve gyógytorna. Jó a bringa, de kifejezetten a térdet tartó izmokhoz a gyógytorna a leghatásosabb. Illetve nekem a guggolásos gyakorlatok segítettek. A sportkórházban vannak jó szakorvosok, én ott voltam. A könyökömmel is voltak bajok, box edzésen sérült. Ott is volt porckopás, hialuron injekciós kezelés tette rendbe. Szerintem ha fáj és nem múlik a panasz, jobban jársz ha orvos megnézi, mert sokminden lehet a háttérben. A térd a legbonyolultabb ízület a testben. Nem játék. Illetve a porckopás csak egy bizonyos szintig kezelhető, nagyobb kopás komoly gond.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #227547 üzenetére

    Én azt tapasztalom, hogy a féktisztító nem gond. Túl van ez aggódva. Aceton mentes legyen, hogy ne bántsa a gumit és műanyagot, de amúgy teljesen mindegy, hogy féktisztító, izopropil, vagy gyógyszertári alkohol. Nincs különbség a végeredményben. A legköltséghatékonyabb a féktisztító, ezért a legtöbb műhely ezt használja mindenféle zsírtalanításhoz is. Még teleszkóp szervizhez is. Mondjuk én az izopropilt szívesebben használom telószervizhez. A gyógyszertári alkohol otthoni felhasználásra beleférhet, de egy szerviznek baromi drága lenne akkora mennyiségben. A roppantógyűrű kapcsán is azt látom, hogy új értelemszerűen akkor kell amikor vágod a csövet vagy eleve ereszt a csatlakozás, amúgy csak egy fékkar vagy féknyereg csere esetén semmi nem történik ha a régivel rakod össze. Nem fog ereszteni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #227596 üzenetére

    Az új szimmering összekarcolta a becsúszót? Erről dobsz ide pár képet? Mert ilyet még nem láttam. Érdemes lenne azt a pálcát kicserélni amelyikben szar a menet. Érdemes úgy csinálni, hogy 3 fordulatot tekered ki az alján a csavart és úgy ütsz rá. Elnyalódni attól tud ha ferdén kapatod bele a csavart, túlhúzod, vagy túlzottan ki van tekerve a csavar és úgy ütsz rá. A már egyszer kipattintott szimmeringet nem ajánlott visszatenni, mert kivételkor sérülni szokott.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #227590 üzenetére

    Préselve van az agyba. Anno előfordult, hogy néhány kónuszos agyhoz lehetett csészét szerezni, volt kollégám cserélt párszor. Én is meglepődtem amikor először hallottam róla. De ma már nem jellemző, inkább agy csere.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #227602 üzenetére

    Ja, bocsánat, igaz. Az más. Akkor félreértettem.
    Pontosan, van egy darabból is és van amelyikbe préselve van. A loctite 638 egy egész jó ragasztó. Azzal szerintem meg lehet oldani.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #227609 üzenetére

    Ha könnyen kijön akkor ok, bár az sem ideális ha könnyen kijön a helyéről. Ideális esetben passzentos és úgy kell kifeszíteni, ami által tönkre is megy.
    Olyat már láttam, hogy egy nagyon feszes szimmering megkoptatta a becsúszót. Jellemzően az enduro szimmeringek ilyenek, de az sem egyik pillanatról a másikra. Viszont a karchoz valami éles tárgy kell, egy feszes gumi szimmering sem tud karcolni. Ezért fura.
    Én arra tudok gondolni, hogy a szimmeringre valahogy rákerült egy fém szemcse, sorja, bármi ami már tud karcolni. Azt ha nem vetted észre és ott maradt a zsírral együtt, okozhatott karcolást, de önmagában a feszes gumi nem hiszem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #227614 üzenetére

    Most már tényleg kíváncsi vagyok erre, majd ha előveszed a bringát csinálj pár képet.

  • Runner_fxr

    Ármester

    A graveles szekcióhoz lenne egy kérdésem. Gondolkodom egy gravel bringa beszerzésén. Amolyan mindenesnek, edzésre, gravelezni, kicsit országútizni is. A kérdés arra vonatkozna, hogy érdemes lehet egy merida speeder-t átalakítani? Sajnos felhasználói gravel tapasztalatom kb nulla. Szereltem, építettem már ilyen bringákat, de soha nem használtam. Ez lenne a kiindulási alap: [kép]
    Arra gondoltam, hogy kapna egy gravel kormányt, meg egy 2 x 10/11 kompakt hajtást. Hátrány annyi lenne, hogy a speeder gyorszáras, bár szerintem egész merev így is.
    A másik lehetőség, hogy a speeder megy és veszek helyette egy gravelt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #227700 üzenetére

    Köszi mindenkinek a választ! Teljesen más szerelői és felhasználói szemmel nézni. Nekem graveles felhasználói tapasztalatom nincs, max annyi amennyit teszt jelleggel mentem vele a beállítások után. Ezért jó néha hangosan gondolkodni. A speeder átalakításában benne van az is, hogy hajt a kíváncsiság, milyen lenne? :) Gyárilag a 30-as külsők táncoltak benne, 35-38-ig biztos nem lenne gond, de talán a 40-ig is beférhet. Való igaz itt a fékváltókar az a tétel ami már nagyon megdrágítaná a dolgot. Igazából még az is egy lehetőség, hogy marad az egyenes kormány, de az úgy már nem is gravel. :)

    Maximum1

    Egyébként pont a silex-re gondoltam mint alternatíva. Olyat már többször javítottam, tetszett úgy az egész gép.
    Ezt néztem: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #227713 üzenetére

    Mindig is kíváncsi ember voltam. :) Aztán lehet marad a speeder egyenes kormánnyal, és csak a hajtást fejlesztem. Ez lenne a legköltséghatékonyabb most.
    Lehet igazad van a gravel kérdést illetően, bár amekkora népszerűségnek örvend, azt gondolom lehet benne valami. Itt is egy vélemény fog elhangzani, mert tapasztalatom nekem sincs a kategóriában! :) Szerintem a gravel azoknak való akik egy univerzális bringát keresnek, de se aszfalton se terepen nem a legjobb időkért hajtanak. Egy országútival rá vagy kényszerítve szigorúan az aszfaltra, egy montival meg terepre, bár azzal rámehetsz aszfaltra, de tetű lassú. Legalább is koskormányos outi/gravel gépek szintjén. Nyilván nincs mindenre jó bringa és ilyen soha nem is lesz, de azt gondolom egy gravel kiemelkedően univerzális tud lenni. Aztán lehet nem ez lenne a véleményem egy kiadósabb használat után. Meglátjuk. Még kitalálom. De most lehet még is inkább arra hajlok, hogy egyelőre marad a speeder fejlesztése, maradok az egyenes kormány mellett és veszek bele még egy kerékszettet, az egyiken maradnak a 28-as outi külsők, a másikra meg 35-ös gravel külsőket szerelek.

    Ringman: Tény, hogy azért 800 ezer ft nem kevés pénz, bár nagykerből venném, úgy kicsit jobb az ár, a kerekeket biztosan cserélném, meg a féktárcsákat is. A 32 küllős kerék szerintem nem gáz egy gravel-be, azért itt mégiscsak többet kap mint aszfalton.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #227858 üzenetére

    Annyiban talán kapcsolódik, hogy ha megfúrod és véletlenül szétmegy a menet a tengelybe, akkor nem egy 3-4 ezer ft-os monoblokk, hanem egy komplett motor megy tönkre.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #228962 üzenetére

    Szerintem ez kicsi, én 178/86-os méretekkel rendelkezem, 460-as reach alatt nem vennék Trail/Enduro montit. Az sem mindegy, hogy a Cube-on jóval laposabb a fejcső mint a Bergamont-on, ami még rövidebbnek fog hatni, mert közelebb hozza a kormányt. Én biztosan L-est vennék magamnak. A hosszabb túrákon is kényelmesebb a hosszabb bringa, nyeregből kiállva meg pláne fontos, hogy ne azt érezd az öledbe van a kormány. Persze ízlések és pofonok, vannak emberek akik továbbra is a rövidebb bringákat preferálják. Szerintem könnyebb megszokni a hosszút, mint nyomorogni a kicsin, de ahogy érzed. Menj vele egy próbakört aztán dönts. 2cm Reach különbség egyébként rengeteget tud számítani érzetre, hiába nem tűnik soknak így kimondva. Nem a térded miatt kell aggódni, nyeregcsőből van hosszú. Ha rövid a bringa akkor nem találod rajta a helyed, hosszú túrán kényelmetlen, fárasztóbb, csapatáskor meg ideges, kissé bizonytalan. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy feltétlen válassz egy nagyobbat, karhosszon is múlik, de azért alaposan átgondolnám, mert nem kevés pénzről van szó. Az lenne az ideális ha egymás után tudnál menni a 2 mérettel, lehetőleg erdőben is, kicsit technikásabb terepen is. Úgy lehetne biztosra menni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz andrisbandi #228974 üzenetére

    A 2cm különbséget a reach-re értettem. A kalkulátor egy támpont, de nem szent írás. Kar hossz, lábhossz sokat számít a méret kiválasztásában. Nyilván az sem jó ha kifeszülsz a bringán mert túl messze van a kormány, de ugyan olyan nyomorúságos tud lenni a röviden nyomorgás. Én azt javaslom, hogy menni kell pár különböző geo-val, fel kell jegyezni az adatokat és az érzések alapján összehasonlítani. Ha megvan az ideális geo, akkor bármikor ránézel egy táblázatra, nagyjából be lehet lőni, hogy jó e vagy sem. De amikor nincs összehasonlítási alap, csak megszoktál egy rövidet, az úgy persze nehéz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #229186 üzenetére

    Megvan a varázsa a súlyzós edzéseknek is, ahogy jönnek a sikerélmények, arra is rá lehet kattanni. Viszont sajnos a kerékpár sport és a súlyzós edzés annyira távol vannak egymástól, hogy nehéz ezt a két dolgot összefésülni. Persze lehet a kettőt együtt csinálni és alkalmazzák is profi sportolók, de ha a cél az, hogy a kerékpárban gyors legyél fölfelé, akkor ott nagyon nehéz izmot magadra pakolni. Teljesen más életmód, más étkezés szükséges a két sporthoz. A kemény kerékpáros edzések teljesen kinyírják az izomtömeg növelést. Ahhoz, hogy izmosodj, fehérjedús étkezés kell, megfelelő pihenés és legalább heti 3 súlyzós edzés. Ha most e mellé beteszed még a mondjuk heti 3 bringás edzést, ahol megnyomod rendesen, azzal kb el is intézted, hogy egy grammot ne hízz. Valamit lehet fejlődni, formálódni, meg a szabad súlyos guggolások mindenképpen hozzá tudnak tenni a bringás teljesítményhez, kemény mászások esetén, meg a robbanékonyságban is segíthetnek, de ha eredményeket szeretnél izom növekedésben, akkor annak a kerékpáros teljesítményed fogja kárát látni. Nem megy a kettő együtt, a bringázáshoz egy csomó szénhidrát is kell, az meg a minőségi izomnöveléshez nem lesz jó. Meg lehet találni az aranyközéputat, de ahhoz mindenképpen veszíteni fogsz a csúcs kerékpáros formádból és a táplálkozásra nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni. A konditermi edzés eredménye 70-80%-ban a konyhában dől el.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz szimpláncsak #229440 üzenetére

    Teljesen igazad van, nem fogalmaztam kellő pontossággal. :) Természetesen a pályakerékpár egy külön téma. Ott valóban jól tud működni a súlyzós edzés.
    De az egy más jellegű fizikumot igényel.
    Őszintén szólva többet foglalkoztam a súlyzós edzéssel mint a kerékpáros edzéssel, tapasztalatom abban biztosan nagyobb. Viszont rengeteg komoly szinten edzett kerékpárost is megismertem, mindegyik betegesen vékony lett a csúcs forma közelében. Egyszerűen ez így működik, vékony, nagyon szívós fizikummal gyorsak a bringások fölfelé.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #229459 üzenetére

    Itt most arról volt szó, hogy a két sport hogyan tud együtt működni. Nem azt írtam, hogy a heti 3 bringás edzéssel kimaxolod a bringás fejlődést. Nem állítottam azt sem, hogy komolyan értek a bringás edzéshez, viszont a testépítéssel elég sokat foglalkoztam, sok éven át.
    Azt se felejtsük el, hogy azok a sportolók akik tényleg komoly szinten vannak kerékpárban, versenyzők, általában tele vannak cuccal, ami teljesen megváltoztatja a tested működését, tápanyagok beépülése, regeneráció, izomzat fejlődése. Sokan esnek abba a hibába, hogy a cuccos fizikummal verseng, miközben esetleg azt sem gondolja, hogy az az illető szed teljesítmény fokozót akit maga elé állít példaként.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #229484 üzenetére

    A triatlon-os edzést meg aztán annyira sem ismerem, nem tudom, lehet, hogy ott talán a sokféle sport kombinációjába beilleszthető egy visszafogottabb súlyzós edzés. Ehhez tényleg nem értek.

    Szerintem meglepődnél, hogy átlag emberek szintjén is milyen sokan nyúlnak illegális szerekhez. Az tény, hogy a súlyzós edzéseket végzők körében népszerűbb, viszont én nem egy kerékpárost ismerek, magyar viszonylatban, aki tele van vágva. Persze ha valaki nem ért hozzá, szimplán csak betudja a genetikának vagy a rengeteg edzésnek, de aki kicsit is képben van a doppingszerekkel, annak azonnal levágós az erezettségről, szárazságról, hogy itt bizony másról is szó van mint isten adta tehetségről.
    A fitness-es, testépítős lányok is nagyon durván nyomják, sőt, múltkor mesélte egy edző barátom, hogy vannak csajok, nem is kevesen, akik edzés nélkül is képesek szerekhez nyúlni, mert azt gondolják, az mindent megold, helyettesít. Eszméletlen durva a helyzet. Az internet hozta magával azt is, hogy a doppingszerekhez is jóval könnyebb hozzájutni.
    Hallottam olyan esetről is, Buruczki Szilárd edzette, 40 évesen még kb sehol nem volt, pár év edzés után olyan eredményeket hozott mint a volt kollégám 20 év montis versenymúlt után. Aztán egyszer csak edzés közben agyvérzés, meghalt szegény. Ezek nem véletlen dolgok.
    Rengeteg az olyan 30-40-50 év körüli fószer, aki képes egy szaros műanyag kupáért, vagy akár kevesebbért is, tele vágni magát, országos szinten is. Hogy a futóknál hogy megy azt mondjuk nem tudom, de a bringások körében elterjedt a szer használat, nagyon amatőr szinten is.

    Engem mondjuk a kerékpározás edzés szinten olyan nagyon soha nem érdekelt, mármint szeretek bringázni, voltam jó edzésben is, de tudományosan nem igazán érdekelt. A testépítés jobban megfogott ilyen téren, valahogy ott jobban érdekelt mi miért történik, ezért azzal sokkal többet is foglalkoztam és mondhatni egy egész kellemes fizikumot össze is hoztam. Persze ez is olyan dolog, hogy addig jó amíg csinálod, aztán amint valami miatt kimaradoznak az edzések, összemész mint a samu gatyája.
    Röviden, kerékpárral kezdtem az edzéseim fiatalon, rettentő vékony voltam, 178 centi mellett 58-60kg. Aztán kezdett megfogni a súlyzós edzés, szerettem volna valami emberi fazont. Persze a bringát sem akartam elengedni. Néhány kiló azért feljött, de hamar szembesültem azzal, ha itt szemmel jól látható eredményeket akarok izom növekedésben, akkor ebben a sok bringa csak hátráltat. Így szép lassan elhagytam a bringát, azonnal (kb 1 év alatt) rám is szaladt vagy 15 kiló izom. Aztán a következő néhány évben még 15 kiló. Persze kell a kardió egy testépítőnek, leginkább akkor amikor strand fazont szeretne vagy színpadra akar állni kis gatyában, de közel sem olyan mennyiségben, ami kerékpáros szemmel értékelhető lehet. Ha túlzásba viszi, abból izomtömegvesztés lesz, nem is kevés. Egy testépítő azt a brutális szárazságot főleg a vízhajtókkal és a nagyon durva diétával éri el, persze segít a kardió, de szerek nélkül nem lesz színpadi forma.

    A saját súlyos edzést érdemes külön kezelni, mert az inkább funkcionális edzés, nem rossz dolog, nyilván sokat hozzá tud tenni egy athletikus fizikumhoz, lehet jó a triathlonosknak is, de konkrét izom tömegnöveléshez a súlyzós edzések messze hatékonyabbak.
    A saját súlyos edzésnél sokakat megtévesztenek ezek a motivációs videók ahol látsz egy penge éles fizikumot, brutális izomtömeggel, és ott húzódzkodik egy játszótéren. Persze arról meg fogalmunk sincs, hogy e mellett még milyen edzést végez (például klasszikus súlyzós edzést), szed e szereket stb.

    Azzal egyetértek, hogy hétköznapi szinten biztosan jól össze lehet fésülni a bringázást és a súlyzós edzést. De ebben az esetben mindkét sportban az eredményeid is hétköznapiak lesznek. :) Most ha vesszük a konkrét példát jjeahh kollégát. Azok alapján amiket ide szokott posztolni, meg repkednek a KOM-ok azokon a durva mászásokon, ez minden csak nem hétköznapi. Aki a bringán éli az életét az szerintem egyáltalán nem hétköznapi szint, de persze lehet én gondolom rosszul. Az összes komoly edzettségű bringás ismerősöm mind olyan vékonyan volt csúcsformában, hogy felöltözve utcai ruhában azt hiszed súlyos beteg. Persze bringás cuccban már látszik, hogy nem erről van szó. Én is gebe vékonyan voltam jó bringás kondiban. És hiába próbáltam a kettőt együtt, amint jöttek a kilók, hiába izomban, úgy lettem egyre lassabb bringában. De mivel nekem sokáig a body fontosabb volt így el is engedtem a bringát akkor. Volt kollégám is erre az útra lépett, ugyan azt mondta, hogy amint felszedett 5-6 kiló izmot, azonnal csökkentek a bringás eredményei. Persze itt ott, egy egy rövidebb szegmensen tudott durrantani, de hosszútávon romlott az eredménye. Kénytelen volt visszafogyni. Lehet itt sakkozni a kilókkal, de ha valaki bringában teljesítmény orientált, maximalista, az kénytelen lesz megbékélni a vékony testalkattal. Ha izmosodni akarsz komoly kerékpáros edzések mellett, konkrétan a vázizom tömeged szeretnéd növelni, akkor kompromisszumot kell kötni, egy kicsit az egyik sport teljesítményből elveszel, a másikhoz meg hozzáadod. Ez mindenkinek egyéni preferencia, hogy milyen mértékben. Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy ha valaki szerhez nyúl, akkor tud úgy amatőr szinten izmosodni, hogy a bringás kondi marad, esetleg javul is és mellette a váz izomtömege is gyarapodik valamelyest. Illetve maga az izom érettsége, formája, erezettsége is persze sokat javul, ami mind hozzáad a látványhoz. De naturálban ez egy nehéz ügy.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Volt régebben szó az olcsóbb alis csapágyprésekről, csúszókalapácsokról. Én is vettem belőle próbaképp, kb 1 éve.
    Sok bizodalmam nem volt bennük, mivel kb tízszer ennyibe kerülnek a márkás Park Tool/Unior hasonló szerszámai. Nagyjából fél éve vannak aktívan használva, számtalan helyzetben bizonyítottak, eddig nincs velük gond. Ha valaki ilyesmin gondolkodik, meg lehet venni. Úgy emlékszem 30 ezer ft volt a két szett együtt, prés és a csúszókalapács.
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

Új hozzászólás Aktív témák