-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #232071 üzenetére
Köszi. Meg fogom rendelni, de eladom a kerekeket. Az az igazság, hogy sokan jobban szervizelhető és kiváltható egy 32h vagy 36h agy. Viszont az új tulajdonossal nem akarok kiszúrni, így lecserélem ezt a távtartót. Amúgy idióta konstrukció, puha ócska anyagból van. Párszor cserél az ember tárcsát és ahogy meghúzza az ember a csavart, már pár tized millimétert torzul. Annyi meg bőven elég, hogy ne legyen jó a síkja a tárcsának. De ez alakítja át 130 mm -> 135 mm-re éljen a spórolás. Így csak egy agytestet kellett gyártani. Amúgy megmértem digitális tolómérővel, hol 4,8 mm hol 4,5 mm volt a vastagsága. Így nem csoda, hogy imbolyog a tárcsa.
Másrészt a súlyom miatt kell a több küllő, mert párszor hallani fékezéskor a hangjukat.
Szerk : 2023 január 14-ére kapnak csak alkatrészt. Addig nem tudok várni, hátul most nincs fent a tárcsa, úgy megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #232078 üzenetére
Létezett. Mostmár nincs.
Sajnos nem kapni 28 lyukas agyat. Végignéztem az összes magyar és külföldi webshopot, Google. Ami van az 142 mm papucstávolságú (boost), vagy van még Shimano Tiagra, szintén nem jó az országúti volta miatt. Ott még a kazetta szélessége és a láncvonal miatt sem opció. Ahogy láttam régen volt 28 lyukas DT Swiss, A2Z XCR 135 mm-rel, ipari csapággyal méregdrágán, de nem kapni már. Ahogy látom 28 lyukas kerék inkább outi vonalon van csak.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232080 üzenetére
Igen sosem jó megoldás az adapterezés, csak olyan fél megoldás. Ha az adapter szar minőségű, akkor az egész már nem jó semmire.
Még kibírom egy fékkel, az első kereket most cseréltem ki az előbb, a hátsó még a BikePro.hu- nál van. Remélem péntekig ideér. Távtartót majd CNC-ztetek utána eladom a kerekeket, vagy nyomott áron eladom és az új tulaj megoldja magának.
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #232176 üzenetére
Na ne viccelj! Egy rosszul megtervezett alu váz alapján akarsz véleményt írni? A legtöbb modern alu váz, pont hogy ott van megerősítve, ahol neked eltört. Nálam még kapott extra merevítést is (gyárilag természetesen) a tárcsák miatt. Azt se felejtsük el, hogy az ember azt hinné, hogy az alumínium egy puha és gyenge anyag az acélhoz képest, de ez csak a felületi keménység. Ezek hőkezelt ötvözetek, pont hogy merevebbek. Az acél rugalmas, hiába keményebb a felülete. Nem véletlenül van kihalóban. Kiváló példa a felni. Ott egyeduralkodó már az alu, persze drágább kategóriában ugyanúgy van karbon, de az alumínium a standard.
A tartósság vitáról meg annyit, hogy a Facebook huszár hülyék jönnek azzal, hogy az acél örök (lenne megfelelő karbantartás mellett), de ugyanúgy vannak alu biciklik vígan 20+ évesen, a legtöbb olcsó acél MTB-t meg megette a rozsda vagy MÉH telepen végezték. Amelyiket jól megterveztek statikailag és nem ugrálták szét vagy túlterhelve hajtottak szarrá azok simán elmennek még jópár évet. Már kábé 20 éve terveztek már olyan alu vázakat, amik nem sokban tértek el vagy nem rosszabbak a mai vázaknál. A geometria nyilván változik, de tartósság szempontjából jók voltak már.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #232215 üzenetére
Fordítva. Acélt könnyebb gyártani technikailag, csak könnyű és egyben erős acélcsövet nem lehet olcsón és nem is érné meg, mert kapnánk egy drága de szar valamit. Ha meg túlságosan ki van könnyítve, úgyanúgy el fog törni, mint a rosszul megtervezett alu. Ezért is marad meg az olcsó városi vázak kategóriájában. Ott nem számít ha nehéz (megvan a 18 + kilós Csepel Budapest és társai?), de valamivel komfortosabb. Ha nem vigyáz az ember akkor megeszi a rozsda a kritikus helyeken és azért törik el. Valamint olyan téren van még létjogosultsága, ahol a teherbírás fontos - cargo bike.
Szóval igaz, hogy ez is egy vintage / hipszter valami. Ugyanúgy ahogy a régifajta alacsony átlépésű női váz és szoknyavédő sem halt ki teljesen.
De alkatrész terén is ez van. Nagyon jó hogy tartós egy acél hajtómű és lánctányér, de szépen hízik is a bicikli súlya, mert baromi nehéz. Mérlegelés kérdése melyik a jobb kompromisszum. Váznál viszont a hajtási hatékonyság a lényeg, meg nem árt a merevség.
Viszont egy konkrét példa. Tárcsaféknél baromira nem mindegy már a villa anyaga. Ha ott túl rugalmas az anyag, akkor sosem lesz jó a tárcdafék. Ilyenkor fordul elő, hogy beleér a tárcsa a betétbe kanyarodáskor vagy pontatlan lesz a váltás mert nyiklik-nyaklik a támvilla hátul. Ez régen nem volt gond a 6-7 sebességes hátsó váltóknál. Egy mai 10-11-12 sebességes váltó viszont sokkal kisebb tűréssel működik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #232234 üzenetére
Vicces vagy. Évekig acél vázakat használtam, így van sok tapasztalatom. Nem tanyabike volt.
Itt nincs hitvita, maximum téged bánt a dolog. Azt sem állítottam, hogy az alu a legjobb, mert badarság. A karbon, ha jól van megtervezve, akkor az a legjobb alapanyag a technika mai állása szerint. Később lehet más lesz. Alu azért van képben, mert jelenleg ezt lehet jó ár/érték arányban előállítani. És emiatt vérzik el az acél most 2022-ben, mert ha tartós és könnyű acél vázat akarsz előállítani - amit nagy mennyiségben nem is lehet, mert nincs rá kereslet - drágább lenne előállítani, mint egy minden téren jobb karbon vázat. Ezért is a kis szériás acél vázas outik például rohadt drágák. Titán a nehéz megmunkálás miatt nem gazdaságos. Egyébként azt vennék ha olcsóbb lenne.
Másrészt válasszuk már külön a Hi-Ten szénacél vázat és a CroMo vázat. Nyilván mi az elsőről beszéltünk, utóbbi kihalófélben van. Utóbbi sokkal jobb, de ugyanúgy igaz rá, hogy nem éri meg gyártani. Ilyen érzelmi alapok miatt van még acél, meg a legalsó polcos városi szarokon.
Másrészt senki sem írta, hogy mit használj, mi csak a tényeket írjuk. Ha utánaolvasol ugyanezt fogod kapni. Mint írtam alkatrészeknek (felnin kívül!) még van acélból létjogosultsága, de a súllyal fizeti meg az árát az ember, hogy cserébe tartós.
Az aluhoz nem ragaszkodom, ha lesz értelmes áron akkor váltok karbonra.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232237 üzenetére
Igazuk is van. Ideális esetben az ember karbon vázat venne, átütőtengellyel. Pénz miatt viszont marad a felszereltség, ami főképpen dönt. Egyébként is hobbi szinten semmi baj a QR-rel és az alu vázzal. Viszont még mindig jobb, ha az adott keretben a váz és a technika elvinné a büdzsét és cserébe olcsóbb felszereltség lenne helyette. Ahogy egyre magasabb szintű biciklit néz az ember, már el is érhető a karbon és a thru axle.
Az előzőhöz visszatérve, nézz be biciklis szakmai csoportokba. Sokan szívnak ahogy írtam például a tárcsafékkel acél váznál. Azért mert manapság általában csak kikönnyített vackokat gyártanak, mert azt lehet megfelelő súlyban gyártani. A te biciklid nem nehéz (jó az a 11 kg), meg gondolom nem ilyen, amit leírtam. Ezért se vedd magadra. Enyém meg nehéz az acél 3x7-es hajtás miatt, de még nincs kedvem lecserélni. Majd lesz 1x-es ha szétkopott.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vallas #232329 üzenetére
Homokfúvóhoz kell elvinni, nem is drága. Festéket meg autófestéket érdemes, az tartós. Kompresszoros fújás a legjobb, ha van lehetőség rá. Nekem Punto Sporting narancs volt az ócska Cruiserem. A festés jó is volt, a bicikli kevésbé. Szinterezés olcsóbb, tartós.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szkink #232333 üzenetére
Igen, inkább az olcsó akril spray, ami semmit sem ér. Az is jó megoldás, ha ép a gyári festés akkor addig csiszolni, ameddig eléri az ember az alapozó réteget. Ha van mély karc ki kell tölteni és mehet a festék. A gyári alapozó jó, így érdemes lehet megtartani. A matrica ha felkerült utána érdemes a végső lakkréteget ráfújni.
-
Fall-N
veterán
sepyi: Jobbulást. Sajnos nem lehet az ilyen baleseteket elkerülni.
Ma mentem egy 10 kilométeres kört asszonnyal, jók az új kerekek. Bontrager szett most a szekrény tetején várja a távtartót, majd megy az apróra. Az új kazettatest jó hangos, tetszik. 👍 A járókelőknek sem kell csengetni, alrébbmennek maguktól. Fékerő is jó, nem kellett a fékbetétet végre annyira távolra állítani, nem imbolyog a tárcsa. Az új Kenda gumik is jók, tapadnak poros úton is. Ez a végleges állapot. [kép]
Az a2z cuccokat meg ajánlom, még hét elején felraktam őket:
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #232400 üzenetére
Ahogy írtuk nem kicsi, nagyon kicsi az a váz. Mivel nem is tudnál ezen a kis vázon előrenyúlni, ezért is ülsz rajta, mint egy kakasülőn.
A magasságod és végtag hosszaid nagyjából hasonló lehet mint nekem. 26"-os kerék mellett (27,5 sem sokat változtat), nekem XL-es 21,5" /54 cm-es üléscső magasságú váz kell. Nekem ez a méret tökéletes. Nem akartam egyenes háttal ülni, de nem is outis a beállitás nálam. Ha 29"-os váz kellene nekem, akkor nyilván elég lenne eggyel kisebb is, mert a kerekek miatt alapból magasabb lenne a pozíciója a váznak (kábé 18" lenne).
Viszont ahogy én tapasztaltam, a felsőcső virtuális hossza többet számít. Mivel az összes mostani váz ejtett felsőcsöves, semmit sem jelent az üléscső magasság. Nekem a kábé 580-590, (de inkább az 590 felé) hossz vált be. Majd lemérem a vázam méreteit, mert nem nagyon találni róla semmit, annyira ritka. A beépítési magasságánam a villának nálam legalább 485+ mm-nek kellett lennie (100 mm rugóút). Ez adja nekem a megfelelő geometriát.
De ahogy írtam el kell menni egy jól felszerelt bringás boltba és ki kell próbálni több gépet, hogy melyik jó. Majd meglátod, ha megfelelő a virtuális felsőcső hossza akkor sokkal előrébb kell fogni a kormányt és úgy lesz kényelmes. Sokkal hatékonyabban is tudsz majd tekerni.
Vannak olyan boltok is ahol a komputer megméri a paramétereid és kiköpi milyen geo kell neked, meg konkrét bicikliket is kidob.
#232406: Az csak eladó volt, nem hozzáértő. Az a célja, hogy eladjon neked bármit, lehetőség szerint, minél drágábban. A szerelő is ha normális, mondta volna annó, hogy erre a vázra ne költs egy fillért se, hanem vegyél egy jobb igazi MTB-t. Később mehetett volna az upgrade.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #232409 üzenetére
Nekem az átlagnál hosszabbak a karjaim, mégis tökéletes a mérete. Az előző biciklim egy acél ős-MTB volt, 50 cm / 20" mérettel. Annak vízszintes volt a felsőcsöve gyárilag, én emeltem meg egy olcsó Zoom 80mm-es rugóutú telóval. Jobb is lett a geometriája, de kicsi volt, így a stucni nálam is ki volt húzva kábé 10 centit. Van kép róla régről: [kép]
De próbáltam sógor RockRider 540-esét, abból jó volt az L-es.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
[link] 😆🤔
-
Fall-N
veterán
Fulton, egy ilyen Canyon karbon váz? [link] Testbike nézelődés közben találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #232468 üzenetére
Nem tukmálok semmit. Biztos, hogy belefér a 27,5, lehet a 28-as kerék is. Ez amúgy sem kicsi váz, 27,5-tel simán jó lehet. Egyébként is tárgytalan.
Kazettánál meg az a jó ha hangos. Új kerék is szépen kerepel, nem kell csengő, félremennek maguktól.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #232520 üzenetére
Nagyjából jól lőtted be, de igazából acél a villa nyaka, acél a csavar és általában a stucni is, így amikor csak menetes nyak volt egyáltalán nem kellett finomkodni vele, érzésre rábikázta az ember. A-Headnél érezni, hogy nem kell annyira meghúzni, ott tényleg elég az előírt általában 8 Nm.
Másrészt minél nagyobb és hosszabb a csavar, annál nagyobb nyomaték kell. Így tényleg olyan 15-20 Nm tartományba eshet. Az biztos, hogy amikor szét kellett szednem, akkor erősen rá volt húzva, kellett a dugókulcs készlet és a szár, mert sima imbuszkulccsal ugyan nem lehet megmozdítani az ékes kormányszár hosszú csavarját.
Zsír az meg alap, nem sok olyan rész van ahová nem kell. Főleg, hogy a legtöbb szétszedett menetes nyaknál ott volt a rozsda, így nem árt vastagon bekenni, hogy ne rohadjon össze. Mert ha összegyógyul, akkor jó móka szétszedni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232527 üzenetére
A szilikon gyorsrögzítős a legrosszabb. Főleg ha nehéz a lámpa, elég egy bukkanó és már le is fittyen a lámpa.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232556 üzenetére
Így van. A kínai alatt azt érti az ember, hogy olcsóbb az ismert nyugati/keleti márkáknál. Vannak már neves kínai gyártók, akik jó minőségűek, de nem olcsóbbak, mint a konkurencia. Telefonoknál jó példa a Xiaomi, vagy a Huawei az embargó előtt.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232611 üzenetére
Igen, tárcsánál kevésbé érezni. Nekem szerencsére nem hangos vizesen sem. Viszont az szeretem, hogy az első Ashima tárcsa zümmög, ha sokat fékezek és kicsit melegszik. Egyáltalán nem idegesítő módon. Hayes tárcsa hasonló módon "zenél".
Viszont hiába ér előbb oda az első fele a betétnek, ha vizes vagy párás a felni, akkor visítani fog, méghozzá a V-fék betétjének anyaga miatt (gumis műanyag, esetleg egy próba a KLS két komponensű betétje). Normális minőségű betétnél nem fontos ezt a trükköt alkalmazni, mert halk lesz. Én csak simán rászorítom a V-fék pofáit és úgy rögzítem a betétet, meg a bowdent. Semmi hangja nem szokott lenni, az alap fékezési surlódáson kívül. Szóval alap, hogy normális minőségű legyen a betét. Tárcsafék is tud visítani ha szar a tárcsa és a fékbetét párosa. Általában ott is a betét cseréje megoldja. Viszont mivel más anyagból van a betét, így nem visít vizesen sem. (Mondjuk a tárcsa sem alu ötvözet, mint a felni, hanem rozsdamentes acél.)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #232615 üzenetére
Nem minden telefonnál fordul elő, azaz nem mindegyik típusnál. Típuson belül is van szórás. Nekem ez a negyedik Xiaomi telefon (pontosabban Poco X3 Pro), de semmi baja nem volt egyiknek sem. Sokat lehet kalibrálni szerviz menüből, így nem megoldhatatlan a dolog. Ha mégis olyat kap az ember, ami hibás, akkor ott a garancia (vagy x napon belül teljes csere).
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232628 üzenetére
Nekem még G01s volt alapból a féktesthez, meg vagyok elégedve vele. De ha elkopik valószínűleg én is G05s-t veszek, vagy Ashima betétet.
Csokicsibesz: +1 a Canyonra.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz varsam #232711 üzenetére
Csapágyprést simán meg merném venni, mert egyszerű mechanikus szerkezet, nagyon rossz nem tud rajta lenni semmi sem. Nekem nincs rá szükségem, mert szerencsére menetes angol szabványos a középrész.
Viszont nyomatékkulcsot már nem biztos, hogy Kínából vennék.
Szerk.: Sokan acél menetes szárral és nagy alátéttel helyettesítik a prést. ;)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #232721 üzenetére
Én a héten az Aldiban futottam bele a sajátmárkás fotokromatikus szemüvegbe, leárazva 5ezres volt. Eddig ebben a borongós időben nem tudtam letesztelni. Ez is valami kínai OEM szemüveg ezredik változata lehet. Ahhoz képest megérik ezek, hogy a legtöbb bringás webshopban az XLC hasonló szemüvegje 20ezer Ft körül van.
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #232760 üzenetére
Nem értem miért akar egyáltalán outit? Pont ennek a városi biciklinek az ellentéte. Én valamilyen trekking vagy MTB-t néznék kicsit kevésbé agresszív geóval. Outi nem neki való.
Azokból is lehet kisebb súlyút építeni, ezért kár az outi. Főleg ha meg akarná erőszakolni a geometriáját.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #232820 üzenetére
Na én ezért szoktam le az Alis rendelésről. (Pedig rengeteg dolgot onnan vettem, asszony gőzölős hajvasalóját is). Régen 2 maximum 3 hét alatt megjött minden, áfa és vám még nem volt. Utána jött a Covid, szigorítások, EU cseszekedés. Ahhoz képset sajnos ma sincs sok EU-s raktár, mint ahogy sokan számítottak rá.
Persze érthető, hogy valami csak onnan elérhető, meg olcsóbb vackoknál nem ilyen vészes a dolog (például a nagy sláger TWS fülhallgatók). Régen én is nézegettem a vázakat Alin, mostmár nincs is fent a telefonon.
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #232825 üzenetére
Sajnos a drágulás is rátett egy lapáttal. Sokszor nem sokkal olcsóbbak a dolgok, mintha itthon venném és a garancia miatt is megéri az itthoni beszerzést.
Biciklis alkatrészt nem vettem sosem Kínából. Illetve egyszer biciklis végdugót a kormányba, de nem volt jó a méret. Az új KLS kormányba fel akartam szerelni, de kiderült, hogy gyenge szar. Ilyesmi volt: [link] ) Vannak bátrak ahogy látom ilyen Saiguan meg Sensah váltó csodákat be mernek vállalni. Szemüveg vagy lámpa az más, azt bátran vennék (pl. Rockbros, amit már itthon is árulnak).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #232828 üzenetére
Sajnos ismerős, azaz lakásban lakom, így nem tudok slaggal mosni. Mondjuk kádba még nem tettem. Marad a (virág)spriccelő + rongy.
Mondjuk én fordítva raknám be a tárcsafék oldaláról érdemes mosni, hogy ne mosd rá a hajtásról az olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #232850 üzenetére
Azért az túlzás, a jelenlegi gumimon sincs reflexcsík. Egy idő után amúgy is koszolódik, kopik. Van küllőprizma. Mármint nem az én biciklimen.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #232940 üzenetére
Nem nagyon megyek mostanában nagyon forgalmas úton, így nem gond. Full fekete a hátsó kerék, egyedül a küllőanyák krómozottak. Valamit teszek rá, mert kinyírnak a jardok. Szoktam nézegetni az ebike.hu-n a dolgokat, 'láthatóság' kategóriában is van sok cucc.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #232951 üzenetére
Én is ilyenre gondoltam. Szerintem ezt bármilyen bringás boltban lehet kapni. De egy kerékre maximum 4 darabot rakok, nem akarok karácsonyfát.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232970 üzenetére
Sajnos minél szegényebb egy ország, annál több a (roncs)biciklis. És pont azért, mert ennek a rétegnek nincs pénze autóra, motorra, sem fenntartani. A roncsuk is ilyen 20-30 éves acélvézas Cruiser, Csepel Budapest meg hasonló vackok. Inkább arra kéne felmérés, hogy az összes biciklisből mennyi az aki hobbi vagy nem hobbi sportra használja.
Itt is a városban 90 %-a a bicikliknek ilyen vastelepi hulladék. Egyedül a középiskola előtti tárolóban látok értékesebb, normális bicikliket itt a környékemen (gimnázium). Múltkor le kellett volna fotóznom, a Penny tárolóban 6 bicikliből 5 Koliken Cruiser volt.
chubby2o6: Jó lesz az. ;)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #233012 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy az alu merevebb, kicsit pattogósabb, de sokkal gyorsabban lehet haladni is vele. Nem hajlik, tekeredik a váz, sokkal bátrabban lehet hajtani. Acéllal nem volt kedvem úgy száguldani, mert teketedett, rossz úton tipikusan csilingelő hangokat adott az acél villa, ami idegesített. Persze kell hozzá egy legalább olajfürdős vagy patronos teló is, ami mozog is. Levegőssel még jobb. Mondjuk síkra elég lenne egy karbon villa is, de amikor építettem a biciklit sehol sem lehetett kapni, főleg MTB-hez valót (amibe belefér az 50+ mm külső), meg aminek a beépítési magasság legalább 470-480 mm. A telóé jelenleg 515 mm ez az optimális, de ennyi belefért volna.
Karbonnal az a helyzet, hogy nem mindegy mire tervezik. Merev vagy komfort van. Más az anyagsűrűség, szálirány stb. Amin ültem az bejött, de az is merevebb fajta volt.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #233097 üzenetére
Én szerintem fölösleges papíron számolgatni, mert a valóságban úgysem lehet miliméterre pontosan úgy beállítani. A másik, hogy alapból hibás a feltételezés, hogy egy túl kicsi, városi trekking (?) váz pozicióját akarja átültetni outira/gravelre, ami szöges ellentéte. Eleve majdnem egyenes háttal ül a Csepelen és túl magas kormánypizícióval. Ezért sem értettem, honnan jött az outi? Jóval "hasalósabb" műfaj, amit rögtön magasítani akar már most. Másik, hogyha hosszabb lesz a váz, rögtön alacsonyabbra kerül a kormánypozíció is, amire szükség is lesz, mert a Csepel túl rövid is, nem csak kicsi.
Szerintem el kell menni egy olyan boltba ahol többféle normális bicikli van és ráülni, kipróbálni. Inkább ott derüljön ki, hogy lehet hogy nem tudná megszokni az outit vagy gravelt, bár utóbbiból van comfort, ami kényelmesebb geójú.
Stucnit meg egy kicsit több használat után kell cserélni, nem rögtön. Lehet nem is lesz cserére szükség és jó lesz a gyári setup.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bogarfx #233112 üzenetére
Na ezt az adaptert kerüld! Nekem gyárilag ilyen adapterrel volt a Bontrager kerékszettem. A 6 csavaros tárcsafék hézagoló hitvány anyagból van és nem lehet egy idő után normálisan síkba rögzíteni a tárcsát. Emiatt elhúzza a rotort, nyolcas lesz benne és nem lehet beállítani a féket. Emiatt vettem új kerékszettet, a Bontrager a szekrény tetején pihen. Lehet csináltatok CNC-ssel vagy esztergályossal egy ilyen spacert, de acélból. Utána kifűzöm az agyakat és eladom (a kerekek egyben nem kellenek senkinek).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #233116 üzenetére
Jól tetted, hogy nem adapterezted. Ha nem biliacélból lenne, akkor jó lenne elméletben. A Crossmax meg egy jó szett, én is azt ajánlom a kérdezőnek.
andrisbandi: Azért sem jó az adapterezés a 6 csavaros rögzítésnél, mert elég ha nem tökéletesen 90 fokban van behajtva valamelyik csavar és már elcsavarja a tárcsát. A távtartó elég ha egy picit elcsúszik valamelyik irányba és már szar az egész. Egyedüli értelmes adapter az a CenterLock -> 6 csavaros.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #233261 üzenetére
+1 a Giyora. Meg vagyok elédegve vele. A műhelypumpályuk van két változatban, műanyag vagy fémhézas, amúgy megegyeznek. Nekem a műanyag van, így könnyű, ha szükség van rá akkor be lehet tenni egy nagyobb hátizsákba (sajnos szükség volt már így rá, asszony defektet kapott, így elmentem a munkahelyére foltozni, egyébként otthon használom).
Mindkét szelephez jó, és a fő előny hogy pontos a manométer rajta, nem csak dísz. Egy Kremer digitális keréknyomás-mérővel [link] ellenőriztem vissza, mindig pontos értékre tudtam felfújni vele. Ha olcsóbb valahol akkor BikeFun vagy BTwin néven is meg lehet venni, úgy 3-4 ezer Forinttal is olcsóbb.
Flatline: Miért ragaszkodsz a Shimanohoz? Vannak direkt kikönnyített tárcsák, a2z, Alligator, BTS, Ashima néven keresd. Mióta az alap tárcsájuk ára így elszállt én direkt más márkát vettem és semmivel sem rosszabb. Például van a2z jó áron, ami alubakos és kikönnyített. Melegedni is kevésbé hajlamos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Horgász topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Arena Breakout: Infinite
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs