-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #230300 üzenetére
Reaction Hybrid 750 EXC, gyalázat amit tett vele.
-
arcitec
addikt
válasz Maximum1 #230301 üzenetére
Az attól függ és a szánhúzó kutyák? Ezt a kutyát sem hajtotta ott senki. A kutyák örömmel tesznek dolgokat, önszántukból az embert segítve direkte. Persze ha ez kényszerítés és maga a kutya nem akarná, akkor nyilván valóan kínzás. De itt nem úgy tűnik.
Na meg az a felvétel nem kicsit van felgyorsítva.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #230301 üzenetére
Nem mondom, hogy értem ezt a villany XC vonalat mert egyáltalán nem, de igazad van, ezt látszólag tovább is lehet rontani, sőt. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz fulton #230287 üzenetére
Ma nézegettem, tesztelgettem mi lehet a ropogó hang (valóban a lánc lenne?) kiváltó oka . Megfordítottam a láncot is ugyan úgy ropogott. Próbáltam álló helyzetben erőltetni a láncot, nagy nehezen sikerült kifülelni hogy hátulról jön. ha ráfogtam egyik kézzel a hátsó vázra (keréknél) másikkal erőltettem a láncot, éreztem a vázban hogy közvetít valamit - na itt volt először hogy azt mondtam ez nem a lánc lesz. De mi a gyorszárat már karbonzsiroztam legutóbb az nem, csak simán ülve se nyekereg....ekkor villant be hogy talán ez a két kis fül lehetett a bűnös amihez azóta nem nyúltam mióta összeraktam a biciklit.
[kép] [kép]
A váz csavarodik ha terhelve van. Ez pedig elég volt neki. Kis mocsok, ha befogtam a féket és csak rugóztam a nyergen semmi hangot nem adott, ha a szabadon tekertem akkor se csak is tekerés alatt terhelve.
Hátul teljesen szetszedtem mindent és a két kis váltófület mindkét oldalt zsiroztam/karbonzsiroztam.Tesztelve, megszünt a ropogó hang
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #230298 üzenetére
Ha már nájngeg.
[link]Jól megijedtem
azt hittem meghalós...Vajon ezek között van ép csontozatú? Gondolom a nagy zakók velejárói a tanulási folyamatnak.
A nagy jutúbereknek van pár videója, ahol ugrálóvár szerű védővel gyakorolják az ilyen öngyi küldetéseket.
Én a gyerekeknek való pályákon is csak óvatosan duhajkodom【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #230306 üzenetére
Karbon zsírt minek oda ahol nincs is karbon?
andrisbandi...csakúgy mint a motocross, rodeo stb.profi művelői, ezek is kivétel nélkül tele vannak orvosi fémmel mindenhol.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz arcitec #230304 üzenetére
Az rendben van, hogy kell neki csomagtartó meg kitámasztó, egy alapvetően városi közlekedős bringára nyilván nem árt. A kérdés az, hogy trekking felhasználásra miért sportbringát vesz valaki.
Egy sportkocsival sem kell feltétlenül a Nürnburgringre járni, de azért tetőcsomagtartót meg vonóhorgot sem teszünk rá. -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #230308 üzenetére
Csak zsirt nem merek oda kenni ahol a kulcs hogy lehetőleg ne segítse elő az elmozdulását az alkatrésznek.
A karbonzsir nem más mint zsir es valami kristályos szemcse(amit használok).
1. Itt is működik a kevesebb nyomatékkal meghúzni is elég elv, 2. zsirként is funkcionál - a tekintetben ha némi elmozdulás is lenne két egymásnak feszülő fém alkatrészben (esetemben pl) nem lesz nyekergő hang. Működik ez a lényeg , lényegében kenni kell a váz ezen reszeit nekem mert hasonlóan viselkedik mint a nyeregcső egy idő után...)[ Szerkesztve ]
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #230268 üzenetére
Nincs mit.
Igen, ugyanolyan!Stravan láttam voltál Zánka és környékén.
Ha majd még jársz erre, mehetnénk terepezni.Én a környékről származom (Mindszentkálla), de eddig aszfaltbetyár voltam, most vettem nemrég egy montit, most fedezem fel milyen csoda utak vannak erre.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #230310 üzenetére
Cserélném ha látnék ár/váz (csak new) tekintetben tetszőt. Addig tökéletes ez is. Van előnye is, nagyon szépen tompít. Olyan mint a mazda3 futómüve. Kis feszes de ugyan akkor tompítós kis kaszni. A vázt meg kiismerem lassan a rigolyáit és megtanulom kezelni.
A felesleget majd természetesen letörlöm az alkatreszről, csak siettem már.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #230311 üzenetére
Nekem alunál eszembe nem jutott volna ezt a (nálam üvegport tartalmazó) dörzspasztát használni, múltkor véletlenül becsúszott a tisztított és újrakent nyeregcsövem és lecseszte róla a fekete festéket ez a xar. Közel sem viszem semmihez csakis a nyeregcsőhöz, külön dedikált ronggyal törlöm, tisztítom.
jojjer94... a helyzet az, hogy arra leginkább kirándulni járok nejemmel és vele nem sok terepezés szokott lenni. . Együtt hárman meg azért nem megyünk mert mi Zasszonnyal nem szeretünk várni másokra a mászásoknál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #230314 üzenetére
Nyeregcsőre sose használom. Ott sima zsirt. (Kivéve a nyereg felfogatásnál h ne csuszkáljon hátrafele nekem).
De itt, a hátsó keréknél karbonzsirt használok a leírt ok miatt.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #230299 üzenetére
“azt se értem miért rakja bele a strava lévén a felvonókban mindig leállítom a mérést és a tevékenységnél nem is számolja”
Én azt nem értem a Garmin miért számol egyáltalán vele.. A sífelvonókat ismeri, a tempóból és az útvonalból tudnia kéne. Jó lenne valami dedikált Downhill tevékenység.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz stickermajom #230317 üzenetére
Valószínűleg a barométer kavar bele.
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #230314 üzenetére
Tiszta sor.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #230314 üzenetére
Én sem használnám soha, csak ha karbont karbonnal raknék össze. Vannak jó szerelő zsírok, amik direkt alkatrész összerakáshoz valók, nem kifejezetten csapágyba például. Ilyet használok én is itthon.
-
fulton
addikt
A gyorszár megvan húzva kellően, nehéz így látatlanba elképzelni "mit miért is kell kenni nekem hátul". Egyedi megoldással pihen a hátsó kerék tengelye a vázban. (ellenkező esetben nem lehetne biztonsággal használni egy gyorszáras kereket ebben a vázban). Úgy gondolom a gyorszáras megoldás akkor jó(akkor használnám), ha a tengely mindkét oldalt teljesen felfekszik a villapapucsba/ vagy átütőtengelyes a váz. Esetemben nem így volt , mivel a váz nem erre lett kitalálva. Bal oldalt lógott a papucsban, mivel jobb oldalt a hátsó váltó felfogatásához tartófület kellett feltennem, ezzel a tengely előremászott a papucsban, ezért hogy a másik oldalt ne lógjon a levegőben az egész terhelést a gyorszárra téve, ezért oda eszkábáltam egy fordított fület így ott is tartja a tengelyt. Ennek csavarjait sem lehet végtelenségig húzni, könnyen el lehet csapni az anyában a menetet. Így lehet hogy nagyobb erőbehtáskor minimálisan de meg meg moccan(hat) a felfogatott fül , (mint mikor a nyeregcső meg meg nyekkenhet, csak ugye ha kenjük (sima zsirral) nem fog hangot adni), ezáltal adva azt a hangot. Valószínüleg vagy az egyik vagy mindkettő fül lehetett a ludas. Így hogy biztosra menjek minden egymásra felfekvő felületet kentem és úgy építettem vissza a hátsó részt, megoldotta a problémát. Nincs hang. Korábban meg a tengelyen felcserélt hézagoló és kontra anya miatt volt....
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz fulton #230322 üzenetére
Tekeredik a váz. Ugyanilyen vázam van, csak korábbi festés, 2x tört el a támvillánál a papucs. Egyszer eltörtem vele a gyz. tengelyt is. Vastag menetes tengellyel úgy ahogy bírja a terhelést, de emelkedőn nem szabad ráküldenina wattokat. Ez ilyen, attól, hogy nem nyikorog, még mozog.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #230324 üzenetére
Ráküldted a tehén wattokat?! 🤭... kímélni kell az iJen kincset kérem szépen!
fulton... itt tulajdonképp semmi sem változott, vagyis továbbra is minden út Rómá... vagyis a vázcsere szükségessége felé vezet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #230328 üzenetére
Én kíváncsian várom azt a vázcserért, remélem valami karbon országútira kerül a mostani szett.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #230328 üzenetére
Bezzeg én már rég megléptem volna, ha nem lenne minden része elavult szabvány a jelenleginek. Pedig marhajó megbízható 7005-ös alu a vázam, semmi gondom nincs vele, csak a beletett kilóméterek miatt kéne lassan cserélni, de gyorszáras, 1 1/8 nyakas, erről az alkatrészeket már adapterezni sem lehetne egy boost tapered vázra. Csak új gép jöhet szóba, ezért halasztgatom még egy ideig, mert ha alkatrészekben is előre szeretnék lépni, drága
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
stickermajom
addikt
Tegnap délután Hosszúhetényben voltam, jó volt látni hogy tele a hegy bringással a Mecsek Endurora való felkészülés jegyében. Pályák még mindig nagyon jók (kedvenc: [link] ), de meglepett mekkora por van. Pest környékén sokkal több eső esett mostanában, vagy itt a Zengő szokás szerint elnyomta.
Kihajtottam magam, ezért nem is aludtam valami jól, de egy-két kör erejéig szeretnék ma is visszamenni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #230330 üzenetére
Az a váz, mint amúgy az alu vázak zöme, jó is lenne neked nyugdíjas korodig, főleg a te súlyoddal az örök élet +1nap...vagyis nem az miatt kell/fogod cserélni majd, hanem mert egyszer csak találkozik a vágyakozás a lehetőséggel. Ami az újat illeti, hacsak nem egy valaki által korábban szépen összepakolt, vagy újan valamikor méregdrága felső kategóriás használtat vásárolsz, emberi áron nem fogsz tudni olyan újat venni mellyel aztán ne kelljen "alkatrészekben előre lépni". Felső kategóriás taperedboosttruaxle alu, vagy karbon, legalább mondjuk 1/12 hajtásváltásfék Deore+Mavic/Reba 11kg körül már közelít a 2000-2500 euróhoz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #230332 üzenetére
Igen, sajnos ez van, csak attól tartok, hogy a váz valahol megadja magát. Meg az is probléma, hogy sajnálok nagyobb összegeket költeni már rá és nem tudom meddig bírja még a váltó, fék, sőt, a teleszkóp, mert ugy-e ehhez a Reconhoz a gyártó által ajánlt service kitek sem jók, már két különböző szettel szívtam meg, mert nem talált bele . A kerékben is sok kilóméter van már, szvsz bármikor kifinghat a kazetta vagy a felni és nem vagyok hajlandó ebbe új kereket venni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #230333 üzenetére
Használd a mostanit, amíg nincs komolyabb baja, közben vedd meg apránként az újat. Ha veszel egy "kész" bringát, aztán idővel lecserélgetsz rajta ezt-azt, kb. ugyanott leszel árban. Egy épített bringa talán kicsit drágább, viszont kompromisszummentes, ill. te döntöd el, hogy hol kötsz kompromisszumot ( pl. "jó lenne a full xt szett, de annyit nem adok érte, fékből elég lesz az slx, hajtásból deore, a váltás viszont xt lesz", stb.)
-
zodo
nagyúr
Budapesten van olyan bolt ahol fizikai készleten van kesztyű, kamásli (téli, szél/vízálló) és sárvédő?
Neten nem akarok előbbi kettőből "vakon" vásárolni. -
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #230330 üzenetére
Radon hardtail
Te is szoktad ajánlani az ezervalahányeurós Radonokat.
Olyat tényleg megérheti szerezni.Ha megtartod; fékkel és esetleg kerékkel fejleszthető lesz emberi áron.
Gondolom eladni meg sokkal könnyebb a drága karboncsodáktól, ha nem válik be.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230334 üzenetére
Én is így csinálnék. Venni kell egy vázat, majd a többi alkatrészt apránként. Végül el kell adni a régit darabokban.
De az újnál én az ésszerűség határán mozognék. Megéri-e a karbon váz, vagy a saját szintemen nem érné meg? Kell-e az 1x12-es hajtás az árával és nyűgjeivel, vagy elé a 2x10-es például. Mert ha mindenből a top kellene az embernek akkor a horribilis lenne az összeg, ami végül kijön. Valahol sajnos kell kompromisszumot kötni. Még középszinten is baromi drága mire megvesz mindent az ember.
Kerék terén meg simán jjeahh helyében vennék egy átütős szettet amit lehet adapterrel gyorszárasra szűkíteni. Így a jelenlegi vázéban is tudná addig használni. DT agyaknál lehet szinte mindent cserélni. Még a kazettatestet is lehet cserélni például microsplineról (Shimano) XD-re (SRAM).
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #230337 üzenetére
A ZR Team több sebből vérzik, Jealous 8.0 kéne minimum és pár szempontból az is visszalépés lenne, előrelépés csak a kuplung, 1x12 lenne.. meg persze a modernebb geo. Jó lenne Rebára előre lépni, esetleg karbon váz. Egy BLIZZ CRB 70-29 már hozná azt, amire szükségem van, de nekem drága. Ha rászánom magam, lehet majd tényleg építgetek valamit, vagy kompromisszumot kötök.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230339 üzenetére
Viszont el lehet adni a vadiúj alkatrészeket róluk. Sokan azt teszik. Aki megveszi az is jól jár, mert valamivel olcsóbban megveszi az új cuccokat.
Láttam például tök jó Bontrager és Mavic kerékszetteket, amiket nem is használt a tulaja hanem egyből rakták fel apróra.jjeahh: Én a technikai dolgokon kívül nagyobb hangsúlyt fektetnék a geóra. Ha abból eltalálod, ami olyan mintha rád szabták volna, akkor tök nyolc hogy tapered vagy nem a nyak például. (Bár már az összes az, csak példa volt).
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #230342 üzenetére
Azért 2022 végén ne legyen már gyorszáras egy újan vásárolt bringa . Vicc, hogy sok gyártó máig képes gyorszárral új vázat tervezni. A modern szabványok amúgy szerencsére kéz a kézben járnak a modern geoval. Ha jövőben leváltom a jelenlegit, legyen már jobb a geo, legyen tapered-boost, mert ismerem magamat és tudom, hogy tuningolni fogom, a hátsó kazettatest legyen kompatibilis a modern 12 sebességes kazettákkal, az sem ártana, ha a felni 25mm vagy szélesebb, mert így rámennek a 2.4" WT gumik stb. Szal az alap legyen fasza, tekintettel a jövőre.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #230340 üzenetére
DT agyaknál lehet szinte mindent cserélni. Még a kazettatestet is lehet cserélni például microsplineról (Shimano) XD-re (SRAM).
Hirtelen nem tudok olyan agyat amin a freehub nem cserélhető. Még a legalpáribb OEM cuccokon is az általában, a kupakcsere viszont tényleg elég általános. Boost QR miatt abba eléggé belebújtam, (van is egy hosszú listám) de egy csak 135-142 és 141-148 konverzió van. Ha a régi kerék QR135 akkor az nehezen fog belemenni egy TA148 vázba. Van egy-két gyártó ahol van non-boost boost konverzió de ritka.De összességében nézve is egy új vázra pont a legdrágább dolgokat nem lehet átszerelni. Kerekek, villa, hajtókarok biztosan nem kompatibilisek, onnantól meg, hogy mindenképp új kell ezekből pénzkidobás régi rendszeren maradni, lehet venni az új 12-es váltót, kazettát, stb. Szóval szép dolog az ésszerűség de való életben nem nagyon működik ha nem a legmodernebb cuccról váltasz.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ringman
nagyúr
válasz chubby2o6 #230339 üzenetére
egy vázszett + váltók&hajtás majd hogy nem drágább mint egy komplett bicikli.
1100€ egy nuroad pro, ezt egyediből új alkatrészekkel hogy hozod ki?
ebben max cserélni kell egy nyerget, a kónuszos kerékszettel azért lehet még gurulni (mondjuk én is lecseréltem)a nuroad ex 1670€, ott csak a groupset 750€, 900€ marad mindenre, ebből egy hasonló szintű váz+villa minimum 700€.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #230348 üzenetére
Én amúgy azt sem értem, hogy a nagy márkák miért nem igazán árulnak vázakat, főleg most, amikor néhány alkatrész (hiány) miatt hónapokat késnek a bringák. Régebben bike-discounton voltak Cube vázak, de egy ideje ott sincs. Szinte csak trail hardtail vázakat lehet kapni, ha vannak egyáltalán raktáron, vagy elborul az ember agya és rendel kínait. Érdekes módon náluk óriási a választék és mindíg minden van raktáron .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG