-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #203672 üzenetére
Hű ezek a teflon rákos botrányban érintett PTFE bevonatok?
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #203847 üzenetére
Talán az Öhlins féle megoldásokra hasonlít a legjobban. Ezekből versenyzőkön kívül más nem nagyon tud profitálni ráadásul az ára is bőven a piac fölött van. Igazi butique brand.
Rendkívül összetett a szerkezet, aminek bonyolultságából adódik a beállítása komplexitása (muglik vagyunk ehhez), ráadásul ahogy írják az egyik légkamra nyomása erősen érzékeny a környezeti hőmérsékletre, tehát lehet minden nap finomhangolni és egy nyári napon a hőmérséklet emelkedésével nap közben utána állítgatni.Egyébként az Öhlins-ekkel is az a baj, hogy versenyzőkön kívül másnak nem túl jó. Aki tud olyan durván menni azokra rá lehet állítani, de még egy átlagostól jobban tudó rider se tudja eléggé megterhelni ahhoz, hogy jól működjön.
A cél egyébként tök jó, hogy lineárisabb legyen a rugóút és csak a végén keményedjen fel progresszíven, közben könnyebben induljon meg. Csak sejtésem van, hogy ezt az eszményi villát nem ezek a túlkomplikált rendszerek fogják elhozni, látjuk hogyan fejlődnek az RS és fox villák, egyre közelebb jutnak ehhez. Akár egy nem lineáris csillapítással is rá lehetne segíteni a görbe kiegyengetéséhez (ki tudja lehet ezt már alkalmazzák is).
-
sebgutkopf
őstag
Váltás témában szerintetek hol lehet a bibi?
A jelenség az, hogy van egyetlen egy fokozatom, amit az egyik irányból nehezebben vesz a rendszer. Az összes többi fokozatot villám gyorsan váltja a bringa bármilyen irányból. Egyedül az alulról 3. legkisebb fogra a 2-ról felfelé lustán, vagy nem nagyon akarja feltenni. A 4-ről a 3-ra simán ejti. Amikor a 2-ról nem, vagy nehezen akarja rakni a 3-ra, ha még rányomok a 4-ik pozira, akkor értelem szerűen már oda megy és a váltókar állásának megfelelő fogaskerékre teszi.
Ebből én arra gondolok, hogy a váltókanál pozija és a húzásnak rendben kéne lennie. Ma még megnézem a felső váltó görgő távolságát a fogsortól nem mászott-e el.Ötlet? Esetleg az a fogaskereket elkoptathattam jobban mint a többit (tény lehet azt használom a legtöbbet)?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #203927 üzenetére
Köszi a megerősítést. Váltófül az rendben, belenézve is jó, de ütést se kapott a váltóm.
Azért sikerült javítanom a helyzeten, de majd élesben derül ki mennyire jött be. Egyrészt felraktam amit írtam a B tension állító sablont, ami alapján kicsit lejjebb volt a váltó görgő az optimálistól (valamikor jobban becsavarhattam a kelleténél) és picit még játszottam a pozi finomhangolóval. Így hogy közelebb van a görgő, már nem tud olyan könnyen kitérni a lánc útjából a fogaskerék és simán váltja.
Ettől függetlenül viszont az igaznak tűnik, amit megerősítettél, hogy az a fogaskerék kopottabb lehet, mert a többi fokozatot nem zavarta a kicsit távolabbi, lazább görgőállás. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #204355 üzenetére
Meg tudom érteni jjeahh problémáját, nekem az az alapszabály, hogy nyitott zsebbe, pakolóba soha semmit nem teszek, legalábbis ha hegyen vagyok. Minden nadrágomnak zip-záras zsebe van, de keményebb helyeken azt se használom, mert egy pereckor nem csak a zsebben lévő tárgy van veszélyben, de adott esetben a combom is. Láttam már zsebből darabokban kiszedett telefont, ami ha nem a tiéd még mókás is lehet.
Mostanában a magammal tartandó cuccok fuggvényében 2 verzióban szoktam menni. Ha kell innivalót vinnem, akkor egy kisméretű összesen 4 liter-es enduro hátizsák, amiben van hely 2l ivótsaknak, meg minden szerszám, kaja stb... simán elfér és bunnyzni és bármit lehet benne csinálni nem lötyög, mozog a hátamon szépen rásímul (még a gerincet is védi). Persze az is hasznos, ha nem 5+kg terhet visz magával az ember.
A másik verzió, ha van ivásra lehetőség közel, akkor a hip pack, amiben csak a legszükségesebbek kerülnek mint kocsikulcs, telefon, irataim és egy multiszerszám (a javító kukac a vázon). Ezt lényegében észre se veszem ha rajtam van, és már mindulhat is a veretés. -
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #204378 üzenetére
Ezek elsőre egész vicces statisztikák
Belegondolva viszont már kevésbé, elég nagy csalódás lehet éhesen nyúlni hiányzó banánért, a kulcs kérdés is kellemetlen, meg biztonsági probléma. Szemcsi meg simán drága.
Zárható zseb, táska hasznon az "outon" (utánad szabadon) is -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #204379 üzenetére
Próbának szerintem is simán jó az a zsák.
Te a szívedben xc-s vagy viszont szereted a technikás nyomokat fel és lefelé is. Neked inkább egy (mostanában kreált) downcountry bike lenne a megfontolandó.
Mondjuk halkan súgom, hogy a trail gépek is tudnak mászni, de egy downcountry még jobban. Az valószínű pont megadná neked azt a +20mm rugóutat elől és hátul (az egészet), meg a modernebb geók, ami miatt felfelé se maradnál szégyenben, közben még élvezetesebbé válhat a tekerés fel és lefelé is. -
sebgutkopf
őstag
válasz Pttypang #204445 üzenetére
Nekem mostanában az az érzésem, hogy a testbike szó szerint lehalt, semmi élet nincs ott, vagy legalábbis kevesen látogatják.
Pont friss tapasztalat, fiam ad el bringát, javasoltam neki testbike-ot 3 nap alatt 1 hívása volt. Tegnap feltette jófogásra és alig pár óra alatt egy csomó érdeklődője lett és már lebeszélte azt is aki el is viszi.Ezt egyrészt nagyon sajnálom, hogy a szakmai és célirányos hirdetés egyre kevésbé működik, másrészt mint tapasztalat, érdemes sajnos alternatív hirdetési helyeket is keresni, mert manapság máshol lehetnek a vevők.
Van olyan barátom, aki már csak face-en hirdet bringás cuccokat. Nekem ez nagyon fura, de legutóbbi felszereléseimből én is ott tudtam eladni, míg test-en senki se jelentkezett. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #204462 üzenetére
Az az e-bike
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #204478 üzenetére
Ha már feltetted véleményezek én is egyet
A ghost mint gép tök jól néz ki, hosszú a váz , 140-et mozog elől hátul, igazi taril bike 4-es kategória, bőven bírja azt, amit szeretnél lefelékben.
Ami fura, hogy S-ben 430 a láncvilla, míg M-től felfelé mind 450. Ami már talán kicsit sok egy M-esnek, míg egy XL-nek teljesen arányos, de a köztes méreteknél a 2cm ugrás elég hirtelen, valószínű ez a gép különböző méretekben ezért elég eltérő érzetet ad a változó arányok miatt. Ami kontra az a számomra sokkoló 16,2 kg az adatlapon (nem lehet elírás??) Ettől az én 180/170-et mozgó enduro gépem 1 kg-al könnyebb pedállal együtt. Amikor mozgatja az ember a gépet maga alatt akkor azért érezni a súlykülönbséget, talán jobban mint tekerés közben.A Trance 2 kapcsán hasonlóan látom mint te. Az a felső vázcső hajlítás nem a 2020-as évek design trendjébe illeszkedik, de ez optika és szubjektív neked kell nézegetned. A 66,5 fokos fejcső és a hozzá párosított nyeregcső szög se annyira mai arányokat mutat, meg a 115mm hátul inkább downcountry mint trail.
Abból a ghost-ból nincs olyan, amiről mérés előtt lemosták a sarat és könnyebb?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #204485 üzenetére
Végigküszködted a szezont a vágyott bringád nélkül. Persze október - novemberben lehet még idén menni valamennyit. Kérdés, ha eddig már vártál, akkor érdemes most türelmetlenné válni, kompromisszumot kötni és télére venni egy eredetileg kosárban sem lévő gépet, mint kivárni az eredeti vágyadat jövő év elejére?
Ha jól emlékszem a commencal sztori is onnan indult, hogy sokat kellett volna a vágyott gépre várnod, amit most végül befoglaltál. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #204520 üzenetére
Na most rátapintottál a lényegre.
Idővel meg, ha elkoptatsz ezt azt az izzo-n, akkor még könnyebb is lehet, ráadásul a rugózatlan tömeged.
Az NX-nek ja 2 baja van az egyik a HG kazettatest használata (dt agyaknál nem gond van külön microspline és xd is). A másik, hogy az NX sor az relatíve nehéz, már a GX sor is kb 150-200g-al könnyebb (a GX fogsor hangyányit könnyebb, mint az XT).A g2 féktől ne félj, abban már kijavították a korábbi guide széria problémáit és még fékerőben is felfelé mentek közelebb a code-hoz. Innentől már ízlés kérdése ki milyen (shimi, vagy sram) fék érzetet szeret.
-
sebgutkopf
őstag
válasz XZoli #204707 üzenetére
Erre én is kíváncsi vagyok, mert 6 fok alatt mindig bajban vagyok. Ha nagyon aktív a menet, akkor nem téma melegszik a lábam. A vastag zoknival az a bajom, hogy nagyon megtartják az izzadságot és az elején nagyon meleg utána meg átizzadva lefagy benne a lábam. Tényleg az a durva, hogy platform pedálra nincs normális télies melegű cipő, aminek a talpa nem hullik szét a szögektől, vagy tapad rajta stb…
Még a five ten-nek láttam olyan cipőjét, amit télre ajánl és nincsenek rajta szellőző nyílások. Talán az, de addig nem merem berendelni, amíg igazi tapasztalat nincs senkinek vele, mert ahhoz túl drága, hogy utána csak egy n+1 cipő legyen. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #204734 üzenetére
Kissé elkeserít, hogy a taposó vonalon ez a téli cipő valamiért valami ördögtől származó dolognak tűnik és csak spd-s talpú cipőkből van igazi téli. Pedig télen csúszik minden még jobban lehet igény láb letételre, na meg ha nagyon tolós felfelé a terep azt is jobb taposóban csinálni. Meg persze az alap technikák is csak taposóval tanulhatók és tarthatók karban.
A szekrényben még kallódik egy spd pedálszettem, de inkább ott hagynám, aztán ki tudja. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #204802 üzenetére
Korábbi Öhlins használóktól én is ugyanezt az információt kaptam, hogy a "SBS (~kishupliérzékenység)" a fox és legújabb RS (charger és debonair) villákhoz képest nagyon kemény, nem elég érzékeny, ráz.
Versenyzőknek való, akik olyan durván veretik és annyira erősen tudják terhelni, hogy kis ütést nem is kapnak. Mi meg hozzájuk képest muglik vagyunk.Más kérdés, hogy a két nagy márka felfüggesztését is lehet keményre hangolni, ha valaki épp arra vágyik.
Ami figyelemre méltó az az, hogy még a world cup futamokon is, amikor még ismerkednek a pályával, akkor lágyabb beállításokkal mennek, majd amikor elkezdik összerakni a pályát, hol emelnek, hol érkeznek, hova préselik be a bringát, akkor kezdik el keményíteni a platformot és végül a versenykörön már kimondottan kemény felfüggesztéssel mennek, amit az a tempó már igényel is. Viszont amíg nem tudnak a pályán olyan gyorsan menni, addig a kemény felfüggesztés használhatatlan. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #204927 üzenetére
Alap állóképességre futok heti 26km-t. A bringán nem akarok szenvedni, azt meg akarom tartani az élvezet és öröm kategóriában. Téleg annyi a különbség, hogy akkor csak itthon ride, ritkábban, olyan helyszín ami nem saras (pl. Kanada trail, mondjuk itt felfelé azért lehet tekerni), meg ha nagyon odavan minden, akkor meg alap elengedhetetlen technikák gyakorlása pumpa pályán.
Pedál leszedésben egyébként nagy mester vagyok, elég gyakran veszem le a pedált így annak váltogatása önmagában nem egy nagy áldozat. Inkább az a kérdés, hogy relatív kevés használatra érdemes-e egy téli spd-s cipő árát kiperkelni, aztán az év nagy részében meg kerülgetni otthon... -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #204931 üzenetére
Ja ja, hogy mondod. Azok a hátsó tagokat a ráírt max psi-re fújják az ilyen durva freeride igénybevételhez, nagyon más világ mint a dh world cup.
1-2 éve volt, hogy egyik mókus megérkezett az Audid nines-ra egy hátul spirálrugós taggal, de mivel tudta, hogy nem létezik olyan kemény rugó hozzá, amivel nem ütik ott fel, ezért a helyszínre rendelt egy levegős hátsó tagot, amit max-ra fújt.
Cserébe valószínűleg nem sokat pogózik tekerés közben -
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #204934 üzenetére
Pont most találtam a freerider EPS verziót, ami elvileg a freerider téli változata. Jobb ötlet híján berendeltem remélem beválik. Még nem volt 5 10 cipőm, kíváncsi vagyok és bízom benne, hogy tényleg a gyártó által ígért hideg téli időre való. Fingers crossed
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #204950 üzenetére
Előbb jöjjön meg a cipő, utána már jöhet a hideg idő. Mivel már lerendeltem már csak elméleti kérdés marad csak, hogy már másik webshopban megjelent ugyanezen téli EPS verziónak a magas szárú verziója is, nyilván kicsit drágábban. Egyrészt lett volna a rendelés előtt alternatíva, amin lehet gondolkozni, ha korábban tudtam volna a létezéséről, másrészt ha van magas verziója is, akkor az csak jelent valamit, hogy a lábujjakat a normál magasságú verzió is melegen tarthatja, mivel bízik benne annyira a gyártó, hogy csak a szárát magasították meg.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rétisün #204997 üzenetére
Olvashatatlan volt a cím, vagy miért ping-pongoztak Batazonszentgyörgy és Zeg között, hogy utána mégegyszer visszaküldték Bp-re?
Azt nem értem miért nem lehet több helyről csomagautomatába kérni, vagy külföldről postán maradóra. A futárok néha olyan bénák tudnak lenni, meg várni őket mikor jönnek... attól elfoglaltabb vagyok, hogy megtehessen az állandó készenlétet. Nekem sokkal kényelmesebb lenne egy automata, ahova elmegyek akkor, amikor időm van rá, plusz azt talán könnyebben megtalálnék a postai fogyatékosok is. Itthon mindent automatába rendelek, de külföldről ez az opció valamiért nem elérhető.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205216 üzenetére
Te aztán jó erőben és kondiban lehetsz!
Irigyellek érte, hogy ilyen erőd van, hogy elbírod a 29"-es kerékhez a 34:10 áttételt a 32:10-el szemben egy AM gépen.
Hozzád képest az enduro/dh csapatban mi lepke fing vagyunk, nálam a 29-es kerékkel elől a 32-es tányér esetén is nagyon nagyon ritka vendég, hogy hátul leváltanék egyáltalán a 10-es fogra, nemhogy még nagyobb tányérról ábrándozzak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #205323 üzenetére
A kézfej szélésségét kell mérni nem az kerületet. Nekem standard működik az M-es méret a fox-nál (nincs lapát kezem).
A dekásnál is alapvetően jó nekem az M-es méret, csukló részeken elég nehéz átpréselni a kézfejet, utána már a kekás is. Mekkora csodákra képes egy nyitható (tépőzár) csukló rész, amit a fox képes rátenni. Szóval szerintem itt is inkább az M-el próbálkozz. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205404 üzenetére
Adagolhatóság, erő és hőtűrés miatt nekem előző bringámon is code rsc volt (arra upgradeltem) és a mostanin is az van. Itthon nincs szükség ekkora fékre, viszont én szezonban minden héten bikeparkban nyúzom a bringát és a féket, ahol egy nap 4-5000m meredek lejtőzés igénybevételét kell kibírnia. Nekem bevált.
Egy bringástárs idén nyáron váltott shimano saint-ről szinténs code rsc-re, miután kipróbálta a bringámat csak hümmögött. Korábban ő szinte csak a hátsó féket használta, röhögtünk is rajta, hogy elől nem féket érdemben. Utólag kiderült azért, mert a saint annyira digitális, hogy félt használni rendesen, nem tudta modulálni a fékerőt, esett is miatta.Aláírom, hogy karbantartani jó a shimano-kat és az ásványi olaj is nagy előny, kicsit gyúrhatnának még a rendszeren. De pályán a használati érték dominál. Bikeparkokban egyébként a legtöbb gépen sram code és magura mt7 van. Ilyen célra egy XT fék kevés, zee vagy saint játszik. Illetve egyre gyakoribb a shigura a harmat gyenge törős magura fékkarok miatt.
Magyarországi felhasználásra, illetve ha nincs bikeparkozás, inkább trail a felhasználás arra teljesen fölösleges ennyire nagy fékek beszerzése, bőven jó az g2 és az XT.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #205407 üzenetére
Egyetértek. Bár a cipőre most kíváncsi leszek. A héten megjött az új téliesített five ten freerider EPS cipőm. Ez elég kényelmesnek tűnik, nincsenek rajta szellőző nyílások, ahol a lábujjak le tudnának fagyni, teljesen bőr (mű?) bevonatú a szél és vízhatlanságért és a belső bélelés is jóval vastagabb, mint a normál cipők.
Ez egy elsőre elég jónak tűnik, de persze a puding próbája még hátra van. A hétvégén még nem lesz rá szükség ilyen 10 fokokban.A kesztyű az tényleg egy örök gond. Ne legyen túl meleg, se túl hideg, azért jó lenne a féket is érezni benne.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205416 üzenetére
Intenzív használattól minden fékfolyadék el tud koszolódni az ásvány olajos is. A ritkább csere annak előny, aki keveset, ritkán használja a gépet, akkor se durván, nincs igazán nagy hőterhelés, akkor egy ásványolajos valóban nagyon sokat elmegy, kicsi a szerviz igénye.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205439 üzenetére
Az nagyon egyszerű, a rögzítő bilincset jó messze kell (nekem kis kézzel is 4cm) tenni a markolattól, hogy 1 ujjasan működtethető legyen, a kar végén lévő visszahajlásba meg pont beleilleszkedik a mutató ujj. Mondjuk fékkar tekintetében nekem shimano-val se volt sose gondom.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205435 üzenetére
németek bele vannak buzulva
Ez simán benne van a pakliban, megerősítem, hogy német nyelvterületen lehet elsősorban nagyon sok magurát látni.
A shimi tulajdonképpen azt az egyet rontotta el, hogy túl van szervózva a fékkar, miközben úgy tűnik, hogy a wave servo erőssége se azonos az egyes típusoknál.
EWS-en és DH world cup-on több versenyző van, akik shimano cuccokat használnak és úgy használnak saint féket, hogy a fékkar az XTR, azt mondják abban gyengébb a servo és jobban adagolható, míg a fékkar olajtartája azonos a saint fékkarral.Igen érdekes, hogy a saint meg a zee milyen "régi", bár ami meg látszik, hogy annyira erősek és megbízhatók, hogy nincs nagyon mit variálni rajtuk, ami jó azt nem kell megjavítani. Ebből a két típusból még sose láttam olyat, amik ne lettek volna elegek akármilyen intenzív felhasználás során, affelől nincsenek kétségeim mire képesek.
Na jó egy új fékkart gyengébb servo-val kaphatnának az adagolhatóság érdekébenAz XT fék, azért a gyártó szerint se DH felhasználásra készült inább trail, max enduro, de az enduro versnyzők már ott is szívesebben mennek a saint féktestek felé, feltételezem nem hobbiból vállalják be a súlytöbbletet. Ettől még nem gyenge vagy rossz fék az XT könnyű, erős, arra érdemes használni, amire a gyártó szánja.
Meg persze az is igaz, hogy nem vagyunk versenyzők.
Azon is gondolkoztam már, tulajdonképpen lehet úgy tűnik, hogy egy versenyző milyen durván használja a féket, miközben egy félősebb, vagy kezdő rider nem megy olyan gyorsan, de egy hosszú lejtőn mégis a kezdőnél legsznek hamarabb fék gondok, egész egyszerűen azért, mert nem engedi el a féket és ha kicsit is húzza, akkor csak hőt termel és nem tud hűlni. Aki meg jobban tud bringázni, azok szakaszosabban fékeznek nem a félelelm miatt kapaszkodnak benne, így jobban vissza tud hűlni.
A kékre égett tárcsa viccesen fogalmazva a félelem jelző a bringán, ha megég a tárcsa, akkor adott pálya sok volt a ridernek. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205495 üzenetére
Már próbáltam többféle betétet a code rsc-ben.
A trickstuff bb 840 power való a code-okba (piros hátlapos), olyanom volt. A fék érzetet szerettem vele, tényleg jól fogott hidegen is és vegyes komponens ellenére nem is melegedett túl. Ellenben Leogangban 4 nap interzív bikeparkozás alatt elkopott. Kishazánkban nyilván hónapokig elmegy.
Amit még hosszabban és több szettet elhasználtam az EBC félfémes betétje. Kevésbé harapós mint az trickstuff, viszont ezzel is mindenhol meg tudtam állni, ezt is bírja az intenzív lejtőket, és ez a betét nálam kb 7 bikepark napot bír ki (a fékgyilkos parkokból). Ebből a fékbetétből idén 2 szettet használtam el, meg az előző bringámon szintén kettőt. Ár érték arányban brutál jó és megbízható is. Szívesen használtam őket, csak hát ezt is állandóan nézegetni kellett mennyire kopott.
Most visszatérem a gyári sram fémes betétre. Nyilván a fémes lassabban kopik cserébe, mire a betét elkopik jó eséllyel a tárcsák is elkopnak. A fékkar érzete a gyári fémessel a legkeményebb és leghatározottabb (a komponens miatt ez teljesen evidens is), illetve ezzel harap a legerősebben a fék. A trickstuff is erős, érezni a puhább betétet a fékkaron és ezért más az adagolhatóság, de ettől még brutál erős. Ettől függetlenül tartom, hogy a gyári fémessel tapasztalom a leghatározottabb és legnagyobb fékerőt időjárástól függetlenül. Shimanosoknak ezzel a betéttel áll a legközelebb a kopp kemény kontaktpont érzéshez. Csak belföldi felhasználásra szerintem a fémes betét a code-ba nem szükséges, itthon nincs olyan hosszú és folyamatosan meredek lejtő, ahol a plusz hőtűrésére szükség lenne. Persze gyárilag azzal jön a fék, sokáig elmegy vele. Azért nekem még van tarcsiba 2 teljes szett fémes , most úgy döntöttem ezzel fogok menni az év hátralévő részében és a következő szezonban.
Sram vonalon ami még érdekesség, ha később tárcsát kell cserélni akkor már érdemes az új hs2 tárcsákat venni a centerline-al szemben. Az újfajta tárcsa jobban elvezeti a hőt, nagyobb a kontaktfelület és picit vastagabb (2mm). Már lehet velük a 220mm-es átmérőre pályázni.
Azért én sem rajongok, hogy dot-os a sram fék. Főleg azt nem szeretem, hogy az éves olajcsere után, ami dot olaj megmarad az lényegében kuka. Mire újra cserélni kell, addig a korábban felbontottat már nem szabad használni. Maga a fékfolyadék cseréje nem egy nagy mutatvány a bleeding edge csati bevezetése jó ötlet volt.
Ami még dicséretet érdemel, hogy a sram teljes alkatrész és szerviz készleteket (cikkszámokkal kereshető és rendelhető) árul mind a fékkarhoz, mind a féktesthez, vannak gyári leírások, és gyári youtube videók a szétszerelésről, összerakási folyamatról. Lényegében ha valami elkopik, nyekkre menne rajta, minden cserélhető házilag. A csapágyazott fékkar forgáspont a swing linkkel nagyon finoman mozog. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205568 üzenetére
Megerősítem előre az Assegai nagyon jó, egyértelműen jobb mint a dhf-ek. Tulajdonképpen mára az új standard az elől assegai - hátul dhr II lett.
Mondjuk, ha elkopik a dhr II-m hátul akkor helyette a tacsi gumim a szekrészben egy wild enduro rear race (jó sok tpi szövetréteggel). Kíváncsi vagyok arra is milyen, meg épp csak sima exo-val lehetett dhr-t beszerezni. Előre azért még van tartalék assegai-om
Manapság ezek a gumi beszerzések se túl egyszerűek. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205576 üzenetére
Karbantartás után, amikor visszanyomom a dugókat teljesen, akkor utána a betét kopottságától függetlenül a dugattyúk elég aggresszíven kijönnek és valóban szűk a hely. Viszont, ha nem vetted le a bringáról a féktestet, akkor eleve középen van, így az első ride aklalmával a helyére kerül minden a használattól.
A magurát is hasonlónak tudom elképzelni.Valaki azzal trükköz, hogy úgy pumpálja fel elsőre a féket, hogy a tárcsa és a betét közé tesz 1-1 kártyalapot ezzel virtuálisan vastagítva a tárcsát mindkét oldalon. Én ezzel már nem szórakozom, mert egyrészt középen van, a hézagolás meg tényleg az első igazi használatkor beáll normálisra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #205579 üzenetére
Mélyen egyetértek, súlyt nem a féken kell spórolni, az a legfontosabb biztonsági felszerelés.
Legközelebb ha majd kiszedem, megpróbálom lemérni.
Tudod hátsó keréken a küllőket asszimmentrikusan kell fűzni ahhoz, hogy a kerék valóban a tengely közepén legyen és elférjen a kazetta jobb oldalt. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205580 üzenetére
3c maxxterra-t használok, elől exo+ -al (sima exo is van, lehet előre az is elég). Mivel könnyű vagyok (max 70kg), ezért nekem elég hátulra az erősebb védelem, az se kell régóta, csak idén kezdtem el annyira aggresszíven tudni bringázni, hogy hátra kell a jobb védelem.
A maxxgrip-et meghagyom a versenyzőknek, (volt dhr II-ben olyan komponensem régebben) gyorabban kopik és azzal már nagyon nagy a gördülési ellenállás. Maxxgrip-nek az aszfaltot az ablakból se szabad megmutatni
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205595 üzenetére
Ma pont azzal szembesültem, hogy mennyivel jobb buli lehet ebike-al mennyi itthon felvonó mentes helyen lejtőzni.
A mai körömön a 2 bemelegítő szakaszolások után 3 teljes kört tudtam enni a pályán és a 3 körömben lefelé pont a fáradság miatt voltam lassabb és így már nem vágtam neki a 4. körnek, mert annak nem látom értelmét, hogy csak azért felmenjek, hogy lassan jöjjek le. Felfelé a legkönnyebb útfonalon is végig 20% körüli emelkedés, a legtöbbet toltam, fent meg 5 perceket pihegtem.
Az itt is regisztrált sporttárs a napokban ott ebike-al ment 8 kört, tehát alsó hangon 2x, de ha csak a teljes köröket nézzük majd 3x annyit lejtőzött mint én.
Az egyenletből nagyjából az látszik 8 > 3. Ennyivel nyert az ebike. Persze a lefelében feltételezem az én bringám jobb móka, de akkor is 8 vs 3. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #205620 üzenetére
Először nem szoktad szárazon felfújni, hogy illeszkedjen a gumi a felnire?
Az ilyenektől meg tud kínélni, ha már a helyén van a felnin és utána töltöd be a tejet.
Részvétem a nappaliért!
Asszony nem szedte le a fejed? Nálam minden potenciális “koszolós” szerelés előre megírt forgatókönyv szerinti letorkolással jár -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #205633 üzenetére
Én már a kék Bontrager-en vagyok és pont a te érdeklődésed iránta keltette fel a figyelmemet. A Stans jó volt, majd kipróbáltam idén a Joe’s-t. Na az egy kalap sz@r. Semmit nem fog meg csak fröcsköl, ha nem pici pontszerű a sérülés. Most már a kék csoda van a kerekekben és a joe’s flakon ugyan még félig volt, nagy ívben repült a kukába… annyira felidegelt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205656 üzenetére
UK -ban ha az nem volt, akkor furgonnal vittek fol a bicajokat es a ridereket.
Ez de jó lenne itthon. Valószínű kicsi a piaca még, pedig akár pickuppal is ha valaki felvinne napi mondjuk 10x én simán fizetnék érte.
Persze most azért nyavajgok, mert a hétvégével most a legtöbb bikepark bezárt a szomszédos országokban is, vége a szezonnak és jön a manual lift időszak, ami sokkal kevesebb downhill élménnyel kecsegtet.Azért 2 hete még nyomtam egy könnyed szezonzárót Wexl-ön. De jó volt a Jump line, viszont nagyon sokan voltak és sok volt a mugli. Bemelegítő körömön meg is lepődtem, hogy olyanokat értem utól, akiket nem is láttam elindulni a pályán és csak lestem honnan kerültek elő és milyen lassúak voltak, kanyarodni se tudnak…
A legjobban az mutatta, hogy sokan voltak és sokan bátrak, hogy a nap során 2x jött a mentő helikopter, ami miatt a felvonót is leállítják. A második után, amikor a jump line utolsó szekcióját le is zárták a baleset miatt, úgy voltam vele, ez volt a jel, hogy ideje abbahagyni aznapra, így “csak” 12 kör fért bele a napba. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #205667 üzenetére
Nekem az az érzésem, hogy az analóg mellé hazai felhasználásra 1-2 éven belül lesz egy ebike-om.
A felkészülés jegyében elkezdtem nézegetni a gépeket, hogy legyen egy listám, kb mi az ami megfelelhet az igényeimnek és "tetszik" is (szubjektív faktor is van ).Azt kell látnom, hogy digitálisban azért közel se olyan pazar a választék mint analóg hosszú rugóutas enduro gépek esetében, amikből manapság egyre több gyártónak van jobbnál jobb modellje és szinte el lehet veszni a kínálatban.
Tudnád tágítani a látókörömet, hogy mely gépek lehetnek még érdekesek?
A cél a hosszú rugóutas (lehetőleg 170-180 mm hátul, hunyorogva 160mm hátul) 29" kerekű ebike (a mullet szintén hunyorogva). Nekem nem előny a nagyon hosszú láncvilla hátul (inkább minél rövidebb legyen), valószínű itt vannak a motor miatt bajban az ebike-ok, talán a motortól a hosszú rugóút és a 29" kerék nem fér el egy moderáltabb hátsó háromszögben?
Amik eddig a listámon vannak:
- Scott Ransom eRide 910 (180/180 és full 29"), teszten kívül nem láttam, hogy gyártanák, kapni lehetne.
- Focus SAM2 (170/170 és full 29"), elég új típusnak tűnik, majd idővel talán lehet kapni, de amúgy se akarok idén rendelni- Giant Reign E+ 0, ez már 2022 modell és létezik lehet majd rendelni (170/160) jól felszerelt, a hátul 160mm és a kisebb kerék kombója kevésbé lelkesít, de a maestro felfüggesztés jó és szép a bringa is
- Orbea Wild FS team: ez is csak 160-at mozog és talán a legkevésbé enduro-sabb az összes közül
- Santa Cruz Bullit: Ez legalább 170/170, de hátul ez is kis kerekes. Hátrány, hogy hazai garival ilyet szerintem nem lehet beszerezni csak valamely szomszéd országból. Esetleg tévedek?Van valami ajánlásod ezek közül, esetleg más típus, amit nem fedeztem fel és a listán lenne a helye?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #205677 üzenetére
Úgy emlékszem az SL-ek nem teljes erejű ebike-ok és ezért esett ki. Könnyű gép, az enduro formája (ez pozitívum), de kicsi akksi és visszafogott motor. Túrára biztosan jó, de a virtális bikepark érzéshez (turbo módban vigyen fel minél gyorsabban a pálya tetejére és minél többször egy nap) kevés az akksi/motor páros.
Ja meg a hülye gyerek igény: lehetőleg ne legyen kijelzője, ami letörhet, vagy nélüle is működőképes legyen, vagy úgy legyen elhelyezve hogy ne sérüljön, mert én nem mondok olyat, hogy nem fogok vele esni, pályán biztosan előfordul néha 1-1 esés és ami kiáll az ilyenkor letörik.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #205684 üzenetére
Igen nem rég volt Pinkbike field test, amin emlékeim szerint szerepelt Norco range VLT az említett akár 900-as akksival. Az azért bika. Akkor szomordtam el, amikor a Norco oldala azt írja ki válaszként, hogy a régiómban ez a típus nem érhető el. Valószínű még egy termékdíj problémás gyártó, aki nem szórakozik a magyar hatóságok b@romságaival.
Kenevo-t sokat nézegettem, mert ilyen se volt még, hogy egy ebike felépítésben és megoldásaiban is ennyira közel állt volna az analóg géphez, mint ez az enduro-hoz. Végül ott engedtem el a dolgot, hogy nem kell megpróbálnom egy bringával mindent megoldani. Egy ebike-ot nem fogok elvinni kabinos felvonóba külföldre parkozni, ott ha a fene fenét is eszik a 15kg-os analóg 180/170-et mozgó karbon gépem, akkor is jobb móka, mint akármilyen könnyű, de 18kg-os ebike.
Az meg belátható, hogy felvonónak meg kevés az akksija az sl-nek, azt hagyjuk, hogy a visszavett nyomatéka elég vagy sem bikeliftnek, erről kevés a releváns infó, eleve másként tesztelik ezt a gépet, feltételezem nem véletlenül.A megjelenéskor sokak által meg nem értett Canyon Torque: ON az ami mint koncepció tetszik, benne az 500-as akksi, de eleve 2 akksis pakkal érdemes venni (5-ös kategóriás gép!!). Ami meg a pályázás során a parkolóban lévő kocsiban várja mikor jön el az ebédszünet és a csere ideje, közben a bringa könnyebb lehet, alacsonyabb súlyponttal és 2x500 akksi több kört jelent mint 1x630. Viszont 2022/23-ban már nem fogok 27,5 kerekű bringát venni, aminek ki tudja mint platform meddig van még jövője, inább jelene van. Mondjuk ez is elméleti mert a Canyon se fordít energiát a magyar hatóságoknak való megfelelésnek, ők se szállítanak ebike-ot Mao-ra.
Mindenesetre én is kíváncsi vagyok mi lesz a vége, szerencsére nem sürget az idő, és addig akár újabb és még érdekesebb gépekkel bővülhet a felhozatal, 2 év távlatban meg talán az alkatrész és bringa hiány is enyhülhet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen