Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz ZolkoW #232215 üzenetére

    Fordítva. Acélt könnyebb gyártani technikailag, csak könnyű és egyben erős acélcsövet nem lehet olcsón és nem is érné meg, mert kapnánk egy drága de szar valamit. Ha meg túlságosan ki van könnyítve, úgyanúgy el fog törni, mint a rosszul megtervezett alu. Ezért is marad meg az olcsó városi vázak kategóriájában. Ott nem számít ha nehéz (megvan a 18 + kilós Csepel Budapest és társai?), de valamivel komfortosabb. Ha nem vigyáz az ember akkor megeszi a rozsda a kritikus helyeken és azért törik el. Valamint olyan téren van még létjogosultsága, ahol a teherbírás fontos - cargo bike.

    Szóval igaz, hogy ez is egy vintage / hipszter valami. Ugyanúgy ahogy a régifajta alacsony átlépésű női váz és szoknyavédő sem halt ki teljesen.

    De alkatrész terén is ez van. Nagyon jó hogy tartós egy acél hajtómű és lánctányér, de szépen hízik is a bicikli súlya, mert baromi nehéz. Mérlegelés kérdése melyik a jobb kompromisszum. Váznál viszont a hajtási hatékonyság a lényeg, meg nem árt a merevség.

    Viszont egy konkrét példa. Tárcsaféknél baromira nem mindegy már a villa anyaga. Ha ott túl rugalmas az anyag, akkor sosem lesz jó a tárcdafék. Ilyenkor fordul elő, hogy beleér a tárcsa a betétbe kanyarodáskor vagy pontatlan lesz a váltás mert nyiklik-nyaklik a támvilla hátul. Ez régen nem volt gond a 6-7 sebességes hátsó váltóknál. Egy mai 10-11-12 sebességes váltó viszont sokkal kisebb tűréssel működik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák