-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #231397 üzenetére
Gyorsan kiderulne. Veszel egy vazat, elroppantod, megnezed a retegeket.
Volt ket torott kormanyom, egy kinai, amit egy angol shop adott el sajat markasnak, meg egy francia. Eg es fold volt a ketto kozotti kulonbseg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
Érdekelne másnak a véleménye is GP5000-el kapcsolatban. Itt is olvastam róla máshol is ajánlották, ki is próbáltam. A sebessége és tapadása tényleg más dimenzió az előzőekhez képest. De hogy 250 km után jött az első defekt, amit 400 km-ig követett 3 másik durr defekt. Azért az elég hitvány, ennyi pénzért jóval többet vártam. Hiába extrém gyors hogyha minden nap cserélgetem a belsőket! Az utolsó defektnél már így nézett ki a gumi, és ez nem az egyetlen komolyabb sérülés rajta.
Lehet, hogy hibás darabot fogtam ki, mert eközben a hátsó sérülés mentes. Váltottam gatorskinre, ezt a gp5000 sztorit most jegelem egy időre. Kíváncsi vagyok az menyit bír. Csak aszfalton meg macskakövön megyek vele mindig ugyanazon a szakaszon. Persze bicikli út nincs letakarítva, tele van faággal falevéllel néha apróra tört üvegszilánkkal. Képtelenség mindet kikerülni. De első próbára nálam használhatatlan kategóriába esett ez a gumi így.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #231404 üzenetére
Ezt valami jól kivágta. Ahogy elnézem a Conti outi gumikból csak a hardshell és a duraskin verziók kaptak valamiféle oldalfal védelmet, ami nekem fura, így nem csoda, ha az oldalát kivágja az üveg. GP5000-ből pont nincs hardshell, csak egy "Vectran Breaker" réteget kaptak, de kizárólag a futófelületen:
A Gator Hardshell pl. elvileg bírja az üveget is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
rétisün
veterán
te bringával jársz a dolgozóba, és nem viszel magaddal cuccokat az esetleges defekt szereléséhez?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Chiftain
aktív tag
válasz rétisün #231408 üzenetére
De van nálam pótbelső, 2db co2 patron.Láncot is tudok szerelni mert ahhoz is van nálam szerszám, ha elszakadna. Pótszem is van. Van imbuszom, mittudomén hány méretben. Ezek közül melyikkel tudtam volna ezt a kivágott külsőt megjavítani? Kíváncsi lennék...
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #231409 üzenetére
Amíg volt belső a gumimban, én erre a célra hordoztam magammal egy műanyag elszakíthatatlan 1 lejest, hogy vágás esetén tudjam a gumi és a belső közé tenni, így nem bújik ki a belső a résen . Ma már nincs szükségem rá, mert nekem is elegem lett és vágás ellen védett gumival nyomulok, tubeless rendszerrel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Chiftain #231409 üzenetére
ilyet érdemes lehet tartani: Emergency Tire Boots
vagy meg kell próbálkozni bármivel, ha van nálad bármilyen fóliaszerű anyag (csokipapír, energiazselé csomagolása, etc)
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #231410 üzenetére
Amíg volt belső a gumimban, én erre a célra hordoztam magammal egy műanyag elszakíthatatlan 1 lejest,
óriási, lehet van is itthon
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz jjeahh #231410 üzenetére
Tényleg mekkora ötlet. De megmondom őszintén eszembe nem jutott hogy aszfalton lehántja valami a gumi oldalát majd 1 centi hosszan. Az 1 lejes azért lehet jó mert műanyag nem? Mármint ha esetleg régiféle "szövetpapír" pénz nem biztos hogy ugyanolyan jó, vagy esetleg a régi zöld 200-as? Olyanom még van is.
Ringman: Gondolkodtam hogy esetleg széles celluxxal körbetekerem, olyan anyagot meg nem találtam amibe bíztam hogy megfogja az akár csak 3-4 barra fújt belsőt. De amit linkeltél bekerül a kosárba még ma!
[ Szerkesztve ]
-
-
zsolti72837
őstag
válasz szimpláncsak #231394 üzenetére
Olyankor már lehet, hogy nekem is. De őszi időben gondolom jó lehet egy ilyen.
#231395Hasaggymeg: Egy jó aláöltöző akkor mindenképpen javasolt. Lassan jönnek a hidegebb idők aztán kellene egy jó szett is hozzá.
ELADÓ KONTROLLER JOYSTICK VÉDŐ KUPAKOK!! Zsolt XBOX ONE GAMERTAG: TenthCentaur291 ツ 223 pozitív értékelése van és 0 negatív értékelése ELADÓ termékek http://hardverapro.hu/tag/zsolti72837
-
jjeahh
nagyúr
válasz Chiftain #231413 üzenetére
Igen, azért jó mert műanyag és eltéphetetlen, szal valszeg nem is sima műanyag, hanem valami trükkös extra masszív cucc. Lehet a papír is működik rövid távon, de én nem bíznék benne. Sajnos régebben a belépő kategóriás gumijaimat én is vágtam már ki üveggel, a tubeless tej sem fogta meg. Sőt, annak ellenére, hogy sokat tekerek sziklás terepen, azt kell mondanom, hogy a legtöbb defektet a terepezés végén, aszfaltra leérve szedtem össze . A szögek, drótok, üvegszilánkok gyilkosak.
szerk, +1 tipp: tekerj a mini pumpára egy kis Gorilla Tape szalagot, a szélesebb verziót, így mindíg nálad van, a pumpára tekerve nem foglal plusz helyet és néha jól jöhet, nem csak vágásos defektre. Szerintem 1-2 réteg belülről a gumira felragasztva simán bírná a strapát amíg hazaérsz.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Chiftain
aktív tag
válasz jjeahh #231416 üzenetére
Az aszfalt jobban ellen is tart a törmeléknek, így a gumi bánja, terepen ha nem nagyon sziklás akkor lehet belenyomódik a talajba. De ez csak elmélet. Aszfalton szerintem könnyebb észrevenni a törmeléket amire nem akarok rámenni. Ezért nem gondoltam hogy ott lesz kivágva a külső. Most azt mondom 5-10 km-re megpróbálok akármit, de afölött már inkább keresek más megoldást. Akár egy 1 lejes akár egy tire boots, amire legalább ránézésre elhiszem, hogy ki fogja bírni.
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #231405 üzenetére
Kanyarodás közben tudja így kivágni az üveg? Most lehet, hogy én vagyok szerencsés de a sima ultrasport III-al kb. 5500km után is defektmentes vagyok. Pedig a biciklis meg erdei aszfaltutakon itt is van törmelék rendesen. Haverom rose-jàn is ez a gumi van gyárilag, ő 10.000km alatt 1 defekten van túl.
Mostani kedvencem, hogy építettek egy új bicikliutat Miskolc - Sajókeresztúr között. Természetesen 3-4 hónap után elkezdett hosszában repedezni az aszfalt. A megoldás az lett, hogy kàtrànyt vagy mit öntöttek a rèsekbe, aztán apró kavicsokat szórtak rá. Persze a felesleget nem sepertèk le. Hát országútival, 7bar-ra fújt gumikkal nagyon jó rajta menni. Amikor szeptember végén arra mentünk ilyen coffee Ride tekerésre csak 2-en kaptak defektet rajta. Sajnos nem kérdeztem kinek milyen gumija volt.
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #231421 üzenetére
Nem kell kanyarodni, egyenesben is kivágja. A defekt amúgy elég vudu dolog, van, aki szinte sosem kap defektet belépő gumival sem, más meg tubelessel is. Sok minden számít, többek között:
- a szerencséd
- a gumi védelme, szövetsűrűsége
- hogy tubeless-e, vagy belsős
- hogy a tej mennyire hatékony
- a belső vastagsága, minősége
- hogy ha terepen is tekersz, milyen terepen és milyen intenzitással
- hogy mennyit tekersz
stb...
Nekem az első két évben gagyi gumikkal + vastag 250 grammos belsőkkel szinte soha nem volt defektem. Aztán váltottam extra light belsőkre és hirtelen állandóan defektjeim lettek. Ebből elegem lett, de nem akartam vastag belsőre visszaváltani, ezért léptem tubelessre. A szúrásos defektek megszűntek, de a vágásosak nem, ezért a következő lépés a vágás elleni védelem volt (Snakeskin, EXO), azóta nincs bajom.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Chiftain
aktív tag
válasz szimpláncsak #231422 üzenetére
Vagy mehetne 5km-ént, hogy sehonnan ne kelljen messzire tolni.
A Gravelemen Volt Schwalbe Marathon külső 35-ös 2 éven keresztül napi használatban télen nyáron csak városba 1 defektem nem volt. Aztán az elsőt havonta 2 havonta követte a következő.Ahogy a gyárban összerakták az tuti volt, mihelyt meg lett bontva sose lett már teljesen jó. A Fixie-men volt gyárilag Kenda Kwest 193 28-as szélességben. Az első 2 évben az is mindent bírt, nem bírtam felütni se. Viszont alig gurul jobban mint 1 kocka. A környékemen sokszor van 20kmh feletti szél is, a kondával mentem ilyen 19-20kmh-t szembeszélbe a gp 5000-el pedig 26-27 is ment csak hogy érzékeltessem. -
Maximum1
őstag
jjeahh: kutyákra alternatíva
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
tknof1871
őstag
Üdv!
Rossz ágylepedőt vagy rossz polot teszek a fejemre a verejtéket felszívni. Befedi az egész fejem és lehúzom a homlokomra, hogy ne menjen a szemembe a verejték, ne csöpögjön a korrekciós szemüveg lencséjére. Eddig ezt ismerem, mást nem használtam.
Vannak jobb anyagok, amik jobb nedvszívók?
Van skullcap kerékpárosoknak. Ez a kialakítás jobb? Jobb viselni, mint rongyot, kendőt, bandana-t feltenni és hátul csomóra kötni? Azt hiszem az űrhajósok is, a vadászpilóták is használnak skullcap-ot. Nekik tényleg nem lenne egyszerű a verejtéket kimosni a szemükből.
A mellkasom és a kezeim fáznak és a rongy a fejemen vizes mikor leveszem. Mindig a maximumot, így tekerek bárhova megyek.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Ringman
nagyúr
jjeahh, ez elég progresszív geo? [link]
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #231429 üzenetére
A direkt bringásoknak tervezett gúnyákat érdemes kipróbálni.
Ezek műanyagból készültek, testresimulók.
Leszívják a nedvességet a bőrről, és gyorsan továbbítják, nem tartják magukban.Gazdaságosként a decathlon-osak elmennek.
A leírásukban benne van milyen hőmérsékletre és intenzitásra valók.
Pl kinézel egy terméket, ha kérdésed van még az itteni keresővel tudsz kutakodni több infóért, esetleg rákérdezel... hátha hord valaki hasonlót.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Maximum1
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #231428 üzenetére
Pókember, csak inge ujjából nem hálót hanem petárdát lő.
Maximum1... ez olyan későn pukkan, hogy pont a váratlanul meglepett és ijedtében közelről rád rontó medve ellen hatástalan.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #231435 üzenetére
Why Did Old Soviet City Bikes Have Longer Frames in General
1175 mm-es wheelbase
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
-
addikt
Láncot mosás után hogyan érdemes tárolni, ha nem akarom összeolajozni, de petróleumom sincs itthon?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
SpaceKombajn
tag
-
Ringman
nagyúr
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Dark Archon #231438 üzenetére
Elmosom a láncot benzinben, aztán átfújom féktisztítóval és hónapokig áll a szekrényben, várja a sorát hogy visszakerüljön.
Semmi baja nem volt eddig, egy rozsdafolt sem -
senior tag
Ma teszteltem a sárga dekás felsőt [link] egy hosszú dekás sí aláöltöző volt alattam.
17 kili Asszonyt kísérő tempó a montin...
A mellkasán tök jól fogja a szelet, és belül picit bolyhos, tulajdonképpen meleg is volt, az ujján azon átfúj a szél, ott más az anyaga, azért is vettem alá hosszú aláöltözőt, pár helyen más sok/meleg volt, de kis cipzárral megoldottam...Végre felvehettem a decás világbajnoki sapit is a bukó alá...
és az elmaradhatatlan lábas kép...
hogy kompenzáljam az előzőt................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #231444 üzenetére
Láb, kormány, táj. Vicces, hogy én mindíg ösztönszerűen lőttem ezeket, nem direkt. Ki kell találjak valami újat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Chiftain #231445 üzenetére
Vittoria Corsa N.EXT
Lehet ez jobban bírná a kiképzést?【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #231447 üzenetére
Jó sok réteg, de ahogy elnézem ez is csak a futófelületen kapott vágás elleni védelmet, úgy tűnik outi gumiknál ez bevett szokás, mtb gumiknál meg csak az oldalfalon . Egyedül a Schwalbe gumik tudják a peremtől peremig védelmet, de azokból is csak az Evolution Line és a Super Ground gumik. Nem tom a gravel gumik játszanak-e, ott azért jó sok Super Ground van. Kb. így néz ki a dolog, a Snake Skin a vágás elleni védelem, szerintem zseniális és mindenkinek másolnia kéne:
A képen egy mtb gumi van, de a gravel gumik között is gyakori a fullos Snake Skin.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Chiftain
aktív tag
válasz andrisbandi #231447 üzenetére
Igazából nem tudom, a rollingresistance.com szerint 0,2mm-el vastagabb középen a vittoria. A defektállóságra pedig 52 pontot kap 49 helyett. Ebből arra számítok hogy kb ugyanennyire lett volna kivágva a vittoria is. Ráadásul a kép alapján az oldalfala ennek is teljesen védtelen.