-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz andrisbandi #230939 üzenetére
Hogy nemrég sort, láncot meg lánckereket cseréltem, hiába a Smoove, hangosabb az egész. Utánkenni is olyan fura, simán lepereg, pedig előtte megtörlöm rendesen a láncot. Vagy még mindig túltolom...
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #230946 üzenetére
Én befogtam egy uzsidobozt itthon. Pont most takarítom a bringáról a hosszúhetényi port múlt hétről. [kép]
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #230949 üzenetére
Feldobod apróra a kerék szettet és el tudod majd adni.
Lánc tisztítás: Van spéci lánctisztító spray, azzal a nagyja retket ki lehet fújni, utána esetleg féktisztító vagy isopropyl. Konyhai zsíroldót én sem ajánlom. Ismerősöm azzal marta szét az inox tűzhelyét.
Féktárcsa tisztításához meg szerintem jó az autós boltban vagy benzinkúton kapható féktisztító spray. Érdekes módon ugyanezek a sprayk (ezekkel óvatosan, mert valamelyik árthat a festésnek) ha kerékpáros már 2x 3x annyiba kerülnek. Pedig ugyanaz az összetétel. De a legjobb az isopropyl, de azt kevesebb helyen árulnak.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #230951 üzenetére
Erdekes jelenség brigéciolt próbáltad hosszabban? ( én azt használom abban áztatom rázogatom, mióta megvan a lánc nem vettem észre hogy károsítaná) nemrég nekem kenés után 400 km elteltével sem adta magát a lánc h kenni kell. (Persze azért kentem)
A pro toolnak van ez a kék színű lánctisztító folyadéka ami növényi alapú , nagyon jó (sajnos draga) a nagy brigéciolos első tisztítás után a nagy tisztításokat én csak azzal tisztogattam, patyolatra mosta lántisztítótba töltve. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #230949 üzenetére
Hűha, ha ez ugyanolyan mint a korábbi DB77 akkor mihamarabb adj túl rajta amíg még szép csicsás mert nejemét egy szűk év után garisan cserélték, de sok köszönet nem volt a másodikban sem. Első beázott az esőben, majd reteszelése is bexart, második már újan félre-félrereteszelt, össze-vissza kerregett, be-beakadt, egy szóval hihetetlenül silány minőségűek azbagyak benne... a többibel, felni, küllők nem volt baj.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230955 üzenetére
Azért nem érzed, mert az uniós hülyeség miatt jóval szarabb minőségű, így nem ér semmit. Régen a festék lemarására használta mindenki, de szart se ér már. Marad a homokfúvás helyette. Van helyette zselés állagú festéklemaró, az jó cucc, csak fémre jobb a szemcseszórás.
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #230951 üzenetére
Monti, XT, 2x11
CN-HG701-11 Ezzel a lánccal volt a legcsendesebb nálam.
HOLMENKOL PERFORMANCE LUBE olajjal.....
Még csak 3-4 csöpizés volt Smoove waxból. Nálam is le akarja dobni magát első ránézésre, de vissza felé tekeréssel szépen fennmarad. Le szinte semmi nem csöpög, keveset adok neki, csak a csapokra egy két csöpp.
Hangra, váltásteljesítményre, meg úgy általában én nagyon elégedett vagyok.
Újszerű Shimi 1x12, és Sram Nx 1x11. -
addikt
válasz fulton #230955 üzenetére
10 percet hagytam brigéciolban, tovább nem merem. Rázogatás, sika-mika, öblítés, majd amennyire lehet, szárazra törlöm.
andrisbandi: én már nem olajozok. Na mindegy, meglátom, hogy így meddig bírja a lánc, ami most egy Connex 10SG. Van még egy KMC X10SL, de az is hangosabb. Ezt a kettőt gondoltam cserélgetni, bár a KMC patentszeme igen gyatra.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #230959 üzenetére
Szerintem hagyhatod nyugodtan, annyira gyenge minőségű már a brigéciol, hogy nem fogja marni. A festéket nem képes már leszedni, látszik mennyit ér.
-
stickermajom
addikt
válasz Dark Archon #230959 üzenetére
Brigéciol utáni mosást ha befejeztem én be szoktam áztatni petróleumba, mert az nem keveredik a vízzel. Utána szárazra törlöm és hagyom a napon hogy elpárologjon róla.
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #230959 üzenetére
P. szemet tudsz cserélni, lehet azon is egy Connex. Ha kapsz színeset, az hasznos tud lenni, nem kell keresgélni tekeréssel karbantartáskor.
-
woodworm
veterán
válasz Fall-N #230960 üzenetére
A brigéciol soha nem marta a festéket (legalábbis a korabelit), az a kromofág volt. A 80-90-es években brigéciollal mostuk a traktort, a festék bizony maradt a helyén. Az eloxálást viszont most is lerendezi, tehát a bicón kenve a láncra annyi lehet a hátsó agy és felni feketéjének.
-
Kiskopika
senior tag
válasz Hasaggymeg #230956 üzenetére
Koszi ezt jo tudni. Hihetelen hogy szart adnak el olyan naiv vagyok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #230966 üzenetére
Nem te vagy naiv, ilyen a piac. Kinézel egy valamirevaló kerékszettel szerelt vasat és nem 2-400 euróval, vagyis a szett árával, hanem 6-700-al lesz drágább.😒
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Kiskopika #230966 üzenetére
kerekeken meg a külsőkön spórolnak, illetve sokszor a nyeregcső, stucni, kormány is a legolcsóbb kategória, esetedben legalább a nyeregcső karbon.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Kiskopika
senior tag
válasz Hasaggymeg #230967 üzenetére
Ugyan itt ajanlatokat varok, valamire valo kerekszettre tipus, linkkel jeligere
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #230967 üzenetére
így van, a cube 1milliós gravel modelljén egy kétkilós (!) kerékszett van
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #230972 üzenetére
ha dt minden, akkor minek fűzni? német oldalakon ki lehet fogni jó leértékeléseket.
nem hinném hogy munkadíjjal együtt egy er1400-as vagy er1600-as olcsóbb lenne. (persze lehet tévedek)Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Vasinger!
nagyúr
Sziasztok!
Hol szoktatok bringás ruhát venni Hervisen/Dechathlonon kívül Budapesten?
[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz fulton #230848 üzenetére
Voltam egy 46 km-re. Most a NW Revolution aláöltözőt és rá a NW Fahrenheit mezt vettem fel. 15 fok - 16 fok volt(erdős részeken lakotton kívül picit hűvösebb), kinti hőmérőm alapján, kíváncsi voltam mennyire fogom * izzadni magam(mik a felső határai a kombónak). Garmin gondolom a napsütés éri ezért, picit melegebbet ad olykor. Tegnap előttihez képest(akkor Dekás training aláöltöző), komfortosabb volt olyan szempontból hogy a szél egyáltalán nem fujt át, szél mellény hiányát nem éreztem, míg a dekás véknyabb aláöltözőnél azért éreztem a szelet, de fázni nem fáztam épp. Ez a mostani felöltözés picit talán "sok" is volt. Út alatt nem éreztem viszketést vagy bármi zavaró dolgot a viseleten, de izzadt a karom az aláöltöző alatt. (ha alá nyultam éreztem). Jobban szellőzött mint a dekás RC100 hosszú mezzel, mikor hordtam akkor is ilyesmi idő volt, talán 16-17 fok, ott le kellett vennem a mezt, mert egyszerűen már tocsogtam alatta, és viszkettem minden bajom volt. (NW mez sokkal jobban szellőzik, ez így most jobb viselet volt egyszer sem irritált a ruha). Szerintem magában a mez egy hálós ujjatlan alával is jó lett volna , de ezt majd próbálni fogom, úgy döntöttem nem vacakolok, megveszem a NW átmeneti aláöltözőt, és veszek egy nyári hálós ujjatlan aláöltözőt is és kész.
Miután hazajöttem, az egész aláöltöző egyenletesen volt nedves, amolyan mint mikor kirakod szárazni de még nem száradt meg teljesen és érzed hogy nyirkos. A testem száraz volt, még a hátam is, tusolni sem kellett. Mez száraz. Nadrág száraz. Fejem azért be volt izzadva a sapka alatt.gyorsultam srácok ruha nem ruha akkor is. nekem korábban ez a kör visszakerestem, akkor még rövidgatyó lobogósabb rövid mez, 22,7 km/h volt az átlagsebem.
most ilyen lett a kör [link] 26,6 km/h átlagszépen fokozatosan melegedtem bele, alacsony pulzussal indult (ez tetszik, nem úgy van hogy rögtön 130-140 re ugrik mint régebben, pedig még mentem is rendesen..lehet a jobb kondi fene tudja). elégedett vagyok a tempóval, nem olyan rossz ez egy átalakított "csepel" trekingel 50km-en némi szintekkel./magamhoz mérten írom persze /
nagyon jól esett a tekerés. a jobb oldali fenékcsontom nagyon fáj most, csak kipróbálom a betétes alsót mostmár, rászánom magam arra is. max le lesz rakva oldalra ha nem jön majd be.megj: kiváncsi leszek milyen lesz majd ilyen időben csak egy ujjatlan hálós alával a mez, mert ott biztos közvetlenebb lesz a visszacsatolás a környezetből, szél stb..de jobban is fog szellőzni, hogy milyen erőnlétet fog indukálni menet közben, mert szerintem ez is számít. Ez a mostani kombó zártabb volt, szelet nem is éreztem benne sehol. Pedig volt rendesen.
el kéne tolni a lánc vonalat..a 36/12 és 36/11 nagyon bejön, de a 11 el már érezhetően keresztben van a lánc hangra is. azt nem értem, ha a 48/16 ugyan annyi pedál fordulat kell mint a 36/11 hez ugyan olyan sebességnél, akkor miért van hogy mégis kénelmesebbnek érzem?
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
Nem minden hibrid pedál dögnehéz. Nekem Shimano PD-A530 volt a kedvenc, amíg lehetett kapni, most PD-EH500 került fel az újabb bringákra.
A betét is nehezíti a pedált, nem sokkal vagy előrébb egy könnyebb hibrid pedálhoz képest, ráadásul jobban elrontja a súlyelosztást, platform cipővel inkább szívás, mint az erre a célra kialakított pedálok.
A Shimano egyoldalas pedáljait általában úgy képezik ki, hogy nyugalmi helyzetben a stoplis rész kerül 'hátrafelé', a platform előre, így ha a pedálra rálépve előretolod a lábad, akkor az SPD fele lesz a talpadnál, és ha jól csinálod, egyből be is akad. A platform oldalát megtalálni némileg trükkösebb, de begyakorolható. -
Kiskopika
senior tag
Nah meg volt az első teszt karika, ez valami álom volt. Bennem volt azért a para a vékony gumi meg a koskormány miatt de uhhh nagyon jó volt. Bármi megerőltetés nélkül 30+ kmh, az úthibák se voltak olyan vészesek. Egyedül a kormány fogás váltás volt para. Meg volt valami zörgés a vázból de most nem érdekelt.
A szokásos utam le volt zárva tereléssel föld/murva/és sülyedős kavicsra nah ott kicsatolva és egy szakaszon inkább tolva de uhhh nagyon jó volt. Azt mondhatta volna valaki, hogy az outin bele akad az ember laba a kerékbe ha áll kicsit beparáztam hogy rossz a méret
Ja és ha ez szar kerék milyen a jó? Szinte csak úgy siklott teljesen el vagyok ájulva
link -
Ringman
nagyúr
válasz Kiskopika #230980 üzenetére
a mostani kínálatból fájdalomtűréstől függően a dt swiss er1600 v er1400-zal nem fogsz mellé szerintem. (persze van ami ugyanannyiért könnyebb lesz)
a fotón a trail pedál kicsit furcsán mutat, persze kinek mi jön be
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-=RelakS=-
veterán
Vénember asszonnyal unokával a felfestett bringasávon sétálgat.
Én: A bringaút közepén?
Ő: menjek a járdán.
GeniusItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
Ha már spd, egy ideje rájöttem, hogy lehet 15-20%-os emelkedőn felülni és becsatolni, nekem ugy-e ez volt az egyetlen gondom sokáig az spd-vel. Asszem Zolkow írta anno, hogy talán ha lenne egy extra könnyű fokozat, könnyebben menne a dolog, de pár hónapja rájöttem, hogy pont ellenkezőleg . Ha könnyű fokozaton vagyok és valamiért meg kell állnom durva emelkedőn (előttem egy lassabb bringás idétlenkedik, kipörög a hátsó kerék stb), 2-3 fokozattal nehezebbre kell váltani, így nagyobb sebességgel indulok meg és a lendület miatt több időm van becsatolni. Persze ehhez normális váltó kell, ami bírja a könnyű fokozatra visszaváltást terhelés alatt... már annak, aki gyenge és vissza kell váltson könnyűre . Az sem árt, ha az ösvényen van hely picit oldalról indulni.
Tegnap amúgy majd megdöglöttem, azért az egy hónap kihagyást és a +5 kilót megérzem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #230865 üzenetére
Vagy 15 éve használok SPD-t. Városon belül is, forgalomban. (na jó, nem mindig, ha nincs kedvem váltócipőt vinni, akkor marad a platform oldal) Még élek És ha voltak is necces helyzetek, sose a pedál miatt volt, a pedál pedig nem akadályozott meg a necces helyzetek kivédésében. Miután az SPD-hez hozzászoksz, úgy fogod érezni, hogy a platform nem elég biztonságos, mert könnyen lecsúszik a lábad a pedálról. Forgalomban pedig amúgy nagy előny, ha a lábadat csak felemeled, és máris indulásra kész vagy, mert jön vele a pedál is
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #230985 üzenetére
Egyébként én is maradok a taposó pedálnál mert városban inkább hátrány lenne nekem a sok ki- és becsatolás miatt.
az 56-os stoplival az spd előny, ahogy #230987 Friczy írja, indulásnál tudod a pedált húzni a pirosnál.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
parandroid
félisten
válasz szimpláncsak #230991 üzenetére
Én is így veszem fel télen. Mellkaspánttal olyan mindegy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #230985 üzenetére
Nem kell olyan sokszor kicsatolni városban sem. A rendszeres útvonalaimon talán 2-3 olyan lámpa van, ahol ki kell csatolnom. Be lehet "lőni" a lámpákat, hogy ne kelljen állóra fékezni a bringát, bringautas lámpánál meg egyszerűen megfogom az oszlopot, mindkét lábam a pedálon marad. De akkor sincs baj, ha az egyiket ki kell csatolni; eleinte ugyan keresgélni kell a pozíciót, de ha megszoktad, egy pillanat alatt vissza tudsz csatolni.
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #230992 üzenetére
Poénból írtam, mert pont a héten ment erről a vita
chubby2o6
Azért ez attól is függ, hogy melyik városról beszélünk
Én itt Miskolcon sokszor inkább hosszabb úton megyek, csak kevesebb legyen a lámpa. Budapesten biztos nehezebben kivitelezhető.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #230990 üzenetére
Amíg jó erőnlétben voltam, 4-5 kilót eléggé megéreztem, 9-et már durván, az már borzalmas volt. Valszeg nem mindegy, hogy az a 9 kiló a testsúlyomnak hány százaléka volt és én most "meghízva" vagyok 58kg, szal... . De persze, az az egy hónap kihagyás is nagyon betett . Mondjuk annyira nem is arról van szó, hogy megérzem, hanem inkább az tűnik fel, hogy a haverokkal, akik korábban nem bírták velem a tempót, most megdöglök és a strava szegmenseken a PR-jeimtől, KOM-jaimtól messze vagyok.
#230993 chubby2o6: városban rohangálós bringán szerintem nem a kicsatolás a probléma, hanem az, hogy a pedált nem lehet utcai cipővel használni. Persze erre vannak a hibrid pedálok... minden városi platformos bringás a gyakori kicsatolástól tart, szerintem fölöslegesen, mert ha megszokja az ember, semmivel nem macerább, mint a platformról lelépni. Xc, trekking, gravel, fitness stb bringán az spd egyedüli hátránya úgy gondolom a plusz költség, mivel meg kell venni egy cipőt hozzá. De nézhetjük úgy is, hogy egy legendásan strapabíró Shimano spd pedál élete alatt platformpedálból el lehet használni 5-6 darabot is, szal annak az árát akkor már lehet cipőre költeni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Kiskopika #230980 üzenetére
Nem a váltóbowden zörög benne? Említették többen is, hogy a rejtett bowdenezés gyakori velejárója. Vettem ilyet [link] , csak még váz nincs, amibe belehúzzam .
#230994szimpláncsak Én Budapestről beszélek, de igazából a lámpák megközelítése meg a megállás itt is csak olyan, mint máshol.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #230995 üzenetére
mondjuk pár száz métert még az m520-on is le lehet tekerni sima cipőben, ha nagyon szükséges
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #230995 üzenetére
Hát nem tudom, amikor platformot használtam, akkor is volt külön cipőm a bringázáshoz. Nem is tudnám elképzelni, hogy sima utcai cipőben tekerjek. Azért a platformpedál tüskéi nem igazán barátai a cipőtalpnak, nem árt valami - ha nem is dedikált bringás, de - vastagabb talpú cipő. Én is olyan spd cipőt vettem, ami inkább hasonlít egy sportcipőhöz, mint egy bringáscipőhöz, és ha nem is egy kimondott túracipő, de simán lehet sétálni is benne.
Szóval, ha már úgyis kell külön cipőt venni, akár spd is lehet, ( bár én is sokáig azt mondtam, hogy olyanom nekem soha nem lesz ). -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest